Vissza a Főoldalra
 

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa pakli - Mágusok március 16.
Alfa pakli - Druidák március 16.
Alfa pakli - Boszorkányok március 16.
A pillanat képe
Pókkirálynő
(Ősök Városa szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
Köztudott, hogy a szójereknek, a quwargoknak és a csótányoknak királynőik vannak, ők vezetik a törzset, ők felelnek a faj fenntartásáért. Bizonyíték még nincs rá, de valószínűnek tűnik, hogy a pókok is hasonló társadalomban élnek, s hamarosan talán el is jön az a pillanat, amikor az erre elrendeltetett galetki egy fészeknek kialakított barlangjárat mélyén megküzdhet egy ilyen soklábú szörnnyel.
Nézz szét a galériában!
Beholderes HKK verseny április 20. - Versenybeszámoló
2. Termikrajzás – zárás
Tavaszi MondoCon 2024.Április 27-28. Budapest
Hétvégi verseny és Legendák Viadala
XLVI. Alanori Mini Olimpia - Eredményhirdetés

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019

A lista folytatása...
Beholderes HKK verseny április 20. - Versenybeszámoló (2)
Hétvégi verseny és Legendák Viadala (31)
HKK kérdés? (47084)
Lapötletek (64958)
HKK online, TF online, Argum City (49)
Versenybeszámolók (19284)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:
Szikrázó manahal
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
  ... | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | ...
Nézet:
Amúgy ha mindig van forrás (hatás), akkor főleg nem értem a Miklós által vázolt problémát az Oázisfészkelővel és társaival, de most már úgy gondolom, eleget írtam ide a 2 potentát eldönti.
 
Szerintem forrás és azon belül a hatás. Elég jól le van írva az érvényes Ak 121 Izzó lemezpáncél FAQ alatt.

D&D-ben ha van egy drow Lolth hívő harcos karakterem és lecserélem a láncingemet mitrill páncélra, akkor a karakterem gyógyul vagy változik az aktuális életereje?
Elmegyek egy küldetésre és tapasztaltabb leszek szintet lépek. (Kapok egy izomjelzőt, mert ez szintlépést is jelenti. Végzetúr, Galetki VS Torzszülőtt) Gyógyul a karakterem?

A magicben vegyes van heal és +0/+1 stb. is.


Forrás counter fogja az izmot, mint ahogyan a gyengülés jelzőt, erőjelzőt stb. játékba hozó képességet vagy varázslatot szintén megakadályozza.

"Az esetek 95% -aban ha no a leny vagy jatekos EP-je, az gyogyulasnak szamit." -Egyetértek. Pontosan amelyik lapra a gyógyulsz, gyógyít stb. van írva az gyógyít továbbra is.
 
Nem lesz forras, mert vagy az vagy nem (ugye ezen is megy most a problemazas, hogy ha egy targyat mondjuk rarakok es attol no/csokken az EP, akkor az nem forras - bar igazabol nem ertem, ez miert baj, de nem is szeretnek belemenni mar)

De nem ez a lenyeg: eledteszik a jatekot, NEM olvasod el / jegyzed meg a teljes Kodexet de meg az osszes definiciot sem. Az esetek 95% -aban ha no a leny vagy jatekos EP-je, az gyogyulasnak szamit. Ahogy jozan esszel is, vagy akar szerepjatekokbol erkezve (azt nemtom mar, Magicben van-e "gyogyulas" fogalom). Az esetek egy kis reszeben meg nem szamit annak.
 
Izé helyett olyan forrás, ami megnöveli a lény életpontját. A szabálykönyvben, ami kezdő kezébe kerül elsőre is ez a megfogalmazás szerepel.
 
A forrás varázslat vagy hatás, a semlegesítés ezek közül egyik sem, úgyhogy sajnos nem tudod megfogni vele.
 
A fájdalom mesterének semlegesítéskori dermesztésjelző "kapását" meg lehet fogni forráscounterrel vagy nem?
 
Most nem a "Kodexileg" volt a topic, hanem a kezdoknek - intuitive.

No az EP-je -1-rol 1-re, (kozben az elete is meg van mentve), de ez nem gyogyulas, hanem... olyan ize. Ez fura.
 
Nézd meg a Kódexet, ott ez elég jól definiálva van. Életmentő cselekvések, ezt a kifejezést keresed, 37-es pont. A "gyógyítás" szó egyszer sincs leírva a fejezetben.
 
