Karakterszám: |
7342 |
Számlaszám: |
titkos |
Fordulószám: |
49 |
Játékhét: |
58 |
E
forduló ára: |
28 zs. |
Maradék zseton: |
198 |
Forduló típusa: |
email |
|
|
1997-99 (C) Beholder Kft. |
Betáplálás dátuma: 2005. aug. 12. 9h:12' |
A következõ
fordulód táplálható: 2005. aug. 13. |
|
E-mail!
TSCHURY KALANDJAI
Kissé már éhezel, ezért csak 60 életpontról kezdesz. Megtudod, hogy a Hegy
leghíresebb galetkije
Avvocato Terrasini, egy napszemüveges, tweed-öltönyös,
bunkó ügyvéd férfi. (hírneve 28071.) A te szinteden a legnevesebb
Maocad
herceg, egy magas, kékbõrû, sugárzóan szép arcú, ezüst, hosszú, hullámos
hajú férfi. (hírneve 1829.)
Szomszédaidtól helyi híreket hallasz:
*aug. 2.* Rebecca felköltözött a következõ szintre.
*aug. 4.* Doris Kel
Dor felköltözött a következõ szintre.
*aug. 8.* Lord Rhynn felköltözött
a következõ szintre.
*aug. 8.* Ogre a renegát harcos gyõzelmet aratott
Sissy-Pussy-Baby felett.
*aug. 11.* Carukia Barnesi felköltözött a következõ
szintre.
*aug. 11.* Enyveskezû Ed csatában legyõzte Sissy-Pussy-Babyt.
Eljut hozzád néhány morzsa abból, hogy mi hír a nagyvilágban:
*aug. 2.* Leph Arlone a szétszórt csatában legyõzte Mesés Illatot.
*aug.
3.* Akadil Tel Kator rangja a Bárdok Klánjában "a tisztaság bajnoka" lett.
*aug. 4.* Lord Khalelt kis híján megölte egy nedonkopó.
*aug. 4.* Aranyszemû
Reglinde-et legyõzte harcban egy meréniai behemót.
*aug. 5.* Dark Valek
a Renegát Elfet legyõzte harcban egy görénydémon.
*aug. 5.* Kronx pszionikus
párviadalban legyõzte Standard Graunt.
*aug. 5.* Kronx és Hószakáll Arnond
pszi párbajt vívtak. Kronx került ki gyõztesen.
*aug. 9.* Clow és Álmaid
Nõje pszi párbajt vívtak. Clow került ki gyõztesen.
*aug. 10.* Nemesist
kis híján megölte egy fiatal xenomorph.
*aug. 10.* Stanislavát kis híján
megölte egy milbani tidao.
Zavartalanul és eseménytelenül pihentél barlangodban.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 438.]
Mivel már az éhhalál küszöbén vagy, valamit tenned kell! Munkát vállalsz
a szint közmû munkálatainál. Hosszasan dolgozol, de legalább ennivalót
kapsz közben. Az izzasztó munka végén, fizetségképp, újra jó alaposan bekajálhatsz.
(+50% jóllakottság.)
A tapasztalat hozza az igazi fejlõdést:
+1 erõ; [30 TVP-t használtál fel,
maradt még 408.]
bb 9 3 4 7 1 |
több épület meglátogatása |
[be 9:] Ellátogatsz a templomba, ez egy nagy, gyertyákkal kivilágított barlang,
tele furcsa szobrokkal. Csuhába öltözött galetkik fogadnak. Megszólít egy
díszes köntöst viselõ pap.
- Gyermekem! Hallottam, ahogy átkozódtál.
Bûnös dolog az ilyesmi! Ideje megtisztulnod. Ha készen állsz, jelentkezz
nálam. De nehogy elszökj, mert egyházunk mindenhol megtalál! - ijedten
bólintasz.
(12. kaland, összesen 25 TVP-t igényel.)
[be 3:] Rettegve óvakodsz el a mágusok nagyhatalmú tornyába. Az irdatlan
épület tövében álldogálsz, amíg egy szürke köpenyes figura nem kísér beljebb.
Megkapod a szinten megtanulható új varázslatok listáját. Ezeken felül persze
minden, korábbi szinten is ismert varázslat tanulható (ha volt ilyen).
Zárójelben a varázslat sorszáma, a szükséges Intelligencia szint, és az
arany ár látható: tûzpajzs (#16, IQ8, 50ap) gránitbõr (#17, IQ14, 200ap)
sorvasztás (#30, IQ10, 100ap) gigaököl (#40, IQ12, 90ap) agyroppantás (#43,
IQ12, 120ap) ellenáll.megtörése (#48, IQ14, 150ap) alkímia (#147, IQ9,
250ap) láthatatlanság (#157, IQ12, 350ap) láth. észlelése (#158, IQ13,
80ap) szellemidézés (#159, IQ7, 50ap) kineport (#163, IQ10, 120ap) tombolás
(#167, IQ6, 320ap) villámpajzs (#170, IQ8, 50ap) savpajzs (#171, IQ8, 50ap)
gázpajzs (#172, IQ8, 50ap) Üdvözöl egy õsz hajú galetki, aki hosszú szürke
köpenyt visel, és csúcsos süveget. Kezében egy igazi fából faragott bot!
A bot végén vörös drágakõ, tökéletesen simára csiszolt gömbfelülettel.
Az öreg így szól hozzád:
- Már messzirõl láttam sugárzó mágikus aurádat.
Ígéretes tehetségnek tûnsz! Az én nevem Magikluxin. Megtanítok neked egy
varázslatot, ha megteszel nekem egy apró szívességet. - örömmel bólintasz.
