98. forduló, 100. forduló, Erril összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2011. dec. 7. 15h:02'
EZ A 309. JÁTÉKHETED, 99. FORDULÓD
310. játékheted kezdete: dec. 14.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #5237
SZÁMLA : XXXX

ERRIL KALANDJAI


2 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [48,38] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+8 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+40 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Vadászatod meghozta eredményét (+5 vérpont).

* 1. KP: elmormolod az 5. varázslatot
Kántálni kezdesz. Az erő gyűlik, egyre csak gyűlik benned. Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad a gyógymógy varázslatot! A gyógyító energia a testedbe áramlik (+24 életerő). [-7 varázspont.] Egészséged TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 272.]

tno 6 növeled a 6. tulajdonságodat
A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Tudati energiád tovább erősödik. [0 pontot használtál fel, van még 272.]

ef 5 505 energia fejlesztése 5
Ebbe a képességbe te már belefejlesztetted a szükséges mennyiséget! [0 pontot használtál fel, van még 272.]

ek 273 10 3 t. energia kisütése: 273 10 3
Ezentúl minden teológia varázslatod, amelynek költsége 10 VP-nél kevesebb, plusz 3 VP-be fog kerülni. Ezentúl minden taumaturgia varázslatod, amelynek költsége 10 VP-nél kevesebb, plusz 3 VP-be fog kerülni. [0 pontot használtál fel, van még 272.]

ek 273 10 205 t. energia kisütése: 273 10 205
Ezentúl minden teológia varázslatod, amelynek költsége 10 VP-nél kevesebb, plusz 5 VP-be fog kerülni. [0 pontot használtál fel, van még 272.]

gy 40 gyógyítás 40 pontért
Minden tapasztalatodat latba vetve megtalálod az ideális helyet az ásáshoz. Kezeddel beletúrsz a földbe, majd kiemeled az áhított terlom-gyökeret. Óvatosan lehántod a külső burkát, majd piciket harapdálva elfogyasztod. Rögtön rájössz, hogy a faludbéli kuruzslónak ebben is igaza volt. (+28 életerő.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás). [40 pontot használtál fel, van még 232.]

e 20 élelemszerzés 20 pontért
Rajzanak a repülőhalak (no de itt?). Nem sokat töprengesz a természet csodáin, lerugdosol néhány alacsonyan szállót. Ebből villásreggeli lesz! (+3 kaja.) [20 pontot használtál fel, van még 212.]

v 5 elmormolod az 5. varázslatot
Elkezdesz a mágia mítikus nyelvén mormolni. A forró energia testedbe áramlik. Elmormoltad a gyógymógy varázslatot! A gyógyító energia a testedbe áramlik (+30 életerő). [-11 varázspont.] Egészséged TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 207.]

v 5 elmormolod az 5. varázslatot
Miközben a varázsigéket mormolod, kezeddel fura mozdulatokat teszel. Hamarosan összegyűlik a szükséges varázsenergia. Egy végső mozdulattal előhívod a gyógymógy varázslatot! A gyógyító energia a testedbe áramlik (+30 életerő). [-11 varázspont.] Egészséged TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 202.]

tv 33 támadó/véd. varázslat a 33. varázslatot
Támadó varázslatok listájára került: izomernyesztés. [0 pontot használtál fel, van még 202.]

h 1167 1 használod az 1167. tárgyat
Sajnos nincs a birtokodban víz, pedig feltétlenül szükséges lenne ennek az ételnek a lefőzéséhez! [0 pontot használtál fel, van még 202.]

m 6 5 5 mozogsz nyugatra, délnyugatra, délnyugatra
[47,38] A fák eltünedeznek, ismét síkságon vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy nagyobb cserje.

Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy álomvirágot. Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport. Észreveszel egy oltárt. Tharr híveié. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy Chara-din monolitját. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy olvasztókemencét. Délnyugatra nézve látsz egy Sheran oltárt. Nyugatra egy Dornodon oltár van. Északnyugatra egy Sheran oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Kiásol a földből pár vadhagyma-gubót. (+1 kaja.) Éhes vagy.

