62. forduló, 64. forduló, Tanir Dogmar összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2010. okt. 18. 9h:07'
EZ A 274. JÁTÉKHETED, 63. FORDULÓD
275. játékheted kezdete: okt. 25.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2297

TANIR DOGMAR KALANDJAI


13 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [72,59] koordinátán.
A táborozás 1. napján összeakadsz egy hosszú aranyhajú, csillogó szemű elf férfival. Fekete a bőre. Raia főpap-jelöltje. Tagja az Igaz Barátok Rendjének. Egy fekete bőrcsizmát, egy féregíz nyakpántot, egy halálhozó karkötőjét, egy hatalom fülbevalóját, egy lánckesztyűt, egy Métely páncélját, egy nap szimbólumot, egy obszidián karkötőt, egy sárga erőövet, egy smaragd védőgyűrűt, egy szirén köpenyét, egy topáz erényövet, egy vassisakot és egy vérpettyes gyűrűt visel. Ruházatát egy hadroszaurusz trófea, egy velociraptor trófea és egy varkaudar íjász trófea ékesíti. Jelet látsz a ruhájára festve: egy halványan vibráló nyunyónyűvő vikócmajom. Jobb kezében egy varkaudar szablyát, bal kezében egy rövid kardot tart. Lőfegyvere egy tünde íj. Tárgyainak egy részét egy karmos tankány viszi. Érzékeled auráját: jelleme jó, valószínűleg nem akar rosszat. Összeismerkedtek. Az ő neve Soi D'Arnan. Bizalmas homlokérintésetek lehetővé teszi, hogy a későbbiekben is kapcsolatot tarthassatok fenn. Sokkal jobban érzed magad, kisebb sérüléseid begyógyultak. (+7 életpont.) Átugrott hozzád egy főnixtoll.
Az 1. napon egy kontyos ősz hajú, barna szemű árnymanó nő megpróbált lopni tőled, de kiszúrtad idejében. Rögtön elszaladt a sunyi. Azonnal kiáltozni kezdesz: "Tolvaj, fogják meg!" A városi őrök rövidesen kézrekerítik a fickót, és magukkal viszik.
A 2. napon összeakadsz Bal Dahinnal. Elenios hittérítője. Egy aranygyűrűt, egy bőrsisakot, egy féregíz nyakpántot, egy kígyóbőr övet, egy örökkévaló holdkőjét, egy szem szimbólumot, egy tankány karmot, egy varkaudar csizmát és egy varkaudar páncélt visel. Felszerelését egy rücskös gigaféreg trófea, egy élőholt quwarg trófea és egy tüskés harci gromak trófea díszíti. Homlokán a következő jelet látod: Egy Homálylantot tartó, zokogó avatár.. Bal kezében egy kőkalapácsot tart. Lőfegyvere egy bumeráng. Hátasa egy idomított sakál. Tárgyainak egy részét egy vadász tatu viszi. Számodra jól felismerhető a körülötte lebegő láthatatlan aura: tiszta fehérrel ragyog, jelezve, hogy ő jó. Köszöntitek egymást, aztán tovább.
A 2. napon találkozol egy hófehér, kontyos hajú, homokóra szemű, rövid bajszú kobudera férfival. A bőre sötétbarna. A Halál, a Tűz és a Káosz Angyala kíséri. Leah inkvizítora. Egy fejvadász medált, egy féregíz nyakpántot, egy gólem talizmánt, egy halálhozó karkötőjét, egy hatalom fülbevalóját, egy jing-jang fejpántot, egy koponya gyűrűt, egy koponya szimbólumot, egy rothasztó talizmánt, egy ryuku csizmát, egy ryuku kesztyűt, egy ryuku mellvértet, egy ryuku nadrágot, egy smaragd karkötőt és egy szirén köpenyét visel. Rangja: Inkvizíció fejlesztőbajnoka. Ruházatát egy ongóliant trófea, egy kisebb quwarg isten trófea és egy elf mesterharcos trófea díszíti. Jelet látsz a ruhájára festve: egy koponya, mely szemüregében haláltusádat látod. Bal kezében egy mithril pajzsot tart. Lőfegyvere egy mérg. ubuk dobónyíl. Nem kell gyalog mászkálnia: pacija egy szelíd mutáns pók. Tárgyainak egy részét egy karmos tankány viszi. Érzékeled auráját: feketén vibrál. Egy alattomos gonosz! Összeismerkedtek. Az ő neve Morogva Chen. Bizalmas homlokérintésetek lehetővé teszi, hogy a későbbiekben is kapcsolatot tarthassatok fenn.