A mágus folytatja. - A szint egy távoli végében nemrégiben felfedeztem
egy yeti barlangot, ahol egy egészen ritka növényféle, a fehér zuzmó terem!
Sajnos, én nem igazán vagyok képzett a harcban, ezért nem tudok más megoldást,
mint felbérelni valakit, aki bejut a barlangba, és hoz nekem a zuzmóból.
Nos, mi a véleményed?
- Szívesen! - egyezel bele.
(3. kaland, összesen
25 TVP-t igényel.)
[be 4:] Meglátogatod a galetkik nagymúltú akadémiáját. Az információs részlegnél
érdeklõdsz az igénybe vehetõ új szolgáltatások felõl. Új szakértelmet a
BE 4 {szakértelem} paranccsal sajátíthatsz el, 5 kno és 20 TVP árán. Új
végtagot a BE 4 {végtag} paranccsal növeszthesz 10 kno és 20 TVP árán.
A {végtag} típustól függõen 100-105 lehet. Az 1. szinten 1, a 2-3. szinten
2, a 4-5. szinten 3 stb. végtagod lehet. Végtag szakértelmet a BE 4 {képesség}
{végtag} paranccsal sajátíthatsz el, 5 kno és 20 TVP árán. Részletesebben
ld. szabálykönyv, Épületek, Akadémia. Már elsajátíthatod az akadémián a
párbajozás (34-es) szakértelmet, ami igen hasznos, ha más galetkikkel csatázol.
Egyszercsak vállon vereget valaki. Ijedten megpördülsz. Egy barna pikkelyes,
nagydarab galetki oktatót pillantasz meg. Szélesen mosolyog, elõvillantva
tízcentis agyarait.
- Sajnálom barátom, nem akartalak megijeszteni! Csak
azt akartam kérdezni, nincs-e a birtokodban egy sárga gömb: megvásárolnám
jó pénzért!
(6. kaland, összesen 5 TVP-t igényel.) Mérgesen morogsz valamit,
aztán továbbmész. A galetki még utánad kiabál: - 100 aranyat adok érte!
- hmmm... Ahogy Troy kérte, felkeresed az akadémia könyvtárát. Rengeteget
olvasol az Ellenséggel kapcsolatban, a végére már zúg a fejed.
[be 7:] Az elöljáró palotája a szint szívében, a többi fontos épület mellett
található. Egy hatalmas és díszes kõépület, amely a többi építmény fölé
emelkedik. Tisztelettel léped át kapuját. A szint elöljárója,
Vizevil Rogan
egy vékony, áttetszõ bõrû, vastag szájú, egyetlen óriási karmot birtokló
galetki személyesen fogad. Hellyel kínál, és miután bemutatkoztatok, beszélgetni
kezd veled:
- Feltételezem, hogy valamilyen megbízást szeretnél! - bólintasz.
- Nos, pont lenne egy érdekes feladatom számodra, már ha profi nyomkeresõ
vagy. Nemrégiben egy igen furcsa teremtmény jelent meg a szintünkön. Meg
kéne keresni, megfigyelni, és információt gyûjteni róla! - közelebb hajolva,
suttogóra fogja a hangját. - Lehetséges, hogy az Ellenség ügynöke. Iszonyatos
katasztrófa lenne, ha ránktaláltak! - hátradõlve folytatja. - Semmiképp
se támadd meg, csak megfigyelés a feladatod! A díjazás siker esetén 80
arany.
(9. kaland, összesen 20 TVP-t igényel.)
[be 1:] Elmész a szint középpontjában épült boltba. Végigmustrálod a kínálatot:
kemény bõrpáncél (#3) 42 ap, törpe pikkelyvért (#4) 52 ap, kés (#5) 2 ap,
fogazott tõr (#6) 4 ap, bõrpáncél (#9) 21 ap, parittya (#10) 12 ap, kerek
kõ (#11) 2 ap, harci fejsze (#12) 21 ap, sziklarepesz (#13) 6 ap, üvegcse
(#14) 4 ap, bolhedor szárny (#15) 10 ap, kõbalta (#18) 6 ap, mandolin (#19)
84 ap, mitulen fû (#20) 42 ap, winropu moha (#22) 42 ap, sötét mák (#23)
42 ap, csótányláb (#25) 42 ap, gyilkos boróka (#27) 42 ap, tejfonál (#28)
42 ap, kötél (#128) 21 ap, rozsdás kard (#131) 12 ap, ében tündekard (#132)
42 ap, díszes fejék (#135) 21 ap, khaldoran öv (#137) 63 ap, húsevõ bibe
(#151) 21 ap, pirgamit (#152) 16 ap, mandibula (#157) 8 ap, yeti csont
(#160) 23 ap, Xantin bõröve (#169) 84 ap, villámöv (#172) 84 ap, pókcsatos
öv (#173) 84 ap, nohnetár gumó (#212) 21 ap, lelakatolt ládikó (#310) 630
ap, lemezpáncél (#1000) 105 ap, vas lemezpáncél (#1001) 181 ap, lovagi
lemezpáncél (#1002) 269 ap, pikkelyvért (#1015) 42 ap, könnyû pikkelyvért
(#1016) 80 ap, díszes pikkelyvért (#1017) 143 ap, láncing (#1030) 84 ap,
könnyû láncing (#1031) 148 ap, bíbor láncing (#1032) 226 ap, ezüst láncing
(#1033) 337 ap, mellvért (#1045) 73 ap, bõr mellvért (#1046) 131 ap, bronz
mellvért (#1047) 206 ap, pajzs (#1060) 21 ap, kerek pajzs (#1061) 47 ap,
nagy pajzs (#1062) 100 ap, sisak (#1075) 21 ap, vassisak (#1076) 47 ap,