(Továbbmész...) [46,39] Síkság, továbbra is csak síkság. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Egy törpemammut közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Ubuk dobónyílat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 2 ubuk dobónyíl. Pár lövedéked átjárja a törpemammut oszlopos lábát. (2 támadással 31 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a vashegyű lándzsát. Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a törpemammut oszlopos lábát. (3 támadással 72 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel jól megszúrod a törpemammut testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Néhány döfést ejt rajtad a törpemammut agyarával. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Patájával a törpemammut többször megrúgja az oldaladat. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a mandibulakaszát, szereztél 6 kaját. 672 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 118, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy gyöngymangó bokrot. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Sheran hívei emelték. Egy manólányt veszel észre, amint egy odvas fa előtt sír. A kedvenc gonyolék babáját beledobta a faodúba egy árnymanó. Sajnos az odúban méhek laknak. Ahhoz, hogy segíthess rajta, szükséged van egy kígyóbőr kesztyűre. Ez a tevékenység 3 TVP-be kerül (21. jellempróba). Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel délre egy Tharr oltárt. Délnyugatra nézve látsz egy szekérkaravánt. Nyugatra egy rúnakő van. Északra egy Dornodon oltár van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz.

(Továbbmész...) [45,40] Síkság, továbbra is csak síkság. Hirtelen elhallgatnak a qwargok állandó ciripelése. Vajon mi történhetett? Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy tűzbokrot. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy szent tölgyfát. Találsz egy teljesen lerombolt oltárt. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy szekérkaravánt. (ld. enc.) Nyugatra tart. Megtudod, hogyan szerezhetsz megbűvölt utazóládát. (ld. enc.) Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel keletre egy Tharr oltárt. Délre nézve látsz egy vaskohót. Délnyugatra egy Elenios oltár van. Északnyugatra egy Leah oltár van. Északra egy rúnakő van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz.

Zsupsz, nyakon csípsz egy kövér békát! (+1 kaja.) Gyomrod már összeszűkült a sok éhezéstől. (-1 életerő.) [30 pontot használtál fel, van még 172.]

m 6 6 5 mozogsz nyugatra, nyugatra, délnyugatra
[44,40] A sík vidéket bozótos váltja fel. A Rin völgy nyugati határánál jársz. Felfedeztél egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Dornodon rúnaköve. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy Chara-din monolitját. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Tharr hívei emelték. Zajt hallasz a közeledből. Nem is zaj ez, hanem beszéd. Fülelsz egy percig: "Gyerekikispocok! Nembántalakkispocok!" Mi lehet ez? Odasettenkedsz. Egy, az átlagnál is alacsonyabb gnóm férfi térden állva beszél egy lyukba... Köszöntöd, majd atyáskodva megkérded mi jót csinál errefelé. Elmondja, hogy az Alanori Tudományegyetem biológiaszakos novíciusza és Ghalla állatfajait tanulmányozza. Most épp egy bíborgörényt próbál kicsalogatni a vackából, de nem nagyon megy. Ha segítesz, szükség van 10 TVP-re és egy amnioszra (48. jellempróba). Egy különös szoborra leszel figyelmes. Apró, színes homokszemek kavargása alkotja. Magát Chara-dint ábrázolja, amint egy nála hatalmasabb lény, Shanon Dhar Wermon lábát masszírozza. Látsz egy quwargot. Rálépsz, és mész tovább. 1 tapasztalati pontot kaptál. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy acéldarázs. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 2 ubuk dobónyíl. Lövedéked átfúrja az acéldarázs jobb középső lábát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Meglengetve a mandibulakaszát a másikra rontasz. Mandibulakaszával kegyetlenül összevagdalod az acéldarázs potrohát. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel felnyársalod az acéldarázs torát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Siralmas támadást intéz farkával az acéldarázs, épp csak megsuhint. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Az acéldarázs most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a mandibulakaszát, szereztél 1 acélpengőkét. 126 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 22, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Szörnyen éhezel. (-3 életerő.)

