307. forduló, 309. forduló, Kripta Gitta összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2007. dec. 12. 9h:14'
EZ A 317. JÁTÉKHETED, 308. FORDULÓD
318. játékheted kezdete: dec. 14.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #3454
SZÁMLA : XXXX

KRIPTA GITTA KALANDJAI


42 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [122,114] koordinátán. Ez az idő nem múlt el esemény nélkül:
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Felmutatod a hűségérmédet. Kifizetted a megvett 1 varkaudar látógömböt (302 arany). Egy meghökkentő lénnyel találkozol. Alakját tündöklő, a szivárvány minden színében játszó misztikus fény veszi körül. A jelenség bár nem vakít el, képtelen vagy kivenni viselője részleteit. Az ismeretlentől való félelem érzésével állsz tovább. Érzékeled auráját: vakító fehér! Ah, a fenébe vele! Elmosolyodsz, majd vad csatakiáltással a másikra rohansz.

Nem árt valamilyen védekező mágiát alkalmazni: hhaar burka létrehozásához szükséges szavakat mormolsz. A halálraítélt, aki veled szemben áll, küszködik életéért: elmormol egy láthatatlan védekező varázst. Mentális támadást alkalmazol: bevetsz egy agykorbács pszit. 23 életpontot sebeztél. Egy lángcsóva varázslattal köszönt csatapartnered. 10 életpontot vesztettél. Ubuk dobónyílat hajít feléd ellenfeled. Feléd repül 4 ubuk dobónyíl. A lövedékek perforálják a nyakadat. (4 támadástól 50 életpontot vesztesz.) Megmarkolva a ryuku szablyát ellenfeledre ugrasz. Ryuku szablyával megvagdalod az alakváltó testét. (3 támadással 77 életpontot sebezve.) Rövid karddal kicsit megvágod az alakváltó bal oldalát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Mormolsz, majd ujjaidból kirepül egy jéghalál varázslat. 26 életpontot sebeztél. Vashegyű lándzsával az alakváltó jól megszurkálja a jobb karodat. (4 támadástól 61 életpontot vesztesz.) Amikor a másik a földre zuhan, egy pillanatig hitetlenkedve bámulsz. Sikerült megölnöd! A mosoly azonban lehervad az arcodról, amikor ellenfeled teste köddé válik. Kereket oldott az utolsó pillanatban valamilyen varázslat segítségével! 2592 tapasztalati pontot kaptál. {Csatastatisztika; sebzés: 136, sebződés: 121, gyógyulás: 0, összesen: -121 ÉP}