szárnyas sisak (#1077) 100 ap, maszk (#1090) 10 ap, halotti maszk (#1091)
30 ap, csontmaszk (#1092) 80 ap, fejpánt (#1105) 10 ap, díszes fejpánt
(#1106) 30 ap, ezüst fejpánt (#1107) 80 ap, csizma (#1120) 10 ap, vándorcsizma
(#1121) 30 ap, fekete csizma (#1122) 80 ap, köpeny (#1135) 6 ap, utazóköpeny
(#1136) 25 ap, kék köpeny (#1137) 73 ap, köntös (#1150) 10 ap, zöld köntös
(#1151) 30 ap, átlátszó köntös (#1152) 80 ap, íj (#1270) 21 ap, könnyû
íj (#1271) 47 ap, hosszú íj (#1272) 100 ap, nyílpuska (#1285) 42 ap, könnyû
nyílpuska (#1286) 80 ap, tõr (#1300) 10 ap, csonttõr (#1301) 30 ap, rövid
tõr (#1302) 80 ap, vívótõr (#1303) 161 ap, kard (#1315) 21 ap, görbekard
(#1316) 47 ap, hosszúkard (#1317) 100 ap, lándzsa (#1330) 21 ap, barbár
lándzsa (#1331) 47 ap, a törpék barbár lándzsája (#6731) 320 ap, a merénylõ
lándzsája (#11230) 126 ap, a harcmûvész vas lemezpáncélja (#13601) 453
ap, a tûz öve (#22315) 58 ap, a szalamandra kerek pajzsa (#25811) 183 ap,
a yeti öve (#26365) 58 ap, a sav öve (#26815) 58 ap, az elektromosság hosszúkardja
(#27417) 335 ap, az elektromosság gyalogos lándzsája (#27432) 335 ap, a
légzés láncinge (#27580) 136 ap, a légzés zöld köntöse (#27701) 166 ap,
a légzés karkötõje (#27790) 63 ap, a légzés nyílpuskája (#27835) 94 ap,
az angyalok görbekardja (#28316) 183 ap, az ellenállás nyílpuskája (#28735)
94 ap.
[35 TVP-t használtál fel, maradt még 373.]
Sajnos 21. tárgy jelenleg nincs a boltban.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 373.]
be 3 48 |
meglátogatod a 3. épületet |
Hazamész a boltból. Elmész a varázslótoronyhoz. Fekete, magas épület, hegyes
karmokkal. Egyedi tervezés! Egy csontos lény fogad. Közlöd, hogy a 48.
varázslatot szeretnéd megtanulni. Leszurkolsz 150 aranyat, és hosszas oktatás
veszi kezdetét. Végül megkapod a varázskönyvet is, amelyben a szükséges
rúnák vannak leírva. Huh, ez kemény volt, de mostanól használhatod
az ellenáll.megtörése
varázslatot!
[30 TVP-t használtál fel, maradt még 343.]
var 48 6 |
48. varázslatra 6 képességpont |
Elköltesz 6 képességpontot ellenáll.megtörése varázslatod erejének növelésére.
A gyakorlásnak köszönhetõen ellenáll.megtörése varázslatod ereje 4. szintre
nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 343.]
mak 1 |
1. makró definiálása/hívása |
ism 3 |
a következõ parancs ismétlése 3 alkalommal |
Engedélyt kérsz, hogy a templom pincéjében kutathass: állítólag négy templomot
építettek itt egymás helyére, úgyhogy a keresztül-kasul vájt barlangjáratokban
bizonyosan lehet õsi relikviákat találni! Micsoda furcsaság - egy teljesen
átlátszó, lapos, vékony és sima kõdarab! Vajon mire használhatták? (+1
õsi relikvia.)
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 333.]
Egy több száz évvel ezelõtt elhagyott barlangkomplexumba mész, tanulmányozni
a falfeliratokat. Talán valamit megtudsz õseidrõl! Észreveszel 2
mátekel
gombát. Szakértõ módon leszeded. Miután a zsebedbe gyûrted a növényt, hozzálátsz
az igazi régészkedéshez. Hurrá! Kiástál valamit! Közelebbrõl is megvizsgálod:
egy csonttõr.
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 323.]
Felvonulsz a felsõ barlangokba, és hozzálátsz, hogy õsi maradványok, régészeti
leletek után kutass. Bár most nem találtál semmit, nem idegeskedsz: egy
régésznek türelmesnek kell lennie.
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 313.]
Mosolyogva hagyod el barlangodat: portyára indulsz. A szomszédos sziklaperem
fölé vájt barlangokat látogatod meg. Fõ a változatosság! Zümmögést hallasz.
Felnézel. Egy korong lebeg a fejed fölött! Mi a fene? Biztosan valamilyen
mágikus izé. Ha oldalt, a sziklafalon felmásznál, a peremrõl át tudnál
rá ugrani, és megnézhetnéd, mi is ez! Persze lehet, hogy veszélyes. Egyenlõre
más dolgot van, késõbb visszatérsz, ha elég bátorságod lesz a próbatételhez.
(286. kaland, összköltsége 20 TVP.) Nocsak, mit találtál! 1
winropu moha
! Óvatosan begyûjtöd. Kiválasztasz egy barlangnyílást, amelybõl némi fényt
látsz. A jelzések alapján látod, hogy szakértelmeiteket fogjátok összemérni.
