54. forduló, 56. forduló, Kish Melton összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2020. ápr. 1. 11h:09'
EZ A 65. JÁTÉKHETED, 55. FORDULÓD
66. játékheted kezdete: ápr. 2.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #1310
SZÁMLA : XXXX
ingyenf: 2

KISH MELTON KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [63,-11] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+3 életerő.) Minden varázserőd visszatért. (+10 varázspont.)
Időközben sokat nézelődtél, keresgéltél, hátha egy sünmedve nyomára bukkansz. Úgy látszik, ilyen szörny nem él a környező néhány négyzetmérföldes területen. [10 pontot használtál fel, van még 190.]

* 1. KP: v 12 0 0 elmormolod a 12. varázslatot
Miközben a varázsigéket mormolod, kezeddel fura mozdulatokat teszel. Érzed, ahogy erő áramlik a tagjaidba. Elmormoltad az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 185.]

tno 1 2 növeled az 1. tulajdonságodat
A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Erősebbnek érzed magad. A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Erősebbnek érzed magad. [0 pontot használtál fel, van még 185.]

kno 10 képesség-növelés 10
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 harcművészetek.) Egy új fogást sajátítottál el: Az Erő Öklének technikáját. (ld. enc.)
[0 pontot használtál fel, van még 185.]

kt 108 3 elkészíted a 108. tárgyat (3 darabot)
Legyártottál 3 nyílvesszőt. [12 pontot használtál fel, van még 173.]

v 13 elmormolod a 13. varázslatot
Ujjaid táncba kezdenek, ahogy hozzálátsz az idézéshez. A mágia tűzként árad szét tagjaidban. Egy végső mozdulattal előhívod a hadiszerencse I varázslatot! A hatás azonnal érezhető (+1 szerencse következő táborozásod végéig.) [-4 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 168.]

d 658 2 eldobod a 658. tárgyat (2 darabot)
Elhajítasz 2 aurach bőrt. [0 pontot használtál fel, van még 168.]

m 2 mozogsz keletre
[64,-11] A bozótos vidéket zöld síkság váltja fel. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy mély kutat. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Amint a kukkert északnyugatra fordítod, megpillantasz egy világítótornyot. Elteszed a látcsövet. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. A feléd közeledő tintacsiga mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Fekete, nyúlós folyadék spriccel rád a lény szájából. Rád ömlik az egész! A bőröd színe sötétről feketére változott. Elszántan ellenfeledre rohansz. Ököllel halálos csapásokat osztva péppé vered a tintacsiga vékony szarvát. (2 támadással 51 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a jobb válladba. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Felhasználva az aranyló ugarhéjat, szereztél 5 csepp tintát. 173 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 51, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Nem túl régi (maximum néhány napos) kobudera nyomok vezetnek nyugatra. Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.) [10 pontot használtál fel, van még 158.]

h 92 használod a 92. tárgyat
A kötelet a kút széléhez rögzíted, és óvatosan leereszkedsz. A kút mély, de szerencsére a köteled elég hosszú volt. Egy pillanatig feszülten figyelsz, majd kutatni kezdesz. Egyszercsak megakad a kezed valamiben. Megvizsgálod - találtál 9 aranyat. Elhagyva a kutat, elcsomagolod a kötelet. [14 pontot használtál fel, van még 144.]

m 2 2 3 mozogsz keletre, keletre, délkeletre
[65,-11] Továbbra is síkságon vagy. Egyszercsak megmozdul alattad a talaj! Hmm, csak egy vérszomjas csüldő. Ettől nincs semmi félnivalód. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Megindulsz, mint egy acélkolosszus, hogy megvalósítsd a Kos Csapását. Ököllel többször kegyetlenül megütöd a vérszomjas csüldő hájas testét. (3 támadással 63 életpontot sebezve.) A vérszomjas csüldő csápjai a jobb lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (3 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Ki-tudásod egy igazi tesztje előtt állsz: az Erő Öklét készülsz alkalmazni. Ököllel egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a vérszomjas csüldő hájas testét. (1 támadással 33 életpontot sebezve.) Csápjaival a vérszomjas csüldő csapásokat mér a hasadra. (4 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A vérszomjas csüldő még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. 525 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 96, sebződés: 18, gyógyulás: 0, összesen: -18 ÉP}

