57. forduló, 65. forduló, Aranyorrú Gurtni összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2016. szept. 11. 12h:26'
EZ A 325. JÁTÉKHETED, 63. FORDULÓD
326. játékheted kezdete: szept. 13.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 17 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2774
SZÁMLA : XXXX

ARANYORRÚ GURTNI KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [74,-41] koordinátán.
Varázserőd regenerálódik. (+3 varázspont.)
Sokat keresgéltél, hátha találsz egy kőszáli disznó fészket vagy búvóhelyet. Minden hiába - a kutatás eredménytelen volt. [8 pontot használtál fel, van még 225.]

h 1253 használod az 1253. tárgyat
Óvatosan előszedsz a hátizsákodból egy csillezsályalevelet, és élvezni kezded a belőle áradó illatokat. Rövid ideig bódulat lesz úrrá testeden. (Nem volt maradandó hatása.) [5 pontot használtál fel, van még 220.]

kf 90 kézbeveszed/felveszed a 90. tárgyat
Magadra öltöd a bronzpáncélt. [0 pontot használtál fel, van még 220.]

h 335 1 7 használod a 335. tárgyat
Mostantól hajadat mindig tüsire vágod. [0 pontot használtál fel, van még 220.]

v 12 elmormolod a 12. varázslatot
Mormolni kezdesz. Pezsgő mágikus energia terjed szét benned. Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 215.]

v 22 160 elmormolod a 22. varázslatot
16 varázslatpontod van, és ahhoz, hogy ezt a varázslatot elmondhasd, 17 pontra lenne szükség - így ez most sajnos nem megy. [0 pontot használtál fel, van még 215.]

kt 19 20 elkészíted a 19. tárgyat (20 darabot)
Begyűjtöttél 20 kerek követ. [20 pontot használtál fel, van még 195.]

m 4 3 4 mozogsz délre, délkeletre, délre
[74,-40] A váltás hirtelen, de nem kellemetlen: újra sík terepen vagy. Fehér mandula illatát hozza a szél. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy sóhajtó dorony. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

A parittyával célzol és lősz. Elrepül 2 kerek kő. A lény nagy levegőt vesz, és félrefújja lövedéket. Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Vasalt bunkóval többször kegyetlenül megütöd a sóhajtó dorony testét. (3 támadással 46 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal súrolod a sóhajtó dorony fejét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a jobb válladba. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Vasalt bunkóval kegyetlenül megütöd a sóhajtó dorony testét. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal gyengén megütöd a sóhajtó dorony jobb hátsó lábát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A sóhajtó dorony belemar jobb oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva 3 csepp spirituszt, szereztél 1 dorony tüdőt. 399 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 73, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Csatazajra leszel figyelmes. Közelebb lopózva látod, hogy egy iszonytató ragyás burástya magasodik egy kalandozó fölé. Pajzsát az elf a feje fölé emeli, de látod, hogy nem sok esélye van, mivel a hátizsákjából egy szopókő kandikál ki, amit bizonyára még észre sem vett. Egy módon segíthetsz: ha odarohansz, és elveszed tőle a szopókövet! [ettől a szerencséd 1 lesz!] Ez 5 TVP-be kerül (44. jellempróba). Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Fairlight hívei emelték.
(Vándorcirkusz:) Hirtelen rengeteg összekeveredett lábnyomra leszel figyelmes az út porában. Nagyon nagy lehetett itt a forgalom az utóbbi órákban! Mikor felnézel, megérted miért. A vándorcirkusz épp az út mellé telepedett, színes sátrai hívogatóan állnak előtted. Mielőtt belépnél, egy törpe lép eléd. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelődtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).] A távcsővel lassan körülnézel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy mély kutat. Délkeletre nézve látsz egy Fairlight oltárt. Délre egy tavacska van. Délnyugatra egy főutca van. Nyugatra egy vaskohó van. Északnyugatra egy Fairlight oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész.

