187. forduló, 189. forduló, Silverlard összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2012. okt. 11. 9h:10'
EZ A 744. JÁTÉKHETED, 188. FORDULÓD
745. játékheted kezdete: okt. 16.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 29 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #5750
SZÁMLA : XXXX

SILVERLARD KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [98,107] koordinátán.
A táborozás 1. napján összefutsz Rhandall Corynian. Furcsán, betegesen sápadtnak tűnik. Tharr főpap-jelöltje. Egy arany papi karkötőt, egy árnyékharcos gyűrűt, egy fejvadász medált, egy két kard szimbólumot, egy koponya gyűrűt, egy kreiton fókuszt, egy nekrofun medált, egy obszidián karkötőt, egy örökkéval.smaragdját, egy q. demoralizátort, egy ryuku köpenyt, egy ryuku sisakot, egy smaragd védőgyűrűt, egy tükörpáncélt, egy varkaudar csizmát és egy zafír erőövet visel. Fegyverzetét egy varkaudar iszákos trófea, egy kronotapír trófea és egy Rodrig trófea ékesíti. Furcsa jelvénye van: földbe szúrt kard. Jobb kezében egy biami kvazárlándzsát tart. Nem kell gyalog mászkálnia: pacija egy szelíd sullár. Teherhordója is van: egy hegyi szamár! Szegény állat majd megszakad. Rhandall Corynian kihívott egy barátságos szkander-partira! Rögtönzött asztalon, egy fatuskón feszültök egymásnak. Kezdetben előnyre teszel szert, de ellenfeled fokozatosan visszajön a vesztesnek látszó pozícióból, és végül lenyom, mint a bélyeget. Egy meleg kézfogás, rövid hírcsere, aztán újból elváltok.
Sötét van, bíbor színeivel tündököl a telihold. Megbabonázva figyeled ragyogását, mindent betölt a lüktető ragyogás. Kis fájdalmat érzel, majd határtalan szenvedélyt, végül aléltan zuhansz a földre. Felébredsz, megkönnyebbülve, de sóvárogva is gondolod: hisz ez csak álom volt! - Akkor mi ez a seb a nyakamon?!
Két forduló között ismét meglátogatott A FÉNY hordozóinak hírnöke! Barátságosan csak annyit mondott: "Légy Jó!"
Minden varázserőd visszatért. (+21 varázspont.)

* 1. KP: elmormolod a 13. varázslatot
Kezed lágy mozdulatokba kezd, miközben a varázsigét mormolod. A kitörni készülő energia már az ujjaidban is van! Megidézted a hadiszerencse I varázslatot! A hatás azonnal érezhető (+1 szerencse következő táborozásod végéig.) [-4 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 353.]

* 2. KP: elmormolod a 19. varázslatot
Mély koncentrációban hozzálátsz a varázslat elmondásának. A forró energia testedbe áramlik. Sikerült elmondanod a kitartó ló varázslatot! Kitartásod, fáradtságtűrésed megnövekedett! [-10 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 348.]

m 1 mozogsz északkeletre
[99,106] Dombos terepre érkeztél. A Szürke hegyeknek ezt a kisebb vonulatát hívják Kalimaron vonulatnak. Találsz egy púdersziklát. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy olvasztókemencét. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy vaskohót. Felfedeztél egy oltárt. Sheran hívői építették. Vándorlásod során egy különös szoborra bukkansz. Milliárdnyi színes, apró porszem kavargásából áll össze. A szobor magát Chara-dint ábrázolja, amint behódol egy nála nagyobb istennek, ami nem más, mint egy bávatag golombár. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy vaskohót. Keletre nézve látsz egy rúnakövet. Délkeletre egy vaskohó van. Nyugatra egy Fairlight oltár van. Elrakod a távcsövet.

