65. forduló, 67. forduló, Torgeist összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2016. okt. 23. 12h:24'
EZ A 183. JÁTÉKHETED, 66. FORDULÓD
184. játékheted kezdete: okt. 30.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #4523
SZÁMLA : XXXX

TORGEIST KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [73,-56] koordinátán. Kisebbfajta nyaralásnak is beillik a fogadóban eltöltött pihenésed. Amikor lenéztél a söntésbe, igyekeztél odafigyelni a hírekre. Sikerrel, megtudtad, hogy: Az Áloműzők és az Irgalmatlan Kövérek vállt vállnak vetve segédkeznek a Zan-indukátorok felépítésében.
Újra itt az idő a kalandozásra! Elköszönsz a fogadóstól, és kilépsz az utcára.
Minden varázserőd visszatért. (+6 varázspont.)

* 1. KP: v 12 0 0 elmormolod a 12. varázslatot
Megfelelő mozdulatok kíséretében mormolni kezdesz. Ereidben a vér forrón lendül előre. Megidézted az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-6 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 210.]

d 33 2 eldobod a 33. tárgyat (2 darabot)
Elhajítasz 2 lapockacsontot. [0 pontot használtál fel, van még 210.]

d 44 eldobod a 44. tárgyat
Elhajítasz 1 királygyík bőrt. [0 pontot használtál fel, van még 210.]

hu 64 16 33 hulladék: 64 16 33
Hulladék, ezért nem gyűjtesz csontszablyát. Hulladék, ezért nem gyűjtesz bordacsontot. Hulladék, ezért nem gyűjtesz lapockacsontot. [0 pontot használtál fel, van még 210.]

t 99 1 támadod a 99. szörnyet
FT 99 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 210.]

m 3 mozogsz délkeletre
[74,-55] A síkság után kisebb hegyek következnek. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy manaelementál. Itt csata lesz.

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a rövid íjjal. Elrepül 2 nyílvessző. Lövedékeiddel perforálod a manaelementál hullámzó masszáját. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre támadsz. Göcsörtös bunkóval néhányszor épp csak megérinted a manaelementál hullámzó masszáját. (2 támadással 42 életpontot sebezve.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (4 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Göcsörtös bunkóval gyengén megütögeted a manaelementál testét. (2 támadással 42 életpontot sebezve.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (4 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 nyílvesszőt találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 104, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

Utad során felfedezel egy rúnakövet. Bár megérinted, hideg marad, akár a jég - nyilván nem a te istenedé. Utad során felfedezel egy vaskohót. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy világítótornyot. Találsz egy oltárt. Sheran hívei emelték. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy olvasztókemencét. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy sziklafészket. Keletre nézve látsz egy mély szakadékot. Délkeletre egy rúnakő van. Délre egy törpe bánya van. Délnyugatra egy oltár van. Nyugatra egy főutca van. Északra egy főutca van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Oppsz, itt járt már valaki! Nem valami friss (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek északnyugatra, friss alakváltó nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek nyugatra, friss troll nyomokat, amelyek nyugatra, friss emberi nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 2 hetes árnymanó nyomokat, amelyek délre, kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek. [8 pontot használtál fel, van még 202.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy szép, mély gödröt ástál. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 1 vasércet! [8 pontot használtál fel, van még 194.]

m 2 mozogsz keletre
[75,-55] Már a hóhatár közelében jársz! A hegyek itt már nagyon magasak. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy mély szakadékot. (ld. enc.) Azanya! Olyan szobrot fedeztél fel, aminek láttán nem hiszel a szemednek. Alaposabb nézelődés után inkább mégis. Látod, hogy Macskaszemű Marion egy győztes csata után jóízűen falatozik egy Thargodan hercegből. Az étvágygerjesztő alkotást nézve a te szádban is összefut a nyál... Mindenesetre kicsit elborult lehetett a művész. Utad során felfedezel egy világítótornyot.
(Feltételes mászás:) Odaerősíted a kötelet egy csenevész, de erős bokorhoz, azután lassan és erősen kapaszkodva lemászol. Megkapaszkodsz a falon tátongó sötét üreg peremében, és bemászol. Ahogy szemed megszokja a gyenge fényt, körbenézel. Hatodik érzéked közli, hogy nincs minden rendben: a barlang mélyén egy láthatatlan tömeg mozdul! Egy púpos burástya!

Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Göcsörtös bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a púpos burástya jobb vállát. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) A szörny belemar a bal térdedbe. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A púpos burástya farka végigsúrolja a jobb karodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A szörny a testedre tapasztja tojócsövét. Valami golyószerű a testedbe csusszant! Göcsörtös bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a púpos burástya jobb lábát. (2 támadással 26 életpontot sebezve.) Csáprágó csattan csípőd közelében. A púpos burástya farkával meglegyinti a válladat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. 246 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 55, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Ahogy kezed valamihez hozzáér, megdobban a szíved. Mégiscsak érdemes volt ezt a veszélyt vállalni! Találtál 3 magszim belet. Elcsomagolod a kötelet, és elhagyod a veszélyes sziklaperemet. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy Raia oltárt. Keletre nézve látsz egy világítótornyot. Délkeletre egy oltár van. Délre egy rúnakő van. Délnyugatra egy törpe bánya van. Északnyugatra egy főutca van. Északra egy sziklafészek van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Megbújsz két szikla között egy kis hasadékban. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 rejtőzködés). Szerencsére sikerült észrevétlennek maradnod. Kiváncsian kinézel, mi is zavarta meg nyugalmadat. Egy pillantás elég, hogy megismerd. Egy nyuhaj karbin. Most már nincs semmi gáz. Előbújsz.

Oppsz, itt járt már valaki! Aránylag régi (kb. 2 hetes) törpe nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még kb. 2 hetes árnymanó nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 2 hetes troll nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 1 hetes emberi nyomokat, amelyek keletre, kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek keletre, friss emberi nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek. [28 pontot használtál fel, van még 166.]

kf 182 kézbeveszed/felveszed a 182. tárgyat
Elrakod a göcsörtös bunkót, majd a jobb kezedbe veszed a vashegyű lándzsát. [0 pontot használtál fel, van még 166.]

be 42 bemész a 42. titkos labirintusba
A bejárat megtalálása nem okoz komoly nehézséget a magadfajta tapasztalt kalandozónak. A járatban sötétség van. Fáklyát gyújtasz. Beóvakodsz, rettegve az odabent váró rémségektől. [5 pontot használtál fel, van még 161.]

lm 5 6 mozogsz 5 6
A levegőbe szimatolva mész előre. Egy aránylag nagy terembe léptél be. [2. PONT.] Szörnyet pillantasz meg - innét úgy tűnik, hogy egy Tugt-ork. Fegyvere egy csontszablya. Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

A rövid íjjal ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 2 nyílvessző. Pár lövedéked átjárja a Tugt-ork testét. (2 támadással 24 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát a másikra támadsz. Vashegyű lándzsával teljesen átszúrod a Tugt-ork bal karját. (1 támadással 24 életpontot sebezve.) A Tugt-ork megvágja a bal lábadat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A Tugt-ork szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 68 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 48, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 csontszablyát. A folyosón, a falhoz lapulva mész tovább. Ahová most értél, az a T-elágazás kell, hogy legyen. [3. PONT.] Az utolsó lépésed után egy kattanást hallasz. Balsejtelem kezd gyötörni, de már későn: zuhansz a rejtett üregbe, amelynek alján hegyes karók vannak! Szerencsédnek köszönhetően csak 7 életpontot vesztettél. Megkapaszkodsz a verem szélében, és felhúzód magad.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Vigyázó léptekkel mozogsz tovább. A térképen is jelölt hármas elágazáshoz érsz. [4. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Árnyakkal körülvéve, elszántan mész tovább. Egy sima, fából készült ajtó jelent átmeneti akadályt. Megpróbálod a kilincset: Szerencsére nyitva van. A szoba, amelybe belépsz, első pillantásra nagyon elhagyatottnak tűnik. [5. PONT.] Valami mozog előtted! Közelebb lopódzol. Már látod, hogy egy Tugt-ork az. Fegyvere egy csontszablya. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a rövid íjjal. Elrepül 2 nyílvessző. Alaposan megsorozod a Tugt-ork testét. (2 támadással 14 életpontot sebezve.) Meglengetve a vashegyű lándzsát ellenfeledre támadsz. Vashegyű lándzsával teljesen átdöföd a Tugt-ork fejét. (1 támadással 23 életpontot sebezve.) Ügyesen félrehajolsz a szörny csapása elől. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 68 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 37, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 csontszablyát és 1 bőrsisakot. Egyszercsak látod, hogy nincs tovább út. Vissza kell fordulnod. [6. PONT.] [25 pontot használtál fel, van még 136.]

