Karakterszám: |
2819 |
Számlaszám: |
titkos |
Fordulószám: |
16 |
Játékhét: |
523 |
E
forduló ára: |
10 zs. |
Maradék zseton: |
111 |
Forduló típusa: |
email |
|
|
1997-99 (C) Beholder Kft. |
Betáplálás dátuma: 2023. dec. 5. 22h:37' |
A következõ
fordulód táplálható: 2023. dec. 6. |
|
E-mail!
RE BORN KALANDJAI
Kissé már éhezel, ezért csak 52 életpontról kezdesz. Megtudod, hogy a Hegy
leghíresebb galetkije
Morq Fan Gor, egy magas, vékony testû, szikrázó szemû,
kiváncsi természetû, tréfálkozó férfi. (hírneve 32700.) A te szinteden
a legnevesebb
Night Wolf, egy szürkés-kék bõrû, kék szemû, tüskés fejû,
emberre hasonlító férfi. (hírneve 1530.)
Pihenésedet nyugodtan töltötted a barlangodban.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 219.]
h 8 25 |
8. tárgy használata |
Lecsúszik a torkodon az õskõ. Kellemes melegséget érzel. A sok gyakorlás
meghozta eredményét, a bûz szakértelmed 9. szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 219.]
be 4 56 |
meglátogatod a 4. épületet |
Meglátogatod a galetkik nagymúltú akadémiáját. Egy teknõspáncélos, tüskés
madárlény üdvözöl, és megkérdezi, hogy milyen szolgáltatást szeretnél igénybe
venni. Megmondod, hogy
a varázsitalfõzés képességet szeretnéd itt megtanulni.
Az informátor bólint, és eligazít, hogy hová fordulj. Az akadémia egyik
oktatótermébe irányítanak. Egy szakértõ vezetése alatt nekifogsz a tanulásnak,
és némi mágikus segítséggel sikerül 3 óra leforgása alatt megszerezni a
kívánt tudást. (-5 képességpont.)
[20 TVP-t használtál fel, maradt még 199.]
be 4 57 |
meglátogatod a 4. épületet |
Meglátogatod a galetkik nagymúltú akadémiáját. Egy nagydarab, pikkelyes
óriásgyík cammog elõ, és megkérdezi, miben segíthet. Megmondod, hogy
a
gyógynövények képességet szeretnéd itt megtanulni. A portás türelmesen
végighallgat, és megmutatja, hol tudnak segíteni. Bemész az akadémia egyik
oktatójához, egy nagydarab, vörös rákszerû lényhez. Kinézete ellenére kiváló
oktatónak bizonyul. Néhány óra leforgása alatt elsajátítod a kívánt szakértelmet.
(-5 képességpont.)
[20 TVP-t használtál fel, maradt még 179.]
kno 56 1 |
56. képességre 1 képességpont |
Elköltesz 1 képességpontot a varázsitalfõzés szakértelmed növelésére. A
sok gyakorlás meghozta eredményét, a varázsitalfõzés szakértelmed 2. szintre
nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 179.]
h 14 25 23 |
14. tárgy használata |
Az alapanyagokat berakod egy üvegcsébe, vizet öntesz hozzá, és tûz fölött
melegítve, lassan kevergeted az egészet. Siker! Elõállítottál 1 piros varázsitalt.
Belekóstolsz. Aha, ez hõsiesség itala.
[ld. enc.]
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 174.]
h 52 |
52. tárgy használata |
Megiszol 1 hõsiesség italát. (+1 hõsiesség pont.)
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 174.]
vi 200 20 |
viselkedés, bátorság beállítása |
Csak akkor kezdesz harcba torzszülöttek ellen, ha összes erõsségük nem nagyobb
a te erõsséged (esetleges szolgáidéval együtt) 200 százalékánál. Elmenekülsz
torzszülöttektõl való csatából, ha életpontod a méreted 20%-a alatt van.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 174.]
A következõ sor került a harci programodba: villámlehelet itala v.var. ha
ellenfeled torzszülött.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 174.]
h 14 22 24 |
14. tárgy használata |
Kiraksz magad elé egy tiszta üvegcsét, majd gondosan elõkészíted a kiválasztott
alapanyagokat, és némi víz segítségével, tûz fölött összekevered. Tökéletes!
Az ital lassan fehér színt ölt. Rövid próba után látod, hogy ez 1 db fehér
gyógyital.
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 169.]
(22. kaland:) Nem a legnagyobb lelkesedéssel vállalod el ezt a feladatot,
de boltos szavait fenyegetésnek ítélted. (Nem is alaptalanul.) Megtalálod
a boltos által leírt kocsmát. Beülsz a pulthoz, és rendelsz egy sört. Éppen
az utolsó cseppeket iszod, amikor egy feltûnõen csúnya galetki lép oda
hozzád. Látszik rajta, hogy már régóta koptatja a barlangok folyosóit,
és ez az idõ nem múlt el nyomtalanul. Iszonyúan ráncos a bõre, repedezett
ajkai mögül néhány odvas fog kukucskál elõ, csápjai petyhüdtek, harcra
már évek óta nem használta.
- Szóval Te vagy Re Born. Ránézésre nem vagy
valami nagy durranás, többet vártam tõled. Gondolom a boltos cimborám nem
mondta el, hogy mit is vállaltál. Egy remek kis versenyen fogsz indulni,
és ajánlom, hogy nyerjél, mert különben rosszul jársz. De elõször is add
ide a nevezési díjat, 100 aranyat!
[Tárgyhasználat: 100 arany]
Miután átadod a pénzt, elindultok. Pár perc séta után lemásztok a csatornába.
Itt több mint fél órát mászkáltok a különbözõ járatokban, míg végül ismét
felmásztok a felszínre. Egy kisebb csarnokban találod magad. Elég jól ismered
a szintet, de el sem tudod képzelni, hogy ez a hely hol lehet. Legalább
150-200, már elsõ látásra is gazdag és unszimpatikus galetkibõl áll a közönség.