Táborozásod egyik napján meglátogat egy tökéletes szépségű, hófehér galamb, szájában egy mákrózsa virágot hoz. Amint átveszed tőle az ajándékot, a mágikusan létrehozott állatka szétpukkan, helyén egy pillanatra egy pulzáló vörös szív jelenik meg, majd felrémlik Halatir Maurloth arca is. A látomás ezután szertefoszlik, s csak kezedben a virág, lelkedben a mindent elárasztó szerelmetes érzés marad utána. Találkozol Lumyr Haleth-el, a Jégmágusok Szövetségének oszlopos tagjával. Körszakállát foltokban zúzmara borítja, b‹re deres hatású. Tharr követ‹je, erre enged következtetni az öltözékét díszít‹ Két Kard szimbólum. Képességeir‹l a jól látható helyre kitűzött Vlagyimir díj árulkodik. Mentális auráját felismered, semleges jellemű a hitvány! Egymásra mosolyogtok, híreket cseréltek. A mentális kapcsolat megerősítése után elbúcsúztok egymástól.
A 23. napon találkozol egy copfos aranyhajú, csillogó szemű, kecskeszakállas kobudera férfival. Bőre babarózsaszín. Sheran lényének egy jelentős része. Egy arany papi karkötőt, egy cetbőr válltömést, egy fejvadász medált, egy griff nyakéket, egy grifftoll kesztyűt, egy halálhozó talizmánt, egy hatalom fülbevalóját, egy játékmesteri palástot, egy jing-jang fejpántot, egy Khór maszkját, egy koponya gyűrűt, egy lajstrom medált, egy örökkéval. rubinját, egy rinóbőr övet, egy Rughar gyűrűjét, egy saválló fülbevalót, egy smaragd karkötőt, egy szirén köpenyét, egy ulkor kötényt, egy varkaudar csizmát, egy varkaudar szimbólumot, egy virág szimbólumot és egy Vlagyimir gyűrűjét visel. Büszkén hordja a varkaudar invázió vas emlékérmét. Ruházatát egy Quwaxotix trófea, egy északi tűzsárkány trófea és egy kisebb quwarg isten trófea színesíti. Valamilyen szövetség tagja, jelvénye: MOSOLYGÓ RETTENET RÓZSASZÍN BUGYIBAN. Jobb kezében egy mithril kardot, bal kezében egy pengepajzsot tart. Egy sullár a hátasa. Málhásállata egy karmos tankány. Mentális auráját felismered, színtelen, jelezve a pártatlan semlegest. Komoran végigmér Téged, de nem üdvözöl. Folytatod utadat.
Találkozol Lumyr Haleth-el, a Jégmágusok Szövetségének oszlopos tagjával. Körszakállát foltokban zúzmara borítja, b‹re deres hatású. Tharr követ‹je, erre enged következtetni az öltözékét díszít‹ Két Kard szimbólum. Képességeir‹l a jól látható helyre kitűzött Vlagyimir díj árulkodik. Mentális auráját felismered, semleges jellemű az alávaló. Egymásra mosolyogtok, híreket cseréltek. A mentális kapcsolat megerősítése után elbúcsúztok egymástól.
A 40. napon összeakadsz egy fekete, copfos hajú, barna szemű törpe férfival. Őszülő bajsza és hosszú ősz szakálla van. Bőre a sírok márvány fehérjét idézi. A Törpe Ősök e Hírvivőjének bölcsességét 2 arasznyi, azaz fél rőfnyi hosszú szakálla szimbolizálja! Sheran eljövendő papja. Egy arany papi karkötőt, egy kvazár sisakot, egy lánckesztyűt, egy Métely páncélját, egy ónix masszavadítót, egy trófea nyakláncot, egy varkaudar csizmát, egy virág szimbólumot és egy zafír erőövet visel. Felszerelését egy quwarg harcos trófea, egy élőholt quwarg trófea és egy velociraptor trófea teszi egyedivé. Hovatartozását apró jelvény mutatja: Az ősök szellemiségével eltelt Törpe Lélek. Jobb kezében egy ryuku kopját, bal kezében egy harci kalapácsot tart. Egy mutáns pók a hátasa. Teherhordója is van: egy karmos tankány! Szegény állat majd megszakad. Tisztán érzed auráját: színtelen, jelezve a pártatlan semlegest. Nem tűnik túl barátságosnak. Otthagyod a másik kalandozót.
A 41. napon összefutsz Maszat el Moszaddal. Ő Törpilla férje! Sheran kisebb papja. Tagja az Igaz Barátok Rendjének. Egy arany papi karkötőt, egy jegygyűrűt, egy Jerome köpenyét, egy Khór maszkját, egy koponya gyűrűt, egy kvazár sisakot, egy lajstrom medált, egy Métely páncélját, egy monstrum vállvédőt, egy obszidián karkötőt, egy ryuku kesztyűt, egy smaragd védőgyűrűt, egy varkaudar csizmát, egy virág szimbólumot és egy zafír erőövet visel. Felszerelését egy óriás szőröspók trófea, egy varkaudar íjász trófea és egy Poomr Ko trófea színesíti. Valamilyen szövetség tagja, jelvénye: Lelkekben élő Igaz Barátság. Jobb kezében egy Mallon botját, bal kezében egy teknőcpajzsot tart. Lőfegyvere egy ubuk dobónyíl. Hátasa egy idomított mutáns pók. Teherhordója is van: egy ragyás burástya! Szegény állat majd megszakad. Elég egy mentális pillantás aurájára: semleges jellemű a hitvány! A másik barátságos viselkedése belőled is felszabadítja a pozitív energiákat (+8 varázspont). Üdvözlitek egymást, aztán ki-ki folytatja a maga útját.
Ez az idő nem múlt el esemény nélkül:
A legutóbbi forduló óta sok érdekes dolgot tanultál. Elmondták neked, milyen is a bányarém (ld. enc.), a renegát törpe (ld. enc.), a kísértetvarázsló (ld. enc.), a gothag döglidérc (ld. enc.), a bosszantó apróság (ld. enc.), a hegyi yeti (ld. enc.), a lidérctűz (ld. enc.), a vadkos (ld. enc.) és az eszement trappoló (ld. enc.). Most már tudod, hogy hogyan kell szerezni (készíteni) boszorkánykendőt (ld. enc.), koponyalékelőt (ld. enc.), topáz erényövet (ld. enc.), rubin fejéket (ld. enc.) és Brod buzogányát (ld. enc.). A krónikának köszönhetően optimalizálod a tevékenységeidet (+8 tvp ). Az aranytermő erszény 28 aranyat termelt. A méregtermő iszák termelt 2 gyenge mérget.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+237 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+140 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Mentális erőd regenerálódik. (+38 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+3 tudatpont.) Sajnos túl sok idő telt el legutóbbi lépésed óta, esetleges lottónyereményed elévült. [A két forduló között 1 új/megváltoztatott Encyclopedia Fantasia-t kaptál. (ld. enc.)]

* 1. KP: használod a 71. pszi képességet
Összpontosítani kezdesz. Tökéletes kontrollt érzel a tested felett! Akaratoddal irányítva, létrehozod a szürkeáll. aktiv pszi képességet. Újabb lehetőségek nyílnak meg előtted szürkeállományod kihasználására. [-20 pszi pont.] [5 pontot használtál fel, van még 458.]

* 2. KP: elmormolod a 224. varázslatot
Miközben a varázsigéket mormolod, kezeddel fura mozdulatokat teszel. Ereidben a vér forrón lendül előre. Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 458.]

* 3. KP: elmormolod a 24. varázslatot
Mély, misztikus hangon kántálni kezdesz. Hamarosan érzed, hogy kezed erővel telik meg. Megidézted a hadiszerencse II varázslatot! A hatás azonnal érezhető. (+2 szerencse következő táborozásod végéig.) [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 453.]

* 4. KP: VP spórolása: 50
Félreraktunk, letiltottunk neked 50 VP-t, addig nem használhatod fel, amíg ki nem adsz egy VPF parancsot (ill. kör végéig). [0 pontot használtál fel, van még 453.]

