1stein 8. fordulója
TÚLÉLÕK FÖLDJE | Betáplálva: 2005. máj. 5. 15h:06'
EZ A 16. JÁTÉKHETED, 8. FORDULÓD
17. játékheted kezdete: máj. 12.
A következõ fordulódat azonnal
betápláljuk, amint megkapjuk.
| KALANDOZÓ: #1705
SZÁMLA : XXXX
ZSETONOK : 771
Extra forduló: 14 |
|
1STEIN KALANDJAI
14 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [22,-8] koordinátán. Egy labirintusban vagy, az 1. szinten/térképen, a 3. pontnál. Ez
az idõ nem múlt el esemény nélkül: A táborozás 1. napján találkozol Fliadais Inmattiellel. Egy bõrpáncélt visel.
Felszerelését egy gátvakond trófea színesíti. Jobb kezében egy csontszuronyt, bal kezében egy vizestömlõt tart. Lõfegyvere
egy parittya. Üdvözlitek egymást, mint két régi jóbarát. Rövid trécselés után folytatod utadat.
Nagyon fáradt vagy, hátizsákod lehúzza válladat. "Vajon miért cipelek én ennyi mindent?" vetõdik fel benned a gondolat, de
ahelyett, hogy nekiállnál átvizsgálni tartalmát, tovább mész. "Nemsokára felérek a dombtetõre, onnan már könnyebb lesz." -
biztatod magad, de a súly csak nyomaszt. Mikor végre felérsz, nem töprengsz tovább, ledobod a zsákot úgy ahogy van, és
megkönnyebbülten rohansz le a füves lejtõn. "Milyen ostoba emberek vannak." - ébredsz fel álmodból.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetõen visszanyerted erõd egy részét. (+5 életerõ.)
tf 1 40 | fejleszted az 1. tulajdonságodat 40 pontért
| Elszántan, kitartóan, ellazítva, megfeszítve, viharverten edzeni kezded csendben tiltakozó testedet. Ez még édeskevés
ahhoz, hogy az erõd észrevehetõen fejlõdjön. [40 pontot használtál fel, van még 103.]
tf 1 10 | fejleszted az 1. tulajdonságodat 10 pontért
| Hozzálátsz bicepszeid fejlesztéséhez. Egy illriani testépítõtõl ellesett izomerõsítõ gyakorlatokat végzel. Már nem is olyan
sok gyakorlás kell ahhoz, hogy az erõd észrevehetõen fejlõdjön. [Még 40 TVP-t kell elköltened.] [10 pontot használtál fel,
van még 93.]
kt 4 | elkészíted a 4. tárgyat
| Azt a tárgyat itt nem készítheted el. [0 pontot használtál fel, van még 93.]
kt 10 | elkészíted a 10. tárgyat
| Legyártottál 1 dárdát. [10 pontot használtál fel, van még 83.]
Merészen, fegyveredet markolva mozogsz. Egy régi, rozsdás ajtó állja utadat. Találsz egy kilincset: Nyitva van! A folyosó
kanyarodik, majd egy kisebb barlangterembe érkezel.
Találkozol Mangas Törpével. Egy bõrpáncélt visel. Fegyverzetét egy gátvakond trófea ékesíti. Jobb kezében egy
kõkalapácsot tart. Lõfegyvere egy parittya. Egy meleg kézfogás, rövid hírcsere, aztán újból elváltok.
Visszaérkeztél a barlang kijáratához. Kikapaszkodsz a napfényre. Már épp itt az ideje, kezdett klausztrofóbiád lenni!
[12 pontot használtál fel, van még 71.]
m 2 2 2 | mozogsz keletre, keletre, keletre
| [23,-8] A buckák mögötted maradnak, síkságon vagy. Zagmóziumgomba erjedt illatát hozza a szél. Szerencsédre hamar
észreveszed a fûben feléd lopakodó valamit. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy rambó bogár került az utadba. Éhes
szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.
Mielõtt közelharcba bocsátkoznál, dárdát ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 1 dárda. Ez mellément. Elszántan a
másikra ugrasz. Ököllel egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a rambó bogár testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.)
Csáprágó csattan csípõd közelében. Támadásodat elkerülte ellenfeled. A rambó bogár feléd sújt csáprágóival, de mellé!
Ellenfeled meggondolta a dolgot, inkább menekül.
Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. 1 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. Egy új
harcmodor távlatai nyílnak meg elõtted [ökölvívás: 1. szint.]
(Továbbmész...) [24,-8] A sík vidék bozótos terepbe vált át. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy
mákrózsa bokrot. (ld. enc.) Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené
lehet. A földben egy tökszerû valamit pillantasz meg. Közelebbrõl látod, hogy egy alakváltó feje! Elkínzott arccal néz rád,
segítségért könyörögve. A nyomorultat egy hangyabolyba ásták bele! Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy ásóra és 20
TVP-re (9. jellempróba). Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy
megsebesített sünmedve került az utadba. (ld. enc.) Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...
