Karakterszám: |
3453 |
Számlaszám: |
titkos |
Fordulószám: |
6 |
Játékhét: |
984 |
E
forduló ára: |
15 zs. |
Maradék zseton: |
8 |
Forduló típusa: |
email |
|
|
1997-99 (C) Beholder Kft. |
Betáplálás dátuma: 2021. ápr. 21. 10h:12' |
A következõ
fordulód táplálható: 2021. ápr. 22. |
|
Számládon a zsetonok száma 80 alá esett!
E-mail!
KÁOSZ KALANDJAI
A szomszédból kopácsolást, kalapálást hallasz. Két galetki egy barlangot
bõvít! Miért is ne segítenél nekik? Felkapod a szerszámaidat, és beállsz
te is a másik két lárva mellé. Vidáman beszélgettek, és észre sem veszítek,
már kész is a bõvítés! A másik két galetki megköszöni a segítségedet, és
aztán azt mondják, szívesen segítenek neked is a barlangodat tágítani.
Miért is ne? Átjönnek a barlangodhoz, és pillanatok alatt kitágítjátok
azt is egy kicsit. Mindjárt kevésbé tûnik szûkösnek az egész! [3 TVP-t
használtál fel, barlangod mérete megnõtt eggyel.]
Pihenésed alatt a következõ történt:
**
167. NAP ** Nem átall háborgatni
Igentisz, egy éles pillantású, magabiztos
férfi. Viselt tárgyai: díszes fejék, kristályamulett, vándorcsizma. Kedvesen
köszönt, és megkérdi, van-e kedved beszélgetni. Bólintasz.
Micsoda öröm, egy vendég, aki baráti beszélgetésre tért be! Meleg szívvel
fogadod, hellyel kínálod, elõkerül az ennivaló. Hamarosan jóízûen falatoztok
a padlóra terített takaróra rakott finomságokból. Közben megvitatjátok
a szintetek és a távolabbi régiók híreit. Aztán szóba kerülnek a kalandjaitok,
persze versenyezve dicsekedtek sikereitekrõl. Huh, jól elszaladt az idõ!
Igentisz is így látja, mert feláll, és a vacsorát megköszönve, búcsúzik.
(+7% jóllakottság) A beszélgetés alatt új ismerettel gyarapodtál, megtudod,
mi az a púpos molad.
[ld. enc.]
**
170. NAP ** Felkeresi barlangodat
Igentisz, egy éles pillantású, magabiztos
férfi. Viselt tárgyai: díszes fejék, vándorcsizma. Kedvesen köszönt, és
megkérdi, van-e kedved beszélgetni. Bólintasz.
Micsoda megtiszteltetés a harcos hétköznapokban! Végre valaki, aki baráti
szándékkal látogatott hozzád. Rögvest hellyel és étellel kínálod. Közben
beszélgettek mindenfélérõl, meséltek a kalandjaitokról, megvitatjátok a
világ dolgait, a galetki faj jövõjét. Végül Igentisz feláll, megköszöni
a finom vacsorát, és búcsút int. (+10% jóllakottság) Tudásod gyarapodott,
megtudod, mi az a katapulter.
[ld. enc.]
**
305. NAP ** Szerény szállásodban lep meg
Visor, egy magas, bõsz tekintetû,
megátalkodott férfi. Kedvesen köszönt, és megkérdi, van-e kedved beszélgetni.
Bólintasz.
Örömmel fogadod a vendéget, és hogy még jókedvûbb legyen a baráti trécselés,
ennivalóval kínálod. Õ is hozott magával ajándékba néhány finomságot, amit
felajánl neked. Nekiláttok az ételnek. A szokásos témák - torzszülöttek,
kalandok - után a családotokra terelõdik a szó, és egy pillanatnyi csönd
támad. Te is eltûnõdsz, mit csinálhatnak most a szüleid. A hosszú parti
végül véget ér. Visor megköszöni a vendéglátást, és hazaindul. (+6% jóllakottság)
**
587. NAP ** Bezörget hozzád
Dharkaron, egy Türkizzöld bõrû, atletikus
felépítésû, halvány fényben derengõ szemû férfi. Felszerelése: bõrpáncél,
díszes fejék. Kedvesen köszönt, és megkérdi, van-e kedved beszélgetni.
Bólintasz.
Hellyel kínálod a vendéget, aki elismerõen nyilatkozik szépen berendezett
barlangodról. Büszkén mutogatod a trófeáidat, majd hozzáláttok a vacsorához,
amelyhez Dharkaron is hozzájárult. Közben megvitatjátok a szintetek és
a távolabbi régiók híreit. Aztán szóba kerülnek a kalandjaitok, persze
versenyezve dicsekedtek sikereitekrõl. Huh, jól elszaladt az idõ! Dharkaron
is így látja, mert feláll, és a vacsorát megköszönve, búcsúzik. (+7% jóllakottság)
A beszélgetés alatt új ismerettel gyarapodtál, megtudod, mi az a jégmedúza.
[ld. enc.]
**
1229. NAP ** Felkeresi barlangodat
Sly, egy vidám tekintetû átlagos galetki
férfi. Kedvesen köszönt, és megkérdi, van-e kedved beszélgetni. Bólintasz.
Micsoda megtiszteltetés a harcos hétköznapokban! Végre valaki, aki baráti
szándékkal látogatott hozzád. Rögvest hellyel és étellel kínálod. Érdekfeszítõ
beszélgetésbe kezdtek a mágiáról. Vajon igaz az a rémhír, hogy egyes varázslatoknak
káros mellékhatásai is vannak? Végül Sly feláll, megköszöni a finom vacsorát,
és búcsút int. (+10% jóllakottság)
**
1230. NAP ** Felkeresi barlangodat
Sly, egy vidám tekintetû átlagos galetki
férfi. Kedvesen köszönt, és megkérdi, van-e kedved beszélgetni. Bólintasz.