(Továbbmész...) [43,40] Még mindig sűrű bozótos van mindenfelé. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Elenios hívői építették. Egy embert látsz, aki egy spagulárt próbál megközelíteni. Látva téged, elmondja, hogy a bátyjától kapta kölcsön a hátast, de az ledobta magáról. Sajnos nem ért az állatokhoz, hiába mondja neki, hogy hő, ahogy a bátyjától látta. Ahhoz, hogy segíthess rajta, idomítás szakértelemre és 25 TVP-re van szükség (35. jellempróba).
(Feltételes segítség:) - Hő! - mondod a spagulárnak. Az - látva, hogy szakember szólt hozzá - engedelmesen közeledik feléd. A megfelelő időben, a megfelelő módon elkapod a kantárt. Az ember megköszöni a segítségedet, elmeséli, hogy milyen hasznos egy ilyen állat, hiszen naponta akár 27 mérföldet is meg tud vele tenni. (+4 jóság.)
Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy ragyás burástya. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Néhány mozdulatot teszel, mormolsz, és a következő másodpercben már hhaar burka vibrál körülötted. A szörny nagy levegőt vesz, majd savfelhőt okád. A savtámadás kevésbé volt veszélyes, mint ahogy számítottad. (7 életpontot vesztettél.) Fegyvert váltasz: előkapod a vashegyű lándzsát. Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a ragyás burástya testét. (3 támadással 69 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megdöföd a ragyás burástya bal vállát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A ragyás burástya csáprágói a közeledben csápolnak, de eredménytelenül. A ragyás burástya farkával megérint. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A szörny tojócsövét a sebre nyomja. Mielőtt félreugorhatnál, valami golyószerű csusszan beléd. Csápok tekergődznek feléd. Megpróbálod elkerülni őket, de néhány lecsap a testedre. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A ragyás burástya összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 3 csepp ugh mérget. 705 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 82, sebződés: 15, gyógyulás: 0, összesen: -15 ÉP}

Az éhségtől egyre gyengébb vagy. (-2 életerő.)

(Továbbmész...) [42,41] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel. Valahonnan csengő madárdal száll feléd. Felfedeztél egy rúnakövet. Csak egy hideg kő, nem tudod, melyik istené lehet - az biztos, hogy nem a tiedé. Látsz egy oltárt. Raia híveié. Két tazunkarókakölyök talált egy kerek sajtot, de nem tudják megfelezni. Ahhoz, hogy segíthess nekik, szükséged van egy mérlegre és 5 TVP-re (31. jellempróba).
(Vándorcirkusz:) Már messziről megpillantod a cirkuszos sátrakat, és izgatottan, de határozott léptekkel feléjük indulsz. Mielőtt azonban közéjük léphetnél, egy izgága törpe állja utad, aki jegyet osztogat. Vonakodva válsz meg a belépőre szánt 20 aranytól.
Megállsz a céllövölde előtt és bekukkantasz. Az óriási méretekkel rendelkező ceremóniamester rögtön előtted terem, és beljebb tessékel.
- Gyere, mérd össze tudásod Ghalla legkülönösebb szörnyeivel! - mondja.
- Rendben - válaszolod, és a következő pillanatban már a csatatéren találod magad. Egy vortexmágus les rád a sátor sötétjéből. (ld. enc.)

Ellenfeled mormol, majd ujjaiból kirepül egy tűzgolyó varázslat. 37 életpontot vesztettél. Fegyvert váltasz: előkapod a vashegyű lándzsát. Meglengetve a vashegyű lándzsát ellenfeledre rohansz. Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a vortexmágus bal karját. (3 támadással 70 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megérinted a vortexmágus ködlő lábát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Ellenfeled néhány elegáns kézmozdulata után már süvít is feléd egy tűzgolyó. 30 életpontot vesztettél. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a vortexmágus jobb karját. (3 támadással 74 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel kicsit megsebzed a vortexmágus bal lábát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Egy tűzgolyó varázslattal köszönt csatapartnered. 18 életpontot vesztettél. A vortexmágus összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Átvizsgálod a testet. Úgy tűnik, alkalmasan betápoltál. Szerzeményed: 1 vortex talizmán (ld. enc.). 1110 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 158, sebződés: 85, gyógyulás: 0, összesen: -85 ÉP}


