393. forduló, 395. forduló, Kalhid összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2010. jan. 20. 12h:02'
EZ A 715. JÁTÉKHETED, 394. FORDULÓD
716. játékheted kezdete: jan. 22.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló ingyenes
E-mail!
Számládra a legutóbbi forduló óta 500 zseton érkezett. Köszönjük.
KALANDOZÓ: #2582
SZÁMLA : XXXX
ingyenf: 0

KALHID KALANDJAI


6 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [194,101] koordinátán.
A krónikából levont következtetések révén nem csinálsz hiábavaló tevékenységeket (+1 tvp ). A kinemfogyó tegez termelt 2 bronzhegyű nyilat. Varázserőd regenerálódik. (+240 varázspont.) Mély meditáció segít a pszid regenerálásában. (+32 pszi pont.) A poszogó möszék csámcsogva habzsolják pszi energiáidat. (-6 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+2 tudatpont.) A lottó 851. hetének nyerőszámai: 24, 13, 11. 3 db 0 találatos szelvényed volt.

* 1. KP: használod a 135. tárgyat
Csillapítod éhségedet és szomjadat (-1 gyöngymangó). [2 pontot használtál fel, van még 605.]

* 2. KP: használod a 70. pszi képességet
Mentális relaxációba kezdesz. Kívülről látod magadat, ahogy pszichéd körbefolyja testedet. Az erőt egyetlen csomóba sűrítve, kilövöd az agyletapogatás pszi képességet. Felkészülsz az agyakban való turkálásra. [-16 pszi pont.] [2 pontot használtál fel, van még 603.]

* 3. KP: használod a 69. pszi képességet
7 pszi-pontod van, és ahhoz, hogy ezt a pszi képességet használhasd, 14 pontra lenne szükség - így ez most sajnos nem megy. [0 pontot használtál fel, van még 603.]

* 4. KP: használod a 65. pszi képességet
7 pszi-pontod van, és ahhoz, hogy ezt a pszi képességet használhasd, 10 pontra lenne szükség - így ez most sajnos nem megy. [0 pontot használtál fel, van még 603.]

* 5. KP: használod a 71. pszi képességet
7 pszi-pontod van, és ahhoz, hogy ezt a pszi képességet használhasd, 20 pontra lenne szükség - így ez most sajnos nem megy. [0 pontot használtál fel, van még 603.]

ef 6 energia fejlesztése 6
KT-dnek segédkezel egy új tudati képesség kifejlesztésében: hosszan koncentrálsz, a közös gyűjtőbe ömlesztve tudati energiáidat. [-2 TU.] A befejezéshez még 1115 TU szükséges. IQ-d TF-elődött. [20 pontot használtál fel, van még 583.]

ff 127 182 523 felt. fegyverváltás: 127 182 523
Felt. fegyverváltás: << mandibulakasza << vashegyű lándzsa << Mjölborg kalapácsa. [0 pontot használtál fel, van még 583.]

fkt 526 20 1 felt. készítesz az 526. tárgyat (20 darabot)
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 583.]

fkt 414 20 1 felt. készítesz a 414. tárgyat (20 darabot)
Nagyon sajnálom, de még nem tudod, hogyan kell azt a tárgyat elkészíteni. [0 pontot használtál fel, van még 583.]

h 341 343 30 használod a 341. tárgyat
A tárgyaid lassan átváltoznak, és a helyükön 21 arany csillog! Elrakod a pénzt. [0 pontot használtál fel, van még 583.]

usz 40 úszol 40 pontért
Felöltöd a krapixlon fürdőruhát. Leveted magadról a páncélt, és az egyéb, súlyos cuccokkal együtt a parton hagyod. A víz nem túl meleg, de gyorsan mozogni kezdesz, és így már nem fázol. Vidáman úszni kezdesz, majd lemerülsz a mélybe. Kezedben a megbízható kampós acélszigonyt markolod. Valami határozottan mozgó dolgot veszel észre. Egy mélység fattya!
Áááá! Erről nem volt szó, ez a fürdőhely VESZÉLYES. Hatalmas karcsapásokkal menekülsz kifelé. Hatalmas szusszanással érsz a felszínre - már majdnem szétrobbant a tüdőd! Gyorsan megtörlöd magad és felöltözködsz. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 úszás). [40 pontot használtál fel, van még 543.]

h 341 65 10 használod a 341. tárgyat
A tárgyad lassan átváltozik, és a helyén 24 arany csillog! Elrakod a pénzt. [0 pontot használtál fel, van még 543.]

h 341 49 10 használod a 341. tárgyat
A tárgyaid lassan átváltoznak, és a helyükön 15 arany csillog! Elrakod a pénzt. [0 pontot használtál fel, van még 543.]

h 341 442 10 használod a 341. tárgyat
A tárgyad lassan átváltozik, és a helyén 35 arany csillog! Elrakod a pénzt. [0 pontot használtál fel, van még 543.]

m 5 6 mozogsz délnyugatra, nyugatra
[193,102] Szűnni nem akar a zöld síkság. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy littara bozótos. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy borkonyó cserjét. Felfedeztél egy rát-fát. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy régészeti lelőhelyet. Az egyik földhalom tetején mintha arany fénye csillant volna! Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy teljesen lerombolt oltárt. A rombolás csak valami alattomos lény műve lehet. Egy turbános alak ül a földön, előtte egy kosár, amiből egy kobra emelkedik kifelé. Ez egy kígyóbűvölő. Látod, hogy most nem különleges mutatványról van szó, a férfinál nincsen furulya, pedig csak azzal tudná irányítani a kobrát. Ha van nálad egy furulya, akkor lehet, hogy segíthetsz rajta 12 TVP-ért (34. jellempróba). Nocsak, egy quwarg! Gyorsan agyontaposod. 1 tapasztalati pontot kaptál. A távcsővel lassan körülnézel. Néhány mérföldre keletre megpillantasz egy Fairlight oltárt. Délkeletre nézve látsz egy friss csatamezőt. Délre egy művészi porolit van. Délnyugatra egy kristálypalota van. Nyugatra egy Thargodan csatamező van. Északnyugatra egy rúnakő van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész.


(Továbbmész...) [192,102] Továbbra is síkságon vagy. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla. Utad során felfedezel egy Thargodan csatamezőt. Éktelen káromkodást hallasz. A hang gazdája egy gnóm fickó. Furcsa, idétlennek tűnő szárnyas szerkezet mellett áll és egy hatalmas csavarkulccsal a kezében szidja azt. Kiderül, hogy a fura gépezetnek eltörött a tengelye. Segíthetsz a gnómnak, ha van nálad egy fémrúd és rászánsz 15 TVP-t (47. jellempróba). Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Leah híveié. Vándorlásod során egy különös szoborra bukkansz. Milliárdnyi színes, apró porszem kavargásából áll össze. A szobor magát Chara-dint ábrázolja, amint behódol egy nála nagyobb istennek, ami nem más, mint Dr. Yván. Ahogy lenézel, egy quwargot látsz, amint éppen azon iparkodik, hogy megcsípjen. Rálépsz, és mész tovább. 1 tapasztalati pontot kaptál. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Messze délkeletre látsz egy művészi porolitot. Délre nézve látsz egy kristálypalotát. Délnyugatra egy márványtorony van. Nyugatra egy Tharr oltár van. Északra egy rúnakő van. Elteszed a látcsövet.