Valakinek nem tetszett a vikócmajmok kibicelése, ugyanis közéjük dobott egy nagy követ. Az egyiket el is találta, és most ott nyöszörög előtted egy nagy sebbel a feje tetején. Ha segíteni akarsz rajta, 10 TVP-t kell elköltened (25. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Zsupsz, nyakon csípsz egy kövér békát! (+1 kaja.) Eszel valamit. (-1 kaja.) Oppsz, itt járt már valaki! Még egész friss kobudera nyomok vezetnek nyugatra.

(Továbbmész...) [66,-11] Síkság, továbbra is csak síkság. Vad szamóca illatát hozza a szél. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Néhány mérföldre keletre megpillantasz egy rúnakövet. Délkeletre nézve látsz egy rúnakövet. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy gyilkos sallank közeledik. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Az Acél Ököl technikáját alkalmazod. Ököllel gyilkos csapásokat szórva összezúzod a gyilkos sallank testét. (2 támadással 51 életpontot sebezve.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A gyilkos sallank összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 6 sallank karmot. 163 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 51, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [67,-10] Szűnni nem akar a zöld síkság. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy uzbány közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

A közelharc előtt még megeresztesz a rövid íjjal néhány lövedéket. Elrepül 2 nyílvessző. Lövedékeiddel perforálod az uzbány testét. (2 támadással 5 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre támadsz. Fókuszálod kí-energiáidat, és minden idegszáladat megfeszítve, megindítasz egy Sziklaököl-támadást. Ököllel többször kegyetlenül megütöd az uzbány testét. (2 támadással 53 életpontot sebezve.) Belecsipked az uzbány a jobb karodba és a nyakadba. (3 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 nyílvesszőt találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 uzbány csőrt. (ld. enc.) 325 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 58, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

Felfedeztél egy rúnakövet. Hozzáérsz, remélve a telepatikus kontaktust, de semmi. A távcsővel lassan körülnézel. Amint a kukkert keletre fordítod, megpillantasz egy oltárt. Délre nézve látsz egy Raia oltárt. Északra egy rúnakő van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.) [30 pontot használtál fel, van még 114.]

m 3 2 3 mozogsz délkeletre, keletre, délkeletre
[68,-9] A sík vidék bozótos terepbe vált át. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Tharr híveié. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy púpos burástya közeledik. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a rövid íjjal beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 2 nyílvessző. Alaposan megsorozod a púpos burástya hosszú tojócsövét. (2 támadással 18 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre támadsz. Legutolsó sejtjeidből is összegyűjtve a kí-energiákat, egy Sziklaököl bevitelére koncentrálsz. Ököllel iszonyatosan megcsapod a púpos burástya bal karját. (1 támadással 26 életpontot sebezve.) A púpos burástya csáprágója kisebb sebet ejt a jobb kezeden. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A púpos burástya farkával meglegyinti a válladat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A púpos burástya szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 nyílvesszőt találsz meg, amelyet még használni tudsz. 246 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 44, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [69,-9] A bokrok megritkulnak, most sík terepen vagy. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Messze északkeletre látsz egy Raia oltárt. Keletre nézve látsz egy vaskohót. Délkeletre egy Tharr oltár van. Északnyugatra egy oltár van. Elteszed a látcsövet. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy sörényes ubuk került az utadba. Itt csata lesz.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a rövid íjjal. Elrepül 2 nyílvessző. Lövedékeiddel perforálod a sörényes ubuk testét. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Legutolsó sejtjeidből is összegyűjtve a kí-energiákat, egy Sziklaököl bevitelére koncentrálsz. Ököllel halálos csapásokat osztva péppé vered a sörényes ubuk sűrű sörényét. (2 támadással 50 életpontot sebezve.) Óriási tüskéi sebeznek. (-6 életpont.) A sörényes ubuk megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 5 ubuk tüskét. 304 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 61, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}


