A gyűjtői ritkaságok részt én sem értem.
Ha veszek retró hkk-t, Acélkolosszussal és Ördögi mentorral szeretném terrorizálni az ellenfeleket, nem Lila brekkel és Királygyíkkal. |
Ha a tesztelés keretein belül dolgozzátok fel az újrakiadás
kérdését, akkor lehet erről is szavazás?
Szerintem a közösség vevő lenne egy új alappaklira,
ha lenne foil Anyamotyi, Ködsárkány és társaik.
A 0-s counterek nem hiányoznak, de az UN elore haladtával
nagyon sok koncepció veszik el a rota miatt.
Dzsinnek, verfarkasok, TÖRPÉK ÉS GNÓMOK, szerintem
sokan örülnénk nekik. |
Kaposváron simán tiltani szoktam minden K, K2 stb. ikonos lapot.
Sokkal változatosabb paklik jönnek elő így.
Az "E" annyira nem zavaró, mert ott van egy kör megoldani a lapot, mielőtt működni kezdene.
Ill már nincs fluxusgenerátor, ami igazán erős.
(Az Életkristályt meg kitiltja a K) |
Nincs joga szondáztatni, ezt nem tudom, honnan vetted. |
Ezzel az a bajom, hogy ehhez a szabály magyarázathoz adtál egy új, az eddigi gyakorlattal ellentétes fogalommagyarázatot az "azonnal" szónak.
Eddig az "azonnal" szó azt jelentette, hogy még a reakciósor vizsgálata előtt történik valami. (Fel kell áldozni a Gidát, sebez a perzselő homok, és ... gazdát cserélne a Kristálytiszta dallammal kijátszott lap)
A lap sehol nem említi, hogy sikeren létre kellene jönnie a lapnak a gazda cseréléshez.
Az pedig sehol nem szerepel a kódexben, hogy még reakció sorban lévő lap ne cserélhetne gazdát.
A lap szövege és a jelenlegi szabályok alapján ez a lap nem a sikeres kijátszása után cserél gazdát.
Ha ez a kiadó szándéka, elfogadom, csak akkor kerüljön be a kódexbe az azonnal fogalma, módosítsuk a dallam szövegét, hogy "sikeres kijátszása után azonnal, még a kijátszáskori képességeinek létrejötte előtt ...".
Ill bele kéne tenni a kódexbe azt is, hogy csak sikeresen létrejött lap cserélhet gazdát. |
De amugy sokkal egyszerubb lenne modositani a dallam szoveget, h ugyanaz legyen, mint a Kristalymaguse meg a Diana kivansage, es maris nem kene nerfelni ilyen modon a lapot egy itelettel, meg nem kene azon merengeni, hogy sikered letrejotte elott gazdat cserelhet-e egy lap, meg hogy reakcio-e valami, ami az, csak nincs rairva.
Harom kerdes egy csapasra! |
Ez nem ezoterikus laphatas, ez kodex.
Van-e olyan fogalom a kodexben, ami leirja, ha egy lap a kijatszasatol eltero modon/ kepesegekkel jon letre?
Van.
Mi ez a fogalom?
A módosító reakció.
Ha van más, kérlek, idézd a kódexet!
Semmilyen szabálypont nem tiltja, hogy nem sikeresen létrejött lap ne cserélhetne gazdát. Ha van ilyen szabály, kérlek, tedd ide a kódexes megjelölését.
És igen, az "azonnal" szo eddigi kovetkezetes hasznalata (perzselo homok, Gida) mind azt mondta, hogy még a reakció sor vége előtt létrejön az adott hatás.
Ennek alapján, ha következetesek vagyunk az eddigi gyakorlattal, akkor a krakoch még a reakció sor elött, tehát sikeres létrejötte előtt, tehát a képességei működése előtt gazdát cserél.
Ennél jobban nem tudom, mi lehetne reakció. |
Az erdekes, mert en a kodex alapjan birozok, es most neztem meg a fogalmat. A kodexben ott van |
Konkret pelda, h miert modosito reakcio a dallam:
Ha odaadom a krakochot az ellenfel kezebe, o kijatssza, aztan teszek egy Arnyremet/Kodszitalast a krakoch kijatszasara, akkor az nalam fog letrejonni. |
Nem a sikeres letrejotte utan cserel gazdat.
A kijatszasa utan AZONNAL cserel gazdat.
Az ellenfel leteszi az en terfelemre, ezutan vizsgalunk MINDEN reakciot. |
". Módosító reakciók. Azokat a reakciókat, amelyek nem akadályozzák meg a reagált lapot, hatást vagy egyéb játékelemet, hanem csak módosítják azt, módosító reakciónak nevezzük."