* 5. KP: kézbeveszed/felveszed a 397. tárgyat
Lecsatolod a ritualista övet, majd felcsatolod a zafír erőövet. [0 pontot használtál fel, van még 453.]

hh 629 546 1534 használod a 629. tárgyat az 546. tárgyat az 1534. tárgyat
Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. [0 pontot használtál fel, van még 453.]
Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. [0 pontot használtál fel, van még 453.]
Előkeresed a hátizsákodból a piciny quwarg teleportgömböt, majd kísérletezni kezdesz vele. Hirtelen a környezeted megváltozik, elhomályosodik, majd újra kitisztul. Zárt helyre, egy quwarg boly belsejébe érkeztél! Alig szűrődik be fény, úgyhogy a quwarg-hegyek zsezsgő mocorgása még félelmetesebbnek tűnik. Most látod, hogy jónéhány sebből vérzel már (-10 életerő). Hatodik érzéked veszélyt jelez, és valóban: egy hatalmas árny takarja el a fentről beszűrődő fényt. Egy quwarg királynő!

Még megfelelő a távolság - felhúzol egy hhaar burka varázslatot. Ellenfeledre lesújtasz egy agykorbács pszi támadással. 8 életpontot sebeztél. Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Izmaidat megfeszítve, készen állsz arra, hogy alkalmazd az Erő Öklét. Ököllel gyilkos csapásokat szórva összezúzod a quwarg királynő torát. (4 támadással 186 életpontot sebezve.) Rövid karddal megkarcolod a quwarg királynő torát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Ellenfeledre jéghalál varázslatot lősz. 22 életpontot sebeztél. Csípéseket kapsz a lábaidba. (3 támadástól 18 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a quwarg királynő száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 5 csepp ugh mérget. 1256 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 222, sebződés: 18, gyógyulás: 0, összesen: -18 ÉP}

Haha, büdös quwargok! Bőszen taposod őket, miközben kincsre bukkansz. Találtál 14 gyíkfüvet. Eddig tartott a csodálatos utazás, ahogy a teleportgömb energiája kimerül, te visszakerülsz az induló koordinátára. [41 pontot használtál fel, van még 412.]

ef 9 energia fejlesztése 9
KT-dnek segédkezel egy új tudati képesség kifejlesztésében: hosszan koncentrálsz, a közös gyűjtőbe ömlesztve tudati energiáidat. [-6 TU.] A befejezéshez még 4265 TU szükséges. [60 pontot használtál fel, van még 352.]

m 6 6 6 mozogsz nyugatra, nyugatra, nyugatra
[121,114] A bokrok megritkulnak, most sík terepen vagy. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Csak egy erszényes elkarog. Megvető mosollyal várod a találkozást. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. Az ellenfél pillanatnyi tétovázását egy Kobraharapással használod ki. Ököllel halálos csapásokat osztva péppé vered az erszényes elkarog farkát. (4 támadással 132 életpontot sebezve.) Rövid karddal végigvágod az erszényes elkarog szőrös testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy jéghalál. 28 életpontot sebeztél. Az erszényes elkarog szinte eltipor támadásaival! (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Az erszényes elkarog fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Az erszényes elkarog még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 elkarog szőrt. 934 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 178, sebződés: 14, gyógyulás: 0, összesen: -14 ÉP}

Felfedeztél egy tűzbokrot.
(Vándorcirkusz:) Kisebb-nagyobb sátrak tömegét látod magad előtt felsorakozni, és felismered, a vándorcirkusszal találkoztál. Egy hosszú szakállú törpe sétál eléd, s szívélyesen a cirkusz területére invitál.
- Tedd próbára tudásod, kalandozó! - hív a tömzsi alak. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelődtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).] A távcsővel lassan körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel délre egy Chara-din monolitját. Északra nézve látsz egy ősi csatamezőt. Elteszed a látcsövet. Nocsak, itt van valami érdekes! Nem túl régi (maximum néhány napos) alakváltó nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek keletre, friss törpe nyomokat, amelyek északra, kb. 3 hetes kobudera nyomokat, amelyek keletre vezetnek.

(Továbbmész...) [120,114] Szűnni nem akar a zöld síkság. A távcsővel lassan körülnézel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy ősi csatamezőt. Délkeletre nézve látsz egy Chara-din monolitját. Elrakod a távcsövet.

Kutatásodat siker koronázza, két savanyú vadnarancs képében. (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [119,114] Szűnni nem akar a zöld síkság. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel nyugatra egy vaskohót. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Felismered a közeledőt. Csak egy élőholt quwarg. Nem jelenthet különösebb problémát. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Néhány mozdulatot teszel, mormolsz, és a következő másodpercben már hhaar burka vibrál körülötted. Mentális energiáidat gyűrűbe gyűjtöd, majd útjának eresztesz egy agykorbács pszi támadást. 12 életpontot sebeztél. A szörny rád mered, majd a félelem sugarait lövi feléd. Fölényesen, tudomást sem veszel a próbálkozásáról. Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Izmaidat megfeszítve, készen állsz arra, hogy alkalmazd az Erő Öklét. Ököllel többször kegyetlenül megütöd az élőholt quwarg testét. (4 támadással 148 életpontot sebezve.) Rövid karddal kissé megkarcolod az élőholt quwarg potrohát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Ellenfeledre jéghalál varázslatot lősz. 13 életpontot sebeztél. Marásokat ejt rajtad az élőholt quwarg. (2 támadástól 15 életpontot vesztesz.) Ököllel megcsapod az élőholt quwarg potrohát. (1 támadással 23 életpontot sebezve.) Rövid karddal kissé megkarcolod az élőholt quwarg fejét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Mormolsz, majd ujjaidból kirepül egy jéghalál varázslat. 24 életpontot sebeztél. Az élőholt quwarg megkarcolja csáprágójával a karodat. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Az élőholt quwarg szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
1410 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 231, sebződés: 23, gyógyulás: 0, összesen: -23 ÉP}

