50. forduló, 52. forduló, Tanir Dogmar összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2007. aug. 29. 9h:11'
EZ A 110. JÁTÉKHETED, 51. FORDULÓD
111. játékheted kezdete: szept. 3.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
SZL E-mail!
KALANDOZÓ: #2297

TANIR DOGMAR KALANDJAI


8 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [81,64] koordinátán.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Átvette a felajánlott 4 szárnyas hernyót (100 arany kikiáltási áron), 40 kaktusztüskét (20 arany kikiáltási áron), 10 smirglilevelet (20 arany kikiáltási áron), 30 kaját (25 arany kikiáltási áron), 30 vizet (20 arany kikiáltási áron), 1 deus ex machinát (100 arany kikiáltási áron), 1 deus ex machinát (101 arany kikiáltási áron). A felajánlási költség tételenként 15 arany. Kifizetted a megvett 4 pirkitet (25 arany), 21 vasércet (100 arany). Átveszed a sikeresen eladott 5 ubuk dobónyíl (eladási ár: 50 arany, ebből a kezelési költség: 5 arany), 1 manifeszt.nyúlvány (eladási ár: 210 arany, ebből a kezelési költség: 21 arany), 23 kaja (eladási ár: 20 arany, ebből a kezelési költség: 2 arany) ellenértékét.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Átveszed a sikeresen eladott 4 szárnyas hernyó (eladási ár: 100 arany, ebből a kezelési költség: 10 arany), 10 smirglilevél (eladási ár: 20 arany, ebből a kezelési költség: 2 arany), 30 kaja (eladási ár: 55 arany, ebből a kezelési költség: 5 arany) ellenértékét.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+18 életerő.) Megöntözöd a szent tölgyet (-5 korty víz). Varázserőd regenerálódik. (+44 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). [A két forduló között 1 új/megváltoztatott Encyclopedia Fantasia-t kaptál. (ld. enc.)]
A táborozás ideje alatt hosszú időt töltöttél azzal, hogy tintacsiga nyomok után kutattál. Sikerrel jártál! Azonosítasz egyet a keresett fajból.

Mérg. ubuk dobónyilat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 3 mérg. ubuk dobónyíl. Alaposan megsorozod a tintacsiga testét. (3 támadással 41 életpontot sebezve.) A tintacsiga összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 mérg. ubuk dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 165 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 41, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

[10 pontot használtál fel, van még 184.]

* 1. KP: leveszed/lerakod a 229. tárgyat
Leveszed az obszidián karkötőt. [0 pontot használtál fel, van még 184.]

* 2. KP: kézbeveszed/felveszed a 373. tárgyat
A csuklódra húzod az Eldaran karkötőjét. [0 pontot használtál fel, van még 184.]

* 3. KP: fejleszted az 1. tulajdonságodat 10 pontért
Két kézzel megfogod a súlyzód, és különböző körzéseket végzel. Huh, de fárasztó! Ez még édeskevés ahhoz, hogy az erőd érezhetően megnövekedjen. [10 pontot használtál fel, van még 174.]

* 4. KP: fejleszted a 3. tulajdonságodat 10 pontért
Bukfencezel, cigánykereket hánysz, egyensúlyozol, hogy az ügyességedet fejleszd. Már csak egész keveset kell gyakorolnod, hogy az ügyességed észrevehetően fejlődjön. [Még 71 TVP-t kell elköltened.] [10 pontot használtál fel, van még 164.]