A 2. napon újból találkozol Soi D'Arnannal. Elég egy mentális pillantás aurájára: tiszta fehérrel ragyog, jelezve, hogy ő jó. A másik kalandozó aurája gyógyított rajtad. (+7 életpont.) Üdvözlitek egymást, mint két régi jóbarát. Rövid trécselés után folytatod utadat.
A 2. napon találkozol egy hosszú ezüsthajú, csillogó szemű elf nővel. A bőre világosabb az átlagosnál. Sheran felszentelt papja. Egy arany papi karkötőt, egy gyémánt védőgyűrűt, egy hatalom fülbevalóját, egy kvazár sisakot, egy lajstrom medált, egy Métely páncélját, egy obszidián karkötőt, egy örökkéval. topázát, egy ritualista amulettet, egy ryuku kesztyűt, egy ryuku nadrágot, egy szirén köpenyét, egy tünde tegezt, egy vark. pecsétgyűrűt, egy varkaudar csizmát, egy varkaudar szimbólumot, egy virág szimbólumot, egy vortex talizmánt és egy zafír erőövet visel. Felszerelését egy borzalmas varkaudar trófea, egy Poomr Ko trófea és egy varkaudar varázsló trófea ékesíti. Jobb kezében egy varkaudar szablyát, bal kezében egy harci kalapácsot tart. Lőfegyvere egy tünde íj. Egy goldugar a hátasa. Tárgyainak egy részét egy hegyi szamár viszi. Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Liallan. Bizalmas homlokérintésetek lehetővé teszi, hogy a későbbiekben is kapcsolatot tarthassatok fenn.
A 3. napon összeakadsz egy vörös, göndör hajú, barna szemű alakváltó nővel. A bőre kreolszínű. Fairlight nagyhatalmú főpapja. Homlokán a mágia ezüstszínű rúnáját látod. Egy arany papi karkötőt, egy aranyozott klipszet, egy bundás kabátot, egy fejvadász medált, egy féregíz nyakpántot, egy gólem talizmánt, egy hatalom fülbevalóját, egy jegygyűrűt, egy koponya gyűrűt, egy kvazár kesztyűt, egy kvazár páncélt, egy kvazár sisakot, egy lajstrom medált, egy obszidián karkötőt, egy smaragd védőgyűrűt, egy vark. pecsétgyűrűt, egy varkaudar csizmát, egy villám szimbólumot, egy vortex talizmánt és egy zafír erőövet visel. Felszerelését egy ongóliant trófea, egy varkaudar hadúr trófea és egy Rodrig trófea színesíti. Jelet látsz a ruhájára festve: két kört formázó ezüst kígyó. Övén 1 kalandozóskalp fityeg! Jobb kezében egy csontpálcát, bal kezében egy harci kalapácsot tart. Lőfegyvere egy ubuk dobónyíl. Holmiját egy hegyi szamár cipeli. Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Lady Változás. Telepatikus kapcsolatot létesíttek. Szórakozás gyanánt varázsviadalt vívtok. Némi kántálás és koncentrálás után megjelenik mindegyikőtök előtt 1-1 manaelementál. Megkezdődik a csata. Régóta harcoltok, lényeitek alig élnek. Végül elementálodat hatalmas ütés éri, eltűnik - vesztettél!
A 6. napon találkozol Gaz Ellával. Chara-din bíborosa. Egy Eldereth kristályt, egy griff nyakéket, egy hatalom fülbevalóját, egy jegygyűrűt, egy Jerome köpenyét, egy káosz szimbólumot, egy nekrofun medált, egy nodonrod kitűzőt, egy obszidián karkötőt, egy ryuku karvédőt, egy ryuku kesztyűt, egy ryuku mellvértet, egy ryuku nadrágot, egy ryuku sisakot, egy smaragd védőgyűrűt, egy vark. pecsétgyűrűt, egy varkaudar csizmát, egy varkaudar szimbólumot és egy zafír erőövet visel. Ruházatát egy Tguarkhan trófea, egy ongóliant trófea és egy mocsárivérc trófea ékesíti. Jelet látsz a ruhájára festve: prédára leső drónkeselyű. Jobb kezében egy varkaudar szablyát, bal kezében egy méregtagadót tart. Lőfegyvere egy ubuk dobónyíl. Hátasa egy idomított spagulár. Teherhordója is van: egy hegyi szamár! Szegény állat majd megszakad. Érzékeled auráját: sötét, mert gonosz. Komoran végigmér Téged, de nem üdvözöl. Továbbmész.
