| Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje | ||
| Betáplálva: 2025. márc. 25. 0h:01' EZ A 4. FORDULÓD EZ A 4. FORDULÓD |
INGYENES KIPRÓBÁLÁS! (Az első 10 forduló ingyenes!) |
| tno 5 | növeled az 5. tulajdonságodat |
| kno 2 | képesség-növelés 2 |
| kt 4 | elkészíted a 4. tárgyat |
| f 4 | kísérletezel a 4. tárggyal |
| e 10 | élelemszerzés 10 pontért |
Elszántan ellenfeledre rohansz. Bottal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a mérges pók szőrös testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A mérges pók megkarcolja csáprágójával a karodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Bottal iszonyatosan megcsapod a mérges pók testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Csáprágójával a mérges pók megsebzi a jobb combodat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A mérges pók most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Diadalmasan beszerzel egy mérges pók trófeát. 10 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 9, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}
| m 3 2 2 | mozogsz délkeletre, keletre, keletre |
Elszántan a másikra rontasz. Bottal gyilkos csapást mérve bezúzod a szárnyas gömböc jobb vállát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a szárnyas gömböc, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a szárnyas gömböc száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 3, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}
(Továbbmész...) [16,-6] Síkság, továbbra is csak síkság. Egy manólányt veszel észre, amint egy odvas fa előtt sír. A kedvenc gonyolék babáját beledobta a faodúba egy árnymanó. Sajnos az odúban méhek laknak. Ahhoz, hogy segíthess rajta, szükséged van egy kígyóbőr kesztyűre. Ez a tevékenység 3 TVP-be kerül (21. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy démontetű került az utadba. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.
Megmarkolva a botot a másikra rohansz. Bottal eltalálod a démontetű bal oldalát. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) A démontetű csáprágója kisebb sebet ejt a jobb kezeden. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Bottal kegyetlenül megütöd a démontetű testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Csáprágójával a démontetű megsebzi a bal combodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 ütőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 6, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}
(Továbbmész...) [17,-6] Bozóttal teli terepre értél. Rövid megszakítás a sík vidék egyhangúságában. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy smirglibokrot. (ld. enc.) Egy hatalmas pókhálóba tekeredett alakot pillantasz meg. A pókháló tövében ott üldögél egy kövér pók, úgy látszik, jóllakottan, mert áldozatát egyelőre nem bántja. A szerencsétlen figura még lélegzik, bár nyilván megbénította a méreg. Ha segíteni akarsz, szükséged van egy fáklyára, amellyel elkergeted a pókot és leégeted a hálót. Ez a tevékenység 10 TVP-be kerül (16. jellempróba). Megtorpansz, mert valami eszedbe jut. Ez az! Rájöttél, hogy hogyan készíthetnél parittyát. (ld. enc.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Ráismersz a lényre. Egy csodabogár. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. (ld. enc.) Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.
Meglengetve a botot a másikra rontasz. Bottal néhányszor megcsapod a csodabogár testét. (2 támadással 3 életpontot sebezve.) Ellenfeled feléd csápol, de csak apró sebet ejt a bal bokádon. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A szenzorok elszívják a szervezetedben levő nedvességet. Bottal súrolod a csodabogár jobb hátsó lábát. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Ellenfeled feléd csápol, de csak apró sebet ejt a bal bokádon. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Érzed, ahogy a csápok a tested víztartalmát szívják el. Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 4, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}
| kt 29 10 | elkészíted a 29. tárgyat (10 darabot) |
| m 7 7 | mozogsz északnyugatra, északnyugatra |
Megmarkolva a botot a másikra ugrasz. Bottal többször kegyetlenül megütöd a sakál testét. (2 támadással 9 életpontot sebezve.) A sakál fogai végigkarcolják a jobb combodat. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a sakál száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Magad mögé lököd a pitiáner mérges pók trófeát, és kinyersz egy alkalmas sakál trófeát. 15 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 9, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}
(Továbbmész...) [15,-8] Szűnni nem akar a zöld síkság. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy csupasz kenyérfa. Nemrég eshetett, mert a fűszálak végén még imitt-amott megcsillan egy esőcsepp. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy rambó bogár. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.