* 5. KP: leveszed/lerakod a 373. tárgyat
Leveszed az Eldaran karkötőjét. [0 pontot használtál fel, van még 164.]

kf 229 kézbeveszed/felveszed a 229. tárgyat
A csuklódra húzod az obszidián karkötőt. [0 pontot használtál fel, van még 164.]

gyk 6 10 gyakorolsz a 6. tárggyal 10 pontért
A levegőben suhogtatva edzed magad. Még sokat kell gyakorolnod. [10 pontot használtál fel, van még 154.]

gy 30 gyógyítás 30 pontért
Szerencsére találsz néhány alkalmas mungrotüskét. Hanyattfekszel, relaxálsz egy kicsit, majd a tüskéket óvatosan beszurkálod a kézfejedbe és a hónod alá. Az eredmény csodálatos! (+16 életerő.) [30 pontot használtál fel, van még 124.]

m 5 4 5 mozogsz délnyugatra, délre, délnyugatra
[80,65] A síkságot elhagyva, sivatagos terepre érkezel. A távolban felsejlik egy tevekaraván délibábja. Ezt a helyet csak úgy ismerik, hogy "Nyugati Sós Sivatag". Hát igen, rászolgált a nevére. Érdekes dolgot veszel észre a távolban: Chara-din egyik hitvány szolgáját látod, amint éppen kegyelemért könyörög egy bávatag golombár előtt. Mikor közelebb érsz, akkor veszed csak észre, hogy mindez egy művészien megformált szobor. Pár pillanat erejéig azon spekulálsz, hogy te milyen jelenetet építenél. A sivatagi szél ellenséges illatokat hozz magával. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy óriás skorpió lehet. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Mérg. ubuk dobónyilat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 1 mérg. ubuk dobónyíl. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad az óriás skorpió bal középső lábát. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Marokra fogva a vasalt bunkót ellenfeledre rontasz. Vasalt bunkóval többször kegyetlenül megütöd az óriás skorpió testét. (2 támadással 49 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd az óriás skorpió testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Az óriás skorpió farkával megérint. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Nevetséges támadást hajt végre a szörny ollójával. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki az óriás skorpió száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 3 csepp ugh mérget. (ld. enc.) 180 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 77, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Hirtelen mozogni kezd a föld! Hmm, csak egy dűnekukac. Ettől nincs semmi félnivalód. (ld. enc.) A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Marokra fogva a vasalt bunkót a másikra támadsz. Vasalt bunkóval párszor keményen megütöd a dűnekukac testét. (2 támadással 16 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal gyengén megütöd a dűnekukac testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A dűnekukac állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. Vasalt bunkóval eltalálod a dűnekukac testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal gyengén megütöd a dűnekukac farkát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A dűnekukac fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A szenzorok elszívják a szervezetedben levő nedvességet. Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd.
{Csatastatisztika; sebzés: 32, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [80,66] Még mindig a sivatagban vagy. A nap forrón tűz. A homok gyanús sercenése valaki közeledtét jelzi. Mivel nem találsz rejtekhelyet, ezért megpróbálsz úgy tenni, mintha délibáb lennél. Kíváncsiságod nagyobb a félelmednél. Úgy döntesz, óvatosan megvizsgálod a szörnyet. Ahogy ellépked a rejtekhelyed mellett, megismered. Egy tormikus egér. (ld. enc.) A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről.

Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Chara-din rúnaköve. Azanya! Olyan szobrot fedeztél fel, aminek láttán nem hiszel a szemednek. Alaposabb nézelődés után inkább mégis. Látod, hogy Hamariberkenye egy győztes csata után jóízűen falatozik egy Thargodan hercegből. Az étvágygerjesztő alkotást nézve a te szádban is összefut a nyál... Mindenesetre kicsit elborult lehetett a művész. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy Chara-din monolitját.