A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy erszényes elkarog. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Ököllel fogsz harcolni. Elszántan a másikra rontasz. Mint a harcművészetek igazi mestere, megpróbálkozol az Erő Öklével. Ököllel többször kegyetlenül megütöd az erszényes elkarog testét. (3 támadással 145 életpontot sebezve.) Rövid karddal megcsapod az erszényes elkarog bal karját. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Egy jéghalál varázslattal köszöntöd a másikat. 32 életpontot sebeztél. Az erszényes elkarog patája súrolja a combodat. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről az erszényes elkarog, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Az erszényes elkarog még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 elkarog szőrt. 934 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 195, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

Megvizsgálod a talajt. Elég régi (kb. 3 hetes) alakváltó nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még friss alakváltó nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek. [36 pontot használtál fel, van még 316.]

m 6 6 6 mozogsz nyugatra, nyugatra, nyugatra
[118,114] Dombos terepre érkeztél. Találsz egy vaskohót. Ahogy továbbmész, egyszercsak bizsergető érzés kerít hatalmába: aha, itt valahol fém (vasérc) van a föld alatt!
(Feltételes ásás:) Leásol elég mélyre. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 1 vasércet! Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Messze nyugatra látsz egy mély kutat. Északnyugatra nézve látsz egy rúnakövet. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz.

Oppsz, itt járt már valaki! Még egész friss alakváltó nyomok vezetnek keletre. Eszel valamit. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [117,114] Elmaradoznak a dombok, újra sík vidéken vagy. Zagmóziumgomba erjedt illatát hozza a szél.

Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy mély kutat. Felfedeztél egy teljesen lerombolt oltárt.
(Feltételes mászás:) Keresel egy helyet, ahová a kötelet rögzítheted, azután lemászol a kútba. A kút mély, de szerencsére a köteled elég hosszú volt. Ahogy szemed megszokja a gyenge fényt, körbenézel. Mozgást észlelsz a szemed sarkából. Egy topránypolip!

Ököllel fogsz harcolni. Elszántan a másikra rohansz. Ellenfeled lelassítása érdekében felkészülsz egy Kabal-Sújtásra. Ököllel többször kegyetlenül megütöd a topránypolip puha testét. (2 támadással 55 életpontot sebezve.) {KCC:} Rövid karddal egy hatalmas csapással felmetszed a topránypolip testét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Mélyen koncentrálva, megidézel egy jéghalál varázslatot, majd ellenfeledre küldöd. 33 életpontot sebeztél. A topránypolip csápol, de mindhiába. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Felhasználva a vadászkést, szereztél 6 kaját. 204 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 104, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Egyszercsak megakad a kezed valamiben. Megvizsgálod - találtál 1 ormánygőte csontot. Miután kijöttél, elrakod a kötelet. A távcsővel lassan körülnézel. Messze nyugatra látsz egy kihívás tornyát. Északnyugatra nézve látsz egy művészi porolitot. Északra egy rúnakő van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Nocsak, itt van valami érdekes! Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) alakváltó nyomok vezetnek keletre. Találsz még kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délre, friss troll nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [116,114] Még mindig füves síkságon vagy. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy szomorúfűz.

Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy kihívás tornyát. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy szent tölgyfát. Találsz egy oltárt. Elenios hívei emelték. Vándorlásod során egy különös szoborra bukkansz. Milliárdnyi színes, apró porszem kavargásából áll össze. A szobor magát Chara-dint ábrázolja, amint behódol egy nála nagyobb istennek, ami nem más, mint egy bávatag golombár. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy Chara-din monolitját. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy rúnakövet. Északnyugatra nézve látsz egy mély kutat. Északra egy művészi porolit van. Elrakod a távcsövet. Megvizsgálod a talajt. Nem valami friss (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még friss alakváltó nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek keletre, friss troll nyomokat, amelyek keletre vezetnek. [58 pontot használtál fel, van még 258.]