Dárdát hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 1 dárda. Pontos célzásodnak köszönhetõen meglõtted a sünmedve tüskés
hátát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre támadsz. Ököllel megütöd a sünmedve testét. (1
támadással 2 életpontot sebezve.) A sünmedve mancsával oldalba lök. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A sünmedve
feléd harap, de sikertelenül. Ököllel megcsapod a sünmedve jobb lábát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A sünmedve
mancsa centiméterekre az arcodtól suhan el! A sünmedve állkapcsa a levegõben csattan. A sünmedve összeesik, és nem
mozdul többé. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. 1 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz.
Felhasználva a kõkést, szereztél 6 sünmedve tüskét. (ld. enc.) Eldobod az értéktelenné vált goblin trófeát, és diadalmasan
beszerzel egy sünmedve trófeát. 26 tapasztalati pontot kaptál. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Megörülsz,
amikor rájössz, hogy egy bíborgörény került az utadba. (ld. enc.) Itt csata lesz.
Mielõtt közelharcba bocsátkoznál, dárdát ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 1 dárda. Lövedéked becsapódik!
Eltaláltad a bíborgörény bal elsõ lábát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Durranás, és máris bûzfelhõvel vagy körülvéve!
Kiöklendezel mindent, amit az elmúlt idõszakban ettél. Elszántan a másikra rontasz. Ököllel megütöd a bíborgörény farkát.
(1 támadással 1 életpontot sebezve.) A bíborgörény feléd harap, de sikertelenül. Ököllel megütöd a bíborgörény fejét. (1
támadással 1 életpontot sebezve.) A bíborgörény állkapcsa a levegõben csattan. Ellenfeled meggondolta a dolgot, inkább
menekül.
Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. 1 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz.
(Továbbmész...) [25,-8] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel. Egy színváltó pille libben el az orrod elõtt, de mire
utánafordulsz, már el is tûnt. Egyszercsak megmozdul alattad a talaj! Felismered a közeledõt. Csak egy gátvakond. Nem
jelenthet különösebb problémát. (ld. enc.) Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.
Elszántan ellenfeledre támadsz. Ököllel megcsapod a gátvakond szõrös testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A
gátvakond karmai felhorzsolják a jobb karodat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Ököllel súrolod a gátvakond testét. (1
támadással 1 életpontot sebezve.) A gátvakond karmaival megsebesíti a válladat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.)
Ellenfeled meggondolta a dolgot, inkább menekül.
Egyre éhesebb vagy. Néhány dolog megvilágosodik a szerencsével kapcsolatban. (ld. enc.) [36 pontot használtál fel, van még
35.]
m 2 2 2 | mozogsz keletre, keletre, keletre
| [26,-8] Síkság, továbbra is csak síkság. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy szomorúfûz.
Szerencsédre hamar észreveszed a fûben feléd lopakodó valamit. Ráismersz a lényre. Egy démontetû. Mivel esélytelen veled
szemben, nyugodtan várod. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.
Dárdát küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 dárda. Pontos célzásodnak köszönhetõen meglõtted a démontetû kitinpáncélját.
(1 támadással 5 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre rontasz. Ököllel megcsapod a démontetû kitinpáncélját. (1
támadással 1 életpontot sebezve.) A démontetû feléd sújt csáprágóival, de mellé! Ököllel eltalálod a démontetû
kitinpáncélját. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) A démontetû csáprágói a közeledben csápolnak, de eredménytelenül. A
démontetû még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. 1 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz.
Felhasználva a kõkést, szereztél 3 kaját. 5 tapasztalati pontot kaptál. Mohón a kajára veted magad. (-3 kaja.)
(Továbbmész...) [27,-8] Síkság, továbbra is csak síkság. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet.
Megvizsgálod közelebbrõl: találtál egy mély kutat. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad elõtt egy oltárt.
Valamilyen ismeretlen istené lehet.
Összefutsz egy fekete, copfos hajú, szürke szemû kobudera férfival. Egy bõrpáncélt visel. Ruházatát egy bo-skorpió trófea
ékesíti. Bal kezében egy vizestömlõt tart. Lõfegyvere egy parittya. Összebarátkoztok egymással. Az õ neve Darvyane.
Mentális kapcsolatot vesztek fel egymással. Aztán elbúcsúztok, és mindenki megy tovább a maga útján.
(Továbbmész...)
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [24 pontot használtál fel, van még 11.]
Sajnos itt nincs semmilyen épület. [0 pontot használtál fel, van még 11.]