(Továbbmész...) [79,67] A terep változatlan: még mindig homokdűnéket látsz mindenfelé. Egyszercsak megmozdul alattad a talaj! Egy dűnekukac nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Vasalt bunkóval többször kegyetlenül megütöd a dűnekukac testét. (2 támadással 24 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megpöccinted a dűnekukac testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A dűnekukac megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Vasalt bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a dűnekukac szelvényezett hátát. (2 támadással 21 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal épp hogy eltalálod a dűnekukac testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A dűnekukac állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd.
{Csatastatisztika; sebzés: 52, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

[36 pontot használtál fel, van még 88.]

m 7 6 6 mozogsz északnyugatra, nyugatra, nyugatra
[78,66] Folytatod a gyaloglást a sivatag forró homokjában. A homok gyanús sercenése valaki közeledtét jelzi. Felismered a közeledőt. Csak egy goldugar. Nem jelenthet különösebb problémát. (ld. enc.) Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Megmarkolva a vasalt bunkót ellenfeledre rontasz. Vasalt bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a goldugar testét. (2 támadással 42 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal iszonyatosan megcsapod a goldugar csáprágóját. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) A goldugar csáprágói a közeledben csápolnak, de eredménytelenül. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 aranyló ugarhéjat. (ld. enc.) 87 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 51, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Utad során felfedezel egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Chara-din rúnaköve. Felfedeztél egy Chara-din monolitját.
(Vándorcirkusz:) Egyszercsak vidám beszéd és nyikorgó szekérkerék hangja üti meg füledet. Hamar megpillantod az út mellett táborozó cirkuszkaravánt. Hirtelen, szinte a semmiből, előtted terem egy szívélyes törpe és arra kér, vegyél részt valamelyik játékukban. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelődtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).] Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.) Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Nem valami friss (kb. 1 hetes) emberi nyomok vezetnek északkeletre.

(Továbbmész...) [77,66] A terep változatlan: még mindig homokdűnéket látsz mindenfelé. Észreveszel egy Chara-din monolitját.


(Továbbmész...) [76,66] Dombos vidékre érkeztél.

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy krómkaktuszt. Látsz egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Chara-din rúnaköve. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy vaskohót. Észreveszel egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Felfedeztél egy olvasztókemencét. Egy barna csuhás öregemberrel találkozol, aki egy szem szimbólumot visel a nyakában. Elmondja, hogy ő Elenios papja, és éppen szent küldetésen van. Azt a feladatot kapta, hogy keressen és áldozzon fel két mocsári penkét. Egyet már talált, de szükség lenne még egyre. Ha van nálad egy, akkor nem kell TVP-t költened a segítségre (37. jellempróba). Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.) [36 pontot használtál fel, van még 52.]

m 6 6 mozogsz nyugatra, nyugatra
[75,66] A dombságot elhagyod, bozótos terepen vagy. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy smirglibokrot. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Elenios híveié. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy álomvirágot. Utad során felfedezel egy Chara-din monolitját. Egy lebegő porszemekből álló műalkotást látsz. Épp új formát ölt, mégpedig ezt: Chara-din néhány satnya híve megpróbál elmenekülni egy rájuk dőlő ocsmány monolit alól, de ez szerencsére nem sikerül nekik. Az összeomló tákolmány másik oldalán Böhöm vigyorog kajánul. Egyszercsak megpillantasz egy vermet. Egy kövér ember nő üldögél benne. Elhaló nyöszörgéssel próbálja a segítségedet kérni. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy szuperkötélre és 8 TVP-re (42. jellempróba). Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Egy pszi elementál nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Üdvözlésképpen egy lángcsóva varázslatot eresztesz meg ellenfeled irányába. 17 életpontot sebeztél. Ellenfeled végigsöpör rajtad egy direkt kontaktus I pszi támadással. Szerencsére nem hatott rád. Ellenfeled koncentrál, majd megindít egy agybénítás pszi támadást. A támadás átmenetileg megbénított (nem tudsz lőfegyvert használni). Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
560 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 17, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}