Egy fiatal alakváltó hívogatóan az ötpróbára hívja fel figyelmed, hát közelebb osonsz. Hallva, hogy csak erősebbnek, ügyesebbnek, okosabbnak kell lenned mindenki másnál, gondolkozás nélkül a sátorba lépsz. Első lépésként erőpróba következik. A neked szánt súlyzó elég nehéznek tűnik, de most már nem futhatsz el. Tenyereddel fogást keresel rajta, majd a magasba emeled. Most veszed csak észre, mennyire verejtékcseppes a homlokod, de nem számít, csak hogy megvan! Tovább... Második próba. Az alakváltó egy kis gnómhoz vezet. Ő feltesz pár kérdést Ghalla történelmi múltjáról, de ezzel nem foghat ki rajtad. Mindre tudod a választ... Ügyességpróba. Néhány labdát kapsz a feladatot adó elf tornásztól, majd arra kér, tarts velük bemutatót. A zsonglőrködés sosem volt az erősséged, de mivel semmit nem veszíthetsz, megpróbálkozol vele. A labdák bizonytalan ívben repkednek, teljesen átizzadsz, mire a homokóra a letelt időt jelzi. Az elf azonban a fejét csóválja, megszámolja a labdákat, majd a földön heverő társaikra mutatva jelzi, hogy nincs meg mind, néhányat elhagytál a próba közben. 255 tapasztalati pontot kaptál. Hát ez most nem jött össze.
Tudatosan a szirén sátrához irányítod lépteid. Határozottan lépsz a labirintus bejáratát őrző férfi elé, és közlöd vele, hogy szerencsét próbálnál. Leadod nála a tárgyaidat, majd belépsz a sátor nyílásán. Egy kör alakú terem falai közt állsz, minden égtáj felé egy járat vezet tovább. Kezdeti magabiztosságod rohamos mértékben alábbhagy, amint egyik úton sem jársz sikerrel. Vagy lezárt falba ütközöl, vagy a választott folyosó egy másik járaton keresztül visszavezet a kiindulási pontra. Bosszúsan adod fel. 255 tapasztalati pontot kaptál. Visszakapod a tárgyaidat, majd bánatosan utadra indulsz.
Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amint a kukkert délkeletre fordítod, megpillantasz egy Leah oltárt. Délnyugatra nézve látsz egy rúnakövet. Elrakod a távcsövet.

Sikerül a földből kirángatnod egy vastag farkasrépát. (+1 kaja.) Az éhségtől egyre gyengébb vagy. (-3 életerő.) [85 pontot használtál fel, van még 87.]

m 7 6 mozogsz északnyugatra, nyugatra
[41,40] A sík vidék bozótos terepbe vált át. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Úgy gondolod, hogy a közeledő manaelementál nem jelenthet komoly veszélyt. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, ubuk dobónyílat ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 2 ubuk dobónyíl. Pár lövedéked átjárja a manaelementál testét. (2 támadással 30 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a vashegyű lándzsát. Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Vashegyű lándzsával kicsit megbökdösöd a manaelementál testét. (3 támadással 62 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megkarcolod a manaelementál testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Csápjaival a manaelementál lecsap a jobb karodra. (4 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Mágikus energia árad beléd (+6 vp). Vashegyű lándzsával párszor épp hogy megérintgeted a manaelementál testét. (3 támadással 72 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel kicsit megsebzed a manaelementál hullámzó masszáját. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (4 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Csiklandozó az érintés (+9 vp). Ellenfeled meggondolta a dolgot, inkább menekül. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 192, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd a gyógymógy varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+23 életerő). [-11 varázspont.] Egészséged TF-elődött. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Raia hívei emelték. Gyomrod már összeszűkült a sok éhezéstől. (-2 életerő.)

(Továbbmész...) [40,40] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel. Megpillantasz egy tiszta vizű patakot, amely északkeletről folyik délnyugatra. Szomjúságodat oltod. Ivás után megtöltöd a vizestömlőt is. Találsz egy oltárt. Elenios hívői építették. Két tazunkarókakölyök talált egy kerek sajtot, de nem tudják megfelezni. Ahhoz, hogy segíthess nekik, szükséged van egy mérlegre és 5 TVP-re (31. jellempróba). Egy különös szoborra leszel figyelmes. Apró, színes homokszemek kavargása alkotja. Magát Chara-dint ábrázolja, amint egy nála hatalmasabb lény, Yanó lábát masszírozza. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Amikor északnyugatra nézel, észreveszel egy Elenios oltárt. Északra nézve látsz egy Sheran oltárt. Elrakod a távcsövet.

Ha így folytatod a kosztolást, hamarosan az éhhalál küszöbén leszel. (-2 életerő.) [25 pontot használtál fel, van még 62.]

bpb bef. parancs berakása:

h 233 10 használod a 233. tárgyat
Furulyázni kezdesz. Nagyon nem megy a dolog, de azért reménykedsz, hogy ezt a szakértelmet is lehet fejleszteni gyakorlással, mint a többit. [10 pontot használtál fel, van még 52.]
[A parancs tárolásra került.]