Szertartásosan üdvözöl
Cinege, egy hatalmas, irdatlanul kövér, pisze orrú,
malacszemû, bambán vigyorgó férfi. A Tudósok klánjának tanársegéd-helyettes
rangú tagja. Viselt tárgyai: zsugorító gyûrû, bronzmedál, bõrpáncél, a
lich vassisakja, ezüst lárvaköpeny, a tökéletesség malachit karkötõje,
az egyensúly gyûrûje, szivárvány karkötõ, a szakács üstje, az egészség
nyaklánca, Trollagyar, a ragadozó rövid tõre, a gólem csizmája, a harcmûvész
kerek pajzsa, nagyobb pókcsatos öv. Rövid beszélgetés után megállapodtok,
hogy barátságos versenyben méritek össze mászás szakértelemben való jártasságotokat.
Ez a legkönnyebben próbára tehetõ képesség! Kerestek a közelben egy meredek
sziklafalat, és buzgón mászni kezdtek. Nem jelent nehézséget a feljutás,
de persze megfelelõen gyorsnak is kell lenned... Lihegve érsz fel a tetõre,
Cinege már ott várakozik. Õ nyert!
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 313.]
A következõ programod egy baráti vadászkirándulás lesz. Izgatottan ereszkedsz
le egy publikus folyosón a rettegve bujdokló vadak, a torzszülöttek világába.
Huh, leértél a csatornaszintre. Nevéhez hûen, a levegõt betölti a csatornák
dögletes bûze. Valami mozdul a sötétben. Igen! Vérszomjas torzszülött(ek)!
A csatába veted magad. Ellenfeled egy kõzúzó (#49).
*** 1. KÖR *** Összegyûjtve a benned rejlõ mágikus energiákat, elvarázsolsz
egy ellenáll.megtörését. (-7 vp.) Elõhívsz egy óriáserõ varázslatot. Végtagjaid
megerõsödnek (+1 méretükre). (-4 vp.) A kõzúzó feléd mozog. A kõzúzó téged
támad. Elõresuhint nyelvével.
(5 ép-t sebzõdtél). Tüskéd szúrja. Bénító
méreg hatol beléd. Gyengülsz (-10% támadás). Regenerálsz (+5 ép)
*** 2. KÖR *** Ellõsz egy jégcsóva varázslatot. A kõzúzó ellenáll a varázslatnak.
(-4 vp.) A kõzúzó téged támad. Elõresuhint nyelvével.
(6 ép-t sebzõdtél).
Tüskéd szúrja. Bénító méreg hatol beléd. Gyengülsz (-11% támadás). Regenerálsz
(+5 ép)
*** 3. KÖR *** Elõhívsz egy jégcsóva varázslatot. A kõzúzó
sebzõdik 20 ép-t.
(-4 vp.) A kõzúzó kileheli lelkét. Regenerálsz (+5 ép)
[A csatában összesen 34 sebzést okoztál, és 11 sebzést kaptál.] Ezt a csatát
te nyerted! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát
(+40%). Elteszed a zsákmányt, ami egy õskõ és 16 arany.
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 303.]
Troy Archid egy bánatos dalt penget lantja húrjain. Ezúttal azonban nincs
közönsége. Üdvözlöd, és letelepszel merré.
- Mit tudtál meg? - kérdezi
õ, miközben elgondolkodva futtatja ujjait a húrok között.
- Igazándiból
semmi újat ahhoz képest, amit már az iskolában is tanultunk. Az Ellenség
egy másik világból érkezett, azért, hogy elpusztítsa a miénket. Olyan fejlett
fegyvereket és mágiát használt, amivel a miénk nem versenyezhetett. A túlélõk
a hegyek mélyén rejtõztek el. Amennyire tudjuk, ez az egyetlen hely a világunkon,
ahol az élet fennmaradt. Az Ellenség járõrei még mindig a bolygónk felszínét
pásztázzák, ezért kell a föld alatt maradnunk, vagy addig, amig elég erõsek
nem leszünk, hogy legyõzzük õket, vagy addig, amíg el nem mennek.
Archid
még kivár egy kicsit, aztán bólint. Abbamarad a zene.
- Kiváló összefoglaló.
És igaz is. Csak sokminden hiányzik belõle. Szerinted hogyan lehetséges,
hogy az Ellenség, bár a bolygón az élet minden írmagját elpusztította,
mégsem volt képes egy teljes civilizációt megtalálni a Hegy mélyén? Honnan
tudjuk egyáltalán, hogy még mindig itt vannak? Ha a mieink bármikor meg
tudják õket találni, õk hogy nem találnak minket? Hiszen fejlettebbek mint
mi, nem?
Értetlenül nézel. Kétségtelenül logikus kérdések, de bizonyosan
vannak rájuk logikus magyarázatok is.
- Mágusaink varázslatai megvédenek
minket a kutató szemek elõl. És a felszínen nagyon messzire el lehet látni,
elég csak keresni egy járatot, amelyen keresztül ki lehet mászni a hegyoldalra...
A bárd csak szokásos mosolyát mutatja, és ingatja a fejét.
- A történetek
szerint a teljes háború, bolygónk kiirtása csak néhány percig tartott.
Persze, a valóságban ennél sokkal hosszabb volt. Napokig zajlott. - hangsúlyával
érezteti, hogy egy teljes élõvilág többet érdemel, mintegy néhány napos
haláltusát. - Rengeteg feljegyzés készült. Sokezer zseniális elme kereste
a módszert, ahogy megmenekülhetünk a pusztulástól. Rengeteg ötlet született,
rengeteget vetettek el, és rengeteg vallott kudarcot, amikor kipróbálták.
Az Ellenségnek VAN gyenge pontja. És õseink meg is találták a néhány napos
háború alatt. A könyvtárakban a feljegyzéseknek csak egy része található
meg. Egy nagyon kis része, de az is épp elég, ha tudod, mit keresel. A
történetemet csak akkor fogod megérteni, ha megérted, mirõl szól ez az
egész. A keresésed a könyvtárban nem volt elég alapos. Menj vissza, és
nézz körül ismét. Ha megtalálod azt, amirõl beszélek, akkor fogom a történetet
folyatni.