Szerencsére van még víz a kulacsodban. Csillapítod szomjadat. Energiáid már fogytán vannak, tested pihenésért kiált. A
környéket felderítve, táborhelyet keresel. A fáradtság a legjobb altatómester: szinte azonnal elalszol. A megpróbáltatások
egyre szívósabbá tesznek. (+1 max. életerõ.) Mostantól külön állíthatod a kalandozókkal és a szörnyekkel szembeni
merészségedet. (ld. enc.)
Ebben a körben 11 pontod maradt, ebbõl a következõ körre 11 pontot vihetsz át. Kapsz még 145 pontot. A következõ körben
tehát 156 pontot költhetsz el.
MÁKRÓZSA BOKOR (55. NÖVÉNY)
A legsûrûbb bozótosban nõ ez a fekete, rózsaszerû virágokat bontó bokor. Tömény, fûszeres illatát már messzirõl meg lehet
érezni. Sokak szerint, aki sok mákrózsát szagol, örökre elalszik, mások szerint kiváló komponens szerelmi bájital
készítéséhez. Hogy kinek van igaza ezzel kapcsolatban, nem lehet tudni. Ha nagyon óvatos vagy, akkor levághatod a
mákrózsa virágát, a KT 56 paranccsal, 3 pontért.
|
SÜNMEDVE (33. SZÖRNY)
Képzelj el gremlint a hasonló címû filmbõl, négyszer nagyobb méretben és hegyes tüskékkel borítva. Igen, így néz ki egy
sünmedve. Vad és elszánt harcos, fogával és mancsával szedi apró darabokra az áldozatát. A tüskés bõr miatt talán egy
ütõfegyver a leghatékonyabb a legyõzéséhez.
|
SÜNMEDVE TÜSKE (14. TÁRGY)
Ha leöltél egy sünmedvét, nekieshetsz kõkéssel, és levághatod a legjobb minõségû, acélkeménységû tüskéit. A mindkét
végükön hegyes, egyenként mintegy 10 cm hosszú tüskéknek talán még jó hasznát látod.
|
BÍBORGÖRÉNY (84. SZÖRNY)
Zsuppsz! Az orrodat borzalmas bûz üti meg, és a következõ pillanatban már jön is fel a gyomrodból a reggeli/ebéd/vacsora.
Pedig csak egy ártatlan bíborgörény indított ellened a Wermachtot megszégyenítõ gáztámadást. A rosszullétet persze
gyorsan le kell küzdened, mert jön a közelharc ezzel a sötétbíbor szõrû, kutya méretû szörnnyel! Szerencsére csak bozótos
területen számíthatsz rá.
|
GÁTVAKOND (57. SZÖRNY)
Amikor hirtelen megmozdul alattad a föld, és karmok ragadják meg a lábadat, hirtelenjében a Tremors címû film
fõhõsének érezheted magad. Pedig nem, csak egy embernél kisebb, szõrõs testû, hegyes karmú gátvakond fanyalodott Rád.
Sajátos támadási módja miatt nagyobb meglepetéseket tud okozni, mint a Télapó. Legkényelmesebben egy ütõfegyverrel
lehet agyoncsépelni.
|
SZERENCSE
Ez volt az elsõ alkalom, hogy szükség volt a Szerencsédre (ha esetleg nem is tudtál róla). Vannak bizonyos helyzetek,
amelyekben sem a tapasztalat, sem a harcedzettség, sem a tudás nem segít: egyszerûen csak szerencsére van szükség. Ha rád
lehel egy sárkány, és a közeledben van egy szikla, ami mögé el tudsz bújni, szerencséd volt: ha nem, peched. Persze ezt a
szerencsét kicsit befolyásolni is lehet: ha megharap egy kígyó, és tudod, hogy a harapása mérgezõ, gyorsan kivághatod a
sebet, ezzel megakadályozva a méreg terjedését. De mi van, ha a méreg már felszívódott, mert nem cselekedtél elég
gyorsan... Az, hogy ilyen helyzetekben mi történik, fõként a Szerencséden múlik. Attól függõen, hogy milyen típusú dolgot
próbáltál megúszni, lehetnek módosító tényezõk. A varázstárgyak által adott védettségen kívül még a következõ dolgok
befolyásolják a különbözõ kategóriák esetén a Szerencsédet: energia-támadások a jókra kevésbé, a gonoszokra jobban
hatnak. A hideg-támadások (ide minden, az energia hiányával kapcsolatos dolog, mint pl. halál is tartozik) inkább a jókra,
semmint a gonoszokra hatnak. A méreg ellen a magas egészség a jó védelem, a mentális támadásokkal szemben a magas iq,
míg a fizikai dolgoknál (bezuhansz egy verembe, a fejedre esik egy szikla, stb.) az ügyesség számít.
|
KALANDOZÓKKAL SZEMBENI MERÉSZSÉG
Úgy tûnik, hogy szükség lehet arra, hogy különbözõ legyen a merészséged szörnyekkel és kalandozókkal szemben. Például
elképzelhetõ, hogy bár 6. szintû vagy, de legfeljebb 4. szintû szörnyekkel szeretnél harcolni. Erre ugye a megoldás VI 3.