A 6. napon találkozol egy fekete, copfos hajú, csillogó szemű alakváltó férfival. Bőre mint a hold sápadt ezüstje. Mozgása könnyed, szinte már légies. Szemében a poklok tüze lángol, az örökké tartó kárhozat; a fájdalom és a kéj, melyet hamarosan megoszt veled... Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Oroszlánszív. Bizalmas homlokérintésetek lehetővé teszi, hogy a későbbiekben is kapcsolatot tarthassatok fenn. Percekkel később is a különös találkozás hatása alatt állsz... de már nem vagy képes felidézni a részleteket.
A 8. napon összeakadsz egy barna, copfos hajú, zöld szemű, harcsabajszos ember férfival. Tharr főpapja. Egy arany papi karkötőt, egy bíbor erőövet, egy fekete bőrcsizmát, egy gólem talizmánt, egy hatalom fülbevalóját, egy két kard szimbólumot, egy obszidián karkötőt, egy rothasztó talizmánt, egy vassisakot, egy vasvértet, egy vérvörös köpenyt, egy grifftoll kesztyűt és egy smaragd védőgyűrűt visel. Fegyverzetét egy varkaudar iszákos trófea, egy quwarg ősmágus trófea és egy tyrannoszaurusz rex trófea ékesíti. Valamilyen szövetség tagja, jelvénye: mindent elsöprő hömpölygő ármádia. Jobb kezében egy biami kvazárlándzsát, bal kezében egy méregfogat tart. Megbarátkoztok egymással. Az ő neve Cormac Mac Art. Bizalmas homlokérintésetek lehetővé teszi, hogy a későbbiekben is kapcsolatot tarthassatok fenn. Tudása félelmetes, így meghajolsz előtte.
Nyakadon két apró pont van. Vért szívtak tőled! (-20 életerő.) Már éppen indulnál, amikor egy vérvörös rózsát veszel észre a hátizsákodra fektetve. Vajon hogyan kerülhetett oda? Nem tudsz ellenállni élénk színének és illatának, így óvatosan elteszed. (ld. enc.) Fura érzésed van: mintha valamid hiányozna...
Megpróbálod megállapítani a nyomok alapján, hogy ki volt a tolvaj. Hiába keresgélsz: nem találsz semmit. Betolakodók vannak a területeden. Szolgáid már harcolnak ellenük, érzed, ahogy sorban elbuknak. A támadók arcán undor és gyűlölet, lerázzák magukról elméd erejét. Védekeznél, fogaddal marnál beléjük, hogy vérükből nyerjél erőt; de testedet átjárja fegyverük. A lándzsa szíveddel együtt a földhöz szögez - ez hát a vég. Az utolsó kép egy csizma, mely fejedre tapos, amikor kihúzzák belőled a fegyvert... a kalandozók már kincseid kutatják. Te csak a felkelő nap pusztító tüzét érzed, s az évszázadok tapasztalatából egy szakadt fekete köpeny és a csatamező sarával keveredő hamu marad...
Magad előtt látod a képet, amint éppen egy szűk tárna legvégén vésed a falat. Felismered, ezek Kara-Duor legendás tárnái, minden törpe álma! Gyorsan munkához látsz, hátha találsz valamit. És igen! Ezt a szerencsét, te vagy az első törpe, aki kiásott egy darab andrakitot! Ezt a többieknek is látniuk kell! Gyorsan felfelé, mielőbb szólni nekik! Már látod magad felett a világosságot, az már a barlang nyílása kell, hogy legyen! De nem, csak a nap első sugarai sütnek be a lyuk száján, ahol aludtál.
Nyugodt meditációdat ismerős látogató zavarja meg. A FÉNY hordozóinak hírnöke ismét veled tölt egy kis időt. Beszélgettek, kacagtok, jól érzitek magatokat. A NAPpal éjszakába vált, s SZEMedet eltakarja az álmosság. Vendéged is távozik, s távoztával a téged körülvevő FÉNY is megfogyatkozik...
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+9 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+24 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). [A két forduló között 1 új/megváltoztatott Encyclopedia Fantasia-t kaptál. (ld. enc.)]