Egy asztalon marado lap alap allapota az, hogy kijatszom, es letrejon a terfelemen. Aztan letrejonnek a kijasztaskori kepessegei etc.
Ha nem az en terfelemen jon letre, akkor az mar egy reakcio hatasa kell legyen, mivel nem a sajat terfelemre teszem le a lapot.
Mivel nem erinti a tartalekom, hanem kozvetlenul az ellenfel tartalekaba kerul, ezert mar csak ott vizsgalom, hogy forrasra immunis-e?
(A sikeres letrejotte elott semmilyen kepessege nincs) |
A Kristálytiszta dallam FAQ hibás szerintem.
A dallam szvsz egy módosító reakció, amit azt tudja,hogy a kijatszott lap AZONNAL, barmilyen kepessegenek letrejotte ELOTT atkerul hozzam.
Kodex 94.0.1.1
Amikor kirakja az ellenfel a Krakochot, meg nincsenek kepessegei, mert az en terfelemen jon letre, meg reakcio sorban van. Az ellenfel pl Esszenciakapcsolhatja, megakadalyozhatja, ahogy akarja, de nalam jon letre. |
Ezt te se gondoltad komolyan. |
A három királyok (tóken)
Színtelen, tárgy, IK: 0 SZK
Ha min. 3 van a kezedben, megnyerted a játékot.
„E”: visszaveheted a gyűjtőből kezedbe. |
Árnyékherceg (új)
Leah, szörny, élőholt, 1 SZK, 1/5, IK: 1 VP 1 ZSZ 1 nekron
Ellenfeled minden forrásra, ami hatna rá +2 VP.
K, 1 nekron: célpont lény kör végéig +2 sebzést
kap, ellenfeled 4 lapot a Semmibe dob a paklijából.
Ha ellenfelednek nincs lap a paklijában,
megnyerted a játékot.
Az ördög súgja imáimat.
Szárnyaskirálynő (új)
Dornodon, szörny, quwarg, 1 SZK, 3M/3, IK: 1 VP 1 ZSZ
Ellenfeled minden forrásra, ami hatna rá +2 VP.
K: kapsz egy Nyomorult quwargot.
Ha legalább 13 quwargod van játékban,
megnyerted a játékot.
„A quwargok ereje a sokaságukban rejlik.” – Nord
a tanítványairól
(ez a régi Quriklix színesítő szövege)
Éjmágus (új)
Chara-din, kalandozó, ember, 2/4, KF, életkioltó, IK: 1 VP 1 ZSZ
Ellenfeled minden forrásra, ami hatna rá +2 VP.
S: célpont permanens a Semmibe kerül,
vagy ellenfeled eldob egy lapot a Semmibe.
Ha ellenfelednek nincs permanense az
asztalon és nincs lap a kezében, megnyerted a játékot.
A tiszta éjszaka
Kihuny s sok csillaga
Magasló trónusáról
Nem reménysugárral világol
E.A. Poe |
A természet papja (új)
Sheran, kalandozó, elf, KF, horgony, 2/4, IK: 1 VP 1 ZSZ
Ellenfeled minden forrásra, ami hatna rá +2 VP.
Ha a játék során legalább 21 ÉP-t gyógyultál te
és a lényeid összesen, megnyerted a játékot.
K: egy célpont max. ÉP-je 2-vel nő, majd gyógyul 2-t.
Áldottak voltak a titkos erők,
melyek a túlsó partra vittek át,
ahol a lélek elejti magát,
ahol gyógyul a fájó akarat
Szabó Lőrinc
Kritanoid mágus (új)
Fairlight, szörny, 1 SZK, 1/5, IK: 1 VP 1 ZSZ
Ellenfeled minden forrásra, ami hatna rá +2 VP.
S: max. VP-d nő 2-vel, és kör végén kapsz 2 VP-t.
Ha min. 21 VP-d van, megnyerted
a játékot.
Minden vagyok, semmi se vagyok,
mese és változás:
fölnézek a holdra s az vagyok,
szemfényvesztő varázs.
Szabó Lőrinc
Furkósbot (új)
Tharr, szörny, troll, 2M/4M, 1 SZK, háló, KF, IK: 1 VP 1 ZSZ
Ellenfeled minden forrásra, ami hatna rá +2 VP.
S: egy célpont max. ÉP-je vagy STP-je csökken 3-al.
S: célpont permanens aktivizálódik, vagy passzivizálódik.
„Olyat ütök, SOSE gyógyulsz fel belőle!” |
Szemfényvesztő (új)
Bufa, kalandozó, alakváltó, KF, 1/5, IK: 1 VP 1 ZSZ
Ellenfeled minden forrásra, ami hatna rá +2 VP.
S: kapsz egy tóken lapot.
Ha min. 5, különböző színű permanensed van játékban,
megnyerted a játékot.
