71. forduló, 87. forduló, Aranyorrú Gurtni összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2016. szept. 19. 12h:10'
EZ A 326. JÁTÉKHETED, 74. FORDULÓD
327. játékheted kezdete: szept. 20.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2774
SZÁMLA : XXXX

ARANYORRÚ GURTNI KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [95,45] koordinátán.
Hatalmas pusztában gyalogolsz, minden kihalt. Egyszer csak hatalmas csatazajt hallasz. A hang irányába nézel: Egy hatalmas Chara-din hívőkből álló sereg közeledik. De valami furcsa: nem masíroznak, inkább futnak és már fegyvereik sincsenek. Előveszed a kukkert. Látod az arcukon a kétségbeesést és a rémületet egyértelműen esélyük se volt. Aztán távolabb megpillantasz néhány kőszobrot. Ettől? Kérded magadban. Aztán visszaemlékezel gyerekkorodban hallott legendákra. Ezek ők: A Földelem Urai.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. A rendelkezésedre álló rövid idő ellenére is sikerült némi életerőt visszanyerni. (+25 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+3 varázspont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+2 tudatpont.)

* 1. KP: f 152 0 0 kísérletezel a 152. tárggyal
Biztosítva a teljes csendet magad körül, szemöldöködet ráncolva gondolkodni kezdesz. Eltelik egy óra... Aha! Ohó! Heuréka! Rájöttél, hogy hogyan kell elkészíteni egy vadászkést. (ld. enc.) 90 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 201.]

* 2. KP: ek 134 85 2 t. energia kisütése: 134 85 2
Feláldozol 2 ónt a törpe szellemeknek. A következő forduló elejéig +4 támadásod és +4 sebzésed lesz. [5 pontot használtál fel, van még 196.]

kno 9 1 képesség-növelés 9
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 szörnyidomítás.)
[0 pontot használtál fel, van még 196.]

fog 61 274 elfogod a 61. szörnyet a 274. tárggyal
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 196.]

kt 19 10 elkészíted a 19. tárgyat (10 darabot)
Begyűjtöttél 10 kerek követ. [10 pontot használtál fel, van még 186.]

m 3 4 mozogsz délkeletre, délre
[96,46] Meredek és hatalmas hegyekkel teli vidéken vagy továbbra is. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Megpróbálsz néhány hegyi kecske mögött meglapulni. Még szerencse, hogy az elrejtőzés mellett döntöttél. Azonnal rájössz, hogy egy nyuhaj karbin ijesztett meg. Amikor elhal a zaj, előmászol.

Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy világítótornyot.
(Vándorcirkusz:)
- Itt a cirkusz, itt a cirkusz - hallod a kántálást, és mire feleszmélsz, már sátrak tömkelege terül szét körülötted. Egy mélynövésű, kék színűre festett alak állja utad, és a tenyerét a belépésre jogosító összegért tartja feléd. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelődtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).] Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy púdersziklát. Keletre nézve látsz egy vaskohót. Délkeletre egy világítótorony van. Délre egy vaskohó van. Délnyugatra egy Leah oltár van. Nyugatra egy olvasztókemence van. Északra egy vaskohó van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Megvizsgálod a talajt. Friss törpe nyomok vezetnek északra.

(Továbbmész...) [96,47] Elmaradoznak a meredek ormok, sziklák. Alacsonyhegységre váltott a terep. Felnézel a hosszan elnyúló hegyvonulatra - ezek Abrizu hegyei! Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy teljesen lerombolt olvasztókemencét. Nyilván valamilyen gonosz fickó műve. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy teljesen lerombolt világítótornyot. Nyilván valamilyen gonosz fickó műve. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy teljesen lerombolt oltárt. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy vaskohót. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy vaskohót. Keletre nézve látsz egy világítótornyot. Délkeletre egy rúnakő van. Délre egy Raia oltár van. Délnyugatra egy Raia oltár van. Nyugatra egy Leah oltár van. Északnyugatra egy olvasztókemence van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy troll ritualista. (ld. enc.) Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Sajnos ellenfeled sem kezdő: felhelyez egy láthatatlan védekező varázslatot. Ellenfeled néhány elegáns kézmozdulata után már süvít is feléd egy rovarfelhő. (Darazsak vesznek körül, és csípnek!) 7 életpontot vesztettél. (Darazsak vesznek körül, és csípnek!) A parittyával ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 2 kerek kő. Párszor kipécézted a troll ritualista bal lábát. (2 támadással 7 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre rontasz. Vasalt bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a troll ritualista testét. (3 támadással 56 életpontot sebezve.) Rövid karddal kissé megkarcolod a troll ritualista testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 19 életpontot vesztesz.) Egy gyenge harapást kapsz a bal válladba. (1 támadástól 11 életpontot vesztesz.) (Darazsak vesznek körül, és csípnek!) 9 életpontot vesztettél. Ellenfeled regenerálódik! Vasalt bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a troll ritualista jobb karját. (3 támadással 45 életpontot sebezve.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) A troll ritualista fogai végigkarcolják a bal combodat. (1 támadástól 17 életpontot vesztesz.) (Darazsak vesznek körül, és csípnek!) 10 életpontot vesztettél. Furcsa dolog történik: a troll teste kővé válik, majd felrobban (-15 életpont). A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 kerek követ találsz meg, amelyet még használni tudsz. 803 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 114, sebződés: 98, gyógyulás: 0, összesen: -98 ÉP}

Alaposan körülnézel a földön. Még egész friss törpe nyomok vezetnek északra. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés). [18 pontot használtál fel, van még 168.]

kt 1264 1 elkészíted az 1264. tárgyat (1 darabot)
Legyártottál 1 vadászkést. [12 pontot használtál fel, van még 156.]

kt 343 10 elkészíted a 343. tárgyat (10 darabot)
Itt nincs olvasztókemence, pedig elengedhetetlenül szükséges lenne ahhoz, hogy rézgolyót készíthess/gyűjthess.
[0 pontot használtál fel, van még 156.]

flh 15 343 felt. lőfegyver haszn. 15 a 343. tárggyal
Ok, FLH 15 343 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 156.]

