41. forduló, 43. forduló, Tanir Dogmar összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2006. okt. 3. 12h:13'
EZ A 63. JÁTÉKHETED, 42. FORDULÓD
64. játékheted kezdete: okt. 9.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2297
SZÁMLA : XXXX

TANIR DOGMAR KALANDJAI


22 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [81,64] koordinátán.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Átveszed a sikeresen eladott 1 fekete bőrcsizma (eladási ár: 40 arany, ebből a kezelési költség: 4 arany), 10 tükör (eladási ár: 700 arany, ebből a kezelési költség: 70 arany) ellenértékét.
A táborozás 3. napján találkozol Rasty Buragghiával. Tharr eljövendő papja. Tagja az Igaz Barátok Rendjének. Egy gromak páncélt, egy halálhozó talizmánt, egy két kard szimbólumot, egy lánckesztyűt, egy obszidián függőt, egy obszidián karkötőt, egy réz papi karkötőt, egy ryuku csizmát és egy vassisakot visel. Felszerelését egy élőholt quwarg trófea, egy quwarg harcos trófea és egy burástya királynő trófea díszíti. Jelet látsz a ruhájára festve: egy véres csatabárdot nyalogató Troll. Jobb kezében egy véres csatabárdot, bal kezében egy rövid kardot tart. Nem kell gyalog mászkálnia: pacija egy szelíd garokk. Üdvözlitek egymást, aztán ki-ki folytatja a maga útját.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Átveszed a sikeresen eladott 4 rézdarab (eladási ár: 50 arany, ebből a kezelési költség: 5 arany) ellenértékét. Az ügynök visszahozta az eladhatatlan 1 rézkulcsot.
A 7. napon összefutsz egy barna, rövid hajú, szürke szemű ember férfival. Fekete a bőre. A kalandozó aurájában mágikus energiák örvénylenek. Fairlight hittérítője. A harci mágusok rendjének tanonc rangú tagja. Egy arany papi karkötőt, egy bíbor erőövet, egy fekete bőrcsizmát, egy lánckesztyűt, egy Luthius karkötőjét, egy Métely páncélját, egy nodonrod kitűzőt, egy örökkéval.gyémántját, egy ryuku köpenyt, egy ryuku nadrágot, egy vassisakot és egy villám szimbólumot visel. Felszerelését egy élőholt quwarg trófea, egy varkaudar bajnok trófea és egy quwarg harcos trófea díszíti. Valamilyen szövetség tagja, jelvénye: egy mágikus viharban meditáló varázsló. Jobb kezében egy Mallon botját, bal kezében egy méregfogat tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Hátasállata egy sullár! Tárgyainak egy részét egy karmos tankány viszi. Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Alex Zelpher. Telepatikus kapcsolatot létesíttek.
A 7. napon összefutsz egy hosszú ezüsthajú, szürke szemű elf férfival. Bőre teljesen fehér! Sheran ministránsa. Egy arany papi karkötőt, egy Jerome köpenyét, egy kvazár sisakot, egy láncinget, egy lánckesztyűt, egy obszidián karkötőt, egy smaragd védőgyűrűt, egy tünde tegezt, egy vark. pecsétgyűrűt, egy varkaudar csizmát, egy virág szimbólumot és egy zafír erőövet visel. Felszerelését egy ork sámán trófea, egy mutáns pók trófea és egy sörényes ubuk trófea teszi egyedivé. Jobb kezében egy bronzhegyű lándzsát, bal kezében egy teknőcpajzsot tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Auráját érzékelve máris tudod, az ő jelleme is semleges. Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Celeborn. Bizalmas homlokérintésetek lehetővé teszi, hogy a későbbiekben is kapcsolatot tarthassatok fenn.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Átveszed a sikeresen eladott 19 kaja (eladási ár: 65 arany, ebből a kezelési költség: 6 arany) ellenértékét.
A 9. napon találkozol egy hosszú aranyhajú, borostyánszemű elf férfival. Elenios teljhatalmú megbízottja és jobbkeze. Tagja az Igaz Barátok Rendjének. Egy arany masszariasztót, egy bátorság medálját, egy bronz fejpántot, egy fekete bőrcsizmát, egy láncinget, egy szem szimbólumot és egy tankány karmot visel. Fegyverzetét egy Strissha trófea, egy bosszantó apróság trófea és egy Zsebmester trófea ékesíti. Hovatartozását apró jelvény mutatja: egy Főnix. Bal kezében egy rövid kardot tart. Lőfegyvere egy tünde íj. Hátasállata egy goldugar! Holmiját egy érző szívű dromedár cipeli. Auráját érzékelve máris tudod, jelleme jó, valószínűleg nem akar rosszat. Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Beren Peredhil. Mentális kapcsolatot vesztek fel egymással. Az Álomőrző a Béke jelét mutatja kezével - érzed, ahogy téged is sosem érzett nyugalom száll meg. Örömmel tapasztalod aurátok egymásra gyakorolt pozitív hatását (+8 varázspont). A kalandozó egy dalba kezd. Csodaszép! Szinte vibrál a levegő a pozitív energiáktól. (+2 életpont gyógyulás.) A másik látva sebeidet, úgy dönt, begyógyít belőlük párat. Örömmel egyezel bele. Varázslatként egy azonnali gyógyítást alkalmaz. Sebeid gyógyulnak: +20 életerő.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Átveszed a sikeresen eladott 6 sallank karom (eladási ár: 50 arany, ebből a kezelési költség: 5 arany) ellenértékét.
A 14. napon összeakadsz Rasty Buragghiával. Tharr eljövendő papja. Tagja az Igaz Barátok Rendjének. Egy gromak páncélt, egy halálhozó talizmánt, egy hatalom fülbevalóját, egy két kard szimbólumot, egy lánckesztyűt, egy obszidián függőt, egy obszidián karkötőt, egy réz papi karkötőt, egy ryuku csizmát és egy vassisakot visel. Felszerelését egy élőholt quwarg trófea, egy quwarg harcos trófea és egy burástya királynő trófea teszi egyedivé. Hovatartozását apró jelvény mutatja: egy véres csatabárdot nyalogató Troll. Jobb kezében egy véres csatabárdot, bal kezében egy rövid kardot tart. Egy garokk a hátasa. Egy meleg kézfogás, rövid hírcsere, aztán újból elváltok.
Megöntözöd a szent tölgyet (-5 korty víz). Varázserőd regenerálódik. (+36 varázspont.)
Időközben sokat nézelődtél, keresgéltél, hátha egy tintacsiga nyomára bukkansz. Sikerrel jártál! Azonosítasz egyet a keresett fajból.