* 1. KP: leveszed/lerakod a 229. tárgyat
Ez a tárgy már nem is volt a kezedben, ezért eleve nincs szükség erre a parancsra. [0 pontot használtál fel, van még 243.]

* 2. KP: kézbeveszed/felveszed a 373. tárgyat
A csuklódra húzod az Eldaran karkötőjét. [0 pontot használtál fel, van még 243.]

* 3. KP: fejleszted az 1. tulajdonságodat 10 pontért
Gondos edzéstervet állítasz össze, majd gyakorolni kezdesz. Fekvőtámaszokkal, helybenfutással, guggolásokkal gyötröd testedet. Ez még édeskevés ahhoz, hogy az erőd észrevehetően fejlődjön. [10 pontot használtál fel, van még 233.]

* 4. KP: fejleszted a 3. tulajdonságodat 10 pontért
Fél lábon ugrálva, felszerelésed több tagját egyensúlyozva próbálsz minél lehetetlenebb feladatokat állítani magad elé, az ügyességed fejlesztése céljából. Már csak egész keveset kell gyakorolnod, hogy az ügyességed érezhetően megnövekedjen. [Még 13 TVP-t kell elköltened.]

[10 pontot használtál fel, van még 223.]

* 5. KP: leveszed/lerakod a 373. tárgyat
Leveszed az Eldaran karkötőjét. [0 pontot használtál fel, van még 223.]

cir 4 vándorcirkusz látogatása 4
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 223.]

tf 3 13 fejleszted a 3. tulajdonságodat 13 pontért
Gyakorlod a képzeletbeli ellenfelek csapásai, ütései elől való félreugrást. A gyakorlásnak megvan az eredménye! (+1 ügyesség.) [13 pontot használtál fel, van még 210.]

v 13 elmormolod a 13. varázslatot
Szemöldöködet ráncolva gyors ujjmozdulatokba és kántálásba kezdesz. Pezsgő mágikus energia terjed szét benned. Sikerült elmondanod a hadiszerencse I varázslatot! A hatás azonnal érezhető (+1 szerencse következő táborozásod végéig.) [-4 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 205.]

v 12 elmormolod a 12. varázslatot
Énekbe kezdesz a mágia különös nyelvén. Pezsgő mágikus energia terjed szét benned. Egy végső mozdulattal előhívod az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 200.]

v 28 elmormolod a 28. varázslatot
Szemöldöködet ráncolva gyors ujjmozdulatokba és kántálásba kezdesz. Bizsergető, csípős érzés fut végig rajtad. Az utolsó ige kiejtésével elmondtad a csupasz izom varázslatot! Izmaid megnőnek, megdagadnak (+1 erő). [-10 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 195.]

v 6 elmormolod a 6. varázslatot
Arkánum-jeleket rajzolva a levegőbe, mormolni kezdesz. A mágia tűzként árad szét tagjaidban. Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad az áldomás varázslatot! A következő csatában pontosabban fogsz találni. (+4 támadás.) [-5 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 190.]

kf 229 kézbeveszed/felveszed a 229. tárgyat
A csuklódra húzod az obszidián karkötőt. [0 pontot használtál fel, van még 190.]

kt 3 elkészíted a 3. tárgyat
Legyártottál 1 vizestömlőt. [20 pontot használtál fel, van még 170.]

m 7 mozogsz északnyugatra
[71,58] A síkság nyíltsága után valamivel bátrabban érzed magad egy ritka erdőbe belépve. Ez Hrók erdejének a széle.

Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Dornodon rúnaköve.
(Vándorcirkusz:)
- Itt a cirkusz, itt a cirkusz - hallod a kántálást, és mire feleszmélsz, már sátrak tömkelege terül szét körülötted. Egy mélynövésű, kék színűre festett alak állja utad, és a tenyerét a belépésre jogosító összegért tartja feléd. Egyesével átadod neki a 20 aranyat.
Már messziről kiszúrod a boszorka sátrát, és abba az irányba indulsz.
- Elhoztál mindent - köszönt az öregasszony mosolyogva és elveszi a tárgyakat. - Jutalmul a tied a teremtés zsákja. - Örömmámorban úszva hagyod el a sátrat. (ld. enc.)
Megvizsgálod a talajt. Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) törpe nyomok vezetnek délkeletre. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés). [20 pontot használtál fel, van még 150.]

kf 12 1 kézbeveszed/felveszed a 12. tárgyat a jobb kezedbe
Elrakod a vasalt bunkót, majd a jobb kezedbe veszed a csontszuronyt. [0 pontot használtál fel, van még 150.]

m 6 mozogsz nyugatra
[70,58] A terep továbbra is ritka erdő. Téged még az erdőben sem lephet meg buta szörny. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy pókvadász. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Teli erőből ubuk dobónyílat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 2 ubuk dobónyíl. Pár lövedéked átjárja a pókvadász fejét. (2 támadással 30 életpontot sebezve.) A pókvadász szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 94 tapasztalati pontot kaptál. {Lőfegyver fejlődés: össz: 4%} Elmúlt az áldomás hatása.
{Csatastatisztika; sebzés: 30, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Észreveszel egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Chara-din rúnaköve. Vándorlásod során egy különös szoborra bukkansz. Milliárdnyi színes, apró porszem kavargásából áll össze. A szobor magát Chara-dint ábrázolja, amint behódol egy nála nagyobb istennek, ami nem más, mint Darlan. [10 pontot használtál fel, van még 140.]

h 313 1 használod a 313. tárgyat
Magadra kensz egy adag gyógykenőcsöt. Már érzed is a hatást. ( +11 életerő.) [0 pontot használtál fel, van még 140.]

kf 127 1 kézbeveszed/felveszed a 127. tárgyat a jobb kezedbe
Elrakod a csontszuronyt, majd a jobb kezedbe veszed a mandibulakaszát. [0 pontot használtál fel, van még 140.]

m 6 mozogsz nyugatra
[69,58] Fák, mindenütt csak fák.
(Feltételes foglyul ejtés:) Valahol a közelben egy gorombilla van - állapítod meg a nyomokból. Szakszerű hurkot készítesz a köteledből, elrejted a földön, és a másik végét egy fán és egy bokron rögzíted. Megkeresed a szörnyet - nem tart sokáig - majd megpróbálod belecsalni a csapdába. Hopp, a hurok megfeszül, és már fel is rántja a gorombilla lábát! Ujjé, sikerült elfogni! Biztosítod, hogy a szörny ne tudjon elszökni, aztán megvizsgálod közelebbről. Furcsa lény, a normál kaja nem tetszik neki. (ld. enc.) Úgy véled, hogy megfelelő idomítással hasznos segítőtárssá válhat ez a lény építkezések esetén. Megvilágosodik előtted, hogyan is kéne az idomításhoz hozzálátni. (ld. enc.) Büszkén indulsz tovább. [15 TVP-t emésztett fel ez a móka.]