Pár pillanat alatt rájössz, hogy nagyösszegû fogadásokat kötnek a versenyre.
- Az elsõ feladat futás. Kérem a 6 indulót álljon a rajtvonalhoz. Az elsõ
négy jut tovább!
A többiekkel együtt odamész Te is a rajthoz, és feszülten
várod a jelet. Amikor meghallod a hangos durranást, nekiiramodsz.
[Gyorsaság
próba 6-os küszöbre: sikeres]
Szerencsére reflexeid kiválóan mûködnek. Sikerült jól elkapnod a rajtot.
Mivel a táv nem nagy, ezért már az elején igyekszel akkora elõnyt szerezni,
hogy a hajrában már ne érhessen meglepetés. A végére kezdesz kifulladni,
egy jól hajrázó futóbajnok el is fut melletted, de így is sikerül a második
helyet megszerezned. Továbbjutottál.
- A második versenyszám súlylökés.
Az elsõ három jut tovább!
Te dobsz negyediknek. A másik három versenyzõ
igazi izomkolosszus. Irdatlan távolságra dobták a vasgolyókat, amik még
mindig ott díszelegnek a földön. Mindent bele kell adnod, hogy legalább
eggyet legyõzz. Alaposan felkészülsz a dobásra. Minden erõdet és mentális
energiádat a lökésre koncentrálod. Hatalmasat kiáltasz, amikor a golyó
elrepül.
[Erõ próba 7-es küszöbre: sikeres]
Már a dobás pillanatában érzed, hogy ez valóban jól sikerült. A golyó szinte
süvít a levegõben és a végén két lábbal az utolsó elé esik le. Sikerült!
- A harmadik versenyszám célbadobás! Az elsõ kettõ jut tovább.
Egy dárdát
kapsz a kezedbe és egy 30 lábnyira levõ céltáblára kell dobnod. Te vagy
az elsõ dobó.
[Ügyesség próba 8-as küszöbre: sikeres]
Mivel még soha nem dobtál célba ilyen szerszámmal, csak a szerencsédben
bízhatsz. Nekifutsz, és egy hanyag mozdulattal eldobod a dárdát. A közönség
hangosan felüvölt, amikor a dárda éppen a céltábla közepébe talál. A többiek
dobása nem is érdekel, ezzel biztos továbbjutó vagy.
- Az utolsó versenyszám
a szabadfogású birkózás, bármi megengedett!
Megnézed az ellenfeledet.
Jól megtermett, az biztos, itt kemény küzdelem lesz. Ellenfeled egy Maigner
Lopotomos (#139).
*** 1. KÖR *** Felhörpintesz 1 villámlehelet italát. ( +15 elektr.lehelet.)
A Maigner Lopotomos feléd mozog. A Maigner Lopotomos rád veti magát. Megpróbál
benyomni neked jobb mancsával.
(13 ép-t sebzõdtél). Tüskéid megszúrják.
Bever egyet bal mancsával.
(16 ép-t sebzõdtél). Tüskéid sebzik.
*** 2. KÖR *** A Maigner Lopotomos rád veti magát. Lecsap rád jobb mancsával.
(10 ép-t sebzõdtél). Tüskéd a bõrébe fúródik. Benyom neked bal mancsával.
(12 ép-t sebzõdtél). Tüskéd szúrja. Megtámadod a Maigner Lopotomost. A
levegõ megtelik elektromossággal, villámokat fújsz ellenfeledre.
(35 ép-t
sebeztél). Bûzöd nehezen elviselhetõ számára
(8 sebzés). A Maigner Lopotomos
halálhörgés közepette a földre zuhan.
[A csatában összesen 59 sebzést okoztál, és 51 sebzést kaptál.] Ezt a csatát
te nyerted! Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+51%).
Elrakod a zsákmányt, ami 13 arany.
(Feltételes gyógyítás:) fehér gyógyitalt
használsz gyógyításra. 40 ép-t gyógyított rajtad.
Igen-igen és igen!! Sikerült, ezen is túl vagy. A közönség egy része tombol,
valószínûleg õk fogadtak rád. Fred is odalép hozzád:
- Jól van, fiam.
Jobb voltál, mint ami kinéz belõled. Nesze itt a részed a nyereménybõl!
- ezzel átnyújt 250 aranyat.
(+2 képességpont.)
(+2 hõsiesség pont.)
[33 TVP-t használtál fel, maradt még 136.]
h 14 22 24 |
14. tárgy használata |
Gyakorlott mozdulatokkal kiválogatod és elõkészíted a megfelelõ anyagokat.
Az üvegcsét tûz fölött melegíted, a komponenseket vízzel kevered össze.
Siker! Elõállítottál 1 fehér varázsitalt. Belekóstolsz. Aha, ez fehér gyógyital.
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 131.]
h 14 23 25 27 |
14. tárgy használata |
Nagy izgalommal látsz hozzá a varázsital elkészítésének, igyekszel mindent
a lehetõ legszakszerûbben csinálni. Csodás! Az italnak lassan szép kék
színe lesz. Megkóstolod. Sikeresen kifõztél 1 villámlehelet italát.
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 126.]
(6. kaland:) Ellátogatsz a vegetáriánus kerthez. Épp két púpos molad lakmározik,
tépi ki a növényeket gyökerestül! Rájuk rontasz. Ellenfeleid 2 púpos molad
(#26).
*** 1. KÖR *** Felhörpintesz 1 villámlehelet italát. ( +15 elektr.lehelet.)
A 2. púpos molad odajön hozzád. Az 1. púpos molad feléd rohan. A 2. púpos
molad téged támad. Gyorsan feléd lendít jobb karmával.
(6 ép-t sebzõdtél).
Tüskéid megszúrják. Vámpirizál. Gyorsan feléd lendít bal karmával. Hátraugrasz
a támadás elõl. Az 1. púpos molad rád veti magát. Kimeresztve, elõre suhint
jobb karmával. Nem talált. Kimeresztve, elõre suhint bal karmával.