Egy lángcsóva varázslattal köszöntöd a másikat. 26 életpontot sebeztél. Teli erőből ubuk dobónyílat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 2 ubuk dobónyíl. Alaposan megsorozod a tintacsiga testét. (2 támadással 22 életpontot sebezve.) A tintacsiga szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 165 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 48, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

[10 pontot használtál fel, van még 200.]

tno 2 3 növeled a 2. tulajdonságodat
A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Okosabbnak érzed magad. A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Okosabbnak érzed magad. Sajnos a Ghallán uralkodó genetikai törvényszerűségek miatt lehetetlen, hogy a TNO paranccsal egy olyan tulajdonságodat növeld meg, amely már 12-vel vagy még többel haladja meg a leggyengébb tulajdonságodat. Testi vagy szellemi nyomorék válna belőled így. Ez persze nem jelenti azt, hogy TF paranccsal vagy egyéb módon nem lépheted át ezt a bűvös határt. [0 pontot használtál fel, van még 200.]

m 7 7 6 mozogsz északnyugatra, északnyugatra, nyugatra
[80,63] Sűrű bozóttal teli terepre érkeztél. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Elenios híveié. Egy különös szoborra leszel figyelmes. Apró, színes homokszemek kavargása alkotja. Magát Chara-dint ábrázolja, amint egy nála hatalmasabb lény, egy tűzfőnix lábát masszírozza. Egy haldokló gnómra bukkansz egy tisztás közepén. Látszik rajta, hogy hatalmas csatában vett részt. Már az utolsókat rúgja... Egyetlen megoldás az, hogyha adsz neki egy deus ex machinát. Ez a tevékenység nem kerül TVP-be (30. jellempróba).