Alaposan körülnézel a földön. Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) troll nyomok vezetnek délnyugatra. [12 pontot használtál fel, van még 531.]

kut 50 kutatsz 50 pontért
Néma, síri csendben kezdesz el egy találomra kiválasztott helyen ásni. A hideg futkos a hátadon, ahogy a fekete csontok ropognak a lábad alatt. Megizzadsz, de egyelőre csak néhány szétolvadt relikviát sikerült exkaválni. Látásod kezd elhomályosulni, izzadság ömlik rólad. De az izzadság iszonyúan hideg. Hatodik érzéked veszélyt jelez, ezért átmenetileg felfüggeszted a fosztogatást. Egy pszi őselementál támad rád.

Gyorsan felraksz egy hhaar burka varázslatot. Mélyen koncentrálva, megidézel egy lángcsóva varázslatot, majd ellenfeledre küldöd. 11 életpontot sebeztél. Ellenfeled speciális támadást alkalmaz: harsogva csattan rajtad egy direkt kontaktus I pszi hatás. A támadásnak - hála az égnek - semmi eredménye sem volt. Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a hosszú íjjal. Elrepül 4 vashegyű nyíl. Alaposan megsorozod a pszi őselementál párolgó héját. (4 támadással 82 életpontot sebezve.) A seb azonnal beforr! Megmarkolva a Mjölborg kalapácsát ellenfeledre rohansz. Mjölborg kalapácsával gyilkos csapásokat szórva összezúzod a pszi őselementál jobb oldalát. (3 támadással 217 életpontot sebezve.) Din cséphadarójával eltalálod a pszi őselementál ködlő zsumókját. (1 támadással 34 életpontot sebezve.) Csápjával megérint a pszi őselementál. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) (hárítasz: +1 ÉP.) A szörny magába szívja csekélyke mentális erődet. (-7 pszi pont.) Csápjaival a pszi őselementál lecsap a jobb karodra. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) (hárítasz: +2 ÉP.) A lény elszívja mentális energiáidat! (-1 pszi pont.) A pszi őselementál még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 2148 tapasztalati pontot kaptál. {Lőfegyver fejlődés: 66% esély:+1; össz: 1%}
{Csatastatisztika; sebzés: 263, sebződés: 10, gyógyulás: 3, összesen: -7 ÉP}

Legnagyobb megdöbbenésedre a tetem sisteregve semmivé olvad. Fejedet csóválva, folytatod a munkát. Nincs itt semmi, csak átok és dögletes levegő! Azért még próbálkozol kicsit. Zajt hallasz a hátad mögött, és megpördülsz. Egy csapat Chara-din fattya támad rád.

Megfontoltan felméred a helyzeted, majd elmormolsz egy hhaar burka varázslatot. Egy lángcsóva varázslatot dobsz ellenfeledre. 17 életpontot sebeztél. Mélyen koncentrálva, ellenfeled megidéz egy varázslatlopás varázslatot, majd rád küldi. Semmi hatás! A közelharc előtt még megeresztesz a hosszú íjjal néhány lövedéket. Elrepül 4 vashegyű nyíl. Alaposan megsorozod a Chara-din fattya testét. (4 támadással 88 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Mjölborg kalapácsával többször eltalálod a Chara-din fattya jobb lábát. (4 támadással 192 életpontot sebezve.) Din cséphadarójával párszor súrolva eltalálod a Chara-din fattya testét. (2 támadással 65 életpontot sebezve.) A 8 Chara-din fattya harapásai nyomán sebek nyílnak a lábadon és karodon. (4 támadástól 18 életpontot vesztesz.) (hárítasz: +4 ÉP.) Mjölborg kalapácsával többször eltalálod a Chara-din fattya jobb lábát. (4 támadással 191 életpontot sebezve.) Din cséphadarójával néhányszor súrolod a Chara-din fattya lila testét. (2 támadással 61 életpontot sebezve.) Az 5 Chara-din fattya kitátja pofáját, és többször belemar a testedbe. (5 támadástól 24 életpontot vesztesz.) (hárítasz: +5 ÉP.) Mjölborg kalapácsával meghorzsolod a Chara-din fattya jobb karját. (1 támadással 48 életpontot sebezve.) Din cséphadarójával csak érinted a Chara-din fattya testét. (1 támadással 30 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a jobb válladba. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) (hárítasz: +2 ÉP.) Az 1 Chara-din fattya szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 2894 tapasztalati pontot kaptál. {Lőfegyver fejlődés: 66% esély:0; össz: 0%}
{Csatastatisztika; sebzés: 692, sebződés: 48, gyógyulás: 11, összesen: -37 ÉP}

Na, most már ideje lenne egy kis nyugalomnak! Folytatod a melót egy norpadolótikához méltó kitartással. Hirtelen zajra leszel figyelmes - valami közeledik! Egy pszi őselementál jön feléd.

Néhány mozdulatot teszel, mormolsz, és a következő másodpercben már hhaar burka vibrál körülötted. Távolról lángcsóva varázslatot lősz a másikra. 26 életpontot sebeztél. Ellenfeled speciális támadást alkalmaz: harsogva csattan rajtad egy teljes őrület pszi hatás. A támadásnak - hála az égnek - semmi eredménye sem volt. Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a hosszú íjjal célba találj. Elrepül 4 vashegyű nyíl. Több lövedéked átfúrja a pszi őselementál jobb oldalát. (4 támadással 86 életpontot sebezve.) A seb azonnal beforr! Meglengetve a Mjölborg kalapácsát ellenfeledre rontasz. Mjölborg kalapácsával gyilkos csapásokat szórva összezúzod a pszi őselementál fejét. (3 támadással 219 életpontot sebezve.) Din cséphadarójával megütöd a pszi őselementál fejét. (1 támadással 24 életpontot sebezve.) A pszi őselementál csápjai a jobb lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) (hárítasz: +2 ÉP.) A lény elszívja mentális energiáidat! (-1 pszi pont.) Csápjaival a pszi őselementál lecsap a bal karodra. (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) (hárítasz: +2 ÉP.) A szörny magába szívja csekélyke mentális erődet. (-2 pszi pont.) Véres nyál csordul ki a pszi őselementál száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 2148 tapasztalati pontot kaptál. {Lőfegyver fejlődés: 66% esély:+1; össz: 1%}
{Csatastatisztika; sebzés: 270, sebződés: 16, gyógyulás: 4, összesen: -12 ÉP}

No! Kezdesz kifáradni. Essünk túl a végső összecsapáson! Hopsz, szünet! Ellenfél a láthatáron! Egy magnetikus praglonc intéz feléd kihívást. Ebben a helyzetben a menekülés a legbölcsebb lépés. Szerencsére ellenfeled nem követett. [50 pontot használtál fel, van még 481.]

m 5 5 6 mozogsz délnyugatra, délnyugatra, nyugatra
[191,103] Továbbra is síkságon vagy.

Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy márványtornyot. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Sheran hívői építették. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy fekete lótuszt. Találsz egy nothar cserjét. Felfedeztél egy fekete kaktuszt. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy borkonyó cserjét. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy raaba-fát.
(Feltételes mászás:) Megforgatod a mászókampót, és felhajítod. Első alkalommal nem, de másodjára stabilan megakad az ablakban. Mászni kezdesz. Remegsz, ahogy a kötélbe kapaszkodva, a sima márványfalon mászol. Amikor felérsz, gyorsan bemászol az ablakon. Kilihegve magadat, körbenézel a sötét toronyszobában. Hirtelen valami moccan a kerek terem túlsó végében. Egy kőkorszaki szaki!

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a hosszú íjjal. Elrepül 4 bronzhegyű nyíl. Pár lövedéked átjárja a kőkorszaki szaki bal lábát. (4 támadással 25 életpontot sebezve.) A szörny megpróbálja pillantás-fegyverét alkalmazni. (A tükörpáncél védett meg.) Meglengetve a Mjölborg kalapácsát ellenfeledre rohansz. Mjölborg kalapácsával kegyetlenül megütöd a kőkorszaki szaki testét. (1 támadással 52 életpontot sebezve.) Din cséphadarójával gyilkos csapást mérve bezúzod a kőkorszaki szaki jobb lábát. (1 támadással 34 életpontot sebezve.) Egy kézmozdulatot teszel, majd ellősz egy tűzeső varázslatot. 57 életpontot sebeztél. A kőkorszaki szaki mancsa centiméterekre az arcodtól suhan el! A kőkorszaki szaki még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 bronzhegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 kőszemet. 629 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 168, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Rémülten felnyögsz: még egy szörny ront rád! Egy sötét gnóm!

A csata nem lesz könnyű: célpontod számodra ismeretlen védekező varázslatot rak magára. Ellenfeled sötét halál varázslatot lő rád. Semmi hatás! Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a hosszú íjjal. Elrepül 4 bronzhegyű nyíl. Lövedékeiddel perforálod a sötét gnóm nyakát. (4 támadással 73 életpontot sebezve.) A sötét gnóm összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 bronzhegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a sullár hólyagot, szereztél 3 csepp spirituszt. 466 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 73, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Érdemes volt a nyakadat kockáztatni! Az ablak alatt megtalálod, amiért jöttél - szereztél 1 nagy bronzkulcsot. Miután lemászol a torony falán, egy rántással kiakasztod a kampót, és elpakolod. A távcsővel lassan körülnézel. Amint a kukkert keletre fordítod, megpillantasz egy kristálypalotát. Délkeletre nézve látsz egy kihívás tornyát. Nyugatra egy Fairlight oltár van. Északra egy Tharr oltár van. Elrakod a távcsövet. Valaki már majdnem teljesen learatta előtted a vajbanán-bokrot. Azért maradt még néhány fürt! (+2 kaja.) Észreveszel valamit a földön. Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északra. Találsz még kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délre vezetnek.

(Továbbmész...) [190,104] Bozóttal teli terepre értél. Rövid megszakítás a sík vidék egyhangúságában. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy amniosz-fát. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Fairlight híveié. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Fairlight rúnaköve. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy fekete lótuszt. Ritka errefelé a fekete manógyerek, de te mégis találtál egyet. Találkozott egy tintacsigával és az leköpte. Feketén nem mer hazamenni, mert fél, hogy otthon el fogják verni. Ha van nálad púderkő, azzal újra kifehérítheted a bőrét, megmentve a veréstől. Ehhez 8 TVP-t kell elköltened (28. jellempróba). Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy borkonyó cserjét. Látsz egy régészeti lelőhelyet. Hát ezek a Technika Ördögei már egész Ghallát felszántják? Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Egy korhadt fatönk belseje jó búvóhelynek tűnik. Akár iskolát is nyithatnál, úgy megy a rejtőzés. A végén persze győz a kíváncsiság. Ez nem lehet más, mint egy bűbájlidérc. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő.

Kutatásodat siker koronázza, két savanyú vadnarancs képében. (+1 kaja.) Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. A szerencsédben bízva csendesen meglapulsz egy bokor tövében. Akár iskolát is nyithatnál, úgy megy a rejtőzés. A végén persze győz a kíváncsiság. Azonnal felismered, hogy ellenfeled egy kputtyintó csalán volt. Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz.


(Továbbmész...) [189,104] Még mindig bozótos.

Találsz egy borkonyó cserjét. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy szent tölgyfát. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Raia hívői építették. Vándorlásod során egy különös szoborra bukkansz. Milliárdnyi színes, apró porszem kavargásából áll össze. A szobor magát Chara-dint ábrázolja, amint behódol egy nála nagyobb istennek, ami nem más, mint Syrac Hold. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy Chara-din monolitját. Egy öregasszonyt pillantasz meg. Egy rakás fát próbál a hátára emelni, de nem sikerül neki. Ha segítesz neki, 6 TVP-t kell elköltened (32. jellempróba).
(Feltételes segítség:) Felrakod a vénasszony hátára a rőzsét. Hálásan szól hozzád: - Az istenek segítsenek utadon! (+2 jóság.)
Nocsak, egy quwarg! Gyorsan eltaposod a kártevőt. 1 tapasztalati pontot kaptál. [52 pontot használtál fel, van még 429.]

m 5 mozogsz délnyugatra
[188,105] Épületek tűnnek fel. Látsz egy templomot. Dornodon híveié.

Megpillantasz egy épületet. Közelebbről látod, hogy egy fekete mágustorony (643. épület.). [6 pontot használtál fel, van még 423.]

vtn 373 varázslat tanulás: a 373. varázslatot
Félve közelebb óvakodsz. Remegve kopogtatsz a lapos rézkoponyával. Sokáig semmi, de aztán nyikordul az ajtó, és megjelenik egy sebekkel borított testű alak! Őt a sebek azonban cseppet sem zavarják. Talán egy lélek nélküli, emberi maradványokból összevarrt, miksziszi húsgólemmel állsz szemben? A mágus örömmel fogad, és a piszkos anyagiak megbeszélése után kezdetét veszi végre a hosszadalmas tanulás. A kézmozdulatokon, varázsszavakon, anyagi komponenseken kívül még rengeteg fontos dolgot elsajátítasz. Most már el tudod mondani a varázslatot, de másnak sajnos nem tudod megtanítani. A varázsló varázslat, amelyet kaptál: banshee-sikoly. (ld. enc.) A húsgólem kikísér a bejárathoz. [35 pontot használtál fel, van még 388.]

tv 373 támadó/véd. varázslat a 373. varázslatot
Támadó varázslatok listájára került: banshee-sikoly. [0 pontot használtál fel, van még 388.]

m 7 7 mozogsz északnyugatra, északnyugatra
[187,104] Folytatod sétádat a házak közt. Egy kapualjban gyanús árnyat pillantasz meg. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy őrült varázsló. Itt csata lesz.