Leülteted a legkényelmesebb helyre Slyt, majd magad is lehuppansz. A tartalékaidból
és vendéged ajándékából takaros kis vacsorát dobtok össze. Az ennivalóról
eszetekbe jut, hogy milyen eltérõek a galetkik szokásai, táplálkozástól
függõen! Hüledezve hallgatod beszélgetõtársadat. Hogy mik vannak! Végül
Sly feláll, megköszöni a finom vacsorát, és búcsút int. (+10% jóllakottság)
**
1418. NAP ** Épp hozzád néz be
Sir Hermaeus Mora, egy elmosódott körvonalú,
éjfekete bõrû, sokszemû csápos férfi. Kedvesen köszönt, és megkérdi, van-e
kedved beszélgetni. Bólintasz.
Micsoda megtiszteltetés a harcos hétköznapokban! Végre valaki, aki baráti
szándékkal látogatott hozzád. Rögvest hellyel és étellel kínálod. Hosszasan
társalogtok a világban történt eseményekrõl, szüleitekrõl, legutóbbi vadászataitokról.
A hosszú parti végül véget ér. Sir Hermaeus Mora megköszöni a vendéglátást,
és hazaindul. (+5% jóllakottság)
**
1511. NAP ** Látogatód érkezik, aki
Storm, egy nagy tudású tudálékos
tudós férfi. Kedvesen köszönt, és megkérdi, van-e kedved beszélgetni. Bólintasz.
Micsoda megtiszteltetés a harcos hétköznapokban! Végre valaki, aki baráti
szándékkal látogatott hozzád. Rögvest hellyel és étellel kínálod. Étkezés
után az erõsebb torzszülöttek harcászati elemzésébe kezdtek: hosszan beszélgettek
arról, melyiknek mi a gyenge pontja. Nos, elõbb-utóbb minden galetkinek
szüksége lehet egy másodlagos támadási formára... Végül Storm feláll, megköszöni
a finom vacsorát, és búcsút int. (+7% jóllakottság) Megjegyzel valamit
a Storm által meséltekbõl, megtudod, mi az a vermon teknõs.
[ld. enc.]
Megtudod, hogy a Hegy leghíresebb galetkije
Morq Fan Gor, egy magas, vékony
testû, szikrázó szemû, kiváncsi természetû, tréfálkozó férfi. (hírneve
32700.) A te szinteden a legnevesebb
Adren Alin, egy szikár, jóképû, lenézõ,
szûk tekintetû, magabiztos, zöld szemû férfi. (hírneve 978.)
Eljut hozzád egy kevés a helyi hírekbõl:
*nov. 11.* Mirjam gyõzelmet aratott Lord Vicces Don felett.
*nov. 11.*
Mirjam és Ogre a renegát harcos megküzdöttek egymással, és Mirjam gyõzött.
*nov. 14.* Mirjam teljesítette a 9. küldetést, amit az akadémián kapott.
*nov. 20.* Mirjam gyõzelmet aratott Mágikus Marcell felett.
*jún. 24.*
Shagam csatában legyõzte Párásszemû Szukumvitot.
*dec. 9.* Enyveskezû
Ed gyõzelmet aratott Zoldar Von Yngw felett.
*dec. 20.* Enyveskezû Ed
teljesítette a 2. küldetést, amit a palotában kapott.
*jan. 7.* Jégszívû
Diana csatában legyõzte Thanost.
*máj. 9.* Gyilkos Bob csatában legyõzte
Márványt.
*máj. 13.* Gyilkos Bob csatában legyõzte Majanar Heska-át.
Táborozásod alatt messzi hírek jutottak el hozzád:
*ápr. 2.* Nemesis és Rafflesia pszi párbajt vívtak. Nemesis került ki gyõztesen.
*máj. 4.* Lord Khalel pszionikus küzdelemben diadalt aratott Dark Valek
a Renegát Elf felett.
*máj. 17.* Nemesis és Blazenul Garlazan pszi párbajt
vívtak. Nemesis került ki gyõztesen.
*aug. 30.* Ambassadar csatában legyõzte
Morq Fan Gort.
*jan. 10.* Ambassadart legyõzte harcban egy lebegõ drón.
*már. 18.* A Újszövetség szövetség fényes gyõzelmet aratott Dubié fivér
felett!
*szept. 24.* Jaffart kitüntette a mágusok tanácsa sokoldalú fejlõdéséért!
*már. 24.* Ambassadart majdnem felfalta egy gránit alligátor.
*jún. 11.*
Fikusz Kukisz gyõzelmet aratott Morq Fan Gor felett.
*szept. 16.* Akadil
Tel Kator pszionikus párviadalban legyõzte Gondol-Kodót.
[3 TVP-t használtál fel, maradt még 228.]
h 8 100 16 |
8. tárgy használata |
Elnyeled az õskövet. A hatás azonnal érezhetõ! A gyakorlásnak köszönhetõen
jobb csáp végtagod megnõtt, új mérete 5.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 228.]
kno 16 11 |
16. képességre 11 képességpont |
Elköltesz 11 képességpontot a tüskés bõr harci képességed növelésére. A
sok gyakorlás meghozta eredményét, a tüskés bõr szakértelmed 7. szintre
nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 228.]
kno 100 5 |
100. képességre 5 képességpont |
Elköltesz 5 képességpontot jobb csáp végtagod méretének növelésére. A gyakorlásnak
köszönhetõen jobb csáp végtagod megnõtt, új mérete 6.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 228.]