(Továbbmész...) [79,62] Bozótok, bokrok, cserjék továbbra is mindenütt. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy pszi elementál. (ld. enc.) Itt csata lesz.

Távolról lángcsóva varázslatot lősz a másikra. 14 életpontot sebeztél. Ellenfeled speciális támadást alkalmaz: harsogva csattan rajtad egy direkt kontaktus I pszi hatás. Szerencsére nem hatott rád. Ellenfeled koncentrál, majd megindít egy agybénítás pszi támadást. A támadás átmenetileg megbénított (nem tudsz lőfegyvert használni). Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Vasalt bunkóval iszonyatosan megcsapod a pszi elementál farkát. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) A seb azonnal beforr! Harci kalapáccsal iszonyatosan megcsapod a pszi elementál ködlő zsumókját. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A seb azonnal beforr! Csápok tekergődznek feléd. Megpróbálod elkerülni őket, de néhány lecsap a testedre. (4 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Vasalt bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a pszi elementál ködlő zsumókját. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) A seb azonnal beforr! Harci kalapáccsal iszonyatosan megcsapod a pszi elementál párolgó héját. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A seb azonnal beforr! A pszi elementál csápjai a bal lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (4 támadástól 11 életpontot vesztesz.) A pszi elementál összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Messze hajítod a vacak kis emberevő trófeát, és kiszedsz egy pszi elementál trófeát. 560 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 18, sebződés: 20, gyógyulás: 0, összesen: -20 ÉP}

Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy ovimon-bokrot. (ld. enc.) Egy barna csuhás öregemberrel találkozol, aki egy szem szimbólumot visel a nyakában. Elmondja, hogy ő Elenios papja, és éppen szent küldetésen van. Azt a feladatot kapta, hogy keressen és áldozzon fel két mocsári penkét. Egyet már talált, de szükség lenne még egyre. Ha van nálad egy, akkor nem kell TVP-t költened a segítségre (37. jellempróba). Oldalt pillantva, meglátsz egy teljesen lerombolt oltárt. Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [78,62] Változik a vidék képe, síkságon vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy facsoport. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Raia hívei emelték. Egy kisebb csoportosulást pillantasz meg. Hét törpe és egy alakváltó herceg álldogál egy üvegkoporsó mellett. Mindnyájan könnyeznek, mintha gyászolnának. A koporsóban egy gyönyörűséges ember nő fekszik. Nyilvánvalóan halott. Ha segíteni akarsz, 24 TVP-t kell elköltened (45. jellempróba). Hirtelen mozogni kezd a föld! Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy gátvakond. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Marokra fogva a vasalt bunkót ellenfeledre rontasz. Vasalt bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a gátvakond testét. (2 támadással 36 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal gyilkos csapást mérve bezúzod a gátvakond testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Karmaival a gátvakond megpróbálja felszakítani a bőrödet, de sikertelenül. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
54 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 49, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

[30 pontot használtál fel, van még 170.]