(Továbbmész...) [74,66] Változik a vidék képe, síkságon vagy. Azanya! Olyan szobrot fedeztél fel, aminek láttán nem hiszel a szemednek. Alaposabb nézelődés után inkább mégis. Látod, hogy Matula egy győztes csata után jóízűen falatozik egy Thargodan hercegből. Az étvágygerjesztő alkotást nézve a te szádban is összefut a nyál... Mindenesetre kicsit elborult lehetett a művész. Egy női hangot hallasz: "Segítség!" Kapkodod a fejed, de csak pár másodperc múlva találod meg a hang forrását. A melletted álló magas tölgy kinyúló ágán egy gyönyörű elf nő ül. "Nézd vándor s figyeld bajom, lantom néma s nem hallhatom, csak egy kicsiny húr kéne még, egy húrért egy húron pendülnék." Nem hiába fejlesztetted az intelligenciádat: "Megpurcant egy drótszőr, mi?" Ha segíteni akarsz a bárdon, egy drótszőrre és 5 TVP-re van szükséged (49. jellempróba). Oldalt pillantva, meglátsz egy Chara-din monolitját. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy szent tölgyfát. Látsz egy oltárt. Elenios hívei emelték. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Egy alpesi tehén nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Itt csata lesz.

Elszántan a másikra rohansz. Vasalt bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd az alpesi tehén lila foltos testét. (2 támadással 31 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal súrolod az alpesi tehén testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Húsodat át- meg átjárja az alpesi tehén szarva. (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Az alpesi tehén megpróbál patáival letaposni, de sikertelenül. Vasalt bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered az alpesi tehén testét. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal súrolod az alpesi tehén tőgyét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Az alpesi tehén többször beléd döfi a szarvát. (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Az alpesi tehén patája súrolja a combodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Az alpesi tehén most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Felhasználva a vadászkést, szereztél 14 kaját. 287 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 68, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}


Találkozol egy szőke, tüsi hajú, kék szemű gnóm férfival. A bőre sötétebb az átlagosnál. Tharr ministránsa. Tagja az Igaz Barátok Rendjének. Egy arany papi karkötőt, egy fekete bőrcsizmát, egy gromak páncélt, egy két kard szimbólumot, egy obszidián karkötőt, egy örökkéval. rubinját, egy szürke bőrkesztyűt, egy trófea nyakláncot és egy vassisakot visel. Ruházatát egy mutáns pók trófea, egy sullár trófea és egy emberevő trófea ékesíti. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy csontkést tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Csülök. Homlokérintéssel biztosítjátok a későbbi telepatikus összeköttetést. Meleg kézfogás után elbúcsúztok.
Találkozol egy tüsi ezüsthajú, zöld szemű kobudera férfival. Fekete a bőre. Leah püspöke. Egy bátorság medálját, egy harci maszkot, egy hatalom fülbevalóját, egy koponya szimbólumot, egy lajstrom medált, egy mászókarmot, egy Métely páncélját, egy nodonrod kitűzőt, egy obszidián karkötőt, egy ritualista amulettet, egy ryuku nadrágot, egy smaragd védőgyűrűt, egy szirén köpenyét, egy törpe bakancsot, egy vark. pecsétgyűrűt, egy varkaudar szimbólumot és egy zafír erőövet visel. Felszerelését egy ongóliant trófea, egy orbitális mackósajt trófea és egy varkaudar hadúr trófea színesíti. Furcsa jelvénye van: denevérek gyűrűjében fekete obszidián koponya. Bal kezében egy ezüsttőrt tart. Lőfegyvere egy bumeráng. Nem kell gyalog mászkálnia: pacija egy szelíd mutáns pók. Málhásállata egy törpemammut. Érzékeled auráját: feketén vibrál. Egy alattomos gonosz! Megbarátkoztok egymással. Az ő neve Blend a Mad. Telepatikus kapcsolatot létesíttek. Egy végső búcsú, aztán mindegyikőtök megy tovább.
Összeakadsz egy szőke, hosszú hajú, barna szemű ember nővel. Sheran tanítványa. Egy bíbor erőövet, egy ezüst papi karkötőt, egy gromak páncélt, egy lánckesztyűt, egy regeneráló gyűrűt, egy varkaudar csizmát, egy vassisakot és egy virág szimbólumot visel. Fegyverzetét egy uzbány trófea és egy sörényes ubuk trófea díszíti. Valamilyen szövetség tagja, jelvénye: Két izmos kar által kettétört varászpálca. Jobb kezében egy bronzhegyű lándzsát, bal kezében egy orgyilkos tőrt tart. Lőfegyvere egy parittya. Megbarátkoztok egymással. Az ő neve Kósza Szellő . Bizalmas homlokérintésetek lehetővé teszi, hogy a későbbiekben is kapcsolatot tarthassatok fenn. Meleg kézfogás után elbúcsúztok.
Összefutsz Uncinulával. Tharr eljövendő papja. Tagja az Igaz Barátok Rendjének. Egy arany papi karkötőt, egy aranyozott klipszet, egy bátorság medálját, egy féregíz nyakpántot, egy hatalom fülbevalóját, egy két kard szimbólumot, egy nekrofun medált, egy ritualista övet, egy ryuku csizmát, egy ryuku karvédőt, egy ryuku kesztyűt, egy ryuku köpenyt, egy ryuku mellvértet, egy ryuku nadrágot, egy ryuku sisakot, egy vark. pecsétgyűrűt és egy varkaudar szimbólumot visel. Felszerelését egy ryuku futárbérenc trófea, egy vadász quwarg trófea és egy rücskös gigaféreg trófea ékesíti. Hovatartozását apró jelvény mutatja: Két izmos kar által kettétört varászpálca. Jobb kezében egy helytartói jogart, bal kezében egy Aritma ostorát tart. Lőfegyvere egy vas dobónyíl. Számodra jól felismerhető a körülötte lebegő láthatatlan aura: semleges, mint a Tiéd. Egy meleg kézfogás, rövid hírcsere, aztán újból elváltok.
[24 pontot használtál fel, van még 28.]