(Továbbmész...) [75,-39] Kaptatók és lejtők váltják fel a sík terepet: dombvidék. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy trappoló dinymák. Itt csata lesz.

Megveted a lábad, és a parittyával ellenfeledre lősz. Elrepül 2 kerek kő. Többször meglövöd a trappoló dinymák testét. (2 támadással 4 életpontot sebezve.) A lény tintát köp rád! Bravúrosan félreszökkentél. Meglengetve a vasalt bunkót ellenfeledre rohansz. Vasalt bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a trappoló dinymák testét. (3 támadással 71 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megcsapod a trappoló dinymák testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Patájával a trappoló dinymák többször megrúgja az oldaladat. (4 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Vad döféseivel a trappoló dinymák nyilvánvalóan a földre akar dönteni. (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A trappoló dinymák összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva az aranyló ugarhéjat, szereztél 6 csepp tintát. (Nincs mibe rakni 6 tintát.) 405 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 85, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

Utad során felfedezel egy oltárt. Fairlight hívei emelték. Felfedeztél egy vaskohót. Észreveszel egy megrongált olvasztókemencét. (Ahhoz, hogy felépüljön, még 26 pontot kell rákölteni.) Egy kapkodó, fűben kotorászó ember nőre leszel figyelmes. Kérdésedre könnyes szemmel válaszolja, hogy családja megbetegedett és ő most gyógyfüveket próbál nekik keresni, bár még sohasem csinált ilyet. Ha segíteni akarsz a lányon és családján itt az alkalom, 25 TVP-ért (46. jellempróba). Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel keletre egy Raia oltárt. Délkeletre nézve látsz egy vaskohót. Délre egy Elenios oltár van. Délnyugatra egy vaskohó van. Nyugatra egy tavacska van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő.

(Továbbmész...) [75,-38] A dombság átmegy hegységbe. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Elenios híveié. Felfedeztél egy világítótornyot. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy vaskohót. Látsz egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Chara-din rúnaköve. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy olvasztókemencét. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy Raia oltárt. Keletre nézve látsz egy vaskohót. Délkeletre egy Raia oltár van. Délre egy sziklafészek van. Délnyugatra egy főutca van. Nyugatra egy vaskohó van. Északnyugatra egy tavacska van. Elteszed a látcsövet.
(Feltételes foglyul ejtés:) Félreismerhetetlen kőszáli disznó nyomokra bukkansz! Gyorsan előveszed az ásódat, és ásni kezdesz. Amikor a luk elég széles és mély, betakarod néhány ággal és levéllel. Felkutatod a lényt - sikerrel! Megpróbálod a csapdádba csalni. Teljes a siker - a kőszáli disznó belepottyant a gödörbe. Micsoda öröm! Megvan a vad. Kötéllel biztosítod, hogy ne tudjon elszökni, aztán alaposabban megnézed, mit is fogtál. Ujjé, ez a szörny meglovagolható, ha eléggé megszelidíted! Vajon mennyivel lesz így kényelmesebb az utazás? Még mindig mosolyogva, felkerekedsz. [24 TVP-t emésztett fel ez a móka.]

Nocsak, itt van valami érdekes! Még egész friss árnymanó nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még friss alakváltó nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek. [54 pontot használtál fel, van még 141.]

m 4 4 mozogsz délre, délre
[75,-37] Már a hóhatár közelében jársz! A hegyek itt már nagyon magasak. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Egy szikla mögé rejtőzöl. Ezt megúsztad. Miután rendezted légzésedet és szívverésedet, megszemléled a szörnyet. Már jellegzetes szagáról is megismered, hogy ez egy nyuhaj karbin. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről.

Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy sziklafészket. (ld. enc.) Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy világítótornyot. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Messze északkeletre látsz egy vaskohót. Keletre nézve látsz egy Raia oltárt. Délkeletre egy világítótorony van. Délre egy mély szakadék van. Délnyugatra egy rúnakő van. Nyugatra egy főutca van. Északnyugatra egy vaskohó van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. A feléd közeledő fémbontó szójer mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. (ld. enc.) A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

A parittyával célzol és lősz. Elrepül 2 kerek kő. Megsoroztad a fémbontó szójer fejét. (2 támadással 3 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre rontasz. Vasalt bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a fémbontó szójer kitinpáncélját. (3 támadással 84 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megpöccinted a fémbontó szójer jobb hátsó lábát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Marásokat ejt rajtad a fémbontó szójer. (3 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A szörny tűnődve szaglászik, majd nyálat fecskendez egy nálad levő vasérc felületére. Szerencsére semmi hatása sincs. A fémbontó szójer még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkalapácsot, szereztél 2 vasércet. Eldobod az értéktelenné vált bibircsók-óriás trófeát, és kiszedsz egy fémbontó szójer trófeát. 693 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 95, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}

Észreveszel valamit a földön. Nem túl régi (maximum néhány napos) alakváltó nyomok vezetnek nyugatra.

(Továbbmész...) [75,-36] Továbbra is a hegygerincen mászkálsz, a legmagasabb hegyek közt. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy mély szakadékot. (ld. enc.) Azanya! Olyan szobrot fedeztél fel, aminek láttán nem hiszel a szemednek. Alaposabb nézelődés után inkább mégis. Látod, hogy Macskaszemű Marion egy győztes csata után jóízűen falatozik egy Thargodan hercegből. Az étvágygerjesztő alkotást nézve a te szádban is összefut a nyál... Mindenesetre kicsit elborult lehetett a művész. Oldalt pillantva, meglátsz egy világítótornyot. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Messze északkeletre látsz egy Raia oltárt. Keletre nézve látsz egy világítótornyot. Délkeletre egy Fairlight oltár van. Délre egy rúnakő van. Délnyugatra egy törpe bánya van. Nyugatra egy rúnakő van. Északnyugatra egy főutca van. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Megpróbálod egy kisebb kőkupacnak álcázni magad. Hiába, a tapasztalat. Ezúttal is megúsztad harc nélkül. Persze kíváncsi vagy, mi is volt az ellenfeled. Ahogy ellépked a rejtekhelyed mellett, megismered. Egy nyuhaj karbin. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről.

Körbevizsgálódsz. Kicsit régi (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek délkeletre. [20 pontot használtál fel, van még 121.]

kf 1739 kézbeveszed/felveszed az 1739. tárgyat
Leveszed a bőrsisakot, majd a fejedre teszed a harci maszkot. [0 pontot használtál fel, van még 121.]

be 42 bemész a 42. titkos labirintusba
A bejárat megtalálása nem okoz komoly nehézséget a magadfajta tapasztalt kalandozónak. Semmi fényt nem látsz odabent. Fáklyát gyújtasz. Kissé félve az ismeretlentől indulsz meg befelé a folyosón. [5 pontot használtál fel, van még 116.]

lm 3 5 7 mozogsz 3 5 7
Az út egy széles, tágas szobába torkollik. [2. PONT.] Szoborrá dermedsz, amikor észreveszed, hogy egy Tugt-ork van előtted! Fegyvere egy csontszablya. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

