Karakterszám: |
5234 |
Számlaszám: |
titkos |
Fordulószám: |
41 |
Játékhét: |
136 |
E
forduló ára: |
0 zs. 1 if. |
Maradék zseton: |
2635 |
Forduló típusa: |
email |
Ingyenforduló:
|
2 |
|
|
1997-99 (C) Beholder Kft. |
Betáplálás dátuma: 2006. nov. 27. 10h:08' |
A következõ
fordulód táplálható: 2006. nov. 28. |
|
E-mail!
SCORPIO KALANDJAI
Nyugodt pihenésedet a következõ esemény zavarta meg:
**
1. NAP ** Ajjaj, kiraboltak! Pihenésed alatt eltûnt a barlangodból 1
kötél.
**
1. NAP ** Felkeresi barlangodat
Draconeus, egy éjfekete pikkelyû, smaragd
szemû, titokzatos férfi. A Tisztogatók klánjának felderítõ rangú tagja.
A Második Hullám szövetségbe tartozik. Viselt tárgyai: a nyomkeresés fejpántja,
Trollagyar, bronzmedál, a harcos karikaszimbóluma, a tökéletesség görbekardja,
suhanó csizma, az egyensúly gyûrûje, a tûz sárgaréz nyaklánca, a füvész
köpenye, a tárgyalás gyûrûje, Xantin ezüstöve. Szakértelempróbára invitál
téged.
Rövid beszélgetés után megállapodtok, hogy barátságos versenyben méritek
össze lopakodás szakértelemben való jártasságotokat. A lopakodás versenyre
egy kiváló ötletetek támad. A helytartói palota elõtt álló õrt kell észrevétlenül
megközelíteni, és megijeszteni egy nagy HU!-val. Izgatottan cserkészitek
be az õrt. Draconeus zajos mozgásával hamar felhívja magára a figyelmet.
Te gyõztél!
**
7. NAP ** Ó, a fenébe! Amíg pihentél, valaki csendben ellopott tõled
1 elektronitot. Valami igazán jó csapdára lenne szükség.
**
8. NAP ** Ez nem lehet igaz! Valaki ellopott tõled 35 aranyat. Fejlesztened
kellene az éberségedet!
A XIV. Teron Hegyi Olimpián kaptál 2 képességpontot.
A XIV. Teron Hegyi Olimpián a következõ tárgyat nyerted: #356.
A XIV. Teron Hegyi Olimpián a következõ tárgyat nyerted: #732.
A XIV. Teron Hegyi Olimpián kaptál 3 képességpontot.
Megtudod, hogy a Hegy leghíresebb galetkije
Avvocato Terrasini, egy napszemüveges,
tweed-öltönyös, bunkó ügyvéd férfi. (hírneve 32000.) A te szinteden a legnevesebb
Maocad herceg, egy magas, kékbõrû, sugárzóan szép arcú, ezüst, hosszú,
hullámos hajú férfi. (hírneve 1829.)
A következõ híreket kaptad a szintedrõl:
*nov. 7.* Enyveskezû Ed és Zak megküzdöttek egymással, és Enyveskezû Ed
gyõzött.
*nov. 9.* Galóca felköltözött a következõ szintre.
*nov. 21.*
Yasmina felköltözött a következõ szintre.
Táborozásod alatt messzi hírek jutottak el hozzád:
*nov. 7.* Rent legyõzte harcban egy méonech hírvivõ.
*nov. 8.* Pannonicát
kis híján megölte egy izzó energiagömb.
*nov. 8.* Dark Valek a Renegát
Elfet kis híján megölte egy görénydémon.
*nov. 9.* Akadil Tel Kator pszionikus
párviadalban legyõzte Gondol-Kodót.
*nov. 13.* Kronx pszionikus küzdelemben
diadalt aratott Quad Damage felett.
*nov. 14.* Kronx és Kulimász pszi
párbajt vívtak. Kronx került ki gyõztesen.
*nov. 15.* Signy Mallory-t
majdnem felfalta egy tricix.
*nov. 16.* Kronx pszionikus párviadalban
legyõzte Bíborszemû Grianath-ot.
*nov. 17.* Akadil Tel Kator és Gondol-Kodó
pszi párbajt vívtak. Akadil Tel Kator került ki gyõztesen.
*nov. 17.*
Akadil Tel Kator elsõként ért el 24-es zárnyitás tulajdonságot a Hegy lakói
közül!
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 322.]
A barlangod már túl kicsi számodra: nekilátsz, hogy kibõvítsd! Hosszasan
dolgozol, ásol, hordod ki a köveket a bejárat elé. Végül megszemléled az
eredményt. No, így már mindjárt kényelmesebb lesz! Barlangod új mérete:
82.
[30 TVP-t használtál fel, maradt még 292.]
kno 6 1 |
6. képességre 1 képességpont |
Elköltesz 1 képességpontot a gyorsaság tulajdonságod növelésére.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 292.]
kno 6 1 |
6. képességre 1 képességpont |
Elköltesz 1 képességpontot a gyorsaság tulajdonságod növelésére.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 292.]
kno 6 1 |
6. képességre 1 képességpont |
Elköltesz 1 képességpontot a gyorsaság tulajdonságod növelésére.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 292.]
kno 6 1 |
6. képességre 1 képességpont |
Elköltesz 1 képességpontot a gyorsaság tulajdonságod növelésére.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 292.]
kno 6 1 |
6. képességre 1 képességpont |
Elköltesz 1 képességpontot a gyorsaság tulajdonságod növelésére.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 292.]
kno 6 5 |
6. képességre 5 képességpont |
Elköltesz 5 képességpontot a gyorsaság tulajdonságod növelésére. A sok gyakorlás
meghozta eredményét, a gyorsaság tulajdonságod most már 12! Sikeresen végrehajtottad
az 1-es klánküldetést!
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 292.]
1 harci program sor törölve.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 292.]
hp 2 10 15 13 69 |
harci program |
A következõ sor került a harci programodba: tûzlehelet használata ha ellenfeled
#13. Prioritás: 69.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 292.]
Rendben, 6. kaland törölve.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 292.]
ho 10 |
hõsiesség pont használata |
Szükség esetén egy próbánál max. 10 hõsiesség pontot költesz el.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 292.]
be 16 |
meglátogatod a 16. épületet |
Belépsz a Mutánsok Klánjának épületébe. [Használd a KNO parancsot húsz alkalommal!]
Ezt a küldetést sikeresen teljesítetted! Jutalmad egy képességpont és plusz
egy rangpont. Új rangod a Klánon belül: kocsány. A következõ feladat, amivel
meg szeretnénk bízni téged: 1.) Egy mutáns nyúlik, mint a gumi, alakját
változtatja, csodákra képes. Ezt te is megteheted, de ehhez elõször is
el kell érned legalább 5-ös rugalmasságot.
[Hajtsd végre a 38-as Klánkalandot (KK 38)!] Ezt a küldetést sikeresen teljesítetted!
Jutalmad egy képességpont és plusz egy rangpont. A következõ feladat, amivel
meg szeretnénk bízni téged: 2.) Nézzük, mennyire parancsolsz az elemeknek:
pusztítsd el három, az elemekkel szemben különösen ellenálló lényt, mondjuk
zombit! Kizárólag leheletet használhatsz, varázslatot, varázsitalt nem!
(Ha már továbbköltöztél arról a szintrõl, ahol a zombi elõfordul, használd
a VD 29 parancsot.)
[Hozz öt õsi relikviát.] Ezt a küldetést sikeresen teljesítetted! Jutalmad
egy képességpont és plusz egy rangpont. A következõ feladat, amivel meg
szeretnénk bízni téged: 3.) A legtöbb klán kér valamilyen tárgyat tagjaitól,
de mivel mi vagyunk a mutánsok, mi valami igazi ritkaságot várunk el tõled
- viszont elegendõ, ha egyetlen darabot hozol belõle. Legyen ez az unikum
egy yeti csont!
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 287.]
k 8 18 14 |
kaland elvállalása |
(8. kaland:) Lesétálsz a vegetáriánus kerthez. Hát, tényleg nagy rendetlenség
van itt! Kitépett gyökerek, letépett csápok - bentrõl pedig csámcsogás
hallatszik. Ideje rendet rakni! Ellenfeled egy göthös yeti (#110).
[ld.
enc.]
*** 1. KÖR *** Megindulsz a göthös yeti felé. Már ott is vagy! A göthös
yeti feléd rohan. Megtámadod a göthös yetit. Odacsapsz bal karmoddal.
(21 ép-t sebeztél). A fogaiddal támadsz.
(10 ép-t sebeztél). Megmérgezted.
Szagodtól fuldoklik
(10 sebzés). A göthös yeti halálhörgés közepette a
földre zuhan.
[A csatában összesen 41 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál.] Gyõzelmet
arattál! Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+36%).
Viszed, ami mozdítható: egy yeti csont.
[ld. enc.]
Eggyel kevesebb! Beljebb lépsz. A következõ yeti épp a hûtõkamrában használt
jégtömböket keni magára. Kiváló alkalom a meglepetés-támadásra! Ellenfeled
egy göthös yeti (#110).