m 8 7 7 mozogsz északra, északnyugatra, északnyugatra
[78,61] A sík vidéket bozótos váltja fel. Vízcsobogást hallasz! Közelebb érve, látod, hogy ez egy patak, amely északkeletről folyik délnyugatra. Ivás után megtöltöd a vizestömlőt is. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Elenios híveié. Észreveszel egy elpusztított szent tölgyfát. A rombolás csak valami alattomos lény műve lehet. Egy lebegő porszemekből álló műalkotást látsz. Épp új formát ölt, mégpedig ezt: Chara-din néhány satnya híve megpróbál elmenekülni egy rájuk dőlő ocsmány monolit alól, de ez szerencsére nem sikerül nekik. Az összeomló tákolmány másik oldalán Tars Tarkasz vigyorog kajánul. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy garokk. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Egy kézmozdulatot teszel, majd ellősz egy lángcsóva varázslatot. 16 életpontot sebeztél. Ubuk dobónyílat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 3 ubuk dobónyíl. Lövedékeiddel perforálod a garokk varacskos hátát. (3 támadással 21 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. Vasalt bunkóval kegyetlenül megütöd a garokk varacskos hátát. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megcsapod a garokk testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Mellkasodba bök a garokk néhányszor agyarával! (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A garokk összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 4 kaját. 159 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 61, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy mutáns pók. (ld. enc.) Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Távolról lángcsóva varázslatot lősz a másikra. 16 életpontot sebeztél. Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 3 ubuk dobónyíl. Pár lövedéked átjárja a mutáns pók testét. (2 támadással 16 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre támadsz. Vasalt bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a mutáns pók testét. (2 támadással 25 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megpöccinted a mutáns pók testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A mutáns pók feléd sújt csáprágóival, de mellé! Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 384 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 60, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Jóízűen falatozol. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [77,60] Elhagyod a bokrokat, dombok között vagy. A Grákó-hegyek keleti tövében vagy. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy olvasztókemencét. Utad során felfedezel egy oltárt. Tharr hívei emelték. Felfedeztél egy vaskohót.


(Továbbmész...) [76,59] A dombság átmegy hegységbe. Felfedeztél egy oltárt. Raia híveié. Oldalt pillantva, meglátsz egy világítótornyot. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy félig kész vaskohót. (Ahhoz, hogy felépüljön, még 60 pontot kell rákölteni.)

[30 pontot használtál fel, van még 140.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Kiásol egy nagy gödröt. Semmi használhatót nem találtál néhány gilisztán kívül. [8 pontot használtál fel, van még 132.]

m 6 mozogsz nyugatra
[75,59] Hatalmas, meredek hegyek között jársz. Ez már magashegység. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Úgy érzed, el tudsz bújni néhány satnya bokor mögé. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 rejtőzködés). Miután meguntad a bújócskát, megszemléled az ellenfelet. Amint meglátod, rögtön rájössz, hogy ez egy nyuhaj karbin. (ld. enc.) A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről.

Találsz egy sziklafészket. (ld. enc.) Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy világítótornyot. Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.) Néhány tárgyat pillantasz meg a földön: 2 kerek kő[*]. (A [*]-al jelölt tárgyakat egyáltalán nem vagy nem mind vetted fel, a GYJ parancs miatt, vagy azért, mert betelt a hátizsákod.) [10 pontot használtál fel, van még 122.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy jó nagy lukat ástál. Nem találsz semmi fontosat. [8 pontot használtál fel, van még 114.]

m 6 mozogsz nyugatra
[74,59] Lakott területre érkeztél. Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " ELF vagy? Aurád NEM FEHÉR? Ne gondolkozz tovább: állj a drow-ok közé. " Látsz egy teljesen lerombolt vaskohót. A pusztítást biztos, hogy egy gonosz kalandozó okozta. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy főutcát. Találsz egy teljesen lerombolt világítótornyot. A rombolás csak valami alattomos lény műve lehet. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy teljesen lerombolt oltárt. Utad során felfedezel egy sárkánytanyát. Oldalt pillantva, meglátsz egy fellegvárat. (no:1. építését Haláltánc kezdte, eddig 12000 TVP épült bele.) Valami egészen sajátos dologra bukkansz: egy tábla, felirattal. Elolvasod: " Aranysárkány és Rend hívei! Erőnk alatt tör szét a Káosz csarnokának oszlopa! AKHI "