A parittyával ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 2 kerek kő. Többször meglövöd a Tugt-ork testét. (2 támadással 8 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a bronzkardot. Megmarkolva a bronzkardot ellenfeledre ugrasz. Bronzkarddal kegyetlenül összevagdalod a Tugt-ork bal lábát. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal eltalálod a Tugt-ork testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A Tugt-ork fegyverével több sebet ejt a jobb válladon és karodon. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 kerek követ találsz meg, amelyet még használni tudsz. 68 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 42, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 csontszablyát. Kicsit meggörnyedten, meg-meglapulva mész. Ahová most értél, az a T-elágazás kell, hogy legyen. [3. PONT.] Egyszercsak eltűnik a lábad alatti kőlap, és egy hegyes karókkal teli verembe esel! 12 életpontot vesztettél. Sikerül kimásznod.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Vigyázó léptekkel mozogsz tovább. Elérsz a T-elágazáshoz. Most vajon merre? [4. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Nem rettenve meg semmitől, tovább suhansz. Egy sima, fából készült ajtó a következő akadály. Elővigyázatosan próbát teszel: Könnyen nyílik. Belépsz a térképen is jelölt szobába. [5. PONT.] Valami mozog előtted! Közelebb lopódzol. Már látod, hogy egy Tugt-ork az. Fegyvere egy csontszablya. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a parittyával beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 2 kerek kő. Többször meglövöd a Tugt-ork jobb lábát. (2 támadással 6 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a bronzkardot. Megmarkolva a bronzkardot ellenfeledre támadsz. Bronzkarddal irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a Tugt-ork testét. (2 támadással 32 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megcsapod a Tugt-ork testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A Tugt-ork fegyverével megkarcolja a bal kezedet. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 68 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 45, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 csontszablyát és 1 bőrsisakot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Úgy suhansz, mint az árnyék. A térképen is jelölt hármas elágazáshoz érsz. [4. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Meg-megállsz, fülelsz, miközben előrehaladsz. Hoppsz, már itt is van a T-elágazás! [7. PONT.] Egyszercsak eltűnik a lábad alatti kőlap, és egy hegyes karókkal teli verembe esel! 20 életpontot vesztettél. Sikerül kimásznod.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. [30 pontot használtál fel, van még 86.]

lm 8 9 15 mozogsz 8 9 15
Folytatod a felderítést. Egy vastag, kőből faragott ajtót látsz. Megvizsgálod: Sajnos be van zárva. Kis keresgélés, próbálkozás után rájössz, hogy a nálad levő csontkulcs nyitja az ajtót. Vacak kis szoba ez - állapítod meg, amint körülnézel. [8. PONT.] Az egyik sarokban találsz egy nagy, díszes ládát. Nincs bezárva: óvatosan kinyitod. Megnézed, hogy mi a zsákmány: 1 vaskulcs (ld. enc.), 1 ezüst gyűrű és 1 csontkés (ld. enc.). Gyorsan kiüríted a ládát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Úgy suhansz, mint az árnyék. Ahová most értél, az a T-elágazás kell, hogy legyen. [7. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Elértél a folyosó végéhez. Innen nem vezet tovább út. [9. PONT.] Dübörgést hallasz fentről, és látod, hogy a plafon egy része zuhanni kezd! 8 életpontot vesztettél. Félreugrasz a lezúduló kőfal-csapda elől. A fal lassan visszamegy.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Úgy suhansz, mint az árnyék. Egy T-elágazáshoz érkeztél. [15. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. [20 pontot használtál fel, van még 66.]

lm 16 14 12 mozogsz 16 14 12
Körültekintően, óvatosan lopódzkodsz tovább. Egy nagy vasalt ajtó körvonalai bontakoznak ki előtted. Találsz egy kilincset: Sajnos be van zárva. Kis keresgélés, próbálkozás után rájössz, hogy a nálad levő vaskulcs nyitja az ajtót. Mindenfelé figyelve haladsz tovább. Az út egy nagy szobába torkollik. [16. PONT.] Nem lepődsz meg, hogy egy bibircsók-óriás lakik itt. Fegyvere egy göcsörtös bunkó. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