Nem árt valamilyen védekező mágiát alkalmazni: hhaar burka létrehozásához szükséges szavakat mormolsz. A másik mormol valamit: egy láthatatlan védekező varázslat! Egy lángcsóva varázslatot dobsz ellenfeledre. 15 életpontot sebeztél. Egy izomernyesztés varázslatot dob rád a másik. Szerencsére nem hatott rád. Ellenfeled egy kézmozdulatot tesz, majd ellő egy energiafolyam varázslatot. Szerencsére nem hatott rád. Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a hosszú íjjal. Elrepül 4 vashegyű nyíl. Pár lövedéked átjárja az őrült varázsló fejét. (4 támadással 82 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a vashegyű lándzsát. Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát ellenfeledre ugrasz. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod az őrült varázsló testét. (4 támadással 127 életpontot sebezve.) Din cséphadarójával megcsapod az őrült varázsló törékeny testét. (1 támadással 32 életpontot sebezve.) Elhajolsz az őrült varázsló ütése elől, de a fejed tetejét így is horzsolja. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) (hárítasz: +1 ÉP.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Kincs! KIIINCS! Lássuk, mire bukkantál: 4 pirkit és egy kék orchidea. 2142 tapasztalati pontot kaptál. {Lőfegyver fejlődés: 66% esély:+1; össz: 1%}
{Csatastatisztika; sebzés: 256, sebződés: 5, gyógyulás: 1, összesen: -4 ÉP}

Utad során felfedezel egy templomot. Leah hívei emelték. Kiásol a földből pár vadhagyma-gubót. (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [186,103] Síkság, továbbra is csak síkság.

Oldalt pillantva, meglátsz egy Thargodan csatamezőt. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy kihívás tornyát. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Raia híveié. Észreveszel egy régészeti lelőhelyet. Kíváncsian bámulsz bele a kiásott gödrök egyikébe. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amikor délre nézel, észreveszel egy épületet. Nyugatra nézve látsz egy márványtornyot. Északnyugatra egy Chara-din monolitja van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. [12 pontot használtál fel, van még 376.]

kut 50 kutatsz 50 pontért
Néma, síri csendben kezdesz el egy találomra kiválasztott helyen ásni. Idegen, nem evilági sziszegést hallasz, és egy pillanatra megdermedsz. A fenébe, itt nincs semmi! Újabb helyet keresel az ásásra. Nem is érzed már a karod, talán egy órája kutatsz? Két órája? Nem baj, a kincs mindent megér. Hirtelen zajra leszel figyelmes - valami közeledik! Egy Mnebolath intéz feléd kihívást.

Védekezésképp villámgyorsan felhúzol egy hhaar burka varázst. Potenciális célpontod gyorsan felrak egy láthatatlan védekező mágiát. Egy lángcsóva varázslatot dobsz ellenfeledre. 19 életpontot sebeztél. Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a hosszú íjjal beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 4 ezüsthegyű nyíl. Lövedékeiddel perforálod a Mnebolath rücskös testét. (4 támadással 69 életpontot sebezve.) A lényből áradó sugarak sejtjeidet pusztítják. (-7 életerő.) A párducbőr pénztárcád megóvja aranyaidat a sugárzástól. A szörny nagy levegőt vesz, majd borzalmasan hideg levegőt okád. Szerencsére nem kaptál telitalálatot. (35 életpontot vesztettél.) Megmarkolva a Mjölborg kalapácsát a másikra ugrasz. Mjölborg kalapácsával gyilkos csapásokat szórva összezúzod a Mnebolath bal lábát. (3 támadással 135 életpontot sebezve.) Din cséphadarójával megcsapod a Mnebolath testét. (1 támadással 25 életpontot sebezve.) A Mnebolath csapásokat oszt a jobb karodra karmaival. (3 támadástól 19 életpontot vesztesz.) (hárítasz: +4 ÉP.) A lényből áradó sugarak sejtjeidet pusztítják. (-5 életerő.) A párducbőr pénztárcád megóvja aranyaidat a sugárzástól. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 ezüsthegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Átkutatod a tetemet. A következő kincseket találtad: 2 gyöngymangó. 2209 tapasztalati pontot kaptál. {Lőfegyver fejlődés: 66% esély:0; össz: 0%}
{Csatastatisztika; sebzés: 248, sebződés: 66, gyógyulás: 4, összesen: -62 ÉP}

Hú! Ez kemény volt! Vajon érdemes tovább kockáztatni? Hát persze! A haszon mindenek előtt. Előgördül egy Thargodan koponya, és valami megcsillan benne! Nemhiába, alkalmas tápszereket találsz! Nézzük, milyen kincsre bukkantál: egy kígyóbőr kesztyű. Valami motoszkál melletted! Minden eshetőségre készen lazítod el izmaidat. Egy csapat Chara-din fattya készül a lemészárlásodra.

Ki tudja, mire készül a másik - jobb az óvatosság! A biztonság kedvéért felraksz egy hhaar burka varázst. Egy lángcsóva varázslattal köszöntöd a másikat. 26 életpontot sebeztél. Ellenfeled egy kézmozdulatot tesz, majd ellő egy varázslatlopás varázslatot. Szerencsére nem hatott rád. A hosszú íjjal célzol és lősz. Elrepül 4 vashegyű nyíl. Alaposan megsorozod a Chara-din fattya fejét. (4 támadással 82 életpontot sebezve.) Marokra fogva a Mjölborg kalapácsát a másikra rohansz. Mjölborg kalapácsával néhányszor megcsapod a Chara-din fattya testét. (4 támadással 184 életpontot sebezve.) Din cséphadarójával néhányszor épp csak megérinted a Chara-din fattya bal lábát. (2 támadással 60 életpontot sebezve.) A 8 Chara-din fattya harapásai nyomán sebek nyílnak a lábadon és karodon. (4 támadástól 21 életpontot vesztesz.) (hárítasz: +5 ÉP.) Mjölborg kalapácsával néhányszor megcsapod a Chara-din fattya jobb lábát. (4 támadással 190 életpontot sebezve.) Din cséphadarójával gyengén megütögeted a Chara-din fattya testét. (2 támadással 57 életpontot sebezve.) Harapásokat kapsz a bal karodba és kezedbe! (5 támadástól 26 életpontot vesztesz.) (hárítasz: +6 ÉP.) Mjölborg kalapácsával néhányszor megcsapod a Chara-din fattya testét. (2 támadással 87 életpontot sebezve.) Din cséphadarójával súrolod a Chara-din fattya testét. (1 támadással 35 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről az 1 Chara-din fattya, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) (hárítasz: +1 ÉP.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 2894 tapasztalati pontot kaptál. {Lőfegyver fejlődés: 66% esély:+1; össz: 1%}
{Csatastatisztika; sebzés: 721, sebződés: 52, gyógyulás: 12, összesen: -40 ÉP}

Kicsit a vártnál nagyobb a Thargodan csatamező populációja. No sebaj! Tovább piszkálod a földet, nem tanulva a leckéből. Hangot hallasz magad mögött, mire fedezékbe ugrasz, és hátranézel. Egy Mnebolath készül a lemészárlásodra.