(Továbbmész...) [70,-8] Szűnni nem akar a zöld síkság. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy nagyobb cserje. Egy színváltó pille libben el az orrod előtt, de mire utánafordulsz, már el is tűnt. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Tharr hívői építették. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Messze délre látsz egy rúnakövet. Északra nézve látsz egy vaskohót. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Hmm, csak egy sóhajtó dorony. Ettől nincs semmi félnivalód. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, ubuk dobónyílat ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. A szörny nagyot fúj, eltérítve a gyenge lövést. Elszántan a másikra támadsz. Mindent elsöprő lendülettel indítod meg a Kos csapását. Ököllel gyilkos csapásokat szórva összezúzod a sóhajtó dorony taraját. (3 támadással 43 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a sóhajtó dorony, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Ki-tudásod egy igazi tesztje előtt állsz: az Erő Öklét készülsz alkalmazni. Ököllel kegyetlenül megütöd a sóhajtó dorony fejét. (1 támadással 34 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a bal válladba. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 399 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 77, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Kiásol a földből pár vadhagyma-gubót. (+1 kaja.) Körbevizsgálódsz. Még egész friss kobudera nyomok vezetnek északra. Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.) [30 pontot használtál fel, van még 84.]

im imádkozol
Megtalálod az oltárt, és imádkozni kezdesz. Egy óra telik el buzgó mormolással. Hang szólal meg a fejedben.
- Ah, nem csalódtam benned! Ügyes voltál. (+1 max. életerő, +4 max. varázspont.) Megtanítalak egy újabb varázslatra, melynek neve vak őrület. (ld. enc.) A teljesített feladat helyett kapsz egy újabbat, és természetesen továbbra is kihívás számodra a másik kettő: 1.) Egy szörny elpusztításánál is nagyobb tett, ha el tudod fogni, és élve áldozod fel! Az első ilyen áldozat legyen egy gyilkos sallank. 2.) A következő áldozat egy bronzpáncél kell, hogy legyen. 3.) Hozz egy grifftojást. [30 pontot használtál fel, van még 54.]

m 8 mozogsz északra
[70,-9] Magasabb területen vagy, dombokkal tarkítva.

Ahogy tovább caplatsz, egyszercsak megakad valamin a szemed. Közelebb nyomulva meggyőződhetsz róla, hogy ez egy tábla, valamilyen felirattal. Kiböngészed: " Itt Csibészke lop, csapda és őrállat használata fölösleges. " Látsz egy vaskohót. Látsz egy barátság szent tüzét. A kultúra már ide is betört: Egy cikornyás betűkkel telerótt táblát pillantasz meg. Elolvasod: " "Újra él, újra támad, újra eljön, nem vártad!" - A vámpírurak visszatértek! " A távcsővel lassan körülnézel. Amint a kukkert északra fordítod, megpillantasz egy Raia oltárt. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Egy igazi vadász kitartását mindig siker koronázza: három zsíros pocok a zsákmány. (+1 kaja.) Valamilyen épületet látsz! Felismered, egy szürke kastély (547. épület.). Körbevizsgálódsz. Nem túl régi (maximum néhány napos) kobudera nyomok vezetnek délnyugatra. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés). [10 pontot használtál fel, van még 44.]

be 547 bemész az 547. épületbe
Rövid habozás után odalépsz a mintás kapuhoz, és bekopogtatsz. Nyikorogva nyílik ki egy oldalajtó, és egy vörösen izzó szemű lidérc jelenik meg! Hátrahőkölsz, mire a lidérc közelebb suhan. Mögötte újabb vöröslő szempárok jelennek meg! Bekopogtatsz, mire elősuhan a lidérc. Még mindig borzongva, de követed a gróf színe elé. Elmondod neki, hogy mi minden történt veled az utóbbi időben. A gróf mosolyog, amikor elmondod, hogy megtaláltad a rejtekhelyet. [150 tapasztalati pontot kaptál.] Majd előveszi a következő térképet, és eléd teríti. Ez talán már egy kicsit keményebb feladat lesz.