*** 1. KÖR *** A göthös yeti felé mozogsz, hogy megtámadhasd. A göthös yeti
feléd rohan. Megtámadod a göthös yetit. Lecsapsz bal karmoddal.
(20 ép-t
sebeztél). Paralizálod. Fogaidat próbálod belemélyeszteni.
(18 ép-t sebeztél).
Mérgezed! Bûzöd kellemetlen számára
(9 sebzés). A göthös yeti holtan terül
el.
[A csatában összesen 47 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál.] Gyõzelmet
arattál! Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+36%).
Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
Viszed, ami mozdítható: egy yeti csont.
Vagytok még? Arra mozogsz, ahonnét a csámcsogást hallod. Igen, itt vannak
a kis aranyosak! Ellenfeleid egy jégmedúza (#22) és egy göthös yeti (#110).
*** 1. KÖR *** Megrohamozod a göthös yetit. A jégmedúza feléd rohan. A göthös
yeti máris elõtted terem! Támadod a göthös yetit. Rávágsz bal karmoddal.
(18 ép-t sebeztél). Teljesen lebénul. Harapni próbálsz.
(15 ép-t sebeztél).
Bûzöd nehezen elviselhetõ számára
(11 sebzés). A göthös yeti hörögve elterül.
A jégmedúza rád veti magát. Nagy levegõt vesz, és a következõ pillanatban
dermesztõ hideget köp rád.
(4 ép-t sebzõdtél).
*** 2. KÖR *** Megtámadod a jégmedúzát. Elõre szúrsz bal karmoddal.
(22
ép-t sebeztél). Kitátod szádat, harapni próbálsz.
(12 ép-t sebeztél). Szagod
látható benyomással van rá
(12 sebzés). A jégmedúza halálos sebet kapva
a földre zuhan.
[A csatában összesen 90 sebzést okoztál, és 4 sebzést kaptál.] Gyõztél!
Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát (+60%).
Összegyûjtöd a "kincset": egy yeti csont és egy nordkristály.
Kifújod magad, és körbenézel. Egyetlen mozgó yetit sem látsz már! Úgy tûnik,
mehetsz jelenteni az elöljárónak. Vizevil Rogan örömmel fogad, és elmondja,
már hallott a hõstettedrõl. Átnyújtja a jutalmat, 80 aranyat.
(+3 hõsiesség pont.)
(+2 képességpont.)
(18. kaland:) A mágus örömmel üdvözöl, és rögtön elmagyarázza, merre találod
az elemi rin tanyáját. Felkészülten indulsz útnak, és hamarosan rá is találsz
a jelzett barlangra.
[Csapdaészlelés próba 6-os küszöbre: sikeres]
Hohó, egy riasztó csapda! Hamarabb keljen fel, aki téged akar átverni! Óvatosan
átléped a vékony zsinórt.
[Mágia próba 10-es küszöbre: 2 hõsiesség pont
árán sikeres]
Hatodik érzéked veszélyt jelez. Hohó, egy mágikus csapda! Koncentrálod a
varázsenergiádat, és semlegesíted, majd óvatosan beljebb lépsz. Egy riadt
mélységi gnóm bámul a képedbe! A következõ pillanatban egy csomag repül
feléd. Egy bûzbomba, bõrbe csomagolt bûzgörény esszencia! Körbeölel a bûz.
[Bûz próba 10-es küszöbre: sikeres]
Élvezettel lélegzed be a förtelmes bûzt. Hamarabb kell felkelnie annak,
aki a te eszeden túl akar járni! Most már elég a trükkökbõl, itt az ideje
a harcnak! Ellenfeleid egy elemi rin (#28) és 2 mélységi gnóm (#10).
*** 1. KÖR *** Néhány rövid kézmozdulat után a 2. mélységi gnóm létrehoz
egy energiatüske varázslatot.
3 életpontnyit sebzõdsz. Az 1. mélységi gnóm
varázshatalma segítségével elmond egy energiatüskét.
Sebzõdsz 3 ép-t. Heves
kézmozdulatok közepette az elemi rin elmormol egy sorvasztást. Végtagjaid
elsorvadnak (-3 méretükre). Megközelíted az elemi rint. Megtámadod az elemi
rint. Kitátod a szádat, és tüzet lehelsz! Ellenfeledet elborítják a lángnyelvek.
(5 ép-t sebeztél). Bûzöd zavarja
(10 sebzés). Az elemi rin halálhörgés
közepette a földre zuhan.
*** 2. KÖR *** A 2. mélységi gnóm elmormol egy energiatüske varázslatot.
2 életpontnyit sebzõdsz. Az 1. mélységi gnóm mágikus ereje felhasználásával
elõidéz egy energiatüskét.
3 ép-t sebzõdtél. Támadod az 1. mélységi gnómot.
Gyorsan felé lendítesz bal karmoddal.
(13 ép-t sebeztél). Elõrehajolva
harapni próbálsz.
(9 ép-t sebeztél). Mérgezed! Bûzöd zavarja
(14 sebzés).
Az 1. mélységi gnóm hörögve elterül.
*** 3. KÖR *** A 2. mélységi gnóm elmormol egy energiatüske varázslatot.
4 életpontnyit sebzõdsz. A 2. mélységi gnómot próbálod megsebezni. Felé
suhintasz bal karmoddal.
(17 ép-t sebeztél). Megpróbálod megmarni.
(8
ép-t sebeztél). Mérget juttatsz belé. Bûzöd kellemetlen számára
(13 sebzés).
A 2. mélységi gnóm hörögve elterül.
[A csatában összesen 89 sebzést okoztál, és 15 sebzést kaptál.] Gyõztél!
Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+54%). Elegendõ
lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot. Viszed,
ami mozdítható: 2 kés és 12 arany.
Az elemi rin szétfoszló esszenciájában rábukkansz a tekercsre. A varázsló
örömmel veszi át tõled, és máris beken egy borzalmas fekete masszával.
Ezt bizony nem lehet lemosni! Bûzöd mostantól hatékonyabb - nem 4, hanem
3 szintnyi különbségnél is sebez már.
(+1 képességpont.)
(+2 hõsiesség pont.)
(14. kaland:) Itt az ideje a rovarirtásnak! A papok megmutatják a lejáratot
a templom pincéjébe. Megindulsz lefelé. Hú, itt tényleg büdös van! A lépcsõn
valami megmozdul. Ellenfeled egy óriáscsótány (#7).
*** 1. KÖR *** Az óriáscsótány irányába mozogsz. Az óriáscsótány odajön
hozzád. Támadod az óriáscsótányt. Gyorsan felé lendítesz bal karmoddal.
(22 ép-t sebeztél). Kitátod szádat, harapni próbálsz.
(13 ép-t sebeztél).
Szagod látható benyomással van rá
(14 sebzés). Az óriáscsótány holtan terül
el.
[A csatában összesen 49 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál.] Ismét látványosan
gyõzedelmeskedtél. Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a
lélekenergiát (+10%). Magadhoz veszed a zsákmányt, ami 13 arany. A gyomrod
korog egyet. Gyorsan enni kezdesz. (+4% jóllakottság.)
Odébbrúgod a széttaposott dögöt, és lejjebb merészkedsz. A milgand fényénél
körülnézel, és azonnal surrogó hangra leszel figyelmes. A fenébe! Ellenfeleid
3 óriáscsótány (#7).
*** 1. KÖR *** Megrohamozod az 1. óriáscsótányt. Az 1. óriáscsótány közelebb
jön, hogy támadhasson. A 3. óriáscsótány feléd rohan. A 2. óriáscsótány
máris elõtted terem! Támadod az 1. óriáscsótányt. Elõre szúrsz bal karmoddal.
(21 ép-t sebeztél). Kitátod szádat, harapni próbálsz.
(17 ép-t sebeztél).
Mérget juttatsz belé. Bûzöd zavarja
(7 sebzés). Az 1. óriáscsótány halálos
sebet kapva a földre zuhan. A 3. óriáscsótány téged támad. Harapni próbál.
(4 ép-t sebzõdtél). A 2. óriáscsótány téged támad. Harapni próbál. Mellé!
*** 2. KÖR *** Megtámadod a 2. óriáscsótányt. Rávágsz bal karmoddal.
(18
ép-t sebeztél). Harapásra nyitod szádat.
(21 ép-t sebeztél). Mérgezed!
Nehezen bírja a szagodat
(10 sebzés). A 2. óriáscsótány halálhörgés közepette
a földre zuhan. A 3. óriáscsótány téged támad. Csáprágójával agresszívan
harap. Elhibázta.
*** 3. KÖR *** A 3. óriáscsótányt próbálod megsebezni. Lecsapsz bal karmoddal.
(19 ép-t sebeztél). Paralizálod. Kitátod szádat, harapni próbálsz.
(15
ép-t sebeztél). Mérget juttatsz belé. Nehezen bírja a szagodat
(10 sebzés).
A 3. óriáscsótány holtan terül el.
[A csatában összesen 138 sebzést okoztál, és 4 sebzést kaptál.] Gyõzelmet
arattál! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát
(+34%). Megéheztél. Szádba tömöd az ízletes falatokat. (+12% jóllakottság.)
