Vissza a Főoldalra
 

Hírek, újdonságok
Változások listája (dec. 4.)
Dicsőség Csarnoka
Új játékosoknak
Szabálykönyv
Demo forduló
Árak
Kedvezmények
Befizetési módok
Jelentkezési lap
UL küldés
Alanori Krónika kupon
Aukciós ház
Nyilvános fordulók
Szövetségek
Olimpiák
Chat, üzenõfal
Fórumok
Levelezési lista, IRC
Szavazások
ŐV találkozó
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
AK Archívum
ŐV könyvek
Írások, novellák
Linkek
Letöltés
Gyakori kérdések
Felhasználási feltételek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
A pillanat képe
Szépséges Chloe
Küldd el képeslapként!
Chloe szépsége csodálatosan lenyűgöző, nincs férfiszív, mely ne dobbanna meg látványától. Számára azonban átok is egyben, hisz külseje egyben magányosságra is kárhoztatja őt.
Nézz szét a galériában!
Ősök Városa - UL tápláló
LVII. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
LV. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
52. Beholder találkozó - Vlagyimir-díj

A lista folytatása...
NEM VAGY EGYEDÜL! - Játékosok felhívása! (5)
ŐV fejlesztési ötletek játékosoktól (55)
ŐV help (521)
56. BEHOLDER TALÁLKOZÓ 2022.06.18. PROGRAMJA (21)
Támasszuk fel a közösséget! (241)
Szövetségi felvétel (36)

További témák...

2024-02-23 09:03:05 Az UL-ek letöltésre kerültek.

Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
2819-16

Karakterszám: 2819 Számlaszám: titkos
Fordulószám: 16 Játékhét: 523
E forduló ára: 10 zs. Maradék zseton: 111
Forduló típusa: email
1997-99 (C) Beholder Kft.
Betáplálás dátuma: 2023. dec. 5. 22h:37'
A következõ fordulód táplálható: 2023. dec. 6.

E-mail!

RE BORN KALANDJAI




Kissé már éhezel, ezért csak 52 életpontról kezdesz. Megtudod, hogy a Hegy leghíresebb galetkije Morq Fan Gor, egy magas, vékony testû, szikrázó szemû, kiváncsi természetû, tréfálkozó férfi. (hírneve 32700.) A te szinteden a legnevesebb Night Wolf, egy szürkés-kék bõrû, kék szemû, tüskés fejû, emberre hasonlító férfi. (hírneve 1530.)
Pihenésedet nyugodtan töltötted a barlangodban.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 219.]

h 8 25 8. tárgy használata
Lecsúszik a torkodon az õskõ. Kellemes melegséget érzel. A sok gyakorlás meghozta eredményét, a bûz szakértelmed 9. szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 219.]

be 4 56 meglátogatod a 4. épületet
Meglátogatod a galetkik nagymúltú akadémiáját. Egy teknõspáncélos, tüskés madárlény üdvözöl, és megkérdezi, hogy milyen szolgáltatást szeretnél igénybe venni. Megmondod, hogy a varázsitalfõzés képességet szeretnéd itt megtanulni. Az informátor bólint, és eligazít, hogy hová fordulj. Az akadémia egyik oktatótermébe irányítanak. Egy szakértõ vezetése alatt nekifogsz a tanulásnak, és némi mágikus segítséggel sikerül 3 óra leforgása alatt megszerezni a kívánt tudást. (-5 képességpont.)
[20 TVP-t használtál fel, maradt még 199.]

be 4 57 meglátogatod a 4. épületet
Meglátogatod a galetkik nagymúltú akadémiáját. Egy nagydarab, pikkelyes óriásgyík cammog elõ, és megkérdezi, miben segíthet. Megmondod, hogy a gyógynövények képességet szeretnéd itt megtanulni. A portás türelmesen végighallgat, és megmutatja, hol tudnak segíteni. Bemész az akadémia egyik oktatójához, egy nagydarab, vörös rákszerû lényhez. Kinézete ellenére kiváló oktatónak bizonyul. Néhány óra leforgása alatt elsajátítod a kívánt szakértelmet. (-5 képességpont.)
[20 TVP-t használtál fel, maradt még 179.]

kno 56 1 56. képességre 1 képességpont
Elköltesz 1 képességpontot a varázsitalfõzés szakértelmed növelésére. A sok gyakorlás meghozta eredményét, a varázsitalfõzés szakértelmed 2. szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 179.]

h 14 25 23 14. tárgy használata
Az alapanyagokat berakod egy üvegcsébe, vizet öntesz hozzá, és tûz fölött melegítve, lassan kevergeted az egészet. Siker! Elõállítottál 1 piros varázsitalt. Belekóstolsz. Aha, ez hõsiesség itala. [ld. enc.]
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 174.]

h 52 52. tárgy használata
Megiszol 1 hõsiesség italát. (+1 hõsiesség pont.)
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 174.]

vi 200 20 viselkedés, bátorság beállítása
Csak akkor kezdesz harcba torzszülöttek ellen, ha összes erõsségük nem nagyobb a te erõsséged (esetleges szolgáidéval együtt) 200 százalékánál. Elmenekülsz torzszülöttektõl való csatából, ha életpontod a méreted 20%-a alatt van.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 174.]

hp 3 56 14 harci program
A következõ sor került a harci programodba: villámlehelet itala v.var. ha ellenfeled torzszülött.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 174.]