„A világot csalni: mutass
Hozzá hasonló arczot...
S valód: kigyó alatta!”
Shakespeare
A remény bajnoka
Raia, kalandozó, ember, KF, 0/6, IK: 1 VP 1 ZSZ
Ellenfeled minden forrásra, ami hatna rá +2 VP.
Ha ellenfelednek min. 5-el több lapja van játékban ÉS
a kezében, mint neked, előkeresheted a paklidból.
(körönként max 1-et)
J: a játék döntetlen eredménnyel zárul.
„Ma veszni látszik minden, de holnap Raia győzelemre segít!”
Szirén fattyú (új)
Elenios, szörny, szirén, 0/6, horgony, KF, IK: 1 VP 1 ZSZ
Ellenfeled minden forrásra, ami hatna rá +2 VP.
Élet: 1
Ha kikerül a játékból vagy gazdát cserél, megnyerted
a játékot. Nem áldozhatod fel, képességeit semmilyen módon nem veszítheti el.
"Egyetlen győztes sem hisz a véletlenben."
Friedrich Nietzsche
A jutalom hírnöke (új)
Rhatt, kalandozó, próféta, 2/3, KF, IK: 1 VP 1 ZSZ
Ellenfeled minden forrásra, ami hatna rá +2 VP.
S: ellenfeled max. VP-je csökken 4-el.
Ha ellenfeled max. VP-je 0, megnyerted a játékot.
J: ha ellenfeled sikeresen kijátszik egy lapot,
kikereshetsz egy fix, max 1-es költségű lapot!
Nincs "jutalom", nincs
"büntetés" - csakis
következmény van.
Fodor Ákos |
Talriai behemót (új)
Tharr, szörny, thargodan, óriás; KF, 1 SZK, horgony, 2xX/2xX; IK: 1 VP X ZSZ
X max. 2.
S: célpont lény kap X izomjelzőt.
K: célpont permanens aktivizálódik.
Ha van rajta jelző, két helyet foglal
az őrposztban.
„Nagy! Tharra mondom, NAGYON-NAGY!”
Lipkin (új)
Raia, kalandozó, gnóm, 1/3, KF, horgony, IK: 1 VP 1 ZSZ
J: célpont permanens visszakerül
tulajdonosa kezébe.
J: célpont lény kap 1 izom jelzőt.
„Lipkin, Zu’lit, Eliana! Hogy lehet, hogy maguk
mindig ott vannak, ahol baj történik?”
Morgan aurája (új)
Leah, bűbáj, IK: 1 VP
Ellenfeled minden lapjának kijátszási
feltétele 1 lap kézből Semmibe dobása.
S: egy célpont sebződik 2-t.
„Viseld csendesen e magányt,
Mely nem egyedüllét - hiszen
Az életben melletted állt
Holtak lelke veled leszen” – E. A. Poe
Tulajdonságlopás (új)
Chara-din, általános, mentális, reakciódrágítás X-2, IK: X ZSZ
X a játékban lévő permanensek száma.
Minden nem lény lap kap 2 dermesztés és 1 elmúlás jelzőt.
Minden lény kap egy -1/-1-et jelentő jelzőt.
Célpont lény kap X izom jelzőt.
Mert ólom volt éj-szárnyukon,
S míg verdesett, lehullt
A szívbe, mely törni rokon
Kínokban megtanult. – E. A. Poe |
Páros versenyen a Szerepcsere (új) is tiltott? |
Sziasztok!
Ha a Tilretas oroksege vasarlasra
kattintok a linknel, rossz oldalra
dob ki.
A webboltban nem listazza a termeket.
Anakin, ugye nem fogyott el?
Ugye nem? |
szerintem benne van. 21.2.3
a célpontválasztás, és a kijátszáshoz szükséges egyéb döntések meghozatala |
Ha van 27 counterem a pakliban, megfogom a leszedest, amivel kivenne a termot.
Mert ugyis sok a counterem, ES egalban vagyok az 1-1 kijatszott lappal, ES ugyis sok a counterem.
A kek ceh meg tudja oldani, de akkor meg jelentos tempot veszit az ellenfel, nem sirok miatta. |
Ha már modellezzük a dolgot fejben, akkor modellezzük rendesen, kerlek!
Jatszom mondjuk 27 counterrel - ebbe beleszamolom a 3 rozoga lebujt is - meg 3 termoval.
Miert ne tennem be a termot? Kirakom, kor vegen visszaadja a lapot, semmi kockazat nincs benne.
Ha az ellenfel barmire counterel, akkor jo vagyok, mert nem kell feltetlen megfognom, nalam a lapelony.