lm 8 9 16 mozogsz 8 9 16
Úgy suhansz, mint az árnyék. Hoppsz, már itt is van a T-elágazás! [4. PONT.] Hangtalan léptekkel osonsz előre. Egy T-elágazáshoz érkeztél. [7. PONT.] Egyszercsak eltűnik a lábad alatti kőlap, és egy hegyes karókkal teli verembe esel! Szerencsédnek köszönhetően csak 8 életpontot vesztettél. Megkapaszkodsz a verem szélében, és felhúzód magad.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Elszántan mész előre. Egy vastag, kőből faragott ajtó jelent átmeneti akadályt. Elővigyázatosan próbát teszel: Sajnos be van zárva. Kis keresgélés, próbálkozás után rájössz, hogy a nálad levő csontkulcs nyitja az ajtót. Ahová belépsz, az egy kisebb szoba. [8. PONT.] Az egyik sarokban találsz egy nagy, díszes ládát. Nincs bezárva: óvatosan kinyitod. Megnézed, hogy mi a zsákmány: 1 vaskulcs (ld. enc.), 1 ezüst gyűrű (ld. enc.) és 1 csontkés. Gyorsan kiüríted a ládát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Meg-megtorpanva, lábaidat lassan, puhán egymás után rakva mész. A térképen is jelölt hármas elágazáshoz érsz. [7. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Bah! Egy zsákutcába jutottál! [9. PONT.] Rálépve egy billegő kőlapra, dübörgést hallasz, a fejed fölül! Szerencsédnek köszönhetően csak 2 életpontot vesztettél. Iszonyatos ütést érzel, ahogy a lecsapó kőfal-csapda telibe talál.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Mész tovább, előre. Elérsz a T-elágazáshoz. Most vajon merre? [15. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Nem rettenve meg semmitől, tovább suhansz. Egy nagy vasalt ajtó bukkan fel a sötétből. Megpróbálod a kilincset: Sajnos be van zárva. Kis keresgélés, próbálkozás után rájössz, hogy a nálad levő vaskulcs nyitja az ajtót. Az út egy széles, tágas szobába torkollik. [16. PONT.] Hamarosan egy bibircsók-óriást pillantasz meg. (ld. enc.) Fegyvere egy göcsörtös bunkó. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Az óriás felemel egy nagyobb sziklát, majd feléd dobja. Jól célzott! (2 életpontot vesztettél.) Elszántan a másikra rohansz. {CSTT:} Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a bibircsók-óriás szőrös kezét. (3 támadással 69 életpontot sebezve.) A bibircsók-óriás feléd sújt, de csak horzsolja a jobb karodat. (1 támadástól 13 életpontot vesztesz.) Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a bibircsók-óriás bal oldalát. (2 támadással 44 életpontot sebezve.) A bibircsók-óriás egy felső támadása részben eléri célját, kisebb zúzódás keletkezik a bal válladon. (1 támadástól 14 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Felhasználva a bronzkardot, szereztél 6 aranyat. Eldobod az értéktelenné vált lajhárlord trófeát, és diadalmasan beszerzel egy bibircsók-óriás trófeát. 645 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 113, sebződés: 29, gyógyulás: 0, összesen: -29 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 göcsörtös bunkót és 1 ezüst karkötőt (ld. enc.). Kiszabadítod a falhoz láncolt Lady Oliviát. - Köszönöm, kedves kalandozó! - mondja. - Még épp idejében érkeztél. Ezért különleges jutalmat kapsz: megkapod apám láncingét, neki már úgysincs szüksége rá! Veled tartok a kijáratig, ha megengeded. - Némi kutatás után találsz egy tömör kődobozt. Sajnos zárva van. Rövid próbálkozás után kiderül, hogy a birtokodban levő rézkulcs nyitja a ládát. Megnézed, hogy mi a zsákmány: 1 fűszertartó (ld. enc.), 38 arany, 1 deus ex machina, 2 fáklya és 2 kaja. Gyorsan kiüríted a ládát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Figyelmeztetés: megterheltséged 100 % fölé emelkedett! [35 pontot használtál fel, van még 101.]