A parittyával célzol és lősz. Elrepül 2 kerek kő. Párszor kipécézted a bibircsók-óriás testét. (2 támadással 8 életpontot sebezve.) Ellenfeled sziklát dob rád. Eltalált téged. (2 életpontot vesztettél.) Marokra fogva a vasalt bunkót ellenfeledre rohansz. Vasalt bunkóval többször kegyetlenül megütöd a bibircsók-óriás testét. (3 támadással 88 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal súrolod a bibircsók-óriás jobb lábát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) A bibircsók-óriás egy felső támadása részben eléri célját, kisebb zúzódás keletkezik a jobb válladon. (1 támadástól 10 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a bronzkardot, szereztél 6 aranyat. 645 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 106, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 göcsörtös bunkót és 1 ezüst karkötőt (ld. enc.). Kiszabadítod a falhoz láncolt Lady Oliviát. - Köszönöm, kedves kalandozó! - mondja. - Még épp idejében érkeztél. Ezért különleges jutalmat kapsz: megkapod apám láncingét, neki már úgysincs szüksége rá! Veled tartok a kijáratig, ha megengeded. - Némi kutatás után találsz egy tömör kődobozt. Sajnos zárva van. Rövid próbálkozás után kiderül, hogy a birtokodban levő rézkulcs nyitja a ládát. Megnézed, hogy mi a zsákmány: 1 fűszertartó (ld. enc.), 38 arany, 1 deus ex machina, 2 fáklya és 2 kaja. Gyorsan kiüríted a ládát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.) Nincs megállás - továbbtotyogsz. Egy T-elágazáshoz érkeztél. [15. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) Hangot hallasz szemből - megtorpansz, figyelsz, de aztán semmi. Még óvatosabban mész tovább. Egy T-elágazáshoz érkeztél. [14. PONT.] Ssssh! Valamilyen csapdát aktiváltál. Amikor meglátod a feléd süvítő nyílvesszőket, már tudod is, hogy milyet. 1 nyílvessző talált el. 5 életpontot vesztettél. A különösen maró fájdalom oka a nyílvesszők hegyére kent méreg lehetett.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Amint belépsz, körülnézel. A sarokban pókháló fityeg! [12. PONT.] Hamarosan egy kőkorszaki szakit pillantasz meg. (ld. enc.) Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Megveted a lábad, és a parittyával ellenfeledre lősz. Elrepül 2 kerek kő. Párszor kipécézted a kőkorszaki szaki bal oldalát. (2 támadással 9 életpontot sebezve.) A lény mereven rádnéz. Ellenállsz a kővéváltoztató varázsnak. Marokra fogva a vasalt bunkót a másikra rontasz. Vasalt bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a kőkorszaki szaki jobb lábát. (3 támadással 86 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal eltalálod a kőkorszaki szaki testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A szörny mancsával apró sebet ejt a bal kezeden. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A kőkorszaki szaki még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a bronzkardot, szereztél 1 kőszemet. (ld. enc.) 623 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 lőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 103, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. [20 pontot használtál fel, van még 46.]

lm 11 10 1 mozogsz 11 10 1
A szoba, amelybe belépsz, első pillantásra nagyon elhagyatottnak tűnik. [11. PONT.] Nem lepődsz meg, hogy egy óriás patkány lakik itt. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzkardot. Meglengetve a bronzkardot ellenfeledre rontasz. Bronzkarddal egy irtózatos ütéssel felvágod az óriás patkány farkát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal kegyetlenül megütöd az óriás patkány testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a jobb válladba. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Az óriás patkány szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. 16 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 18, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Minden neszre ügyelve folytatod a felderítést. Kanyarodik a járat. [10. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Folytatod az utat. Ahová most értél, az a T-elágazás kell, hogy legyen. [3. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Halvány fényt látsz magad előtt: habozva mész tovább. Egy nagyobb terem! [2. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Végre, a kijáratnál vagy! Kimész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. [25 pontot használtál fel, van még 21.]

m 5 mozogsz délnyugatra
[74,-35] Meredek és hatalmas hegyekkel teli vidéken vagy továbbra is. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Úgy érzed, el tudsz bújni néhány satnya bokor mögé. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 rejtőzködés). Miután sikerült elbújnod, kíváncsi leszel. Elővigyázatosan kinézel rejtekedből. Felismered. Ez egy nyuhaj karbin. Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz.

Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " Eme sziklabércen alapította a hét bátor harcos a Vad Horda nevű törzset. " Felfedeztél egy törpe bányát. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy csillezsályát. Látsz egy teljesen lerombolt világítótornyot. A rombolás csak valami alattomos lény műve lehet. A távcsővel lassan körülnézel. Amint a kukkert keletre fordítod, megpillantasz egy rúnakövet. Délkeletre nézve látsz egy mély szakadékot. Délnyugatra egy Elenios oltár van. Nyugatra egy Fairlight oltár van. Északnyugatra egy főutca van. Északra egy rúnakő van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Nem túl friss (kb. 1 hetes) troll nyomok vezetnek északkeletre. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés). [10 pontot használtál fel, van még 11.]

kt 1253 3 elkészíted az 1253. tárgyat (3 darabot)
Begyűjtöttél 3 csillezsályalevelet. [9 pontot használtál fel, van még 2.]

m 6 mozogsz nyugatra
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 2.]

f 152 kísérletezel a 152. tárggyal
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 2.]

f 152 kísérletezel a 152. tárggyal
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 2.]

szk 34 keresed a 34. szörnyet
Felkészülsz a terepgyakorlatra: táborozás után megpróbálsz keresni egy kőszáli disznót. [0 pontot használtál fel, van még 2.]

* 1. BP: h 147 0 0 használod a 147. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [3 pontot használtál fel, van még -1.]

* 2. BP: h 233 10 0 használod a 233. tárgyat
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még -1.]

* 3. BP: ext 0 0 0 visszadátumozás kérelem
Még nem telt el egy hónap (legutóbb 2016. évben 9. hónapban adtad ki) a parancs utolsó használata óta. [0 pontot használtál fel, van még -1.]
Iszol a vizestömlőből. Etetési idő! Sajnos egy szem kajád sincsen, amit kioszthatnál az éhes szörnyeid között! Fáradtan a napi megpróbáltatásoktól, táborozásra alkalmas helyet keresel. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. A megpróbáltatások egyre szívósabbá tesznek. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben -1 pontod maradt, ebből a következő körre -1 pontot vihetsz át. Kapsz még 204 pontot. A következő körben tehát 203 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


SZIKLAFÉSZEK (167. TEREPTÁRGY)
A magashegység elhagyatott sziklái között, a szédítően magas sziklafalon megpillantasz egy fészket. Milyen óriási madár képes ilyen magasra repülni, ilyen hidegben megélni? És vajon mi lehet a fészekben? Tojás? Vagy valamilyen kincs? Érdemes lenne megpróbálni... Csakhogy mindez hegymászóhoz illő feladat - egy mászókampó nélkül vagy 6-osnál kisebb mászás szakértelemmel akár meg se próbáld. Ha nagyon kíváncsi vagy, és van mászókampód, használd, és lásd, mi történik! Ez a tevékenység 24 pontba kerül.

FÉMBONTÓ SZÓJER (150. SZÖRNY)
A fémbontó szójer a hegyek félelmetes lakója. Leginkább egy nagy szürke pajzstetűre emlékeztet, hosszú, vékony antennákkal. Ezekkel képes már messziről is a fémet megérezni. Nagy veszélyt jelent a hegyekben bányászó kalandozókra, mert pillanatok alatt képes a nyers formában levő vasat, ónt és rezet köpetével elbontani. Még az is előfordulhat, hogy a fémből kovácsolt páncélodat, fegyveredet támadja meg és rágja szét. [A játék szempontjából egyforma valószínűséggel választja a szójer a fémrudadat, a kis vaskulcsodat vagy akár a vasvértedet. A bontás ellen a KF-elés sem véd, kivéve a jobb ill. balkezes fegyveredet, ellentétben a fabontó szójerral. Az, hogy a kiválasztott fémtárgy megmenekül-e, nagymértékben függ az adott tárgy sav elleni mentődobásától. Így pl. egy vasvért sokkal nehezebben semmisül meg, mint egy rézdarab.] A fémbontó szójer ellen az ütőfegyver a leghatékonyabb.