h 14 22 24 14. tárgy használata
Kiraksz magad elé egy tiszta üvegcsét, majd gondosan elõkészíted a kiválasztott alapanyagokat, és némi víz segítségével, tûz fölött összekevered. Tökéletes! Az ital lassan fehér színt ölt. Rövid próba után látod, hogy ez 1 db fehér gyógyital.
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 169.]

k 22 kaland elvállalása
(22. kaland:) Nem a legnagyobb lelkesedéssel vállalod el ezt a feladatot, de boltos szavait fenyegetésnek ítélted. (Nem is alaptalanul.) Megtalálod a boltos által leírt kocsmát. Beülsz a pulthoz, és rendelsz egy sört. Éppen az utolsó cseppeket iszod, amikor egy feltûnõen csúnya galetki lép oda hozzád. Látszik rajta, hogy már régóta koptatja a barlangok folyosóit, és ez az idõ nem múlt el nyomtalanul. Iszonyúan ráncos a bõre, repedezett ajkai mögül néhány odvas fog kukucskál elõ, csápjai petyhüdtek, harcra már évek óta nem használta.
- Szóval Te vagy Re Born. Ránézésre nem vagy valami nagy durranás, többet vártam tõled. Gondolom a boltos cimborám nem mondta el, hogy mit is vállaltál. Egy remek kis versenyen fogsz indulni, és ajánlom, hogy nyerjél, mert különben rosszul jársz. De elõször is add ide a nevezési díjat, 100 aranyat!
[Tárgyhasználat: 100 arany]
Miután átadod a pénzt, elindultok. Pár perc séta után lemásztok a csatornába. Itt több mint fél órát mászkáltok a különbözõ járatokban, míg végül ismét felmásztok a felszínre. Egy kisebb csarnokban találod magad. Elég jól ismered a szintet, de el sem tudod képzelni, hogy ez a hely hol lehet. Legalább 150-200, már elsõ látásra is gazdag és unszimpatikus galetkibõl áll a közönség. Pár pillanat alatt rájössz, hogy nagyösszegû fogadásokat kötnek a versenyre.
- Az elsõ feladat futás. Kérem a 6 indulót álljon a rajtvonalhoz. Az elsõ négy jut tovább!
A többiekkel együtt odamész Te is a rajthoz, és feszülten várod a jelet. Amikor meghallod a hangos durranást, nekiiramodsz.
[Gyorsaság próba 6-os küszöbre: sikeres]
Szerencsére reflexeid kiválóan mûködnek. Sikerült jól elkapnod a rajtot. Mivel a táv nem nagy, ezért már az elején igyekszel akkora elõnyt szerezni, hogy a hajrában már ne érhessen meglepetés. A végére kezdesz kifulladni, egy jól hajrázó futóbajnok el is fut melletted, de így is sikerül a második helyet megszerezned. Továbbjutottál.
- A második versenyszám súlylökés. Az elsõ három jut tovább!
Te dobsz negyediknek. A másik három versenyzõ igazi izomkolosszus. Irdatlan távolságra dobták a vasgolyókat, amik még mindig ott díszelegnek a földön. Mindent bele kell adnod, hogy legalább eggyet legyõzz. Alaposan felkészülsz a dobásra. Minden erõdet és mentális energiádat a lökésre koncentrálod. Hatalmasat kiáltasz, amikor a golyó elrepül.
[Erõ próba 7-es küszöbre: sikeres]
Már a dobás pillanatában érzed, hogy ez valóban jól sikerült. A golyó szinte süvít a levegõben és a végén két lábbal az utolsó elé esik le. Sikerült!
- A harmadik versenyszám célbadobás! Az elsõ kettõ jut tovább.
Egy dárdát kapsz a kezedbe és egy 30 lábnyira levõ céltáblára kell dobnod. Te vagy az elsõ dobó.
[Ügyesség próba 8-as küszöbre: sikeres]
Mivel még soha nem dobtál célba ilyen szerszámmal, csak a szerencsédben bízhatsz. Nekifutsz, és egy hanyag mozdulattal eldobod a dárdát. A közönség hangosan felüvölt, amikor a dárda éppen a céltábla közepébe talál. A többiek dobása nem is érdekel, ezzel biztos továbbjutó vagy.
- Az utolsó versenyszám a szabadfogású birkózás, bármi megengedett!
Megnézed az ellenfeledet. Jól megtermett, az biztos, itt kemény küzdelem lesz. Ellenfeled egy Maigner Lopotomos (#139).