lm 12 10 1 mozogsz 12 10 1
Hangot hallasz szemből - megtorpansz, figyelsz, de aztán semmi. Még óvatosabban mész tovább. A térképen is jelölt hármas elágazáshoz érsz. [15. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Vigyázó léptekkel mozogsz tovább. A térképen is jelölt hármas elágazáshoz érsz. [14. PONT.] Klikk! Döbbenten nézel a lábad alá, a kőlapra, amire elővigyázatlanul ráléptél. A következő pillanatban már nyílvesszők repülnek feléd. Uhh, ilyen szerencsét! Egy sem talált!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Mindenre felkészülve lépsz be a kis terembe. [12. PONT.] Szörnyet pillantasz meg - innét úgy tűnik, hogy egy kőkorszaki szaki. (ld. enc.) Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

A szörny megpróbálja pillantás-fegyverét alkalmazni. Ellenállsz a kővéváltoztató varázsnak. Marokra fogva a vashegyű lándzsát ellenfeledre rontasz. Oopssz, ez mellément! A kőkorszaki szaki Neked esik, és mancsaival püfölni kezd. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Nem találtad el! A kőkorszaki szaki mancsai a bordázatod épségét veszélyeztetik! (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Túl sok sebet kaptál. Most már csak a lábadban bízhatsz, meg abban, hogy a másik mégsem olyan vérszomjas. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 0, sebződés: 14, gyógyulás: 0, összesen: -14 ÉP}

Ismét a térkép szerinti 14. pontnál vagy. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. A folyosón, a falhoz lapulva mész tovább. Egy kanyarhoz érkeztél. [13. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Izzadó tenyeredet megtörlöd, miközben a labirintusban mész tovább. Elérsz a T-elágazáshoz. Most vajon merre? [4. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Kicsit meggörnyedten, meg-meglapulva mész. A térképen is jelölt hármas elágazáshoz érsz. [3. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Meg-megállsz, fülelsz, miközben előrehaladsz. A folyosó kanyarodik. [10. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Meg-megállsz, fülelsz, miközben előrehaladsz. A térképen is jelölt hármas elágazáshoz érsz. [3. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Az út egy széles, tágas szobába torkollik. [2. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Elhagyod a rossz levegőjű labirintust. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. [60 pontot használtál fel, van még 41.]

v 5 elmormolod az 5. varázslatot
Ujjaid táncba kezdenek, ahogy hozzálátsz az idézéshez. Pezsgő mágikus energia terjed szét benned. Sikerült elmondanod a gyógymógy varázslatot! A gyógyító energia a testedbe áramlik (+7 életerő). [-6 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. [2 pontot használtál fel, van még 39.]

kf 2083 kézbeveszed/felveszed a 2083. tárgyat
Elrakod a vashegyű lándzsát, majd a jobb kezedbe veszed a bronzkardot. [0 pontot használtál fel, van még 39.]

kf 225 2 kézbeveszed/felveszed a 225. tárgyat a bal kezedbe
Elrakod a bronzpajzsot, majd a bal kezedbe veszed az orgyilkos tőrt. [0 pontot használtál fel, van még 39.]

m 1 mozogsz északkeletre
[76,-56] Többet mész már lefelé, mint felfelé. Ez már alacsonyhegység. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy goldugar közeledik. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a rövid íjjal. Elrepül 2 nyílvessző. Lövedékeiddel perforálod a goldugar testét. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) Marokra fogva a bronzkardot a másikra rohansz. {CSTT:} Bronzkarddal kilukasztod a goldugar csáprágóját. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel felnyársalod a goldugar jobb hátsó lábát. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) A szörny belemar a bal térdedbe. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A goldugar még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 nyílvesszőt találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a bronzkardot, szereztél 1 aranyló ugarhéjat. 91 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 szúrófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 53, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Raia hívői építették. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy világítótornyot. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy vaskohót. Megtorpansz: valami azt súgja, hogy a földfelszín közelében fémet találsz. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy oltárt. Keletre nézve látsz egy olvasztókemencét. Délkeletre egy olvasztókemence van. Délre egy világítótorony van. Nyugatra egy sziklafészek van. Északnyugatra egy oltár van. Északra egy vaskohó van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Oppsz, itt járt már valaki! Kicsit régi (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek keletre. Találsz még kb. 2 hetes árnymanó nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 2 hetes törpe nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 2 hetes árnymanó nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek. [9 pontot használtál fel, van még 30.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Leásol elég mélyre. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 2 rézdarabot! [8 pontot használtál fel, van még 22.]

