3. forduló, 5. forduló, Morag összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2007. máj. 8. 8h:55'
EZ A 4. FORDULÓD
INGYENES KIPRÓBÁLÁS!
(Az első 10 forduló ingyenes!)

MORAG KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [19,-3] koordinátán. Az idő esemény nélkül telt el.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+22 életerő.)

vi 3 3 30 viselkedésed: 3 3 30
Mostantól elővigyázatos vagy, legfeljebb a nálad jóval gyengébb szörnyeket támadod meg. Merészségi szinted ettől kezdve 3. Barátságosan fogsz viselkedni azokkal a kalandozókkal, akiknek nem ellentétes a jelleme. A szörnyeket megtámadod. Barátsági szinted mostantól 3. Ha életerőd az eredeti érték 30 százaléka alá esik, elmenekülsz a harcból. [0 pontot használtál fel, van még 135.]

m 8 mozogsz északra
[19,-4] A dombságot elhagyod, bozótos terepen vagy. A hatalmas kiterjedésű bozótos épp hogy létezik: a Kiégett Föld közelségéből adódóan eső itt szinte sohasem esik. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Egy hozzád hasonló profinak igazán gyerekjáték ebben a sűrűben elbújni. Sikerült elbújnod. Óvatosan utánapillantasz, hogy megállapítsd mi is volt az. Amint meglátod, rögtön rájössz, hogy ez egy acéldarázs. (ld. enc.) Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő.

Ritka errefelé a fekete manógyerek, de te mégis találtál egyet. Találkozott egy tintacsigával és az leköpte. Feketén nem mer hazamenni, mert fél, hogy otthon el fogják verni. Ha van nálad púderkő, azzal újra kifehérítheted a bőrét, megmentve a veréstől. Ehhez 8 TVP-t kell elköltened (28. jellempróba). Megtorpansz, mert valami eszedbe jut. Ez az! Rájöttél, hogy hogyan készíthetnél parittyát. (ld. enc.) Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. A szerencsédben bízva csendesen meglapulsz egy bokor tövében. Akár iskolát is nyithatnál, úgy megy a rejtőzés. A végén persze győz a kíváncsiság. Ráismersz a távolodóra. Egy megsebesített csodabogár. (ld. enc.) Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz.


Találkozol egy vörös, hosszú hajú, szürke szemű alakváltó férfival. Jobb kezében egy kőhegyű lándzsát, bal kezében egy vizestömlőt tart. Lőfegyvere egy dárda. Összeismerkedtek. Az ő neve Almandar. Bizalmas homlokérintésetek lehetővé teszi, hogy a későbbiekben is kapcsolatot tarthassatok fenn. Aztán elköszöntök egymástól.
[10 pontot használtál fel, van még 125.]

kt 4 elkészíted a 4. tárgyat
Begyűjtöttél 1 botot. [8 pontot használtál fel, van még 117.]

f 4 6 kísérletezel a 4. tárggyal a 6. tárggyal
Kísérletezni kezdesz. Ki tudja, talán még valami használhatót is ki tudsz fundálni! Vadul gondolkozol... Érdemes volt kísérletezni! Rájöttél, hogy hogyan készíthetsz kőhegyű lándzsát. (ld. enc.) 4 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 107.]

kt 10 elkészíted a 10. tárgyat
Nagyon sajnálom, de még nem tudod, hogyan kell azt a tárgyat elkészíteni. [0 pontot használtál fel, van még 107.]

kf 10 kézbeveszed/felveszed a 10. tárgyat
Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. [0 pontot használtál fel, van még 107.]

gy 30 gyógyítás 30 pontért
Gyanús mozgásra figyelsz fel egy bokor levelein. Ahogy közelebbről megvizsgálod, látod, hogy szürke roppantó bogarak roppantják a bokor ágait. Nagyapád tanácsát követve, óvatosan megfogsz egyet, és mielőtt ő roppantaná el az ujjadat, te roppantod össze őt. Vigyázva befalod, és várod a gyógyhatást. (+8 életerő.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás). [30 pontot használtál fel, van még 77.]

m 7 7 7 mozogsz északnyugatra, északnyugatra, északnyugatra
[18,-5] Bozótok, bokrok, cserjék továbbra is mindenütt. Felfedeztél egy xantusz-kaktuszt. (ld. enc.) Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy félig kész oltárt. (Ahhoz, hogy felépüljön, még 176 pontot kell rákölteni.) A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Megpróbálsz beolvadni a környezetedbe. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 rejtőzködés). Hiába, a tapasztalat. Ezúttal is megúsztad harc nélkül. Persze kíváncsi vagy, mi is volt az ellenfeled. Azonnal tudod, hogy egy megsebzett csodabogár volt a rémület okozója. Most már nincs semmi gáz. Előbújsz.