[Kétfejû patkány torzszülöttet próbálsz elejteni.] Elhatározod, hogy vadászni
mész. A déli kõbányák egyik elfeledett járatán keresztül ereszkedsz le
a torzszülöttek nyomorúságos csatornaszintjére. A sötétbõl furcsa neszeket
hallasz. Nem vitás, ugrásra kész torzszülöttek várnak rád. A messzeségbõl
vadászok kiáltását hallod. Egyre közeledõ lábdobogás, és a következõ pillanatban
már látod, hogy mit üldöztek. Ellenfeled egy kétfejû patkány (#15).
*** 1. KÖR *** A kétfejû patkány irányába mozogsz. A kétfejû patkány feléd
rohan. Megtámadod a kétfejû patkányt. Rávágsz jobb csápoddal.
(13 ép-t
sebeztél). A kétfejû patkány rád veti magát. Támad fogával.
(1 ép-t sebzõdtél).
Tüskéd szúrja. Kitátja száját, harapni próbál fogával.
(1 ép-t sebzõdtél).
Tüskéid sebzik. A kétfejû patkány hörögve elterül.
[A csatában összesen 27 sebzést okoztál, és 2 sebzést kaptál.] Ismét látványosan
gyõzedelmeskedtél. Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a
lélekenergiát (+26%).
[15 TVP-t használtál fel, maradt még 213.]
[Kétfejû patkány torzszülöttet próbálsz elejteni.] Megéheztél, itt az ideje
egy vadászatnak. A vadászhírek jó fogást ígérnek a szint keleti részén,
így hát odamész. A barlangteremben, ahová érkezel, óriási szobrokat pillantasz
meg. Egy letûnt, barbár civilizáció idoljai, õseid már ledöntötték, lerombolták
õket. A szemed sarkából mozgást pillantasz meg. Torzszülött! Hangos csatakiáltással
ráveted magad. Ellenfeled egy zöld nyálka (#8).
*** 1. KÖR *** A zöld nyálka felé mozogsz, hogy megtámadhasd. A zöld nyálka
közelebb jön, hogy támadhasson. A zöld nyálkát próbálod megsebezni. Elõresuhintasz
jobb csápoddal.
(13 ép-t sebeztél). A zöld nyálka holtan terül el.
[A csatában összesen 13 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál.] Gyõztél!
Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+26%).
[18 TVP-t használtál fel, maradt még 195.]
[Nem ismersz 30. torzszülöttet.] Vadászni támad kedved. A délkeleti tornyokban
kiépített lépcsõsorok egyikét választod, hogy megközelítsd a torzszülöttek
lakóhelyét. Megpillantasz egy másik vadászt: épp leölt ellenfelei lélekenergiáját
szívja el látványos szikrázás közepette. Odébbállsz, itt már úgy sem találsz
vadat. Egy szûk oldaljáratot találsz, az elején alig bírod magad belepréselni,
de aztán késõbb kiszélesedik. Aha, egy torzszülött rejtekhely! Ellenfeled
egy tûzféreg (#5).
*** 1. KÖR *** A tûzféreg feléd mozog. A tûzféreg irányába mozogsz. A tûzféreg
rád támad. Kitátja száját, és tüzet lehel! Elborítanak a lángnyelvek.
(10
ép-t sebzõdtél). Támadod a tûzférget. Ostorként csattantasz jobb csápoddal.
(12 ép-t sebeztél). A tûzféreg holtan terül el.
[A csatában összesen 12 sebzést okoztál, és 10 sebzést kaptál.] Gyõztél!
Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+23%). Elegendõ
lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
[16 TVP-t használtál fel, maradt még 179.]
[Kétfejû patkány torzszülöttet próbálsz elejteni.] Itt az ideje egy kirándulásnak
a torzszülöttek közé! Megkeresed az egyik járatot, ami az alsó barlangrendszerekbe
vezet, és leereszkedsz. Ahogy leérsz, küzdõállást veszel fel, és körülnézel.
Bármelyik pillanatban megtámadhat egy torzszülött. Ahogy továbbindulsz,
valami megmoccan az árnyak között. Odaveted magad, mire elõugrik valami!
Ellenfeled egy sziklozug (#9).
*** 1. KÖR *** Megindulsz a sziklozug felé. Már ott is vagy! A sziklozug
feléd rohan. Támadod a sziklozugot. Ostorként csattantasz jobb csápoddal.
(7 ép-t sebeztél). A sziklozug rád támad. Lecsap rád jobb mancsával.
(4
ép-t sebzõdtél). Tüskéd a bõrébe fúródik. A sziklozug holtan terül el.
[A csatában összesen 14 sebzést okoztál, és 4 sebzést kaptál.] Gyõzelmet
arattál! Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+24%).
[24 TVP-t használtál fel, maradt még 155.]
[Óriáscsótány torzszülöttet próbálsz elejteni.] Vadászni támad kedved. Felkészülve
testben és lélekben, elindulsz, hogy elejts egy vagy több torzszülöttet.
Egy bûzös aknában ereszkedsz alá. Egy sziklafal elõtt állsz, amelybõl barlangjáratok
sokasága indul. Egy árny suhan el melletted. Aha, egy torzszülött! Üldözõbe
veszed. Lehet, hogy nem is egyedül van? Befordulva egy sarkon, szembesültök.
Ellenfeled egy tûzféreg (#5).