m 8 7 7 mozogsz északra, északnyugatra, északnyugatra
[76,-57] Laposodnak a hegyek, most már dombok között vagy. Találsz egy vaskohót. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Különleges érzékeid megállítanak: a közelben fém kell, hogy legyen! Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Messze északkeletre látsz egy Raia oltárt. Keletre nézve látsz egy oltárt. Délkeletre egy olvasztókemence van. Délnyugatra egy sziklafészek van. Nyugatra egy oltár van. Északnyugatra egy oltár van. Északra egy Raia oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Egy szeppent rákfatty nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. (ld. enc.) Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

A szörny ragacsos lét öklend rád. Rémülten félrehajolsz. Megmarkolva a bronzkardot ellenfeledre támadsz. Bronzkarddal kicsit megvágod a szeppent rákfatty testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel többször eltalálod a szeppent rákfatty fejét. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) Itt is, ott is célba talál a szeppent rákfatty ollója. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A szeppent rákfatty feléd harap, de sikertelenül. Bronzkarddal súrolod a szeppent rákfatty bal hátsó lábát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel jól megszurkálod a szeppent rákfatty fejét. (2 támadással 9 életpontot sebezve.) A szeppent rákfatty felszakítja a bőrt a térdeden ollójával. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A szeppent rákfatty állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. Ellenfeled elmenekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 33, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

Körbevizsgálódsz. Nagyon régi (kb. 3 hetes) gnóm nyomok vezetnek keletre. Találsz még friss alakváltó nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 3 hetes elf nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 2 hetes törpe nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 3 hetes gnóm nyomokat, amelyek délnyugatra, friss kobudera nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [75,-58] Még mindig dombos terepen vagy. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy szeppent rákfatty. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

A szörny ragacsos lét öklend rád. Kecsesen félreugrasz. Meglengetve a bronzkardot a másikra rontasz. Bronzkarddal néhányszor megcsapod a szeppent rákfatty páncélos testét. (2 támadással 9 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megdöfködöd a szeppent rákfatty jobb hátsó lábát. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) Gyengül a védelmed - a szeppent rákfatty ollója véres sebeket ejt a testeden. (2 támadástól 13 életpontot vesztesz.) A szeppent rákfatty fogai végigkarcolják a bal combodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Bronzkarddal épp hogy eltalálod a szeppent rákfatty testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel többször eltalálod a szeppent rákfatty bal hátsó lábát. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) Gyengül a védelmed - a szeppent rákfatty ollója véres sebeket ejt a testeden. (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Egy gyenge harapást kapsz a bal válladba. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Ellenfeled elmenekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 36, sebződés: 31, gyógyulás: 0, összesen: -31 ÉP}

Észreveszel egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Találsz egy vaskohót. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy megrongált olvasztókemencét. (Ahhoz, hogy felépüljön, még 26 pontot kell rákölteni.) Egy kapkodó, fűben kotorászó ember nőre leszel figyelmes. Kérdésedre könnyes szemmel válaszolja, hogy családja megbetegedett és ő most gyógyfüveket próbál nekik keresni, bár még sohasem csinált ilyet. Ha segíteni akarsz a lányon és családján itt az alkalom, 25 TVP-ért (46. jellempróba). Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Messze keletre látsz egy Raia oltárt. Délre nézve látsz egy oltárt. Délnyugatra egy vaskohó van. Nyugatra egy tavacska van. Északnyugatra egy oltár van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Körbevizsgálódsz. Nem valami friss (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 3 hetes törpe nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek.

(Továbbmész...)
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [18 pontot használtál fel, van még 4.]

m 6 6 6 mozogsz nyugatra, nyugatra, nyugatra
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 4.]

be bemész
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 4.]

* 1. BP: h 147 0 0 használod a 147. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [3 pontot használtál fel, van még 1.]