(Feltételes gyógyítás 1 alkalommal:) Egyszerû, mégis hatékony módszerekkel
kezeled a sebesüléseidet. (+14 életpont.)
No, ez tényleg elég piszkos munka. Undorodva haladsz tovább a szûk pincefolyosón.
A következõ teremben is nyüzsögnek a csótányok. Ideje rendet vágni! Ellenfeleid
4 óriáscsótány (#7).
*** 1. KÖR *** Az 1. óriáscsótány felé mozogsz, hogy megtámadhasd. A 2.
óriáscsótány feléd mozog. A 3. óriáscsótány máris elõtted terem! Az 1.
óriáscsótány máris elõtted terem! A 4. óriáscsótány közelebb jön, hogy
támadhasson. Megtámadod az 1. óriáscsótányt. Odacsapsz bal karmoddal.
(20 ép-t sebeztél). Paralizáltad! Megpróbálod megmarni.
(21 ép-t sebeztél).
Mérgezed! Szagodtól fuldoklik
(11 sebzés). Az 1. óriáscsótány halálos sebet
kapva a földre zuhan. A 2. óriáscsótány rád támad. Megpróbálja beléd mélyeszteni
csáprágóját. Elkerülted. A 3. óriáscsótány rád támad. Csáprágóját próbálja
beléd mélyeszteni.
(4 ép-t sebzõdtél). A 4. óriáscsótány téged támad. A
csáprágójával támad. Félrehajoltál.
*** 2. KÖR *** Megtámadod a 2. óriáscsótányt. Felé suhintasz bal karmoddal.
(16 ép-t sebeztél). Kitátod szádat, harapni próbálsz.
(17 ép-t sebeztél).
Megmérgezted. Nehezen bírja a szagodat
(9 sebzés). A 2. óriáscsótány holtan
terül el. A 4. óriáscsótány téged támad. Megpróbálja beléd mélyeszteni
csáprágóját. Kacagsz a nevetséges próbálkozáson. A 3. óriáscsótány rád
támad. Csáprágóját próbálja beléd mélyeszteni.
(6 ép-t sebzõdtél).
*** 3. KÖR *** Támadod a 3. óriáscsótányt. Kimeresztve, elõre suhintasz
bal karmoddal.
(19 ép-t sebeztél). Kitátod szádat, harapni próbálsz.
(18
ép-t sebeztél). Mérget juttatsz belé. Nehezen bírja a szagodat
(10 sebzés).
A 3. óriáscsótány halálhörgés közepette a földre zuhan. A 4. óriáscsótány
rád veti magát. Csáprágójával agresszívan harap.
(4 ép-t sebzõdtél).
*** 4. KÖR *** A 4. óriáscsótányt próbálod megsebezni. Gyorsan felé lendítesz
bal karmoddal.
(19 ép-t sebeztél). Teljesen lebénul. Fogaidat próbálod
belemélyeszteni.
(19 ép-t sebeztél). Megmérgezted. Bûzöd zavarja
(9 sebzés).
A 4. óriáscsótány halálhörgés közepette a földre zuhan.
[A csatában összesen 188 sebzést okoztál, és 14 sebzést kaptál.] Gyõztél!
Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+45%). Elegendõ
lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot. Viszed,
ami mozdítható: 7 arany. Uzsonnaidõ! Falni kezdesz. (+16% jóllakottság.)
(Feltételes gyógyítás 1 alkalommal:) A lehetõségekhez képest ellátod sebeidet.
(+16 életpont.)
Pfû! Ez fárasztónak fárasztó volt, ha nem is érezted veszélyesnek. Úgy tûnik,
végeztél! Vagy mégsem? A barlang végében látsz egy korhadt faajtót, mögüle
kaparászást hallasz. Abból nem lehet bajod, ha megnézed! Kitárod az ajtót,
és egy óriási, fekete csótány ugrik feléd! Ellenfeleid egy csótánykirálynõ
(#128) és egy óriáscsótány (#7).
[ld. enc.]
*** 1. KÖR *** A csótánykirálynõ feléd mozog. A csótánykirálynõ felé mozogsz,
hogy megtámadhasd. Az óriáscsótány feléd mozog. A csótánykirálynõ téged
támad. Csáprágójával agresszívan harap.
(9 ép-t sebzõdtél). Megtámadod
a csótánykirálynõt. Lesújtasz bal karmoddal.
(13 ép-t sebeztél). Megpróbálod
belemélyeszteni fogaidat. Hátraugrott a támadás elõl. Szagod látható benyomással
van rá
(4 sebzés). Az óriáscsótány rád veti magát. Harapni próbál. Ez mellément.
*** 2. KÖR *** A csótánykirálynõ rád veti magát. Megpróbálja beléd mélyeszteni
csáprágóját.
(8 ép-t sebzõdtél). Támadod a csótánykirálynõt. Felé döfsz
bal karmoddal.
(12 ép-t sebeztél). Megpróbálod megmarni.
(9 ép-t sebeztél).
Bûzöd fojtogatja
(6 sebzés). A csótánykirálynõ halálos sebet kapva a földre
zuhan. Az óriáscsótány téged támad. Elõrehajolva marni próbál.
(6 ép-t
sebzõdtél).
*** 3. KÖR *** Támadod az óriáscsótányt. Kimeresztve, elõre suhintasz bal
karmoddal.
(22 ép-t sebeztél). Harapásra nyitod szádat.
(19 ép-t sebeztél).
Megmérgezted. Szagod látható benyomással van rá
(11 sebzés). Az óriáscsótány
hörögve elterül.
[A csatában összesen 96 sebzést okoztál, és 23 sebzést kaptál.] Gyõzelmet
arattál! Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+52%).
Viszed, ami mozdítható: 14 arany. Uzsonnaidõ! A kajára veted magad. (+20%
jóllakottság.)
(Feltételes gyógyítás 1 alkalommal:) Szakszerû gyógyító módjára gyógyfüveket
veszel elõ, és sebeidre tapasztod. A hatás hamarosan mutatkozik. (+17 életpont.)
Micsoda förtelmes borzalom! No, ebbõl tényleg ki lehet nézni, hogy megevett
egypár papot. Miután meggyõzõdsz róla, hogy nincs több csótány a környéken,
kimész a pincébõl, és jelented a papoknak, hogy teljesítetted a megbízást.
Óvatosan lemerészkednek a pincébe, de amikor látják a sok dögöt, örvendezni
kezdenek. Hivatják a Takarítókat, hogy rendet csináljanak, te pedig megkapod
a jutalmadat - teljesen meggyógyítanak, és még kapsz is útravalóul két
fehér gyógyitalt.
(+2 hõsiesség pont.)
(+1 képességpont.)
[119 TVP-t használtál fel, maradt még 168.]
bb 20 4 7 9 |
több épület meglátogatása |
[be 20:] Rábukkansz a remete odújára. Egészen le kell hajolnod, hogy beférj
a szûk nyíláson, de odabent tágas barlangszoba fogad. A remete mosolyog.
Üdvözöllek, ifjú galetki! Feltételezem, hogy mint sokan mások, te is
valamilyen különösen veszélyes, tiltott kalandról, kincsrõl szeretnél hallani
tõlem. Nos, lehet róla szó, de tudnod kell, hogy a nagy erõ kevés ezeknél
a küldetéseknél: az eszednek is a helyén kell lennie! Ha meg tudod adni
a választ az alábbi fejtörõre, akkor majd segítek. A kérdésre a válasz
egy 90-nél kisebb kétjegyû szám! [Ha tudod a választ, a BE 20 (megfejtés)
paranccsal közölheted a remetével.] - hegyezed a füledet.
- A választ
öt sárkány fogja megadni: egy kék, egy vörös, egy fekete, egy zöld és
egy fehér. Mind az öten elárulnak valamit a jelszóról: ha jól odafigyelsz
rájuk, ezek alapján az információk alapján tudni fogod az egyértelmû választ.
Vigyázz, lehet, hogy valamelyikük hazudik! Az információk alapján ugyan
több lehetséges válasz is van, de én elárulom neked, hogy ezek közül sorban
a harmadik a megoldás! A kék sárkány információja: A második számjegy
lehet 2, 3, 5, 8 vagy 0. És még hozzáteszi, hogy hallotta, amikor a fekete
sárkány azt mondta, hogy a zöld sárkány hazudik. Azt mondja a vörös sárkány:
A szám nem osztható hárommal. Elárulja még azt is, hogy a zöld sárkány
és a fehér sárkány között van igazmondó. Valószínûleg a fekete sárkány
ugyanezt mondaná. A fekete sárkány így szól: A válasz 50-nél kisebb, vagy
esetleg pontosan 50. A füledbe súgja még, hogy a fehér sárkány és a kék
sárkány állításai mindig ellentétesek. A zöld sárkány információja: A megfejtés
páratlan szám. Még flegmán hozzáteszi, hogy a kék sárkány hazudik. A fehér
sárkány ezt mondja: A megoldás két számjegyének különbsége kettõnél több.