*** 1. KÖR *** Felhörpintesz 1 villámlehelet italát. ( +15 elektr.lehelet.) A Maigner Lopotomos feléd mozog. A Maigner Lopotomos rád veti magát. Megpróbál benyomni neked jobb mancsával. (13 ép-t sebzõdtél). Tüskéid megszúrják. Bever egyet bal mancsával. (16 ép-t sebzõdtél). Tüskéid sebzik.
*** 2. KÖR *** A Maigner Lopotomos rád veti magát. Lecsap rád jobb mancsával. (10 ép-t sebzõdtél). Tüskéd a bõrébe fúródik. Benyom neked bal mancsával. (12 ép-t sebzõdtél). Tüskéd szúrja. Megtámadod a Maigner Lopotomost. A levegõ megtelik elektromossággal, villámokat fújsz ellenfeledre. (35 ép-t sebeztél). Bûzöd nehezen elviselhetõ számára (8 sebzés). A Maigner Lopotomos halálhörgés közepette a földre zuhan.
[A csatában összesen 59 sebzést okoztál, és 51 sebzést kaptál.] Ezt a csatát te nyerted! Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+51%). Elrakod a zsákmányt, ami 13 arany.
(Feltételes gyógyítás:) fehér gyógyitalt használsz gyógyításra. 40 ép-t gyógyított rajtad.
Igen-igen és igen!! Sikerült, ezen is túl vagy. A közönség egy része tombol, valószínûleg õk fogadtak rád. Fred is odalép hozzád:
- Jól van, fiam. Jobb voltál, mint ami kinéz belõled. Nesze itt a részed a nyereménybõl! - ezzel átnyújt 250 aranyat.
(+2 képességpont.)
(+2 hõsiesség pont.)
[33 TVP-t használtál fel, maradt még 136.]

h 14 22 24 14. tárgy használata
Gyakorlott mozdulatokkal kiválogatod és elõkészíted a megfelelõ anyagokat. Az üvegcsét tûz fölött melegíted, a komponenseket vízzel kevered össze. Siker! Elõállítottál 1 fehér varázsitalt. Belekóstolsz. Aha, ez fehér gyógyital.
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 131.]

h 14 23 25 27 14. tárgy használata
Nagy izgalommal látsz hozzá a varázsital elkészítésének, igyekszel mindent a lehetõ legszakszerûbben csinálni. Csodás! Az italnak lassan szép kék színe lesz. Megkóstolod. Sikeresen kifõztél 1 villámlehelet italát.
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 126.]

k 6 kaland elvállalása
(6. kaland:) Ellátogatsz a vegetáriánus kerthez. Épp két púpos molad lakmározik, tépi ki a növényeket gyökerestül! Rájuk rontasz. Ellenfeleid 2 púpos molad (#26).

*** 1. KÖR *** Felhörpintesz 1 villámlehelet italát. ( +15 elektr.lehelet.) A 2. púpos molad odajön hozzád. Az 1. púpos molad feléd rohan. A 2. púpos molad téged támad. Gyorsan feléd lendít jobb karmával. (6 ép-t sebzõdtél). Tüskéid megszúrják. Vámpirizál. Gyorsan feléd lendít bal karmával. Hátraugrasz a támadás elõl. Az 1. púpos molad rád veti magát. Kimeresztve, elõre suhint jobb karmával. Nem talált. Kimeresztve, elõre suhint bal karmával. (7 ép-t sebzõdtél). Tüskéid sebzik. Vámpirizál.
*** 2. KÖR *** A 2. púpos molad téged támad. Lesújt rád jobb karmával. (4 ép-t sebzõdtél). Tüskéd a bõrébe fúródik. Vámpirizál. Feléd suhint bal karmával. Ez mellément. Az 1. púpos molad rád támad. Kimeresztve, elõre suhint jobb karmával. Mellétrafált a balfácán. Feléd suhint bal karmával. (5 ép-t sebzõdtél). Tüskéid sebzik. Vámpirizál. Támadod az 1. púpos moladot. Kitátod a szádat, és villámokat küldesz ellenfeledre. (27 ép-t sebeztél). Szagod látható benyomással van rá (5 sebzés). Az 1. púpos molad kileheli lelkét.
*** 3. KÖR *** Támadod a 2. púpos moladot. Kitátod a szádat, és villámokat küldesz ellenfeledre. (30 ép-t sebeztél). Bûzöd nehezen elviselhetõ számára (4 sebzés). A 2. púpos molad holtan terül el.
[A csatában összesen 82 sebzést okoztál, és 22 sebzést kaptál.] Gyõzelmet arattál! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát (+66%). Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot. Magadhoz veszed a zsákmányt, ami 2 molad púp. [ld. enc.]
(Feltételes gyógyítás:) fehér gyógyitallal kezeled magad. 39 ép-t gyógyított rajtad.
Huh, ez kemény csata volt! Elégedetten térsz vissza Morgó Emhillel, a moladok púpjait viszed magaddal igazolásképp. Az elöljáró örömmel fogad, a válladat veregeti, és jutalmul átnyújt egy khaldoran övet. Megköszönöd az ajándékot, és távozol. [ld. enc.]
(+1 hõsiesség pont.)
(+1 képességpont.)
[13 TVP-t használtál fel, maradt még 113.]

vi 90 20 viselkedés, bátorság beállítása
Csak akkor kezdesz harcba torzszülöttek ellen, ha összes erõsségük nem nagyobb a te erõsséged (esetleges szolgáidéval együtt) 90 százalékánál. Elmenekülsz torzszülöttektõl való csatából, ha életpontod a méreted 20%-a alatt van.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 113.]

ht harci program törlése
1 harci program sor törölve.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 113.]

m 6 2 2125 5 1 4434 mozgás az Õsök Csarnokában
(M 6,2) Az Õsök Csarnoka ezer titkot rejt. Itt az ideje, hogy folytasd a felderítését!
(M 7,2) Kelet felé mozogsz. Torzszülöttek visítását hallod. Úgy látszik, a harc elkerülhetetlen. Ellenfeled egy hájas worpel (#31).