* 2. BP: ext 0 0 0 visszadátumozás kérelem
Még nem telt el egy hónap (legutóbb 2016. évben 10. hónapban adtad ki) a parancs utolsó használata óta. [0 pontot használtál fel, van még 1.]
Előveszed a kulacsodat, és csillapítod szomjadat. Az a kellemetlen érzésed támad, hogy valami egyre nagyobb gombóc van a hasadban. Figyelem: 1 forduló múlva az EFelésed nullázódik! Etetési idő! Megeteted a szörnyedet. 2 kaját bezabál a spagulár. Kezd sötétedni, ideje lepihenni. Kiliheged magad, majd táborozásra alkalmas helyet keresel. Betakaródzva, gyorsan álomba merülsz. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 1 pontod maradt, ebből a következő körre 1 pontot vihetsz át. Kapsz még 207 pontot. A következő körben tehát 208 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


MÉLY SZAKADÉK (154. TEREPTÁRGY)
A hegyek között barangolva, egy mély, sötét szakadékot pillantasz meg. Első benyomásod az, hogy legjobb lenne elkerülni, de aztán győz benned a kalandozó kíváncsisága. Egész a peremig kikúszva, óvatosan lenézel. Odalent, a meredek és sima sziklafalban egy sötét üreget látsz! Vajon mi van benne? Egy kötéllel le tudnál menni, de ez elég veszélyes vállalkozás lenne (5-ös vagy nagyobb mászás szakértelem szükséges hozzá). Ha meg akarod próbálni ezt a veszélyes dolgot, akkor a H 92 parancsot kell kiadnod, 20 pontért.

VASKULCS (183. TÁRGY)
Szépen szaporodó kulcsgyűjteményedben ez az egyszerű nyelű, de bonyolult tollazatú álkulcs jól fog mutatni. Sok ajtó van, amelyet ezzel ki tudsz majd nyitni.

EZÜST GYŰRŰ (180. TÁRGY)
Egy újabb haszontalan, de értékes csecsebecse! Ujjadra húzhatod a KF 180 paranccsal. Mint a nyakláncokból, karkötőkből, fülbevalókból, így a gyűrűkből is egyszerre kétfélét hordhatsz.

BIBIRCSÓK-ÓRIÁS (120. SZÖRNY)
A bibircsók-óriás a vadtrollnál nagyobb, szőrös-ragyás primitív humanoid teremtmény. Távolról nagyobb köveket dobál ellenfelére, majd közel rohanva, bunkójával péppé veri azt. Hatalmas csapásaival előfordulhat, ha elég nagyot sebez, hogy bezúzza pajzsodat, sisakodat, páncélodat vagy bal kézben tartott másodlagos fegyveredet. Minden fegyver egyformán hatékony ellene, csak győzzed leverni tengersok életpontját. Ha megölöd, érdemes kőkéssel nekiesni az irhájának, mert a bőrbe bevarrva sokszor aranyat találhatsz.

EZÜST KARKÖTŐ (158. TÁRGY)
Ez a karkötő minden vizsgálódás ellenére is csak egyszerű bizsunak bizonyul. Bár egy ékszerész bizonyára jó árat fizet érte, és hordhatod is, dekorációs célokból. Vagy esetleg odaajándékozhatod szíved hölgyének. Egyszerre két különbözőféle karkötőt hordhatsz, a KF 158 paranccsal.

FŰSZERTARTÓ (210. TÁRGY)
Ez az apró, szürke üvegből öntött tárgy a nagymamád polcon sorakozó, felcímkézett fűszertartóira emlékeztet. Ha Fűszert (azaz sáfrányport) szerzel, automatikusan ebbe töltöd. Maximum 5 adag fűszer fér bele.

KŐKORSZAKI SZAKI (109. SZÖRNY)
A kőkorszaki szaki ember magasságú, élő kőből levő lény. Semmilyen sebzést sem lehet neki okozni szúró vagy vágófegyverrel. Nem is annyira a kis öklei által okozott, könnyen elkerülhető csapásai, hanem kővé változtató pillantása miatt nagyon veszélyes. Ha ez a szörny kővéváltoztat, meg kell várnod a Kővéváltakat Visszaváltoztató Ghalla Elit Osztagot (KÖVGEO), és ez 40-80 TVP-nyi időbe is belekerülhet [Ha már nincs ennyi TVP-d, akkor a maradék mínusz TVP-k formájában a következő fordulód TVP-jéből vonódik le]. Labirintusok mélyén vagy márványtornyokban lehet vele találkozni.