A lény sebesült, mondjuk van -1 Ép-n.
Azonnaliból rárakok 2 izmot, vagy leszedem róla a -2 Ép-s jelzőt.
Ezzel megmentem az életét, az ÉP-je felmegy 1-re, de ez nem gyógyítás, hanem... izé.

Erre gondoltam.
 
Ha meg lehet 1 szot szolni elotte, ez nekem kimondottan nyakatekertnek tunik kezdobb szemmel:
"most akkor megmentem az eletet, megno az EP-je, oszt megse gyogyult? Mi??"


Kezdő szemmel pont nem, miért lenne gyógyítás?
Kezdőként nekem az a gyógyítás, amikor valami sebesült, nem amikor buffolom...
 
Ha meg lehet 1 szot szolni elotte, ez nekem kimondottan nyakatekertnek tunik kezdobb szemmel:
"most akkor megmentem az eletet, megno az EP-je, oszt megse gyogyult? Mi??"

illetve a rutinosabbaknak az
"izom mostantol nem gyogyit"
okozhat gondot.

(nem mondom, hogy latom a jo megoldast, de meg dolgozhatnatok rajta)
 
Emésztettem, amit János és Davidbox mondott.

Szerintem a legminimálisabb és konzisztens módosítás az lenne, hogy a Balázs által jelzett
"4.25.4. Nem számít sebződésnek, ha a lény maximális lehetséges életpontja csökken. (37.)"
alapján
4.26.1. Nem számít gyógyulásnak, ha a lény maximális ÉP-je nő, és ezáltal az aktuális ÉP-je is nő (de ez továbbra is életmentő cselekvés (37.))

Még Jánossal egyeztetünk, a most készülő FAQ-ba be fogjuk irni.
 
Találtam egy témához kapcsolható FAQ-t, itt is a régi logika van leírva, pedig új FAQ.

Fairlight bankárt 0-ra sebzik. P képességgel aktivizálhat egy céhet, hogy megmentse magát, mivel P képessége azonnali cselekvés, és közvetve növeli a lény életpontját, tehát életmentésre is használható.
 
Koszi, igen a "nem hiszem, hogy releváns lenne, ha mégis megtettem volna" -on lepodtem meg. Top2 relevans akkor tovabbra is.

De termeszetesen nem elvarhato, hogy egy ilyen komplex kerdeskort hobbibol, keves ido alatt atgondolj, es megoldast adj ra.
 
Attól, hogy nem gondolkodtam el az Oázisfészkelő nerfjén/faq-ján/akármijén (?) hogy jutottunk el ide?

Meg szoktuk beszélni a változtatásokat, és ilyenkor elmondom/leírom a véleményem. Az Oázisfészkelő képességének a reakcióvá alakításakor a háttérben és itt, nyilvánosan is kifejtettem az ellenvéleményem. Aztán a faq megváltoztatásánál is lehetőségem volt erre. Most nem az Oázisfészkelő a kérdés, hanem a gyógyulás, és az is most vetődött fel. A kérdés és a lap összevetésén még nem gondolkodtam, mert eddig ez nem volt napirenden. Mindeddig a sebző hatások továbblövése/eltérítése mittudoménmije volt porondon.

Ha a megjegyzésed a hozzászólásom zárójeles részére vonatkozott, akkor az csak annyit takar, hogy a puszta elgondolkodás semmivel sem visz előrébb, és ha sor is került volna rá, attól még nem lenne megváltoztatva semmi. (Amíg nincs rá égetően szükség, nem nyúlunk lapokhoz, pláne nem szabályokhoz.)

Biztos meg lehet szerelni valahogy ezt a szitut, de eddig még nem tűnődtem rajta.
 
Ezek szerint már nem te+Miklós csináljátok a faq-kat meg Kódex változtatásokat?
 
Persze. Ticcsukki...
Na jó, viccen kívül: eddig nem gondolkodtam el ezen (és nem hiszem, hogy releváns lenne, ha mégis megtettem volna).
 
Amikor én tanultam a játékot az, hogy egy lény maximális ÉP-je növekszik nem volt gyógyulás az biztos. Az Őrült traxos-Szepukus FAQ-ra nem emlékeztem. Ha ezt kivesszük a képletből és az ebből eredő izom FAQ-val együtt, akkor ez az egész logikusabbá tehető. Igaz érdemes lenne beleírni, hogy amikor egy forrás egy lénynek a maximális életpontját növeli, akkor az aktuális életpontját is azonos mértékben növeli. (Amikor egy forrás egy lény maximális életpontját csökkenti, az aktuális életpontját is azonos mértékben csökkenti.