[25 pontot használtál fel, van még 115.]

kf 174 1 kézbeveszed/felveszed a 174. tárgyat a jobb kezedbe
Elrakod a mandibulakaszát, majd a jobb kezedbe veszed a harci kalapácsot. [0 pontot használtál fel, van még 115.]

m 6 4 4 mozogsz nyugatra, délre, délre
[68,58] Még mindig az erdőben vagy. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy barátság szent tüzét. Téged még az erdőben sem lephet meg buta szörny. Egy gorombilla nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Teli erőből ubuk dobónyílat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 2 ubuk dobónyíl. Pár lövedéked átjárja a gorombilla jobb lábát. (2 támadással 23 életpontot sebezve.) A gorombilla összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 lapockacsontot. 50 tapasztalati pontot kaptál. {Lőfegyver fejlődés: össz: 4%}
{Csatastatisztika; sebzés: 23, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Téged még az erdőben sem lephet meg buta szörny. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy karmazsin huhogó lehet. Itt csata lesz.

Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 3 ubuk dobónyíl. Alaposan megsorozod a karmazsin huhogó bal oldalát. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) Megmarkolva a harci kalapácsot a másikra rohansz. Harci kalapáccsal többször kegyetlenül megütöd a karmazsin huhogó testét. (3 támadással 49 életpontot sebezve.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A szörny önbizalmadból merítve huhog. 9 életpontot vesztettél. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 huhogó bibét. (ld. enc.) 315 tapasztalati pontot kaptál. {Lőfegyver fejlődés: össz: 4%}
{Csatastatisztika; sebzés: 62, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Találsz valamit: 1 kőkés[*]. (A [*]-al jelölt tárgyakat egyáltalán nem vagy nem mind vetted fel, a GYJ parancs miatt, vagy azért, mert betelt a hátizsákod.)

(Továbbmész...) [68,59] Az erdőt síkság váltja fel. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy tűzbokrot. Egy kapkodó, fűben kotorászó ember nőre leszel figyelmes. Kérdésedre könnyes szemmel válaszolja, hogy családja megbetegedett és ő most gyógyfüveket próbál nekik keresni, bár még sohasem csinált ilyet. Ha segíteni akarsz a lányon és családján itt az alkalom, 25 TVP-ért (46. jellempróba). Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy phua-kúpot. Észreveszel egy oltárt. Fairlight hívői építették. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy manaelementál közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Teli erőből ubuk dobónyílat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 3 ubuk dobónyíl. Több lövedéked átfúrja a manaelementál testét. (3 támadással 38 életpontot sebezve.) Meglengetve a harci kalapácsot a másikra támadsz. Harci kalapáccsal párszor megpöccinted a manaelementál lebernyegét. (3 támadással 55 életpontot sebezve.) Csápok tekergődznek feléd. Megpróbálod elkerülni őket, de néhány lecsap a testedre. (4 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Energia áramlik beléd (+5 vp). Harci kalapáccsal párszor megpöccinted a manaelementál hullámzó masszáját. (3 támadással 55 életpontot sebezve.) Csápjaival a manaelementál csapásokat mér a hasadra. (4 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Energia áramlik beléd (+6 vp). Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. {Lőfegyver fejlődés: össz: 4%}
{Csatastatisztika; sebzés: 148, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}


