Vissza a Főoldalra
 
Egyelőre üres.

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő
Pakliszerkesztő (mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Zén Legendái: Kísértetjárás május 21.
Alfa pakli – Káoszhorda március 12.
Alfa pakli – Varázslények március 12.
A pillanat képe
Vérgólem
(Ősök Városa szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
"A hatalmas, vérvörös színű teremtmény nem véletlenül kapta a nevét. Teste minden porcikája alvadt vérből van gyúrva, mélyen átjárja a mágia. A gólem minden ütése halálos, és nagyon, nagyon nehéz legyőzni." - részlet az Encyclopedia Fantasiából
Nézz szét a galériában!
56. BEHOLDER TALÁLKOZÓ 2022.06.18. PROGRAMJA
Résföld lapbemutató 1. hét
Résföld
Előrendelhető a legújabb Zén Legendái minikiegészítő: Kisértetjárás
11. kiadás vágási hibák

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019
Hatalom Kártyái verseny - 2022. május 25., Excelsior
Hatalom Kártyái - Versenykiírások

A lista folytatása...
HKK pakliszerkesztő (310)
HKK kérdés? (46186)
Követő változások, nerfek és újrakeverés (mulligan) szabály (136)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (7525)
Résföld lapbemutató 1. hét (135)
Előrendelhető a legújabb Zén Legendái minikiegészítő: Kisértetjárás (46)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

 | 1 | 2 |
Nézet:
De igen, akkor olcsóbbítja. Mint ahogy pl. egy lassan járj is tudja drágítani, az idézési költséget módosító hatásokat ugyanúgy kalkulálod, mintha az eredeti lapot játszottad volna ki.
 
És ha a zansárkány sárkányt másol akkor sem olcsobbitja az úrnő?
 
Köszi, így már egyértelmű.

(Igen, azt írtam a kérdés feltevésekor, hogy elméleti a kérdés, de bármikor válhat belőle gyakorlati kérdés.)
 
Ha a kérdést abszolút elméleti szemmel nézzük: a lapon fel van sorolva 2 db semlegesítés. Mivel ezek közül nyilván csak az egyiket tudod használni, dönthetsz, hogy melyiket.

Ha gyakorlati szemmel nézzük, akkor a kérdésednek nincs semmi értelme, mivel minden varázslat egyben lap is. Én nem tudok olyan lapról, amit lapsemlegesítéssel nem lehet megfogni, de varázslatsemlegesítéssel igen.
 
Igen, az ősmágia esetén valóban egyértelmű, hogy ott nincs választás.

De a másik kérdezett esetben, varázslatot foghatok varázslatkánterként, ha amúgy teljesül a lapkánter feltétele?
És ha nem, akkor ez csak azért működik másképp, mint mondjuk a nekromanta csontbűvölő, mert nem egy mondatba van írva "vagy"-gyal, hanem külön mondatba?
 
Ha egy költségben szerepel a "vagy", ott is értelemszerűen dönthetsz, melyik költséget költöd, választhatod a csontot is, akkor is, ha a kötelék fennáll.
Ha így írtuk volna: (csont), de ha kötelék, akkor semmi: akkor nem választhatnád.

Tehát mi a válasz?
Csak azért, mert szerintem az új mondatot (ahogy a Raia főpapon van) lehet úgy is értelmezni, hogy "vagy", meg úgy is, hogy "de ha F".

"Ha a max ÉP-d X vagy dupla kötelék, akkor ősmágia"

Ez nem a HKK definíciók kategóriája, hanem a magyar nyelvtannal vagy a matematikai logikával is értelmezhető "feladvány" gyerekeim ezt még alsóban tanulták.

Az alapeset
Ha A, akkor C.
Ezt lehet bonyolítani, hogy A maga is egy logikai kifejezés, akkor először azt értelmezed, és C akkor teljesül, ha A a kiértékelés után igazat ad:

Ha A vagy B, akkor C.
Ha A vagy B közül bármelyik teljesül, akkor C.
Ha A és B, akkor C.
C akkor teljesül, ha A és B is teljesül.

Nem összekeverendő azzal, hogy
Válassz: A vagy B.
 
Feltételezem hogy az úriember a goblinok megmentője miatt kérdezte, így azért mégis felböffenhet a kérdés.
 
Szerintem a korabbi "vagy"-os gondolatmenet alapjan itt kolthetsz csontot:
1. lepes: van 1 feltetel nelkuli es egy felteteles kepesseg, valaszthatom-e az 1.-t, ha megvan a 2. feltetele (az etnikum)? Igen.