Elárulja még azt is, hogy a vörös sárkány és a fekete sárkány között van
igazmondó. Persze a kék sárkány mást mondana... A legvégén a remete is
mond valamit: Az elsõ számjegy kisebb vagy ugyanannyi, mint a második.
(Ha sehogy sem tudod megfejteni a rejtvényt, megvesztegetheted a remetét
2 képességponttal - ekkor a BE 20 2 parancsot kell kiadnod.)
[be 4:] Meglátogatod a galetkik nagymúltú akadémiáját. Nicsak, ki van itt:
maga Zimkele Igorl jön szembe! Barátságosan üdvözlitek egymást. Igorl büszkén
mutogatja több tucat sárga gömbbõl álló gyûjteményét, majd így szól:
- Megtudtam, hogy a szinten lakik valaki, aki egy fehér gömböt birtokol!
Sajnos, körmönfont kalmár az illetõ, úgyhogy szükségem lenne valakire,
aki hasonlóképp járatos a kereskedelemben, különben az egész évi jövedelmem
rámegy erre a boltra! Elvállalnád, hogy tágyalsz vele helyettem? - válaszra
sem várva, folytatja: - Ez az õrült azt mondta, hogy KÉTEZER aranyat kér
a gömbért! Ez nevetséges. Alkudd le háromszázra, és hozd el nekem! A megtakarításért
bõségesen megjutalmazlak.
- Korrekt ajánlatnak tûnik - válaszolod.
(7.
kaland, összesen 15 TVP-t igényel.)
[be 7:] Az elöljáró palotája a szint szívében, a többi fontos épület mellett
található. Egy hatalmas és díszes kõépület, amely a többi építmény fölé
emelkedik. Tisztelettel léped át kapuját. A szint elöljárója,
Vizevil Rogan
egy vékony, áttetszõ bõrû, vastag szájú, egyetlen óriási karmot birtokló
galetki kezét tördelve fogad:
- Micsoda botrány! A szintemen hamarosan
eluralkodik a káosz, ha nem tudok valamit gyorsan tenni! Tudnál esetleg
segíteni? - kérdõn nézel az elöljáróra, mire õ folytatja: - Bizonyára tudod,
hogy a szintünkön rendet a Takarítók tartanak, míg a szintek közötti áruforgalmat
a Szállítók biztosítják. A Takarítók összegyûjtik és elássák a szemetet,
a Szállítók pedig - ezek az iszonyatosan erõs, nagyhátú galetkik - hatalmas
súlyokat cipelnek. E között a két csoport között állandó volt a vetélkedés,
mindegyikük azt próbálja bizonyítani, hogy az õ feladata a fontosabb! Most
aztán annyira elmérgesedett a helyzet, hogy egyik fél sem dolgozik, hanem
"háborúra" készülnek. Mielõtt a császári gárdát lehívnánk, hogy csináljon
rendet, meg kéne próbálkozni valami békés megoldással. Rám nem hallgatnak,
de te esetleg megpróbálhatnád!
(10. kaland, összesen 20 TVP-t igényel.)
[be 9:] A szint temploma egy cseppkövekkel teli, gyertyákkal kivilágított
barlangban foglal helyet. Nagyon hangulatos! Áhítattal lépsz be. Papok
fogadnak. Megszólít egy díszes köntöst viselõ pap.
- Gyermekem! Hallottam,
ahogy átkozódtál. Bûnös dolog az ilyesmi! Ideje megtisztulnod. Ha készen
állsz, jelentkezz nálam. De nehogy elszökj, mert egyházunk mindenhol megtalál!
- ijedten bólintasz.
(12. kaland, összesen 25 TVP-t igényel.)
[20 TVP-t használtál fel, maradt még 148.]
Elmész a szint középpontjában épült boltba. Amíg sorra kerülsz, végignézed
a kirakott árukat, és gondolatban hozzáteszed az árat, amit ki tudnál alkudni:
kemény bõrpáncél (#3) 46 ap, törpe pikkelyvért (#4) 57 ap, kés (#5) 2 ap,
fogazott tõr (#6) 4 ap, bõrpáncél (#9) 23 ap, parittya (#10) 13 ap, kerek
kõ (#11) 2 ap, harci fejsze (#12) 23 ap, sziklarepesz (#13) 6 ap, üvegcse
(#14) 4 ap, kõbalta (#18) 6 ap, mandolin (#19) 92 ap, mátekel gomba (#21)
46 ap, winropu moha (#22) 46 ap, ragálygomba (#26) 46 ap, gyilkos boróka
(#27) 46 ap, tejfonál (#28) 46 ap, kötél (#128) 23 ap, rozsdás kard (#131)
13 ap, ében tündekard (#132) 46 ap, díszes fejék (#135) 23 ap, khaldoran
öv (#137) 69 ap, húsevõ bibe (#151) 23 ap, pirgamit (#152) 18 ap, mandibula
(#157) 9 ap, yeti csont (#160) 25 ap, Xantin bõröve (#169) 92 ap, villámöv
(#172) 92 ap, pókcsatos öv (#173) 92 ap, nohnetár gumó (#212) 23 ap, lelakatolt
ládikó (#310) 690 ap, lemezpáncél (#1000) 115 ap, vas lemezpáncél (#1001)
198 ap, lovagi lemezpáncél (#1002) 295 ap, pikkelyvért (#1015) 46 ap, könnyû
pikkelyvért (#1016) 88 ap, díszes pikkelyvért (#1017) 157 ap, láncing (#1030)
92 ap, könnyû láncing (#1031) 162 ap, bíbor láncing (#1032) 248 ap, mellvért
(#1045) 80 ap, bõr mellvért (#1046) 143 ap, bronz mellvért (#1047) 226
ap, pajzs (#1060) 23 ap, kerek pajzs (#1061) 52 ap, nagy pajzs (#1062)
110 ap, sisak (#1075) 23 ap, vassisak (#1076) 52 ap, szárnyas sisak (#1077)
110 ap, maszk (#1090) 11 ap, halotti maszk (#1091) 33 ap, csontmaszk (#1092)
88 ap, fejpánt (#1105) 11 ap, díszes fejpánt (#1106) 33 ap, ezüst fejpánt
(#1107) 88 ap, csizma (#1120) 11 ap, vándorcsizma (#1121) 33 ap, fekete
csizma (#1122) 88 ap, köpeny (#1135) 6 ap, utazóköpeny (#1136) 27 ap, kék
köpeny (#1137) 80 ap, köntös (#1150) 11 ap, zöld köntös (#1151) 33 ap,
átlátszó köntös (#1152) 88 ap, íj (#1270) 23 ap, könnyû íj (#1271) 52 ap,
hosszú íj (#1272) 110 ap, nyílpuska (#1285) 46 ap, könnyû nyílpuska (#1286)
88 ap, tõr (#1300) 11 ap, csonttõr (#1301) 33 ap, rövid tõr (#1302) 88
ap, kard (#1315) 23 ap, görbekard (#1316) 52 ap, hosszúkard (#1317) 110
ap, fogazott kard (#1318) 204 ap, lándzsa (#1330) 23 ap, barbár lándzsa
(#1331) 52 ap, gyalogos lándzsa (#1332) 110 ap, a pontosság könnyû láncinge
(#4181) 386 ap, a pontosság íja (#4420) 138 ap, a sebesség lemezpáncélja
(#13150) 230 ap, a sas görbekardja (#16166) 350 ap, a tûz öve (#22315)
64 ap, a tûz lándzsája (#22480) 80 ap, a jég bõr mellvértje (#22646) 292
ap, a jég barbár lándzsája (#22931) 201 ap, az enyészet láncinge (#23080)
149 ap, a villám lándzsája (#23830) 80 ap, a méreg díszes fejpántja (#24056)
182 ap, a szalamandra lándzsája (#26080) 80 ap, a yeti utazóköpenye (#26336)
176 ap, a yeti öve (#26365) 64 ap, a yeti szimbóluma (#26410) 75 ap, az
elektromosság gyalogos lándzsája (#27432) 367 ap, a légzés zöld köntöse
(#27701) 182 ap, a légzés karkötõje (#27790) 69 ap, a légzés nyílpuskája
(#27835) 103 ap, az angyalok görbekardja (#28316) 201 ap, az angyalok lándzsája
(#28330) 80 ap, az ellenállás maszkja (#28540) 69 ap. Veszel 25 üvegcsét
100 aranyért.
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 143.]
k 11 15 |
kaland elvállalása |
Elhagyod a boltot.
(11. kaland:) Ezt a feladatot még meg sem kaptad.
(15. kaland:) Ezt a feladatot még meg sem kaptad.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 143.]
m 10 13 1212 1414 1212 1414 |
mozgás az Õsök Csarnokában |
(M 10,13) Az Õsök Csarnoka ezer titkot rejt. Itt az ideje, hogy folytasd
a felderítését!
(M 10,12) Északra mész. Ahogy belépsz a következõ terembe, torzszülöttek
rohannak meg. Ellenfeled egy fekete hólyag (#38).