be 502 2 bemész az 502. épületbe
Odasétálsz a kihívás tornyához, és közlöd a gnómmal, hogy szeretnél végigdöngetni a(z) 2. szinten. Kifizeted a gnómnak a 10 arany belépőt, és belépsz a félhomályba. Egy hosszú falétra vezet feljebb. Felmászol rajta, és hamarosan az egyik teremben találod magad, ami vélhetőleg egy tányérszerű kiszélesedés belseje. A kalandmester, egy Sziklahegyi Duirgan nevű törpe már vár. Kezet fog veled, majd ismerteti a próba mibenlétét. Most kiderül, hogy mennyire értesz a csapdákhoz. Egy nagy kőtömbön egy kincsesláda van, de a kőtömb körül csapdák vannak. Ezeket kell hatástalanítanod, és a ládát megszerezned. Habozás nélkül hozzálátsz a feladat végrehajtásához. Kiderül, hogy a csapdák igencsak gyermekdedek, egy fedett verem, egy karócsapda, az egyik falnál egy mérgezett nyíl kilövő - mindegyiket könnyedén hatástalanítod, aztán odasétálsz a ládával a kalandmesterhez. Kinyitja, és kivesz belőle 50 aranyat, amit odaad neked. Részjutalom! Fülig ér a szád. 540 tapasztalati pontot kaptál.
Sikeresen megoldottad a feladatot. Mehetsz tovább, még feljebb a gigantikus toronyban. Egy körbejáró ökrök által üzemeltetett lift visz fel a következő szintre. Keleti kényelem! A kalandmester, egy kimondhatatlan nevű gnóm már vár rád. Ismerteti, hogy mi lesz a feladat. Nagyon hadar, úgyhogy csak másodszorra érted meg. A feladatod egy vadász quwarg legyőzése. Már nyitják is a ketrecet!

Még megfelelő a távolság - felhúzol egy hhaar burka varázslatot. Pszi támadást indítasz: pillanatok alatt létrejön egy agykorbács. 21 életpontot sebeztél. Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. A helyzetet kihasználva, egy Kobraharapással szaporítod támadásaid számát. Ököllel halálos csapásokat osztva péppé vered a vadász quwarg testét. (5 támadással 168 életpontot sebezve.) Rövid karddal épp hogy megvágod a vadász quwarg torát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Támadó varázslatot alkalmazol: ellenfeledre jéghalál varázslatot lősz. 26 életpontot sebeztél. Több marást ejt rajtad a vadász quwarg csáprágójával. (2 támadástól 12 életpontot vesztesz.) Csáprágójával a vadász quwarg megsebzi a jobb combodat. (1 támadástól 14 életpontot vesztesz.) Felkészülsz, hogy lesújts az Erő Öklével. Ököllel eltalálod a vadász quwarg testét. (1 támadással 51 életpontot sebezve.) Rövid karddal kicsit megvágod a vadász quwarg testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Távolról jéghalál varázslatot lősz a másikra. 36 életpontot sebeztél. Akárhogyan is védekezel, itt is, ott is csáprágók marják húsodat! (2 támadástól 19 életpontot vesztesz.) A vadász quwarg csáprágója kisebb sebet ejt a bal kezeden. (1 támadástól 10 életpontot vesztesz.) A vadász quwarg összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Felhasználva a vadászkést, szereztél 8 kaját. 1764 tapasztalati pontot kaptál. Elegendő gyakorlatra tettél szert ahhoz, hogy ökölvívás szakértelmedet megnövelhesd egy fegyvermesternél. (Ezt a karakterlapon * jelöli.)
{Csatastatisztika; sebzés: 313, sebződés: 55, gyógyulás: 0, összesen: -55 ÉP}


Sikeresen megoldottad a feladatot. Mehetsz tovább, még feljebb a gigantikus toronyban. Tekergődző csigalépcsőn kell felgyalogolnod. Időnként elmész egy-egy ablak mellett, ahol kibámészkodhatsz. Egyre magasabbra kerülsz! Félelmetes építészeti csoda ez a torony. Amikor felérsz a lépcső tetejére, egy kedvesen mosolygó elf fogad, aki Vlaltrin néven mutatkozik be. Ő lesz a kalandmestered. Ismerteti a feladatot. A próba során bizonyítanod kell, hogy sokoldalú ismeretekkel rendelkezel. El kell mondanod, hogy milyen egy Fekete Kehely. Folyékonyan beszélsz tíz percig, a választ ismertetve. A kalandmester bólint. - És azt tudod-e, hogy hogyan néz ki egy Mágikus Koponya. Részletesen ismertetsz mindent, amit tudsz az adott témában. 324 tapasztalati pontot kaptál.
Teljesítetted a feladatot. A kalandmester megmutatja, hol jutsz el a következő szintre. Szűk csigalépcsőn mész fel. A terem, ahová belépsz, világosabb, mint a lépcsősor, ahol majdnem orra estél. Odabent egy rikító színekbe öltözött elf fogad, aki Gralea néven mutatkozik be. Ismerteti a feladatodat. Különlegesen nehéz feladatot kapsz: egy moa műszaki leírást kell lefordítanod, amit előtted még senkinek sem sikerült megfejtenie! Kiterítenek eléd egy megsárgult papírlapot, tele furcsa rúnákkal. Hát igen, ez totál csőd, arról sincs fogalmad se, hogyan foghatnál hozzá. Ha még senkinek sem sikerült, te hogyan tudnád megfejteni?
Fájdalom, felsültél! Talán ez a nehézségi szint túl erős neked. A következő pillanatban a torony előtt találod magad. [40 pontot használtál fel, van még 218.]

m 7 4 1 mozogsz északnyugatra, délre, északkeletre
[115,113] Még mindig füves síkságon vagy.