*** 1. KÖR *** Megközelíted a tûzférget. A tûzféreg feléd rohan. Megtámadod
a tûzférget. Lesújtasz jobb csápoddal. Hátraugrott a támadás elõl. A tûzféreg
téged támad. A tûzféreg tüzet lehel rád.
(9 ép-t sebzõdtél).
*** 2. KÖR *** A tûzféreg téged támad. Kitátja száját, és tüzet lehel! Elborítanak
a lángnyelvek.
(10 ép-t sebzõdtél). A tûzférget próbálod megsebezni. Odacsapsz
jobb csápoddal.
(13 ép-t sebeztél). A tûzféreg holtan terül el.
[A csatában összesen 13 sebzést okoztál, és 19 sebzést kaptál.] Gyõztél!
Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát (+23%).
(Feltételes gyógyítás 1 alkalommal:) Szakszerû gyógyító módjára gyógyfüveket
veszel elõ, és sebeidre tapasztod. A hatás hamarosan mutatkozik. (+8 életpont.)
[35 TVP-t használtál fel, maradt még 120.]
k 13 20 |
kaland elvállalása |
(13. kaland:) Megkeresed a pályát, ahol Arcana fogad. Kedvesen rádmosolyog,
majd magához hív.
- Az elsõ próba a mágikus felkészültségedet teszteli.
Varázsolni ugyan még nem tudsz, de valamekkora mágikus kisugárzása mindenkinek
van. Egy mágiafalótól elvárjuk, hogy neki erõsebb legyen, mint másoknak.
Itt ez a készülék, egyszerûen bedugod a fejed, és megméri a kisugárzást.
Sajnos nem mûködik teljesen jól, és ha a mért kisugárzás nem ér el egy
bizonyos alapértéket, akkor a készülék bizonyos fájdalmat okozhat neked.
Kezedbe veszed ezt a mágikus valamit. Leginkább egy sisakra hasonlít. Felrakod
a fejedre.
[Mágia próba 6-os küszöbre: sikeres] Olyan érzésed támad,
mintha tûkkel szurkálnák az agyadat. Ezek a tûk nem acélból vannak, hanem
valamifajta furcsa mágikus sugarak. Fáj, ahogy az agyadhoz érnek. Erõsen
koncentrálsz, és megpróbálod távol tartani õket magadtól. Érzed, hogy valamifajta
védelem veszi körül az agyad, és a tûk már hiába próbálkoznak, nem tudnak
több fájdalmat okozni. Arcana leveszi rólad a sisakot.
- Jól van, nagyon
ügyes voltál. Még nagy varázsló lehet belõled.
Arcana egy kis lezárt ajtajú épülethez megy, Te követed.
- Az ajtó mögött
egy szörny vár rád. Ha legyõzöd, Tiéd a baráti körünk ajándéka. Megfogod
a kilincset, és kitárod az ajtót. Hatalmas robbanás lök a földre. Feltápászkodsz
és berontasz az épületbe. Egy üres szobát találsz, a hátsó ajtó tárva-nyitva.
Elmenekült az ellenfél, így nem tudod a feladatot teljesíteni. [A következõ
fordulódban próbáld újra a kalandot!]
(20. kaland:) Munkára jelentkezel a papoknál. Kiderül, hogy a rengeteg új
lárva miatt, akik persze állandóan sebesüléseikkel keresik fel a templomot,
nem elég nagy a jelenlegi barlang, ezért egy újabb szinttel bõvítik. Levezetnek
a munkálatokhoz. Megtudod, hogy aki rendesen dolgozik, az enni is kap.
Nosza, lássunk munkához! Csákányt kapsz, és nekiállsz sziklát bányászni.
[Erõ próba 7-es küszöbre: 1 hõsiesség pont árán sikeres]
Keményen dolgozol, sziklatömböt sziklatömb után bontasz ki. Bizony, eltart
még egy darabig, amíg az új barlang megépül! Egyszercsak remegés hallatszik.
Mi ez? Földrengés? Potyogni kezdenek a sziklák a plafonról.
[Ügyesség
próba 8-as küszöbre: sikeres] Szerencsére ügyesen félreugrálsz a lezuhanó
kövek elõl. Látod, más munkások nem voltak ennyire szerencsések. Elborzadva
látod, hogy egy hatalmas szörnypofa türemkedik elõ a falból.
Tehát õ okozta a földrengést! A legtöbben sikoltozva menekülnek. Micsoda
galetkik! Te ugyan nem futamodsz meg. Ellenfeled egy johhtukul (#4).
Életerõd már a menekülés% alatt van, értelmetlen így csatázni! Menekülsz,
mented az irhádat.
[30 TVP-t használtál fel, maradt még 90.]
(440. kaland:) Hosszú kutatás után sikerül újra megtalálni a titkos ajtót,
és kinyitni. Körültekintõen, kapaszkodva mászol le.
[Mászás próba 5-ös
küszöbre: sikertelen] Egy rossz fogás, és már esel is lefelé. Úh, ez fájt!
(-9 életpont.) Leértél a meredek járat aljára.
(Feltételes gyógyítás 1 alkalommal:) Egyszerû, mégis hatékony módszerekkel
kezeled a sebesüléseidet. (+11 életpont.)
Miféle kincsek lehetnek vajon itt elrejtve? Keresgélsz, de nem találsz semmilyet.
A küldetést sikeresen végrehajtottad. Jutalmad 1 hõsiesség pont és 20% lélekenergia.
[18 TVP-t használtál fel, maradt még 72.]
(336. kaland:) Sajnálom, de nincs ilyen kalandod. (Vagy elavult, vagy rossz
számot adtál meg.)