* 1. BP: használod a 242. tárgyat
Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [1 pontot használtál fel, van még 51.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

tf 4 21 fejleszted a 4. tulajdonságodat 21 pontért
Sian-no-csung, az ősi kobudera bölcs útmutatásai alapján szervezetedet megedző gyakorlatokba kezdesz. Már nem is olyan sok gyakorlás kell ahhoz, hogy az egészséged észrevehetően fejlődjön. [Még 69 TVP-t kell elköltened.]

Szörnyen éhezel. (-1 életerő.) [21 pontot használtál fel, van még 30.]
Az aranypikkelyek kifejtik jótékony hatásukat. (+1 jóság.) Valami mozgolódik a hasadban. Etetési idő! Megeteted a szörnyedet. 2 kaját töm magába a púpos burástya. Energiáid már fogytán vannak, tested pihenésért kiált. A környéket felderítve, keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 240 pontot. A következő körben tehát 270 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


SZEKÉRKARAVÁN (1215. TEREPTÁRGY)
Már messziről megpillantod a színpompás szekereket és a népeket körülöttük. A szekerektől nem messze, egy kövekkel körberakott területen épp egy hevenyészve felállított tábortűz próbál kihunyni, egy-két elszánt, szakadtruhás kölyök pedig a lábával rugdossa rá a földet, hogy ez mielőbb megtörténhessen. Ezek szerint épp indulni készülnek. A szekereket hétköznapi, többnyire lesoványodott lovak húzzák, sehol nem látsz egyetlen trikornist, vagy alanori csatamént. Rakományukat eszkábált ponyva védi az eső elől, illetve ez megakadályozza azt is, hogy oldalról a belsejükbe lehessen látni. Épp ezért kicsit arrébb sétálsz, ahonnan már jól szemügyre veheted, mit is cipelnek a járművek. Az egyikben például rengeteg kötelet látsz, a másikban amnioszt szállítanak, a harmadikban pedig - talán jól látod - mintha egy hatalmas malomkő lenne a rakomány.
Addig nézelődsz, míg egy jól kipárnázott, pedert bajszú, nyesett szakállú törpe nem lép eléd. Bemutatkozik, de kacifántos nevét nem sikerül megjegyezned, majd felajánlja, hogy nyugodtan tarts velük. Mormogsz valami olyasmit, hogy meggondolod, de azért köszönöd az invitálást.
A szekérkaravánon utazáshoz nem kell mást tenned, csak kiadnod a BE 1215 <hány mezőig> parancsot. Azt, hogy melyik karaván melyik irányba tart, a fordulód szövegében olvashatod. A karavánnal minimum 3 mezőt, maximum 15 mezőt lehet utazni. Ilyenkor gyorsan telik az idő (biztos, mert jó társaságban vagy), így az utazás költsége mezőnként csupán 2 TVP. Ezek a lépések természetesen nem számítanak normál lépésnek a korlát szempontjából, viszont a megtett mérföldek a mellékelt térképen sem látszanak majd.
[Játéktechnikailag az egész leginkább a teleportáláshoz hasonlít. Bár a karavánok képzeletben mozognak, ténylegesen nem, mindig ugyanazon a mezőn találod őket, így egy-egy ilyen utazáshoz nincs is szükséged időzítésre. A karavánnal való közlekedést nyugodtan bekalkulálhatod az UL-ed tervezésekor. Természetesen miután kiszálltál a karavánból, nem fogsz tudni még azon a mezőn visszaszállni, így jól gondold meg meddig utazol velük.]