(Továbbmész...) [17,-6] Még mindig bozótos. Egy haldokló gnómra bukkansz egy tisztás közepén. Látszik rajta, hogy hatalmas csatában vett részt. Már az utolsókat rúgja... Egyetlen megoldás az, hogyha adsz neki egy deus ex machinát. Ez a tevékenység nem kerül TVP-be (30. jellempróba). Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Megpróbálsz beolvadni a környezetedbe. Kilesel, hogy jobban megvizsgálhasd a nagy ellenfelet. Ó! Hiszen ez egy mérges pók. (ld. enc.) Most már nincs semmi gáz. Előbújsz.


Összeakadsz egy szőke, rövid hajú, zöld szemű, kecskeszakállas gnóm férfival. A bőre sötétebb az átlagosnál. Jobb kezében egy botot, bal kezében egy vizestömlőt tart. Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Goorlem. Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális kapcsolatot. Meleg kézfogás után elbúcsúztok.

(Továbbmész...) [16,-7] Még mindig bozótos. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Felismered a közeledőt. Csak egy gonyolék. Nem jelenthet különösebb problémát. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Megmarkolva a kőkalapácsot ellenfeledre ugrasz. Kőkalapáccsal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a gonyolék testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Válladon apró sebet ejt a szörny nyelvével. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Kőkalapáccsal iszonyatosan megcsapod a gonyolék fejét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Nyelvével a gonyolék eltalálta a jobb lábadat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 5, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Közeleg az ebédidő, de nincs semmi kajád. [30 pontot használtál fel, van még 47.]

m 7 mozogsz északnyugatra
[15,-8] Változik a vidék képe, síkságon vagy. Virágzó maghóla illatát hozza a szél. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Behúzódsz egy bokorcsoport tövéhez, és csendben reménykedsz. Szerencsére sikerült észrevétlennek maradnod. Kiváncsian kinézel, mi is zavarta meg nyugalmadat. Azonnal rájössz, hogy egy kavadu ijesztett meg. (ld. enc.) Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz.

Látsz egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Egy árnymanó gyereket látsz, ahogy egy fa gyökere alatt keres valamit. A legszebb és vadonatúj golyója gurult be a gyökér alá, és nem éri el. A te kezed viszont biztosan elég hosszú lenne. Ez a segítség nem kerül TVP-be (23. jellempróba). A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Csak egy démontetű. Megvető mosollyal várod a találkozást. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Megmarkolva a kőkalapácsot ellenfeledre ugrasz. Kőkalapáccsal eltalálod a démontetű fejét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Ellenfeled feléd csápol, de csak apró sebet ejt a jobb bokádon. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Kőkalapáccsal megcsapod a démontetű testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A démontetű megkarcolja csáprágójával a karodat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd.
{Csatastatisztika; sebzés: 4, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Egyszercsak megpillantasz egy nagy, szürke tornyot. Majdnem 40 láb magas, 20 láb széles, kör alapú építmény. Oldalát benőtte a moha, hegyes tetején itt-ott már elcsúsztak a kőlapok. Igazi ablakot nem látsz, csak két apró, lőrésszerű nyílást. Közelebb menve, megtalálod a torony aljában a bejáratot, egy nagy faajtót, rajta vastag rézkarika kopogtatóval. Kilincset nem látsz. Nyilván valamilyen varázsló lakik itt. (500. épület.)
Találkozol egy kontyos ezüsthajú, piros szemű kobudera férfival. Hosszú szakálla és harcsabajsza van. Bőre sárga. Bal kezében egy vizestömlőt tart. Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Sanjuro Chia-Liang. Homlokérintéssel biztosítjátok a későbbi telepatikus összeköttetést. Meleg kézfogás után elbúcsúztok.
[10 pontot használtál fel, van még 37.]