A kultúra már ide is betört: Egy cikornyás betűkkel telerótt táblát pillantasz meg. Elolvasod: " Nem mindig az erő a nyerő! Vigyázz! Jön az ÁRNYMENŐ! U.M.A. (5569) az ÁRNYMENŐ! " Épületeket látsz: egy ezüst mágustorony (670. épület.), egy Mélysötét Aréna (683. épület.), egy kolostor (690. épület.) és egy Földelem Kapuja Harci Iskola (698. épület.). A kultúra már ide is betört: Egy cikornyás betűkkel telerótt táblát pillantasz meg. Elolvasod: " Álljon-e tábla az ősi Istenek tiszteletére. Hirdesse Rhatt és Bufa régvolt nagyságát és tanait. Állította Hexeter az Ősi Hajnal Lovagjai [9167] K.T. tagja közül. " [10 pontot használtál fel, van még 104.]

be 670 bemész a 670. épületbe
Elszánod magad, és bekopogtatsz a nagy ezüstkarikával. Sokáig nem történik semmi, de azután hangtalanul kitárul az ajtó, és megjelenik egy ezüstös rúnákkal hímzett köpenyt viselő, áttetsző alak. Faragott, kígyómintás botján kékes szikrák szaladgálnak. Az Ezüstmágus régi ismerősként üdvözöl, és elmondja, hogy melyek azok a varázslatok, amelyeket jelenlegi taumaturgia képzettségeddel képes lehetsz megérteni az Ezüst Kódexből (zárójelben a varázslat sorszáma, amelyet a VTN parancs paramétereként kell megadnod):
tüskepajzs (#30) 15 aranyért, hhaar burka (#32) 42 aranyért, izomernyesztés (#33) 50 aranyért, varázsvédelem (#34) 35 aranyért,
mágiatörés (#35) 38 aranyért, védelem sav ellen (#36) 75 aranyért, tompítás (#40) 38 aranyért, jégcsóva (#41) 80 aranyért,
örvénykerítés (#42) 80 aranyért, fehér glóbusz (#47) 64 aranyért, gigaököl (#49) 56 aranyért, villámcsapás (#50) 100 aranyért,
elektromos pajzs (#51) 75 aranyért, varázslat olvasása (#67) 70 aranyért, mágiafeloldás (#75) 36 aranyért, láthatatlanság (#76) 62 aranyért,
fúzió (#77) 94 aranyért, láth. észlelése (#78) 42 aranyért, városi teleport (#96) 110 aranyért, varázsszem (#184) 65 aranyért,
a munka gyümölcse (#224) 120 aranyért, filofaxáció (#277) 800 aranyért, időcsere (#285) 100 aranyért, mágikus gyorsítás (#330) 450 aranyért,
tolvajvér (#364) 90 aranyért, szívküldi (#368) 10 aranyért, banshee-sikoly (#373) 240 aranyért, analízis (#375) 70 aranyért,
böfögtető átok (#380) 140 aranyért.
Lebotorkálsz a lépcsőn, és nemsokára újra a kapun kívül találod magad. [5 pontot használtál fel, van még 99.]

vtn 285 varázslat tanulás: a 285. varázslatot
Elszánod magad, és bekopogtatsz a nagy ezüstkarikával. Sokáig nem történik semmi, de azután hangtalanul kitárul az ajtó, és megjelenik egy ezüstös rúnákkal hímzett köpenyt viselő, áttetsző alak. Faragott, kígyómintás botján kékes szikrák szaladgálnak. A mágus örömmel fogad, és a piszkos anyagiak megbeszélése után kezdetét veszi végre a hosszadalmas tanulás. A kézmozdulatokon, varázsszavakon, anyagi komponenseken kívül még rengeteg fontos dolgot elsajátítasz. Most már el tudod mondani a varázslatot, de másnak sajnos nem tudod megtanítani. A varázsló varázslat, amelyet kaptál: időcsere. (ld. enc.) Lebotorkálsz a lépcsőn, és nemsokára újra a kapun kívül találod magad. [35 pontot használtál fel, van még 64.]