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 72.]
(494. kaland:) Újra végigmész a sziklaperemen, egészen a kapaszkodókig.
Hát, nem tûnik valami stabilnak a dolog! Bízva ügyességedben, mászol lefelé.
[Mászás próba 6-os küszöbre: sikertelen] A fenébe! Megcsúszik a fogásod,
és már zuhansz is. Jól beütötted magad. (-10 életpont.) Elengedve az utolsó
kapaszkodót, leugrasz a peremre.
(Feltételes gyógyítás 1 alkalommal:) Lepihensz, sebeidet nyalogatod, amelyek
hamarosan gyógyulni kezdenek. (+8 életpont.)
Reménykedsz, hogy nem fáradtál hiába, de úgy tûnik, mégis: nem találsz kincset.
A küldetést sikeresen végrehajtottad. Jutalmad 1 hõsiesség pont és 20% lélekenergia.
[18 TVP-t használtál fel, maradt még 54.]
m 111 222 333 |
mozgás az Õsök Csarnokában |
(M 111,222) Nem jól adtad meg a koordinátát, hogy hová akarsz az Õsök Csarnokában
mozogni.
(M 333,0) Nem jól adtad meg a koordinátát, hogy hová akarsz az Õsök Csarnokában
mozogni.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 54.]
m 1 1 1 |
mozgás az Õsök Csarnokában |
(M 1,1) Sajnálom, de azt a mezõt még nem ismered az Õsök Csarnokában, így
nem mehetsz egyenesen oda!
(M 1,0) Nem jól adtad meg a koordinátát, hogy hová akarsz az Õsök Csarnokában
mozogni.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 54.]
h 809 |
809. tárgy használata |
Úgy döntesz, hogy mindenképp jelezned kellene valakinek a hamis aranypénzek
feltûnését. Óvatosan kérdezõsködni kezdesz, és hamar kiderül, igencsak
komoly a baj. Az egyik hivatalnok szigorú tekintettel kifaggat, és még
igazán fel sem foghatod, mi történik veled, máris a helytartó színe elõtt
találod magad.
- No, hadd halljam, hogyan került hozzád ez az érme? -
borzolja a szemöldökét a szint elöljárója. - Netán te magad készítetted?!
- Nem! Nem, dehogy! Sosem vetemednék ilyesmire! Úgy találtam...
- Szóval
találtad? És tudod-e, hogy mi a büntetése annak, aki felséges császárunk
aranyait hamisítani merészeli?
- Nem tudom... - motyogod megszeppenve.
- Bizony, a legsúlyosabb büntetést kapja jutalmul az illetõ, amit galetki
csak kaphat! Urunk a felszínre számûzi az efféle felségárulókat!
Nagyot
nyelsz, és kezded egyre kényelmetlenebbül érezni magad. Aztán felvetõdik
benned egy gondolat.
- Esetleg én kideríthetném, hogy ki áll e szörnyû
bûntény hátterében...
A helytartó elgondolkodik, majd rábólint az ötletedre.
- Rendben! Eredj, és tudj meg minél többet a hozzád hasonló szerencsevadászoktól!
[A további kutatáshoz a H 809 parancsot add ki, de ezt a parancsot körönként
csak egyszer használhatod.] Ha kiderítesz valami fontosat, azonnal jelentsd
nekem! Megértetted?
- Igenis! - vágod rá, és egybõl felderülsz. Az elöljáró
távoztodban még utánad szól:
- Míg el nem felejtem... Menj el a dukátbankba,
és a hivatali biztosnál szolgáltasd be az összes hamis érmédet! Kifelé
menet a hivatalsegéd majd elmagyarázza, mit is kell tenned. [Megtudod,
hogy minden beszolgáltatott 1000 darab hamis érme után 1 aranydukátot adnak
a dukátbankban. A hamis aranyak beváltására az AD 809 parancsot adhatod
ki.]
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 54.]
(239. kaland:) Megkeresed a repedéseket, és átpréseled magad a megfelelõ
helyen. Igen, egy meredek aknában találod magad, azonban le tudsz mászni,
ha elég ügyes vagy! Lefelé mászol.
[Mászás próba 5-ös küszöbre: sikertelen]
Elveszted a fogást, és leesel. Alaposan megütöd magad. (-6 életpont.) Leérsz
az akna aljára. Egy barlangban találod magadat.
(Feltételes gyógyítás 1 alkalommal:) Kihasználva gyógyítói tudásodat, gyógyítasz
magadon. (+9 életpont.)
Hangot hallasz, mire sarkon pördülsz. Éberségednek köszönhetõ, hogy a támadás
nem lepett meg. Ellenfeled egy szárnyas bolhedor (#25).
[ld. enc.]
Semmi esélyed sem lenne! Inkább menekülsz. A küldetéssel kudarcot vallottál
(próbálkozhatsz vele késõbb újra).
[28 TVP-t használtál fel, maradt még 26.]
[Nincs elég TVP-d a konkrét lény utáni vadászathoz.] Úgy döntesz, hogy vadászol
egyet. Az egyik kevésbé ismert, de ezért vadakban gazdag terület pont az
északi nordemil-liget alatt fekszik. A sûrûn növõ, fehér gombaszerû növények
között neked is idõbe telik, amíg megtalálod a lejáratot, és leereszkedsz.
Huh, leértél a csatornaszintre. Nevéhez hûen, a levegõt betölti a csatornák
dögletes bûze. A messzeségbõl vadászok kiáltását hallod. Egyre közeledõ
lábdobogás, és a következõ pillanatban már látod, hogy mit üldöztek. Ellenfeled
egy polipfej (#14).