m 4 mozogsz délre
[96,48] Laposodnak a hegyek, most már dombok között vagy. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Raia híveié. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy vaskohót. Két tazunkarókakölyök talált egy kerek sajtot, de nem tudják megfelezni. Ahhoz, hogy segíthess nekik, szükséged van egy mérlegre és 5 TVP-re (31. jellempróba). Speciális mentális képességed segítségével megérzed, hogy fém közelében vagy. A munkában a mélységi grittang segít.
(Feltételes ásás:) Egy szép, mély gödröt ástál. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 2 óndarabot! Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Messze északkeletre látsz egy világítótornyot. Keletre nézve látsz egy rúnakövet. Délkeletre egy olvasztókemence van. Délre egy Elenios oltár van. Délnyugatra egy olvasztókemence van. Nyugatra egy Raia oltár van. Északnyugatra egy Leah oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy kardszárnyú pocok. (ld. enc.) Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

A parittyával ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 2 kerek kő. Párszor kipécézted a kardszárnyú pocok kitines ollóját. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) Megmarkolva a vasalt bunkót a másikra támadsz. Vasalt bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a kardszárnyú pocok testét. (3 támadással 79 életpontot sebezve.) Rövid karddal kicsit megvágod a kardszárnyú pocok jobb vállát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A kardszárnyú pocok nyelvét kilökve, kisebb sebet ejt jobb kezeden. (1 támadástól 19 életpontot vesztesz.) Megnyirbálja a kardszárnyú pocok ollója a bal karodat. (2 támadástól 27 életpontot vesztesz.) Ellenfeled regenerálódik! Vasalt bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a kardszárnyú pocok testét. (2 támadással 51 életpontot sebezve.) Rövid karddal megkarcolod a kardszárnyú pocok farkát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A kardszárnyú pocok lesújt nyelvével a bal karodra. (1 támadástól 25 életpontot vesztesz.) Túlbuzgó szabó módjára a kardszárnyú pocok összevagdalja az oldaladat. (2 támadástól 18 életpontot vesztesz.) A kardszárnyú pocok szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Messze hajítod a vacak kis vérfürdető magszim trófeát, és kimetszel magadnak egy megfelelő kardszárnyú pocok trófeát. 934 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 152, sebződés: 89, gyógyulás: 0, összesen: -89 ÉP}

Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Még egész friss törpe nyomok vezetnek északra. [12 pontot használtál fel, van még 144.]

h 1167 16 használod az 1167. tárgyat
Ma egy adag ropogós rókafarkat támad kedved főzni. Profi módra készíted el. Az étek elfogyasztása igazi örömet okoz. Finom! Nocsak, mi ez itt az üst tövében: 9 arany! (+4 szerencse.) [2 pontot használtál fel, van még 142.]

m 5 4 4 mozogsz délnyugatra, délre, délre
[95,49] Még mindig dombos terepen vagy. Utad során felfedezel egy krómkaktuszt. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy olvasztókemencét. Felfedeztél egy oltárt. Elenios híveié. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy vaskohót. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Chara-din rúnaköve. Egy ormánygőte sántikál oda hozzád. Egy tüske fúródott a talpába, és már alig tud járni. Ahhoz, hogy kihúzd a tüskét a talpából, 3 TVP-t kell elköltened (29. jellempróba). Furcsa megérzéseid nem hagynak cserben: fém jelenlétét érzed a föld alól. A munkában a mélységi grittang segít.
(Feltételes ásás:) Leásol elég mélyre. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 1 ilkin ércet! (ld. enc.) Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Néhány mérföldre keletre megpillantasz egy Elenios oltárt. Északnyugatra nézve látsz egy Tharr oltárt. Északra egy Raia oltár van. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Megmozdul alattad a föld! Valamilyen szörny jön fölfelé! Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy mélységi grittang. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzkardot. Marokra fogva a bronzkardot a másikra rohansz. Bronzkarddal irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a mélységi grittang testét. (2 támadással 34 életpontot sebezve.) Rövid karddal felnyitod a mélységi grittang testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) A mélységi grittang megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Véres nyál csordul ki a mélységi grittang száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Felhasználva a sullár hólyagot, szereztél 3 csepp spirituszt. 182 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 45, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Alaposan körülnézel a földön. Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) alakváltó nyomok vezetnek délre. Találsz még friss törpe nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északra, kb. 3 hetes elf nyomokat, amelyek délre, kb. 2 hetes törpe nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 3 hetes elf nyomokat, amelyek északra, kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [95,50] A domb lábánál ritka erdő kezdődik. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy barátság szent tüzét. Utad során felfedezel egy szent tölgyfát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Az ágak reccsenése idejében jelzi a közelgő veszélyt. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy halálmadár közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a parittyával. Elrepül 1 kerek kő. Eltalálod a halálmadár bal oldalát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A szörny rád mered, majd a félelem sugarait lövi feléd. Tudatodat megacélozva, ellenállsz a támadásnak. Meglengetve a vasalt bunkót a másikra ugrasz. Vasalt bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a halálmadár testét. (3 támadással 81 életpontot sebezve.) Rövid karddal felnyitod a halálmadár farkát. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) A halálmadár megcsípi a bal füledet. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A lény huhog! 4 életpontot vesztettél. A halálmadár többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Átkutatod a tetemet. Érdemes volt keresni: kincsre bukkansz! A zsákmány 1 aranygyűrű (ld. enc.). Felhasználva a vadászkést, szereztél 2 madártollat. 438 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 99, sebződés: 13, gyógyulás: 0, összesen: -13 ÉP}