Szemed szikrákat hány, ahogy a bárdra nézel. Mint egy gyermek,
akitõl elvették játékát. De nem tehetsz semmit, az õ története, csak akkor
fogja elmondani, ha õ is akarja.
- Rendben van, visszamegyek, és ezúttal
alaposabban körülnézek. [A bárdot a következõ fordulódban a K 99 paranccsal
keresheted, de ne felejtsd el elõtte felkeresni az akadémia könyvtárát.]
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 303.]
Elhatározod, hogy vadászni mész. Rövid séta után elérkezel egy ösvényhez,
amely a torzszülöttek sötét világába vezet. Tétovázás nélkül haladsz tovább.
Leérve, óvatosan megkezded a felderítést. Ha nem vagy elég óvatos, könnyen
vad lesz a vadászból. Egy szûk oldaljáratot találsz, az elején alig bírod
magad belepréselni, de aztán késõbb kiszélesedik. Aha, egy torzszülött
rejtekhely! Ellenfeled egy húsevõ növény (#46).
*** 1. KÖR *** Ellõsz egy ellenáll.megtörése varázslatot. (-7 vp.) Heves
kézmozdulatok közepette elvarázsolsz egy óriáserõt. Végtagjaid megerõsödnek
(+1 méretükre). (-4 vp.) A húsevõ növény máris elõtted terem! A húsevõ
növény rád veti magát. Meglóbálva zúz jobb csápjával.
(5 ép-t sebzõdtél).
Tüskéd szúrja. Végtagjaid ledermednek. (-99 ügyesség.) Megpróbál megmarni
fogával.
(9 ép-t sebzõdtél). Tüskéd a bõrébe fúródik. Roncsoló sebzés!
( -2 tüskés bõr.) Regenerálsz (+5 ép)
*** 2. KÖR *** A húsevõ növény rád veti magát. Elõresuhint jobb csápjával.
(4 ép-t sebzõdtél). Tüskéid sebzik. Paralizálódsz. (-99 ügyesség.) Harapásra
nyitja száját, támad fogával.
(6 ép-t sebzõdtél). Tüskéd szúrja. Roncsoló
sebzés! ( -2 tüskés bõr.) Regenerálsz (+5 ép)
*** 3. KÖR *** A húsevõ növény rád veti magát. Villámgyorsan elõrevág jobb
csápjával.
(3 ép-t sebzõdtél). Tüskéid megszúrják. Megpróbál megmarni
fogával.
(6 ép-t sebzõdtél). Tüskéid megszúrják. Bõröd megsérült. ( -2
tüskés bõr.) Regenerálsz (+5 ép)
*** 4. KÖR *** Rúnákat rajzolsz a levegõbe, mire létrejön egy jégcsóva.
A húsevõ növény
19 sebzést kap. (-4 vp.) A húsevõ növény hörögve elterül.
Regenerálsz (+5 ép)
[A csatában összesen 49 sebzést okoztál, és 33 sebzést kaptál.] Ezt a csatát
te nyerted! Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+49%).
Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
Összegyûjtöd a "kincset": egy húsevõ bibe és 17 arany.
(Feltételes gyógyítás 1 alkalommal:) A lehetõségekhez képest ellátod sebeidet.
(+25 életpont.)
[21 TVP-t használtál fel, maradt még 282.]
Rövid gondolkodás után úgy döntesz, hogy most vadászni indulsz. Ezúttal
egy még sosem próbált aknában ereszkedsz le a torszülöttek szintjére. A
távolból kiáltások, robbanások hangja szûrõdik el hozzád, egy borzalmas
halálsikoly, aztán néma csend. Meglátsz valamit a fal tövében. Hohó, ez
tejfonál ! Leszedsz 1 adagot. Egy árny suhan el melletted. Aha, egy torzszülött!
Üldözõbe veszed. Lehet, hogy nem is egyedül van? Befordulva egy sarkon,
szembesültök. Ellenfeled egy óriás skorpió (#39).
*** 1. KÖR *** Néhány rövid kézmozdulat után létrehozol egy ellenáll.megtörése
varázslatot. (-7 vp.) Összegyûjtve a benned rejlõ mágikus energiákat, elvarázsolsz
egy óriáserõt. Végtagjaid megerõsödnek (+1 méretükre). (-4 vp.) Az óriás
skorpió máris elõtted terem! Az óriás skorpió téged támad. Tekergetve suhint
farkával.
(6 ép-t sebzõdtél). Tüskéid sebzik. Méreg kerül a véredbe. Elõre
szúr ollóival. Elkerülted. Mérgezõdsz.
6 ép-t sebzõdtél. Regenerálsz (+5
ép)
*** 2. KÖR *** Összegyûjtve a benned rejlõ mágikus energiákat, elvarázsolsz
egy jégcsóvát. Az óriás skorpió
sebzõdik 24 ép-t. (-4 vp.) Az óriás skorpió
rád támad. Körbe-körbe forgatva üt farkával.
(5 ép-t sebzõdtél). Tüskéid
megszúrják. Lecsap rád ollóival.
(11 ép-t sebzõdtél). Tüskéid sebzik.
Az óriás skorpió halálhörgés közepette a földre zuhan. Mérgezõdsz.
6 ép-t
sebzõdtél. Regenerálsz (+5 ép)
[A csatában összesen 45 sebzést okoztál, és 34 sebzést kaptál.] Ismét látványosan
gyõzedelmeskedtél. Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia
(+40%). Összegyûjtöd a "kincset": 22 arany.
