41. forduló, 43. forduló, Ramirij összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2020. máj. 20. 8h:15'
EZ A 66. JÁTÉKHETED, 42. FORDULÓD
67. játékheted kezdete: máj. 21.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #3121
SZÁMLA : XXXX
ingyenf: 2

RAMIRIJ KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [94,59] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+15 életerő.) Megöntözöd a szent tölgyet (-5 korty víz). Minden varázserőd visszatért. (+11 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP).

kno 3 2 képesség-növelés 3
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 mászás.)
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 mászás.)
[0 pontot használtál fel, van még 206.]

kno 5 3 képesség-növelés 5
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 gyógyítás.)
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 gyógyítás.)
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 gyógyítás.)
[0 pontot használtál fel, van még 206.]

t 102 támadod a 102. szörnyet
FT 102 parancs tárolva.
(Feltételes támadás:) Egy uzbány! Ezt kerested. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi az uzbány bal szárnyát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra támadsz. Bronzhegyű lándzsával tökéletesen perforálod az uzbány bal szárnyát. (3 támadással 49 életpontot sebezve.) Az uzbány belecsíp a kezedbe. Gyenge próbálkozás. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Bronzhegyű lándzsával megdöföd az uzbány jobb szárnyát. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Megcsipkedi az uzbány a bal válladat. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Az uzbány összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 uzbány csőrt. 310 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 szúrófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 67, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}


m 2 mozogsz keletre
[95,59] Magasabb területen vagy, dombokkal tarkítva. Találsz egy vaskohót. Egy rosszkedvű elflánnyal találkozol. Elmeséli, hogy ma van a születésnapja, és nem kapott senkitől semmit. A rokonai meghaltak a tűzviharban, és most magányos. Ahhoz, hogy felvidítsad, valamilyen szép ajándékot kellene adnod - például egy ezüst nyakláncot. Ez a segítség 4 TVP-be kerül (38. jellempróba). Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Chara-din rúnaköve. Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Egy pattanóböde közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. (ld. enc.) Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a fúvócsővel beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi a pattanóböde hólyag testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A szörny nagy levegőt vesz, majd borzalmasan hideg levegőt okád. Telibe kapod a jégcsóvát. (26 életpontot vesztettél.) Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Bronzhegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a pattanóböde tüskés bőrét. (3 támadással 78 életpontot sebezve.) A pattanóböde fogait a derekadba mélyeszti. (1 támadástól 28 életpontot vesztesz.) Bronzhegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a pattanóböde testét. (2 támadással 41 életpontot sebezve.) A pattanóböde fogait a derekadba mélyeszti. (1 támadástól 22 életpontot vesztesz.) A pattanóböde még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 5 kaktusztüskét. Elhajítod a vacak bibircsók-óriás trófeát, és kiszedsz egy pattanóböde trófeát. 762 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 123, sebződés: 76, gyógyulás: 0, összesen: -76 ÉP}

Megvizsgálod a talajt. Elég régi (kb. 3 hetes) kobudera nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 2 hetes gnóm nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 2 hetes gnóm nyomokat, amelyek délre, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek délre, friss kobudera nyomokat, amelyek nyugatra, friss alakváltó nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek délre vezetnek. Jóízűen falatozol. (-1 kaja.) [8 pontot használtál fel, van még 198.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Leásol elég mélyre. Semmi használhatót nem találtál néhány gilisztán kívül. [8 pontot használtál fel, van még 190.]

kt 182 1 elkészíted a 182. tárgyat (1 darabot)
Legyártottál 1 vashegyű lándzsát. [30 pontot használtál fel, van még 160.]

kf 182 1 kézbeveszed/felveszed a 182. tárgyat a jobb kezedbe
Elrakod a bronzhegyű lándzsát, majd a jobb kezedbe veszed a vashegyű lándzsát. [0 pontot használtál fel, van még 160.]

m 3 mozogsz délkeletre
[96,60] Elmaradoznak a dombok, újra sík vidéken vagy. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Ráismersz a lényre. Egy kaffogó hebrencs. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Itt csata lesz.