Megfontoltan felméred a helyzeted, majd elmormolsz egy hhaar burka varázslatot. A halálraítélt, aki veled szemben áll, küszködik életéért: elmormol egy láthatatlan védekező varázst. Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy lángcsóva. 25 életpontot sebeztél. Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a hosszú íjjal. Elrepül 4 ezüsthegyű nyíl. Több lövedéked átfúrja a Mnebolath rücskös testét. (4 támadással 82 életpontot sebezve.) A lényből áradó sugarak sejtjeidet pusztítják. (-3 életerő.) A párducbőr pénztárcád megóvja aranyaidat a sugárzástól. A szörny nagy levegőt vesz, majd borzalmasan hideg levegőt okád. Szerencsére nem kaptál telitalálatot. (31 életpontot vesztettél.) Vad csatakiáltással, felemelve a Mjölborg kalapácsát a másikra rohansz. Mjölborg kalapácsával gyilkos csapásokat szórva összezúzod a Mnebolath testét. (2 támadással 97 életpontot sebezve.) Din cséphadarójával megütöd a Mnebolath testét. (1 támadással 31 életpontot sebezve.) A Mnebolath csapásokat oszt a jobb karodra karmaival. (3 támadástól 14 életpontot vesztesz.) (hárítasz: +3 ÉP.) A szörny sugárzása sejtjeidet roncsolja. (-6 életerő.) A párducbőr pénztárcád megóvja aranyaidat a sugárzástól. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 ezüsthegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Alaposan átvizsgálod a tetemet. Nemhiába, alkalmas tápszereket találsz! Nézzük, milyen kincsre bukkantál: egy gyöngymangó és egy ezüst nyaklánc. 2209 tapasztalati pontot kaptál. {Lőfegyver fejlődés: 66% esély:+1; össz: 1%}
{Csatastatisztika; sebzés: 235, sebződés: 54, gyógyulás: 3, összesen: -51 ÉP}

No! Kezdesz kifáradni. Essünk túl a végső összecsapáson! Hohó, nem úszod meg a dolgot harc nélkül, valami agresszív dolog közeleg! Egy Orkhan Thai jön feléd.

Védekezésképp villámgyorsan felhúzol egy hhaar burka varázst. Egy számodra ismeretlen védekező rúnavarázst mormol el ellenfeled. Ellenfeledre lángcsóva varázslatot lősz. 4 életpontot sebeztél. Egy tűzgolyó varázslattal köszönt csatapartnered. 19 életpontot vesztettél. A hosszú íjjal ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 4 vashegyű nyíl. Lövedékeiddel perforálod az Orkhan Thai tűztestét. (4 támadással 81 életpontot sebezve.) A seb azonnal beforr! A szörny nagy levegőt vesz, majd tüzed okád. A tűztámadás kevésbé volt veszélyes, mint ahogy számítottad. (36 életpontot vesztettél.) Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Mjölborg kalapácsával gyilkos csapásokat szórva összezúzod az Orkhan Thai jobb lábát. (4 támadással 179 életpontot sebezve.) Din cséphadarójával néhányszor megcsapod az Orkhan Thai tűztestét. (2 támadással 49 életpontot sebezve.) Egy tűzeső varázslatot dobsz ellenfeledre. 23 életpontot sebeztél. Az Orkhan Thai Neked esik, és mancsaival püfölni kezd. (2 támadástól 12 életpontot vesztesz.) (hárítasz: +3 ÉP.) A varázsló kitárja kezét, néhány szót mormol, és pusztító tüzet lő rád. Alig pörkölődsz. 22 életpontot vesztettél. Az Orkhan Thai meglegyint mancsával, de csak súrol. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) (hárítasz: +2 ÉP.) A mágus kinyújtja a kezét, és a lángok elborítanak téged! Alig pörkölődsz. 17 életpontot vesztettél. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Átkutatod a tetemet. Kincs! KIIINCS! Lássuk, mire bukkantál: 24 arany, egy nagy vaskulcs, 2 fekete gyöngy és egy obszidián függő. 2842 tapasztalati pontot kaptál. {Lőfegyver fejlődés: 66% esély:0; össz: 0%}
{Csatastatisztika; sebzés: 256, sebződés: 112, gyógyulás: 5, összesen: -107 ÉP}

Hihetetlen teljesítmény volt! Büszke vagy magadra. Megvizslatod, hogy honnét bújt elő a szörny, és ott kutakodsz tovább. Úgy tűnik, alkalmasan betápoltál. Szerzeményed: egy csontpálca, egy rézgolyó, 3 ugh méreg és 3 arany. A levegő remegni kezd: a teleportáció ózonillata! Nem szívesen bunyóznál most egy Thargodan herceggel, úgyhogy hanyatt-homlok menekülsz.
(Feltételes gyógyítás:) Egy darab bőrrel elkötöd a kezedet, majd egy óvatos mozdulattal eret vágsz magadon. Örömmel figyeled, hogyan távozik belőled a rossz, beteg vér. Bekötözöd a sebet, s máris sokkal jobban vagy. (+264 életerő.) [90 pontot használtál fel, van még 286.]

be 502 4 bemész az 502. épületbe
Odasétálsz a kihívás tornyához, és közlöd a gnómmal, hogy szeretnél végigdöngetni a(z) 4. szinten. Kifizeted a gnómnak a 20 arany belépőt, és belépsz a félhomályba. Ki látott már ilyet! Lépcső helyett kötélhágcsó vezet a magasba. Mit lehet tenni, mászni kezdesz. Egyszer visszanézel, és rögtön meg is szédülsz. De végül felérsz, erősen zihálva. Egy mosolygó törpe vár odafent, mellén névjegykártya: "Gyémántgyúró Tarfin". Köszönt téged, majd elmondja, mi a feladat. A próba során bizonyítanod kell, hogy sokoldalú ismeretekkel rendelkezel. Nos, mennyire vagy járatos a barkácsolásban? Dobj össze egy zárnyitó készletet! [A komponenseknek a birtokodban kell lennie a próba teljesítéséhez, de pótolják őket a próba végeztével. Szerszámot és kemencét stb.-t a kalandmester biztosít. Plusz TVP költség nincs, az elkészített tárgyat nem kapod meg.] A fenébe - hiányzik legalább egy tárgy, ami a készítéshez szükséges!
Kudarc, a fenébe! Fejedet rázod. Talán majd legközelebb jobban megy - vigasztal a kalandmester, és egy villanás után már a torony előtt találod magad. [10 pontot használtál fel, van még 276.]