(Továbbmész...) [68,60] Szűnni nem akar a zöld síkság. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy ryuku légiós. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Egy lángcsóva varázslatot dobsz ellenfeledre. 5 életpontot sebeztél. Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, ubuk dobónyílat ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 3 ubuk dobónyíl. Alaposan megsorozod a ryuku légiós bal lábát. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) Marokra fogva a harci kalapácsot a másikra ugrasz. Harci kalapáccsal néhányszor megcsapod a ryuku légiós testét. (3 támadással 24 életpontot sebezve.) A ryuku légiós nem hagy pihenőt: lesújt a karodra és a mellkasodra. (2 támadástól 26 életpontot vesztesz.) Harci kalapáccsal néhányszor megcsapod a ryuku légiós bal oldalát. (3 támadással 30 életpontot sebezve.) A ryuku légiós nem hagy pihenőt: lesújt a karodra és a mellkasodra. (2 támadástól 27 életpontot vesztesz.) A másik félti az irháját, és menekülésre fogja a dolgot. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. {Lőfegyver fejlődés: össz: 4%}
{Csatastatisztika; sebzés: 72, sebződés: 53, gyógyulás: 0, összesen: -53 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Eszedbe jut, hogy láttál egyszer egy ork sámánt munka közben. Terpeszbe állsz, két karod a magasba emeled, és megpróbálod utánozni a sámán szavait: "I szkúsná, i grúsztna, i nyékámu vrúku pádágy vminútu dusévnuj nyezgódu...". Kicsit nehezen mondod ki a nyelvtörő szavakat, de mire a végére érsz, érzed jótékony hatását. (+4 életerő.)
(Feltételes gyógyítás:) A könnyek gyógyító erejében kevesen hisznek, TE azonban ezzel is kiemelkedsz a tudatlan csőcselékből. Eleinte kicsit nehezen indulnak meg könnyeid, de amikor egy fej szétpréselt hagymára gondolsz, már nincs probléma. Ahogy szétkened arcodon a könnypatakokat, érzed jótékony erejét. (+3 életerő.)
(Feltételes gyógyítás:) Gyanús mozgásra figyelsz fel egy bokor levelein. Ahogy közelebbről megvizsgálod, látod, hogy szürke roppantó bogarak roppantják a bokor ágait. Nagyapád tanácsát követve, óvatosan megfogsz egyet, és mielőtt ő roppantaná el az ujjadat, te roppantod össze őt. Vigyázva befalod, és várod a gyógyhatást. (+3 életerő.)
(Feltételes gyógyítás:) A tánc gyógyhatásai közismertek, azonban csak a hozzád hasonló igazi mesterek érnek el vele számottevő eredményeket. Halkan dúdolni kezded kedvenc slágered, majd eleinte lassan, aztán egyre őrültebb tempóban táncolni kezdesz. Mikor fáradtan a földre rogysz, sebeid szinte varázsütésre behegednek. (+4 életerő.)
(Feltételes gyógyítás:) Észreveszed, hogy melletted egy totyogó bogár éppen a petéit rakja egy fa leveleire. Megvárod, amíg befejezi a műveletet, és továbbáll. Begyűjtöd a leveleket, egy pár csepp vizet csöppentesz rá, majd befalod. Rögtön érzed, hogy megérte a fáradságot. (+5 életerő.) Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy rát-fát. Utad során felfedezel egy oltárt. Dornodon hívői építették. [80 pontot használtál fel, van még 35.]

m 3 mozogsz délkeletre
[69,61] Továbbra is síkságon vagy.
(Feltételes foglyul ejtés:) Halvány gyilkos sallank nyomokat fedezel fel! Sajnos már a jelenlegi szörnyidomítás mellett megengedett maximális számú szörny van a fogságodban. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Egy gyilkos sallank nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy lángcsóva. 12 életpontot sebeztél. Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 2 ubuk dobónyíl. Lövedékeiddel perforálod a gyilkos sallank izmos hátát. (2 támadással 26 életpontot sebezve.) A gyilkos sallank most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 5 sallank karmot. 163 tapasztalati pontot kaptál. {Lőfegyver fejlődés: össz: 4%}
{Csatastatisztika; sebzés: 38, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Látsz egy barátság szent tüzét. Látsz egy oltárt. Dornodon híveié. Csatazajra leszel figyelmes. Közelebb lopózva látod, hogy egy iszonytató ragyás burástya magasodik egy kalandozó fölé. Pajzsát az elf a feje fölé emeli, de látod, hogy nem sok esélye van, mivel a hátizsákjából egy szopókő kandikál ki, amit bizonyára még észre sem vett. Egy módon segíthetsz: ha odarohansz, és elveszed tőle a szopókövet! [ettől a szerencséd 1 lesz!] Ez 5 TVP-be kerül (44. jellempróba). [10 pontot használtál fel, van még 25.]

h 396 használod a 396. tárgyat
Kibontod az álomvirág szirmait és beszippantod az álomport, remélve, hogy nyugodtabb éjszakád lesz. [Lopás parancsaid, nem szörnyekre vonatkozó támadás parancsaid törlődtek, agressziód 3 lett, kaptál egy BA parancsot jókra és semlegesekre.] [0 pontot használtál fel, van még 25.]

bpb 2 bef. parancs berakása: 2

h 243 használod a 243. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [5 pontot használtál fel, van még 20.]
[A parancs tárolásra került.]

* 1. BP: használod a 234. tárgyat
Püfölni kezded a dobot, és dúdolva kíséred. Egyszerű dallammal próbálkozol, de még így is sokszor hibázol. [10 pontot használtál fel, van még 10.]
Szerencsére van még víz a kulacsodban. Csillapítod szomjadat. A főnixtollak szaporodnak. Micsoda öröm! Etetési idő! Sajnos egy szem kajád sincsen, amit kioszthatnál az éhes szörnyeid között! Energiáid már fogytán vannak, tested pihenésért kiált. A környéket felderítve, táborhelyet keresel. A fáradtság a legjobb altatómester: szinte azonnal elalszol.
Ebben a körben 10 pontod maradt, ebből a következő körre 10 pontot vihetsz át. Kapsz még 204 pontot. A következő körben tehát 214 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


VÉRVÖRÖS RÓZSA (1622. TÁRGY)
Egy szál rózsát tartasz a kezedben, aminek bársonyos szirmai a vér sötétjében játszanak. Hosszan nézegeted, forgatod, beszívod bódító illatát, s csak miután visszahelyezed hátizsákodba, veszed észre, hogy ismét megszúrtad magad a töviseivel. Tűnődve lenyalod ujjadról a vért, s csodálkozva észleled, mennyire édes, hosszan megmaradó íz terül el a szádban...