Oppsz, itt járt már valaki! Nem túl friss (kb. 1 hetes) kobudera nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még friss kobudera nyomokat, amelyek keletre, friss kobudera nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek.
Találkozol Illian. Furcsán, betegesen sápadtnak tűnik. Dornodon inkvizítora. Egy bronzpáncélt, egy bronzsisakot, egy denevér szimbólumot, egy sárga erőövet, egy szürke bőrkesztyűt és egy varkaudar csizmát visel. Ruházatát egy rőtmanó berzerker trófea, egy gnóm boltos trófea és egy ork bérgyilász trófea ékesíti. Jelet látsz a ruhájára festve: egy koponya, mely szemüregében haláltusádat látod. Jobb kezében egy inkvizítori korbácsot, bal kezében egy rövid kardot tart. Lőfegyvere egy fúvócső. Érzékeled auráját: sötét, mert gonosz. Egymásra mosolyogtok, híreket cseréltek. A mentális kapcsolat megerősítése után elbúcsúztok egymástól.
[12 pontot használtál fel, van még 336.]

a 170 1869 30 átadod a 170. tárgyat az 1869. kalandozónak (30 darabot)
Ok, sikeresen átadtál 30 spirituszt Illian részére. [0 pontot használtál fel, van még 336.]

a 233 1869 1 átadod a 233. tárgyat az 1869. kalandozónak (1 darabot)
Ok, sikeresen átadtál 1 furulyát Illian részére. [0 pontot használtál fel, van még 336.]

im imádkozol
Rábukkansz az oltárra. Letérdelsz, és imádkozni kezdesz. Egy óra telik el buzgó mormolással. Aztán előveszed a manifeszt.nyúlványt, és az oltárra helyezed. Hatalmas lobbanással eltűnik az áldozat - úgy látszik, elfogadta az isten! Hang szólal meg a fejedben.
- Ah, nem csalódtam benned! Ügyes voltál. (+1 max. életerő, +8 max. varázspont.) Megtanítalak egy újabb varázslatra, melynek neve védelem tűz ellen. (ld. enc.) A teljesített feladat helyett kapsz egy újabbat, és természetesen továbbra is kihívás számodra a másik kettő: 1.) A természet papjának nagyon jól kell értenie az állatokhoz. Imádkozz úgy, hogy szörnyidomításod 5. szintű! 2.) Egy igen komoly misszió: likvidálj egy mosolygó rettenetet. 3.) Kövess egy nyomot folyamatosan [egy parancsból] kilenc lépésen keresztül! [30 pontot használtál fel, van még 306.]

m 2 2 1 mozogsz keletre, keletre, északkeletre
[100,106] Egyre meredekebbek a dombok, többet kell mászni. Ez már alacsonyhegység. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Tharr rúnaköve. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy teljesen lerombolt világítótornyot. A pusztítást biztos, hogy egy gonosz kalandozó okozta. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy vaskohót. Találsz egy oltárt. Fairlight hívei emelték. A táj egyhangúságát egy különös szobor töri meg. Milliónyi színes porszem kavargásából a következő kép bontakozik ki szemed előtt: Saját magadat látod a szobor tövében békésen pihenni, a háttérben egy bávatag golombár irtja Chara-din híveit, mintegy vigyázva az álmodat. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy mély szakadékot. Keletre nézve látsz egy művészi porolitot. Délkeletre egy mély szakadék van. Délre egy vaskohó van. Északra egy vaskohó van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész.

Észreveszel valamit a földön. Nem túl régi (maximum néhány napos) kobudera nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még friss kobudera nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [101,106] Hatalmas, meredek hegyek között jársz. Ez már magashegység. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Úgy érzed, el tudsz bújni néhány satnya bokor mögé. Most is Te voltál a jobb, sikerült elbújnod. Megszemléled a "legyőzött" szörnyet. Azonnal rájössz, hogy egy nyuhaj karbin ijesztett meg. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő.

Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy teljesen lerombolt világítótornyot. Utad során egy különös szoborra bukkansz, ami apró, színes porszemek kavargásából épül össze. A szobor Chara-din egy hívét ábrázolja, amint alamizsnáért kuncsorog egy bávatag golombár előtt.
(Vándorcirkusz:) Egyszercsak vidám beszéd és nyikorgó szekérkerék hangja üti meg füledet. Hamar megpillantod az út mellett táborozó cirkuszkaravánt. Hirtelen, szinte a semmiből, előtted terem egy szívélyes törpe és arra kér, vegyél részt valamelyik játékukban. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelődtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).] Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel keletre egy mély szakadékot. Délkeletre nézve látsz egy púdersziklát. Délre egy mély szakadék van. Délnyugatra egy vaskohó van. Északnyugatra egy vaskohó van. Északra egy mély szakadék van. Elrakod a távcsövet. Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) kobudera nyomok vezetnek délre. Találsz még friss kobudera nyomokat, amelyek nyugatra, friss kobudera nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [102,105] Meredek és hatalmas hegyekkel teli vidéken vagy továbbra is. Furcsa és nagyon büdös szagot érzel. Észreveszel egy elpusztított csillezsályát. Megpillantasz a földön egy csúszó-mászó quwargot. Eltaposod. 1 tapasztalati pontot kaptál. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy vaskohót. Délkeletre nézve látsz egy vaskohót. Délre egy mély szakadék van. Nyugatra egy mély szakadék van. Északnyugatra egy vaskohó van. Északra egy mély szakadék van. Elteszed a látcsövet. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy Öregsámán Krough. (ld. enc.) Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Megfontoltan felméred a helyzeted, majd elmormolsz egy tüskepajzs varázslatot. A mészárlásra kiszemelt áldozat láthatatlan védekező varázst lök magára. Egy kézmozdulatot teszel, majd ellősz egy mágiatörés varázslatot. Semmi eredménye! Ellenfeled mormol, majd ujjaiból kirepül egy rovarfelhő varázslat. 12 életpontot vesztettél. (Darazsak vesznek körül, és csípnek!) Marokra fogva a vashegyű lándzsát ellenfeledre rontasz. Vashegyű lándzsával gyengén megszurkálod az Öregsámán Krough bal lábát. (3 támadással 60 életpontot sebezve.) Az Öregsámán Krough csapásokat oszt a bal karodra karmaival. (2 támadástól 23 életpontot vesztesz.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről az Öregsámán Krough, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 13 életpontot vesztesz.) Ellenfeled néhány elegáns kézmozdulata után már süvít is feléd egy rovarfelhő. 16 életpontot vesztettél. (Darazsak vesznek körül, és csípnek!) Ellenfeled regenerálódik! Vashegyű lándzsával valamennyire megsebezgeted az Öregsámán Krough ragyás bőrét. (3 támadással 93 életpontot sebezve.) Az Öregsámán Krough többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 14 életpontot vesztesz.) Az Öregsámán Krough fogai végigkarcolják a bal combodat. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Egy rovarfelhő varázslatot dob rád a másik. 12 életpontot vesztettél. (Darazsak vesznek körül, és csípnek!) A lény irtózatos robbanással semmisül meg (-15 életerő). Az Öregsámán Krough most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +32 életerő. Szereztél 2 varázskövet. (ld. enc.) Elhajítod a vacak purifikátor trófeát, és kiszedsz egy Öregsámán Krough trófeát. 1013 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 153, sebződés: 111, gyógyulás: 0, összesen: -111 ÉP}

Körbevizsgálódsz. Nem valami friss (kb. 1 hetes) troll nyomok vezetnek délre. Találsz még friss kobudera nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek. Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.) [36 pontot használtál fel, van még 270.]

gy 30 gyógyítás 30 pontért
Hosszas kutatómunkával sikerült felfedezned egy langusz fát. Begyűjtesz róla néhány levelet. Óriási szerencsédre találsz pár fekete szőrhernyót is. A hernyókat egyenként becsavarod egy-egy levélbe, majd határozott mozdulatokkal belakmározod a finom falatokat. Az éhségedet ugyan ez a koszt nem csillapítja, valami másra azonban nagyon alkalmas. (+61 életerő.) [30 pontot használtál fel, van még 240.]

m 2 1 2 mozogsz keletre, északkeletre, keletre
[103,105] Továbbra is magashegységben vagy. Mindenhonnan intenzív ciripelést hallasz. Mik ezek, tücskök? Remegést érzel a föld alól... Valami jön föl! Egy földsárkány nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

A szörny nagy levegőt vesz, és a következő pillanatban villámok repülnek feléd. Füstöl és szikrázik még a hajad is! (17 életpontot vesztettél.) Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Vashegyű lándzsával valamennyire megsebezgeted a földsárkány testét. (4 támadással 59 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a földsárkány, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A földsárkány farkával melletted a levegőbe suhint. Vashegyű lándzsával néhány helyen meghorzsolod a földsárkány testét. (3 támadással 52 életpontot sebezve.) A földsárkány belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A földsárkány farkával meglegyinti a válladat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Ellenfeled elmenekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +32 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 111, sebződés: 30, gyógyulás: 0, összesen: -30 ÉP}

Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy elpusztított csillezsályát. Utad során felfedezel egy teljesen lerombolt varkaudar fellegvárat. Ideje lenne véget vetni ennek a rajzásnak, különben Ghallán hamarosan nem lesz más, csak quwarg. Egy quwargot látsz odébb iparkodni. Undorodva lépsz rá. 1 tapasztalati pontot kaptál. Érzékeled, hogy valamilyen fémszerű anyag (pular kristály) van alattad. Némi ásással hozzájuthatnál.
(Feltételes ásás:) Egy jó nagy lukat ástál. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 1 pular kristályt! Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy elhagyott bányát. Keletre nézve látsz egy Chara-din oltárt. Délkeletre egy púderszikla van. Délre egy vaskohó van. Délnyugatra egy mély szakadék van. Északnyugatra egy mély szakadék van. Északra egy vaskohó van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +16 életerő. Oppsz, itt járt már valaki! Nem túl régi (maximum néhány napos) kobudera nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek nyugatra, friss troll nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [104,104] Még mindig magashegység, hófödte sipkákkal. Egy quwarg pottyan a nyakadba. Gyorsan lesöpröd. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Megpróbálsz néhány hegyi kecske mögött meglapulni. Ezt megúsztad. Miután rendezted légzésedet és szívverésedet, megszemléled a szörnyet. Ahogy ellépked a rejtekhelyed mellett, megismered. Egy fémbontó szójer. Amikor elhal a zaj, előmászol.

Utad során felfedezel egy quwargok által elpusztított elhagyott bányát. Egy quwarg mozdul a földön. Eltaposod. 1 tapasztalati pontot kaptál. Bányászat képességeddel fémet (pular kristály) érzel a föld alatt.
(Feltételes ásás:) Egy jó nagy lukat ástál. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 1 pular kristályt! A távcsővel lassan körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy mély szakadékot. Keletre nézve látsz egy épületet. Délre egy Chara-din oltár van. Nyugatra egy vaskohó van. Északnyugatra egy Dornodon oltár van. Északra egy világítótorony van. Elrakod a távcsövet. Oppsz, itt járt már valaki! Nem túl régi (maximum néhány napos) kobudera nyomok vezetnek délnyugatra.

(Továbbmész...) [105,104] Továbbra is magashegységben vagy. Egy quwarg pottyan a nyakadba. Gyorsan lesöpröd. A földön meglátsz egy quwargot. Átgyalogolsz rajta. 1 tapasztalati pontot kaptál. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy törpe bányát. Keletre nézve látsz egy Chara-din oltárt. Délkeletre egy vaskohó van. Délnyugatra egy Chara-din oltár van. Északnyugatra egy világítótorony van. Északra egy mély szakadék van. Elteszed a látcsövet. Egyszercsak megmozdul alattad a talaj! Hmm, csak egy földsárkány. Ettől nincs semmi félnivalód. Itt csata lesz.

A szörny villámokat lehel! Szerencsére nem kaptál telitalálatot. (11 életpontot vesztettél.) Meglengetve a vashegyű lándzsát ellenfeledre ugrasz. Vashegyű lándzsával valamennyire megsebezgeted a földsárkány testét. (3 támadással 39 életpontot sebezve.) A földsárkány belemar jobb oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A földsárkány farkával megérint. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Vashegyű lándzsával gyengén megszurkálod a földsárkány bal oldalát. (3 támadással 52 életpontot sebezve.) A földsárkány belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A földsárkány farkával meglegyinti a válladat. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A másik úgy érzi veszélyben van, jobbnak látja, ha eltűnik a színről. Gyorsan ellátod a sebeidet: +32 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 91, sebződés: 32, gyógyulás: 0, összesen: -32 ÉP}

Valamilyen épületet látsz! Felismered, egy kolostor (560. épület.). Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Nem túl régi (maximum néhány napos) kobudera nyomok vezetnek nyugatra. [52 pontot használtál fel, van még 188.]

be 560 bemész az 560. épületbe
Közelebb mész, és bekopogtatsz az ajtón. Hamarosan lépéseket hallasz, és kinyílik a kémlelőnyílás. - Mit akarsz? - szól egy barátságtalan hang. Bemutatkozol, a szerzetesek üdvözölnek. A rend főnöke sajnálkozását fejezi ki amiatt, hogy nincs elég pénzed (0 arany) a tandíj kifizetésére. Elbúcsúzol a szerzetesektől, és továbbállsz. [5 pontot használtál fel, van még 183.]

gy 20 gyógyítás 20 pontért
Szerencsére, tökéletesen egészséges vagy, így nincs szükséged gyógyulásra sem. [0 pontot használtál fel, van még 183.]