be 683 bemész a 683. épületbe
Közelebb sétálsz az arénához. Eltörpülsz a hatalmas építmény mellett. Az oldalajtók nyitva vannak, úgyhogy most bárki bemehet. Meglepetésedre az arénában több fegyveres is harcol egymással, de persze a harc láthatóan nem élet-halálra megy. Tehát ha nincs olimpia, itt akkor is lehet harcolni! Hisz ez nagyszerű! Az egyik páros épp most fejezte be, épp izzadt testüket törölgetik. Odasétálsz hozzájuk, és megkérdezed, hogy hogyan lehet az itt folyó "edzésbe" beszállni. Az egyik gladiátor segítőkészen magyarázni kezd:
- Az olimpiai aréna célja, hogy itt bárki szabadon edzhessen, és a vitás kérdéseket komolyabb vérontás nélkül le lehessen rendezni. Ha harcolni támad kedved, csak besétálsz ide, és keresel egy ellenfelet! Az aréna jótékony mágikus aurájában ha ellenfeled legyőz, nem halsz meg és nem deus ex machinázol el, bár a deus ex machináéhoz hasonlatos hatás fog érvényesülni, az arénában maradsz. Az arénaharc, bár valós sebzést nem okoz, azért komoly tapasztalat: fegyveres szakértelmeid normálisan fejlődnek tőle.
Megköszönöd a segítséget. Most már mindent értesz! [Ha BElépsz az arénába, akkor ott is maradsz a következő kör elejéig, mozgást vagy más, csak a szabadban használható parancsot már nem is adhatsz ki, mert ilyenkor az arénában fogsz táborozni! A fogadóhoz hasonlóan, ahány napot táborozol, maximum annyi kalandozóval fogsz a táborozás alatt találkozni. (de max. tízzel.) A küzdelemben nem számít a menekülés%, de számít a merészség: aki elől elbújnál a vadonban, annak a kihívását itt is gyáván el fogod utasítani. Ha akarod, a BE parancsnak megadhatsz egy második paramétert is: ilyenkor tétben küzdesz. Ha ellenfeled is tétjátékos, akkor a meccs tétje annyi arany, amennyit paraméterként megadtatok (a kisebbik számít). Természetesen a pénzt előre ki kell számolni. Ha pl. te 50 aranyban akarsz játszani, ellenfeled 40-be, és mindkettőtöknek csak 30 aranya van, akkor a tét 30 arany lesz, nem pedig 40. Lehetőség van személyes párviadalra is: ekkor a BE parancs harmadik paramétereként meg kell adnod annak a karakternek a sorszámát, akivel küzdeni fogsz. Ilyenkor csak ővele fogsz harcba szállni. Vigyázat: az aréna harc mindenben megegyezik a valóságossal, kivéve azt, hogy mindegyik karakter a harc végén visszanyeri elvesztett életpontjait. Az elhasznált lövedékeket, varázspontokat, stb. nem kapod vissza.
Megjegyzés: átváltozott és szellem kalandozók természetesen nem harcolnak az arénában. Ha egy barátod először jár az arénában, mindenképp ezt a szöveget kapja meg, azaz ha rögtön edzeni akar, akkor még egy, paraméterezett BE parancsot kell kiadnia.] [5 pontot használtál fel, van még 59.]

* 1. BP: használod a 234. tárgyat
Püfölni kezded a dobot, és dúdolva kíséred. Iszonyatosan hamis hangok jönnek ki a zeneszerszámból! Azért szorgalmasan gyakorolsz. [10 pontot használtál fel, van még 49.]

* 2. BP: használod a 243. tárgyat
Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [5 pontot használtál fel, van még 44.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

tf 3 14 fejleszted a 3. tulajdonságodat 14 pontért
Fél lábon ugrálva, felszerelésed több tagját egyensúlyozva próbálsz minél lehetetlenebb feladatokat állítani magad elé, az ügyességed fejlesztése céljából. Még nagyon sok kell ahhoz, hogy az ügyességed komolyan megnőjön.