A 9. alappakliban (Végzetúr)
- Sebzés, Életpont - alap, aktuális
A lények Sebzése ill. Életpontja a kártya alsó részére írt két szám, amit más kártyák hatásai megváltoztathatnak. Megkülönböztetünk alap, maximális és aktuális ÉP-t illetve sebzést.
A lény alap ÉP-je ill. sebzése mindig az eredetileg a kártyára írt szám.
A lény ÉP-je ill. sebzése mindig az, amennyi a kártyára van írva, de ebből levonva vagy ehhez hozzáadva más kártyák hatásait. Pl. egy 2-es SB-jű lénynek, amelyen van egy Démonölő (+1 sebzést ad), a sebzése 3.
A lény ÉP-jét az egyértelműség kedvéért sokszor hívjuk max. ÉP-nek vagy max. lehetséges ÉP-nek is. Pl. az Árnyékrájád ÉP-je a te körödben 4, az ellenfélében - a védekezés bónusz miatt - 5. Ha az Árnyékrája sebződik kettőt, attól még az ÉP-je nem változik, csak az aktuális ÉP-je.
A lény aktuális ÉP-jének az ebben a körben őt ért sebződésekkel együtt kalkulált ÉP-jét nevezzük. Így pl. egy 3 ÉP-s lénynek, akin az adott körben 2 ÉP-t sebeztek, az aktuális ÉP-je 1. Ha egy lény ÉP-je csökken, akkor egyben aktuális ÉP-je is csökken.
Példa. Ha egy Rubinszemű Éjvirággal (+3 ÉP minden lényemnek) segített, alapban 2 ÉP-s lényembe kettőt sebeznek, és ezután lelövik a Rubinszemű Éjvirágot, a lényem meghal.
Ne feledjük, hogy az életben maradt lények aktuális ÉP-je a kör végén felmegy a maximumra a Gyógyulás fázisban.

Itt még normálisan volt.

Szabálykönyv 11. kiadás:
23. oldal
Ha viszont egy lény csak sebzést szenved el, akkor lehetőség van ún. életmentő hatások használatára. Minden forrás, ami megnöveli a lény életpontját, akár közvetve is, életmentő hatásnak minősül. Itt nem említ gyógyulást.

Harc fázis V. V. A játékosok használhatnak életmentő hatásokat azoknak a lényeknek a megmentésére, amelyek ÉP-je 0-ra vagy az alá csökkent. Az ilyen lények speciális képességei ilyenkor nem használhatóak, kivéve amelyik saját magát gyógyítja(Itt kéne javítani). Életmentő hatás az olyan azonnali varázslat vagy hatás, amely a lény ÉP-jét növeli, akár közvetetten is. Amely lények ÉP-je ezután is 0 vagy
kevesebb, a gyűjtőbe kerülnek. A gyűjtőbe került lényekből a másik játékos megkapja a szörnykomponenseket. Mit jelent, az hogy a lény ÉP-jét növeli????? Itt sem gyógyulás szerepel.

42. oldal
Izomjelzõt rakni egy lényre életmentő hatás, mivel növeli az ÉP-jét. Itt sem ír gyógyulást



"Mert a végeredmény volt fontos, hogy min. 1 Ép-re gyógyuljon. A sebződött lény." -Szerintem meg a lény aktuális ÉP-je legalább 1 legyen.


Ha az izom nem gyógyulás, akkor nem lesz az izomjelzőnek egy kijátszáskori és egy állandó képessége, továbbá nem lehet rá gyógyító forrás countert használni. Az oázisfészkelős probléma is megoldva.
Mennyire változtat ez a játékon nem gondolom, hogy jelentősen. Az egy két izomjelzőt osztó lap enyhén védettebb lesz ennek köszönhetően. Például amikor egy tűskés gigaféreg varázslatként kap egy gyógyító forrás countert az igen kellemetlen.

Illetve szinkronba kerül a gyengülésjelzővel
(AK65) A gyengülés jelzők csak a rákerüléskor csökkentik a lény ÉP-jét. Ha egy 3 ÉP-s lény kap egy 1 ÉP-s gyengülés jelzőt, akkor a jelző, amíg játékban van, folyamatosan kifejti hatását, tehát a lénynek 2 ÉP-je lesz csak, de tovább nem csökken a jelzőtől az ÉP-je.