Oppsz, itt járt már valaki! Nagyon régi (kb. 3 hetes) elf nyomok vezetnek északra. Találsz még kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 2 hetes törpe nyomokat, amelyek északra, kb. 3 hetes elf nyomokat, amelyek délre, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [95,51] A fákat magad mögött hagyva, szelíd lejtőjű, lankás vidékre érkeztél. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy trappoló dinymák. Itt csata lesz.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a parittyával célba találj. Elrepül 1 kerek kő. Meglövöd a trappoló dinymák testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Fekete, nyúlós folyadék spriccel rád a lény szájából. Te persze ügyesen félreugrottál. Vad csatakiáltással, felemelve a vasalt bunkót ellenfeledre rohansz. Vasalt bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a trappoló dinymák fekete testét. (3 támadással 87 életpontot sebezve.) Rövid karddal épp hogy megvágod a trappoló dinymák fekete testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A trappoló dinymák rúgásaival megsorozza a jobb lábadat. (4 támadástól 13 életpontot vesztesz.) Néhány döfést kapsz a bal karodba. (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva az aranyló ugarhéjat, szereztél 5 csepp tintát. (Nincs mibe rakni 5 tintát.) 405 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 99, sebződés: 16, gyógyulás: 0, összesen: -16 ÉP}

Utad során felfedezel egy oltárt. Fairlight hívei emelték. Utad során felfedezel egy teljesen lerombolt olvasztókemencét. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy vaskohót. Felfedeztél egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Chara-din rúnaköve. Oldalt pillantva, meglátsz egy törpe bányát. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy barátság szent tüzét. Azanya! Olyan szobrot fedeztél fel, aminek láttán nem hiszel a szemednek. Alaposabb nézelődés után inkább mégis. Látod, hogy egy bávatag golombár egy győztes csata után jóízűen falatozik egy Thargodan hercegből. Az étvágygerjesztő alkotást nézve a te szádban is összefut a nyál... Mindenesetre kicsit elborult lehetett a művész. Megtorpansz: valami azt súgja, hogy a földfelszín közelében fémet találsz. A munkában a mélységi grittang segít.
(Feltételes ásás:) Egy jó nagy lukat ástál. Eredményes volt a munkád. Kiástál 1 ilkin ércet! A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 bányászat). Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Messze délre látsz egy mély kutat. Délnyugatra nézve látsz egy relikviagyűjtő házát. Nyugatra egy Tharr oltár van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Megvizsgálod a talajt. Nem valami friss (kb. 1 hetes) törpe nyomok vezetnek keletre. Találsz még kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északra, kb. 3 hetes elf nyomokat, amelyek délre, kb. 3 hetes elf nyomokat, amelyek északra, kb. 2 hetes törpe nyomokat, amelyek északra vezetnek. [33 pontot használtál fel, van még 109.]

m 4 5 mozogsz délre, délnyugatra
[95,52] A dombvidék után ismét sík terepen vagy. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy mély kutat. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy álomvirágot. Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport. Észreveszel egy oltárt. Tharr hívei emelték. Látsz egy Chara-din monolitját. Egy kapkodó, fűben kotorászó ember nőre leszel figyelmes. Kérdésedre könnyes szemmel válaszolja, hogy családja megbetegedett és ő most gyógyfüveket próbál nekik keresni, bár még sohasem csinált ilyet. Ha segíteni akarsz a lányon és családján itt az alkalom, 25 TVP-ért (46. jellempróba).
(Feltételes mászás:) A kötelet egy erősebb bokorhoz kötöd a kút mellett, és erősen kapaszkodva leereszkedsz. Lent eléggé sötét van, a napfényből csak kevés szűrődik le. Vigyázva vizsgálódni kezdesz. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 mászás). Egyszercsak moccan valami a sarokban... Egy százfogú!

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a parittyával. Elrepül 1 kerek kő. Eltalálod a százfogú bal hátsó lábát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a bronzkardot. Meglengetve a bronzkardot ellenfeledre rontasz. Bronzkarddal egy irtózatos ütéssel felvágod a százfogú szivacsos testét. (1 támadással 23 életpontot sebezve.) Rövid karddal végigmetszed a százfogú testét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) A százfogú belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A százfogú összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 56 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 50, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

A kút üres. Elhagyva a kutat, elcsomagolod a kötelet. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Néhány mérföldre délre megpillantasz egy Sheran oltárt. Délnyugatra nézve látsz egy fény szentélyét. Nyugatra egy relikviagyűjtő háza van. Északnyugatra egy Tharr oltár van. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő.

Körbevizsgálódsz. Nem túl friss (kb. 1 hetes) törpe nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek keletre, kb. 3 hetes elf nyomokat, amelyek északra, kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek északra, kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek keletre, kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északra vezetnek.

(Továbbmész...) [94,53] Egy kisebb településhez érkeztél. A város nyüzsög az élettől - koldusok kéregetnek, hetyke elf leányokat kísérgetnek troll testőreik, alakváltó árusok kínálják gyanús portékáikat. A kultúra már ide is betört: Egy cikornyás betűkkel telerótt táblát pillantasz meg. Elolvasod: " Észkombájn barátomat itt űztem el, mert a gonosz útját követte. S. Evelyn " Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy nekrofunt. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy fény szentélyét. Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő.