Utad során felfedezel egy mély kutat. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy phua-kúpot. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Tharr hívői építették. Azanya! Olyan szobrot fedeztél fel, aminek láttán nem hiszel a szemednek. Alaposabb nézelődés után inkább mégis. Látod, hogy Cras Lorg egy győztes csata után jóízűen falatozik egy Thargodan hercegből. Az étvágygerjesztő alkotást nézve a te szádban is összefut a nyál... Mindenesetre kicsit elborult lehetett a művész.
(Feltételes mászás:) A kötelet a kút széléhez rögzíted, és óvatosan leereszkedsz. Lent eléggé sötét van, a napfényből csak kevés szűrődik le. Ahogy szemed megszokja a gyenge fényt, körbenézel. Egyszercsak moccan valami a sarokban... Egy topránypolip!

Ököllel fogsz harcolni. Elszántan a másikra rontasz. Mint a kí mesteri alkalmazója, felkészültél egy Kabal-sújtásra. Ököllel többször kegyetlenül megütöd a topránypolip puha testét. (2 támadással 52 életpontot sebezve.) {KCC:} Rövid karddal megcsapod a topránypolip kocsányos fejét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Támadó varázslatot alkalmazol: ellenfeledre jéghalál varázslatot lősz. 24 életpontot sebeztél. A topránypolip csápol, de mindhiába. A topránypolip szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Felhasználva a vadászkést, szereztél 6 kaját. 204 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 89, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Egyszercsak megakad a kezed valamiben. Megvizsgálod - találtál 1 kis bőrpajzsot. Elhagyva a kutat, elcsomagolod a kötelet. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Messze keletre látsz egy művészi porolitot. Északra nézve látsz egy művészi porolitot. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Oppsz, itt járt már valaki! Nem túl friss (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek északra, friss troll nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés).

(Továbbmész...) [115,114] A síkság itt véget ér, és egy sűrű erdő kezdődik. Az ágak reccsenése idejében jelzi a közelgő veszélyt. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy trollfa. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Szemöldöködet összehúzva, testedet ellazítva megindítasz egy Kabal-Sújtást. Ököllel gyilkos csapásokat szórva összezúzod a trollfa bal karját. (3 támadással 79 életpontot sebezve.) Rövid karddal végigvágod a trollfa testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy jéghalál. 25 életpontot sebeztél. Könnyedén félreszökkensz a trollfa csapása elől. Ellenfeled holtteste hirtelen valami különös, belső fényben izzó sziklává változik, majd felrobban (-9 életpont). A trollfa összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 göcsörtös bunkót. 309 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 119, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}

Nyomok után kutatsz, sikeresen! Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északra.

(Továbbmész...) [116,113] Fellélegzel, ahogy az erdő nyomasztó súlya mögötted marad. Sík területre értél. A hőségtől a távolban meg-megremeg a levegő. Hűha! Ilyet sem láttál még. Ugyanis azt veszed észre, hogy egy bávatag golombár orrából hatalmas mennyiségű zöld ektoplazma jut Chara-din fizikai manifesztációjára, de ez az istenségen meg sem látszik. Még jó hogy csak szobor az egész, különben attól félnél, hogy elnyel ez a nagy rakás trutymó... Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Leah hívői építették. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Néhány mérföldre keletre megpillantasz egy rúnakövet. Délkeletre nézve látsz egy mély kutat. Délre egy kihívás tornya van. Nyugatra egy mély kút van. Északnyugatra egy művészi porolit van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész.

Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.) [50 pontot használtál fel, van még 168.]

tf 4 40 fejleszted a 4. tulajdonságodat 40 pontért
Alaposan átválogatod a kajakészletedet, törekedve az egészségesebb életmódra. Már csak egész keveset kell gyakorolnod, hogy az egészséged érezhetően megnövekedjen. [Még 21 TVP-t kell elköltened.]

[40 pontot használtál fel, van még 128.]

tf 3 40 fejleszted a 3. tulajdonságodat 40 pontért
Kitartóan gyakorolsz: kézen állsz, zsonglőrködsz, ugrándozol, az ügyességedet fejlesztve. Még nagyon sok kell ahhoz, hogy az ügyességed érezhetően megnövekedjen. [40 pontot használtál fel, van még 88.]

tf 1 40 fejleszted az 1. tulajdonságodat 40 pontért
Góga-migóg, a nagy aerob-IX mágus gyakorlataid hajtod végre. Hajolgatások, guggolások, miegymás. A befektetett munka meghozza eredményét. (+1 erő.) [40 pontot használtál fel, van még 48.]

gyk 182 40 gyakorolsz a 182. tárggyal 40 pontért
Tökéletesen koncentrálva, hosszas lazítás után edzeni kezdesz. A következő szinthez szükséges tudásodnak kb. egyharmada van meg. [40 pontot használtál fel, van még 8.]

gyk 297 40 gyakorolsz a 297. tárggyal 8 pontért
Fegyveredet megforgatva, csihant a döfke penge nyisz-nyasza. Jót tett egy kis edzés! A következő szinthez szükséges tudásod kétharmada már megvan. [8 pontot használtál fel, van még 0.]

gyk 182 40 gyakorolsz a 182. tárggyal
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani.

gyk 297 40 gyakorolsz a 297. tárggyal
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani.

gyk 182 40 gyakorolsz a 182. tárggyal
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani.

gyk 297 40 gyakorolsz a 297. tárggyal
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani.

tf 1 40 fejleszted az 1. tulajdonságodat
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani.

tf 3 40 fejleszted a 3. tulajdonságodat
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani.

tf 4 40 fejleszted a 4. tulajdonságodat
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani.