MÉLY SZAKADÉK (154. TEREPTÁRGY)
A hegyek között barangolva, egy mély, sötét szakadékot pillantasz meg. Első benyomásod az, hogy legjobb lenne elkerülni, de aztán győz benned a kalandozó kíváncsisága. Egész a peremig kikúszva, óvatosan lenézel. Odalent, a meredek és sima sziklafalban egy sötét üreget látsz! Vajon mi van benne? Egy kötéllel le tudnál menni, de ez elég veszélyes vállalkozás lenne (5-ös vagy nagyobb mászás szakértelem szükséges hozzá). Ha meg akarod próbálni ezt a veszélyes dolgot, akkor a H 92 parancsot kell kiadnod, 20 pontért.

VASKULCS (183. TÁRGY)
Szépen szaporodó kulcsgyűjteményedben ez az egyszerű nyelű, de bonyolult tollazatú álkulcs jól fog mutatni. Sok ajtó van, amelyet ezzel ki tudsz majd nyitni.

CSONTKÉS (11. TÁRGY)
A bolhakutya hosszú és éles bordacsontjából egy igen hatékony szúrófegyvert készíthetsz, a csontkést, amely balkezes fegyverként is használható. Sebzése d4+3, elkészítése a KT 11 paranccsal, 4 pontért történik.

EZÜST KARKÖTŐ (158. TÁRGY)
Ez a karkötő minden vizsgálódás ellenére is csak egyszerű bizsunak bizonyul. Bár egy ékszerész bizonyára jó árat fizet érte, és hordhatod is, dekorációs célokból. Vagy esetleg odaajándékozhatod szíved hölgyének. Egyszerre két különbözőféle karkötőt hordhatsz, a KF 158 paranccsal.

FŰSZERTARTÓ (210. TÁRGY)
Ez az apró, szürke üvegből öntött tárgy a nagymamád polcon sorakozó, felcímkézett fűszertartóira emlékeztet. Ha Fűszert (azaz sáfrányport) szerzel, automatikusan ebbe töltöd. Maximum 5 adag fűszer fér bele.

KŐKORSZAKI SZAKI (109. SZÖRNY)
A kőkorszaki szaki ember magasságú, élő kőből levő lény. Semmilyen sebzést sem lehet neki okozni szúró vagy vágófegyverrel. Nem is annyira a kis öklei által okozott, könnyen elkerülhető csapásai, hanem kővé változtató pillantása miatt nagyon veszélyes. Ha ez a szörny kővéváltoztat, meg kell várnod a Kővéváltakat Visszaváltoztató Ghalla Elit Osztagot (KÖVGEO), és ez 40-80 TVP-nyi időbe is belekerülhet [Ha már nincs ennyi TVP-d, akkor a maradék mínusz TVP-k formájában a következő fordulód TVP-jéből vonódik le]. Labirintusok mélyén vagy márványtornyokban lehet vele találkozni.

KŐSZEM (304. TÁRGY)
Ha leölsz egy olyan szörnyet, melynek pillantása kővé képes változtatni, általában kimetszheted a speciális mágikus képességgel rendelkező jobb szemét. Bár e tárgy a lény halála után már nem képes kővé változtatni, hasznos anyagi komponens lehet bizonyos varázslatoknál.

KARAKTERLAP

Aranyorrú Gurtni, egy szőke, tüsi hajú, szürke szemű törpe férfi vagy. Hosszú szakállad és rövid bajuszod van. Bőröd sárga. Fairlight követője vagy. Ez a 63. fordulód.