A Kódex egyébként nagyon jól meg van fogalmazva:37. Életmentő cselekvések használata

37.0. Ha egy lény bármikor sebződik (beleértve a harci képességek használata, illetve ütés részfázisban történő sebződést is), vagy bármikor csökken a maximális életpontja, akkor közvetlenül ezután bármilyen azonnali cselekvés használható életmentő cselekvésként, aminek a hatására, akár közvetve is, megnő a lény aktuális életpontja.
és itt a lényeg.
37.1. Az életmentő cselekvések használatára vonatkozó szabályokat megfelelően alkalmazni kell a rombolt építményekre is.

37.2. A sérült lény életpontjának növelése érdekében egymás után bármennyi életmentő cselekvés használható mindaddig, amíg valamely játékos használni akar ilyen cselekvést.

37.3. Az életmentő cselekvések megkezdése előtt valamennyi, az életpont csökkenéséhez kapcsolódó további hatást vizsgálni kell, és azokat végre kell hajtani.

37.4. A 0 vagy kevesebb Ép-re kerülő lények (és a 0 vagy kevesebb Sp-re kerülő építmények) aktiválást kívánó képességei közül csak az életmentő cselekvésnek számító képességek használhatók, és az ilyen lény (építmény) az ilyen képességet is csak a saját megmentésére használhatja.

37.5. Ha egyik játékos sem kíván (további) életmentő cselekvéseket végrehajtani, akkor a 0 Ép-re vagy az alá került lények, továbbá a 0 Sp-re vagy az alá került építmények a gyűjtőbe kerülnek.

És egy ősFAQ a végére
(AK1) Rengeteg kártyánál és helyzetnél kérdezik a játékosok (Fairlight pusztító masinája, Mélységi grittang, mérgezés, stb.) hogy mit jelent az, hogy ÉP. Azt hiszem, nem árt még egyszer, kiemelten leírni a szabálykönyv 38. oldaláról az ÉP leírását: ÉP (ezt használjuk a leggyakrabban): ez annyit jelent, hogy "maximális ÉP", azaz, a kártyára írt alap ÉP, plusz a rátett lapokból adódó ÉP, plusz a helyzettől függő bónuszok (pl. Erőpajzs, védekezési bónusz.) Az ÉP független a lény sebesülésétől, tehát attól, hogy egy lény megsebesül, a grittang és hozzá hasonló lapoknak nem válik érvényes célpontjává a lény. Aktuális ÉP: ez az ÉP, mínusz az összes sebzés, amit a lény az adott kör folyamán elszenvedett. Alap ÉP: az a szám, ami a kártya jobb alsó sarkában, a pajzs ikonban szerepel.
 
Javaslatod is van az Oázisfészkelő kérdésre?
 
Nem akartam beleugatni, de nem tudom megállni.
Az egész max. Ép növekedése -> aktuális Ép növekedése -> gyógyulás logika az életmentő hatások definíciójára vezethető vissza.
Ott ugye az van, hogy akkor beszélünk életmentő hatásról, ha a lény életpontja nő, akár közvetve is.

Mert a végeredmény volt fontos, hogy min. 1 Ép-re gyógyuljon. A sebződött lény.

És itt van a kutya elásva. Az életmentő hatásnak csak akkor van relevanciája, ha lény egyébként sebződött, és emiatt 0 vagy kevesebb Ép-re kerülne.

Ehhez csaptuk hozzá aztán egy huszárvágással, hogy akkor is lehet életmentő hatást használni, ha nem sebződött, de bármilyen okból 0-ra vagy kevesebbre csökkenne az Ép-je, vagy eleve 0 Ép-vel kerülne játékba. A lényeg, hogy ha nem tesszük meg, ha nem használjuk az életmentő hatást, azaz ha nem gyógyítjuk a lényt, akkor az a szabályok szerint gyűjtőbe kerül.

Ebből a logikából sarjad az egész gyógyulás definíció. Ezért van az, hogy a szabályok szerinti gyógyulás fogalom és a szó hétköznapi jelentése egymástól eltávolodott.

Aztán próbáltuk logikusan ésszerűsíteni a definíciót, és így jött létre a fogalom, hogy ha az aktuális életpontja nő egy lénynek, akkor azt mondjuk rá, hogy gyógyult. Nyilván már a fogalom megalkotásakor is látható volt, hogy ez így túl pongyola, és csomó probléma azonnal felmerült. Ezért már a definícióba is belekerült némi szűkítés.

4.26. Gyógyulás, gyógyítás. Gyógyításnak nevezzük azokat az azonnali cselekvéseket, általános varázslatokat és egyéb, nem állandó hatásokat, amelyek növelik a lény vagy játékos aktuális életpontját.