*** 1. KÖR *** A fekete hólyag irányába mozogsz. A fekete hólyag odajön
hozzád. Megtámadod a fekete hólyagot. Felé döfsz bal karmoddal.
(22 ép-t
sebeztél). Harapásra nyitod szádat.
(13 ép-t sebeztél). Mérgezed! Bûzöd
zavarja
(11 sebzés). A fekete hólyag halálos sebet kapva a földre zuhan.
A következõ pillanatban felrobban!
Sebzõdsz 7 ép-t.
[A csatában összesen 46 sebzést okoztál, és 7 sebzést kaptál.] Ezt a csatát
te nyerted! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát
(+32%). Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
Magadhoz veszed a zsákmányt, ami 22 arany.
(M 11,12) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 10,11) Északi irányba folyatod utadat. A terembõl mozgást, surrogást
hallasz. Mosolyogva készülsz a harcra. Ellenfeled egy kyeni vadász (#45).
*** 1. KÖR *** A kyeni vadász megidézi a koreni sünt. A koreni sün irányába
mozogsz. Megtámadod a koreni sünt. Kitátod a szádat, és tüzet lehelsz!
Ellenfeledet elborítják a lángnyelvek.
(9 ép-t sebeztél). Bûzöd zavarja
(13 sebzés). A koreni sün hörögve elterül.
*** 2. KÖR *** Támadod a kyeni vadászt. Rávágsz bal karmoddal.
(18 ép-t
sebeztél). Paralizáltad! Kitátod szádat, harapni próbálsz.
(6 ép-t sebeztél).
Bûzöd zavarja
(14 sebzés).
*** 3. KÖR *** Megtámadod a kyeni vadászt. Lesújtasz bal karmoddal.
(19
ép-t sebeztél). Kitátod szádat, harapni próbálsz.
(12 ép-t sebeztél). Szagod
látható benyomással van rá
(12 sebzés). A kyeni vadász kileheli lelkét.
[A csatában összesen 103 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál.] Gyõzelmet
arattál! Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+41%).
Viszed, ami mozdítható: 18 arany.
(M 11,11) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 10,10) Irány észak! A barlangszobában találsz egy nagy vasalt ládát.
Úrrá lesz rajtad a kíváncsiság. A hatalmas lakatot a zárnyitó készlettel
próbálod kinyitni.
[Zárnyitás próba 7-es küszöbre: sikeres] Ez az! Megvizsgálod,
mit találtál: 30 arany.
(M 9,10) Lépteid visszhangoznak, ahogy nyugati irányba ballagsz. Áttetszõ
figura lép eléd a semmibõl. Az ijedtséget béke és nyugalom érzete váltja
fel. Egy õsöd! A szellem egy feladványt közöl veled - ha nem tudod a megoldást,
vissza kell fordulnod!
A következõ egyszerû feladattal az intelligenciádat
szeretném próbára tenni. Számokat fogok mondani, és a te feladatod mindössze
annyi, hogy megmondd a számsor következõ elemét. Tehát jól figyelj! A számok:
2, 20, 41, 67, 100, 142... No, mi a következõ? [Ha a megoldás 999-nél nagyobb,
elég a megoldás elsõ három számjegyét megadnod.] Huh, hát ez nem megy rögtön.
(M 10,9) Hamarosan ráébredsz, hogy erre nincs út.
(M 9,10) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni.
(M 10,9) Egy falhoz érsz. Erre nincs út!
(M 11,10) Hamarosan ráébredsz, hogy erre nincs út.
(M 10,9) Hamarosan ráébredsz, hogy erre nincs út.
(M 11,10) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 10,9) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 9,10) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni.
(M 10,9) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 9,10) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni.
[25 TVP-t használtál fel, maradt még 118.]
ho 1 |
hõsiesség pont használata |
Szükség esetén egy próbánál max. 1 hõsiesség pontot költesz el.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 118.]
k 331 366 |
kaland elvállalása |
Elhagyod az Õsök Csarnokát.
(331. kaland:) Elég nehezen találsz vissza az
aknához. Igen széles, és a mélybõl fény szûrõdik fel. Lássuk, mi van odalent!
Megkezded a lefelé ereszkedést.
[Mászás próba 5-ös küszöbre: sikeres]
Nehéz volt lemászni, visszafelé már könnyebb lesz. Az akna alján vagy.
Ráébredsz, hogy nem vagy egyedül. Ellenfeled egy arhomad varangy (#82).
[ld. enc.]
*** 1. KÖR *** Az arhomad varangy elmormol egy tombolás varázslatot. Heves
kézmozdulatok közepette az arhomad varangy elmormol egy féreg érintését.
Megközelíted az arhomad varangyot. Megtámadod az arhomad varangyot. Kitátod
a szádat, és tüzet lehelsz! Ellenfeledet elborítják a lángnyelvek.
(8 ép-t
sebeztél). Bûzöd fojtogatja
(11 sebzés).
*** 2. KÖR *** Támadod az arhomad varangyot. Kitátod a szádat, és tüzet
lehelsz! Ellenfeledet elborítják a lángnyelvek.
(10 ép-t sebeztél). Bûzöd
zavarja
(11 sebzés). Az arhomad varangy rád veti magát. Meglóbálva zúz
nyelvével.
(2 ép-t sebzõdtél). Lélekenergiát szív el (-11%). Harapni próbál
fogával.
(13 ép-t sebzõdtél). Lábaid megremegnek. Ellenfeled kontaktmérget
használt. Minden elsötétül elõtted.
[A csatában összesen 40 sebzést okoztál, és 15 sebzést kaptál.] Ebben a
csatában alulmaradtál. Alámerülsz a sötétségbe... Éles fájdalom térít magadhoz.
Hajszál híján torzszülött eledel lett belõled! Szerencsére egy másik galetki
elriasztotta a fattyakat. Megköszönöd a segítségét. Sajnos így is permanens
károsodást szenvedtél (-1 méret). A küldetéssel kudarcot vallottál (próbálkozhatsz
vele késõbb újra).
(Feltételes gyógyítás 4 alkalommal:) Magas egészségednek hála, nem kell
sokáig várnod, hogy pihenés közben meginduljon a gyógyulás. (+61 életpont.)
(366. kaland:) Visszatérsz a sárkánybarlangba. A csontváz még mindig ugyanott
van, ahol hagytad! Bár a földön nem látsz kincseket, látsz egy sötét nyílást
magasabban, a falon. A csontvázra kapaszkodva pont fel tudsz oda mászni!
Kapaszkodva, végtagjaidat használva mászol föl.
[Mászás próba 7-es küszöbre:
sikeres] Kicsit remegve léptél a csontokra, de sem a sárkány nem elevenedett
meg, sem a csontok nem törtek el. Bemászol a sötét nyíláson.
Keresgélsz egy kicsit, és aki keres, talál: egy óriásnövés itala és egy
karkötõ.
[ld. enc.]
A küldetést sikeresen végrehajtottad. Jutalmad 1 hõsiesség pont és 20% lélekenergia.
[67 TVP-t használtál fel, maradt még 51.]
mak 5 |
5. makró definiálása/hívása |
ism 4 |
a következõ parancs ismétlése 4 alkalommal |
Úgy döntesz, hogy vadászol egyet. Ölésre készen futsz végig a vadászok számára
fenntartott folyosón, le az alsó szintekig. Egy sziklafal elõtt állsz,
amelybõl barlangjáratok sokasága indul. Velõtrázó ordítást hallasz. Odafordulsz.
Ellenfeled egy molitár (#35).
*** 1. KÖR *** Megközelíted a molitárt. A molitár feléd rohan. Támadod a
molitárt. Gyorsan felé lendítesz bal karmoddal.
(5 ép-t sebeztél). Teljesen
lebénul. A fogaiddal támadsz.
(5 ép-t sebeztél). Megmérgezted. Bûzöd nehezen
elviselhetõ számára
(13 sebzés). Méreg: A molitár
11 ép-t sebzõdik.
*** 2. KÖR *** Megtámadod a molitárt. Felé ütsz bal karmoddal.
(6 ép-t
sebeztél). Paralizáltad! Fogaidat próbálod belemélyeszteni.
(1 ép-t sebeztél).
Bûzöd zavarja
(8 sebzés). A molitár halálhörgés közepette a földre zuhan.
[A csatában összesen 38 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál.] Gyõzelmet
arattál! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát
(+32%). Összegyûjtöd a "kincset": egy molitár háj és 18 arany.
[ld. enc.]
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 41.]
Úgy döntesz, hogy vadászol egyet. Megkeresed az egyik járatot, ami az alsó
barlangrendszerekbe vezet, és leereszkedsz. Megérkeztél az alsó szintekre!
Lábadnál a csatorna szennyvize csordogál. Egy gránittömbökbõl épített
magas házat pillantasz meg. Micsoda felesleges erõfeszítés, házat építeni
a föld alatt amikor tele van kényelmes barlangokkal! Bár persze sokan a
felszíni élet után érzett nosztalgia miatt csinálnak ilyesmit.
(321. kaland,
összköltsége 5 TVP.) Valami mozdul a sötétben. Igen! Vérszomjas torzszülött(ek)!