2. lepes: kivalasztottam az 1. kepesseget, igy koltom a csontot.

(mondjuk ritka problema lesz )
 
Abban, hogy itt a képesség költségéről van szó, nem magáról a képességről. Arról volt szó eddig, ha van A és B képesség, amiből B feltételes, akkor a feltétel teljesülése esetén nem vagy köteles B-t választani. De majd Miklós kiigazít ha rosszul értem.
 
Miben különbözik a Mennyek kapujától?
 
Nem.
 
Jól értem hogy pl. az antigoblinnak költhetek csontot még akkor is hogy ha megvan a köteléke?
 
Tehát mi a válasz?

Csak azért, mert szerintem az új mondatot (ahogy a Raia főpapon van) lehet úgy is értelmezni, hogy "vagy", meg úgy is, hogy "de ha F".
 
Így tudod könnyen megjegyezni:

A vagy B <-- választhatsz

A, de ha F, akkor B <-- nincs választási lehetőség
 
Akkor Raia főpapot is adott esetben kijátszhatom varázslatsemlegesítésként lapsemlegesítés helyett, ha van kötelékem hozzá? És ha a max. ÉP-vel van meg a feltétel, akkor is ugyanaz a helyzet?
Ez jelenleg ugyan elméleti kérdés, mert nincs olyan lap (a metában legalábbis biztosan nem), amire nem lehet lapkánterrel reagálni, de varázslatkánterrel igen, de bármikor válhat belőle gyakorlati kérdés.

És mi a helyzet a raia főpappal az ősmágia tekintetében? Az mindenképp van kötelezően a feltétel teljesülése esetén?
Ez gyakorlati kérdés is, az ősi mágiazabáló miatt.
 
Nagyon jó példa, Gice! A csontbűvölőnél is választhatod mindegyiket, hiába van meg a 2 köteléked hozzá, attól még tudsz vele aktiválást igénylő képességet is semlegesíteni.
 
A homokfolyam dzsinnje amúgy szerintem tudatosan van máshogy fogalmazva, mint A mennyek kapuja.

És mi a helyzet a Nekromanta csontbűvölővel? A semlegesítés ugyebár kijátszási mód, nem képesség.
 
Szerintem nagyon hasonló a 2 dolog, a lényeg, hogy ha egy feltétel teljesül, választhatom-e a másik opciót (legyen az a képesség másik verziója, vagy éppen a "semmi"), de ahogy érzitek.
 
Mélységekbe nem akarok belemenni mert nagyképű lenne azt állítani, hogy komolyan áttanulmányozva jutottam erre a következtetésre.Egyszerűen nekem ez jött le a lap szövegéből,de hozzáteszem szabálykérédsekben kb 50% biztonsággal szoktam csak eltalálni a helyes választ:P
 
Ez teljesen más. Amiben itt a FAQ-ról szó van, ha egy lap képességénél választhatsz, hogy mit szeretnél, A vagy B történjen (a tagmondatokat elválasztó "vagy" szó erre az indikátor). Ha B-t csak akkor választhatod, ha egy speciális feltétel teljesül, attól még hogy a feltétel teljesül, nem esel el a lehetőségtől, hogy a másikat válaszd.

A lámpás dzsinnjénél egyszerűen le van írva, hogyan kell az idézési költséget kiszámolni, nincs szó választási lehetőségről.

A dögevőnél sem két képesség közül választhatunk, ez egy darab képesség, amit kötelélhez kötött.
 
Ja es ha ez szamit meg epszilonnyit: tesztelesen is felmerult ez a kerdes meg a lap kijotte elott, es a korabbi peldak alapjan a "nem, nem valaszthatsz" valaszt adtuk ra, igy Okztuk le a lapot.
 
Pedig szerintem jocskan volt/van pelda arra, hogy ha a feltetel teljesul, akkor bizony nincs dontesi lehetoseged, hogy "megse ugy szeretnem" .
Leginkabb etnikum feltetel kapcsan, pl. A lampas dzsinnje, Quwarg dogevo.

Van is 1 ilyen a Kodexben, az ilyen lapok kapcsan kellett tisztazni:

"A kötelék feltétel teljesítése kötelező, ha a kötelékhez szükséges lap játékban, vagy gyűjtőben van, illetve, ha a kötelék a lap idézési költségét, vagy a képesség használati költségét befolyásolja."