[14 pontot használtál fel, van még 30.]
Szerencsére van még víz a kulacsodban. Csillapítod szomjadat. Kezd sötétedni, ideje lepihenni. Kiliheged magad, majd táborozásra alkalmas helyet keresel. A fáradtság a legjobb altatómester: szinte azonnal elalszol. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 181 pontot. A következő körben tehát 211 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


PSZI ELEMENTÁL (221. SZÖRNY)
Ha egy pszi elementállal találkozol, akkor minden valószínűség szerint magad is pszi használó vagy (vagy legalábbis egy pszi használó járt az adott mezőn röviddel előtted). A pszi elementálok anyagtalan, kasztroplanáris jelenségek, amelyeket mágnesként vonz a pszionikus tevékenység. A pszi elementál komoly pszi képességekkel rendelkezik, és kizárólag mágikus úton sebezhető. Igaz, halvány sűrűségű ektoplazmáját sokszor még egy egyszerű lángcsóva is pozdorjává zúzza. A pszi elementál leölésével azonban még nem oldódott meg minden problémád: ugyanis a pszi elementálokat általában poszogó möszék kísérik, szabad szemmel láthatatlan, pszi energiát fogyasztó élősködők. A gazdaállat pusztulásával - vagy sokszor anélkül is - csatlakoznak az új gazdához, és vígan lakmároznak pszionikus és egyéb mentális energiáikból. Hogy hogyan lehet megszabadulni tőlük? Hááát... sokak szerint még a halál sem megoldás. Ja: azzal sem érdemes próbálkozni, hogy BA parancsot adsz ki a pszi elementálra, hiszen egy pszi elementál elől nem bújhatsz el...

OVIMON-BOKOR (206. NÖVÉNY)
Az ovimon-bokron kesernyés szagú, apró, fehér bogyók teremnek. A KT 207 paranccsal gyűjthetsz belőlük, 1 pontért. Kevesen tudják, hogy mire is jó, de bizonyos bölcsek megfigyelése szerint a szörnyek akkor rágcsálják, amikor a hímek állandó inzultusa ellenére épp nincs kedvük újabb porontyokat szülni. Ha van a birtokodban, és nő vagy, sikeres feltételes udvarlás előtt automatikusan megeszel egyet. Férfiaknál semmilyen hatása sincs.

MUTÁNS PÓK (117. SZÖRNY)
A mutáns pók teljesen szőrtelen testű, majdnem egy mázsa súlyú óriásszörny. Mérge különösen erős, gyakran halált okozó. Hálót nem sző az erdei vándorok megfigyelése szerint, de azért nem árt az óvatosság. Ha szembekerülsz vele, legjobb stratégia az azonnali futás. Ámbár, talán érdemes kockáztatni egy kis kinyerhető ugh méregért...

NYUHAJ KARBIN (110. SZÖRNY)
A nyuhaj karbin egy humanoidra emlékeztető, de kocsonyás, zseléfejű, csápos teremtmény. Fizikai támadást csak csápjaival tud végrehajtani, és ez is elég csekély, DE: sikeres csapásai az erődet szívják el, vagyis permanensen csökken tőle eggyel az erőd! Ez az oka, hogy a nyuhaj karbint soha nem fogod megtámadni, bármekkora is a merészséged, csak akkor, ha feltételes támadást adsz ki rá. Bármilyen fegyverrel könnyedén agyonverheted, de legjobb a vágófegyver.

SZIKLAFÉSZEK (167. TEREPTÁRGY)
A magashegység elhagyatott sziklái között, a szédítően magas sziklafalon megpillantasz egy fészket. Milyen óriási madár képes ilyen magasra repülni, ilyen hidegben megélni? És vajon mi lehet a fészekben? Tojás? Vagy valamilyen kincs? Érdemes lenne megpróbálni... Csakhogy mindez hegymászóhoz illő feladat - egy mászókampó nélkül vagy 6-osnál kisebb mászás szakértelemmel akár meg se próbáld. Ha nagyon kíváncsi vagy, és van mászókampód, használd, és lásd, mi történik! Ez a tevékenység 24 pontba kerül.