be 500 bemész az 500. épületbe
Bekopogtatsz. Az ajtó résnyire nyílik, és egy szürke köpenyes, nagy fehér szakállas öregember jelenik meg. - Üdvözöllek fiam! - köszönt mosolyogva. - Látom elfáradtál a hosszú utazástól. Ha van kedved, pihenj meg nálam. Ha esetleg tanácsra van szükséged, szívesen segítek.
Nem tudod visszautasítani az öregember szívélyes meghívását, és követed a toronyba. A kívülről kopott épület bentről kicsit otthonosabbnak látszik, de mintha mindent körbelebegne valamilyen misztikus hangulat. Egy csigalépcsőn felmentek a torony első szintjére, ahol úgy tűnik a "fogadószoba" van. Vendéglátód hellyel kínál, majd ételt hoz. Miközben jóízűen falatozol, beszélni kezd:
- A nyugati határt őrző mágusok egyike vagyok, a nevem nem fontos a Te számodra. Ha jól látom, gyengén vagy ellátva fegyverzettel és páncélzattal. Sajnos ebben én sem tudok segíteni Neked. Azonban nagyon talpraesettnek látszol, és azt hiszem képes leszel, ha kell akár mindent saját kezűleg elkészíteni. Figyelmeztetlek viszont, hogy néha nehéz a sötétség és a fény útja között dönteni: minden bölcsességedet próbára teszi! Az egyik út könnyebb, de a másik hoz igazi eredményt.
Örülnék, ha megtennél nekem egy apró szívességet: Innét keletre, néhány mérföldre nő egy hasznos növény, a smirglibokor. Nagyon hálás lennék, ha hoznál nekem 10 levelet róla. Ha sikerrel jársz, esetleg tudok másban is segíteni! - megköszönöd a finom vacsorát, és ígéretet teszel, hogy megpróbálsz segíteni. Aztán ideje indulni. Elbúcsúzol az öregembertől, és továbbállsz. [5 pontot használtál fel, van még 32.]

m 8 2 2 mozogsz északra, keletre, keletre
[15,-9] Síkság, továbbra is csak síkság. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy démontetű. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Marokra fogva a kőkalapácsot ellenfeledre rohansz. Kőkalapáccsal megcsapod a démontetű kitinpáncélját. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Csáprágójával a démontetű megsebzi a bal combodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Kőkalapáccsal gyilkos csapást mérve bezúzod a démontetű testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Ellenfeled feléd csápol, de csak apró sebet ejt a jobb bokádon. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Felhasználva a kőkést, szereztél 3 kaját. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 5, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Egy kis tavacskát látsz, amelybe egy patak ömlik. Miután ittál, megtöltöd a vizestömlődet is. Egy bőrpáncélos törpe hever a földön. Él még ugyan, de könnyen megállapíthatod: szörnyű sebe van, valószínűleg a tüdejét szúrták át. Talán még egy napja is hátra van, de embertelen kínokat kell kiállnia. Kérdezni próbálod, hogy ki támadta meg. Válaszolni azonban nem tud, csak vért köhög fel. A mozdulata viszont nagyon egyértelmű: azt kéri, öld meg, vess véget a szenvedéseinek. Ahhoz, hogy eleget tegyél a törpe kívánságának, 15 TVP-t kell elköltened (11. jellempróba). Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Még felszenteletlennek látszik. Alaposan körülnézel a földön. Még egész friss kobudera nyomok vezetnek északra.
Találkozol egy copfos ősz hajú, csillogó szemű kobudera férfival. Körszakálla és bajsza van. Bőre színe zöld. Bal kezében egy vizestömlőt tart. Összeismerkedtek. Az ő neve Vulgarius. Telepatikus kapcsolatot létesíttek. Aztán elbúcsúztok, és mindenki megy tovább a maga útján.
Találkozol egy copfos ősz hajú, csillogó szemű kobudera férfival. Körszakálla és bajsza van. Bőre színe zöld. Bal kezében egy vizestömlőt tart. Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Vulgar. Telepatikus kapcsolatot létesíttek. Aztán elbúcsúztok, és mindenki megy tovább a maga útján.