Ha en fogok ra barmire, ES siman letrejon a reakciom - az ellenfelnel pedig nincs termo - akkor is jo vagyok, mert megfogtam egy lapjat.
Ha en rafogok valamire, az ellenfel pedig reagal erre, akkor visszafogok az eredeti lapra.
Ha nincs folytatas, akkor nala letrejott egy random counter, letrejott nalam egy random, DE nem jott letre az eredeti (eroforras) lapja, tehat megint en jartam jobban.
Osszegzes: amig az ellenfelnel nincs aktiv termo, a 27 counterem mellett a LEGROSSZABB eset, hogy nem kerulok elonybe.
Egyebkent valoszinuleg tovabbra is romma counterelnem, mert az se gond, ha nem huzok lapot a termora, hiszen a semlegesiteses lapok onmagukban adjak majd at elonyt.
Side-olas utan is berakom MINDEN ellen, ami nem bilincs: mert visszaadja kor vegen a lapot, ES adHAT elonyt, ES nem kerul eroforrasba.
Egyes-egyedul topdeck fazisban nem orulnek neki, mert akkor tempot veszitek miatta, de jaj, ennyi kockazat talan belefer. |
Szerintem a lap tiltása lenne az ideális megoldás.
Már leírták előttem, miért erős. A Bufa segítsége is tiltott évek óta, ez meg erősebb annál.
Ez a lap a létezésével köpi le a rotáció célját, értelmét.
Amíg ezt tudja, minden pakliban helye van, max side-ban.
Ha a tiltás végül kisebbségbe kerülne, akkor szintén arra szavaznék, hogy mindkét játékost nézze, illetve ne legyen cantrip. Akkor már lenne benne 1 lapnyi kockázat. |
@Miklos: “kevés lapos kezdés nagyobb eséllyel tud javítani a kezén stb.”
Ez tárgyi tévedés.
Egy 5 lapos kezdésnek 40%_al több esélye van behúzni az optimális lapo(ka)t, mint egy 3 laposnak.
Ezt a különbséget tovább növeli, hogy a 3 lapos kezdésnek kontroll ellen nincs annyi optimális side lapja, mint a kontrollnak a 3 lapos kezdés ellen.
Ezért a mulligan miatt nem éri meg 4 lapnál kevesebbel kezdeni.  |
Én június 1-től csak Korlátozás - Teki bölcsivel játszom.
Ha a tesztelők szerint akár 3 hónapra is rendben van az, hogy a narancs lapok gyengítésének/egalizálásának elvén arról szóljon a játék, hogy én két lappal kezdek, az ellenfél meg eggyel, akkor ide nekem az UR-eket!
Amúgy nem a Teki bölcsit kéne tiltani/nerfelni, hanem a Korlátozást. Praktikusan azért, mert van n+1 lap, ami eldobásra tud ezt/azt. Ez meg ugyanolyan exploit, mint a Járj esetében a nekronos lapok - egy fontos különbséggel: a játék kezdetén való dobálásra semmilyen módon nem lehet reagálni.
Most nem szedem elo a vonatkozo kodex pontot, de ez pontosan az az irany (1 lap nyer, nem lehet ra reagalni bla-bla-bla) ami rohadtul nem kéne.
Aki pedig felemlegeti az “ellenlapokat”, azokat tovabbra is varom egy 100 kezdo kez lejatszasra, hogy megnezzuk, hanyszor kezd lapelony nelkul az “ellenlapok” hasznalataval.
Ha nincs igaza, hogy van hatasos “ellenlap” a Korlatozas kezdo kondiciojara, varok egy nyilvanos revidealast.
Ha vannak hatasos “ellenlapok”, en fogok revidealni.  |
Beho profin behuzta ellenem Gice a Teki bolcsit Korlat mellett masodik jatekban. Dobtam neki egy Dimenzioszovest. Ezt o megnezte, majd atadta a kezdest.
En nem huzok lapot az elso koromben.
Magyarul a Dimenzioszoves meg a Demoni bolcsi akkor lenne jo, ha fixen en dontok a kezdesrol. Szoval nem jok.
Szeretnelek megkerni, hogy a jatek kedveert egyszer szamold meg, 100 huzasbol (mulligannel) hanyszor jon kezdo kezre Teki bolcsi kezdo kezre egy 50 lapos paklibol. (Osszesen tehat 200 huzas, ez kb 3-600 meccset modellez)
Ha csak az esetek 10%_ban azt tudja, hogy 2 lappal kezdek 1 ellen, akkor a jelenlegi szaballyal pont sikerult a szandek ellenkezojet elerni, mert egy narancs lappal dontjuk el a jatekot. |
Nekem innentol annyi a hkk, hogy Korlatozas - Teki bolcsi - mulligan.
Amugy nincs baj a szabalyvaltozassal. |
A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek
|