* 1. BP: használod a 147. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [3 pontot használtál fel, van még -3.]

* 2. BP: kutatsz -3 pontért
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani.

* 3. BP: fejleszted a 4. tulajdonságodat -3 pontért
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani.

* 4. BP: használod a 238. tárgyat
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még -3.]

* 5. BP: kézbeveszed/felveszed a 709. tárgyat
Lecsatolod a zafír erőövet, majd felcsatolod a ritualista övet. [0 pontot használtál fel, van még -3.]
Vizet kortyolsz a vizestömlőből. Az aranypikkelyek kifejtik jótékony hatásukat. (+1 jóság.) Az aranypikkelyek szaporodnak. Micsoda öröm! [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 17, 9, 7.
Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. 4 kaját habzsol be a törpemammut. 2 kaját habzsol be a sullár. Még egyszer végiggondolva a nap eseményeit, táborozásra alkalmas helyet keresel. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.) Elmúlt a munka gyümölcse hatása.
Ebben a körben -3 pontod maradt, ebből a következő körre -3 pontot vihetsz át. Kapsz még 449 pontot. A következő körben tehát 446 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


BÁNYARÉM (7083. SZÖRNY)
Képzeld el a legrondább, legocsmányabb, legvisszataszítóbb lényt, ami a fantáziádtól telik. Na, ez a nyomába sem fog érni a bányarémnek. Szavakkal leírhatatlan, ahogy kinéz, gyakran már a látvány sokkja eldönti a csata kimenetelét. Már ha képes vagy szembeszállni vele, ahelyett, hogy sikoltozva menekülnél. Egy biztos: ezentúl rémálmaid gyakori szereplője lesz a bányarém.

RENEGÁT TÖRPE (7085. LÉNY)
Bár a bányát már évtizedek, talán évszázadok óta nem művelik, nem biztos, hogy minden bányász hazatért az otthonába. Előfordulhathgy egy törpét itt felejtettek, aki aztán a magányba teljesen beleőrült, és már képtelenség szót érteni vele. Benned is csak egy szörnyet lát, és eszerint is fog viselkedni. Te sem tehetsz mást, mint véded magad, és megváltod a szerencsétlent a szenvedéseitől. Nem biztos, hogy egyszerű lesz.

KÍSÉRTETVARÁZSLÓ (424. SZÖRNY)
Első pillantásra egy egyszerű öregembernek néz ki, másodszorra már fel lehet fedezni az apróbb hiányosságokat és meglepő ellentmondásokat. Például: a kísértetvarázsló lába térd alatt nem létezik, így csupán különös szellemalakként lebeg a levegőben, valamint egész alakja, mintha egy látomás lenne, olyan testetlennek tűnik. Szinte biztos, hogy vágófegyvered akadálytalanul haladna át az illúziótesten, és ő ezt még csak meg sem érezné. Harmadik vizsgálódásra már nincs idő, a varázstudó megcsillogtatja tudását, és a Leahtól kapott hatalmánál fogva, támadó varázslatok tucatjait zúdítja rád.

GOTHAG DÖGLIDÉRC (429. SZÖRNY)
Az ősi csaták ezernyi elesettje nem csak a keselyűket lakatta jól - a gazdag lakoma ocsmányabb teremtményeket csábított át az Árnyékvilágból, hogy testet öltve, jóllakjanak. A gothag döglidércek aztán itt maradtak, és a holtak után az élőkkel táplálkoztak, hogy elüssék unalmas halhatatlanságuk végtelennek tűnő éveit. Ezek az élőholt teremtmények különösen ellenállóak a mágiával szemben, és immúnisak a vámpirizációra.

BOSSZANTÓ APRÓSÁG (452. SZÖRNY)
Amikor T. Vlagyimir először kalandozott az Esthar Császárság területén, fennhéjázva "bosszantó apróságnak" nevezte el ezeket a négy méter magas, páncélozott, csupa fog és karom ölőgépeket. A tömzsi, pókszerű teremtmény testéből néha nyálkás állkapcsok lövellnek elő, gyilkos fertőzéseket hordó fogaikkal le-lecsapva rád, miközben a karmok és ollók lesújtanak rád, és pillanatok alatt szétszaggatnak. És akkor még nem is említettük a lény hihetetlenül undorító mágikus képességeit... Ha túl is éled a találkozást, a kellemetlenségeket még hetekig nyögöd utána. Bosszantó apróság? A legtöbben nem így neveznék...

HEGYI YETI (454. SZÖRNY)
A hegyi yetik a dombi yetik ritka, és mindezidáig kihaltnak hitt rokonai. Csak a legmagasabb, havas hegyormok között találkozhatsz vele. Gyilkos kedvű óriásmajmok, amelyek zsákmánynak tekintenek mindent, ami náluk kisebb. És ez egy közel négyméteres majomnál tényleg szinte mindent jelent, a titánokat és óriásokat kivéve. A hegyi yetik alkalmazkodott, barna szőrű rokonát egyesek szerint az erdők mélyén is meg lehet találni.