(7
ép-t sebzõdtél). Tüskéid sebzik. Vámpirizál.
*** 2. KÖR *** A 2. púpos molad téged támad. Lesújt rád jobb karmával.
(4 ép-t sebzõdtél). Tüskéd a bõrébe fúródik. Vámpirizál. Feléd suhint
bal karmával. Ez mellément. Az 1. púpos molad rád támad. Kimeresztve, elõre
suhint jobb karmával. Mellétrafált a balfácán. Feléd suhint bal karmával.
(5 ép-t sebzõdtél). Tüskéid sebzik. Vámpirizál. Támadod az 1. púpos moladot.
Kitátod a szádat, és villámokat küldesz ellenfeledre.
(27 ép-t sebeztél).
Szagod látható benyomással van rá
(5 sebzés). Az 1. púpos molad kileheli
lelkét.
*** 3. KÖR *** Támadod a 2. púpos moladot. Kitátod a szádat, és villámokat
küldesz ellenfeledre.
(30 ép-t sebeztél). Bûzöd nehezen elviselhetõ számára
(4 sebzés). A 2. púpos molad holtan terül el.
[A csatában összesen 82 sebzést okoztál, és 22 sebzést kaptál.] Gyõzelmet
arattál! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát
(+66%). Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
Magadhoz veszed a zsákmányt, ami 2 molad púp.
[ld. enc.] (Feltételes gyógyítás:)
fehér gyógyitallal kezeled magad. 39 ép-t gyógyított rajtad.
Huh, ez kemény csata volt! Elégedetten térsz vissza Morgó Emhillel, a moladok
púpjait viszed magaddal igazolásképp. Az elöljáró örömmel fogad, a válladat
veregeti, és jutalmul átnyújt egy khaldoran övet. Megköszönöd az ajándékot,
és távozol.
[ld. enc.]
(+1 hõsiesség pont.)
(+1 képességpont.)
[13 TVP-t használtál fel, maradt még 113.]
vi 90 20 |
viselkedés, bátorság beállítása |
Csak akkor kezdesz harcba torzszülöttek ellen, ha összes erõsségük nem nagyobb
a te erõsséged (esetleges szolgáidéval együtt) 90 százalékánál. Elmenekülsz
torzszülöttektõl való csatából, ha életpontod a méreted 20%-a alatt van.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 113.]
1 harci program sor törölve.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 113.]
m 6 2 2125 5 1 4434 |
mozgás az Õsök Csarnokában |
(M 6,2) Az Õsök Csarnoka ezer titkot rejt. Itt az ideje, hogy folytasd a
felderítését!
(M 7,2) Kelet felé mozogsz. Torzszülöttek visítását hallod. Úgy látszik,
a harc elkerülhetetlen. Ellenfeled egy hájas worpel (#31).
*** 1. KÖR *** A hájas worpel elõhív egy sebezhetetlenség varázslatot. Néhány
rövid kézmozdulat után a hájas worpel létrehoz egy gránitbõr varázslatot.
Megindulsz a hájas worpel felé. Már ott is vagy! Támadod a hájas worpelt.
Villámokat köpsz.
(14 ép-t sebeztél). Szagod látható benyomással van rá
(11 sebzés). A hájas worpel halálos sebet kapva a földre zuhan.
[A csatában összesen 25 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál.] Ezt a csatát
te nyerted! Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+35%).
(M 7,1) Mindenre felkészülve, északra mész. A csarnok egy üres keresztfolyosójára
értél.
(M 8,1) Hamarosan ráébredsz, hogy erre nincs út.
Elhagyod a labirintust.
(M 5,1) Ellátogatsz az Õsök Csarnokába.
(M 4,1) Lépteid visszhangoznak, ahogy nyugati irányba ballagsz. Az õsi csarnok
közepén fehéren kavargó alak jelenik meg. Egy õs szelleme! Térdre borulsz.
A szellem elmondja, hogy próbára akar tenni. Ha a próbát kiállod, továbbmehetsz,
ha nem, vissza kell fordulnod! A következõ feladványra kell megoldást találnod:
Tudjuk, hogy egy ízben 6 csontkard és 7 liter womath tej 565 aranyért,
míg egy másik alkalommal 5 csontkard és 3 liter womath tej 332 aranyért
cserélt gazdát. Vajon hány aranyat érhet egy csontkard?
Hmmm... nehéz!
Majd késõbb kitalálod.
[ld. enc.]
(M 4,1) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni.
(M 5,2) Dél felé mész az útvesztõben. Fehér szálú, a sötétséghez szokott
növények növik keresztül-kasul ezt a barlangszobát.
(M 4,2) Egy falhoz érsz. Erre nincs út!
[22 TVP-t használtál fel, maradt még 91.]
mak 1 |
1. makró definiálása/hívása |
Visszasietsz az Õsök Csarnokának bejáratához. Elég a henyélésbõl! Itt az
ideje egy kis akciónak. Nincs más dolgod, mint végigsétálni a település
egyik széles ösvényén, és megfelelõ barlangok után nézelõdni. Na végre,
találtál egy megfelelõ barlangot. A jelzés alapján, a lakóval baráti társalgás
lesz.
A galetki, aki itt lakik
Sharana, egy emberbõrû, patkányfarkú,fûrge nõ.
A Mutánsok klánjának kocsány rangú tagja. Tárgyai: a Tél ezüstlánca, karikaszimbólum,
a szalamandra fejpántja, malachitgyûrû, bíbor láncing, szivárvány karkötõ.
Máris otthonosan érzed magad vendéglátód barlangjában. Sharana mosolyogva
hellyel kínál, majd õ maga is lehuppan. Hohó, micsoda finomságok vannak
itt elõkészítve! Máris falatozni kezdtek. A véleménycsere ezúttal egy kicsit
nehezen indul: úgy tûnik, a másik galetki most nincs túlságosan beszédes
kedvében. Vagy mégsem vagy annyira rokonszenves neki? No, most már ideje
indulni! Elköszönsz vendéglátódtól. (+7% jóllakottság) Tudásod gyarapodott,
megtudod, mi az a protolisk lárva.