m 6 5 mozogsz nyugatra, délnyugatra
[185,103] Továbbra is síkságon vagy. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy márványtornyot. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Raia hívői építették. Ráérősen sétálsz, amikor egy aprócska alakot pillantasz meg, aki - kezében egy darab sült hússal - egy hatalmas troll elől menekül lélekszakadva. Ha segíteni akarsz az árnymanó kölykön, 5 TVP-re és 2 kajára van szükséged (41. jellempróba).
(Feltételes segítség:) Megragadod a kölyök grabancát, és a rémült fiúcskát a hátizsákod mögé bújtatod. Heves integetéssel felhívod magadra a troll figyelmét, majd mikor lihegve megáll előtted, elmagyarázod neki, hogy elkaptad azt a szemtelen tolvajt, s visszaszerezted az ebédjét. Ezek után meggyőző mosoly kíséretében átnyújtod a trollnak a két kaját. Az döbbenten bámul rád, majd dörmögve köszönetet mond, és fejcsóválva távozik. (+2 jóság.)
(Feltételes mászás:) Minden erődet összeszedve, felhajítod a kampót (persze a kötél innenső végét fogod). A kampó megakadt odafent! Megkezded a felfelé kapaszkodást. Borzalmas erőpróba a falon való felmászás, de valahogy csak felérsz. Beugrasz az ablakon. Odabent félhomály fogad. Lejáratot nem látsz az alsóbb szintekre, és a szoba berendezése egyetlen asztal. Mielőtt hozzálátnál az alaposabb kutatáshoz, a torony lakóját a másvilágra kell küldened. Egy kőkorszaki szaki!

A közelharc előtt még megeresztesz a hosszú íjjal néhány lövedéket. Elrepül 4 bronzhegyű nyíl. Alaposan megsorozod a kőkorszaki szaki jobb vállát. (4 támadással 25 életpontot sebezve.) A szörny megpróbálja pillantás-fegyverét alkalmazni. (A tükörpáncél védett meg.) Elszántan a másikra támadsz. Mjölborg kalapácsával iszonyatosan megcsapod a kőkorszaki szaki fejét. (1 támadással 48 életpontot sebezve.) Din cséphadarójával iszonyatosan megcsapod a kőkorszaki szaki testét. (1 támadással 37 életpontot sebezve.) A kőkorszaki szaki mancsa nem tudott sebet ejteni Rajtad. A kőkorszaki szaki összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 bronzhegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 kőszemet. 629 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 110, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Valami puhára lépsz. Még egy alvó szörny, ami rögvest felriad! Egy sötét gnóm!

Ellenfeled számodra ismeretlen védekező varázslattal készül a csatára. Ellenfeled jégcsóva varázslatot lő rád. 10 életpontot vesztettél. Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a hosszú íjjal. Elrepül 4 bronzhegyű nyíl. Több lövedéked átfúrja a sötét gnóm bal karját. (4 támadással 89 életpontot sebezve.) A sötét gnóm összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 bronzhegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a sullár hólyagot, szereztél 3 csepp spirituszt. 466 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 89, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

A falak tövében szétszórt bútorroncsok között kezdesz kutatni. Sikerrel! Találtál 1 ezüst kulcsot. Mikor lemásztál a kötélen, egy laza rántással kiakasztod a vaskampót, és elcsomagolsz.
(Vándorcirkusz:) Nahát! Az orrod előtt cirkuszos sátrak emelkednek ki a földből. Izgatottan indulsz el közöttük, jobbra-balra kapva fejed a rengeteg színes dolog láttán. Mielőtt elvegyülhetnél a tömegben, egy törpe lép eléd. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelődtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).] Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Messze délkeletre látsz egy épületet. Délnyugatra nézve látsz egy ősi csatamezőt. Északnyugatra egy Tharr oltár van. Északra egy Chara-din monolitja van. Elteszed a látcsövet.

Oppsz, egy kenyérfa! Sajna, már csak egy kenyér van rajta. (+2 kaja.)

(Továbbmész...) [184,104] Továbbra is síkságon vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy nagyobb cserje. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy ősi csatamezőt. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Tharr hívői építették. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Messze nyugatra látsz egy Raia oltárt. Elteszed a látcsövet.

[45 pontot használtál fel, van még 231.]

kut 30 kutatsz 30 pontért
Kinézel egy helyet, ahol több fehér csont is kimered a föld alól, és ásni kezdesz. Hideg szél borzolja a hátadat. Micsoda csata lehetett itt valaha! Több ezres seregek csaphattak össze, sejted a csatamező kiterjedéséből. Fütyörészni próbálsz munka közben, de igen ijesztően hangzik, úgyhogy inkább abbahagyod. Hatodik érzéked veszélyt jelez, ezért átmenetileg felfüggeszted a fosztogatást. Egy sírlidérc jön feléd.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a hosszú íjjal. Elrepül 4 bronzhegyű nyíl. Pár lövedéked átjárja a sírlidérc rothadó húsát. (4 támadással 93 életpontot sebezve.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 bronzhegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 561 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 93, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Folytatod az exkavációt. A következő tíz perc sem hoz eredményt, de majd csak lesz valami. Hopsz, szünet! Ellenfél a láthatáron! Egy óriás csontváz jön feléd.

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a hosszú íjjal. Elrepül 4 vashegyű nyíl. Több lövedéked átfúrja az óriás csontváz zörgő csontjait. (4 támadással 37 életpontot sebezve.) Ellenfeled mereven rádnéz, majd megindítja mentális támadását. Mentális barikád mögé bújva, ellenállsz a félelem-sugaraknak. Fegyvert váltasz: előkapod a vashegyű lándzsát. Marokra fogva a vashegyű lándzsát a másikra ugrasz. Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod az óriás csontváz testét. (4 támadással 91 életpontot sebezve.) Din cséphadarójával eltalálod az óriás csontváz testét. (1 támadással 26 életpontot sebezve.) Az óriás csontváz karma a fejed mellett suhan el! Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 878 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 154, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Undorítók ezek a lények, ebben a csonttemetőben élnek! Folytatod a melót egy varkaudarhoz méltó kitartással. Megzavartak! Bosszankodsz. Egy óriás csontváz intéz feléd kihívást.