SZEPPENT RÁKFATTY (186. SZÖRNY)
A dombvidékek szerény lakója ez a kutya méretű, rákollójú, gyíktestű, páncélos szörnyecske. Napközben általában egy szikla hűvösében húzódik meg, de éjszaka életre kél, vadászatra indul. Különös váladékot köp ellenfeleire, amely gyorsan megszilárdul, acélkemény börtönbe zárva a célpontot. Vigyázz, ha a váladék valamelyik tárgyadra fröccsen, hasonlóképp hasznavehetetlenné válhat, mint a technokolin bogár esetében! A szeppent rákfatty kemény páncélja ellen leginkább az ütőfegyver használható.

KARAKTERLAP

Torgeist, egy szőke, hosszú hajú, szürke szemű ember férfi vagy. Körszakállad és rövid bajuszod van. A bőröd világosabb az átlagosnál. Tharr ministránsa vagy. A Túlélők (#9172) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 66. fordulód.

Erő: 22 (24) Szint: 14 Merészség: 5/5 Magasság: 169 cm
IQ: 18 Támadás: 13 Agresszió: 5 Testsúly: 90 kg
Ügyesség: 21 Védekezés: 20 Menekülés: 30 % Életkor: 21/21 év
Egészség: 20 Életpont: 203/169 Jellem: semleges (+4) Tul. pont: 0
Szerencse: 18 Varázspont: 75/63 Pénz: 495 arany Kép. pont: 0
Tudatpont: 15/15
Eddig összesen 417 szörnyet (5 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 1 118 TP-t kaptál. Jelenleg 55 235 TP-d van. A következő szinthez még 19 765 TP szükséges. Trófeáid: kérődző etra, törpemammut, bibircsók-óriás.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 16/2 (+12%) vágófegyverek: 4/87 (+24%) ütőfegyverek: 11/26 (+8%)
lőfegyverek: 10/78 (+20%) dobófegyverek: 2/12

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -3.); nyílvessző (#108) (4 -5.); ubuk tüske (#131) (6 .); mérgezett tüske (#23) (7 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
75,57 mezőn táborozol

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 104 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 5/10 (+11%) 2. nyomkövetés: 13/40 (+23%) 3. mászás: 5/89 (+9%)
4. csapdakészítés: 7/71 (+12%) 5. csapdaészlelés: 4/26 (+21%) 6. gyógyítás: 11/85
7. titkosírás: 1/88 8. felderítés: 3/49 9. szörnyidomítás: 1/54
10. teológia: 3/38 (+7%) 11. szörnyismeret: 4/97 12. zárnyitás: 1/6
13. vadászat: 4/36 14. bányászat: 9/73 (+56%)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
mászol max. 40 TVP-ért
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 2, max: 50)
sörényes ubuk (#89), piromenyét (#99)
Barátságosság (aktív: 1, max: 50)
vízionár (#66)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP)
hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP) vak őrület (#18, 3 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP)
csupasz izom (#28, 10 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
erőpajzs I (#12)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
spagulár (#82) (hátas: 9 lépés/kör; 8 TVP/lépés;) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Hozz egy grifftojást.
2.) Egy igazi erőpróba: ejts el egy fordulón belül két szörnyet ütő, két szörnyet vágó és kettőt szúrófegyverrel.
3.) Szeretnék valamit látni eddigi eredményeidből: áldozz fel oltáromnál két trófea nyakláncot.