Szeretnél azonban megküzdeni még a 6-7. szintû kalandozókkal is! Ehhez viszont VI 6 lenne szükséges. Mostantól
használhatod a Viselkedés Kalandozókkal szemben: VIK parancsot. Ennek a VI-vel ellentétben csak egyetlen paramétere
van, a merészség. A VIK-kel megadott merészséged ezentúl a kalandozókra fog vonatkozni (értéke 1-10 között lehet), a
VI-vel megadott pedig kizárólag a szörnyekre (ebbe beleértendõk az épületek lakói is). A fenti példára tehát a megoldás VI
3 és VIK 6. Ez a karakterlapon 3/6 formában fog megjelenni, tehát elsõ a szörnyekkel szembeni merészség, második a
kalandozókkal szembeni. Ha azonos értéket állítasz be mindkettõre, csak egy számot fogsz látni.
|
KARAKTERLAP |
1stein, egy göndör õsz hajú, csillogó szemû, bajuszos gnóm férfi vagy. A bõröd világosabb az átlagosnál. Ez a 8. fordulód.
Erõ: | 8 (9) | | Szint: | 3 | | Merészség: | 7/7 | | Magasság: | 120 cm |
IQ: | 18 | | Támadás: | 2 | | Agresszió: | 4 | | Testsúly: | 53 kg |
Ügyesség: | 14 | | Védekezés: | 21 | | Menekülés: | 30 % | | Életkor: | 97/97 év |
Egészség: | 12 | | Életpont: | 71/64 | | Jellem: | semleges | | Tul. pont: | 2 |
Szerencse: | 15 | | Varázspont: | 0/0 | | Pénz: | 0 arany | | Kép. pont: | 2 |
|
Eddig összesen 19 szörnyet (2 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 31 TP-t kaptál. Jelenleg 153 TP-d van. A következõ szinthez még 97 TP szükséges. Trófeád: sünmedve.
HARCI ISMERETEK |
| ökölvívás: | 1 (+1) | | ütõfegyverek: | 3 | | dobófegyverek: | 1 |
|
EGYÉB ISMERETEK |
| 1. rejtõzködés: | 1 | | 2. nyomkövetés: | 1 | | 3. gyógyítás: | 3 |
4. vadászat: | 1 | | | | | | |
|
FELTÉTELES PARANCSOK |
deus ex machinád 8 mezõre repítsen |
gyógyítasz 35% életerõ alatt 30 TVP-ért |
|
NÁLAD LÉVÕ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve) |
Páncélok és pajzsok |
2 | * | fekete bõrcsizma (#247) | 2 | * | kis vaspajzs (#159) | 2 | * | lánckesztyû (#230) |
1 | * | rézpáncél (#71) | 2 | * | sárga erõöv (#276) | 2 | * | vassisak (#160) |
Fegyverek és lövedékek |
1 | | bunkó (#5) | 3 | * | dárda (#10) | 1 | | göcsörtös bunkó (#123) |
3 | | kõkés (#6) | | | | | | |
Ékszerek és egyéb csecsebecsék |
4 | | ezüst papi karkötõ (#308) | 2 | * | trófea nyaklánc (#196) | | | |
Eszközök, használati tárgyak, készletek |
1 | + | deus ex machina (#1) | | | | | | |
Löttyök és porok, tartóstul |
1 | | vizestömlõ (#3) | [benne 12 korty víz (#27), fér még: 8] |
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok |
1 | | grákóbõr (#41) | 4 | | kaktusztüske (#114) | 1 | | királygyík bõr (#44) |
1 | | móri gyümölcs (#116) | 2 | | rókafarok (#124) | 5 | | smirglilevél (#29) |
6 | | sünmedve tüske (#14) | 2 | | varányszem (#30) | | | |
|
Összsúly: 33.41 kg | Megterheltség: 119% |
GYJ: Tetszõleges értékû tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van. |
|
A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT... |
1 | | bot (#4) | 2 | | víz (#27) | | | |
|
EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD... |
1 | | dárda (#10) | 6 | | sünmedve tüske (#14) | | | |
|
|
E körben tett lépéseid térképe |
|
(22,-8) az 1. labirintus bejárata, Mangas Törpe (1263. kalandozó)
(23,-8) rambó bogár (#14)
(24,-8) mákrózsa bokor (#55, belõle készíthetõ: #56), oltár, 9. jellempróba, sünmedve (#33), bíborgörény (#84)
(25,-8) gátvakond (#57)
(26,-8) démontetû (#15)
(27,-8) mély kút (#93), oltár, Darvyane (1525. kalandozó)
|