MEGBŰVÖLT UTAZÓLÁDA (1218. TÁRGY)
A karavánosok egyik szekerén egy jókora faládát pillantasz meg, mely leginkább azzal hívja fel magára a figyelmet, hogy csillog körülötte a levegő.
- Látom, tetszik! - szólít meg valaki.
Amikor megpördülsz, a karaván vezetőjét, egy köpcös, pödört bajszos ember férfit látsz magad előtt. Elmondod neki, hogy ilyen különös ládát még sosem láttál!
- Igen, igen! Különös egy láda. Egy varázslótól kaptam valamikor régen. Jódarabig a karavánunkkal utazott. Aztán búcsúajándékként adta, amikor végül elvált az utunk. Praktikus kis szerkezet az biztos! Teletömködheted holmikkal, akkor sem lesz nehezebb, mint alapban!
Huh, ilyen kell neked! Szívesen megvásárolnád. A fickó azonban csak megcsóválja a fejét. Aranyért nem adja. Viszont ha lenne nálad ezüstékszer, meggondolná a dolgot. További kíváncsiskodásodra elmondja, hogy egy ezüstnyakláncért, két ezüstkarkötőért, és öt ezüstgyűrűért odaadja. Remek hír!
A láda egyfajta feneketlen tárgyhelyként működik. Súlya 2 kiló, amit viszont beledobsz, az elveszti a súlyát. Így ha magadnál hordod 14 kg-val csökkenti a megterheltséged. Ezenkívül +20 féle tárgyad lehet, mint egyébként. Két vagy több megbűvölt utazóláda hatása nem adódik össze.
A láda megszerzéséhez nem kell mást tenned, csak 10 TVP-ért kiadnod a KT 1218 (azaz Küldetés Teljesítése) parancsot azon a mezőn, ahol szekérkaraván is van. A csere ilyenkor létrejön, és az ezüstékszerekért cserébe megkapod a megbűvölt utazóládát. A tárgy ezután már nem átadható.

VORTEXMÁGUS (418. SZÖRNY)
Ha a vortexmágusban dobófegyverrel szeretnél kárt tenni, nem sok esélyed van. Ez a varázstudó lény képes az örvénylő szellőket maga köré gyűjteni, és a bennük lévő energiát a maga javára fordítani. Így teste szinte állandóan ködbe veszik, mozgása szellőszerűvé válik. Senki sem tudhatja, mit rejt bokájáig érő köpenye alatt, mely szinte önálló életet él, képes a legügyesebb vágás elől is könnyedén kisiklani. Persze nem mindig...

VORTEX TALIZMÁN (812. TÁRGY)
Fekete anyagból készült. Formája kerek, közepén pedig egy csillogó, esőcseppet mintázó szürke ékkő töri meg az egyhangúságát. Ha megérinted, jóleső magabiztosság-érzet ölel körül. Ha a nyakadba akasztod, mindez a hatás kikristályosodik, intelligenciád kettővel nő. A cirkuszban, a hátizsákodban lapulva is megsegíthet egyes próbákon, nem muszáj viselned. Nem átadható.

KARAKTERLAP

Erril, egy hosszú aranyhajú, csillogó szemű elf férfi vagy. Bőröd mint a hold sápadt ezüstje. Elenios hittérítője vagy. A Vértestvérek (#9146) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 99. fordulód.

Erő: 22 (23) Szint: 15 Merészség: 6/5 Magasság: 161 cm
IQ: 20 Támadás: 14 Agresszió: 3 Testsúly: 43 kg
Ügyesség: 18 Védekezés: 20 Menekülés: 35 % Életkor: 159/159 év
Egészség: 16 Életpont: 218/105 Jellem: jó (130) Tul. pont: 1
Szerencse: 14 Varázspont: 184/4 Pénz: 1087 arany Kép. pont: 9
Vérpont: 33/6
Eddig összesen 373 szörnyet (4 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 3124 TP-t kaptál. Jelenleg 83620 TP-d van. A következő szinthez még 36380 TP szükséges. Trófeáid: ryuku légiós, quwarg harcos, arató csattanat. Jóllakottság: 21%.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 2/15 szúrófegyverek: 19/44 (+12%) vágófegyverek: 6/21 (+6%)
ütőfegyverek: 6/19 lőfegyverek: 13/75 dobófegyverek: 10/92 (+18%)

Feltételes fegyverváltás: mandibulakasza (#127) << vashegyű lándzsa (#182)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -3.); ubuk dobónyíl (#138) (4 -9.); nyílvessző (#108) (10 -59.); bumeráng (#249) (60 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 9/29 2. nyomkövetés: 17/23 3. mászás: 2/47
4. csapdakészítés: 7/72 (+5%) 5. csapdaészlelés: 1/79 6. gyógyítás: 19/23 (+40%)
7. titkosírás: 1/70 8. felderítés: 2/30 9. szörnyidomítás: 1/49
10. teológia: 10/32 (+15%) 11. taumaturgia: 7/55 (+4%) 12. versengés: 2/59 (+24%)
13. zene: 1/39 (+10%) 14. szörnyismeret: 3/18 15. vadászat: 15/53 (+26%)
16. bányászat: 3/72 17. főzés: 3/28