IDŐCSERE (285. VARÁZSLÓ VARÁZSLAT)
Ezzel a meglepően egyszerűen megidézhető varázslattal még egy mágustanonc is képes mikronnyit manipulálni az idő folyamát. A varázslatot, ha egyszer megtanultad, többé ki sem vagy képes kapcsolni: attól kezdve minden fordulód elején automatikusan elmondod, 5 varázspont árán, és cserébe kapsz 10 TVP-t.

KARAKTERLAP

Tanir Dogmar, egy kontyos ősz hajú, barna szemű törpe férfi vagy. Hosszú szakállad és rövid bajuszod van. Bőröd teljesen fehér! Tharr követője vagy. Ez a 42. fordulód.

Erő: 14 (18) Szint: 11 Merészség: 4/3 Magasság: 123 cm
IQ: 25 Támadás: 10 Agresszió: 4 Testsúly: 64 kg
Ügyesség: 13 (14) Védekezés: 21 Menekülés: 30 % Életkor: 55/55 év
Egészség: 16 Életpont: 160/135 Jellem: semleges (+1) Tul. pont: 1
Szerencse: 14 Varázspont: 81/41 Pénz: 824 arany Kép. pont: 4
Eddig összesen 212 szörnyet (5 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 1322 TP-t kaptál. Jelenleg 18937 TP-d van. A következő szinthez még 6063 TP szükséges. Trófeáid: sullár, halálmadár, pszi elementál. A 41. fordulódban 49 arany adósságod lett a Fairlight banknál. 49 arany adósságod van jelen pillanatban a kamatokkal együtt.

HARCI ISMERETEK
ütőfegyverek: 13 dobófegyverek: 12

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 6 (+1) 2. nyomkövetés: 2 3. mászás: 4
4. csapdakészítés: 4 5. gyógyítás: 4 6. titkosírás: 1
7. felderítés: 1 8. taumaturgia: 8 9. szerencsejáték: 1
10. zene: 1 11. szörnyismeret: 1 12. vadászat: 3
13. bányászat: 4

FELTÉTELES PARANCSOK (még 14 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 30% életerő alatt 20 TVP-ért (max. 1 alkalommal)
udvarolsz a 3. fajúaknak
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 1, max: 12)
fabontó szójer (#71)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) lángcsóva (#31, 5 VP) időcsere (#285, 5 VP)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
5. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 10)
lángcsóva (#31)

Összsúly: 38.73 kg Megterheltség: 84%
GYJ: Legalább 1 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 100% alatt van.
Még 105 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
100 arany (#50)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 kaja (#2)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(74,59) ezüst mágustorony (#670), olimpiai aréna (#683), kolostor (#690), Földelem Kapuja Harci Iskola (#698), vaskohó (#155), főutca (#399), világítótorony (#156), oltár, sárkánytanya (#492), ház (#400)
(75,59) nyuhaj karbin (#110), sziklafészek (#167), világítótorony (#156)
(76,59) Raia oltár, világítótorony (#156), vaskohó (#155)
(77,60) olvasztókemence (#86), Tharr oltár, vaskohó (#155)
(78,61) patak, Elenios oltár, szent tölgyfa (#393), művészi porolit (#720), garokkok (#73), mutáns pók (#117)
(78,62) Raia oltár, 45. jellempróba, gátvakondok (#57)
(79,62) pszi elementál (#221), ovimon-bokor (#206, belőle készíthető: #207), 37. jellempróba, oltár
(80,63) Elenios oltár, művészi porolit (#720), 30. jellempróba
(81,64) tintacsigák (#74)

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* A sikeres szörnyelfogásnál nem törlődött az összes FOG parancs az adott szörnyre, csupán egy közülük. Igazából ez hiba volt, mert így ugyanazt a szörnyet el lehetett fogni még egyszer (márpedig a szabály szerint ugyanabból a szörnyből kettő nem lehet a karakter birtokában). Mostantól az adott, elfogott szörnyre vonatkozó minden FOG parancs törlődni fog a foglyul ejtéskor.

Üzenet küldése a karakternek