FŐNIXTOLL (563. TÁRGY)
Ez a színes kis pehely fantasztikus dolgokra képes: például, ha a földbe dugod (ezt a H 563 paranccsal teheted meg, ha van elegendő tudatpontod és TVP-d), egy csodálatos álomvirág fakad belőle! Ámbár talán még hasznosabb, ha magadnál tartod a főnixtollat: fordulód végén jó eséllyel megduplázódik a száma (legfeljebb hat darabig), s elterjedése igen hasznos lehet Ghalla egészére: irtja a kisebb zanokat, valamint megakadályozhatja, hogy birtokosa nyakló nélkül ossza a tudatcsatát és a hasonló tudati támadásokat. Ha a KF 563 3 paranccsal őrzöd, biztosan nálad marad, egyébként elképzelhető, hogy új gazdát választ magának. Az Álomőrzők javaslata: óvd, szaporítsd, és ha már háromnál több van a birtokodban, ne őrizd tovább, hadd terjedjen rajta keresztül a béke és a nyugalom Ghallán!

A TEREMTÉS ZSÁKJA (818. TÁRGY)
E különleges tulajdonságokkal bíró tárgy első ránézésre nem tűnik különlegesnek, csupán egy posztóból készült zsáknak. Ha azonban közelebbről is szemügyre veszed, halvány rúnákat láthatsz az anyag felületén körös-körül. Ha ezeket megpróbálod megérinteni, felizzanak, mintha a zsák lélegezne. Ezenkívül van még egy speciális tulajdonsága: minden forduló elején teremt neked egy olyan tárgyat (vagy akár többet is), ami már van a birtokodban. A varázshatalmának természetesen vannak korlátjai: csak nem mágikus, és nem túl értékes tárgyat sokszorosít. A zsákot nem adhatod át másik kalandozónak.

ELFOGTÁL EGY SZÖRNYET...
Brávó! És most mit kezdesz vele? Amíg ezt kitalálod, néhány információ: egyszerre maximum 6 elfogott szörnyed lehet (kezdetben azonban, amíg még nincs nagy tapasztalatod a fogoly szörnyek tartásában, még kevesebb). A magasabb intelligenciájú lények elfogásával ne is próbálkozz, ők úgysem sétálnak bele a csapdádba! Labirintusban nem érdemes az elfogással próbálkozni, mert csak nagyon kevés csapda van (van egyáltalán?) amelyet ott is használni tudsz. Egy elfogott szörnyet a Szörny Elengedése: SZE <szörny> paranccsal engedhetsz szabadon, "rakhatsz le" egy adott mezőn. Megölni a Szörny Megölése: SZM <szörny> paranccsal lehet. Ilyenkor a szörnyet szintén lerakod az adott mezőn, csak azonnal meg is küzdesz vele. A szörnyet rabsága alatt etetned kell - minél nagyobb, annál több kaját eszik a körben (az etetést mindig a legéhesebb szörnnyel kezded). Hosszú éhezéstől a szörnyed éhenhalhat, és ezért gonoszságpont jár. A fogoly szörnyeid italszükségletükről maguk gondoskodnak.

SZÖRNYEK IDOMÍTÁSA
Ha sikerül egy szörnyet élve elfognod, ez még nem jelenti azt, hogy ezzel minden problémád megoldódott. Hiszen hacsak nem gúzsbakötözve cipeled a lényt, (márpedig így biztos, hogy előbb-utóbb elpusztul) számítanod kell rá, hogy azonnal megtámad, amint nagyobb szabadságot adsz neki. Lehetőség van azonban arra, hogy idomítsd a befogott szörnyet. Erre szolgál a szörnyIDomítás: ID <szörny> <TVP> parancs.
Minden szörny beidomítása adott TVP-be kerül. Az ID kiadásakor meghatározhatod, hogy mennyit foglalkozol a szörnyeddel. Ha ez a TVP elegendő volt, attól kezdve a szörny meg van szelidítve. Ha nem, akkor megtudod, hogy még kb. mennyi időt kell a szelidítéssel tölteni. Ha egy szörnyet meggszelidítettél, beidomítottál, automatikusan végzi attól kezdve a feladatot, amelyre legalkalmasabb. A málhás a holmid egy részét fogja cipelni, a hátason lovagolhatsz, és ez plusz lépést, kevesebb TVP-be kerülő lépést, sőt, a harcban való nagyobb védettséget is jelenthet. Van olyan szörny, amely táborozás alatt őrzi a holmidat, ezáltal csökkentve a lopás esélyét, más szörny az élelemeszerzésben, ásásban vagy építkezésben tud segíteni.
Egy adott funkcióra egyszerre csak egy szörnyed lehet betanítva (tehát nem lehet pl. két teherhordód).
Egy pillanatra felmerül benned a gondolat, hogy a szörnyedet harcra is idomíthatod, de aztán rájössz, hogy ezzel pont azokat a vérszomjas ösztönöket szabadítanád fel, amelyeknek az idomítással gátat akarsz szabni.