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 1 tüske. Lövedéked átfúrja a kaffogó hebrencs testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Megmarkolva a vashegyű lándzsát a másikra rohansz. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a kaffogó hebrencs testét. (3 támadással 50 életpontot sebezve.) A kaffogó hebrencs állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 hebrencs állkapcsot. 190 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 52, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy mély kutat. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Megvizsgálod a talajt. Nem túl friss (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még kb. 3 hetes gnóm nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 3 hetes kobudera nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délnyugatra, friss alakváltó nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek. [8 pontot használtál fel, van még 152.]

h 92 használod a 92. tárgyat
Odaerősíted a kötelet a kút széléhez, és ügyesen lemászol. A kút mély, de szerencsére a köteled elég hosszú volt. Felkészülve egy esetleges támadásra, gyorsan körbenézel. Ebben a pillanatban egy fény által nem megvilágított szegletből valami előront! Egy százfogú!

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a fúvócsővel beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 1 tüske. Lövedéked átfúrja a százfogú testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Marokra fogva a vashegyű lándzsát ellenfeledre ugrasz. Vashegyű lándzsával teljesen átdöföd a százfogú szivacsos testét. (1 támadással 25 életpontot sebezve.) A százfogú állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 54 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 32, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Csak ennyi? nézel körül fitymálva. NEM! - kapod a világos választ a hely egy másik lakójától. Egy százfogú!

A közelharc előtt még megeresztesz a fúvócsővel néhány lövedéket. Elrepül 1 tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a százfogú testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. Vashegyű lándzsával teljesen átdöföd a százfogú puha lebernyegét. (1 támadással 29 életpontot sebezve.) A százfogú feléd harap, de sikertelenül. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 54 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 36, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Érdemes volt lejönni! A földön találsz 1 rézkulcsot. Miután elhagytad a sötét helyet, elpakolod a kötelet. [14 pontot használtál fel, van még 138.]

m 5 mozogsz délnyugatra
[95,61] Továbbra is síkságon vagy. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy arató csattanat. (ld. enc.) Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi az arató csattanat testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Egy pukkanást hallasz, és a következő pillanatban émelyítő bűz ölel körül. Hatalmasat okádsz: semmi sem marad a gyomrodban! Megmarkolva a vashegyű lándzsát ellenfeledre ugrasz. Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod az arató csattanat fejét. (3 támadással 68 életpontot sebezve.) Az arató csattanat a bal karodba mélyeszti hegyes fogait! (1 támadástól 32 életpontot vesztesz.) Vashegyű lándzsával megdöföd az arató csattanat testét. (1 támadással 30 életpontot sebezve.) Az arató csattanat beleharap a kezedbe. (1 támadástól 30 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Eldobod az értéktelenné vált rőtmanó berzerker trófeát, és diadalmasan beszerzel egy arató csattanat trófeát. 805 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 105, sebződés: 62, gyógyulás: 0, összesen: -62 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Eszedbe jut, hogy láttál egyszer egy ork sámánt munka közben. Terpeszbe állsz, két karod a magasba emeled, és megpróbálod utánozni a sámán szavait: "I szkúsná, i grúsztna, i nyékámu vrúku pádágy vminútu dusévnuj nyezgódu...". Kicsit nehezen mondod ki a nyelvtörő szavakat, de mire a végére érsz, érzed jótékony hatását. (+28 életerő.) Felfedeztél egy mély kutat. A mesebeli kis vakondot pillantod meg, ahogy egy nadrág megszövésére próbálja rábírni a pókot. A pók vállalkozna rá, de az alapanyagok lent vannak a földön, a pók hálója pedig a fa egyik ágán. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy mászókaromra. Ez a tevékenység 6 TVP-be kerül (22. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Már rég láttál kaját, nem csoda, hogy ennyire örülsz az ételnek. (-3 kaja.) Megvizsgálod a talajt. Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) kobudera nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek nyugatra, friss alakváltó nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 2 hetes gnóm nyomokat, amelyek északra, friss alakváltó nyomokat, amelyek északra, kb. 3 hetes kobudera nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek délre vezetnek. [48 pontot használtál fel, van még 90.]