m 1 2 1 mozogsz északkeletre, keletre, északkeletre
[106,103] Továbbra is a hegygerincen mászkálsz, a legmagasabb hegyek közt. A távolban füstoszlop kígyózik az ég felé. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy bibircsók-óriás közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Ellenfeled követ hajít feléd. Nem talált! Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. A helyzet alkalmasnak látszik az Acél Ököl alkalmazására. Ököllel többször kegyetlenül megütöd a bibircsók-óriás jobb lábát. (2 támadással 46 életpontot sebezve.) Elhajolsz a bibircsók-óriás ütése elől, de a fejed tetejét így is horzsolja. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Ököllel halálos csapásokat osztva péppé vered a bibircsók-óriás nyakát. (2 támadással 38 életpontot sebezve.) Könnyedén félreszökkensz a bibircsók-óriás csapása elől. A másik úgy érzi veszélyben van, jobbnak látja, ha eltűnik a színről. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 84, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy törpe bányát. (ld. enc.) Ahogy lenézel, egy quwargot látsz, amint éppen azon iparkodik, hogy megcsípjen. Rátaposol. 1 tapasztalati pontot kaptál. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy Sheran oltárt. Keletre nézve látsz egy sziklafészket. Délkeletre egy törpe bánya van. Délre egy Chara-din oltár van. Nyugatra egy mély szakadék van. Északnyugatra egy Chara-din monolitja van. Északra egy törpe bánya van. Elteszed a látcsövet.

(Továbbmész...) [107,103] Továbbra is magashegységben vagy. A növényzetet itt alaposan megtépázta valami. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy quwargok által elpusztított sziklafészket. (ld. enc.) Oldalt pillantva, meglátsz egy Chara-din monolitját. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy elpusztított csillezsályát. Látsz egy quwargot. Rátaposol. 1 tapasztalati pontot kaptál. A távcsővel lassan körülnézel. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy törpe bányát. Keletre nézve látsz egy vaskohót. Délre egy törpe bánya van. Délnyugatra egy Chara-din oltár van. Északnyugatra egy törpe bánya van. Északra egy Sheran oltár van. Elteszed a látcsövet. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy bibircsók-óriás. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Ellenfeled sziklát dob rád. Eltalált téged. (1 életpontot vesztettél.) Ököllel fogsz harcolni. Elszántan ellenfeledre rontasz. Ököllel többször kegyetlenül megütöd a bibircsók-óriás szőrös kezét. (3 támadással 56 életpontot sebezve.) A bibircsók-óriás csapása csak a levegőt találja. Ököllel gyilkos csapásokat szórva összezúzod a bibircsók-óriás szőrös kezét. (2 támadással 39 életpontot sebezve.) A bibircsók-óriás feléd sújt, de csak horzsolja a jobb karodat. (1 támadástól 15 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +16 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 6 aranyat. 645 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 95, sebződés: 16, gyógyulás: 0, összesen: -16 ÉP}

Körbevizsgálódsz. Elég régi (kb. 3 hetes) gnóm nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még friss alakváltó nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek. Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [108,102] Meredek és hatalmas hegyekkel teli vidéken vagy továbbra is. Egy szemtelen quwarg ugrik az arcodra, de gyorsan lesöpröd. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Csak egy vadtroll. Megvető mosollyal várod a találkozást. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Ököllel gyilkos csapásokat szórva összezúzod a vadtroll testét. (3 támadással 53 életpontot sebezve.) A vadtroll karmaival megsebesíti a válladat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A vadtroll állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. Furcsa dolog történik: a troll teste kővé válik, majd felrobban (-12 életpont). A vadtroll összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +14 életerő. 189 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 ökölvívás).
{Csatastatisztika; sebzés: 53, sebződés: 14, gyógyulás: 0, összesen: -14 ÉP}

Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy törpe bányát. Látsz egy quwargot. Megtaposod, majd megtörlöd a talpad. 1 tapasztalati pontot kaptál. Séta közben felkapod az orrodat: semmi kétség, itt valahol a föld alatt fém (pular kristály) van!
(Feltételes ásás:) Leásol elég mélyre. Eredményes volt a munkád. Kiástál 1 pular kristályt! A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 bányászat). A távcsővel lassan körülnézel. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy mély szakadékot. Délre nézve látsz egy vaskohót. Nyugatra egy Sheran oltár van. Északnyugatra egy törpe bánya van. Északra egy vaskohó van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy Öregsámán Krough közeledik. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Gyorsan felraksz egy tüskepajzs varázslatot. A mészárlásra kiszemelt áldozat láthatatlan védekező varázst lök magára. Távolról mágiatörés varázslatot lősz a másikra. Semmi eredménye! Ellenfeled néhány elegáns kézmozdulata után már süvít is feléd egy rovarfelhő. 12 életpontot vesztettél. (Darazsak vesznek körül, és csípnek!) Megmarkolva a vashegyű lándzsát ellenfeledre ugrasz. Vashegyű lándzsával néhányszor megkarcolod az Öregsámán Krough jobb lábát. (3 támadással 76 életpontot sebezve.) Az Öregsámán Krough csapásokat oszt a jobb karodra karmaival. (2 támadástól 16 életpontot vesztesz.) Az Öregsámán Krough fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 21 életpontot vesztesz.) Ellenfeled rovarfelhő varázslatot lő rád. 14 életpontot vesztettél. (Darazsak vesznek körül, és csípnek!) Ellenfeled regenerálódik! Vashegyű lándzsával valamennyire megsebezgeted az Öregsámán Krough bal lábát. (3 támadással 66 életpontot sebezve.) Az Öregsámán Krough csapásokat oszt a jobb karodra karmaival. (2 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Az Öregsámán Krough fogai végigkarcolják a bal combodat. (1 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Ellenfeled támadó varázslatot alkalmaz: rovarfelhő varázslatot lő rád. 12 életpontot vesztettél. (Darazsak vesznek körül, és csípnek!) A lény irtózatos robbanással semmisül meg (-20 életerő). Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +32 életerő. Szereztél 2 varázskövet. 1013 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 142, sebződés: 117, gyógyulás: 0, összesen: -117 ÉP}

Nyomok után kutatsz, sikeresen! Még egész friss alakváltó nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még kb. 3 hetes gnóm nyomokat, amelyek délre vezetnek. [44 pontot használtál fel, van még 139.]

* 1. BP: használod a 147. tárgyat
Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [3 pontot használtál fel, van még 136.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

tf 2 40 fejleszted a 2. tulajdonságodat 40 pontért
Elmélyedsz, ősi filozófiai dilemmákon és hasonlókon elmélkedve. Még nagyon sok kell ahhoz, hogy az IQ-d érezhetően megnövekedjen. [40 pontot használtál fel, van még 96.]

tf 2 40 fejleszted a 2. tulajdonságodat 40 pontért
Elmélyedsz, ősi filozófiai dilemmákon és hasonlókon elmélkedve. Még nagyon sok kell ahhoz, hogy az IQ-d észrevehetően fejlődjön. [40 pontot használtál fel, van még 56.]

tf 2 26 fejleszted a 2. tulajdonságodat 26 pontért
Felidézel magadban néhány matekfeladatot, amit annak idején az iskolában adtak fel a bölcsek, házi feladatként, és sosem tudtad őket megoldani. Most hosszasan töprengesz rajtuk... Még elég sok gyakorlásra van szükség ahhoz, hogy az IQ-d komolyan megnőjön. [26 pontot használtál fel, van még 30.]
Szomjadat csillapítod, a kulacsodból kortyolva. Mára elég volt a kalandozásból. Rutinos öreg rókaként találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.) Elmúlt a kitartó ló hatása.
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 329 pontot. A következő körben tehát 359 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


VÉDELEM A TŰZ ELLEN (38. PAP VÉDEKEZŐ VARÁZSLAT)
Megidézve ezt a vörös színben vibráló energiapajzsot, részleges, sőt, gyengébb támadások esetén teljes immunitást szerezhetsz mágikus tűztámadások és tüzet lehelő szörnyek köpete ellen. Elmondása 12 VP-be kerül, és el kell használnod egy csepp spirituszt, anyagi komponensként. A varázslat sajnos csak harcban alkalmazható, nem sétálhatsz át vele egy lávafolyón vagy egy lángoló tűzfalon.