Vad csatakiáltással, felemelve a botot a másikra rohansz. Bottal kegyetlenül megütöd a rambó bogár testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A rambó bogár csáprágója kisebb sebet ejt a jobb kezeden. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 4, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}
| be 501 | bemész az 501. épületbe |
| go 2 | gonoszkodsz: 2 |
| m 1 1 1 | mozogsz északkeletre, északkeletre, északkeletre |
Meglengetve a botot a másikra támadsz. Bottal gyilkos csapást mérve bezúzod a tigroszlán pöttyös testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A tigroszlán többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A tigroszlán fogai végigkarcolják a bal combodat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Bottal néhányszor megcsapod a tigroszlán testét. (2 támadással 4 életpontot sebezve.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a tigroszlán, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Te itt életveszélyben vagy. Szerencsédre a futás jobban megy a bújócskánál. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 9, sebződés: 24, gyógyulás: 0, összesen: -24 ÉP}
(Továbbmész...) [17,-10] A sík vidéket bozótos váltja fel.
(Továbbmész...)
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [58 pontot használtál fel, van még 4.]
| tf 2 100 | fejleszted a 2. tulajdonságodat 4 pontért |
| KŐHEGYŰ LÁNDZSA (7. TÁRGY) A kőhegyű lándzsa elsőrendű szúrófegyver, harcban és vadászatban is jól használható, sebzése 2d4+2. Elkészítése a KT 7 paranccsal történik, 12 pontért. Ennek persze feltétele, hogy legyen a birtokodban egy bot és egy kőkés. |
MÉRGES PÓK (20. SZÖRNY)Ezek a tenyérnyi, szőrös csúfságok inkább visszataszítóak, mint veszélyesek. Marásuk azért nem lebecsülendő, mert bár mérgük nem halálos, fájdalmas sebet tud okozni. Ha ügyes vagy, kinyerheted a mérgét, ami sok mindenre jó lehet. |
| SZERENCSE Ez volt az első alkalom, hogy szükség volt a Szerencsédre (ha esetleg nem is tudtál róla). Vannak bizonyos helyzetek, amelyekben sem a tapasztalat, sem a harcedzettség, sem a tudás nem segít: egyszerűen csak szerencsére van szükség. Ha rád lehel egy sárkány, és a közeledben van egy szikla, ami mögé el tudsz bújni, szerencséd volt: ha nem, peched. Persze ezt a szerencsét kicsit befolyásolni is lehet: ha megharap egy kígyó, és tudod, hogy a harapása mérgező, gyorsan kivághatod a sebet, ezzel megakadályozva a méreg terjedését. De mi van, ha a méreg már felszívódott, mert nem cselekedtél elég gyorsan... Az, hogy ilyen helyzetekben mi történik, főként a Szerencséden múlik. Attól függően, hogy milyen típusú dolgot próbáltál megúszni, lehetnek módosító tényezők. A varázstárgyak által adott védettségen kívül még a következő dolgok befolyásolják a különböző kategóriák esetén a Szerencsédet: energia-támadások a jókra kevésbé, a gonoszokra jobban hatnak. A hideg-támadások (ide minden, az energia hiányával kapcsolatos dolog, mint pl. halál is tartozik) inkább a jókra, semmint a gonoszokra hatnak. A méreg ellen a magas egészség a jó védelem, a mentális támadásokkal szemben a magas iq, míg a fizikai dolgoknál (bezuhansz egy verembe, a fejedre esik egy szikla, stb.) az ügyesség számít. |
| SMIRGLIBOKOR (31. NÖVÉNY) A bozótos terepen növő smirglibokor levelei különösen érdesek: egy ilyet leszedve, akár nagyon kemény felületeket is simára dörzsölhetsz. A levél gyűjtéséhez a KT 29 parancsot kell kiadnod, 1 pontért. |