(Továbbmész...) [16,-9] A sík vidéket bozótos váltja fel. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy félig kész oltárt. (Ahhoz, hogy felépüljön, még 117 pontot kell rákölteni.)


Összefutsz egy hosszú ezüsthajú, zöld szemű elf nővel. A bőre világosabb az átlagosnál. Jobb kezében egy kőhegyű lándzsát, bal kezében egy vizestömlőt tart. Lőfegyvere egy parittya. Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Elldaien. Telepatikus kapcsolatot létesíttek. Egy végső búcsú, aztán mindegyikőtök megy tovább.
Találkozol egy hosszú ezüsthajú, kék szemű elf férfival. A bőre világosabb az átlagosnál. Jobb kezében egy kőhegyű lándzsát, bal kezében egy vizestömlőt tart. Összeismerkedtek. Az ő neve Ved-Smillon. Telepatikus kapcsolatot létesíttek. Meleg kézfogás után elbúcsúztok.

(Továbbmész...) [17,-9] Még mindig bozótos. Ez a kopár M'Mik síkság nyugati széle. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy lila brekk került az utadba. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Vad csatakiáltással, felemelve a kőkalapácsot a másikra ugrasz. Kőkalapáccsal iszonyatosan megcsapod a lila brekk puha hasát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A lila brekk fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A lila brekk még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Felhasználva a kőkést, szereztél 1 kaját. 4 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 2, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

[30 pontot használtál fel, van még 2.]
Kimerülve a megpróbáltatásoktól, táborhelyet keresel. A fáradtság a legjobb altatómester: szinte azonnal elalszol. A megpróbáltatások egyre szívósabbá tesznek. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 2 pontod maradt, ebből a következő körre 2 pontot vihetsz át. Kapsz még 132 pontot. A következő körben tehát 134 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


ACÉLDARÁZS (140. SZÖRNY)
Az acéldarázs mintegy két arasz hosszú, fémesen csillogó testű rovar. Nevét is erről a különös, csillogó bőrről kapta, ami valójában persze nem tartalmaz fémet. Közeledését kellemes, zümmögő hang kíséri, ami persze már nem annyira kellemes, amikor az acéldarázs közel ér, és mérgező fullánkját a testedbe nyomja. A gyorsan röpködő acéldarazsat elég nehéz eltalálni, de ha mégis meg akarod próbálni, talán a legcélszerűbb valamilyen ütőfegyvert alkalmazni.

PARITTYA (18. TÁRGY)
Bozótos terepen terem a gumicserje, amelynek indái különösen rugalmasak. Egy darab állatbőrbe befűzve hatékony csúzlit készíthetsz a KT 18 paranccsal, 6 pontért. A parittyához szükséges lövedékeket, alkalmasan kerek köveket dombos és hegyvidéki terepen gyűjthetsz a KT 19 paranccsal, 1 pontért. A kerek kő d4 sebzésű lövedék. Megjegyzés: MINDEN bozótos terepen van gumicserje (ez nem azonos a gumifával), ezért a program ezt külön nem is írja. A szükséges állatbőrt készítéskor automatikusan leszeded egy elhullott állat teteméről, így nem a nálad levő bőrök közül használsz fel. Tehát a parittya készítésének semmilyen más előfeltétele nincs, mint hogy bozótos terepen legyél. A parittya bekészítéséhez a KF 18 parancsot kell kiadnod. Ez nem azt jelenti, hogy a kezedbe veszi, egyszerűen csak azt, hogy a harc elején ezt a lőfegyvert fogod használni (ha van nálad lövedék). A közelharcban persze továbbra is a kezedben levő fegyverrel harcolsz. Egyszerre mindig csak egyféle dobó/lőfegyvered lehet KF-elve.