h 92 használod a 92. tárgyat
Keresel egy helyet, ahová a kötelet rögzítheted, azután lemászol a kútba. Lent eléggé sötét van, a napfényből csak kevés szűrődik le. Felkészülve egy esetleges támadásra, gyorsan körbenézel. Hirtelen a sötétből egy szörny ront elő! Egy mérges nyukmár!

A közelharc előtt még megeresztesz a fúvócsővel néhány lövedéket. Elrepül 1 tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a mérges nyukmár csáprágóját. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát ellenfeledre ugrasz. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a mérges nyukmár testét. (2 támadással 48 életpontot sebezve.) Ellenfeled feléd csápol, de csak apró sebet ejt a bal bokádon. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A mérges nyukmár karma a fejed mellett suhan el! A mérges nyukmár még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 102 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 51, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Mintha mindez nem lenne elég, újabb lény ugrik elő a semmiből! Egy mérges nyukmár!

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a fúvócsővel beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi a mérges nyukmár bal karját. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Meglengetve a vashegyű lándzsát ellenfeledre rohansz. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a mérges nyukmár zöld kitinpáncélját. (2 támadással 43 életpontot sebezve.) A mérges nyukmár feléd sújt csáprágóival, de mellé! A mérges nyukmár karmai felhorzsolják a bal karodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A mérges nyukmár szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 102 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 45, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Találtál valamit! Közelebbről megvizsgálod - szereztél 1 kis bőrpajzsot. Elhagyva a kutat, elcsomagolod a kötelet. [14 pontot használtál fel, van még 76.]

m 7 mozogsz északnyugatra
[94,60] Szűnni nem akar a zöld síkság. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla. Fehér mandula illatát hozza a szél. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy sóhajtó dorony. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 1 tüske. A szörny csak fúj egyet, eltérítve támadást. Elszántan a másikra támadsz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a sóhajtó dorony pofáját. (3 támadással 81 életpontot sebezve.) A sóhajtó dorony belemar jobb oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 11 életpontot vesztesz.) A sóhajtó dorony még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 380 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 81, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy mély kutat. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy álomvirágot. Találsz egy oltárt. Tharr hívei emelték. Valakinek nem tetszett a vikócmajmok kibicelése, ugyanis közéjük dobott egy nagy követ. Az egyiket el is találta, és most ott nyöszörög előtted egy nagy sebbel a feje tetején. Ha segíteni akarsz rajta, 10 TVP-t kell elköltened (25. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Egy bokrot találsz, tele félig érett egressel. (+1 kaja.) Jóízűen falatozol. (-1 kaja.) Körbevizsgálódsz. Nem túl friss (kb. 1 hetes) kobudera nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 2 hetes gnóm nyomokat, amelyek keletre, kb. 2 hetes gnóm nyomokat, amelyek északra, friss alakváltó nyomokat, amelyek északra, friss alakváltó nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 3 hetes kobudera nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 2 hetes gnóm nyomokat, amelyek délre, kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek. [8 pontot használtál fel, van még 68.]

h 92 használod a 92. tárgyat
A kötelet a kút széléhez rögzíted, és óvatosan leereszkedsz. A kút mély, de szerencsére a köteled elég hosszú volt. Ahogy szemed megszokja a gyenge fényt, körbenézel. Ebben a pillanatban egy fény által nem megvilágított szegletből valami előront! Egy százfogú!