(Feltételes gyógyítás 1 alkalommal:) A lehetõségekhez képest ellátod sebeidet.
(+24 életpont.)
[24 TVP-t használtál fel, maradt még 258.]
Kedved támad egy csöpp baráti portyázgatásra. Különösebb cél nélkül kóvályogsz
a barlangok között, kihívást keresve. Megpillantasz egy csomó átlátszó
kristályt. Hohó, egy egész hegyre való van itt belõlük! Egy egész kristályhegy
- hegy a hegyben. Igazán érdekes. Vajon mi lehet ennek a mesés üveghegynek
a tetején? Ha elég bátor vagy, és nem félsz attól, hogy szétvágnak a kristályok,
akár fel is mászhatsz.
(228. kaland, összköltsége 10 TVP.) Megközelíted
az egyik alkalmasnak látszó barlangot. A zászlócska egyértelmû: átokszórással
fogjátok magatokat mulattatni.
A barlang lakója
Dög, egy CS jelzésû tetoválással ellátott örökké fiatal
gyönyörû nõ. A Tudósok klánjának tanársegéd-helyettes rangú tagja. A következõket
látod nála: a tûz nyaklánca, az egyensúly gyûrûje, Xantin bõröve, Örökkévalóság
Gyémántja, a természet láncinge, a tárgyalás gyûrûje, a káosz istennõjének
köpenye, a káosz halálos nyílpuskája. Köszönés helyett ezt kiáltod: "Nem
szép ám, ha a bolha köhög." Dög csak annyit nyög ki: "Te... !" Ez az, nyertél!
Ellenfeled alig észrevehetõen bólint. (+28% lélekenergia.) Elegendõ lélekenergiát
gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
Fejlõdsz:
+1 átokszórás; [10 TVP-t használtál fel, maradt még 248.]
Kedved támad egy csöpp baráti portyázgatásra. Útközben más, portyára induló
galetkikkel is összeakadsz. Hiába, pezseg az élet! Valamiben megakad a
szemed. Nocsak, itt
ragálygomba nõ! 1 darabot sikerül begyûjteni. Megközelíted
az egyik alkalmasnak látszó barlangot. A zászlócska egyértelmû: átokszórással
fogjátok magatokat mulattatni.
A barlang lakója
Luyendyk, egy
férfi. A Tudósok klánjának tanársegéd-helyettes
rangú tagja. Felszerelése: Örökkévalóság Gyémántja, az Érzés Gyûrûje, a
teknõs vándorcsizmája, a kalmár nyaklánca, az egyensúly gyûrûje, díszes
villámöv, a gólem sisakja, a káosz mesterének amulettje, a merénylõ csepp
fülbevalója, a harcmûvész karikaszimbóluma, a regenerálódás köntöse, a
hatalom karkötõje. Így üdvözlöd: "Te kecskelábú, kalánfülû ördög!" Õ rögvest
kontrázik: "Egy óriáscsótány szebb nálad." Jól odamondasz neki: "Hogy varrnák
össze azt a rondaságokat beszélõ szádat!" Luyendyk semmi épkézláb választ
nem tud adni! Ez az, nyertél! Ellenfeled alig észrevehetõen bólint. (+28%
lélekenergia.)
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 238.]
Fáradtan a megpróbáltatásoktól, nyugovóra térsz.
[ld. enc.]
Ebben a körben +6 galetki erõt és +2 hírnevet kaptál. A kör során összesen
128 sebzést okoztál, és 78 sebzést kaptál. A körben szerzett tapasztalatok
eredményeképp
5 képességpontot kapsz. Errõl a fordulóról 238 TVP-t viszel
át a következõre. Azzal együtt, amit a következõ fordulóban kapsz, összesen
445 TVP-t költhetsz majd el.
KARAKTERLAP
Tschury, egy elsõ ránézésre szürkének tûnõ, de másodikra
már vibrálónak tûnõ férfi vagy. Jelenlegi lakóhelyed: féregszint (3. szint).
Táplálkozásod: puhány. Ez a 49. fordulód.
|
[1] erõ: |
7 / 0.55 |
[2] IQ: |
11 (15) / 0.60 |
[3] ügyesség: |
5 / 4.65 |
[4] egészség: |
11 (12) / 0.78 |
[5] mágia: |
6 (9) / 2 |
[6] gyorsaság: |
8 (9) / 0.01 |
[9] Méret/ép: |
70 (76) / 76 |
Min. méret: |
65 |
Barlangméret: |
70 |
|
|
Varázspont: |
73 / 24 |
Képességpont: |
15 / 29% |
Hõsi pont: |
64 (2) |
Tám.bónusz: |
3% |
Véd.bónusz: |
19% |
Galetki erõ: |
264 / 156 |
Hírnév : |
387 |
Jóllakottság: |
82% |
Életkor: |
12
/ 12 |
|
|
Galetki csaták: |
3 (0) |
Galetki gyõzelmek: |
1 (0) |
Torzsz. csaták: |
299 (3) |
Torzsz.
gyõzelmek: |
267 (3) |
Leölt torzszülött: |
360 (3) |
Pszi csaták: |
0 (0) |
Pszi gyõzelmek: |
0
(0) |
Ájulások száma: |
2 (0) |
|
A Tudósok Klánjának (#11) tagja vagy.
Rangod: hallgató (14)
Speciális
képességeid:
+3 gyógynövények, +2 v.ital fõzés, +14% varázstárgy találására;
70%, hogy v.ital fõzés kudarckor a komponensek megmaradnak.
Aktív Klánküldetéseid:
1.) Hozz hat mátekel gombát. 2.) Érj el 8-as gyógynövények szakértelmet.