CSODABOGÁR (755. SZÖRNY)
A csodabogár sokféle káprázatos szépségű rovar képét magára tudja ölteni, ha akarja pillangó, máskor szivárványszúnyog vagy sárkánymoly. Az átalakuláshoz mindössze néhány dolog kell neki: víz, víz és víz. Nem nézi honnan veszi el, így könnyen előfordulhat, hogy téged is megtámad a testedben lévő tartalékokért. Csáprágóját bőrödbe mélyeszti, majd... Na de úgysem hagyod, hogy idáig eljusson!

KŐHEGYŰ LÁNDZSA (7. TÁRGY)
A kőhegyű lándzsa elsőrendű szúrófegyver, harcban és vadászatban is jól használható, sebzése 2d4+2. Elkészítése a KT 7 paranccsal történik, 12 pontért. Ennek persze feltétele, hogy legyen a birtokodban egy bot és egy kőkés.

XANTUSZ-KAKTUSZ (113. NÖVÉNY)
A sok helyen megtalálható törpekaktuszt Xantuszról, a nagy gondolkodóról nevezték el, aki azáltal fedezte fel, hogy egyszer meditálás közben beleült. A xantusz-kaktusz tüskéjét óvatosan letörheted a KT 114 paranccsal, 3 pontért, de ennek úgy első pillantásra elég kevés értelme van. Fúvócső-lövedéknek, fegyver és páncél-tüskésítésnek túl apró, nem is mérgező... Talán valamilyen varázslatkomponensnek azért használható lesz.

MÉRGES PÓK (20. SZÖRNY)
Ezek a tenyérnyi, szőrös csúfságok inkább visszataszítóak, mint veszélyesek. Marásuk azért nem lebecsülendő, mert bár mérgük nem halálos, fájdalmas sebet tud okozni. Ha ügyes vagy, kinyerheted a mérgét, ami sok mindenre jó lehet.

KAVADU (19. SZÖRNY)
A kavadu egy magas, zöld tollú futómadár, hosszú, hegyes csőrrel. Nemcsak békákat, rovarokat eszik, hanem mérges pókokat is megtámad, és furcsa módon nem hat rá a mérgük, nem tudják megcsípni. A kavadu általában békés madár, de ha megtámadják, védekezik éles csőrével.

KARAKTERLAP

Morag, egy barna, hosszú hajú, szürke szemű törpe férfi vagy. Hosszú szakállad és harcsabajuszod van. Ez a 4. fordulód.

Erő: 15 Szint: 2 Merészség: 3/3 Magasság: 121 cm
IQ: 9 Támadás: 1 Agresszió: 3 Testsúly: 52 kg
Ügyesség: 8 Védekezés: 0 Menekülés: 30 % Életkor: 56/56 év
Egészség: 18 Életpont: 72/32 Jellem: semleges Tul. pont: 0
Szerencse: 12 Varázspont: 0/0 Pénz: 0 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 12 szörnyet (3 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 18 TP-t kaptál. Jelenleg 62 TP-d van. A következő szinthez még 38 TP szükséges.

HARCI ISMERETEK
ütőfegyverek: 3

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 2 (+1) 2. nyomkövetés: 1 3. gyógyítás: 4 (+1)
4. vadászat: 1 5. bányászat: 1

FELTÉTELES PARANCSOK (még 15 lehet)
gyógyítasz 40% életerő alatt 30 TVP-ért

Összsúly: 6.14 kg Megterheltség: 15%
Még 143 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 bot (#4) 4 kaja (#2) 4 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(15,-9) démontetű (#15), tavacska, 11. jellempróba, oltár, Vulgarius (4679. kalandozó), Vulgar (5786. kalandozó)
(15,-8) kavadu (#19), szürke mágustorony (#500), oltár, 23. jellempróba, démontetű (#15), Sanjuro Chia-Liang (4314. kalandozó)
(16,-9) oltár, Elldaien (4141. kalandozó), Ved-Smillon (4644. kalandozó)
(16,-7) gonyolék (#13), oltár
(17,-9) lila brekk (#11)
(17,-6) 30. jellempróba, mérges pók (#20), Goorlem (2284. kalandozó)
(18,-5) xantusz-kaktusz (#113, belőle készíthető: #114), oltár, csodabogár (#755)
(19,-4) acéldarázs (#140), 28. jellempróba, csodabogár (#755), Almandar (3935. kalandozó)

Üzenet küldése a karakternek