ÖREGSÁMÁN KROUGH (7008. SZÖRNY)
A vadrollok rejtőzködő kolóniái nem távolodtak el úgy az ősidők nagyhatalmú totemjeitől, mint a kalandozók, vagy a városi népek. Számukra mindennél fontosabb a természet, és a hagyományok tisztelete. Az öregsámánok egy, legfejlebb két fiatal látót tanítanak egész életükön át, de eközben nem csak a varázslás tudományát adják át nekik, hanem az értékeiket és sámánkellékeiket is örökül hagyják számukra. Krough a jelenkor legnagyobb troll sámánja, csak ritkán mozdul ki barlangjából, ezért nagy esemény, ha összefutsz vele. A vénség egyetlen ágyékkötőt visel, a testét páncél helyett tetoválások fedik, és védelmezik. Ezek közül a legszembetűnőbb a sámán mellkasa közepén a totemállatának, a bölcs farkasnak stilizált rajzolata. Természetesen Krough is legyőzhető, ám botorság volna közönség ritualistának nézni őt, hisz varázstudománya messze meghaladja még egy kalandozó képességeit is.

VARÁZSKŐ (305. TÁRGY)
Ez az apró, szürke kőgolyó a szivárvány minden színében kezd villogni és melegedni, ha varázslat használatára képes személy fogja a kezébe. Nagy mennyiségű varázsenergia van benne tárolva, amely a kő összetörésével szabadítható fel. Ehhez a H 305 parancsot kell kiadnod, 0 TVP-ért. Ekkor a varázspontjaid száma megnő 100-al! (De a maximális érték fölé nem megy.) Megadhatsz egy 2. paramétert is a H parancshoz, ha esetleg egyszerre több varázskövet akarnál összetörni. A varázskövet automatikusan is használni fogod, ha úgy próbálsz varázsolni (V parancs), hogy nincs elég varázspontod a varázslat elmondásához. A varázskövet sem automatikusan, sem H paranccsal nem fogod használni, ha 20-nál kevesebb VP-d hiányzik, mert ez csak pazarlás lenne. Harcban nincs idő a varázskő automatikus használatára.
[Megjegyzés: Felbőszülve a kalandozók lázadásán az alanori hódítás ellen, a Zaks család udvari mágusa megátkozta a Ghallán fellelhető és valaha elkészülő összes varázskövet. Varázskövet ezentúl nem adhatsz át, nem adhatsz el, stb. Ezenkívül egy körben max. 2 varázskövet használhatsz fel. (Ilyen szempontból következő köröd elejéig lezajló események is ide tartoznak.)]

TÖRPE BÁNYA (435. TÁRGY)
A nemesebb fémek (pl. mithril) kibányászásához már nem elegendő előkapni az ásót, és puff, kiásni az értékes ércet. Először is, építened kell egy bányát. Ehhez többek között ásó és csákány szükséges, valamint 240 TVP-nyi építkezés (ÉP 435 <TVP>). Ha a bánya elkészült, a H 434 paranccsal próbálhatsz meg bányászni, 8 TVP árán, egy csákány segítségével. Ne feledd, a sikerhez IGEN magas bányászat szükséges! A törpe bányában persze ugyanúgy kitermelhetők a régebbi, felszíni fémek is (réz, pular stb). Ha van érvényben Feltételes Ásás parancsod, és egy mezőn van törpe bánya, és van nálad csákány, akkor automatikusan a bányában próbálkozol, és nem a felszínen.

SZIKLAFÉSZEK (167. TEREPTÁRGY)
A magashegység elhagyatott sziklái között, a szédítően magas sziklafalon megpillantasz egy fészket. Milyen óriási madár képes ilyen magasra repülni, ilyen hidegben megélni? És vajon mi lehet a fészekben? Tojás? Vagy valamilyen kincs? Érdemes lenne megpróbálni... Csakhogy mindez hegymászóhoz illő feladat - egy mászókampó nélkül vagy 6-osnál kisebb mászás szakértelemmel akár meg se próbáld. Ha nagyon kíváncsi vagy, és van mászókampód, használd, és lásd, mi történik! Ez a tevékenység 24 pontba kerül.

KARAKTERLAP

Silverlard, egy hosszú ezüsthajú, csillogó szemű kobudera nő vagy. Bőröd bronzként csillog. Sheran hittérítője vagy. Ez a 188. fordulód.