szk 91 keresed a 91. szörnyet
A táborozás ideje alatt majd megpróbálsz nyomokat kutatni, hátha találsz egy alpesi tehenet. [0 pontot használtál fel, van még 28.]

f 153 kísérletezel a 153. tárggyal
A felfedezés izgalma áramütésként fut végig rajtad: ki tudja, talán most fogsz Meinstein, a nagy elf tudós nyomdokaiba lépni! Lázasan töröd a fejed... Brávó! Feltaláltad, hogy hogyan csinálhatsz kis vaspajzsot. (ld. enc.) 111 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 18.]

* 1. BP: használod a 234. tárgyat
Dobolni kezdesz, és közben fütyörészel. Primitív dallamot próbálgatsz, és sikerül is néhány hibával végigjátszani! [10 pontot használtál fel, van még 8.]

* 2. BP: használod a 243. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [5 pontot használtál fel, van még 3.]
Alaposan elfáradtál, jól esne egy kis innivaló. Kortyolsz a vizestömlőből. Alaposan elfáradva, táborhelyet keresel. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 3 pontod maradt, ebből a következő körre 3 pontot vihetsz át. Kapsz még 190 pontot. A következő körben tehát 202 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


VASÉRC (152. TÁRGY)
A valamirevaló bányászat szakértelemmel rendelkezők előbb-utóbb rábukkanhatnak a fegyver- és páncélkészítéshez legalapvetőbb nyersanyagra, a vasércre. A vasérc megolvasztásához és megmunkálásához nem elegendő egy primitív olvasztókemence - szükséges, hogy egy vaskohót építs. A vaskohó építéséhez ötletet kaphatsz, ha az olvasztókemence alapötletét (szögletes kő) és a vasércet összekapcsolod...