[ld. enc.]
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 91.]
Felkészülsz egy kiruccanásra a környékre. Elhaladsz néhány elhagyatott barlang
mellett - a lakók nyilván már feljebb költöztek - de a következõ soron
a barlangokból már fény szûrõdik ki. Nini, ez a barlang pont jónak tûnik.
A zászlócska egyértelmû: átokszórással fogjátok magatokat mulattatni.
Vendéglátód
Sharpa Deen, egy felszínrõl jött torzszülött. Õ az Ellenség?
Nem, õ egy gonosz kobudera férfi. Tárgyai: bõrpáncél, a Tél ezüstlánca,
fejpánt. Üdvözlõ mondatod: "Hogy esnél mindjárt seggre!" Sharpa Deen semmi
épkézláb választ nem tud adni! Végül mérgesen elismeri, hogy te nyertél.
(+25% lélekenergia.)
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 81.]
Elhatározod, hogy vadászni mész. A vadászhírek jó fogást ígérnek a szint
keleti részén, így hát odamész. Egy sziklafal elõtt állsz, amelybõl barlangjáratok
sokasága indul. Egyik pillanatban még minden nyugodt, a következõ pillanatban
azonban elszabadul a pokol. Ellenfeled egy zombi (#29).
*** 1. KÖR *** A zombi felé mozogsz, hogy megtámadhasd. A zombi feléd mozog.
Megtámadod a zombit. Lecsapsz jobb mancsoddal. Félrehajolt. A zombi rád
veti magát. Elõre szúr jobb karmával.
(7 ép-t sebzõdtél). Tüskéd szúrja.
*** 2. KÖR *** A zombit próbálod megsebezni. Lecsapsz jobb mancsoddal.
(3 ép-t sebeztél). A zombi rád veti magát. Lecsap rád jobb karmával.
(10
ép-t sebzõdtél). Tüskéd a bõrébe fúródik.
*** 3. KÖR *** Megtámadod a zombit. Lecsapsz jobb mancsoddal.
(3 ép-t sebeztél).
A zombi rád veti magát. Elõre szúr jobb karmával.
(7 ép-t sebzõdtél).
Tüskéid sebzik.
*** 4. KÖR *** Támadod a zombit. Benyomsz neki jobb mancsoddal.
(5 ép-t
sebeztél). A zombi rád támad. Elõre szúr jobb karmával.
(9 ép-t sebzõdtél).
Tüskéid megszúrják. A zombi kileheli lelkét.
[A csatában összesen 27 sebzést okoztál, és 33 sebzést kaptál.] Gyõzelmet
arattál! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát
(+31%). Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
Magadhoz veszed a zsákmányt, ami egy õskõ és 5 arany.
(Feltételes gyógyítás 1 alkalommal:) Magas egészségednek hála, nem kell
sokáig várnod, hogy pihenés közben meginduljon a gyógyulás. (+16 életpont.)
[18 TVP-t használtál fel, maradt még 63.]
ism 3 |
a következõ parancs ismétlése 3 alkalommal |
Engedélyt kérsz, hogy a templom pincéjében kutathass: állítólag négy templomot
építettek itt egymás helyére, úgyhogy a keresztül-kasul vájt barlangjáratokban
bizonyosan lehet õsi relikviákat találni! Mintha csak virágot szednél,
úgy gyûjtesz útközben 1
sötét mákot. Miután a zsebedbe gyûrted a növényt,
hozzálátsz az igazi régészkedéshez. Nocsak, van itt valami! Egy apró szobrocska!
Óvatosan megtisztítod, és még jobban körülnézel. Elégedett vagy a zsákmánnyal!
(+2 õsi relikvia.) Nyugodt, békés munkád, kutatásod meghozta az eredményét:
elsajátítottad a
tanulás szakértelmet 1. szinten!
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 53.]
Régészeti kutatásba kezdesz az arra kijelölt területen. Már más kutatók
is dolgoznak itt, de remélhetõleg te leszel az, aki talál is valamit! Az
izzadságos munkád nem jár eredménnyel. Talán nem jó helyen keresgéltél...
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 43.]
Keresel a szint távoli végében egy elhagyatott, csontokkal teli barlangot,
és nekilátsz, hogy aprólékos munkával régi leletek után kutass. Valamiben
megakad a szemed. Nocsak, itt
mátekel gomba nõ! 1 darabot sikerül begyûjteni.
[ld. enc.] Miután a zsebedbe gyûrted a növényt, hozzálátsz az igazi régészkedéshez.
Ez hihetetlen! Torzszülöttek, itt? Ellenfeleid egy hártyás lemúr (#2)
és egy nohnetár (#12).
*** 1. KÖR *** Megközelíted a hártyás lemúrt. A nohnetár feléd mozog. A
hártyás lemúr feléd mozog. Támadod a hártyás lemúrt. Villámokat köpsz.
(11 ép-t sebeztél). Bûzöd zavarja
(9 sebzés). A hártyás lemúr halálos sebet
kapva a földre zuhan. A nohnetár rád támad. Kitátja száját, és mérges gázt
lehel rád.
(9 ép-t sebzõdtél).
*** 2. KÖR *** Támadod a nohnetárt. Kitátod a szádat, és villámokat küldesz
ellenfeledre.
(11 ép-t sebeztél). Nehezen bírja a szagodat
(7 sebzés).
A nohnetár rád támad. A nohnetár mérgezõ gázt fúj rád.
(7 ép-t sebzõdtél).
*** 3. KÖR *** A nohnetárt próbálod megsebezni. A levegõ megtelik elektromossággal,
villámokat fújsz ellenfeledre.
(11 ép-t sebeztél). Szagodtól fuldoklik
(9 sebzés). A nohnetár halálhörgés közepette a földre zuhan.
[A csatában összesen 58 sebzést okoztál, és 16 sebzést kaptál.] Gyõzelmet
arattál! Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+31%).