*** 1. KÖR *** A hájas worpel elõhív egy sebezhetetlenség varázslatot. Néhány rövid kézmozdulat után a hájas worpel létrehoz egy gránitbõr varázslatot. Megindulsz a hájas worpel felé. Már ott is vagy! Támadod a hájas worpelt. Villámokat köpsz. (14 ép-t sebeztél). Szagod látható benyomással van rá (11 sebzés). A hájas worpel halálos sebet kapva a földre zuhan.
[A csatában összesen 25 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál.] Ezt a csatát te nyerted! Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+35%).
(M 7,1) Mindenre felkészülve, északra mész. A csarnok egy üres keresztfolyosójára értél.
(M 8,1) Hamarosan ráébredsz, hogy erre nincs út.
Elhagyod a labirintust.
(M 5,1) Ellátogatsz az Õsök Csarnokába.
(M 4,1) Lépteid visszhangoznak, ahogy nyugati irányba ballagsz. Az õsi csarnok közepén fehéren kavargó alak jelenik meg. Egy õs szelleme! Térdre borulsz. A szellem elmondja, hogy próbára akar tenni. Ha a próbát kiállod, továbbmehetsz, ha nem, vissza kell fordulnod! A következõ feladványra kell megoldást találnod:
Tudjuk, hogy egy ízben 6 csontkard és 7 liter womath tej 565 aranyért, míg egy másik alkalommal 5 csontkard és 3 liter womath tej 332 aranyért cserélt gazdát. Vajon hány aranyat érhet egy csontkard?
Hmmm... nehéz! Majd késõbb kitalálod. [ld. enc.]
(M 4,1) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás lenne ismét próbálkozni.
(M 5,2) Dél felé mész az útvesztõben. Fehér szálú, a sötétséghez szokott növények növik keresztül-kasul ezt a barlangszobát.
(M 4,2) Egy falhoz érsz. Erre nincs út!
[22 TVP-t használtál fel, maradt még 91.]

mak 1 1. makró definiálása/hívása

p portyázás
Visszasietsz az Õsök Csarnokának bejáratához. Elég a henyélésbõl! Itt az ideje egy kis akciónak. Nincs más dolgod, mint végigsétálni a település egyik széles ösvényén, és megfelelõ barlangok után nézelõdni. Na végre, találtál egy megfelelõ barlangot. A jelzés alapján, a lakóval baráti társalgás lesz.
A galetki, aki itt lakik Sharana, egy emberbõrû, patkányfarkú,fûrge nõ. A Mutánsok klánjának kocsány rangú tagja. Tárgyai: a Tél ezüstlánca, karikaszimbólum, a szalamandra fejpántja, malachitgyûrû, bíbor láncing, szivárvány karkötõ. Máris otthonosan érzed magad vendéglátód barlangjában. Sharana mosolyogva hellyel kínál, majd õ maga is lehuppan. Hohó, micsoda finomságok vannak itt elõkészítve! Máris falatozni kezdtek. A véleménycsere ezúttal egy kicsit nehezen indul: úgy tûnik, a másik galetki most nincs túlságosan beszédes kedvében. Vagy mégsem vagy annyira rokonszenves neki? No, most már ideje indulni! Elköszönsz vendéglátódtól. (+7% jóllakottság) Tudásod gyarapodott, megtudod, mi az a protolisk lárva. [ld. enc.]
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 91.]

p portyázás
Felkészülsz egy kiruccanásra a környékre. Elhaladsz néhány elhagyatott barlang mellett - a lakók nyilván már feljebb költöztek - de a következõ soron a barlangokból már fény szûrõdik ki. Nini, ez a barlang pont jónak tûnik. A zászlócska egyértelmû: átokszórással fogjátok magatokat mulattatni.
Vendéglátód Sharpa Deen, egy felszínrõl jött torzszülött. Õ az Ellenség? Nem, õ egy gonosz kobudera férfi. Tárgyai: bõrpáncél, a Tél ezüstlánca, fejpánt. Üdvözlõ mondatod: "Hogy esnél mindjárt seggre!" Sharpa Deen semmi épkézláb választ nem tud adni! Végül mérgesen elismeri, hogy te nyertél. (+25% lélekenergia.)
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 81.]

vd vadászat
Elhatározod, hogy vadászni mész. A vadászhírek jó fogást ígérnek a szint keleti részén, így hát odamész. Egy sziklafal elõtt állsz, amelybõl barlangjáratok sokasága indul. Egyik pillanatban még minden nyugodt, a következõ pillanatban azonban elszabadul a pokol. Ellenfeled egy zombi (#29).

*** 1. KÖR *** A zombi felé mozogsz, hogy megtámadhasd. A zombi feléd mozog. Megtámadod a zombit. Lecsapsz jobb mancsoddal. Félrehajolt. A zombi rád veti magát. Elõre szúr jobb karmával. (7 ép-t sebzõdtél). Tüskéd szúrja.
*** 2. KÖR *** A zombit próbálod megsebezni. Lecsapsz jobb mancsoddal. (3 ép-t sebeztél). A zombi rád veti magát. Lecsap rád jobb karmával. (10 ép-t sebzõdtél). Tüskéd a bõrébe fúródik.
*** 3. KÖR *** Megtámadod a zombit. Lecsapsz jobb mancsoddal. (3 ép-t sebeztél). A zombi rád veti magát. Elõre szúr jobb karmával. (7 ép-t sebzõdtél). Tüskéid sebzik.
*** 4. KÖR *** Támadod a zombit. Benyomsz neki jobb mancsoddal. (5 ép-t sebeztél). A zombi rád támad. Elõre szúr jobb karmával. (9 ép-t sebzõdtél). Tüskéid megszúrják. A zombi kileheli lelkét.
[A csatában összesen 27 sebzést okoztál, és 33 sebzést kaptál.] Gyõzelmet arattál! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát (+31%). Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot. Magadhoz veszed a zsákmányt, ami egy õskõ és 5 arany.
(Feltételes gyógyítás 1 alkalommal:) Magas egészségednek hála, nem kell sokáig várnod, hogy pihenés közben meginduljon a gyógyulás. (+16 életpont.)
[18 TVP-t használtál fel, maradt még 63.]