3.) Gyõzz le egyet a mutáns klán tagjai közül. |
|
HARCI SZAKÉRTELMEK |
|
|
[15] regeneráció: |
10 / 0 |
[16] tüskés bõr: |
6 (7) / 0 |
|
|
|
EGYÉB SZAKÉRTELMEK |
|
|
[45] csapdakészítés: |
3 / 0.35 |
[46] csapdaészlelés: |
3 / 1.05 |
[47] zárnyitás: |
4 / 0.09 |
[48] mászás: |
5 / 0.70 |
[50] meggyõzõkészség: |
3 / 2.30 |
[52] auraészlelés: |
1 / 0.30 |
[54] kereskedelem: |
1 / 0.38 |
[55] szívósság: |
11 / 0 |
[56] varázsitalfõzés: |
2 (6) / 0.45 |
[57] gyógynövények: |
4 (7) / 1.17 |
[58] nyomkeresés: |
3 / 0.92 |
[59] vezetõkészség: |
3 / 0.10 |
[62] lopás: |
3 / 0.10 |
[64] átokszórás: |
5 (7) / 0.23 |
[65] álcázás: |
5 / 0 |
[66] lopakodás: |
3 (5) / 0.62 |
[67] régészet: |
9 / 4.76 |
[68] zene: |
3 / 0.05 |
[69] tanulás: |
5 / 1.85 |
[70] idézés: |
1 / 0 |
|
|
|
VÉGTAGOK |
|
|
jobb mancs |
[100] méret: |
6 / 0 |
[101] szakért.: |
7 / 2.67 |
[102] sebzõ méreg: |
6
/ 0 |
|
farok |
[103] méret: |
3 / 0 |
[104] szakért.: |
4 / 2.23 |
|
|
|
|
VARÁZSLATOK & PSZIK |
|
|
[149] dimenziókapu: |
3 / 0.06 |
[48] ellenáll.megtörése: |
4 / 0.24 |
[29] életszívás: |
11 / 1.20 |
[13] jégcsóva: |
7 / 5.99 |
[15] jégpajzs: |
1 / 0 |
[28] óriáserõ: |
1 / 0.24 |
T/V VARÁZSLATLISTÁID pillanatnyilag ki vannak kapcsolva, minden, általad
ismert varázslatot használsz. Ha ezt nem szeretnéd, adj ki egy újabb üres
TVSZ parancsot.
FELTÉTELES PARANCSAID GY 70 10;
VI erõ:200% ép:25%;
PV 4 3 5 8;
PSZ
67 66 55 48 47 46;
BA 6;
AKTUÁLIS KÜLDETÉSEID: #3 (3. épület), #6 (4. épület), #9 (7. épület),
#12 (9. épület), #447 (48. forduló), #399 (48. forduló), #286 (49.
forduló), #228 (49. forduló).
TÁRGYAID |
Páncélok, ruhák |
* |
1 a bérmágus fejpántja (#17305) |
|
1 a gepárd köntöse (#15550) |
|
1
a gyorsaság köpenye (#3835) |
|
1 a harcos pajzsa (#7810) |
|
1 a nyomkeresés fejpántja (#194) |
|
1 a
teknõs vassisakja (#25376) |
* |
1 a túlélés utazóköpenye (#21386) |
|
1 a tûz mellvértje (#22195) |
|
1 a villám könnyû láncinge (#23531) |
|
1 csizma (#1120) |
|
1 díszes fejék (#135) |
|
1 díszes fejpánt (#1106)
|
|
1 fejpánt (#1105) |
|
1 fekete nadrág (#171) |
* |
1 khaldoran öv (#137)
|
|
3 köntös (#1150) |
|
1 köpeny (#1135) |
|
4 láncing (#1030) |
|
1 lemezpáncél (#1000) |
|
1 maszk (#1090) |
|
1 öv (#1165) |
|
1 sisak (#1075) |
* |
1 suhanó csizma (#195) |
|
2 törpe pikkelyvért (#4)
|
|
1 vándorcsizma (#1121) |
|
1 vassisak (#1076) |
|
2 zöld köntös (#1151)
|
Ékszerek, kincsek |
* |
1 a sün gyûrûje (#25075) |
* |
1 a szakács üstje (#192) |
* |
1 a tudós
márványgyûrûje (#11576) |
|
1 amulett (#1195) |
|
1791 arany (#1) |
|
1 az egyensúly gyûrûje (#213)
|
|
1 az ellenállás márványgyûrûje (#28676) |
* |
1 az energia karkötõje (#18790)
|
* |
1 bronzmedál (#207) |
|
1 csepp fülbevaló (#1256) |
|
42 drágakõ (#2) |
* |
1 ezüstmedál (#208)
|
|
3 fülbevaló (#1255) |
|
1 gyûrû (#1225) |
|
1 karkötõ (#1240) |
|
2 kõamulett (#1196) |
|
1 márványgyûrû (#1226) |
|
2 nyaklánc (#1180) |
|
3 sárgaréz nyaklánc (#1181) |
|
2 szimbólum (#1210) |
|
1 szivárvány karkötõ
(#139) |
Felszerelés |
|
1 díszes rézkulcs (#129) |
|
1 kötél (#128) |
|
1 õskõ (#8) |
Fegyverek |
|
1 a mágus kardja (#10315) |
|
1 az erõ csonttõre (#1751) |
|
1 barbár lándzsa
(#1331) |
|
2 csonttõr (#1301) |
|
3 fogazott tõr (#6) |
|
1 görbekard (#1316) |
|
1 harci fejsze (#12) |
|
5 kard (#1315) |
|
10 kerek kõ (#11) |
|
9 kés (#5) |
|
4 parittya (#10) |
|
1 rozsdás kard (#131) |
Varázsitalok és füvek |
|
9 csótányláb (#25) |
|
4 fehér gyógyital (#50) |
|
2 gázlehelet itala (#57)
|
|
5 gyilkos boróka (#27) |
|
1 hõsiesség itala (#52) |
|
1 jéglehelet itala
(#54) |
|
8 liánvirág (#24) |
|
6 mátekel gomba (#21) |
|
2 méregellenállás itala
(#51) |
|
3 mitulen fû (#20) |
|
6 ragálygomba (#26) |
|
4 sötét mák (#23) |
|
4 tejfonál (#28) |
|
6 üvegcse (#14) |
|
2 védelem itala (#59) |
|
9 winropu moha (#22) |
Egyéb kacatok |
|
10 bolhedor szárny (#15) |
|
2 elektronit (#141) |
|
4 húsevõ bibe (#151)
|
|
14 lemúr hártya (#161) |
|
4 mandibula (#157) |
|
4 molad púp (#16) |
|
4 nohnetár gumó (#212) |
|
11 nordkristály (#146) |
|
69 õsi relikvia (#17)
|
|
4 pirgamit (#152) |
|
1 sárga gömb (#136) |
|
Ebben a fordulódban szerzett tárgyaid: 1 õsi relikvia (#17), 1 winropu
moha (#22), 1 csonttõr (#1301), 1 ragálygomba (#26), 1 õskõ (#8), 1
tejfonál (#28), 1 húsevõ bibe (#151), 2 mátekel gomba (#21).