Magadhoz veszed a zsákmányt, ami egy nohnetár gumó és egy lemúr hártya.
Uzsonnaidõ! Mohón zabálni kezdesz. (+10% jóllakottság.) Tovább dolgozol,
mintha nem is zavartak volna. Õsi írásra bukkansz. De nemhiába rendelkezel
régészeti képességgel - sikeresen kisilabizálod: "Az ismeretek lejegyzése
lassabban halad, mint számítottam. Az alakváltó vezetõk azt állítják, a
tevékenységünk haszontalan! Majd meglátják, amikor néhány évtized, vagy
évszázad múlva szükség lesz ezekre a feljegyzésekre... A pergameneket biztos
helyre rejtjük el, de így, falfelirat formájában minden ifjú gnóm, kobudera
és más értelmes faj olvashat arról, hogy mi történt az elmúlt ezer évben."
- Mlapkodi Refeal.
(Feltételes gyógyítás 1 alkalommal:) A lehetõségekhez képest ellátod sebeidet.
(+16 életpont.)
[18 TVP-t használtál fel, maradt még 25.]
z 19 10 |
zenélsz 19. hangszeren 10 TVP-ért |
Sajnálom, de nincs a birtokodban az a tárgy. [0 TVP-t használtál fel, maradt
még 25.]
Fáradtan a megpróbáltatásoktól, nyugovóra térsz.
Figyelem! Jóllakottságod
a következõ forduló elején már 50% alatt lesz, nem árt, ha ennivaló után
nézel.
[ld. enc.] [ld. enc.]
Ebben a körben +5 galetki erõt és +8 hírnevet kaptál. A kör során összesen
251 sebzést okoztál, és 122 sebzést kaptál. A körben szerzett tapasztalatok
eredményeképp
8 képességpontot kapsz. Errõl a fordulóról 25 TVP-t viszel
át a következõre. Azzal együtt, amit a következõ fordulóban kapsz, összesen
227 TVP-t költhetsz majd el.
KARAKTERLAP
Re Born, egy az újjászületés glóriájában tündöklõ galetki
férfi vagy. Jelenlegi lakóhelyed: puhányszint (2. szint). Táplálkozásod:
rovarevõ. Ez a 16. fordulód.
|
[1] erõ: |
6 / 0.45 |
[2] IQ: |
8 / 2.25 |
[3] ügyesség: |
6 (8) / 0.30 |
[4] egészség: |
6 / 1.65 |
[5] mágia: |
1 / 0.55 |
[6] gyorsaság: |
6 / 1.04 |
[9] Méret/ép: |
58 / 41 |
Min. méret: |
51 |
Barlangméret: |
58 |
|
|
Varázspont: |
17 / 17 |
Képességpont: |
13 / 47% |
Hõsi pont: |
6 (4) |
Tám.bónusz: |
0% |
Véd.bónusz: |
13% |
Galetki erõ: |
145 / 107 |
Hírnév : |
84 |
Jóllakottság: |
59% |
Életkor: |
12
/ 12 |
|
|
Galetki csaták: |
1 (0) |
Galetki gyõzelmek: |
0 (0) |
Torzsz. csaták: |
87 (5) |
Torzsz.
gyõzelmek: |
76 (5) |
Leölt torzszülött: |
85 (7) |
Pszi csaták: |
0 (0) |
Pszi gyõzelmek: |
0
(0) |
Ájulások száma: |
0 (0) |
|
A Tudósok Klánjának (#11) tagja vagy.
Rangod: diákjelölt (1)
Speciális
képességeid:
+1 gyógynövények, +1 v.ital fõzés, +1% varázstárgy találására;
5%, hogy v.ital fõzés kudarckor a komponensek megmaradnak.
Aktív Klánküldetéseid:
1.) Hozz három õsi relikviát! 2.) Érj el 10-es intelligenciát. 3.) Hajtsd
végre a 7-es Klánkalandot (KK 7)! (összesen 25 TVP-t igényel) |
![](gif/harcszk.gif) |
HARCI SZAKÉRTELMEK |
![](gif/harcszk.gif) |
|
[13] elektr.lehelet: |
9 / 0.90 |
[16] tüskés bõr: |
4 / 0 |
[25] bûz: |
9 / 0 |
![](gif/egyebszk.gif) |
EGYÉB SZAKÉRTELMEK |
![](gif/egyebszk.gif) |
|
[47] zárnyitás: |
2 / 0.35 |
[48] mászás: |
5 / 2.44 |
[50] meggyõzõkészség: |
2 / 0.40 |
[56] varázsitalfõzés: |
2 (3) / 0.55 |
[57] gyógynövények: |
1 (2) / 0.10 |
[64] átokszórás: |
4 / 1.15 |
[66] lopakodás: |
3 / 0.27 |
[67] régészet: |
5 / 2.37 |
[68] zene: |
3 / 0.05 |
[69] tanulás: |
1 / 0 |
|
|
|
|
![](gif/vegtag.gif) |
VÉGTAGOK |
![](gif/vegtag1.gif) |
|
jobb mancs |
[100] méret: |
1 / 0 |
[101] szakért.: |
2 / 0.84 |
|
|
|
![](gif/spells1.gif) |
VARÁZSLATOK & PSZIK |
![](gif/spells.gif) |
|
[154] kisebb erõpajzs: |
1 / 0.24 |
|
|
|
|
MAKRÓID |
1. Makró |
p |
p |
vd |
ism 3 |
x 10 |
z 19 10 |
|
FELTÉTELES PARANCSAID GY 70 0 24 50;
VI erõ:90% ép:20%;
PV 3 4 5 8;
PSZ 48 66 67 68;
AKTUÁLIS KÜLDETÉSEID: #1 (3. épület), #10 (4. épület), #50 (20. épület),
#280 (15. forduló).