5 11
6
8
10
1 2 7
9
3
12
4
lépcsõk hova visznek:
1: bejárat/kijárat

Ez a 34. labirintus térképe. A bejárat innét északra 33 mérföldre található.

Elhagyod a kastélyt, még mindig csodálkozva: hogyan úszhattad meg ép bőrrel ezt a találkozást? [5 pontot használtál fel, van még 39.]

f 70 kísérletezel a 70. tárggyal
Mint önjelölt feltaláló, lelkiismeretesen látsz hozzá egy új kísérletnek. Telik múlik az idő... A tudás meghozta gyümölcsét. Kitaláltad, hogyan készíthetsz bronzpengét. (ld. enc.) 99 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 29.]

f 85 kísérletezel a 85. tárggyal
Farigcsálsz, illesztgetsz, kísérletezel, hátha lesz valami használható eredmény. Hosszú idő telik el... Érdemes volt kísérletezni! Rájöttél, hogy hogyan készíthetsz bronz fejpántot. (ld. enc.) 99 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 19.]

h 233 10 használod a 233. tárgyat
Furulyázni kezdesz. Félelmetes, hogy mennyire nem megy a dolog. Azért töretlenül tovább próbálkozol. Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (zene: 1. szint). (ld. enc.) [10 pontot használtál fel, van még 9.]

szk 18 keresed a 18. szörnyet
Elhatározod, hogy táborozás alatt megpróbálsz felkutatni egy ormánygőtét. [0 pontot használtál fel, van még 9.]

* 1. BP: h 147 0 0 használod a 147. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [3 pontot használtál fel, van még 6.]
A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 csapdakészítés). Sírni, majd őrjöngeni kezdesz féktelen boldogságodban. Örömödben a földön fetrengesz, és közben fejhangon visítozol. A létezés legcsodálatosabb, majdhogynem a halhatatlanság fogalmának megfelelő dolgot ismertél meg, az utóbbi időben folytatott meditáció során! Ez a csoda a KÖZÖS TUDAT. (ld. enc.) Szomjadat csillapítod, a kulacsodból kortyolva. A szervezetedet méreg pusztítja (-4 életerő.) Valószínűleg ez volt a hatásának az utolsó nyoma. Iszonyatos fájdalom lesz rajtad úrrá, ahogy elkezd az a bizonyos valami lüktetni a hasadban. Ordítasz, fetrengesz, a testedet markolod, ahogy mellkasod szétreped, és valami kibújik belőle. (-15 életerő.) Egy apró szörnynek adtál életet! Mire magadhoz térsz, az újszülött már messze jár. Kezd sötétedni, ideje lepihenni. Kiliheged magad, majd találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 6 pontod maradt, ebből a következő körre 6 pontot vihetsz át. Kapsz még 193 pontot. A következő körben tehát 199 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


AZ ERŐ ÖKLE
Aki a Sziklaöklöt tökélyre vitte, megtanulhatja az egyik legnehezebb, de legeredményesebb kí-csapást, az Erő Öklét. Ez a brutális, mindent elsöprő támadás egyetlen ütésben süti ki a harcművészben felhalmozódott fizikai energiát. Minél erősebb valaki, annál hatékonyabban tudja ezt a támadást használni, ez ugyanis az erődet duplázza meg (annak minden módosítójával együtt) arra a támadásra .