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi a százfogú jobb hátsó lábát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát a másikra támadsz. Vashegyű lándzsával nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a százfogú szivacsos testét. (1 támadással 26 életpontot sebezve.) A százfogú megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Véres nyál csordul ki a százfogú száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 54 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 34, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Épphogy csak kifújod magad, máris újabb támadó liheg a nyakadba. Egy százfogú!

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 1 tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a százfogú jobb első lábát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát a másikra támadsz. Vashegyű lándzsával felnyársalod a százfogú testét. (1 támadással 30 életpontot sebezve.) A százfogú fogai végigkarcolják a bal combodat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A százfogú összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 54 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 36, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

A kút üres. Miután elhagytad a sötét helyet, elpakolod a kötelet. [14 pontot használtál fel, van még 54.]

m 2 5 mozogsz keletre, délnyugatra
[95,60] Sűrű bozóttal teli terepre érkeztél. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy nekrofunt. Érdekes dolgot veszel észre a távolban: Chara-din egyik hitvány szolgáját látod, amint éppen kegyelemért könyörög Penelopé Morphilia előtt. Mikor közelebb érsz, akkor veszed csak észre, hogy mindez egy művészien megformált szobor. Pár pillanat erejéig azon spekulálsz, hogy te milyen jelenetet építenél. Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy garokk. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

A közelharc előtt még megeresztesz a fúvócsővel néhány lövedéket. Elrepül 1 tüske. Lövedéked átfúrja a garokk testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a garokk testét. (2 támadással 53 életpontot sebezve.) Agyarával a garokk kisebb sebet ejt a bal kezeden. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A garokk összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 kaját. 159 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 59, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Megvizsgálod a talajt. Még egész friss alakváltó nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még friss alakváltó nyomokat, amelyek északra, kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek délkeletre, friss kobudera nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek délnyugatra, friss alakváltó nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek. Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [94,61] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Sheran rúnaköve. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy álomvirágot. Érdekes dolgot veszel észre a távolban: Chara-din egyik hitvány szolgáját látod, amint éppen kegyelemért könyörög Kolompár Elvira előtt. Mikor közelebb érsz, akkor veszed csak észre, hogy mindez egy művészien megformált szobor. Pár pillanat erejéig azon spekulálsz, hogy te milyen jelenetet építenél. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy tündöklő szobrot. Elenios rád kacsint! Csodálatos érzés kerít hatalmába, miközben virágeső hull az égből. Vidáman gyűjtöd csokorba a szépséges virágokat, ami egy mocsári penke és néhány mákrózsa. Egy kis tavacskát látsz, amelybe egy patak ömlik. Ivás után megtöltöd a vizestömlőt is. Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy uzbány. Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 1 tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted az uzbány jobb szárnyát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Marokra fogva a vashegyű lándzsát ellenfeledre ugrasz. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd az uzbány bal oldalát. (3 támadással 61 életpontot sebezve.) Apró csípést ejt rajtad az uzbány csőrével. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Az uzbány szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 uzbány csőrt. 310 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 63, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Hirtelen mozogni kezd a föld! A feléd közeledő vérszomjas csüldő mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Marokra fogva a vashegyű lándzsát a másikra rontasz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a vérszomjas csüldő hájas testét. (3 támadással 80 életpontot sebezve.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (3 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A vérszomjas csüldő most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. 500 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 80, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Nyomok után kutatsz, sikeresen! Nem túl régi (maximum néhány napos) kobudera nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még friss alakváltó nyomokat, amelyek keletre, friss alakváltó nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 2 hetes gnóm nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 2 hetes gnóm nyomokat, amelyek keletre, kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek. Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.) [16 pontot használtál fel, van még 38.]