UGH MÉREG (166. TÁRGY)
Az ugh méreg jóval erősebb a gyenge méregnél, kiválasztása is rettentően nagy elővigyázatossággal, egy uzbány csőr felhasználásával kell, hogy történjen. Egy kavadu lebenyt vagy más tartót szinte azonnal szétmarna, amikor egy mérges csípésű lény fogáról vagy fullánkjáról lecseppen, de ebben a tartóban biztonságosan tárolhatod. Az ugh méreggel csak nagyon kevés fegyvert lehet bekenni, mert a legtöbb anyagot azonnal tönkreteszi. Hogy melyik az a fegyver alapanyag, amely ellenálló az ugh méreggel szemben, arra neked kell rájönnöd. Az ugh méreg hatása azonnali.

DŰNEKUKAC (357. SZÖRNY)
Majd két méter hosszú, gusztustalanul kunkorgó férgek a sivatagban - inkább visszataszítóak, mint ijesztőek. Persze, előbb-utóbb óriási homokférgek fejlődnek ki belőlük - úgyhogy jobb, ha most rögtön agyoncsapod! A dűnekukac ellen a vágó a leghatékonyabb, a szúró és ütőfegyverekkel nehéz igazán komoly kárt okozni benne.

TORMIKUS EGÉR (218. SZÖRNY)
A tormikus egér a sivatagok és tengerpartok félelmetes ragadozója. Nevét onnan kapta, hogy külsőre valóban hasonlít az egérre, csak éppen mérete akkora, mint egy bivalyé. Mintha ez nem lenne elég, a tormikus egér harapása olyannyira mérgező, hogy permanens ügyességcsökkenést okozhat. Ezért csak akkor fogod megtámadni, ha FT parancsod van rá, vagy valamilyen módon védett vagy a tulajdonságcsökkenés ellen (pl. tulajdonságpajzs). Ha leölsz egy tormikus egeret, kimetszheted bordacsontját, ami hasonló felépítésű a bolhakutyáéhoz. A tormikus egér ellen bármely fegyver egyformán hatékony.

GOLDUGAR (65. SZÖRNY)
Ezt a csillogó testű, óriási bogarat sokan vadásszák még ma is, mert azt hiszik, hogy a páncélja aranyat tartalmaz. Erről persze szó sincs, állítják az alkimisták, de azért szép summát fizetnek egy-egy goldugar-héjért. A goldugarok leggyakrabban a meleg, homokos helyeket (tengerpart, sivatag) kedvelik, ahol jobban beolvadhatnak a háttérbe, és páncéljuk csillogását kihasználhatják az ellenfél megvakítására. Többen megfigyelték azonban, hogy a goldugarnak egy hideget jobban tűrő, magányt szerető alfaja megtalálható a magashegységekben.

ARANYLÓ UGARHÉJ (100. TÁRGY)
A goldugar elpusztítása után leválaszthatod a lény hátáról a finom, kúp alakú, arany színben csillogó ugarhéjat. Sokak szerint a szépségen kívül az ugarhéjnak gyakorlati haszna is van: megköti a tintacsiga tintáját, és megakadályozza, hogy elillanjon. Maximum 10 csepp tinta fér egy ugarhéjba.

KIS VASPAJZS (159. TÁRGY)
A kis vaspajzs az egyik legegyszerűbb tárgy, amit vasból lehet készíteni. Előállításához szükség van öt vasércre, amelyet egy vaskohónál, tíz pirkittel felfűtve, egy kőkalapáccsal dolgozhatsz meg. Ahhoz, hogy ezt a 6-os védettséget nyújtó tárgyat meg tudd csinálni a KT 159 paranccsal, 40 TVP elköltésével, legalább 3-as bányászat szakértelem szükséges.

KARAKTERLAP

Tanir Dogmar, egy kontyos ősz hajú, barna szemű törpe férfi vagy. Hosszú szakállad és rövid bajuszod van. Bőröd teljesen fehér! Tharr követője vagy. Ez az 51. fordulód.