*** 1. KÖR *** A polipfej odajön hozzád. Megrohamozod a polipfejet. A polipfej
rád támad. Körbe-körbe forgatva üt bal csápjával. Mellétrafált a balfácán.
Lecsap rád bal csápjával.
(1 ép-t sebzõdtél). Tüskéd szúrja. Meglóbálva
zúz jobb csápjával. Hátraugrasz a támadás elõl. Ostorként csattant jobb
csápjával. Nem talált. Támadod a polipfejet. Lecsapsz jobb csápoddal.
(11 ép-t sebeztél). A polipfej hörögve elterül.
[A csatában összesen 18 sebzést okoztál, és 1 sebzést kaptál.] Ezt a csatát
te nyerted! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát
(+23%). Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
Szívesen bekapnál valamit. Falni kezdesz. (+13% jóllakottság.)
[25 TVP-t használtál fel, maradt még 1.]
Sajnálom, de nincs elég tevékenységpontod ennek a parancsnak a végrehajtásához.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 1.]
Sajnálom, de nincs elég tevékenységpontod ennek a parancsnak a végrehajtásához.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 1.]
Sajnos nincs nálad drágakõ. [0 TVP-t használtál fel, maradt még 1.]
Fáradtan a megpróbáltatásoktól, nyugovóra térsz. Egy új parancs használatára
nyílik lehetõséged.
[ld. enc.]
Ebben a körben +4 galetki erõt és +23 hírnevet kaptál. A kör során összesen
97 sebzést okoztál, és 61 sebzést kaptál. A körben szerzett tapasztalatok
eredményeképp
6 képességpontot kapsz. Errõl a fordulóról 1 TVP-t viszel
át a következõre. Azzal együtt, amit a következõ fordulóban kapsz, összesen
183 TVP-t költhetsz majd el.
KARAKTERLAP
Káosz, egy tinta fekete, amõbaszerû, árnytócsa alakú férfi
vagy. Jelenlegi lakóhelyed: lárvaszint (1. szint). Táplálkozásod: mágiafaló.
Ez a 6. fordulód.
|
[1] erõ: |
3 / 0.20 |
[2] IQ: |
3 / 0.35 |
[3] ügyesség: |
3 / 0.10 |
[4] egészség: |
3 / 2.30 |
[5] mágia: |
1 / 0.15 |
[6] gyorsaság: |
3 / 0.07 |
[9] Méret/ép: |
41 / 16 |
Min. méret: |
33 |
Barlangméret: |
42 |
|
|
Varázspont: |
5 / 5 |
Képességpont: |
11 / 15% |
Hõsi pont: |
4 (2) |
Tám.bónusz: |
0% |
Véd.bónusz: |
0% |
Galetki erõ: |
81 / 65 |
Hírnév : |
91 |
Jóllakottság: |
188% |
Életkor: |
12 / 12 |
|
|
Galetki csaták: |
6 (0) |
Galetki gyõzelmek: |
0 (0) |
Torzsz. csaták: |
39 (6) |
Torzsz.
gyõzelmek: |
34 (6) |
Leölt torzszülött: |
34 (6) |
Pszi csaták: |
0 (0) |
Pszi gyõzelmek: |
0
(0) |
Ájulások száma: |
2 (0) |
|
 |
HARCI SZAKÉRTELMEK |
 |
|
[16] tüskés bõr: |
7 / 0 |
[17] vastag bõr: |
4 / 0 |
|
|
 |
EGYÉB SZAKÉRTELMEK |
 |
|
[45] csapdakészítés: |
1 / 0.30 |
[58] nyomkeresés: |
1 / 0.95 |
|
|
 |
VÉGTAGOK |
 |
|
jobb csáp |
[100] méret: |
6 / 0 |
[101] szakért.: |
5 / 1.20 |
|
|
|
FELTÉTELES PARANCSAID GY 20;
VI erõ:80% ép:35%;
PV 5 3 2 1;
AKTUÁLIS KÜLDETÉSEID: #3 (7. épület), #13 (2. forduló), #20 (9. épület),
#21 (1. épület), #346 (1. forduló), #283 (2. forduló), #248 (2. forduló),
#262 (3. forduló), #423 (3. forduló), #375 (4. forduló), #239 (5. forduló).
TÁRGYAID |
|
40 arany (#1) |
|
2 csótányláb (#25) |
|
1 hamis arany (#809) |
|
1 kés (#5) |
|
2 lemúr hártya (#161) |
|
1 mátekel gomba (#21) |
|
1 mitulen fû (#20) |
|
1 winropu moha (#22) |
|
Ebben a fordulódban elhasznált tárgyaid: 1 õskõ (#8).
AZ ÕSÖK CSARNOKA
0 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
2 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
3 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
4 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
5 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
6 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
7 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
8 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
9 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
ÜZENET A JÁTÉKVEZETÕTÕL
Kedves Játékostársunk, Ha még esetleg nem
hallottál róla: 2005. máj. 5-tõl megszûnt az a korlátozás, hogy két forduló
között legalább 3 napnak kell eltelnie. Ezentúl akár naponta lehet lépni
(de egy nap továbbra is csak egy normál fordulót). Ezenkívül eltöröljük
azt a szabályt, hogy ha valakinek egy lépéskor 20-nál több forduló lemaradása
van, akkor a lemaradást 20 fordulóra csökkentjük. Mindenemellett bevezettünk
egy új kedvezmény rendszert 2005. jún 1-tõl. Ha egy hónapban legalább 4
fordulót léptél, akkor abban a hónapban az 5. fordulótól kezdve, ha a fordulód
emailes, kedvezményt adunk a forduló árából. Az 5. fordulóra 2 zseton,
a 6.-ra 4 zseton stb. a kedvezmény, így egy emailes forduló ára egy hónapban
akár 10 zsetonra is csökkenhet. Az akció feltétele, hogy az elõzõ hónapban
legalább 4 fordulót léptél. A postai fordulók beleszámítanak az egy hónapban
lépett fordulókba, de ezekre kedvezményt sajnos nem tudunk adni. A beállítás
UL-ek nem számítanak bele, és ezekre további kedvezmény sem lesz egyenlõre.