A csatába veted magad. Ellenfeled egy sáskaharcos (#44).
A meglepetés miatt a harc közeltávról indul.
*** 1. KÖR *** Megtámadod a sáskaharcost. Elõre szúrsz bal karmoddal.
(24
ép-t sebeztél). Elõrehajolva harapni próbálsz.
(19 ép-t sebeztél). Mérgezed!
Nehezen bírja a szagodat
(13 sebzés). A sáskaharcos hörögve elterül.
[A csatában összesen 56 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál.] Gyõztél!
Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+36%). Elegendõ
lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot. Magadhoz
veszed a zsákmányt, ami egy xenópete és 2 mandibula. A küzdelemben megéheztél.
Gyorsan enni kezdesz. (+15% jóllakottság.)
[13 TVP-t használtál fel, maradt még 28.]
Úgy érzed, jó móka lenne most vadászni egyet. Izgatottan ereszkedsz le egy
publikus folyosón a rettegve bujdokló vadak, a torzszülöttek világába.
Egy sziklafal elõtt állsz, amelybõl barlangjáratok sokasága indul. Egyik
pillanatban még minden nyugodt, a következõ pillanatban azonban elszabadul
a pokol. Ellenfeled egy sáskaharcos (#44).
A meglepetés miatt a harc közeltávról indul.
*** 1. KÖR *** A sáskaharcost próbálod megsebezni. Rávágsz bal karmoddal.
(23 ép-t sebeztél). Megpróbálod megmarni.
(20 ép-t sebeztél). Megmérgezted.
Bûzöd zavarja
(11 sebzés). A sáskaharcos hörögve elterül.
[A csatában összesen 54 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál.] Gyõztél!
Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+36%). Viszed,
ami mozdítható: 2 mandibula és 14 arany. Hmm, talán enni kéne. Gyorsan
enni kezdesz. (+15% jóllakottság.)
[16 TVP-t használtál fel, maradt még 12.]
Sajnálom, de nincs elég tevékenységpontod ennek a parancsnak a végrehajtásához.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 12.]
Kedved szottyan egy baráti, ámde tanulságos párviadalra. Keresgélni kezdesz
a legközelebbi barlangok között, vajon ki van otthon? Nem habozol sokat,
választasz egy barlangot. Megpróbálkozol azzal, hogy elcsenj valamit az
odabent lakótól. Óvatosan körbenézel, nincs-e valamilyen csapda. Semmi
veszély! Benyomulsz.
Aludni látszik a lakó,
Beauceron A, egy fekete csuhás borzasztóan hideg
tekintetû harcrakész férfi. A Tudósok klánjának diák rangú tagja. A Második
Hullám szövetségbe tartozik. Viselt tárgyai: az egyensúly gyûrûje, khaldoran
öv, az ügyesség amulettje, kristályamulett, kék köpeny, ezüst fejpánt,
fekete csizma, a kalmár nyaklánca, könnyû láncing, Rogan karkötõje. Hirtelen
felriad! Ajjaj, mégiscsak harcolnod kell. Megremegnek a hegyek, ahogy kezdetét
veszi az összecsapás.
*** 1. KÖR *** Megrohamozod Beauceron A-t. Beauceron A máris elõtted terem!
A szárnyas bolhedor közelebb jön, hogy támadhasson. Megtámadod Beauceron
A-t. Nagy levegõt veszel, és a következõ pillanatban elborítod tûzleheleteddel.
(9 ép-t sebeztél). Beauceron A rád veti magát. Ostorként csattant jobb
csápjával. Elkerülted. Harapni próbál fogával.
(20 ép-t sebzõdtél). A
szárnyas bolhedor rád veti magát. Gyorsan feléd lendít jobb karmával.
Mellé!
*** 2. KÖR *** Beauceron A-t próbálod megsebezni. Nagy levegõt veszel, és
a következõ pillanatban elborítod tûzleheleteddel.
(9 ép-t sebeztél). Beauceron
A téged támad. Rád vág jobb csápjával.
(26 ép-t sebzõdtél). Kitátja száját,
harapni próbál fogával.
(22 ép-t sebzõdtél). Ájultan a földre zuhansz.
[A csatában összesen 18 sebzést okoztál, és 68 sebzést kaptál.] Mi tagadás,
legyõztek. Hosszú idõ után térsz magadhoz. Ellenfeled meghajlással tiszteleg.
[-5 TVP.] Elhagyod a csata helyszínét.
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 7.]
Nocsak, valami érdekes dolgot veszel észre: Xenópetéd megduzzadt! Fáradtan
a megpróbáltatásoktól, nyugovóra térsz.
[ld. enc.] [ld. enc.]
Ebben a körben +63 hírnevet kaptál. A kör során összesen 1093 sebzést okoztál,
és 150 sebzést kaptál. A körben szerzett tapasztalatok eredményeképp
5
képességpontot kapsz. Errõl a fordulóról 7 TVP-t viszel át a következõre.
Azzal együtt, amit a következõ fordulóban kapsz, összesen
206 TVP-t költhetsz
majd el.
KARAKTERLAP
Scorpio , egy sárga-fekete harci ruhás, \"Fatality\" tetoválást
viselõ férfi vagy. Jelenlegi lakóhelyed: féregszint (3. szint). Táplálkozásod:
rovarevõ. Ez a 41. fordulód.
|
[1] erõ: |
5 / 2.48 |
[2] IQ: |
5 / 4.40 |
[3] ügyesség: |
3 (7) / 0.80 |
[4] egészség: |
6 / 2.85 |
[5] mágia: |
2 / 1.19 |
[6] gyorsaság: |
12 (13) / 0.76 |
[9] Méret/ép: |
78 / 1 |
Min. méret: |
63 |
Barlangméret: |
82 |
|
|
Varázspont: |
33 / 33 |
Képességpont: |
29 / 71% |
Hõsi pont: |
34 (1) |
Tám.bónusz: |
9% |
Véd.bónusz: |
27% |
Galetki erõ: |
233 / 198 |
Hírnév : |
497 |
Jóllakottság: |
200% |
Életkor: |
12 / 12 |
|
|
Galetki csaták: |
28 (1) |
Galetki gyõzelmek: |
20 (0) |
Torzsz. csaták: |
243 (14) |
Torzsz.
gyõzelmek: |
232 (13) |
Leölt torzszülött: |
296 (23) |
Pszi csaták: |
0 (0) |
Pszi gyõzelmek: |
0
(0) |
Ájulások száma: |
6 (2) |
|
A Mutánsok Klánjának (#16) tagja vagy.
Rangod: kocsány (7)
Speciális
képességeid:
kapott lélekenergiára 17%-os szorzó.
Aktív Klánküldetéseid:
1.) Érj el 5-ös rugalmasságot. 2.) Ölj három zombit, csak lehelettel!
3.) Hozz egy yeti csontot! |
|
HARCI SZAKÉRTELMEK |
|
|
[10] tûzlehelet: |
4 (6) / 1.79 |
[17] vastag bõr: |
4 / 0 |
[18] tûzimmunitás: |
2 (3) / 0 |
[19] hidegimmunitás: |
2 (3) / 0 |
[20] savimmunitás: |
2 (3) / 0 |
[21] elkt.immunitás: |
2 (3) / 0 |
[22] imm.mérg.gázra: |
2 (3) / 0 |
[23] imm.ktkt.méreg: |
2 / 0 |
[25] bûz: |
11 (12) / 0 |
[34] párbajozás: |
6 / 0.40 |
|
|
|
|
|
EGYÉB SZAKÉRTELMEK |
|
|
[45] csapdakészítés: |
1 / 0.16 |
[46] csapdaészlelés: |
3 / 1.91 |
[47] zárnyitás: |
3 / 2.16 |
[48] mászás: |
5 / 2.43 |
[57] gyógynövények: |
1 / 0.35 |
[58] nyomkeresés: |
3 / 0.27 |
[62] lopás: |
3 / 2.15 |
[64] átokszórás: |
4 (6) / 2.11 |
[65] álcázás: |
5 / 0.40 |
[66] lopakodás: |
4 / 0.53 |
[68] zene: |
1 / 0.56 |
|
|
|
VÉGTAGOK |
|
|
bal karom |
[100] méret: |
10 / 0 |
[101] szakért.: |
8 / 6.19 |
[102] paraliz.méreg: |
11
/ 0 |
|
fog |
[103] méret: |
6 / 0 |
[104] szakért.: |
5 / 1.84 |
[105] sebzõ méreg: |
11 / 0 |
|
|
VARÁZSLATOK & PSZIK |
|
|
[15] jégpajzs: |
1 / 0 |
|
|
|
|
HARCI PROGRAMOD |
1: tûzlehelet használata ha ellenfeled #13. Prioritás: 69. |
FELTÉTELES PARANCSAID GY 75 20 20;
VI erõ:120% ép:35%;
PV 6 4 3 2;
PSZ 48 66 65;
L 10 17 50 59 53 25;
HE 1;
AKTUÁLIS KÜLDETÉSEID: #7 (4. épület), #10 (7. épület), #12 (9. épület),
#19 (1. épület), #331 (40. forduló), #321 (41. forduló).