HŐSTETTEID
A quwarg rajzásban leölt quwargjaid: 3 felderítő, 4 szabotőr, 7 harcos, 7 királynő, 3 élőholt.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
energia-csapolás (167)
beszéd állatokkal (171)
tudati őrjárat (183)
elnyomók gyűlölete (190)
kasztrop.kitágulás (197)
csonttörés (219)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
düh (289)
fegyvermester (302)
pszionikus védelem (307)
kétkezes harc (338)
az ősök hite (362)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 316 TU szükséges.)
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
pszi regeneráció II (524) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
mentális roncsolás (531) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati kontaktus II (538) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
1 * bakkura csizma (#96) 1 bőrsisak (#57) 1 bronzpajzs (#89)
1 * bronzpáncél (#90) 1 * kígyóbőr kesztyű (#49) 1 mászókarom (#78)
1 * vassisak (#160)
Fegyverek és lövedékek
1 * bronzkard (#2083) 1 csontkés (#11) $2 csontszablya ($64)
1 ezüsthegyű nyíl (#323) 1 * fúvócső (#20) 2 göcsörtös bunkó (#123)
1 kőkalapács (#13) 1 kőkés (#6) 1 mérg. ubuk dobónyíl (#188)
1 mérgezett vasnyíl (#187) 5 nyílvessző (#108) 3 * orgyilkos tőr (#225)
1 rövid íj (#107) 1 szöges bunkó (#8) 2 ubuk dobónyíl (#138)
1 vashegyű lándzsa (#182) 1 vashegyű nyíl (#176)
Ékszerek és egyéb csecsebecsék
1 ezüst gyűrű (#180) 1 ezüst karkötő (#158) 1 ezüst nyaklánc (#117)
1 * két kard szimbólum (#144) 1 villám szimbólum (#145)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
1 ásó (#34) 2 bronzkulcs (#76) 3 csontkulcs (#74)
3 + deus ex machina (#1) 1 dobóháló (#221) 2 fáklya (#36)
1 + hebrencs csapda (#147) 14 kaja (#2) 1 kis vaskulcs (#40)
1 kötél (#92) 3 rézkulcs (#75) 1 távcső (#42)
1 vaskulcs (#183)
Löttyök és porok, tartóstul
4 aranyló ugarhéj (#100) [bennük 20 csepp tinta (#101), fér még: 20]
1 fűszertartó (#210) [üres, kapacitás: 5]
1 huhogó bibe (#332) [üres, kapacitás: 12]
2 kavadu iszák (#25) [bennük 20 csepp gyenge méreg (#26), fér még: 0]
1 sullár hólyag (#168) [benne 3 csepp spiritusz (#170), fér még: 17]
2 uzbány csőr (#169) [bennük 11 csepp ugh méreg (#166), fér még: 13]
2 vizestömlő (#3) [bennük 37 korty víz (#27), fér még: 3]
1 zöld üveg (#82) [benne 12 csepp ragasztó (#83), fér még: 8]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
3 acélpengőke (#231) 5 álompor (#396) 3 aurach fog (#657)
1 darázsszárny (#652) 5 drótszőr (#37) 1 etra hályog (#712)
4 ezüstdarab (#326) 3 fabontó (#106) 1 fekete gyöngy (#99)
1 grákóbőr (#41) 2 gyöngymangó (#135) 4 lajhár csont (#236)
8 madártoll (#112) 3 magszim bél (#103) 1 Morgan kristálya (#659)
2 móri gyümölcs (#116) 3 óndarab (#85) 4 pirkit (#153)
1 púderkő (#119) 5 rézdarab (#70) 3 smirglilevél (#29)
2 vadász tatu bőr (#15) 2 varányszem (#30) 4 vasérc (#152)

Összsúly: 59.79 kg Megterheltség: 103%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 70 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 királygyík bőr (#44) 2 lapockacsont (#33) 5 nyílvessző (#108)
3 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
44 arany (#50) 1 aranyló ugarhéj (#100) 1 bőrsisak (#57)
1 csontkés (#11) 2 csontszablya (#64) 1 deus ex machina (#1)
1 ezüst gyűrű (#180) 1 ezüst karkötő (#158) 1 fáklya (#36)
1 fűszertartó (#210) 1 göcsörtös bunkó (#123) 3 magszim bél (#103)
2 rézdarab (#70) 1 vasérc (#152) 1 vaskulcs (#183)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

72 73 74 75 76 77
-59
-58
-57
-56
-55
-54
(73,-56) fogadó # (#684), városháza (#685), piroslámpás ház (#696)
(74,-55) manaelementál (#290), egy ismeretlen isten rúnaköve, vaskohó (#155), világítótorony (#156), Sheran oltár, olvasztókemence (#86)
(75,-58) szeppent rákfatty (#186), oltár, vaskohó (#155), olvasztókemence (#86), 46. jellempróba
(75,-55) a 42. labirintus bejárata, mély szakadék (#154), művészi porolit (#720), világítótorony (#156), púpos burástya (#92), nyuhaj karbin (#110), Tugt-ork (#46), bibircsók-óriás (#120), kőkorszaki szaki (#109)
(76,-57) vaskohó (#155), oltár, érclelőhely, szeppent rákfatty (#186)
(76,-56) goldugar (#65), Raia oltár, világítótorony (#156), vaskohó (#155), érclelőhely

Üzenet küldése a karakternek