Ezek is modosulnak? (az itteni indoklas alapjan arra tippelnek, hogy igen)
 
Majd jön ki ellenlap, aztán nem lesz ilyen alpári kombó
 
Mindkét kijelentéssel abszolút egyetértek, az egylapos kombók tényleg nem egészségesek, de ezeket nem szabályszinten kell megszerelni.
 
Ezek a végletes kijelentések....bennem pl fel sem merült,hogy nem így működik a lap ahogy most a végleges FAQ kijött és így is játszottam. Ettől eltekintve nem egészségesek az 1 lapos kombók és magát a lapot valszeg meg kell majd heggeszteni,de nem egy szabály csűrés csavarásával.
 
Igen, ezt mi is láttuk utána, de a FAQ-t átgondoltuk közben, és találtunk más precedenciát, az ellenkezőjére változtatjuk, javítom rögtön az egészet.

Jelenleg ez így néz ki:
A Mennyek kapujával visszavehetek-e egy nem lény angyalt (pl. másik Mennybéli ítélőszék), ha kevesebb lapom van a kezemben és játékban összesen?
Igen. Ha egy képesség többféle dolgot tud, vaggyal elválasztva, akkor eldöntheted, hogy a képesség mit csináljon. Attól, hogy az egyik lehetőségnek feltétele van, nem kötelező azt választani, ha teljesül.

Eddig sehol nem így ítélték be ezt a lapot a versenybírók. Ez egy új ítélet. Eddig úgy játszotta mindenki, hogy ha kevesebb a lapom összesen, akkor csak sima lényt tudott visszavenni/keresni. A kicsi "vagy" és a nagy "VAGY" közötti különbség volt mindig a magyarázat erre. Ugyanannak a feltételhez kötött képességnek a részének tekintették eddig a második felét annak a mondatnak, ez volt rá az érv mindig.
Több versenyt is konkrétan amiatt buktam el, hogy ez nem volt így beítélve. De felőlem maradhat ez így is. Én szeretem azt a hokit forgatni.
 
Kár.

Pedig jó lett volna ha abbamarad az egylapos angyalhoki.
 
Köszönjük a pontosításokat.
 
valassz egy veletlenszeru lapot ellenfeled kezebol, nezd meg, majd valasztasod szerint dobd a Semmibe vagy jatszd ki azonnal +1 VP-ert

Nekem a te megfogalmazásod jobban tetszik (át is írom, csak a lapképen nem fogjuk már megváltoztatni), csak azért írtam így, mert a Kárhozott bájoláson így szerepel, és arra azt mondták a többiek, hogy "az egyértelmű fogalmazás, abból vita még nem volt", de akkor ahogy Zsolt írja, mégsem annyira egyértelmű, akkor az nem az igazi és azt is pontosítani kéne. De a lényeg mindkét esetben ugyanaz, amit most a Csontkésnél: nem tudjuk előre, hogy végül fogunk-e keresni, húzni ill dobatni, mert ez csak a képesség létrejöttekor dől el (ugye az ellenfél kezét előre nem nézhetjük meg). Viszont az, hogy húzó / dobató forrás még az elején lényeges, akkor dől-e, egyáltalán lehet-e ilyet használni, ill. mivel lehet reagálni rá, épp ezért, ha ezeket csak akár vmilyen feltétel esetén tudja, vagy létrejötte közben dől el, akkor olyan forrásnak minősül. A Kárhozott bájolást is beleírom akkor a FAQ-ba.

Utolsó pontnál, javitsatok ki ha tévedek de a nem lény angyalra a Mennyek kapuja nem jó példa hiszen nincsen angyal altipusa.

Igen, ezt mi is láttuk utána, de a FAQ-t átgondoltuk közben, és találtunk más precedenciát, az ellenkezőjére változtatjuk, javítom rögtön az egészet.

Illetve ha már a Zansárkányt amúgy is FAQ-zzuk, tegnap a (nem annyira) mókás Kristálytiszta dallam - Zansárkány kombóval játszottam, és akkor merült fel, hogy a Zansárkány FAQ-ba érdemes lenne azt is beleírni, ami sokak számára valószínűleg nem egyértelmű: attól függetlenül, hogy akár azonnalit is másolhatok vele, csak a saját fő fázisomban játszhatom ki, mivel ez a kijátszása előtt még egy szörny (ld. még Alakváltó ősköd).

A FAQ-t módosítottam!
 
+1, ezt felhozták nekem még a verseny előtt tegnap, és nem tudtam rá én se egyértelmű választ adni.
 
 | 1 | 2 |
Nézet:
Hírek, újdonságok, változások | Szavazások

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2022
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.