UZBÁNY CSŐR (169. TÁRGY)
Egy uzbány legyilkolása után kézenfekvő, hogy közelebbről is megvizsgálja az ember, miért is öli halomra oly könnyedén a különösen erős ugh mérget használó lényeket is. No igen, a csőr az oka! A kemény szarucsőr teljesen ellenálló minden méreggel szemben, az uzbány könnyedén át tud fúrni vele a méregtől átitatott szerveken keresztül a belső, ehető részekig. Kézenfekvő az ötlet - ha legközelebb valami erősebb mérgű lénnyel találkozol, meg kéne próbálni a farkáról/csáprágójáról/stb. lecsöpögő folyadékot felfogni bele. Ránézésre úgy tizenkét csepp ugh mérget lehet felfogni egy csőrben.

VAK ŐRÜLET (18. VARÁZSLAT)
Ezt a varázslatot 3 VP-ért elmormolva, fanatizálod magad a harcok időtartamára, fájdalommal nem törődve veted magad az ellenfélre. Lehetőséget kapsz ezzel, hogy a menekülésedet 15% és 30% közötti értékre állítsd be. A % értéket a varázslat második paramétereként kell megadnod. Példa: V 18 20. A varázslat hatása a legközelebbi VI paranccsal történő menekülés% állításig tart. Ez egyébként a legjobb lehetőség arra, hogy meghalj, úgyhogy nagyon óvatosan használd!

BRONZPENGE (126. TÁRGY)
A bronzzal való munka egy új mérföldkő a páncélzatod és a fegyverzeted fejlesztésében. Természetesen elkészítheted a megfelelő bronz vágófegyvert is, a bronzpengét. Ez egy 2d6+2 sebzésű vágófegyver. Ahhoz, hogy meg tudd csinálni, szükség van egy olvasztókemencére, 2 ón és 2 rézdarabra, egy kőkalapácsra, amellyel a pengét megmunkálod, és egy vadász tatu bőrre. A munkálat végrehajtása a KT 126 paranccsal történik, 60 TVP-ért.

BRONZ FEJPÁNT (407. TÁRGY)
A bronz fejpánt a réz fejpánt fejlettebb változata, a réz fejpánthoz hasonlóan, fő célja az, hogy legyen valamilyen alternatíva a fejrevalók viseletében. Elkészítéséhez egy kígyóbőr, két rézdarab, két óndarab, egy kőkalapács és egy olvasztókemence szükséges, valamint 25 TVP. Védettségedet kettővel növeli, ha viseled.

ZENE
Végre egy szakértelem, amit nem a harcban hasznosíthatsz! Minden kalandozó jobban érzi magát, ha időnként előveheti kedvenc lantját vagy furulyáját, és játszhat rajta, ha bánat vagy öröm éri, vagy akkor is, ha esetleg csak mulatni akar. A zene szakértelmed akkor fejlődik, ha egy hangszeren játszol - ehhez a HASZNÁL: H <hangszer> <TVP> parancsot kell kiadnod. Kezdetben csak nagyon hamisan fogsz játszani, később egyre jobban. Amíg nincs kellő tapasztalatod a zenélésben, csak magadnak játszhatsz, hiszen nem találsz senkit, aki végighallgatna egy hamis nyekergést. Később, ha már több tapasztalatod lesz, kiállhatsz a nagyközönség elé, igazi bárdként.