A következő épületeket látod: egy fegyverbolt (590. épület.) és egy vegyesbolt (593. épület.).
Összeakadsz Kensoival. Tharr felszentelt papja. Egy arany papi karkötőt, egy féregíz nyakpántot, egy griff nyakéket, egy grifftoll kesztyűt, egy harci maszkot, egy hatalom fülbevalóját, egy Jerome köpenyét, egy két kard szimbólumot, egy koponya gyűrűt, egy lánghordozó gyűrűt, egy Métely páncélját, egy örökkéval.gyémántját, egy rinóbőr övet, egy ritualista amulettet, egy ryuku karvédőt, egy ryuku nadrágot, egy smaragd védőgyűrűt, egy vark. pecsétgyűrűt, egy varkaudar csizmát és egy varkaudar szimbólumot visel. Jelvényei: Naprend (a Chara-din elleni harcért). Fegyverzetét egy hadroszaurusz trófea, egy varkaudar varázsló trófea és egy áeratikus hasnyák trófea színesíti. Bal kezében egy rövid kardot tart. Lőfegyvere egy vas dobónyíl. Hátasállata egy goldugar! Teherhordója is van: egy hegyi szamár! Szegény állat majd megszakad. Auráját érzékelve máris tudod, semleges, mint a Tiéd.
Egy meleg kézfogás, rövid hírcsere, aztán újból elváltok.
Összefutsz Mostharral. Raia felszentelt papja. Egy ezüst nyakláncot, egy gromak páncélt, egy kvazár sisakot, egy lánckesztyűt, egy nap szimbólumot, egy obszidián karkötőt, egy varkaudar csizmát és egy zafír erőövet visel. Jelvényei: Naprend (a Chara-din elleni harcért). Fegyverzetét egy vadász quwarg trófea, egy áeratikus hasnyák trófea és egy varkaudar íjász trófea ékesíti. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy nagy vaspajzsot tart. Holmiját egy hegyi szamár cipeli. Tisztán érzed auráját: a jó ártatlan tisztaságával ragyog.
Egymásra mosolyogtok, híreket cseréltek. A mentális kapcsolat megerősítése után elbúcsúztok egymástól.
Összeakadsz Békés Bodinnal. Sheran felszentelt papja. Egy arany papi karkötőt, egy kvazár sisakot, egy lánckesztyűt, egy obszidián karkötőt, egy trófea nyakláncot, egy varkaudar csizmát, egy vasvértet, egy virág szimbólumot és egy zafír erőövet visel. Jelvényei: Naprend (a Chara-din elleni harcért). Felszerelését egy áeratikus hasnyák trófea, egy jégtroll trófea és egy velociraptor trófea díszíti. Jobb kezében egy kétfejű csatabárdot, bal kezében egy nagy vaspajzsot tart. Lőfegyvere egy ubuk dobónyíl. Auráját érzékelve máris tudod, ő is semleges.
Üdvözlitek egymást, mint két régi jóbarát. Rövid trécselés után folytatod utadat.
[32 pontot használtál fel, van még 77.]

be 590 bemész az 590. épületbe
Lehajolva, belépsz az ajtón. Szakállas, tetőtől talpig bronzpáncélba öltözött, nagyszakállú törp siet elő.
- Sziklahegyi Bruenor vagyok, a bolt tulajdonosa. Válassz, daliás harcos, boltom széles választékából! - azzal sorban megmutogatja a falon és polcokon sorakozó öléstechnikai szakszerszámokat és mészárlásgátló öltözékeket. Eközben leplezetlenül méregeti a te felszerelésedet is, és néhány tetszetősebb darabra ajánlatot tesz.
A következő eladó tárgyakat látod (zárójelben a tárgy sorszáma):

szöges bunkó (#8) 20 ap /db, bunkósbot (#9) 2 ap /db, csontkés (#11) 4 ap /db, csontszurony (#12) 4 ap /db,
fúvócső (#20) 8 ap /db, mérgezett tüske (#23) 2 ap /db, ásó (#34) 10 ap /db, kis bőrpajzs (#45) 10 ap /db,
kígyóbőr kesztyű (#49) 10 ap /db, bőrpáncél (#51) 10 ap /db, bőrsisak (#57) 10 ap /db, csontszablya (#64) 4 ap /db,
szöges páncél (#65) 48 ap /db, szöges bőrpajzs (#66) 32 ap /db, rézpáncél (#71) 48 ap /db, rézsisak (#72) 14 ap /db,
rézpajzs (#73) 28 ap /db, rézkulcs (#75) 12 ap /db, mászókarom (#78) 20 ap /db, díszes rézpajzs (#84) 30 ap /db,
bronzhegyű lándzsa (#87) 20 ap /db, bronzsisak (#88) 18 ap /db, bronzpajzs (#89) 32 ap /db, bronzpáncél (#90) 64 ap /db,
bakkura csizma (#96) 22 ap /db, rákpajzs (#98) 20 ap /db, magszim bél (#103) 10 ap /db, rövid íj (#107) 16 ap /db,
nyílvessző (#108) 2 ap /db, vapár ág (#110) 20 ap /db, hosszú íj (#111) 40 ap /db, göcsörtös bunkó (#123) 16 ap /db,
bronzpenge (#126) 24 ap /db, mandibulakasza (#127) 50 ap /db, sallank nyíl (#129) 8 ap /db, ubuk tüske (#131) 2 ap /db,
mérg. ubuk tüske (#137) 4 ap /db, ubuk dobónyíl (#138) 10 ap /db, nyu-shuriken (#157) 24 ap /db, kis vaspajzs (#159) 46 ap /db,
vassisak (#160) 44 ap /db, nagy vaspajzs (#161) 72 ap /db, vasvért (#164) 164 ap /db, rövid kard (#171) 46 ap /db,
harci kalapács (#174) 72 ap /db, vashegyű nyíl (#176) 12 ap /db, vasalt bunkó (#181) 110 ap /db, vashegyű lándzsa (#182) 40 ap /db,
mérg. ubuk dobónyíl (#188) 14 ap /db, vas dobónyíl (#189) 20 ap /db, obszidián függő (#195) 20 ap /db, láncing (#222) 400 ap /db,
varkaudar lándzsa (#224) 10 ap /db, orgyilkos tőr (#225) 16 ap /db, lánckesztyű (#230) 300 ap /db, tankány karom (#237) 20 ap /db,
fekete bőrcsizma (#247) 32 ap /db, bumeráng (#249) 8 ap /db, tatu ködmön (#255) 8 ap /db, gromak páncél (#270) 60 ap /db,
szürke bőrkesztyű (#271) 62 ap /db, sárga erőöv (#276) 400 ap /db, rejtőköpeny (#277) 28 ap /db, Mágikus Koponya (#279) 800 ap /db,
bíbor erőöv (#291) 600 ap /db, varkaudar páncél (#294) 20 ap /db, elit csatavért (#295) 60 ap /db, optiri agysisak (#315) 250 ap /db,
varkaudar csizma (#317) 40 ap /db, ezüsttőr (#322) 16 ap /db, ezüsthegyű nyíl (#323) 8 ap /db, ezüstshuriken (#327) 16 ap /db,
csontpálca (#329) 75 ap /db, királyi korona (#338) 300 ap /db, rézgolyó (#343) 2 ap /db, tolmokov-koktél (#351) 16 ap /db,
szigony (#389) 28 ap /db, zafír erőöv (#397) 15000 ap /db, réz fejpánt (#406) 14 ap /db, bronz fejpánt (#407) 18 ap /db,
kígyóbőr öv (#410) 24 ap /db, pengepajzs (#425) 1800 ap /db, Muezli aranykeze (#442) 1750 ap /db, arany pikkelyvért (#456) 8000 ap /db,
obszidián tüske (#481) 120 ap /db, varkaudar szablya (#516) 40 ap /db, tükörpáncél (#519) 11200 ap /db, gránátlövedék (#526) 8 ap /db,
nyílpuska lövedék (#547) 8 ap /db, ryuku kopja (#694) 140 ap /db, rőtmanó kacagány (#714) 10 ap /db, rubin fejék (#729) 280 ap /db,
gyöngyberakásos öv (#732) 260 ap /db, ünnepi övsál (#874) 1400 ap /db, varkaudar korbács (#1134) 60 ap /db, teriád nyílvessző (#1287) 140 ap /db,
biethlan lándzsa (#1290) 13500 ap /db, biethlan kard (#1291) 13500 ap /db, Mallon botja (#1526) 900 ap /db, féregnyereg (#1532) 1000 ap /db,
trikornis nyereg (#1536) 720 ap /db, méregfog (#1553) 1200 ap /db, Métely páncélja (#1562) 360 ap /db, monstrum vállvédő (#1577) 360 ap /db,
díszes nyereg (#1645) 420 ap /db, bronzkard (#2083) 30 ap /db, vaskard (#2084) 72 ap /db.