FELTÉTELES PARANCSOK (még 45 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
totem 40% életpont alatt (gyógymógy (#5))
gyógyítasz 36% életerő alatt 20 TVP-ért
segítesz max. 30 TVP-ért
készítesz kazmár gyökeret (#205) (max. 1 darabot, csak egyszer), smirglilevelet (#29) (max. 5 darabot, csak egyszer)
cirkusz: céllövölde, ötpróba, labirintus (19)
maradék TVP-dből az egészség (4) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 12)
vadász varkaudar (#108) (csak egyszer)
Barátságosság (aktív: 0, max: 12)
Igaz Barátok (9141. KT)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) tüskepajzs (#30, 4 VP) lángcsóva (#31, 5 VP)
hhaar burka (#32, 6 VP) izomernyesztés (#33, 6 VP) varázsvédelem (#34, 8 VP)
varázslat olvasása (#67, 30 VP, 20 TVP) időcsere (#285, 5 VP) tolvajvér (#364, 22 VP, 5 TVP)
Papi varázslataid
auralátás (#4, 8 VP, 5 TVP) gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP) gondolatolvasás (#8, 9 VP, 1 TVP)
méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP) csábmosoly (#16, 9 VP, 5 TVP) bűvölés (#20, 10 VP, 5 TVP)
tündérfény (#25, 1 VP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP) harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP)
kristálygömb (#54, 20 VP, 5 TVP) gyóntatás (#56, 10 VP) a lélek védelme (#57, 32 VP)
Alakváltó és tudati képességeid
savlehelet (#225, 10 ÉP)
Butaság ára beállítás: teológia: +5 vp 10 költség alatt; taumaturgia: +3 vp 10 költség alatt;

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
bűvölés (#20) (190,2) bűvölés (#20) (2,3) méregsemlegesítés (#14)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
0. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 20)
izomernyesztés (#33)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 3, max: 119 - védekező varázslatokkal együtt)
lángcsóva (#31) >> 10. szintű lényekre izomernyesztés (#33) >> 11. szintű lényekre
Feltételes védekező varázslatok (aktív: 3, max: 119 - támadó varázslatokkal együtt)
hhaar burka (#32) >> 10. szintű lényekre

ELFOGOTT SZÖRNYEID
púpos burástya (#92) (málhás: +6 kg teher) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Öld meg vagy kényszerítsd deus ex machinájának használatára a sötétség egy követőjét. [Egy másik kalandozót.] Ha ez nem menne, akkor elegendő az is, ha egy harcban legalább 90 életpontot sebzel rajta.
2.) Egy érdekes próba: kövess egy nyomot folyamatosan [egy parancsból], nyolc mezőn keresztül.
3.) Ölj meg három vadász varkaudart, ocsmány gonosz mindahány! (számláló: 1)

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
kasztrop.kitágulás (197)
a hatalom rúnája (215)
önismeret (236)
vámpír születése (241)
a butaság ára (273)
csepp a vérteng. (281)
halandóság álcája (325)
a vámpír álma (347)
halhatatlanság ára (358)
vérmágia (366)
a Szörny érintése (375)
hármas szövetség (383)
a mágia szeretete (393)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 10 TU. szükséges még: 40 TU.
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) OK
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 777 TU szükséges.)

Összsúly: 57.37 kg Megterheltség: 92%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 62 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)
Figyelmeztetés: Nagyon éhes vagy! A következő körben adj ki legalább két E 40 parancsot!

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
20 arany (#50)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 acélpengőke (#231) 1 álompor (#396) 10 kaja (#2)
3 ugh méreg (#166) 40 víz (#27) 1 vortex talizmán (#812)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(40,40) patak, Elenios oltár, 31. jellempróba, művészi porolit (#720)
(41,40) manaelementál (#290), Raia oltár
(42,41) Chara-din rúnaköve, Raia oltár, 31. jellempróba, vortexmágus (#418)
(43,40) Elenios oltár, 35. jellempróba, ragyás burástya (#111)
(44,40) Dornodon rúnaköve, Chara-din monolitja (#534), Tharr oltár, 48. jellempróba, művészi porolit (#720), acéldarázs (#140)
(45,40) tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), szent tölgyfa (#393), oltár, nyugatra tartó szekérkaraván (#1215)
(46,39) törpemammut (#115), gyöngymangó bokor (#134, belőle készíthető: #135), Sheran oltár, 21. jellempróba
(47,38) álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), Tharr oltár, Chara-din monolitja (#534)

Üzenet küldése a karakternek