HUHOGÓ BIBE (332. TÁRGY)
Leölve egy karmazsin huhogót, kimetszheted a fejen növő, duzzadt, üreges bibeszerű valamit. Első pillantásra ugyan semmi haszna, de valamilyen hátsó gondolat az agyvelőd egyik legtávolabbi zugában motoszkálva azt sugallja, hogy van valami, igen, van valamilyen anyag, amelyet sehol máshol nem lehet tartani, csak huhogó bibében.

KARAKTERLAP

Tanir Dogmar, egy kontyos ősz hajú, barna szemű törpe férfi vagy. Hosszú szakállad és rövid bajuszod van. Bőröd a sírok márvány fehérjét idézi. Tharr hűséges követője vagy. Ez a 63. fordulód.

Erő: 19 (24) Szint: 14 Merészség: 3/3 Magasság: 123 cm
IQ: 26 Támadás: 13 Agresszió: 3 Testsúly: 64 kg
Ügyesség: 18 (19) Védekezés: 21 Menekülés: 30 % Életkor: 55/56 év
Egészség: 17 Életpont: 201/145 Jellem: semleges (+1) Tul. pont: 4
Szerencse: 15 (16) Varázspont: 166/4 Pénz: 160 arany Kép. pont: 5
Eddig összesen 283 szörnyet (4 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 622 TP-t kaptál. Jelenleg 59935 TP-d van. A következő szinthez még 15065 TP szükséges. Trófeáid: nukleáris cickány, ryuku gárdista, fémbontó szójer. A 56. fordulódban 94 arany került a bankszámládra. 103 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
vágófegyverek: 1 ütőfegyverek: 16 dobófegyverek: 14

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 8 2. nyomkövetés: 7 (+1) 3. mászás: 6
4. csapdakészítés: 6 5. gyógyítás: 10 6. titkosírás: 1
7. felderítés: 1 8. teológia: 2 9. taumaturgia: 9
10. szerencsejáték: 1 11. versengés: 1 12. zene: 3
13. szörnyismeret: 5 14. vadászat: 3 15. bányászat: 5

FELTÉTELES PARANCSOK (még 8 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 70% életerő alatt 10 TVP-ért
udvarolsz a 3. fajúaknak
elfogod gyilkos mókust (#29) hurokcsapdával (#217), garokkot (#73) fedett veremmel (#219), sullárt (#101) fedett veremmel (#219), vadász tatut (#10) fedett veremmel (#219), gyilkos sallankot (#85) fedett veremmel (#219)
cirkusz: küldetés (4)
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 3, max: 12)
fabontó szójer (#71), semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) lángcsóva (#31, 5 VP) időcsere (#285, 5 VP)
Papi varázslataid
áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP)
tündérfény (#25, 1 VP) csupasz izom (#28, 10 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
hadiszerencse I (#13) erőpajzs I (#12) csupasz izom (#28)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
5. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 10)
lángcsóva (#31)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
gorombilla (#38) státusz: éhes

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Egy szörny elpusztításánál is nagyobb tett, ha el tudod fogni, és élve áldozod fel! Az első ilyen áldozat legyen egy gyilkos sallank.
2.) Bizonyítsd rátermettséged: apríts fel egy trollfát.
3.) Ejts el egy napon [értsd egy fordulón belül] legalább egy szörnyet ütő, egyet vágó, és egyet szúrófegyverrel!

Összsúly: 56.61 kg Megterheltség: 97%
GYJ: Legalább 1 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 150% alatt van.
Még 88 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
20 arany (#50) 1 álompor (#396) 1 evaporőr háj (#105)
6 fekete gyöngy (#99) 1 gyógykenőcs (#313) 30 madártoll (#112)
1 nagy vaskulcs (#186) 17 sünmedve tüske (#14) 2 téfea-agy (#172)
3 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 főnixtoll (#563) 1 huhogó bibe (#332) 1 lapockacsont (#33)
5 sallank karom (#128) 1 teremtés zsákja (#818) 1 vérvörös rózsa (#1622)
1 vizestömlő (#3)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(68,58) barátság szent tüze (#484), gorombillák (#38), karmazsin huhogó (#185)
(68,59) tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), 46. jellempróba, phua-kúp (#372), Fairlight oltár, manaelementál (#290)
(68,60) ryuku légiós (#361), rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), Dornodon oltár
(69,58) gorombillák (#38)
(69,61) gyilkos sallankok (#85), barátság szent tüze (#484), Dornodon oltár, 44. jellempróba
(70,58) pókvadászok (#59), egy ismeretlen isten rúnaköve, művészi porolit (#720)
(71,58) Dornodon rúnaköve
(72,59) Fehér Bérc Plaza (#669), bank (#697), kvazár kohó (#755)

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* - A vérkirstály alapára 2000 aranyról 300 aranyra csökkent.
- A riszpapír-vért korlátja 40-es HM-ről 34-re csökkent.

Üzenet küldése a karakternek