A következő tárgyaidat hajlandó a boltos megvásárolni:
ásó (#34) 5 ap /db, bakkura csizma (#96) 11 ap /db, bőrsisak (#57) 5 ap /db, bronzkard (#2083) 15 ap /db,
harci maszk (#1739) 50 ap /db, kígyóbőr kesztyű (#49) 5 ap /db, láncing (#222) 50 ap /db, mászókarom (#78) 10 ap /db,
rézgolyó (#343) 1 ap /db, rövid kard (#171) 23 ap /db, tankány karom (#237) 10 ap /db, ubuk tüske (#131) 1 ap /db,
vasalt bunkó (#181) 55 ap /db, vadászkés (#1264) 12 ap /db áron.
[5 pontot használtál fel, van még 72.]

be 593 bemész az 593. épületbe
Belépsz a boltba. Azonnal elősiet egy apró, ravasz tekintetű gnóm.
- Üdvözöllek, én vagyok Nrimdorjiusmurr, e bolt tulajdonosa. Miben lehetek a szolgálatodra? - érdeklődésedre körbevezet a boltban, és megmutogatja, hogy mi eladnivalója van. Végignézi a Te holmidat is, és néhány tárgyadra ajánlatot tesz.
A következő eladó tárgyakat látod (zárójelben a tárgy sorszáma):