TÁRGYAID |
Páncélok, ruhák |
* |
1 a bûz fejpántja (#29005) |
|
1 a füvész köpenye (#193) |
* |
1 a küzdelem
kék köpenye (#20487) |
|
1 a nyomkeresés fejpántja (#194) |
|
1 a regenerálódás könnyû pikkelyvértje
(#24416) |
|
1 arany lárvaköpeny (#356) |
* |
1 bõrpáncél (#9) |
|
1 csizma (#1120) |
|
1 díszes fejék (#135) |
|
1 khaldoran öv (#137) |
|
1 könnyû pikkelyvért (#1016) |
|
1 maszk (#1090)
|
|
1 pajzs (#1060) |
|
1 suhanó csizma (#195) |
|
2 törpe pikkelyvért (#4)
|
|
2 utazóköpeny (#1136) |
* |
1 vándorcsizma (#1121) |
|
1 vassisak (#1076)
|
* |
1 Xantin bõröve (#169) |
Ékszerek, kincsek |
* |
1 a majom malachit karkötõje (#14291) |
|
1 a méreg fülbevalója (#24205)
|
* |
1 a sebezhetetlenség gyûrûje (#19675) |
|
545 arany (#1) |
* |
1 az egyensúly gyûrûje (#213) |
* |
1 bronzmedál (#207)
|
|
1 csepp fülbevaló (#1256) |
|
33 drágakõ (#2) |
|
2 karkötõ (#1240) |
|
2 kõamulett (#1196) |
|
4 nyaklánc (#1180) |
|
1 szimbólum (#1210) |
* |
1 szivárvány karkötõ (#139) |
Felszerelés |
|
1 bronz relikformázó (#732) |
|
1 díszes rézkulcs (#129) |
|
1 kötél (#128)
|
|
1 lelakatolt ládikó (#310) |
|
1 mandolin (#19) |
|
1 varázskõ (#210) |
Fegyverek |
|
1 a tökéletesség csonttõre (#22001) |
|
1 az egészség csonttõre (#3101)
|
|
4 fogazott tõr (#6) |
|
2 harci fejsze (#12) |
|
2 kard (#1315) |
|
8 kerek kõ (#11) |
|
4 kés (#5) |
|
1 parittya (#10) |
|
1 sziklarepesz (#13) |
Varázsitalok és füvek |
|
9 csótányláb (#25) |
|
12 fehér gyógyital (#50) |
|
1 gyilkos boróka (#27)
|
|
1 liánvirág (#24) |
|
7 mátekel gomba (#21) |
|
2 mitulen fû (#20) |
|
1 óriásnövés itala (#60) |
|
2 ragálygomba (#26) |
|
3 tejfonál (#28) |
|
1 tûzlehelet itala (#53) |
|
40 üvegcse (#14) |
|
1 védelem itala (#59)
|
|
10 winropu moha (#22) |
Egyéb kacatok |
|
3 bolhedor szárny (#15) |
|
2 duzzadt xenópete (#479) |
|
1 elektronit
(#141) |
|
7 lemúr hártya (#161) |
|
6 mandibula (#157) |
|
4 molad púp (#16) |
|
1 molitár háj (#165) |
|
5 nohnetár gumó (#212) |
|
12 nordkristály (#146)
|
|
2 õsi relikvia (#17) |
|
1 pirgamit (#152) |
|
1 sárga gömb (#136) |
|
3 yeti csont (#160) |
|
Ebben a fordulódban szerzett tárgyaid: 128 arany (#1), 25 üvegcse (#14),
2 fehér gyógyital (#50), 1 nordkristály (#146), 2 kés (#5), 4 mandibula
(#157), 1 karkötõ (#1240), 1 duzzadt xenópete (#479), 3 yeti csont (#160),
1 óriásnövés itala (#60), 1 molitár háj (#165).
Ebben a fordulódban elhasznált tárgyaid: 5 õsi relikvia (#17).
AZ ÕSÖK CSARNOKA
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
ENCYCLOPEDIA FANTASIA
GÖTHÖS YETI (110. LÉNY) A göthös yeti egy nagydarab, fehér testû, majomszerû
lény, amely imádja a hideget. Ezért aztán a hidegebb, felszínhez közeli
jeges barlangokban él, és a felé tévedõ torzszülöttekkel és nagy ritkán
galetkikkel táplálkozik. Vadászataid során ritkán fogsz vele összeakadni,
hiszen a felszínhez közel merészkedni nem túl bölcs dolog.
YETI CSONT (160. TÁRGY) Ha legyõzöl egy yetit, gyakran elõfordul, hogy
yeti csontot találsz nála. Hogy ez mit bizonyít? A yetik vagy hosszasan
õrizgetik korábban elpusztult rokonaik maradványait, vagy bizony kannibálok!
CSÓTÁNYKIRÁLYNÕ (128. LÉNY) Amikor elõször megláttad az óriáscsótányokat,
azonnal eldöntötted, hogy ezeknél undorítóbb, visszataszítóbb, ocsmányabb
rovarok nem léteznek. Persze a csatornarendszerben való kalandozásaid során
hamar ráébredtél, hogy ez nem igaz, de azért a csótánykirálynõ látványára
semmilyen korábbi tapasztalat nem volt képes felkészíteni. Az óriási, méregtõl
csöpögõ mandubilákról a szemed rögtön a vastag kitinpáncélra ugrik, és
az izmos ízelt lábakra, amelyeknek köszönhetõen a királynõ egy pillanat
alatt elõtted tud teremni. Ja, és persze a csótánykirálynõ körül mindig
megtalálhatók gyermekei, az óriáscsótányok.
ARHOMAD VARANGY (82. LÉNY) Az arhomad varanyok a legendák szerint õsi
mocsarakban éltek, és amikor ezek a mocsarak kiszáradtak, az arhomad varangyok
megkezdték évezredes álmukat. Idõvel a mocsarak fölé hegyek emelkedtek,
és amikor e hegyekben egyre mélyebb és mélyebb járatokat fúrtak, felébredtek
az arhomad varangyok. A hosszú alvás alatt a varanyok puha bõre irtózatosan
megkeményedett, a legkeményebb karmok is alig-alig tudják megsebezni. Ha
ez még nem lenne elég, a lények korlátozott mágikus képességekkel is rendelkeznek.
Az arhomad varangyok ravaszak és alattomosak, bosszút akarnak állni a galetkiken,
amiért felébresztették õket. Óriási, ébenfekete testük és zölden világító
szemük van, amely örökké a barlangok sötétjét fürkészi, áldozatok után
kutatva. Ha sikerül egyet legyõznöd, piromád és tejivó eleséghez juthatsz.
ÓRIÁSNÖVÉS ITALA (60. TÁRGY) Az óriásnövés hatására izmaid megduzzadnak,
végtagjaid óriásira nõnek, igazi tomboló gigász lesz belõled. Az ital hatása
egy harc idõtartamára szól, célszerû tehát úgy használni, mint a védekezõ
varázslatokat, harci programmal vagy varázslat listában. Elfogyasztásakor
minden végtagod mérete megnõ öttel, az erõd pedig hattal. [Az italt csak
harcban lehet alkalmazni, tulajdonságpróbán nem.]
MOLITÁR HÁJ (165. TÁRGY) A babonás galetkik képesek arra, hogy munkát
és fáradtságot nem kímélve, megnyúzzák a molitárt. Állítólag ugyanis ha
valaki megfelelõen sok molitár hájat használ fel, és azt magára keni, akkor
elsajátíthat egy elemi immunitást. A felvilágosult galetkik persze ezt
nevetségesnek tartják, de a molitár hájat még õk is gyûjtik, hiszen jó
pénzért el lehet adni bogaras fajtársaiknak.
ÚJABB SZÖVETSÉGI ÉPÜLETEK Bekerült a játékba három új építhetõ szövetségi
épület, ezek:
KÍNZÓKAMRA (#38) Építési költség: 2000 TVP
Egyéb költség:
-
Min. építés: 150 TVP
Elõfeltétel: Istálló (#14)
Leírás: A sötétlelkû,
számító galetkik szolgájukban nem a hûséges társat, hanem a használati
eszközt látják. Amíg hasznos, tartják, ha már nem, akkor, mielõtt megszabadulnának
tõle, ki akarnak sajtolni belõle minél többet abból, amit beléfektettek.
Kegyetlen dolog egy teremtményt azért kínozni, hogy kinyerhessék a lélekenergiáját,
de néhány elvetelemült gonosz galetki még erre is képes. Ha megépítettétek
a szövetségi barlang egyik alsó, rejtett, sötét és bûzös járatában a kínzókamrát,
a szolga kínzása: SZKI {szolga sorszáma} {képességpont} paranccsal lehet
használni. Minden kno kinyerése 3 TVP-be kerül, 5 ÉP sebzõdést jelent a
szolgádnak és 7%-kal csökkenti a morálját. Ha a szolgád 0 ÉP-re kerül vagy
morálja 0% lesz, a kínzást nem lehet folytatni. Példa. Egy 4. szintû szolgában
összesen 6 kno van. Ennek kinyerése 12 TVP-t igényel, és a szolga közben
30 ÉP-t fog sebzõdni és morálja 42%-kal csökken. Az elveszett ép templomi
gyógyítással, a morál pedig morált növelõ tevékenységekkel visszaállítható,
és a mûvelet ezután folytatható, de ez már igazán visszataszító dolognak
minõsül.