m 5 5 mozogsz délnyugatra, délnyugatra
[93,62] Még mindig füves síkságon vagy. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy nagyobb cserje. Észreveszel egy márványtornyot. Egy hajléktalan troll csörtet feléd, megszólít: - Haver, aggyá egy aranyat! Három hónapig ispotályba' vótam, nincsen pénzem. - Ha megszánod, adjál neki egy aranyat, ez nem kerül TVP-be (39. jellempróba). Utad során felfedezel egy álomvirágot. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Csak egy rájanyék. Megvető mosollyal várod a találkozást. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a fúvócsővel. Elrepül 1 tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a rájanyék tüskés farkát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Vashegyű lándzsával nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a rájanyék jobb szárnyát. (1 támadással 28 életpontot sebezve.) A rájanyék farka végigsúrolja a bal karodat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A rájanyék karmai majdnem eltalálnak! Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 122 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 34, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Nem valami friss (kb. 1 hetes) kobudera nyomok vezetnek északra. Találsz még kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek keletre, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek délnyugatra, friss kobudera nyomokat, amelyek északkeletre, friss alakváltó nyomokat, amelyek északkeletre, friss alakváltó nyomokat, amelyek délnyugatra, friss alakváltó nyomokat, amelyek északra, kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek. Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [92,63] Síkság, továbbra is csak síkság. Látsz egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Észreveszel egy álomvirágot. Egy hajléktalan troll csörtet feléd, megszólít: - Haver, aggyá egy aranyat! Három hónapig ispotályba' vótam, nincsen pénzem. - Ha megszánod, adjál neki egy aranyat, ez nem kerül TVP-be (39. jellempróba). Utad során felfedezel egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Chara-din rúnaköve.
(Vándorcirkusz:) Törpék, óriások, zsonglőrök, erőművészek és bohócok. Először nem is tudod hova keveredtél, majd mint a villám ér a felismerés: ez a vándorcirkusz. Már úgyis bizsergett a tenyered némi megpróbáltatás után, úgyhogy határozottan a sátrak közé lépsz. Aztán arra leszel figyelmes, hogy egy törpe rohan utánad, majd aranyat kér belépő gyanánt. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelődtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).] Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy piromenyét közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Megveted a lábad, és a fúvócsővel ellenfeledre lősz. Elrepül 1 tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a piromenyét farkát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A szörny tüzet lehel! Félrehajolsz, ezért csak kevésbé pörkölődsz meg. (9 életpontot vesztettél.) Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát a másikra rontasz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a piromenyét fejét. (2 támadással 46 életpontot sebezve.) A piromenyét belemar jobb oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A piromenyét most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 pirkitet. 190 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 53, sebződés: 14, gyógyulás: 0, összesen: -14 ÉP}

Egyszercsak megmozdul alattad a talaj! Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy vérszomjas csüldő. Itt csata lesz.

Meglengetve a vashegyű lándzsát ellenfeledre rontasz. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a vérszomjas csüldő testét. (3 támadással 72 életpontot sebezve.) Csápjaival a vérszomjas csüldő lecsap a jobb karodra. (3 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Vashegyű lándzsával eltalálod a vérszomjas csüldő hájas testét. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) A vérszomjas csüldő csápjai a bal lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (4 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A vérszomjas csüldő még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. 500 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 92, sebződés: 18, gyógyulás: 0, összesen: -18 ÉP}

Körbevizsgálódsz. Friss alakváltó nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek délre, kb. 1 hetes gnóm nyomokat, amelyek délkeletre, friss alakváltó nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek délnyugatra, friss alakváltó nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 2 hetes gnóm nyomokat, amelyek délnyugatra, friss kobudera nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek. Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.) [16 pontot használtál fel, van még 22.]

m 3 mozogsz délkeletre
[93,64] Bozóttal teli terepre értél. Rövid megszakítás a sík vidék egyhangúságában.