deus ex machina (#1) 50 ap /db, kaja (#2) 2 ap /db, vizestömlő (#3) 14 ap /db, sünmedve tüske (#14) 2 ap /db,
vadász tatu bőr (#15) 2 ap /db, bordacsont (#16) 4 ap /db, ormánygőte csont (#21) 6 ap /db, gyenge méreg (#26) 2 ap cseppje,
varányszem (#30) 2 ap /db, lapockacsont (#33) 8 ap /db, fáklya (#36) 1 ap /db, drótszőr (#37) 4 ap /db,
zárnyitó készlet (#39) 32 ap /db, kis vaskulcs (#40) 6 ap /db, grákóbőr (#41) 6 ap /db, királygyík bőr (#44) 6 ap /db,
surranó kígyó bőr (#47) 4 ap /db, antilopbőr (#48) 6 ap /db, tigroszlán fog (#63) 2 ap /db, kék orchidea (#68) 8 ap /db,
rézdarab (#70) 2 ap /db, csontkulcs (#74) 8 ap /db, rézkulcs (#75) 12 ap /db, bronzkulcs (#76) 18 ap /db,
lapkorong (#80) 4 ap /db, mérleg (#81) 16 ap /db, ragasztó (#83) 2 ap cseppje, óndarab (#85) 4 ap /db,
kötél (#92) 2 ap /db, bakkura bőr (#95) 4 ap /db, rákpáncél (#97) 8 ap /db, fekete gyöngy (#99) 12 ap /db,
aranyló ugarhéj (#100) 8 ap /db, tinta (#101) 2 ap cseppje, vízionár szem (#102) 6 ap /db, magszim bél (#103) 10 ap /db,
fémrúd (#104) 16 ap /db, evaporőr háj (#105) 10 ap /db, fabontó (#106) 10 ap /db, vapár ág (#110) 20 ap /db,
madártoll (#112) 2 ap /db, rókafarok (#124) 6 ap /db, mandibulapenge (#125) 6 ap /db, sallank karom (#128) 4 ap /db,
hebrencs állkapocs (#130) 8 ap /db, csuklyavirág (#133) 2 ap /db, gyöngymangó (#135) 4 ap /db, mocsári penke (#148) 2 ap /db,
szent jogar (#150) 100 ap /db, szvó-ektoplazma (#151) 20 ap /db, vasérc (#152) 4 ap /db, ugh méreg (#166) 4 ap cseppje,
sullár hólyag (#168) 14 ap /db, uzbány csőr (#169) 12 ap /db, spiritusz (#170) 2 ap cseppje, téfea-agy (#172) 16 ap /db,
grifftojás (#179) 20 ap /db, vaskulcs (#183) 20 ap /db, ezüst kulcs (#184) 24 ap /db, nagy bronzkulcs (#185) 28 ap /db,
nagy vaskulcs (#186) 32 ap /db, trikornis szarv (#198) 24 ap /db, karbin plazma (#199) 20 ap /db, gyíkfű (#201) 2 ap /db,
amniosz (#203) 2 ap /db, kazmár gyökér (#205) 8 ap /db, dorony tüdő (#212) 16 ap /db, manifeszt.nyúlvány (#214) 20 ap /db,
praglonc hártya (#215) 400 ap /db, ketrec (#216) 152 ap /db, dobóháló (#221) 16 ap /db, ramit kő (#226) 6 ap /db,
acélpengőke (#231) 6 ap /db, ilkin érc (#232) 6 ap /db, furulya (#233) 14 ap /db, tatu dob (#234) 8 ap /db,
dorony duda (#235) 56 ap /db, lajhár csont (#236) 6 ap /db, pular kristály (#239) 16 ap /db, kis aranykulcs (#240) 32 ap /db,
márványkulcs (#245) 32 ap /db, nagy aranykulcs (#246) 48 ap /db, kristálygömb (#265) 20 ap /db, fülemüle agyar (#267) 10 ap /db,
gromak bőr (#268) 16 ap /db, purifikátor háj (#269) 36 ap /db, aranytű (#272) 8 ap /db, tyrex csont (#280) 60 ap /db,
raptor karom (#281) 24 ap /db, jégszív (#282) 30 ap /db, sárkánypikkely (#292) 40 ap /db, arx formázó minta (#298) 50 ap /db,
bev formázó minta (#299) 50 ap /db, cru formázó minta (#300) 50 ap /db, kőszem (#304) 10 ap /db, galachmit (#310) 300 ap /db,
Thargodan esszencia (#328) 60 ap /db, mutáns csont (#331) 8 ap /db, huhogó bibe (#332) 16 ap /db, rákfatty váladék (#333) 2 ap cseppje,
súlyzó (#347) 18 ap /db, shinai gömb (#348) 240 ap /db, molluszk ház (#353) 4 ap /db, degradátor váladék (#354) 4 ap kortyonként,
szockó hólyag (#355) 6 ap /db, quwarg tojás (#360) 4 ap /db, moa üveggömb (#383) 10 ap /db, halcsont (#390) 4 ap /db,
álompor (#396) 2 ap /db, teknőcteknő (#416) 24 ap /db, era formázó minta (#418) 50 ap /db, fpi formázó minta (#419) 50 ap /db,
gór formázó minta (#444) 50 ap /db, ostromlétra (#510) 10 ap /db, aranytoll (#572) 80 ap /db, jégkristály (#593) 40 ap /db,
hro formázó minta (#601) 50 ap /db, sárkányfog (#617) 40 ap /db, sámán erszény (#650) 20 ap /db, rinóbőr (#651) 10 ap /db,
darázsszárny (#652) 8 ap /db, darázsfarok (#654) 28 ap /db, liumbe hajtás (#655) 8 ap /db, aurach fog (#657) 2 ap /db,
aurach bőr (#658) 28 ap /db, elf csont (#664) 8 ap /db, elkarog szőr (#665) 2 ap /db, nektoraf faggyú (#667) 6 ap /db,
sáska amulett (#668) 30 ap /db, rakolits por (#669) 14 ap /db, szulfin (#676) 40 ap /db, szulfagor agyar (#677) 8 ap /db,
rubinkő (#679) 300 ap /db, troll csont (#704) 8 ap /db, kobudera csont (#705) 8 ap /db, gnóm csont (#706) 8 ap /db,
etra hályog (#712) 50 ap /db, topáz erényöv (#731) 220 ap /db, kitintüske (#879) 8 ap /db, párducbőr (#1066) 20 ap /db,
jegesmedve bunda (#1067) 20 ap /db, rozmárfog (#1069) 6 ap /db, yetiszív (#1070) 16 ap /db, féregbél (#1071) 8 ap /db,
ulkor gyöngy (#1072) 30 ap /db, lidércesszencia (#1074) 14 ap /db, mammutbőr (#1078) 12 ap /db, varkaudar látógömb (#1107) 600 ap /db,
varkaudar csont (#1113) 8 ap /db, varkaudar pálinka (#1137) 44 ap /db, hűségérme (#1141) 4800 ap /db, isteni fétis (#1150) 3000 ap /db,
fűszerkeverék (#1170) 20 ap /db, Thargodan csont (#1181) 30 ap /db, ryuku tájoló (#1224) 900 ap /db, ork csodaszer (#1228) 54 ap /db,
bruhatagnyelv (#1230) 14 ap /db, teriád edény (#1278) 140 ap /db, bíbor drakpikkely (#1305) 120 ap /db, zöld drakpikkely (#1309) 120 ap /db,
aszott drakpikkely (#1310) 120 ap /db, moa fogaskerék (#1348) 42 ap /db, extra takarmány (#1360) 36 ap /db, azuka vese (#1462) 18 ap /db,
ork sör (#1701) 32 ap /db.

A következő tárgyaidat hajlandó a boltos megvásárolni:
acélpengőke (#231) 3 ap /db, álompor (#396) 1 ap /db, aranyló ugarhéj (#100) 4 ap /db, aranytű (#272) 4 ap /db,
aurach fog (#657) 1 ap /db, bordacsont (#16) 2 ap /db, csillezsályalevél (#1253) 10 ap /db, csontkulcs (#74) 4 ap /db,
darázsszárny (#652) 4 ap /db, deus ex machina (#1) 25 ap /db, dözmöng szív (#122) 3 ap /db, drótszőr (#37) 2 ap /db,
elkarog szőr (#665) 1 ap /db, etra hályog (#712) 25 ap /db, evaporőr háj (#105) 5 ap /db, fabontó (#106) 5 ap /db,
fekete gyöngy (#99) 6 ap /db, furulya (#233) 7 ap /db, fűszertartó (#210) 6 ap /db, grákóbőr (#41) 3 ap /db,
gyenge méreg (#26) 1 ap cseppje, gyöngymangó (#135) 2 ap /db, halcsont (#390) 2 ap /db, huhogó bibe (#332) 8 ap /db,
kavadu iszák (#25) 2 ap /db, kavadu lebeny (#24) 2 ap /db, kazmár gyökér (#205) 4 ap /db, királygyík bőr (#44) 3 ap /db,
kis vaskulcs (#40) 3 ap /db, kőszem (#304) 5 ap /db, kötél (#92) 1 ap /db, lajhár csont (#236) 3 ap /db,
lapkorong (#80) 2 ap /db, madártoll (#112) 1 ap /db, magszim bél (#103) 5 ap /db, manifeszt.nyúlvány (#214) 10 ap /db,
óndarab (#85) 2 ap /db, ormánygőte csont (#21) 3 ap /db, pirkit (#153) 2 ap /db, ragasztó (#83) 1 ap cseppje,
rákfatty váladék (#333) 1 ap cseppje, ramit kő (#226) 3 ap /db, rézdarab (#70) 1 ap /db, rézkulcs (#75) 6 ap /db,
rókafarok (#124) 3 ap /db, spiritusz (#170) 1 ap cseppje, sullár hólyag (#168) 7 ap /db, surranó kígyó bőr (#47) 2 ap /db,
szeksztáns (#32) 20 ap /db, szulfagor agyar (#677) 4 ap /db, szuper dobóháló (#273) 8 ap /db, szuperkötél (#209) 2 ap /db,
távcső (#42) 16 ap /db, tinta (#101) 1 ap cseppje, trikornis szarv (#198) 12 ap /db, ugh méreg (#166) 2 ap cseppje,
uzbány csőr (#169) 6 ap /db, varányszem (#30) 1 ap /db, vasérc (#152) 2 ap /db, vaskulcs (#183) 10 ap /db,
vizestömlő (#3) 7 ap /db, vízionár szem (#102) 3 ap /db, zárnyitó készlet (#39) 16 ap /db, zöld üveg (#82) 3 ap /db,
ilkin érc (#232) 3 ap /db áron.
[5 pontot használtál fel, van még 67.]