JAVÍTÓMÛHELY (#39) Építési költség: 3000 TVP
Egyéb költség:
-
Min. építés: 200 TVP
Elõfeltétel: Kovácsmûhely (#28)
Leírás: Itt
gyûjtitek össze mindazokat az eszközöket, szerszámokat és gépeket, amelyek
tönkrement tárgyaitok javítását megkönnyítik, hatékonyabbá teszik. Ha van
kész javítómûhelyetek, akkor a J parancs költsége 10 helyett 8 TVP, és
javítás szakértelmetekre +5-öt kaptok a J parancs használatakor, azaz pl.
5-ös javítással egy 10-es javítást igénylõ tárgyat is helyre tudsz pofozni.
Ez a +5 azonban nem érvényesül a szakértelempróbáknál, ezért a karakterlapodon
nem is jelenik meg! A javítómûhely használata külön parancsot nem igényel,
a J parancs automatikusan a javítómûhelyben kerül végrehajtásra.
RELAXÁCIÓS
SZOBA (#40) Építési költség: 1500 TVP
Egyéb költség: -
Min. építés:
150 TVP
Elõfeltétel: Üzenõfal (#10)
Leírás: Elõször csak néhány firkált
üzenet az üzenõfalon, aztán lassanként megindul a szövetségben a telepatikus
kommunikáció. Hamarosan kiderül, hogy a szövetségnek több pszi használó
tagja is van. Kézenfekvõ a gondolat, hogy a szövetségi barlangnak legyen
egy elszigetelt része, kényelmes pihenõágyakkal, ahonnét a tagok kényelmesen
és biztonsággal indulhatnak asztrális kalandokra. A relaxációs szoba elõnyei
kézzelfoghatók: a csatában használt pszionikus képességek dupla sebességgel
fejlõdnek (de ez nem vonatkozik a táborozás alatti csatákra). A plusz fejlõdésnek
csak a fele történik a fejlesztési keretbõl, a többi "ajándék". Ezenkívül,
ha pszi lényre vadászol a VD {lény} paranccsal, és nem jársz sikerrel,
akkor is van +5% esélyed, hogy valamilyen pszi lényt fogsz találni.
SPECIALIZÁCIÓ Minden galetkinek megvan a maga mumusa, amit a legjobban
utál. Van, aki a tárgytörõ szörnyeket gyûlöli, van, akit a bukott próbák
zavarnak, van, aki a teljesíthetetlen klánküldetésre fúj, van, aki a szolgáid
ért szerencsétlenségeken bosszankodik. A specializációval a tudásodat specializálhatja
egy bizonyos témakörre, amihez sokkal jobban fogsz érteni, így elkerülheted
az ezzel kapcsolatos bosszankodást. Az alábbiakban következik egy felsorolás,
hogy mi mindenre lehet specializálódni.
1. A klán kedvence: bizonyos
idõszakonként egy nagyon lehetetlennek tûnõ klánfeladatot letudhatsz (mint
császári dekrétum). Kiadod a parancsot egy klánküldetésre, és 12 forduló
múlva, amikor átspecializálsz, csak akkor lesz a küldetés teljesített.
A klán kedvencét mindenki csak 60 fordulónként egyszer veheti igénybe.
Azt, hogy melyik küldetést akarod letudni a 3 közül, a második paraméterben
add meg. Pl. SP 1 3. FONTOS: Csak azt a küldetést adhatod le így, ami már
12 fordulóval korábban is megvolt. Tehát ha közben a küldetést teljesítetted,
nem adsz le másikat helyette.
2. Áldott lélek. Nem talál szörnyeknél
átkozott tárgyat, kineporttal nem lehet neki átkozott tárgyat adni. (ha
egy küldetésben fix átkozott tárgy jár, azt megkapja.) Ha beportyázik hozzád
valaki, nem felejti ott átkozott tárgyát.
3. Gyógyító: a tvps gyógyítás
dupla ép-t gyógyít, ezenkívül a szolgák feltámasztása mindössze 2 TVP-be
kerül.
4. Koplaló: Neked és szolgáidnak a jóllakottsága jóval lassabban
csökken. Kb. fele annyi lesz a csökkenés mértéke.
5. Kuporgató. Drágakövek
és õsi relikviák eladásakor 33%-kal több pénzt kap, ezenkívül nagyobb eséllyel
talál gyógyfüvet, és ha talál, van rá esély hogy +1-3 darabot talál. Tud
aranyat és elrohadó tárgyat rakni a feneketlen zsákba.
6. Próbamester:
minden, egyszemélyes kaland során kapott próbánál a küszöb 10%-kal kisebb
lesz, mint egyébként (a csökkentést felfelé kerekítjük, tehát 11-es próbára
-2 lesz). A kudarcpróbákat értelemszerûen növeli.
7. Tárgyféltõ: felére
csökken az esélye, hogy egy ellenfél egy támadásával elpusztítsa egy tárgyadat,
legyen az végtag vagy varázslat.
8. Torzszülöttek ismerõje. Immunis a
végtag csonkolásra, a rothasztástól csak feleakkora eséllyel veszít méretet,
a kronoérintés ellene 50% eséllyel kudarcot vall.
9. Túlélõ: a torzszülöttekkel
vívott csatákban minden ütés, lehelet és varázslat 1/6-dal kevesebb sebzést
okoz neked.
10. Vezéregyéniség. Szolgáid morálja a kör végén fele mértékben
csökken csak, és az új szolga felfogadásához 1/3-dal kisebb vezetõkészség
kell a 10. szint fölött. Valamivel nagyobb eséllyel találhatsz kalandban
szolgát. A szolgák harcban kapott lélekenergiája megnõ 20%-kal.
Néhány
fontos megjegyzés a specializációval kapcsolatban.
- Legkorábban a 3.
lakószinten lehet használni.
- A parancs használata nincs teljesen ingyen!
Költsége (szint-2) x 8 TVP (de max 80 TVP), tehát pl. az 5. szinten 24
TVP. Ezenkívül elsõ alkalommal 1 KNO, utána 2 KNO, 4 KNO, 8 KNO egészen
a maximális 16 KNO-ig.
- Leggyakrabban 6 fordulónként változtathatod meg
a specializációdat.
- Alapban nincs semmilyen specializációd. Elsõ alkalommal,
majd minden további esetben, amikor meg akarod változtatni, az SP {sorszám}
paranccsal specializálódhatsz.
- Ha egy specializáció valamilyen értéket
módosít, akkor mindig elõször beszámítjuk az összes többi módosítót, és
utoljára jön a specializáció. Tehát pl. ha egy tárgyféltõnek a tárgyvédelemnek
és más módosítóknak köszönhetõen mindössze 50% esélye lenne a tárgy elvesztésére,
akkor a specializációval ezt 25%-ra csökkentheti.
Persze, ahogy tudjátok,
a puding próbája... Nem tartom elképzelhetetlennek, hogy hosszú távon egyik-másik
specializáció hatásfoka egy kicsit még változni fog, persze inkább pozitív,
mint negatív irányba - a ti visszajelzéseitek alapján.
ARANY LÁRVAKÖPENY (356. TÁRGY) Ez a lélegzetelállító szépségû, arany
mintákkal hímzett köpeny az elsõ és második szint pankrációs versenye elsõ
helyezettjének jár. Ez egy személyhez kötött díj, ezért nem átadható.
BRONZ RELIKFORMÁZÓ (732. TÁRGY) Ezt a különlegesen összetett, és különlegesen
értékes, képlékeny tárgyformázó mintát a Hegy leghatalmasabb mágusai készítették.
Ha kezedbe veszed, és gyúrni kezded, és közben egy varázstárgyra gondolsz,
akkor megformálhatod belõle a véletlenszerû varázstárgyat, amelyre vágysz!
Ehhez a H 732 {varázstárgy} parancsot kell kiadnod, 10 TVP árán. Persze,
vannak korlátozások. Ezzel a tárgyformázó mintával legfeljebb 4. szintû
varázstárgyat készíthetsz el, és nem készíthetsz vele káosztárgyat. Ha
áttörést adó tárgyat vagy relikviát formázol, akkor annak szintje legfeljebb
kettõ lehet. Nem készíthetsz istencsászár vagy magasabb sorszámú relikviát
(pl. õsmágus, armageddon). Mi a tárgy szintje? A +1 erõt, +1 gyorsaságot
stb. adó tárgyak pl. egyes szintûek, a +2-t adók kettes szintûek stb. Azoknál
a tárgyaknál, amelyek többféle tulajdonságot adnak, a tulajdonságok kicsit
lassabban nõnek. Nyugodtan kísérletezz a tárgyformázóval, ha egy adott
tárgyat nem lehet elkészíteni, akkor nem vész el a minta és a TVP sem.
Nem átadható.