A definíciót nem bonyolítottuk a sebződéssel, az alap-, a maxiumális és az aktulási Ép egymáshoz viszonyításával, mert az minden lett volna, csak nem egyszerűsítés.

Megpróbáltuk arra kihegyezni, hogy csak akkor nevezzük gyógyulásnak az aktuális Ép növekedését, ha azt egy nem állandó hatás okozza. Az izom azonban egy állandó hatás. Az izomjelző létrehozása meg egyszeri.

Itt dönteni kellett, hogy melyik a jellemzőbb (a gyógyulás szemszögéből). Az a döntés született, hogy az izomjelző létrehozása gyógyítja a lényt.

Hozzá lehet nyúlni ehhez a fogalomhoz (is), de látni kell, hogy ez egy viszonylag kompakt kérdéskör, aminek minden csatlakozó kérdése egyszerre változik, akárhol módosítunk rajta.
 
Mondom még egyszer, mi a gond:
izmot mindig egy cselekvés, egy egyszeri hatás rak a lapokra, ott ez még rendben is van.
De mi van akkor, ha lerakok egy lényt, ami +1/+1-et ad az összes lényemnek, állandó képességként?

Nincs olyan értelmezhető fázis, ahol az ebből eredő "gyógyulást" bármi tudná módosítani.

Én 3 utat látok:
1.) Amikor egy max ÉP-t növelő hatás a szabályok szerint ÉP-t is növel, azt nem tekintjük gyógyitásnak. Ez elég jelentős változtatás.
2.) Az izom, mivel egy egyszeri cselekvéssel kerül fel, szétszedhető gyógyításra és max ÉP növelésre, ahogy eddig játszottuk., az állandó ÉP növelő hatások nem. Ez egy eléggé ellentmondásos, toldozós-foltozós megoldás (ld fent) de persze lehet hogy gyakorlatban nincs ebből gond.
3.) Kijelentjük, hogy a max ÉP növelés ugyan gyógyításnak számít, mivel növeli az ÉP-t, de nem lehet módosítani.
 
Azt gondolom, el kene donteni, hogy
1. az izom (vagy mas max EP novelo barmi) RARAKASA, mint egyszeri hatas, mindenkeppen novel-e aktualis EP-t: erre a valasz IGEN volt
2. az aktualis EP ilyeten egyszeri novelese gyogyitas? IGEN

Ha forrastol jott, akkor gyogyito forras. Ha targyat raktal ra, akkor talaljatok ki, micsoda .

De akkor innentol fogva kivetelkezeles nelkul, ha itt gyogyito forrasrol beszelunk, akkor minden ezt modosito lap eszerint mukodjon, es kesz.
 
Egyelőre még csak beszélgetünk erről, ez nem egy végleges, hivatalos álláspont.

De én úgy gondolom, hogy a lények ÉP-jét növelő állandó hatások által okozott "gyógyítását" nem lehet befolyásolni, mivel az állandó hatások játékba kerülésük pillanatától folyamatosan működnek.

És az izom nagyon-nagyon hasonló dolog ehhez, ott is egy ilyen +1/+1-et folyamatosan adó dolog kerül játékba. Az összes ilyen effekt annyit tesz, hogy a lény max ÉP-jét növeli. Azt, hogy ilyenkor az aktuális ÉP-je is nő, már a szabályok teszik hozzá.

Egyelőre nem tudom, ezt az ellentmondást hol lehetne feloldani.

Ha tudom, akkor majd tudunk a 3. kérdésedre is válaszolni, davidbox
 
"ha kijátszok egy lapot, ami +1/+1-et ad a lényeimnek, akkor is ez lesz az eredmény? Ott még csak nincs is egy "cselekvés" amihez az ÉP növekedést köthetnénk"

Mindenkeppen el kell donteni, tortenik-e gyogyito forras - mas lapok miatt is. Ha meg eldolt, akkor az Oazisfeszkelo is kijon.

Amugy Trogg, Vadmagikus zona, Az Urno hirnoke szinten kivetel lesz akkor? (ez most csak gyors kereses erdmenye, biztos, hogy van meg par gyogyito forras manipulalo lap)
 
A játék érdekességét szerintem a 10000 féle kártyalap adja. Az lenne a jó ha a szabályok nem lennének ennyire sokféleképpen működők, valami forrás, de vannak kivételek például kincs. Az áramlásra és a szabályok nagy többségére lehet reagálni, de a kompenzáció, párbaj, kincs kivételek. Nagyon sok embert elriaszt a kódex a játéktól. Illetve sokkal jobb lenne az is ha van egy lap, akkor ne változzon a szövege, inkább legyen kitiltva. A drafton is volt, olyan ellenfelem, aki az első nerffel ismertte a művészek céhét. Volt 1 VP-je és egy szörnykomponense, de már a Nerf 2 óta +1VP és nem ZSZ. Elég demoralizáló hatása van ennek.