PARITTYA (18. TÁRGY)Bozótos terepen terem a gumicserje, amelynek indái különösen rugalmasak. Egy darab állatbőrbe befűzve hatékony csúzlit készíthetsz a KT 18 paranccsal, 6 pontért. A parittyához szükséges lövedékeket, alkalmasan kerek köveket dombos és hegyvidéki terepen gyűjthetsz a KT 19 paranccsal, 1 pontért. A kerek kő d4 sebzésű lövedék. Megjegyzés: MINDEN bozótos terepen van gumicserje (ez nem azonos a gumifával), ezért a program ezt külön nem is írja. A szükséges állatbőrt készítéskor automatikusan leszeded egy elhullott állat teteméről, így nem a nálad levő bőrök közül használsz fel. Tehát a parittya készítésének semmilyen más előfeltétele nincs, mint hogy bozótos terepen legyél. A parittya bekészítéséhez a KF 18 parancsot kell kiadnod. Ez nem azt jelenti, hogy a kezedbe veszi, egyszerűen csak azt, hogy a harc elején ezt a lőfegyvert fogod használni (ha van nálad lövedék). A közelharcban persze továbbra is a kezedben levő fegyverrel harcolsz. Egyszerre mindig csak egyféle dobó/lőfegyvered lehet KF-elve. |
CSODABOGÁR (755. SZÖRNY)A csodabogár sokféle káprázatos szépségű rovar képét magára tudja ölteni, ha akarja pillangó, máskor szivárványszúnyog vagy sárkánymoly. Az átalakuláshoz mindössze néhány dolog kell neki: víz, víz és víz. Nem nézi honnan veszi el, így könnyen előfordulhat, hogy téged is megtámad a testedben lévő tartalékokért. Csáprágóját bőrödbe mélyeszti, majd... Na de úgysem hagyod, hogy idáig eljusson! |
SAKÁL (28. SZÖRNY)A síkságok dögevői, ez a csapatban mászkáló ragadozó nem jelent túl nagy veszélyt egy jól felfegyverzett, tapasztalt kalandozó számára (amilyen, ugye, Te is vagy). Ezt sajnos a sakál nem tudja, ezért gyakran megtámad humanoidokat is. Reménykedjünk, hogy be tudod láttatni vele a tévedését. |
TIGROSZLÁN (43. SZÖRNY)A tigroszlán a síkságok, a pampák pettyes szőrű nagymacskája. Hatalmas karmai és fogai ellen kevés növényevő tud védekezni. A tigroszlán mindig magányosan vadászik: csendben, lassan kúszva közelíti meg áldozatát, aztán ráugorva, a puszta súlyfölényével megpróbálja maga alá nyomni. Mindenfajta fegyver egyformán hatékony ellene. |
| Erő: | 13 | Szint: | 3 | Merészség: | 5/5 | Magasság: | 161 cm |
| IQ: | 15 | Támadás: | 2 | Agresszió: | 5 | Testsúly: | 69 kg |
| Ügyesség: | 10 | Védekezés: | 0 | Menekülés: | 30 % | Életkor: | 32/32 év |
| Egészség: | 12 | Életpont: | 74/34 | Jellem: | semleges (-2) | Tul. pont: | 0 |
| Szerencse: | 12 | Varázspont: | 0/0 | Pénz: | 0 arany | Kép. pont: | 0 |
| HARCI ISMERETEK | |||||
| ökölvívás: | 1 | ütőfegyverek: | 4 (+1) | ||
| 17,17 mezőn táborozol |
| Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 17 |
| SZÁMLÁLÓK | ||
| Max életkor 180 év | Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP | |
| EGYÉB ISMERETEK | |||||
| 1. nyomkövetés: | 1 | 2. gyógyítás: | 5 (+1) | 3. vadászat: | 1 |
| FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet) |
| gyógyítasz 35% életerő alatt 20 TVP-ért |
| ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID |
| szürke mágustorony (500): többek közt 30. tárgyat kell leadnod. |
| NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve) | ||||||||
| 2 | * | bot (#4) | 1 | bunkó (#5) | 1 | kőkés (#6) | ||
| 6 | drótszőr (#37) | 1 | tükör (#43) | |||||
| 1 | * | vizestömlő (#3) | [benne 15 korty víz (#27), fér még: 5] | |||||
| Összsúly: 12.45 kg | Megterheltség: 30% |
| Még 163 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 170 fajta tárgyad lehet egyszerre) | |
| A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT... | ||||||||
| 3 | víz (#27) | |||||||
| EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD... | ||||||||
| 1 | bot (#4) | |||||||
| 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | |
| -11 | |
|
|
|
|
|
| -10 | |
|
|
|
|
|
| -9 | |
|
|
|
|
|
| -8 | |
|
|
|
|
|
| -7 | |
|
|
|
|
|
| -6 | |
|
|
|
|
|
| -5 | |
|
|
|
|
|