A hosszú íjjal ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 4 vashegyű nyíl. Pár lövedéked átjárja az óriás csontváz jobb lábát. (4 támadással 26 életpontot sebezve.) Ellenfeled mereven rádnéz, majd megindítja mentális támadását. Fölényesen, tudomást sem veszel a próbálkozásáról. Fegyvert váltasz: előkapod a vashegyű lándzsát. Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát a másikra rontasz. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd az óriás csontváz zörgő csontjait. (4 támadással 92 életpontot sebezve.) Din cséphadarójával megütöd az óriás csontváz testét. (1 támadással 30 életpontot sebezve.) Egy tűzeső varázslatot dobsz ellenfeledre. 62 életpontot sebeztél. Az óriás csontváz karma a fejed mellett suhan el! Véres nyál csordul ki az óriás csontváz száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 878 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 210, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Hu, azért valószínűleg nem ez volt a csatamezőt uraló főszörny. Hatodik érzéked veszélyt jelez, ezért átmenetileg felfüggeszted a fosztogatást. Egy orgoró támad rád.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a hosszú íjjal. Elrepül 4 vashegyű nyíl. Lövedékeiddel perforálod az orgoró jobb lábát. (4 támadással 25 életpontot sebezve.) A lény mereven rádnéz. (A tükörpáncél védett meg.) Fegyvert váltasz: előkapod a vashegyű lándzsát. Marokra fogva a vashegyű lándzsát a másikra rohansz. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd az orgoró sziklatestét. (3 támadással 65 életpontot sebezve.) Din cséphadarójával eltalálod az orgoró sziklatestét. (1 támadással 29 életpontot sebezve.) Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy tűzeső. 44 életpontot sebeztél. Az orgoró megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Az orgoró ollója a levegőben csattan. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 kőszemet. 1020 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 163, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Valami szöget üt a fejedbe - lehet, hogy a szörnyek összegyűjtöttek már minden kincset? Gyorsan követed az iménti támadó nyomait visszafelé. Igen, ez egy jó ötlet volt! Hehe. Kincs! KIIINCS! Lássuk, mire bukkantál: egy tolmokov-koktél, egy bakkura csizma, egy nyu-shuriken és egy mutáns csont. A messzeségben múmiák és tetememberek imbolygó hada közeledik. Itt az ideje a mai fosztogatási program befejezésének! [30 pontot használtál fel, van még 201.]

* 1. BP: használod a 235. tárgyat
Dudálni kezdesz. Kiválóan képzett, tehetségét teljes mértékben kihasználó zenész módjára játszol. Ez jól esett! (+21 varázspont.) [40 pontot használtál fel, van még 161.]

* 2. BP: t. energia kisütése: 3 1
Tudatpajzsot feszítesz elméd köré. [10 pontot használtál fel, van még 151.]

* 3. BP: elmormolod a 3. varázslatot
Énekbe kezdesz a mágia különös nyelvén. A kisülni készülő varázslat a következő pillanatban már benned van. Elmormoltad az éber kakukk varázslatot! Kakukk! Kakukk! [-6 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 151.]

* 4. BP: használod a 163. tárgyat
Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [5 pontot használtál fel, van még 146.]
Nem tudsz ellenállni, egy kicsit olvasgatod a sötét tekercseket. (+1 gonoszság.) [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 10, 16, 7.
Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. 2 kaját fal föl a pikkelyes ptog. 3 kaját fal föl a sivatagi doareg. A nap kalandjaitól megfáradtan, táborhelyet keresel. A fáradtság a legjobb altatómester: szinte azonnal elalszol. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.)
Gratulálok, a következő szintbe léptél! A minősítésed mostantól széttápolt kalandozó lord helyett szaggatott fülűre tápolt kalandozó mester. Ennek eredményeképp, karaktered a következő fejlődést tapasztalja: +34 max. varázspont, +12 max. életerő, +1 támadás, eloszthatsz 3 tulajdonság-pontot, és 3 képesség-pontot.
Elmúlt az agyletapogatás hatása.
Ebben a körben 146 pontod maradt, ebből a következő körre 146 pontot vihetsz át. Kapsz még 535 pontot. A következő körben tehát 681 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


BANSHEE-SIKOLY (373. VARÁZSLÓI VARÁZSLAT)
Hallottál már ezekről a noth-szellemekkel rokon elkárhozott elf lelkekről, a bansheekról? Ha igen, akkor bizonyára tudod, hogy képesek rettenetes hangjukkal elpusztítani ellenfelüket. Most már te is megteheted ezt, hiszen ez egy varázslat, ami nem tesz mást, mint egy elemi hangcsapást küld az ellenfél irányába, pont olyan rezonanciával, ami pusztítja annak szöveteit. Ahhoz, hogy minél jobban eltaláld a megfelelő hangmagasságot, nem árt, ha minél képzettebb zenész vagy, de azért van egy határ, amit nem tudsz átlépni anélkül, hogy a hangszálaid ne károsodjanak. A játék nyelvére lefordítva: ezzel a 20 VP-be kerülő varázslattal a zene szakértelmeddel arányosan tudsz sebezni a harcban, minden 4. szint után d10-et, egészen a 30d10-ig, ahol a varázslat sebzése bemaxol. A varázslat sebzését a sikeres mentődobás felezi.

KARAKTERLAP

Kalhid, egy barna, copfos hajú, kék szemű ember férfi vagy. Körszakállad és bajuszod van. Bőröd teljesen fehér! Raia követője vagy. A Humán Páholy (#9145) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 394. fordulód.

Erő: 43 (44) Szint: 26 Merészség: 5/5 Magasság: 173 cm
IQ: 43 (45) Támadás: 29 Agresszió: 3 Testsúly: 93 kg
Ügyesség: 38 (52) Védekezés: 95 Menekülés: 30 % Életkor: 28/28 év
Egészség: 40 (46) Életpont: 415/349 Jellem: jó (439) Tul. pont: 3
Szerencse: 37 (47) Varázspont: 441/346 Pénz: 1057 arany Kép. pont: 4
Tudatpont: 18/0 Pszi pont: 77/-4 Halhatatlanság: 1 % EFejl: 27
Eddig összesen 2502 szörnyet (16 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 25016 TP-t kaptál. Jelenleg 1714593 TP-d van. A következő szinthez még 285407 TP szükséges. Trófeáid: Kitaszított, taalru, Notermanthi. A 348. fordulódban 1171 arany került a bankszámládra. 1686 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva. Eddig 1 többszemélyes kalandot teljesítettél.

HARCI ISMERETEK
víziharc: 9/70 ökölvívás: 22/82 szúrófegyverek: 24/35 (+2%)
vágófegyverek: 12/9 ütőfegyverek: 27/32 (+11%) lőfegyverek: 27/47 (+5%)
dobófegyverek: 10/78

Feltételes fegyverváltás: mandibulakasza (#127) << vashegyű lándzsa (#182) << Mjölborg kalapácsa (#523)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); bronzhegyű nyíl (#94) (1 -10.); vashegyű nyíl (#176) (11 -996.); ezüsthegyű nyíl (#323) (997 -); mérgezett vasnyíl (#187) ( kalandozókra);
Óvatosság (labirintusokban): 2 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 36/82 (+20%) 2. nyomkövetés: 65/18 (+8%) 3. lopás: 1/31
4. mászás: 17/23 (+6%) 5. csapdakészítés: 25/13 (+5%) 6. csapdaészlelés: 36/29
7. gyógyítás: 102/70 (+20%) 8. titkosírás: 4/62 9. felderítés: 31/19 (-25%)
10. szörnyidomítás: 13/74 11. teológia: 22/19 (+1%) 12. taumaturgia: 42/37
13. szerencsejáték: 7/14 14. versengés: 4/51 15. harcművészetek: 10/44
16. zene: 59/61 (+40%) 17. szörnyismeret: 8/52 18. pszi: 7/53 (+8%)
19. zárnyitás: 7/53 20. vadászat: 19/39 21. bányászat: 33/58
22. úszás: 26/2 (+10%) 23. csapatmunka: 1/79