TÁRGYAID |
Páncélok, ruhák |
* |
1 fejpánt (#1105) |
* |
1 kék köpeny (#1137) |
|
1 khaldoran öv (#137)
|
* |
1 vándorcsizma (#1121) |
Ékszerek, kincsek |
|
276 arany (#1) |
* |
1 az egyensúly gyûrûje (#213) |
|
7 hamis arany (#809)
|
|
1 nyaklánc (#1180) |
|
1 szimbólum (#1210) |
Felszerelés |
|
1 díszes rézkulcs (#129) |
|
1 õskõ (#8) |
|
1 varázskõ (#210) |
Fegyverek |
|
2 fogazott tõr (#6) |
|
4 kerek kõ (#11) |
|
1 parittya (#10) |
|
1 tõr (#1300) |
Varázsitalok és füvek |
|
1 liánvirág (#24) |
|
1 mátekel gomba (#21) |
|
5 mitulen fû (#20) |
|
1 ragálygomba (#26) |
|
2 sötét mák (#23) |
|
2 tejfonál (#28) |
|
1 üvegcse (#14) |
Egyéb kacatok |
|
3 lemúr hártya (#161) |
|
2 molad púp (#16) |
|
1 nohnetár gumó (#212)
|
|
2 nordkristály (#146) |
|
8 õsi relikvia (#17) |
A szürkével jelölt
tárgyakra szerintünk már nincs szükséged, csak a helyet foglalják. Ha az
EE parancs egyik paraméterének 7-est adsz meg, az összes ilyen tárgyadat
eladod (ami nem eladható, azt eldobod). Természetesen nem adsz el / dobsz
el KF-elt, vagy feneketlen zsákban levõ tárgyat. |
|
Ebben a fordulódban szerzett tárgyaid: 168 arany (#1), 2 molad púp (#16),
1 lemúr hártya (#161), 1 khaldoran öv (#137), 2 õsi relikvia (#17),
1 mátekel gomba (#21), 1 nohnetár gumó (#212).
Ebben a fordulódban elhasznált tárgyaid: 4 üvegcse (#14), 2 liánvirág
(#24), 1 sötét mák (#23), 2 csótányláb (#25), 2 winropu moha (#22),
1 villámlehelet itala (#56), 1 gyilkos boróka (#27).
AZ ÕSÖK CSARNOKA
0 |
![](gif/fal2A.gif) |
![](gif/fal1.gif) |
![](gif/fal1.gif) |
![](gif/fal1.gif) |
![](gif/fal1.gif) |
![](gif/fal1.gif) |
![](gif/fal1A.gif) |
![](gif/fal1.gif) |
![](gif/fal1A.gif) |
![](gif/fal1.gif) |
![](gif/fal1.gif) |
![](gif/fal3A.gif) |
1 |
![](gif/fal4A.gif) |
![](gif/szurke.gif) |
![](gif/szurke.gif) |
![](gif/szurke.gif) |
![](gif/talkerd1.gif) |
![](gif/sulyzo.gif) |
![](gif/fal4.gif) |
![](gif/ures.gif) |
![](gif/fal4.gif) |
![](gif/szurke.gif) |
![](gif/szurke.gif) |
![](gif/fal4A.gif) |
2 |
![](gif/fal4A.gif) |
![](gif/szurke.gif) |
![](gif/szurke.gif) |
![](gif/fal2.gif) |
![](gif/fal3A.gif) |
![](gif/targy.gif) |
![](gif/ures.gif) |
![](gif/szorny.gif) |
![](gif/szurke.gif) |
![](gif/szurke.gif) |
![](gif/szurke.gif) |
![](gif/fal4A.gif) |
3 |
![](gif/fal4A.gif) |
![](gif/szurke.gif) |
![](gif/szurke.gif) |
![](gif/szurke.gif) |
![](gif/fal4A.gif) |
![](gif/csillag.gif) |
![](gif/fal2.gif) |
![](gif/fal1.gif) |
![](gif/fal3A.gif) |
![](gif/szurke.gif) |
![](gif/szurke.gif) |
![](gif/fal4A.gif) |
4 |
![](gif/fal4A.gif) |
![](gif/szurke.gif) |
![](gif/szurke.gif) |
![](gif/szurke.gif) |
![](gif/fal4.gif) |
![](gif/ures.gif) |
![](gif/csillag.gif) |
![](gif/szorny.gif) |
![](gif/fal4.gif) |
![](gif/szurke.gif) |
![](gif/szurke.gif) |
![](gif/fal4A.gif) |
5 |
![](gif/fal4A.gif) |
![](gif/szurke.gif) |
![](gif/szurke.gif) |
![](gif/szurke.gif) |
![](gif/szurke.gif) |
![](gif/fal2.gif) |
![](gif/fal3.gif) |
![](gif/sulyzo.gif) |
![](gif/szorny.gif) |
![](gif/fal4A.gif) |
![](gif/szurke.gif) |
![](gif/fal4A.gif) |
6 |
![](gif/fal4A.gif) |
![](gif/szurke.gif) |
![](gif/szurke.gif) |
![](gif/szurke.gif) |
![](gif/fal4A.gif) |
![](gif/ures.gif) |
![](gif/sulyzo.gif) |
![](gif/targy.gif) |
![](gif/fal2.gif) |
![](gif/fal3.gif) |
![](gif/szurke.gif) |
![](gif/fal4A.gif) |
7 |
![](gif/fal4A.gif) |
![](gif/szurke.gif) |
![](gif/szurke.gif) |
![](gif/szurke.gif) |
![](gif/fal2.gif) |
![](gif/fal3A.gif) |
![](gif/szorny.gif) |
![](gif/fal4.gif) |
![](gif/szurke.gif) |
![](gif/szurke.gif) |
![](gif/szurke.gif) |
![](gif/fal4A.gif) |
8 |
![](gif/fal4A.gif) |
![](gif/szurke.gif) |
![](gif/szurke.gif) |
![](gif/szurke.gif) |
![](gif/szurke.gif) |
![](gif/fal4A.gif) |
![](gif/szorny.gif) |
![](gif/targy.gif) |
![](gif/fal4A.gif) |
![](gif/szurke.gif) |
![](gif/fal2.gif) |
![](gif/fal3A.gif) |
9 |
![](gif/fal4A.gif) |
![](gif/szurke.gif) |
![](gif/szurke.gif) |
![](gif/szurke.gif) |
![](gif/szurke.gif) |
![](gif/fal2.gif) |
![](gif/fal3A.gif) |
![](gif/ures.gif) |
![](gif/fal2.gif) |
![](gif/fal3.gif) |
![](gif/csillag.gif) |