Az oázisfészkelő VS izom: a lény Max Ép-je nő az aktuális nem, mert az oázisfészkelő gazdáján gyógyít. Gyógyulási fázisban majd felgyógyul. Az izom ha jól értem egy gyógyuló forrás az izom jelző játékba kerülésekor utána nem, így nem értem ebben az izzadó erőlködést. Az izom állandó képességét nem tudja befolyásolni csak a kijátszáskorit. Az izom FAQ már most is ketté bontja a dolgot.

Szerintem az izomnak nem kéne gyógyító forrásnak lenni-e, mert ez a lény gyógyulás csak belemagyarázás. A testrészek pajzsok, páncélok is növelik a lény életpontját, de mi a fenétől lettek ezek mind gyógyulások. Szerepjátékos szemszögből ez nekem nagyon fura. Az izomtól is a lény erősebb lesz, nem meggyógyul, főleg ha nem is sebeztek még rajta. Begyógyulni a sebződéseket szokták a lények nem az erősödést.

Arra kérdésre nem kaptam választ, hogy ha az oázisfészkelő lent van az oldalamon az ellenfelem életmentő cselekvésként tehet izomjelzőt a lényeire? Illetve idő tornyát, szent szó, szentségtelen szó stb ki lehet játszani alapesetben életmentő cselekvésként is (+X/+X) Az oázisfészkelő mellett ki lehet-e tenni életmentő cselekvésként az ilyen jellegű lapokat?
 
Nem feltétlenül. A játék érdekességét, összetettségét pont az adja, hogy a lapok a szabályokhoz képest mindenféle őrült kivételt tesznek hozzá, de néha ezek túl messzire mennek, és a lap megalkotásakor, sőt teszteléskor sem derül ki, mennyire mély a nyúl ürege.

Pl itt az Oázisfészkelőnél nagyon izzadva, erőlködve talán bele lehetne magyarázni, hogy amikor az izomjelző felkerül a lényre, akkor csak a max ÉP-je nő, az aktuális nem, de akkor mindjárt jön a második kérdés, ha kijátszok egy lapot, ami +1/+1-et ad a lényeimnek, akkor is ez lesz az eredmény? Ott még csak nincs is egy "cselekvés" amihez az ÉP növekedést köthetnénk, egy állandóan működő képességnél nem tudod szétválasztani azt a pillanatot, amikor működni kezd, és amikor folyamatosan működik, márpedig a gyógyítás sosem egy állandó dolog, hanem egy egyszeri.

Szóval kilométernyi szabálykiegészítések helyett lehet hogy ez esetben egyszerűbb azt mondani, hogy bocs, de ez az egy szem speciális lap, az Oázisfészkelő a buffokat nem tudja "félig" kikapcsolni.

A kódex módosítási javaslatot köszönjük, felírtam, a következő adaggal bevezetésre kerül!
 
Igen, eddig úgy olt játszva hogy ha az oázisfészkelőm mellett kiosztódio egy izom, akkor én gyógyulok egyet, a lénynek nő a max épje, és kör végén odáug gyógyul ha fennmarad
 
Az Oazisfeszkelos valasz szerintem hibas.

Az iment fejtetted ki, hogy az izomjelzo rakerules azonnali gyogyito hatas, ez OK, de akkor MINDEN szempontbol legyen mar gyogyitas, vagyis gyogyito forras counterelheti, az Oazisfeszkelo meg atiranyitja ezt a gyogyitast. (nyilvan az izom ilyenkor rakerul, de csak a max. EP-je no a lenynek). Ahogy Ricsi irta.
 
Ez az izom dolog szerintem elfogadhato, de nem "trivialis"-kent kene azert kezelni, hanem bele a Kodexbe szepen.

Ezt pedig surgosen torolni/atirni, amint irtam:
"4.25.4. Nem számít sebződésnek, ha a lény maximális lehetséges életpontja csökken. (37.)"
 
Ha jól emlékszem erre nemrég még az volt mondva, hogy az izomból eredő "egyszeri" gyógyítást elveszi, de a max. ÉP növelést nem.
 
  ... | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.