Felfedeztél egy grok-képződményt. Két tazunkarókakölyök talált egy kerek sajtot, de nem tudják megfelezni. Ahhoz, hogy segíthess nekik, szükséged van egy mérlegre és 5 TVP-re (31. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Hatalmas sárga gyümölcsöt találsz egy bokron. Megkóstolod. Ehető! Nagyszerű, ebből muszáj raktározni. (+2 kaja.) Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.) Oppsz, itt járt már valaki! Kicsit régi (kb. 1 hetes) gnóm nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek keletre, friss alakváltó nyomokat, amelyek délre, kb. 2 hetes gnóm nyomokat, amelyek északnyugatra, friss alakváltó nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek délre vezetnek. [8 pontot használtál fel, van még 14.]

h 78 használod a 78. tárgyat
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 14.]

f 70 kísérletezel a 70. tárggyal
Kísérletezni kezdesz. Ki tudja, talán még valami használhatót is ki tudsz fundálni! Vadul gondolkozol... Aha! Ohó! Heuréka! Rájöttél, hogy hogyan kell elkészíteni egy rézgolyót. (ld. enc.) 12 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 4.]

f 70 kísérletezel a 70. tárggyal
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 4.]

szk 67 keresed a 67. szörnyet
Sajnos nem ismered azt a szörnyet. [0 pontot használtál fel, van még 4.]
Előveszed a kulacsodat, és csillapítod szomjadat. Még egyszer végiggondolva a nap eseményeit, találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. Betakaródzva, gyorsan álomba merülsz. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 4 pontod maradt, ebből a következő körre 4 pontot vihetsz át. Kapsz még 182 pontot. A következő körben tehát 186 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


PATTANÓBÖDE (145. SZÖRNY)
A pattanóböde óriási, zöld hólyagra emlékeztet, felületén vékony, leginkább a xantusz-kaktuszéra emlékeztető tüskékkel. Ha a dombvidéken megpillantasz egyet, általában egy nagy kaktusznak nézed - amíg ki nem tátja pofáját, és nem leheli rád elképesztően hideg, fagyos köpetét. A pattanóböde vékony, de rugalmas hártyáját legkényelmesebben szúrófegyverrel lehet kipukkasztani.

ARATÓ CSATTANAT (144. SZÖRNY)
Az arató csattanat nevét részben a dinamikájáról kapta, amellyel harcba veti magát, részben a hihetetlen mészárlásról, amelyet a kalandozók soraiban képes végrehajtani. Mesélik, hogy a Túlélők Földjét még a háború kezdeti szakaszában el akarta özönleni Dornodon egyik alakulata, de a teljes hadoszlopot felfalta egy kölykeit védelmező arató csattanat pár. Hogyan is néz ki ez a szörny? Nagy, mit nagy, óriási zöld massza, rengeteg apró, de erős lábbal, hogy gyorsan tudjon futni, és óriási, ezernyi foggal teli szájjal, hogy egyszerre akár két-három embert is be tudjon kapni. Étvágya fenomenális, válogatás nélkül mindent befal. Talán ennek köszönhető, hogy a gyomrából időnként felbüfögött förtelmes bűz még a legedzettebb kalandozót is meghányatja. A szörny lemészárlására a szúrófegyver a legalkalmasabb.

RÉZGOLYÓ (343. TÁRGY)
Hogy ez eddig nem jutott eszedbe! A bányászati melléktermékként felhalmozódott rézből kiváló parittyalövedék készíthető. Ehhez a KT 343 parancsot kell kiadnod, 2 TVP-ért, egy olvasztókemence mellett, kezedben egy kőkalapáccsal (és persze ne feledkezz meg az egy rézdarabról!). A rézgolyó sebzése 2d6.

KARAKTERLAP

Ramirij, egy tüsi ősz hajú, piros szemű alakváltó férfi vagy. Bőröd sárga. Tharr híve vagy. Ez a 42. fordulód.