![](gif/fal4A.gif) |
10 |
![](gif/fal4A.gif) |
![](gif/szurke.gif) |
![](gif/szurke.gif) |
![](gif/szurke.gif) |
![](gif/szurke.gif) |
![](gif/szurke.gif) |
![](gif/fal4A.gif) |
![](gif/szorny.gif) |
![](gif/szorny.gif) |
![](gif/szorny.gif) |
![](gif/sulyzo.gif) |
![](gif/fal4A.gif) |
11 |
![](gif/fal2.gif) |
![](gif/fal1.gif) |
![](gif/fal1.gif) |
![](gif/fal1.gif) |
![](gif/fal1.gif) |
![](gif/fal1.gif) |
![](gif/fal1.gif) |
![](gif/fal1.gif) |
![](gif/fal1.gif) |
![](gif/fal3.gif) |
![](gif/nyil.gif) |
![](gif/fal4.gif) |
|
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
ENCYCLOPEDIA FANTASIA
HÕSIESSÉG ITALA (52. TÁRGY) A hõsiesség vörös itala egyszerû és praktikus:
felhörpintésekor ihletet és bátorságot kapsz a különlegesen nehéz feladatok
leküzdéséhez. A játék nyelvére lefordítva, ha a hõsiesség italát a H 52
paranccsal használod, akkor kapsz 1 hõsiesség pontot, amit a késõbbiekben
bármikor felhasználhatsz.
MOLAD PÚP (16. TÁRGY) Egy nagy, húsos, szõrös, barna massza... Ha lemetszed
a molad púpját, és preparálod, reménykedhetsz, hogy valamikor szerencsét
hoz! Vagy add el olyasvalakinek, aki ezt reméli... Mindenesetre ha hosszú
ideig tárolod a barlangodban, elõbb-utóbb nagyon büdös lesz, szerencse
ide vagy oda.
KHALDORAN ÖV (137. TÁRGY) A khaldoran öv egy díszes bõröv, rajta kékre
festett állatmintákkal. Korlátozott mágikus képességekkel bír, egészségedet
megnöveli eggyel, amíg viseled. Ezenkívül dicsõséges trófea, hiszen csak
olyanok kaphatják meg, akik valamilyen szolgálatot tettek egy galetki elöljárónak.
LOGIKAI FELADVÁNYOK Az Õsök Csarnokában könnyebb-nehezebb logikai feladványokat
kapsz. A megfejtésükhöz az M parancsnak adj ki egy 8{megfejtés} paramétert,
mielõtt a rejtvényre lépnél. Pl. a csarnok 10,11-es mezõjén van egy rejtvény,
amelynek a megfejtése 135. Tehát a parancs:
M 9 11 8135 2
Azaz belépsz
a 9,11-es mezõn, beírod, hogy 135 lesz a megfejtés, és lépsz keletre, ahol
a rejtvény van. Ha nem tudod a megfejtést, 1 KNO árán, egy üres 8-as paranccsal
is átmehetsz a rejtvényen, de ennél jobban jársz, ha megfejted. Az alábbiakban
következzék néhány jótanács, ha valamelyik rejtvény túl nehéznek tûnne.
Elõször is, a legtöbb rejtvényben valamilyen ismeretlenek szerepelnek.
Pl. X orgling... vagy Y hordó bor. Nyilván ezek értékét kell megfejteni.
A megfelelõ matematikai képlettel persze ezek gyorsan megoldhatók, de mi
van, ha ezeket nem ismered? Akkor se ess kétségbe! Ezek az X és Y ismeretlenek
néhány próbálkozásból kitalálhatók. Pl. a rejtvény azt mondja, hogy két
hordó és három üveg az nyolc aranyért kelt el, de négy hordó és egy üveg
hatért, akkor ez a matematika nyelvére lefordítva, 2X+3Y=8 és 4X+Y=6. Ennek
a megfejtése nem túl nehéz még akkor sem, ha elkezded végigpróbálgatni
a lehetséges X és Y értékeket. (X=1 és Y=2 lesz.) A városba elinduló parasztól
szóló rejtvénynél nem kell ismerned a koszinusztételt, elég egyszerûen
elõvenni egy szögmérõt és egy vonalzót, lerajzolni a háromszöget és lemérni
a távolságot (vigyázz, a feladat beugrató, hiszen a háromszög szöge 180
fok mínusz amennyit a paraszt elfordult). A számsornál, ha nehéznek tûnik,
nézd meg a számok különbségét. Ha még mindig semmi, nézd a különbségek
különbségét. Elõbb-utóbb lesz valami összefüggés...
Egy tanács: ha sem
te, sem a szüleid nem tudnak a megfejtésben segíteni, fordulj a matektanárodhoz.
Ha neki sem megy a megoldás, akkor marad az üres 8-as...
PROTOLISK LÁRVA (19. LÉNY) A protoliskek a felsõbb szintek rettegett
ragadozói, óriási mandibuláikkal úgy vágják át magukat a legkeményebb sziklán,
mintha vajat szeletelnének. Szerencsére az alsóbb szinteken legfeljebb
a protolisk lárvával találkozhatsz, amely gyakorlatilag magatehetetlen,
mégis, a leküzdése több, mint egy gomba kalapjának lepöckölése. Mindenesetre,
minden leölt lárva eggyel kevesebb felnõtt protolisket jelent, amely a
galetkik településeit rémisztgeti. A lárvát hatalmas tüskék védik, és mérges
gázt ereget magából. A protolisk lárva ízletes táplálék mind a puhányok,
mind a rovarevõk és mind a tejivók számára.