ee 237 99 103 eladod a 237. tárgyat a 99. tárgyat a 103. tárgyat
Eladtál 2 tankány karmot. 20 aranyat kaptál.
Eladtál 8 fekete gyöngyöt. 48 aranyat kaptál.
Eladtál 4 magszim belet. 20 aranyat kaptál.
[0 pontot használtál fel, van még 67.]

ee 105 eladod a 105. tárgyat
Eladtál 1 evaporőr hájat. 5 aranyat kaptál.
[0 pontot használtál fel, van még 67.]

ef 5 501 energia fejlesztése 5
Nem sajnálva az áldozatot, tudati energiáidat a KT elmetavába döntöd, az új tudati képesség kifejlesztése végett. [-5 TU.] [35 pontot használtál fel, van még 32.]

* 1. BP: h 147 0 0 használod a 147. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [3 pontot használtál fel, van még 29.]

* 2. BP: h 233 10 0 használod a 233. tárgyat
Furulyázni kezdesz. Érzed, hogy fejlődtél valamit, de ez szinte észrevehetetlen: A hangok néha még mindig hamisak. [10 pontot használtál fel, van még 19.]

* 3. BP: ext 0 0 0 visszadátumozás kérelem
Még nem telt el egy hónap (legutóbb 2016. évben 9. hónapban adtad ki) a parancs utolsó használata óta. [0 pontot használtál fel, van még 19.]

* 4. BP: ek 215 2 0 t. energia kisütése: 215 2
Sajnos nincs varázspontod. [0 pontot használtál fel, van még 19.]
Elmúlik az üstben főzött étel hatása. Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. 2 kaját fal föl a mélységi grittang. Egy kaját töm magába a kőszáli disznó. 2 kaját fal föl a hegyi szamár. Kimerülve a megpróbáltatásoktól, egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Amint ledőlsz, szemeid lecsukódnak, és a következő percben már a lóbőrt húzod. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 19 pontod maradt, ebből a következő körre 19 pontot vihetsz át. Kapsz még 215 pontot. A következő körben tehát 234 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


VADÁSZKÉS (1264. TÁRGY)
A vacak kis kőkéssel, illetve még ennél is nagyobb vágófegyverekkel nem igazán lehet a szörnyek húsát kimetszeni, a finom husi jórészét kénytelen vagy a drónkeselyűknek hagyni. Ez így nem mehet tovább, egy speciális vágóeszközön töröd a fejed. A legközelebbi vaskohónál hozzá is látsz, hogy elkészítsd. Először is szükséged lesz 2 vasércre és 1 pirkitre, valamint egy kőkalapácsra, na meg persze egy vaskohóra, ahol mindezt összedolgozhatod. A munka 12 TVP-dbe kerül, de megéri a fáradtságot! Mostantól, ha egy szörnyből kaját "szerzel", akkor a recés szélű vadászkést fogod használni, és így kétszer annyi kajához jutsz! A vadászkést harcban is használhatod, akár balkezes fegyverként is, de sebzése csekély, mindössze 2D4. Elkészítéséhez minimum 2-es szintű bányászat szakértelem szükséges.

TROLL RITUALISTA (365. SZÖRNY)
Néhány vadtroll alapvető mágikus képességekkel rendelkezik, sőt mit több, képes is ezeket használni - ha még csak ösztönösen is. Ezek a trollok veszélyesebbek, hiszen mágiájuknak köszönhetően tovább maradnak életben, és ezért nagyobbra is nőnek... Persze, egy tapasztalt kalandozónak nincs igazán félnivalója egy nyomorult vadtrolltól!

KARDSZÁRNYÚ POCOK (152. SZÖRNY)
A kardszárnyú pocok nagytestű ragadozó, hosszú, rövid távú siklásra alkalmas kardszárnyakkal. Az alanori bölcsek szerint sötét, fekete mágikus rituális során hozták létre ezt az ölésre kiképzett, folyton a más élőlények vérére szomjazó szörnyet. A kardszárnyú pocok hihetetlenül fürge, ezért bármilyen fegyverrel is igen nehéz eltalálni. Emellett - talán mágikus örökségének köszönhetően - regenerálja a kapott sebeket. Általában fojtogató nyelvével szokott támadni, majd különlegesen éles kardszárnyaival közelebb tornászva magát, a szárnyak alatt rejtőző óriási, kitines borítású ollókkal próbálja ellenfelét felszabdalni.

ILKIN ÉRC (232. TÁRGY)
Az ilkin érc nagyon ritka kőzet. A benne levő ilkin sárgás-zöldes színre festi ezt a porózus sziklát. Az ilkin ugyan kinyerhető lenne egy arra alkalmas olvasztókemencénél, azonban nagyon törékeny és gyorsan korrodálódó fém, ezért nem sok dologra lehet használni.