Ebben a fordulódban elhasznált tárgyaid: 95 arany (#1).
AZ ÕSÖK CSARNOKA
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
ENCYCLOPEDIA FANTASIA
ÚJABB SZÖVETSÉGI ÉPÜLETEK Bekerült a játékba három új építhetõ szövetségi
épület, ezek:
KÍNZÓKAMRA (#38) Építési költség: 2000 TVP
Egyéb költség:
-
Min. építés: 150 TVP
Elõfeltétel: Istálló (#14)
Leírás: A sötétlelkû,
számító galetkik szolgájukban nem a hûséges társat, hanem a használati
eszközt látják. Amíg hasznos, tartják, ha már nem, akkor, mielõtt megszabadulnának
tõle, ki akarnak sajtolni belõle minél többet abból, amit beléfektettek.
Kegyetlen dolog egy teremtményt azért kínozni, hogy kinyerhessék a lélekenergiáját,
de néhány elvetelemült gonosz galetki még erre is képes. Ha megépítettétek
a szövetségi barlang egyik alsó, rejtett, sötét és bûzös járatában a kínzókamrát,
a szolga kínzása: SZKI {szolga sorszáma} {képességpont} paranccsal lehet
használni. Minden kno kinyerése 3 TVP-be kerül, 5 ÉP sebzõdést jelent a
szolgádnak és 7%-kal csökkenti a morálját. Ha a szolgád 0 ÉP-re kerül vagy
morálja 0% lesz, a kínzást nem lehet folytatni. Példa. Egy 4. szintû szolgában
összesen 6 kno van. Ennek kinyerése 12 TVP-t igényel, és a szolga közben
30 ÉP-t fog sebzõdni és morálja 42%-kal csökken. Az elveszett ép templomi
gyógyítással, a morál pedig morált növelõ tevékenységekkel visszaállítható,
és a mûvelet ezután folytatható, de ez már igazán visszataszító dolognak
minõsül.
JAVÍTÓMÛHELY (#39) Építési költség: 3000 TVP
Egyéb költség:
-
Min. építés: 200 TVP
Elõfeltétel: Kovácsmûhely (#28)
Leírás: Itt
gyûjtitek össze mindazokat az eszközöket, szerszámokat és gépeket, amelyek
tönkrement tárgyaitok javítását megkönnyítik, hatékonyabbá teszik. Ha van
kész javítómûhelyetek, akkor a J parancs költsége 10 helyett 8 TVP, és
javítás szakértelmetekre +5-öt kaptok a J parancs használatakor, azaz pl.
5-ös javítással egy 10-es javítást igénylõ tárgyat is helyre tudsz pofozni.
Ez a +5 azonban nem érvényesül a szakértelempróbáknál, ezért a karakterlapodon
nem is jelenik meg! A javítómûhely használata külön parancsot nem igényel,
a J parancs automatikusan a javítómûhelyben kerül végrehajtásra.
RELAXÁCIÓS
SZOBA (#40) Építési költség: 1500 TVP
Egyéb költség: -
Min. építés:
150 TVP
Elõfeltétel: Üzenõfal (#10)
Leírás: Elõször csak néhány firkált
üzenet az üzenõfalon, aztán lassanként megindul a szövetségben a telepatikus
kommunikáció. Hamarosan kiderül, hogy a szövetségnek több pszi használó
tagja is van. Kézenfekvõ a gondolat, hogy a szövetségi barlangnak legyen
egy elszigetelt része, kényelmes pihenõágyakkal, ahonnét a tagok kényelmesen
és biztonsággal indulhatnak asztrális kalandokra. A relaxációs szoba elõnyei
kézzelfoghatók: a csatában használt pszionikus képességek dupla sebességgel
fejlõdnek (de ez nem vonatkozik a táborozás alatti csatákra). A plusz fejlõdésnek
csak a fele történik a fejlesztési keretbõl, a többi "ajándék". Ezenkívül,
ha pszi lényre vadászol a VD {lény} paranccsal, és nem jársz sikerrel,
akkor is van +5% esélyed, hogy valamilyen pszi lényt fogsz találni.