ism 3 a következõ parancs ismétlése 3 alkalommal

x 10 exkaváció, ásatás
Engedélyt kérsz, hogy a templom pincéjében kutathass: állítólag négy templomot építettek itt egymás helyére, úgyhogy a keresztül-kasul vájt barlangjáratokban bizonyosan lehet õsi relikviákat találni! Mintha csak virágot szednél, úgy gyûjtesz útközben 1 sötét mákot. Miután a zsebedbe gyûrted a növényt, hozzálátsz az igazi régészkedéshez. Nocsak, van itt valami! Egy apró szobrocska! Óvatosan megtisztítod, és még jobban körülnézel. Elégedett vagy a zsákmánnyal! (+2 õsi relikvia.) Nyugodt, békés munkád, kutatásod meghozta az eredményét: elsajátítottad a tanulás szakértelmet 1. szinten!
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 53.]

x 10 exkaváció, ásatás
Régészeti kutatásba kezdesz az arra kijelölt területen. Már más kutatók is dolgoznak itt, de remélhetõleg te leszel az, aki talál is valamit! Az izzadságos munkád nem jár eredménnyel. Talán nem jó helyen keresgéltél...
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 43.]

x 10 exkaváció, ásatás
Keresel a szint távoli végében egy elhagyatott, csontokkal teli barlangot, és nekilátsz, hogy aprólékos munkával régi leletek után kutass. Valamiben megakad a szemed. Nocsak, itt mátekel gomba nõ! 1 darabot sikerül begyûjteni. [ld. enc.] Miután a zsebedbe gyûrted a növényt, hozzálátsz az igazi régészkedéshez. Ez hihetetlen! Torzszülöttek, itt? Ellenfeleid egy hártyás lemúr (#2) és egy nohnetár (#12).

*** 1. KÖR *** Megközelíted a hártyás lemúrt. A nohnetár feléd mozog. A hártyás lemúr feléd mozog. Támadod a hártyás lemúrt. Villámokat köpsz. (11 ép-t sebeztél). Bûzöd zavarja (9 sebzés). A hártyás lemúr halálos sebet kapva a földre zuhan. A nohnetár rád támad. Kitátja száját, és mérges gázt lehel rád. (9 ép-t sebzõdtél).
*** 2. KÖR *** Támadod a nohnetárt. Kitátod a szádat, és villámokat küldesz ellenfeledre. (11 ép-t sebeztél). Nehezen bírja a szagodat (7 sebzés). A nohnetár rád támad. A nohnetár mérgezõ gázt fúj rád. (7 ép-t sebzõdtél).
*** 3. KÖR *** A nohnetárt próbálod megsebezni. A levegõ megtelik elektromossággal, villámokat fújsz ellenfeledre. (11 ép-t sebeztél). Szagodtól fuldoklik (9 sebzés). A nohnetár halálhörgés közepette a földre zuhan.
[A csatában összesen 58 sebzést okoztál, és 16 sebzést kaptál.] Gyõzelmet arattál! Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+31%). Magadhoz veszed a zsákmányt, ami egy nohnetár gumó és egy lemúr hártya. Uzsonnaidõ! Mohón zabálni kezdesz. (+10% jóllakottság.) Tovább dolgozol, mintha nem is zavartak volna. Õsi írásra bukkansz. De nemhiába rendelkezel régészeti képességgel - sikeresen kisilabizálod: "Az ismeretek lejegyzése lassabban halad, mint számítottam. Az alakváltó vezetõk azt állítják, a tevékenységünk haszontalan! Majd meglátják, amikor néhány évtized, vagy évszázad múlva szükség lesz ezekre a feljegyzésekre... A pergameneket biztos helyre rejtjük el, de így, falfelirat formájában minden ifjú gnóm, kobudera és más értelmes faj olvashat arról, hogy mi történt az elmúlt ezer évben." - Mlapkodi Refeal.
(Feltételes gyógyítás 1 alkalommal:) A lehetõségekhez képest ellátod sebeidet. (+16 életpont.)
[18 TVP-t használtál fel, maradt még 25.]

z 19 10 zenélsz 19. hangszeren 10 TVP-ért
Sajnálom, de nincs a birtokodban az a tárgy. [0 TVP-t használtál fel, maradt még 25.]
forduló vége
Fáradtan a megpróbáltatásoktól, nyugovóra térsz. Figyelem! Jóllakottságod a következõ forduló elején már 50% alatt lesz, nem árt, ha ennivaló után nézel. [ld. enc.] [ld. enc.]
Ebben a körben +5 galetki erõt és +8 hírnevet kaptál. A kör során összesen 251 sebzést okoztál, és 122 sebzést kaptál. A körben szerzett tapasztalatok eredményeképp 8 képességpontot kapsz. Errõl a fordulóról 25 TVP-t viszel át a következõre. Azzal együtt, amit a következõ fordulóban kapsz, összesen 227 TVP-t költhetsz majd el.