Erő: 30 Szint: 17 Merészség: 5/5 Magasság: 134 cm
IQ: 28 Támadás: 17 Agresszió: 5 Testsúly: 45 kg
Ügyesség: 31 Védekezés: 26 Menekülés: 30 % Életkor: 28/28 év
Egészség: 32 (34) Életpont: 280/195 Jellem: semleges (+4) Tul. pont: 3
Szerencse: 17 (18) Varázspont: 257/215 Pénz: 31 arany Kép. pont: 7
Eddig összesen 844 szörnyet (4 ebben a körben) és 1 kalandozót öltél meg. Ebben a fordulóban 2867 TP-t kaptál. Jelenleg 224261 TP-d van. A következő szinthez még 35739 TP szükséges. Trófeáid: Öregsámán Krough, élőholt quwarg, tüskés harci gromak.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 17 (+1) szúrófegyverek: 20 lőfegyverek: 20

Feltételes fegyverváltás: ököl (#28) (90%) << vashegyű lándzsa (#182) (140%) << rövid kard (#171)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -5.); tüske (#22) (6 -8.); nyílvessző (#108) (9 -); bronzhegyű nyíl (#94) ( kalandozókra);
Óvatosság (labirintusokban): 0
108,102 mezőn táborozol

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 10 2. nyomkövetés: 33 3. lopás: 3
4. mászás: 5 5. csapdakészítés: 8 6. csapdaészlelés: 1
7. gyógyítás: 64 8. teológia: 14 9. taumaturgia: 10
10. harcművészetek: 5 11. zene: 1 12. szörnyismeret: 4
13. zárnyitás: 1 14. vadászat: 8 15. bányászat: 22 (+1)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 46 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 50% életerő alatt 40 TVP-ért
ásol max. 24 TVP-ért
készítesz tüskét (#22) (max. 20 darabot )
mászol max. 28 TVP-ért
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 8, max: 12)
fabontó szójer (#71), Griffhor siefu (#1629), nukleáris cickány (#155), ragyás burástya (#111), fémbontó szójer (#150), Illian (#1869), semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) tüskepajzs (#30, 4 VP) lángcsóva (#31, 5 VP)
hhaar burka (#32, 6 VP) izomernyesztés (#33, 6 VP) varázsvédelem (#34, 8 VP)
mágiatörés (#35, 10 VP) jégcsóva (#41, 15 VP) villámcsapás (#50, 18 VP)
láthatatlanság (#76, 15 VP, 5 TVP) városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) tükörpajzs (#101, 26 VP)
Papi varázslataid
gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP) hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP)
méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP) szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP) kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP)
korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP) harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP)
védelem tűz ellen (#38, 12 VP) revitalizáció (#52, 20 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
méregsemlegesítés (#14) hadiszerencse I (#13)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
14. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 3, max: 20)
villámcsapás (#50), izomernyesztés (#33), mágiatörés (#35)
Védekező varázslatok (aktív: 2, max: 20)
tüskepajzs (#30), tükörpajzs (#101)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) A természet papjának nagyon jól kell értenie az állatokhoz. Imádkozz úgy, hogy szörnyidomításod 5. szintű!
2.) Egy igen komoly misszió: likvidálj egy mosolygó rettenetet.
3.) Kövess egy nyomot folyamatosan [egy parancsból] kilenc lépésen keresztül!

Összsúly: 83.91 kg Megterheltség: 119%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 76 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 furulya (#233) 2 kaja (#2) 1 manifeszt.nyúlvány (#214)
30 spiritusz (#170) 4 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
6 arany (#50) 3 pular kristály (#239) 4 varázskő (#305)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(99,106) púderszikla (#118, belőle készíthető: #119), olvasztókemence (#86), vaskohó (#155), Sheran oltár, művészi porolit (#720), Illian (1869. kalandozó)
(100,106) Tharr rúnaköve, világítótorony (#156), vaskohó (#155), Fairlight oltár, művészi porolit (#720)
(101,106) nyuhaj karbin (#110), világítótorony (#156), művészi porolit (#720)
(102,105) csillezsálya (#1252, belőle készíthető: #1253), Öregsámán Krough (#7008)
(103,105) földsárkány (#359), csillezsálya (#1252, belőle készíthető: #1253), varkaudar fellegvár (#1821), érclelőhely
(104,104) fémbontó szójer (#150), elhagyott bánya (#1685), érclelőhely
(105,104) kolostor (#560), földsárkány (#359)
(106,103) bibircsók-óriás (#120), törpe bánya (#435)
(107,103) sziklafészek (#167), Chara-din monolitja (#534), csillezsálya (#1252, belőle készíthető: #1253), bibircsók-óriás (#120)
(108,102) vadtrollok (#70), törpe bánya (#435), érclelőhely, Öregsámán Krough (#7008)

Üzenet küldése a karakternek