ARANYGYŰRŰ (193. TÁRGY)
Ez az egyszerűségében is szép ékszer nemcsak pénzre váltható kincs, hanem jegyajándék is lehet kedvesed számára. Ha akarod, felveheted a KF 193 paranccsal. Egyszerre kétfajta gyűrű lehet az ujjadon.

KARAKTERLAP

Aranyorrú Gurtni, egy szőke, tüsi hajú, szürke szemű törpe férfi vagy. Hosszú szakállad és rövid bajuszod van. Bőröd sárga. Fairlight követője vagy. Papi hited: 18. A Vashegyek Nemzete (#9122) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 74. fordulód.

Erő: 18 Szint: 15 Merészség: 5/2 Magasság: 118 cm
IQ: 16 Támadás: 15 Agresszió: 3 Testsúly: 71 kg
Ügyesség: 10 (12) Védekezés: 12 Menekülés: 30 % Életkor: 63/63 év
Egészség: 23 Életpont: 241/119 Jellem: semleges (+13) Tul. pont: 5
Szerencse: 14 Varázspont: 34/5 Pénz: 143 arany Kép. pont: 12
Tudatpont: 14/1 EFejl: 5
Eddig összesen 416 szörnyet (6 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 2 908 TP-t kaptál. Jelenleg 84 794 TP-d van. A következő szinthez még 35 206 TP szükséges. Trófeáid: kardszárnyú pocok, epokitféreg, erszényes elkarog.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1/9 vágófegyverek: 9/75 (+16%) ütőfegyverek: 19/80 (+8%)
lőfegyverek: 9/78 (+25%) dobófegyverek: 13/5

Feltételes fegyverváltás: bronzkard (#2083) << vasalt bunkó (#181)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -2.); kerek kő (#19) max. 1 db (3 -9.); kerek kő (#19) max. 2 db (10 -13.); kerek kő (#19) (14 .); rézgolyó (#343) (15 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
94,53 mezőn táborozol

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 675 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 7/72 (+11%) 2. nyomkövetés: 9/42 (+57%) 3. mászás: 4/3 (+6%)
4. csapdakészítés: 8/72 (+10%) 5. csapdaészlelés: 1/44 6. gyógyítás: 19/22
7. titkosírás: 1/10 8. felderítés: 1/95 9. szörnyidomítás: 7/12 (+100%)
10. teológia: 2/7 11. versengés: 1/31 12. zene: 2/40 (+11%)
13. szörnyismeret: 6/20 14. zárnyitás: 1/40 15. vadászat: 2/61
16. bányászat: 18/12 (+72%) 17. főzés: 1/52 (+26%)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 42 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
udvarolsz a 3. fajúaknak a 4. fajúaknak a 7. fajúaknak
ásol max. 40 TVP-ért
készítesz kerek követ (#19) (max. 12 darabot ), ollót (#335) (max. 1 darabot, csak egyszer)
elfogod hegyi rákot (#61) szuper hálócsapdával (#274)
mászol max. 35 TVP-ért
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 2, max: 50)
tigroszlán (#43) (csak egyszer), trikornis (#104)
Barátságosság (aktív: 1, max: 50)
kérődző etra (#368)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
alkímia (#7, 7 VP, 3 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
hegyi szamár (#7168) (málhás: +31 kg teher) státusz: OK
kőszáli disznó (#34) (hátas: 9 lépés/kör; 9 TVP/lépés;) státusz: OK
mélységi grittang (#103) (ásó: ásás csak 6 TVP-be kerül) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Fairlight követőjének mindenhez kell értenie: imádkozz úgy, hogy felderítésed 5. szintű!
2.) A második feladat: lopj egy másik kalandozótól aranyat.
3.) Végezz egy varkaudarral.

HŐSTETTEID
A masszainvázióban megölt ellenfeleid száma: 4, a sikeresen kikutatott kinyílt phua-kúpok száma: 0, a pontszámod: 406.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
törpszellem áldása (134)
kasztropl. trafó (145)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
kasztrop.kitágulás (197)
a hatalom rúnája (215)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
vallási öntudat (290)
törpe ősök segíts. (316)
harci mágia (334)
földmágia (357)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) belefejlesztettél: 6 TU. szükséges még: 24 TU.
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 35 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 7 TU szükséges.)
Maradék TU, amit a következő fejlesztéseknél használhattok el: 2852.

Összsúly: 64.44 kg Megterheltség: 70%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 76 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 170 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 evaporőr háj (#105) 8 fekete gyöngy (#99) 5 kaja (#2)
4 magszim bél (#103) 1 pirkit (#153) 1 rókafarok (#124)
2 tankány karom (#237) 2 vasérc (#152) 2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
102 arany (#50) 1 álompor (#396) 1 aranygyűrű (#193)
2 ilkin érc (#232) 4 kerek kő (#19) 2 madártoll (#112)
3 spiritusz (#170) 1 vadászkés (#1264)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

93 94 95 96 97
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
(94,53) fegyverbolt (#590), vegyesbolt (#593), nekrofun (#173), fény szentélye (#376), Kensoi (6122. kalandozó), Mosthar (6123. kalandozó), Békés Bodin (6124. kalandozó)
(95,49) krómkaktusz (#46, belőle készíthető: #43), olvasztókemence (#86), Elenios oltár, vaskohó (#155), egy ismeretlen isten rúnaköve, 29. jellempróba, érclelőhely, mélységi grittangok (#103)
(95,50) barátság szent tüze (#484), szent tölgyfa (#393), halálmadár (#351)
(95,51) trappoló dinymák (#118), Fairlight oltár, olvasztókemence (#86), vaskohó (#155), egy ismeretlen isten rúnaköve, törpe bánya (#435), barátság szent tüze (#484), művészi porolit (#720), érclelőhely
(95,52) mély kút (#93), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), Tharr oltár, Chara-din monolitja (#534), 46. jellempróba, százfogú (#53)
(96,46) nyuhaj karbin (#110), világítótorony (#156)
(96,47) olvasztókemence (#86), világítótorony (#156), oltár, vaskohó (#155), troll ritualista (#365)
(96,48) Raia oltár, vaskohó (#155), 31. jellempróba, érclelőhely, kardszárnyú pocok (#152)

Üzenet küldése a karakternek