KARAKTERLAP


Re Born, egy az újjászületés glóriájában tündöklõ galetki férfi vagy. Jelenlegi lakóhelyed: puhányszint (2. szint). Táplálkozásod: rovarevõ. Ez a 16. fordulód.
TULAJDONSÁGAID
[1] erõ: 6 / 0.45
[2] IQ: 8 / 2.25
[3] ügyesség: 6 (8) / 0.30
[4] egészség: 6 / 1.65
[5] mágia: 1 / 0.55
[6] gyorsaság: 6 / 1.04
[9] Méret/ép: 58 / 41
Min. méret: 51
Barlangméret: 58
PONTJAID
Varázspont: 17 / 17
Képességpont: 13 / 47%
Hõsi pont: 6 (4)
Tám.bónusz: 0%
Véd.bónusz: 13%
Galetki erõ: 145 / 107
Hírnév : 84
Jóllakottság: 59%
Életkor: 12 / 12
STATISZTIKÁK
Galetki csaták: 1 (0)
Galetki gyõzelmek: 0 (0)
Torzsz. csaták: 87 (5)
Torzsz. gyõzelmek: 76 (5)
Leölt torzszülött: 85 (7)
Pszi csaták: 0 (0)
Pszi gyõzelmek: 0 (0)
Ájulások száma: 0 (0)

A Tudósok Klánjának (#11) tagja vagy.
Rangod: diákjelölt (1)
Speciális képességeid:
+1 gyógynövények, +1 v.ital fõzés, +1% varázstárgy találására; 5%, hogy v.ital fõzés kudarckor a komponensek megmaradnak.
Aktív Klánküldetéseid:
1.) Hozz három õsi relikviát! 2.) Érj el 10-es intelligenciát. 3.) Hajtsd végre a 7-es Klánkalandot (KK 7)! (összesen 25 TVP-t igényel)

HARCI SZAKÉRTELMEK
[13] elektr.lehelet: 9 / 0.90 [16] tüskés bõr: 4 / 0 [25] bûz: 9 / 0

EGYÉB SZAKÉRTELMEK
[47] zárnyitás: 2 / 0.35 [48] mászás: 5 / 2.44 [50] meggyõzõkészség: 2 / 0.40
[56] varázsitalfõzés: 2 (3) / 0.55 [57] gyógynövények: 1 (2) / 0.10 [64] átokszórás: 4 / 1.15
[66] lopakodás: 3 / 0.27 [67] régészet: 5 / 2.37 [68] zene: 3 / 0.05
[69] tanulás: 1 / 0        

VÉGTAGOK
jobb mancs [100] méret: 1 / 0 [101] szakért.: 2 / 0.84      

VARÁZSLATOK & PSZIK
[154] kisebb erõpajzs: 1 / 0.24        

MAKRÓID
1. Makró
p
p
vd
ism 3
x 10
z 19 10


FELTÉTELES PARANCSAID
GY 70 0 24 50; VI erõ:90% ép:20%; PV 3 4 5 8; PSZ 48 66 67 68;

AKTUÁLIS KÜLDETÉSEID: #1 (3. épület), #10 (4. épület), #50 (20. épület), #280 (15. forduló).

TÁRGYAID


Páncélok, ruhák
* 1 fejpánt (#1105) * 1 kék köpeny (#1137) 1 khaldoran öv (#137)
* 1 vándorcsizma (#1121)

Ékszerek, kincsek
276 arany (#1) * 1 az egyensúly gyûrûje (#213) 7 hamis arany (#809)
1 nyaklánc (#1180) 1 szimbólum (#1210)

Felszerelés
1 díszes rézkulcs (#129) 1 õskõ (#8) 1 varázskõ (#210)

Fegyverek
2 fogazott tõr (#6) 4 kerek kõ (#11) 1 parittya (#10)
1 tõr (#1300)

Varázsitalok és füvek
1 liánvirág (#24) 1 mátekel gomba (#21) 5 mitulen fû (#20)
1 ragálygomba (#26) 2 sötét mák (#23) 2 tejfonál (#28)
1 üvegcse (#14)

Egyéb kacatok
3 lemúr hártya (#161) 2 molad púp (#16) 1 nohnetár gumó (#212)
2 nordkristály (#146) 8 õsi relikvia (#17)

A szürkével jelölt tárgyakra szerintünk már nincs szükséged, csak a helyet foglalják. Ha az EE parancs egyik paraméterének 7-est adsz meg, az összes ilyen tárgyadat eladod (ami nem eladható, azt eldobod). Természetesen nem adsz el / dobsz el KF-elt, vagy feneketlen zsákban levõ tárgyat.


Ebben a fordulódban szerzett tárgyaid: 168 arany (#1), 2 molad púp (#16), 1 lemúr hártya (#161), 1 khaldoran öv (#137), 2 õsi relikvia (#17), 1 mátekel gomba (#21), 1 nohnetár gumó (#212).

Ebben a fordulódban elhasznált tárgyaid: 4 üvegcse (#14), 2 liánvirág (#24), 1 sötét mák (#23), 2 csótányláb (#25), 2 winropu moha (#22), 1 villámlehelet itala (#56), 1 gyilkos boróka (#27).