Erő: 18 (21) Szint: 14 Merészség: 5/2 Magasság: 118 cm
IQ: 16 Támadás: 17 Agresszió: 3 Testsúly: 71 kg
Ügyesség: 10 (15) Védekezés: 15 Menekülés: 30 % Életkor: 63/63 év
Egészség: 22 Életpont: 223/223 Jellem: semleges (+15) Tul. pont: 10
Szerencse: 14 Varázspont: 28/16 Pénz: 146 arany Kép. pont: 11
Eddig összesen 350 szörnyet (8 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 2 917 TP-t kaptál. Jelenleg 52 908 TP-d van. A következő szinthez még 22 092 TP szükséges. Trófeáid: kérődző etra, fémbontó szójer, ragyás burástya.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1 vágófegyverek: 7 ütőfegyverek: 18
lőfegyverek: 8 (+1) dobófegyverek: 11

Feltételes fegyverváltás: bronzkard (#2083) << vasalt bunkó (#181)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -2.); ubuk dobónyíl (#138) max. 1 db (3 -5.); ubuk dobónyíl (#138) max. 2 db (6 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
74,61 mezőn táborozol

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 675 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 7 (+1) 2. nyomkövetés: 5 (+1) 3. mászás: 3
4. csapdakészítés: 7 5. csapdaészlelés: 1 6. gyógyítás: 16
7. titkosírás: 1 8. felderítés: 1 9. szörnyidomítás: 4
10. teológia: 1 11. versengés: 1 12. zene: 1
13. szörnyismeret: 5 14. zárnyitás: 1 15. vadászat: 2
16. bányászat: 13

FELTÉTELES PARANCSOK (még 45 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
udvarolsz a 3. fajúaknak a 4. fajúaknak a 7. fajúaknak
ásol max. 32 TVP-ért
mászol max. 35 TVP-ért
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 2, max: 50)
tigroszlán (#43) (csak egyszer), trikornis (#104)
Barátságosság (aktív: 1, max: 50)
kérődző etra (#368)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
alkímia (#7, 7 VP, 3 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
erőpajzs I (#12)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
hegyi szamár (#7168) (málhás: +31 kg teher) státusz: nagyon éhezik
kőszáli disznó (#34) státusz: éhes

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Fairlight követőjének mindenhez kell értenie: imádkozz úgy, hogy felderítésed 5. szintű!
2.) A második feladat: lopj egy másik kalandozótól aranyat.
3.) Végezz egy varkaudarral.

HŐSTETTEID
A masszainvázióban megölt ellenfeleid száma: 4, a sikeresen kikutatott kinyílt phua-kúpok száma: 0, a pontszámod: 406.

Összsúly: 68.74 kg Megterheltség: 82%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 52 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
3 spiritusz (#170) 3 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
44 arany (#50) 1 bőrsisak (#57) 2 csillezsályalevél (#1253)
1 csontkés (#11) 2 csontszablya (#64) 1 deus ex machina (#1)
1 dorony tüdő (#212) 1 ezüst gyűrű (#180) 1 ezüst karkötő (#158)
1 fáklya (#36) 1 fűszertartó (#210) 1 göcsörtös bunkó (#123)
7 kerek kő (#19) 1 kőszem (#304) 2 vasérc (#152)
1 vaskulcs (#183)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

73 74 75 76
-42
-41
-40
-39
-38
-37
-36
-35
-34
(74,-40) sóhajtó dorony (#112), 44. jellempróba, Fairlight oltár
(74,-35) nyuhaj karbin (#110), törpe bánya (#435), csillezsálya (#1252, belőle készíthető: #1253), világítótorony (#156)
(75,-39) trappoló dinymák (#118), Fairlight oltár, vaskohó (#155), olvasztókemence (#86), 46. jellempróba
(75,-38) Elenios oltár, világítótorony (#156), vaskohó (#155), egy ismeretlen isten rúnaköve, olvasztókemence (#86), kőszáli disznó (#34)
(75,-37) nyuhaj karbin (#110), sziklafészek (#167), világítótorony (#156), fémbontó szójer (#150)
(75,-36) a 42. labirintus bejárata, mély szakadék (#154), művészi porolit (#720), világítótorony (#156), nyuhaj karbin (#110), Tugt-ork (#46), bibircsók-óriás (#120), kőkorszaki szaki (#109), óriás patkány (#42)

Üzenet küldése a karakternek