KÖZÖS TUDAT LÉTREHOZÁSA
A korlátozott telepatikus képesség Ghalla minden lakójának sajátja. Azonban a tudatok egyesítését, egymástól akár nagy távolságra levő kalandozók összehangolt mentális cselekvését csak a legtapasztaltabbak, az igazi veteránok tudják megvalósítani. Ezennel te is eljutottál ahhoz a ponthoz az önmegismerés folyamatában, amelytől képes vagy más kalandozókkal együtt a Közös Tudat kialakítására. Ez persze önmagában nem elég - társakat kell találnod, akikkel együtt ezt létre tudjátok hozni.
A Közös Tudat a játék keretei között egy lehetőség arra, hogy veterán játékosok egy csoportja egy hivatalos szövetséget hozzon létre. Ez számos előnnyel jár, amelyeket természetesen csak akkor ismerhetsz meg, ha egy ilyen szövetség tagja leszel.
A Közös Tudat, azaz a szövetség MEGALAKÍTÁSÁHOZ az alapító tagoknak össze kell gyűlnie ugyanazon a mezőn, a szabad ég alatt. Minden tagnak a fordulóját az adott mezőn kell végeznie, és odalépéskor ki kell adnia a Közös Tudat Létrehozása: KÖTL <min. létszám> <vezető kalandozó> parancsot. Mivel a parancs nem kerül pontba, gyakorlatilag mindegy, hogy a forduló során mikor adod ki, a lényeg az, hogy a többi játékos által megbeszélt mezőn táborozz le (nem árt tehát előbb az összes feltételes parancsot törölni, nehogy korábban elfogyjon a TVP-d). Az első paraméter, a min. létszám meghatározza, hogy legalább hány alapító tag jelenléte esetén vagy hajlandó a ceremóniát kezdeményezni (téged is beleértve). Ezzel elkerülhető az, hogy valaki esetleg kimaradjon. Egy Közös Tudat létrehozásához egyébként minimum 7 kalandozó szükséges, ha ennél kevesebben vagytok jelen, a ceremónia semmiképpen sem zajlik le.
Második paraméterként meg kell adnod, hogy a jelenlévők közül kit jelölsz vezetőnek (nem kell, hogy ismerd, és magadat is megadhatod). A Szövetség vezetője az lesz, aki a legtöbb szavazatot kapja. (Vezetőnek lenni sok felelősséggel jár, de számos előnye is van.) Ha a két legjobb ugyanannyi szavazatot kap, a KÖTL parancs kudarcot vallott, mint abban az esetben is, ha a jelenlevők száma kevesebb hétnél vagy a tagok által kiadott KÖTL parancsok bármelyikének első paraméterénél.
A Közös Tudat Létrehozása ténylegesen akkor zajlik le, amikor a parancsot kiadók közül először lép valaki legközelebb - természetesen az összes <min. létszám> paraméter is CSAK EKKOR kerül levizsgálásra. Legközelebbi fordulója elején minden játékos tájékoztatást kap arról, hogy sikerült-e létrehozni a Közös Tudatot. Ezután a választott vezető következő fordulójával meghatározhatja a Szövetség nevét és egyéb lényeges adatait.
Ha BELÉPNI akarsz egy már meglévő szövetségbe, akkor először írj levelet a vezetőjének. Ő majd részletesen tájékoztatni fog arról, hogy ennek milyen feltételei vannak, és ehhez milyen parancsokat kell kiadni. Az, hogy az alapításkor vagy jelent, nem sokkal nagyobb előny, mintha utólag lépsz be.
FONTOS: Javasoljuk, hogy egy szövetségben ugyanannak a játékosnak max. két karaktere vehessen részt, ellenkező esetben az adott játékos dominanciája fölénybe kerül ill. a K.T. pont azt a célt nem éri el, amelyért létrehozták. Bár a program ezt nem tiltja, a Szövetségek alapítását a Játékvezető figyelemmel kíséri, és szélsőséges esetben meg is tagadhatja az ilyen torz K.T. létrehozását. A K.T.-nek max. 60 tagja lehet.
Példa: Első Harcos, Második Harcos, ... Hetedik Harcos fordulójukban mind kiadják a KÖTL 7 7123 parancsot (7123 mondjuk Első Harcos sorszáma). A betáplálás sorrendje tetszőleges. Mindnyájan Qvill főterének közepén táboroznak le. Legközelebb, mondjuk 7 nap múlva megérkezik elsőként Negyedik Harcos fordulója, ekkor a szám.gép leellenőrzi az összes, N.H. mezőjén kiadott KÖTL parancsot. Mivel jelen van 7 kalandozó, aki kiadott KÖTL parancsot, és a vezető megválasztása egyértelmű, a Közös Tudat létrejön, és erről elsőként N. H., majd sorban a többiek is tájékoztatást kapnak.