Ha ingyenfordulók állnak rendelkezésedre, azokat a továbbbiakban is mindig
elhasználod a következõ fordulóra, függetlenül attól, hogy az teljes árú
vagy kedvezményes. 2010. jún. 19-én, szombaton, 9 órától a szokásos helyen,
a Láng Mûvelõdési házban TF, ÕV, Végzetúr és HKK találkozót rendezünk.
(Cím: Budapest, XIII. ker. Rozsnyai u. 3., megközelíthetõ: kék metróval,
Forgách utcai megállónál kell leszállni.) Személyesen mondhatod el véleményedet,
javaslataidat az ÕV programozójának és játékvezetõjének, élõben találkozhatsz
a többi játékossal. Négy különböz mókás vetélkedõ, tombola, kedvezményes
zsetonbefizetési lehetõség, akciós könyv- és kártyavásár! Végzetúr találkozó,
kvíz és árverés, HKK miniversenyek! Ingyenfordulók, információözön, vetélkedõ
és még sok más program vár. Egyedi varázstárgyat kérhet mindenki a karaktere
részére, az Örökkévalóság egy drágakövét, és persze a találkozón átveheted
az ÕV olimpiai fordulódat is. Az ÕV olimpiára való jelentkezés határideje
2010. jún. 14. hétfõ. Várunk szeretettel jún. 19-én! A Beholder Kft. munkatársai.
ENCYCLOPEDIA FANTASIA
PÚPOS MOLAD (26. LÉNY) A púpos moladok humanoidok, de két karmos karjuk
görnyedt járásuk miatt állandóan a földet söpri. Alattomos, gonosz teremtmény,
amelyet semmi más nem érdekel, csak a saját léte, nem sajnál magán kívül
senkit és semmit. Élete persze nyomorúságos, hiszen még a többi torzszülött
is megveti. A legendák szerint az egész életében gyûlölködõ molad halála
után sem talál megnyugvást, szelleme visszatér, hogy kísértsen. Talán említeni
sem kell, a púpos molad ehetetlen.
KATAPULTER (33. LÉNY) Négylábú, kemény testû, jellegtelen élõlények.
Nyakuk szinte egyáltalán nincs, tökéletesen sima fejükön három apró mélyedés
jelzi azt, ami esetleg szem lehet. Vállukból két csonka, szárnyszerû végtag
nõ ki, ezek segítségével félelmetes sebességgel tudnak köveket dobálni
a rájuk támadó lényekre. Persze alapjában véve békés teremtmények, ha tehetik,
inkább elrejtõznek, mulatságos kacsacsõrükön keresztül szívják fel a tápanyagot
a földbõl. Nem csoda, hogy kedvvel vadásznak rájuk a kõevõk.
JÉGMEDÚZA (22. LÉNY) Ha érezhetõen lehûl a barlang levegõje, amerre jársz,
akkor tudnod kell, hogy bajban vagy, és legjobban teszed, ha megfordulsz,
és iszkolsz el a helyszínrõl. Egészen bizonyos lehetsz benne ugyanis, hogy
valamilyen energiaelszívó lény lakhelyének a közelében vagy. Ezek közül
az egyik legegyszerûbb életforma a jégmedúza. E teremtmény testének több,
mint 90%-a jégbõl van, tehát néhány jól irányzott csapással agyonzúzhatod.
A jégmedúza azonban olyan tömény hideget áraszt magából, amely csonttá
fagyaszt, elszív belõled minden meleget. A jégmedúza minimális táplálékot
jelenthet egy kõevõ számára.
VERMON TEKNÕS (137. LÉNY) Hatalmas, zöldesvörös páncéljával, amelyet kék
pöttyök borítanak, tömzsi lábaival, és páncéljába visszahúzható lapos fejével
sokan nézték már ezt a lényt egyszerû teknõsbékának. A tévedés azonban
sokszor drága árat kívánt. A vermon teknõs ugyanis különösen mérgezõ lehelettel
rendelkezik, amelyet válogatás nélkül fúj mindenkire, akiben veszélyt lát,
vagy aki egyszerûen csak zavarja. Mivel egész testét páncél védi, agyonverni
szinte lehetetlen. Egy egyszerû varázslattal, vagy valamilyen jól mûködõ
lehelettel viszont könnyen elpusztítható. Húsa ízletes táplálék piromádok
számára.
SZÁRNYAS BOLHEDOR (25. LÉNY) A szárnyas bolhedor minden valószínûség
szerint az egykori, letûnt világban élõ óriási repülõ lények leszármazottja.
A szárnyas bolhedor persze nemhogy repülni nem tud, csenevész, vézna, kifehéredett
testét épphogy elbírja a két pikkelyes-karmos lába. Általában könnyû préda
a vadászó galetkik számára, különösen a tejivóknak és a micinistáknak.
Elektromosságra való különleges immúnitása feltehetõen õseitõl származik,
akik még a csapkodó villámokkal kísért viharokat is túlélték.