AZ ÕSÖK CSARNOKA

0  
1  
2  
3  
4  
5  
6  
7  
8  
9  
10  
11  
  0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

ENCYCLOPEDIA FANTASIA



HÕSIESSÉG ITALA (52. TÁRGY)
A hõsiesség vörös itala egyszerû és praktikus: felhörpintésekor ihletet és bátorságot kapsz a különlegesen nehéz feladatok leküzdéséhez. A játék nyelvére lefordítva, ha a hõsiesség italát a H 52 paranccsal használod, akkor kapsz 1 hõsiesség pontot, amit a késõbbiekben bármikor felhasználhatsz.



MOLAD PÚP (16. TÁRGY)
Egy nagy, húsos, szõrös, barna massza... Ha lemetszed a molad púpját, és preparálod, reménykedhetsz, hogy valamikor szerencsét hoz! Vagy add el olyasvalakinek, aki ezt reméli... Mindenesetre ha hosszú ideig tárolod a barlangodban, elõbb-utóbb nagyon büdös lesz, szerencse ide vagy oda.



KHALDORAN ÖV (137. TÁRGY)
A khaldoran öv egy díszes bõröv, rajta kékre festett állatmintákkal. Korlátozott mágikus képességekkel bír, egészségedet megnöveli eggyel, amíg viseled. Ezenkívül dicsõséges trófea, hiszen csak olyanok kaphatják meg, akik valamilyen szolgálatot tettek egy galetki elöljárónak.



LOGIKAI FELADVÁNYOK
Az Õsök Csarnokában könnyebb-nehezebb logikai feladványokat kapsz. A megfejtésükhöz az M parancsnak adj ki egy 8{megfejtés} paramétert, mielõtt a rejtvényre lépnél. Pl. a csarnok 10,11-es mezõjén van egy rejtvény, amelynek a megfejtése 135. Tehát a parancs:
M 9 11 8135 2
Azaz belépsz a 9,11-es mezõn, beírod, hogy 135 lesz a megfejtés, és lépsz keletre, ahol a rejtvény van. Ha nem tudod a megfejtést, 1 KNO árán, egy üres 8-as paranccsal is átmehetsz a rejtvényen, de ennél jobban jársz, ha megfejted. Az alábbiakban következzék néhány jótanács, ha valamelyik rejtvény túl nehéznek tûnne.
Elõször is, a legtöbb rejtvényben valamilyen ismeretlenek szerepelnek. Pl. X orgling... vagy Y hordó bor. Nyilván ezek értékét kell megfejteni. A megfelelõ matematikai képlettel persze ezek gyorsan megoldhatók, de mi van, ha ezeket nem ismered? Akkor se ess kétségbe! Ezek az X és Y ismeretlenek néhány próbálkozásból kitalálhatók. Pl. a rejtvény azt mondja, hogy két hordó és három üveg az nyolc aranyért kelt el, de négy hordó és egy üveg hatért, akkor ez a matematika nyelvére lefordítva, 2X+3Y=8 és 4X+Y=6. Ennek a megfejtése nem túl nehéz még akkor sem, ha elkezded végigpróbálgatni a lehetséges X és Y értékeket. (X=1 és Y=2 lesz.) A városba elinduló parasztól szóló rejtvénynél nem kell ismerned a koszinusztételt, elég egyszerûen elõvenni egy szögmérõt és egy vonalzót, lerajzolni a háromszöget és lemérni a távolságot (vigyázz, a feladat beugrató, hiszen a háromszög szöge 180 fok mínusz amennyit a paraszt elfordult). A számsornál, ha nehéznek tûnik, nézd meg a számok különbségét. Ha még mindig semmi, nézd a különbségek különbségét. Elõbb-utóbb lesz valami összefüggés...
Egy tanács: ha sem te, sem a szüleid nem tudnak a megfejtésben segíteni, fordulj a matektanárodhoz. Ha neki sem megy a megoldás, akkor marad az üres 8-as...



PROTOLISK LÁRVA (19. LÉNY)
A protoliskek a felsõbb szintek rettegett ragadozói, óriási mandibuláikkal úgy vágják át magukat a legkeményebb sziklán, mintha vajat szeletelnének. Szerencsére az alsóbb szinteken legfeljebb a protolisk lárvával találkozhatsz, amely gyakorlatilag magatehetetlen, mégis, a leküzdése több, mint egy gomba kalapjának lepöckölése. Mindenesetre, minden leölt lárva eggyel kevesebb felnõtt protolisket jelent, amely a galetkik településeit rémisztgeti. A lárvát hatalmas tüskék védik, és mérges gázt ereget magából. A protolisk lárva ízletes táplálék mind a puhányok, mind a rovarevõk és mind a tejivók számára.



MÁTEKEL GOMBA (21. TÁRGY)
Ez a széles tölcsérû, fekete kalapú gombafajta nekrofoid aktivitást mutat, ami azt jelenti, hogy jól használható mágikus italok készítésénél. Aki azonban csak úgy bekapja: nos, ugyan nem mérgezõ, de rettenetesen rossz az íze. [Szükséges varázsital fõzés szint: 1.]