FELTÉTELES PARANCSOK (még 4 lehet)
deus ex machinád 20 mezőre repítsen
gyógyítasz 80% életerő alatt 40 TVP-ért
segítesz max. 20 TVP-ért
udvarolsz a 4300. karakternek
ásol max. 32 TVP-ért
készítesz móri gyümölcsöt (#116) (max. 3 darabot ), vashegyű nyilat (#176) (max. 10 darabot ), mérgezett vasnyilat (#187) (max. 6 darabot ), gyógykenőcsöt (#313) (max. 10 darabot ), kerek követ (#19) (max. 10 darabot ), borkonyó bibét (#312) (max. 10 darabot ), gránátlövedéket (#526) (max. 20 darabot )
mászol max. 300 TVP-ért
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 16)
varkaudar iszákos (#688)
Barátságosság (aktív: 6, max: 16)
rőtmanó berzerker (#369), ember (#1), semlegesek (#989), jók (#990), bűbájlidérc (#761), pikkelyes ptog (#470), Igaz Barátok (9141. KT)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) tüskepajzs (#30, 4 VP) lángcsóva (#31, 5 VP)
hhaar burka (#32, 6 VP) izomernyesztés (#33, 6 VP) varázsvédelem (#34, 8 VP)
mágiatörés (#35, 10 VP) védelem sav ellen (#36, 12 VP) villámcsapás (#50, 18 VP)
varázslat olvasása (#67, 30 VP, 20 TVP) láth. észlelése (#78, 7 VP, 5 TVP) városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP)
varázsital főzése (#100, 30 VP) felszínre ugrás (#109, 25 VP, 5 TVP) városi teleport II (#181, 60 VP, 10 TVP)
vízlélegzés (#185, 15 VP, 5 TVP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP) szívküldi (#368, 5 VP, 5 TVP)
banshee-sikoly (#373, 20 VP)
Papi varázslataid
éber kakukk (#3, 6 VP) gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP)
tündérfény (#25, 1 VP) rúnapukkasztás (#94, 0 VP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) kí koncentráció (#69, 14 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP)
szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
éber kakukk (#3)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
16. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 6, max: 10)
mágiatörés (#35), energiatüskék (#29), lángcsóva (#31), izomernyesztés (#33), villámcsapás (#50), banshee-sikoly (#373)
Védekező varázslatok (aktív: 4, max: 10)
hhaar burka (#32), védelem sav ellen (#36), tüskepajzs (#30), varázsvédelem (#34)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 5, max: 59 - védekező varázslatokkal együtt)
villámcsapás (#50) >> nők (#999) villámcsapás (#50) >> férfiak (#998)
villámcsapás (#50) >> autentikus vámpír (#154) villámcsapás (#50) >> szutykos remák (#191)
lángcsóva (#31) >> pszi elementál (#221)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
sivatagi doareg (#240) (málhás: +40 kg teher) státusz: OK
pikkelyes ptog (#470) (hátas: 10 lépés/kör; 6 TVP/lépés; +10 védettség; +4 támadás;) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Bizonyítsd be, hogy a lelked tiszta, és nem a pénz iránti mohóság vezérel: áldozz fel 100 aranyat számomra.
2.) Ölj meg egy félelem-járót: a gonosz küldönce!
3.) Irtsd a sötétség követőit - mutass be oltáromnál két szvó-ektoplazmát, és semmisítsd meg!

HŐSTETTEID
A varkaudarokat támogatva ennyiszer csaptál össze Borax király katonáival a második varkaudar invázió alatt: 6
Olimpiai helyezéseid: harmadik hely a 2. kategóriában a XXIX. olimpián.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
kaszt.kiteljesedés (166)
kp. varázsenergia (191)
kasztrop.kitágulás (197)
tudati szintlépés (226)
önismeret (236)
emberré faragás (252)
a butaság ára (273)
humán energia (278)
fejleszt.gyümölcse (292)
emberré faragás II (374)
emberiség ékköve (388)
kedvenc táborhely (395)
hárítás művészete (404)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) belefejlesztettél: 15 TU. szükséges még: 0 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 206 TU szükséges.)
Maradék TU, amit a következő fejlesztéseknél használhattok el: 1759.

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
138 arany (#50) 1 ezüsthegyű nyíl (#323) 1 kaja (#2)
2 kígyóbőr kesztyű (#49) 1 Muezli aranykeze (#442) 20 rézgolyó (#343)
1 szöges páncél (#65)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 bakkura csizma (#96) 2 bronzhegyű nyíl (#94) 1 csontpálca (#329)
1 ezüst kulcs (#184) 1 ezüst nyaklánc (#117) 2 fekete gyöngy (#99)
2 gyöngymangó (#135) 1 kék orchidea (#68) 3 kőszem (#304)
1 mutáns csont (#331) 1 nagy bronzkulcs (#185) 1 nagy vaskulcs (#186)
1 nyu-shuriken (#157) 1 obszidián függő (#195) 4 pirkit (#153)
6 spiritusz (#170) 1 tolmokov-koktél (#351) 3 ugh méreg (#166)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(184,104) ősi csatamező (#263), Tharr oltár, sírlidérc (#172), óriás csontváz (#176), orgoró (#170)
(185,103) márványtorony (#175), Raia oltár, 41. jellempróba, kőkorszaki szaki (#109), sötét gnóm (#132)
(186,103) Thargodan csatamező (#432), kihívás tornya (#502), Raia oltár, régészeti lelőhely (#1208), Mnebolath (#237), Chara-din fattya (#236), Orkhan Thai (#238)
(187,104) őrült varázsló (#255), Leah oltár
(188,105) fekete mágustorony (#643), Dornodon oltár
(189,104) borkonyó cserje (#311, belőle készíthető: #312), szent tölgyfa (#393), Raia oltár, művészi porolit (#720), Chara-din monolitja (#534), 32. jellempróba
(190,104) amniosz-fa (#202, belőle készíthető: #203), Fairlight oltár, Fairlight rúnaköve, 255. jellempróba, fekete lótusz (#446, belőle készíthető: #447), 28. jellempróba, borkonyó cserje (#311, belőle készíthető: #312), régészeti lelőhely (#1208), bűbájlidérc (#761), kputtyintó csalán (#247)
(191,103) márványtorony (#175), Sheran oltár, fekete lótusz (#446, belőle készíthető: #447), nothar cserje (#922, belőle készíthető: #923), fekete kaktusz (#577, belőle készíthető: #578), borkonyó cserje (#311, belőle készíthető: #312), raaba-fa (#935, belőle készíthető: #936), kőkorszaki szaki (#109), sötét gnóm (#132)
(192,102) Thargodan csatamező (#432), 47. jellempróba, Leah oltár, művészi porolit (#720), pszi őselementál (#258), Chara-din fattya (#236)
(193,102) borkonyó cserje (#311, belőle készíthető: #312), rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), régészeti lelőhely (#1208), oltár, 34. jellempróba

Üzenet küldése a karakternek