KERESKEDELEM GALETKIK KÖZÖTT A galetkik közötti bizalmatlanságnak köszönhetõen,
tárgyak többnyire a kereskedõn keresztül való adás-vétellel cserélnek gazdát.
Ezt ugyan megkerülni nem lehet, viszont ha attól félsz, hogy valaki elviszi
a boltba berakott tárgyat, mielõtt a cserepartner megvehetné, vagy esetleg
tárgyat cseréltek, és félsz, hogy üzletfeled a tárgy megkapása után nem
adja el neked, amit elõre megbeszéltetek: nos, itt van a megoldás, az átad:
A és vásárlás galetkitõl: VG parancs.
Az A (galetki) (tárgy) (mennyiség)
paranccsal eladásra kínálhatsz fel egy tárgyat az elsõ paraméterben megadott
galetkinek. Ha õ kiadja a VG (te sorszámod) (tárgy) (mennyiség) parancsot,
ahol a (tárgy) ugyanaz, mint a te A parancsodnál, létrejön az üzlet, a
bolton keresztül eladod a tárgyat. Ha az eladás pillanatakor kevesebb áll
rendelkezésedre, mint a megadott mennyiség, esetleg a vásárló kisebb számot
adott meg, vagy nincs pénze az összes tárgyra, akkor ilyen mennyiséget
fogsz eladni, és a parancs ekkor is törlõdik. Mindegy, hogy te adod ki
elõször az A parancsot, vagy a másik játékos a VG-t.
Példa. A 7777-es
karakter el akar adni a 8888-asnak 1 db nohnetár gumót (#212). Ekkor kiadja
az A 8888 212 1 parancsot, a 8888-as pedig kiadja a VG 7777 212 1 parancsot.
Ha az A (galetki) (1. tárgy) (1. mennyiség) (2. tárgy) (2. mennyiség)
parancsot adod ki, akkor az üzlet akkor jön létre, ha a (galetki) kiad
egy A (te sorszámod) (2. tárgy) (2. mennyiség) (1. tárgy) (1. mennyiség)
parancsot. Ekkor te eladsz neki (1. mennyiség)-et az (1. tárgy)-ból, õ
pedig elad neked (2. mennyiség)-et a (2. tárgy)-ból. Ha bármelyikõtöknél
bármely paraméter nem stimmel, vagy kevesebb van nála az adott tárgyból,
vagy a vásárlónak nincs elég pénze, az üzlet nem jön létre. Mindegy, hogy
a parancsokat milyen sorrendben adjátok ki.
Példa. A 7777-es karakter
el akar adni a 8888-asnak 1 db nohnetár gumót (212-es tárgy), cserébe 2
db mitulen fûért (20-as tárgy). Ekkor 7777 kiadja az A 8888 212 1 20 2
parancsot, 8888 pedig kiadja az A 7777 20 2 212 1 parancsot. Az üzlet létrejön,
de a bolton keresztül, tehát hacsak nem magas a kereskedelem szakértelmetek,
komoly arany költsége is lesz a tranzakciónak.
Nem cserélhettek így olyan
tárgyat, amelyet a boltban sem lehetne megvenni (arany, drágakõ, varázsital,
káosztárgy, õskõ stb.) Egyszerre maximum 10 db A és VG parancsod lehet
érvényben összesen. Ha meggondolod magad közben, az A (galetki) parancs
az adott galetkire vonatkozó összes A és VG, az üres A parancs pedig az
összes A és VG parancsodat törli. Ennélfogva, ha a fordulód elején azt
olvasod, hogy valaki egy üzletet ajánlott neked, nem garancia, hogy még
mindig fenntartja ajánlatát, mikor megpróbálod elfogadni. Ha a második
játékos kiadja a parancsot, és az üzlet valamilyen okból nem jön létre
(a vásárlónak nincs elég pénze, az eladónál nincs a megadott tárgy stb.)
akkor a parancsot másodjára kiadó a parancsot késõbb újból megpróbálhatja
kiadni, az 1. játékosnál a parancs nem törlõdik, és õ is értesítést kap
arról, hogy az üzlet miért nem jött létre.
NÉHÁNY TIPP, ÖTLET A HETEDIK FORDULÓDHOZ Talán mostanra már találtál
néhány furcsa növényt, gyógyfüvet. Mit kell tenned ahhoz, hogy ezekbõl
varázsitalt készíthess? A dolog egyszerû! Elõször is el kell sajátítanod
a varázsital fõzés szakértelmet, ha még nem tetted meg: BE 4 56, és az
akadémián 20 TVP és 5 képességpont árán megkapod! Ezután vásárolj a boltban
néhány üvegcsét (ez persze némi aranyba fog kerülni, de nem sokba!): VE
14 5 (veszel 5 üvegcsét). Most már nincs más hátra, mint kísérletezni:
Pl. a H 14 23 25 paranccsal, ha van a birtokodban 23-as és 25-ös sorszámú
növény, megpróbálsz varázsitalt kotyvasztani belõlük. Sikerül vagy sem...
ki tudja? Persze nem akarja senki az alkímiát erõltetni, nyugodtan mellõzd,
ha úgy érzed, ez nem a te szakmád. Mindenesetre, ha mégis belevágsz, nem
árt kapcsolatot tartani más játékosokkal, és megtudakolni, hogy õk milyen
receptekkel vallottak kudarcot: nem sok értelme van, ha többen végigjárják
ugyanazokat a zsákutcákat. Az Õsök Csarnokában is kaphatsz idõnként információkat
a varázsitalok receptjével kapcsolatban, érdemes ezeket az információkat
is több játékosnak együtt gyûjteni.