KARAKTERLAP

Kish Melton, egy barna, rövid hajú, barna szemű, körszakállas kobudera férfi vagy. Fekete a bőröd. Tharr követője vagy. Ez az 55. fordulód.

Erő: 21 (23) Szint: 13 Merészség: 5/5 Magasság: 154 cm
IQ: 18 Támadás: 16 Agresszió: 5 Testsúly: 51 kg
Ügyesség: 20 Védekezés: 15 Menekülés: 30 % Életkor: 27/27 év
Egészség: 15 Életpont: 171/152 Jellem: semleges (+6) Tul. pont: 0
Szerencse: 14 (15) Varázspont: 50/40 Pénz: 268 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 326 szörnyet (7 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 2 483 TP-t kaptál. Jelenleg 36 252 TP-d van. A következő szinthez még 11 748 TP szükséges. Trófeáid: köpködő bruhatag, törpemammut, szeppent rákfatty. Jelenleg 11 árnyékmxtu-d van.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 17 szúrófegyverek: 2 vágófegyverek: 1
lőfegyverek: 7 dobófegyverek: 2

Feltételes fegyverváltás: bronzhegyű lándzsa (#87) << mandibulakasza (#127)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -5.); nyílvessző (#108) (6 -7.); ubuk dobónyíl (#138) (8 -9.); mérg. ubuk dobónyíl (#188) (10 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
70,15 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 70

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 141 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 5 2. nyomkövetés: 21 (+1) 3. mászás: 4
4. csapdakészítés: 2 (+1) 5. csapdaészlelés: 1 6. gyógyítás: 13
7. titkosírás: 1 8. felderítés: 1 9. teológia: 2
10. harcművészetek: 15 (+1) 11. zene: 1 (+1) 12. szörnyismeret: 3
13. zárnyitás: 1 14. vadászat: 2 15. bányászat: 5

FELTÉTELES PARANCSOK (még 50 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 50)
mérges pók (#20) (csak egyszer)
Barátságosság (aktív: 3, max: 50)
piromenyét (#99), pszi elementál (#221), szintszívó (#96)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP)
vak őrület (#18, 3 VP, 5 TVP) isteni küldetés (#170, 40 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
áldomás (#6) (2,10) erőpajzs I (#12) hadiszerencse I (#13)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Egy szörny elpusztításánál is nagyobb tett, ha el tudod fogni, és élve áldozod fel! Az első ilyen áldozat legyen egy gyilkos sallank.
2.) A következő áldozat egy bronzpáncél kell, hogy legyen.
3.) Hozz egy grifftojást.

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. tanya (507): kész. kastély (528): kész. városháza (Shaddar) (539): kész. szürke kastély (547): 34. labirintus (70,4).

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 19, 27, 33, 34.

Összsúly: 51.19 kg Megterheltség: 91%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 86 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
2 aurach bőr (#658) 3 kaja (#2) 3 madártoll (#112)
1 nyílvessző (#108) 2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
9 arany (#50) 6 sallank karom (#128) 5 tinta (#101)
5 ubuk tüske (#131) 1 uzbány csőr (#169)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

62 63 64 65 66 67 68 69 70 71
-12
-11
-10
-9
-8
-7
(64,-11) mély kút (#93), tintacsiga (#74)
(65,-11) vérszomjas csüldő (#114), 25. jellempróba
(66,-11) gyilkos sallank (#85)
(67,-10) uzbány (#102), egy ismeretlen isten rúnaköve
(68,-9) Tharr oltár, púpos burástya (#92)
(69,-9) sörényes ubuk (#89)
(70,-9) szürke kastély (#547), vaskohó (#155), barátság szent tüze (#484)
(70,-8) Tharr oltár, sóhajtó dorony (#112)

Üzenet küldése a karakternek