ÉHEZEM!
A jóllakottságod minden táborozásod alatt csökken kb. 25-30%-kot. Ezenkívül elõfordulhat, hogy egy torzszülött vagy egy másik galetki megkínál egy éhínség varázslattal, ami drasztikusan csökkenti a jóllakottságodat. Ha a jóllakottság 50% alá csökken, akkor kezdesz egy kicsit éhes lenni. Ez azt jelenti, hogy a forduló elején nem nyered vissza az összes életpontodat, és közelharc támadásod sikerére mínusz százalékokat kapsz, ill. leheleted kevesebbet fog sebezni. Érdemes tehát odafigyelni, hogy jóllakottságod mindig 50% fölött legyen.
Hogyan növelheted a jóllakottságodat? Legegyszerûbben úgy, hogy vadászol. Ha minden körben kiadsz legalább négy VD parancsot, akkor valószínûleg ritkán fogsz éhezni. Ha ez nem segít, használd az E parancsot, vegetáriánusoknak E 10 (+40%) vagy E 20 (+80%), a többieknek E 30 (+50%). Ha barátságosan beszélgetsz más galetkikkel, akkor õk is megkínálhatnak a félrerakott, számukra emészthetetlen kajafajtákkal. A barátságos beszélgetéshez a PV 5 (ha biztosra akarsz menni, akkor a PV 5 8) parancsot, majd a P parancsot kell kiadnod. Ezenkívül a tolvajok sikeres lopás esetén lophatnak az áldozat élelmiszertartalékaiból.
Ha a karaktered jóllakottsága forduló elejére nullára csökken, akkor automatikusan kiadunk neked egy E parancsot, nehogy éhenhalj.



MÓDOSÍTÁSOK II.
Néhány módosítás, ill. magyarázat a szabálykönyvhöz:
- A KNO és VAR parancsoknak meg lehet adni 3. és 4., valamint 5. és 6. paramétert, így egy KNO paranccsal akár három különbözõ szakértelmedet növelheted. Pl. KNO 1 3 2 4 3 5 paranccsal elköltesz 3 kno-t az erõdre, 4 kno-t az IQ-dra, és 5 kno-t az ügyességedre.
- A szabálykönyvvel ellentétben, eddig az SZ parancsnak csak egy paramétert lehetett megadni. Az SZ parancsot bõvítettük a szabálykönyvnek megfelelõen.
- Most már a véletlenszerûen kapott kalandokért is jár lélekenergia, ill. képességpont.
- A bárd klán tagjai mostantól a harcban szerzett lélekenergiára 0.75x szorzót kapnak, ami azt jelenti, hogy a harcért 25%-kal kevesebb lélekenergia jár nekik. A bárdok kör végén kapott kno-ja a kevesebb harcból adódó kno veszteséget volt hivatott pótolni, tehát reális, hogy a harcból valóban kevesebb kno-t tudjanak szerezni.
- A tárgypusztító hatások (gigaököl, tárgyirtás) sikerének esélyébe beleszámít, hogy hány véletlenszerû (1000-nél nagyobb sorszámú) tárgyad van KF-elve. Ha aránylag kevés, nagyobb az esélyed a sikeres mentõdobásra, mint ha nagyon sok ilyen tárgyad van. Logikusan, ha valakit elborítanak a varázstárgyak, egy ilyen támadás könnyebben talál célpontot. A mentõdobás sikere természetesen továbbra is fõként a támadás erõsségétõl, és a tárgy értékétõl függ.
- A gyógyfüvek eladási ára kétszeresére, vételi ára négyszeresére növekedett.
- Felhívjuk a figyelmet, hogy a szabálykönyvbõl nem egyértelmû, de ha valaki kõevõre változtatja trafóval az étrendjét, nem kapja meg visszamenõleg a méret bónuszt, csak a következõ felköltözéseknél kap mindig eggyel több méretet.
- Bár nem módosítás, felhívjuk a figyelmet, hogy komolyan gondoltuk, ami a 2. szabálykönyv 17. oldalán, az aukciósháznál szerepel! Néhány játékos összes karakterét már most eltiltottunk az aukciósház használatától.

VARÁZSLATOK
- Néhány pontatlanság a szabálykönyvben: a gránitbõr 1., 4., 7. stb. szinten ad 1-1 plusz bõrt. Elemek parancsa területe nem magad, hanem minden ellenfél. A gyógyító szellõ D3-at gyógyít szintenként. A pszi acéltorony nem kétszer szinttel, hanem egyszer szinttel csökkenti a sebzést. Az isteni harag hatóideje azonnali.
- Külön említést érdemel a méregfelhõ varázslat. Azok a varázslatok, amelyek területre hatnak, és hatóidejük nem azonnali, mindig a kör végén sebeznek. Tehát ha az elsõ körben elmondasz egy méregfelhõt, a szörnyek közelebb jönnek hozzád, és a méregfelhõ már a hûlt helyüket gõzöli. Éppen ezért ha a méregfelhõt TV listába rakod, soha nem fogod használni az 1. körben. Szerencsére, a méregfelhõt közelre is el lehet mondani. Tehát a méregfelhõt vagy akkor érdemes használni, ha már közelharcban állsz valakivel (HP 4 34 26 2) vagy ha olyan ellenfeled van, aki valószínûleg nem jön közel (pl. HP 4 34 18 313 99 X), ahol a 313 a lény lehetei és végtag méretei közül a legnagyobbat mondja meg, X egy szinttõl függõ szám.


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.