Erő: 22 (24) Szint: 14 Merészség: 4/4 Magasság: 183 cm
IQ: 16 Támadás: 13 Agresszió: 3 Testsúly: 79 kg
Ügyesség: 20 Védekezés: 17 Menekülés: 30 % Életkor: 36/36 év
Egészség: 14 Életpont: 162/157 Jellem: semleges (+3) Tul. pont: 0
Szerencse: 17 Varázspont: 65/60 Pénz: 75 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 410 szörnyet (17 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 4 660 TP-t kaptál. Jelenleg 57 551 TP-d van. A következő szinthez még 17 449 TP szükséges. Trófeáid: pattanóböde, arató csattanat, Jerome. Jelenleg 11 árnyékmxtu-d van.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 18 (+1) ütőfegyverek: 1 lőfegyverek: 16

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -1.); tüske (#22) max. 1 db (2 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
93,80 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 96

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 172 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 2 2. nyomkövetés: 12 3. mászás: 12 (+2)
4. csapdaészlelés: 1 5. gyógyítás: 18 (+3) 6. titkosírás: 1
7. felderítés: 1 8. teológia: 1 9. taumaturgia: 4
10. szörnyismeret: 1 11. vadászat: 1 12. bányászat: 2

FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 45% életerő alatt 40 TVP-ért (max. 2 alkalommal)
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 3, max: 50)
süvítő rája (#113), rőtmanó berzerker (#369), manifesztátor (#124)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
hhaar burka (#32, 6 VP) időcsere (#285, 5 VP) analízis (#375, 6 VP, 2 TVP)
Papi varázslataid
áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) isteni küldetés (#170, 40 VP, 5 TVP)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes védekező varázslatok (aktív: 1, max: 119 - támadó varázslatokkal együtt)
hhaar burka (#32) >> bibircsók-óriás (#120)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Egy igazi férfi nem bújik páncélok mögé - megfelelő áldozat lenne, ha egy szöges bőrpajzsot elégetnél a hozzám való ima közben!
2.) A következő áldozat egy bronzpáncél kell, hogy legyen.
3.) Ejts el egy napon [értsd egy fordulón belül] legalább egy szörnyet ütő, egyet vágó, és egyet szúrófegyverrel!

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. tanya (507): kész. kastély (528): kész. városháza (685): új.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 3, 8, 9, 10.

Összsúly: 65.07 kg Megterheltség: 95%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 92 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 fémrúd (#104) 5 kaja (#2) 4 pirkit (#153)
14 tüske (#22) 3 vasérc (#152)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 hebrencs állkapocs (#130) 5 kaktusztüske (#114) 1 kis bőrpajzs (#45)
6 mákrózsa virág (#56) 1 mocsári penke (#148) 1 rézkulcs (#75)
2 uzbány csőr (#169) 1 vashegyű lándzsa (#182)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

91 92 93 94 95 96 97
58
59
60
61
62
63
64
65
(92,63) oltár, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), 39. jellempróba, egy ismeretlen isten rúnaköve, piromenyétek (#99), vérszomjas csüldő (#114)
(93,62) márványtorony (#175), 39. jellempróba, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), rájanyékek (#58)
(93,64) grok-képződmény (#149), 31. jellempróba
(94,59) uzbányok (#102)
(94,60) sóhajtó dorony (#112), mély kút (#93), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), Tharr oltár, 25. jellempróba, százfogú (#53)
(94,61) Sheran rúnaköve, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), művészi porolit (#720), tündöklő szobor (#1587), tavacska, uzbányok (#102), vérszomjas csüldő (#114)
(95,59) vaskohó (#155), 38. jellempróba, egy ismeretlen isten rúnaköve, pattanóböde (#145)
(95,60) nekrofun (#173), művészi porolit (#720), garokkok (#73)
(95,61) arató csattanat (#144), mély kút (#93), 22. jellempróba, mérges nyukmár (#95)
(96,60) kaffogó hebrencs (#88), mély kút (#93), oltár, százfogú (#53)

Üzenet küldése a karakternek