Erő: 18 (22) Szint: 12 Merészség: 3/3 Magasság: 123 cm
IQ: 26 Támadás: 15 Agresszió: 3 Testsúly: 64 kg
Ügyesség: 15 (16) Védekezés: 22 Menekülés: 30 % Életkor: 55/55 év
Egészség: 17 Életpont: 174/56 Jellem: semleges (+1) Tul. pont: 0
Szerencse: 15 Varázspont: 102/49 Pénz: 180 arany Kép. pont: 2
Eddig összesen 243 szörnyet (5 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 1390 TP-t kaptál. Jelenleg 29129 TP-d van. A következő szinthez még 3871 TP szükséges. Trófeáid: törpemammut, halálmadár, pszi elementál. A 49. fordulódban 6 arany adósságod lett a Fairlight banknál. 6 arany adósságod van jelen pillanatban a kamatokkal együtt.

HARCI ISMERETEK
vágófegyverek: 1 ütőfegyverek: 14 dobófegyverek: 13

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 7 2. nyomkövetés: 4 3. mászás: 5
4. csapdakészítés: 5 5. gyógyítás: 5 6. titkosírás: 1
7. felderítés: 1 8. teológia: 1 9. taumaturgia: 9
10. szerencsejáték: 1 11. zene: 2 12. szörnyismeret: 4
13. vadászat: 3 14. bányászat: 4

FELTÉTELES PARANCSOK (még 9 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 30% életerő alatt 20 TVP-ért (max. 1 alkalommal)
udvarolsz a 3. fajúaknak
elfogod gyilkos mókust (#29) hurokcsapdával (#217), gorombillát (#38) hurokcsapdával (#217), garokkot (#73) fedett veremmel (#219), sullárt (#101) fedett veremmel (#219), vadász tatut (#10) fedett veremmel (#219)
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 1, max: 12)
fabontó szójer (#71)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) lángcsóva (#31, 5 VP) időcsere (#285, 5 VP)
Papi varázslataid
áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
áldomás (#6)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
8. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 10)
lángcsóva (#31)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Egy igazi férfi nem bújik páncélok mögé - megfelelő áldozat lenne, ha egy szöges bőrpajzsot elégetnél a hozzám való ima közben!
2.) Egy sörényes ubuk elejtésével bebizonyíthatod, hogy méltó vagy hitemre.
3.) Ejts el egy napon [értsd egy fordulón belül] legalább egy szörnyet ütő, egyet vágó, és egyet szúrófegyverrel!

Összsúly: 66.71 kg Megterheltség: 123%
GYJ: Legalább 1 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 150% alatt van.
Még 98 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
3 mérg. ubuk dobónyíl (#188) 9 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 aranyló ugarhéj (#100) 11 kaja (#2) 3 ugh méreg (#166)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(74,66) művészi porolit (#720), 49. jellempróba, Chara-din monolitja (#534), szent tölgyfa (#393), Elenios oltár, alpesi tehenek (#91), Csülök (1670. kalandozó), Blend a Mad (2465. kalandozó), Kósza Szellő (4814. kalandozó), Uncinula (5947. kalandozó)
(75,66) smirglibokor (#31, belőle készíthető: #29), Elenios oltár, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), Chara-din monolitja (#534), művészi porolit (#720), 42. jellempróba, pszi elementál (#221)
(76,66) krómkaktusz (#46, belőle készíthető: #43), egy ismeretlen isten rúnaköve, vaskohó (#155), oltár, olvasztókemence (#86), 37. jellempróba
(77,66) Chara-din monolitja (#534)
(78,66) goldugarok (#65), egy ismeretlen isten rúnaköve, Chara-din monolitja (#534)
(79,67) dűnekukac (#357)
(80,65) művészi porolit (#720), óriás skorpiók (#72), dűnekukac (#357)
(80,66) tormikus egér (#218), egy ismeretlen isten rúnaköve, művészi porolit (#720), Chara-din monolitja (#534)
(81,64) tintacsigák (#74)

Üzenet küldése a karakternek