MÁTEKEL GOMBA (21. TÁRGY) Ez a széles tölcsérû, fekete kalapú gombafajta
nekrofoid aktivitást mutat, ami azt jelenti, hogy jól használható mágikus
italok készítésénél. Aki azonban csak úgy bekapja: nos, ugyan nem mérgezõ,
de rettenetesen rossz az íze. [Szükséges varázsital fõzés szint: 1.]
ÉHEZEM! A jóllakottságod minden táborozásod alatt csökken kb. 25-30%-kot.
Ezenkívül elõfordulhat, hogy egy torzszülött vagy egy másik galetki megkínál
egy éhínség varázslattal, ami drasztikusan csökkenti a jóllakottságodat.
Ha a jóllakottság 50% alá csökken, akkor kezdesz egy kicsit éhes lenni.
Ez azt jelenti, hogy a forduló elején nem nyered vissza az összes életpontodat,
és közelharc támadásod sikerére mínusz százalékokat kapsz, ill. leheleted
kevesebbet fog sebezni. Érdemes tehát odafigyelni, hogy jóllakottságod
mindig 50% fölött legyen.
Hogyan növelheted a jóllakottságodat? Legegyszerûbben
úgy, hogy vadászol. Ha minden körben kiadsz legalább négy VD parancsot,
akkor valószínûleg ritkán fogsz éhezni. Ha ez nem segít, használd az E
parancsot, vegetáriánusoknak E 10 (+40%) vagy E 20 (+80%), a többieknek
E 30 (+50%). Ha barátságosan beszélgetsz más galetkikkel, akkor õk is megkínálhatnak
a félrerakott, számukra emészthetetlen kajafajtákkal. A barátságos beszélgetéshez
a PV 5 (ha biztosra akarsz menni, akkor a PV 5 8) parancsot, majd a P parancsot
kell kiadnod. Ezenkívül a tolvajok sikeres lopás esetén lophatnak az áldozat
élelmiszertartalékaiból.
Ha a karaktered jóllakottsága forduló elejére
nullára csökken, akkor automatikusan kiadunk neked egy E parancsot, nehogy
éhenhalj.
MÓDOSÍTÁSOK II. Néhány módosítás, ill. magyarázat a szabálykönyvhöz:
- A KNO és VAR parancsoknak meg lehet adni 3. és 4., valamint 5. és 6.
paramétert, így egy KNO paranccsal akár három különbözõ szakértelmedet
növelheted. Pl. KNO 1 3 2 4 3 5 paranccsal elköltesz 3 kno-t az erõdre,
4 kno-t az IQ-dra, és 5 kno-t az ügyességedre.
- A szabálykönyvvel ellentétben,
eddig az SZ parancsnak csak egy paramétert lehetett megadni. Az SZ parancsot
bõvítettük a szabálykönyvnek megfelelõen.
- Most már a véletlenszerûen
kapott kalandokért is jár lélekenergia, ill. képességpont.
- A bárd klán
tagjai mostantól a harcban szerzett lélekenergiára 0.75x szorzót kapnak,
ami azt jelenti, hogy a harcért 25%-kal kevesebb lélekenergia jár nekik.
A bárdok kör végén kapott kno-ja a kevesebb harcból adódó kno veszteséget
volt hivatott pótolni, tehát reális, hogy a harcból valóban kevesebb kno-t
tudjanak szerezni.
- A tárgypusztító hatások (gigaököl, tárgyirtás) sikerének
esélyébe beleszámít, hogy hány véletlenszerû (1000-nél nagyobb sorszámú)
tárgyad van KF-elve. Ha aránylag kevés, nagyobb az esélyed a sikeres mentõdobásra,
mint ha nagyon sok ilyen tárgyad van. Logikusan, ha valakit elborítanak
a varázstárgyak, egy ilyen támadás könnyebben talál célpontot. A mentõdobás
sikere természetesen továbbra is fõként a támadás erõsségétõl, és a tárgy
értékétõl függ.
- A gyógyfüvek eladási ára kétszeresére, vételi ára négyszeresére
növekedett.
- Felhívjuk a figyelmet, hogy a szabálykönyvbõl nem egyértelmû,
de ha valaki kõevõre változtatja trafóval az étrendjét, nem kapja meg visszamenõleg
a méret bónuszt, csak a következõ felköltözéseknél kap mindig eggyel több
méretet.
- Bár nem módosítás, felhívjuk a figyelmet, hogy komolyan gondoltuk,
ami a 2. szabálykönyv 17. oldalán, az aukciósháznál szerepel! Néhány játékos
összes karakterét már most eltiltottunk az aukciósház használatától.
VARÁZSLATOK
- Néhány pontatlanság a szabálykönyvben: a gránitbõr 1.,
4., 7. stb. szinten ad 1-1 plusz bõrt. Elemek parancsa területe nem magad,
hanem minden ellenfél. A gyógyító szellõ D3-at gyógyít szintenként. A pszi
acéltorony nem kétszer szinttel, hanem egyszer szinttel csökkenti a sebzést.
Az isteni harag hatóideje azonnali.
- Külön említést érdemel a méregfelhõ
varázslat. Azok a varázslatok, amelyek területre hatnak, és hatóidejük
nem azonnali, mindig a kör végén sebeznek. Tehát ha az elsõ körben elmondasz
egy méregfelhõt, a szörnyek közelebb jönnek hozzád, és a méregfelhõ már
a hûlt helyüket gõzöli. Éppen ezért ha a méregfelhõt TV listába rakod,
soha nem fogod használni az 1. körben. Szerencsére, a méregfelhõt közelre
is el lehet mondani. Tehát a méregfelhõt vagy akkor érdemes használni,
ha már közelharcban állsz valakivel (HP 4 34 26 2) vagy ha olyan ellenfeled
van, aki valószínûleg nem jön közel (pl. HP 4 34 18 313 99 X), ahol a 313
a lény lehetei és végtag méretei közül a legnagyobbat mondja meg, X egy
szinttõl függõ szám.