LIDÉRCTŰZ (457. SZÖRNY)
Egy hihetetlen sebességgel mozgó parányi energiakoncentrátum, amelyet egy harcművész mesteren vagy egy máguson kívül senki sem tud eltalálni. Ez az apró entitás olyan pusztító varázslatarzenállal rendelkezik, amely a legtöbb varázslót megszégyeníti. Állítólag az Esthar császárság idejében a bíbor mágusi vizsga letételéhez szükséges volt, hogy valaki párviadalban legyőzzön egy lidérctüzet. A próba vagy sikeres vizsgával, vagy halállal végződött, szégyenkezve elkullogó varázsló nem akadt.

VADKOS (461. SZÖRNY)
Ha a rég letűnt Esthar császárság bozótos vidékén jársz, nem árt, ha minden pillanatban figyelsz a környék neszeire. Ha nem ezt teszed, könnyen ezeknek a legtermetesebb vaddisznóknál is nagyobb méretű szörnyeknek az áldozatául eshetsz. Meglepő, ahogyan ezek a különös lények a fejük közepén előremeredő hosszú és vaskos szarvaikkal harcolnak, mint a bajvívók, és "fegyverükkel" a legrafináltabb csapásodat is könnyedén hárítani tudják. Ütőfegyverrel a legnehezebb odáig jutni, hogy kérges bőrükön egyáltalán sebezni tudj.

ESZEMENT TRAPPOLÓ (549. SZÖRNY)
Az eszement trappolók a régen volt kyorg birodalom síkságainak nagytestű, növényevő állatai. Példányaik vagy már serdülőkorukban a környék félelmetes ragadozóinak zsákmányává válnak, vagy pedig szépen kifejlett, szinte legyőzhetetlen vadállatokká cseperednek. Bár szelíd állatoknak mondhatók, ha veszélyben érzik magukat - mondjuk, mert egy életunt kalandozó az utukban áll - patájuk jól irányzott rúgásaival képesek megvédeni szívós életüket. A testüket fedő kérges, vastag bőrrétegen szinte semmilyen vágófegyver nem tud sebet ejteni. Talán máshogy kellene közeledni feléjük... a megfelelő módszer alkalmazásával remek málhás állat válhatna belőlük.
Egy apró megjegyzés: az eszement trappolóval való harc során (a szörny által okozott sokk miatt) a szörnyidomítás szakértelmed permanensen csökkenhet, ezt elkerülendő minden esetben el fogsz bújni e lény elől, kivéve, ha direkt FT parancsot adsz ki rá.

BOSZORKÁNYKENDŐ (1697. TÁRGY)
Érdekes, hogy eddig nem vetted észre az ork banya hátára terítve ezt a koszlott, rongyos vállkendőt. Most is csak azért figyeltél fel rá, mert az öregasszony félrészeg állapotban, fogatlan vigyorral leoldja a válláról, és mindenáron rád akarja tukmálni. Azt mondja, nagyon kell neki egy tengerszín smaragd, egy mélysötét rubin és egy fénytelen gyöngy, ezekért nehéz szívvel bár, de megválik legnagyobb kincsétől, a kendőjétől. Mikor megtapogatod a büdös rongyot, meglepődve tapasztalod, hogy erős mágikus kisugárzása van. Kicsit összpontosítasz erre, és máris megvilágosodik előtted a kendő hatalma. Ha a vállkendőt a válladra teríted (ezt akkor is megteheted, ha van már ott másik vállvédő), a szörnyek és más kalandozók sikeres tárgybűvöléssel csupán a boszorkánykendőt tudják elbűvölni tőled, más tárgyadra a bűbáj hatástalan lesz. Bájoláskor az illatos bájital hatástalan lesz rád.
Ha ráállsz az alkura, az ork kunyhónál a KT (Küldetés Teljesítése) 1697 parancsot add ki, 5 TVP-ért.

KOPONYALÉKELŐ (574. TÁRGY)
Az új kvazárkovácsolási technika az ütőfegyverek terén is meghozta a gyümölcsét. A koponyalékelő egy kvazár-mithril balkezes, ütőfegyver. Ez a hihetetlen kemény keményfejű, csákányszerű fegyver 3d4+4 sebzést képes okozni, tízzel megnöveli a maximális életpontodat, viszont a nehézkes használata miatt kettővel csökkenti a támadásodat. További hátránya, hogy csak ezüsttel és hagyományos módon sebezhető lényekben képes kárt okozni. Az elkészítésére csak képzett kvazárkovács képes, ha viszel neki egy era mintát, 3 kvazárt, 3 mithrilt és egy moa burátot. A kikovácsolás 50 TVP-be és 200 aranyba kerül, cserében viszont rajtad kívül senki más nem lesz képes használni a koponyalékelődet. A fegyver használatához min. 16-os ütőfegyver szakértelem szükséges.

TOPÁZ ERÉNYÖV (731. TÁRGY)
Még egy erényöv is lehet esztétikus viselet - ha kényelmes nem is - ha képzett ékszerész dolgozik együtt a kováccsal. A vaspántokat ezüstözik, és gyönyörű topázkövekkel rakják ki. A topáz erényöv nadrágként KF-elhető, és eggyel növeli a védettségedet, már ha van képed viselni - a legtöbben inkább elpasszolják a boltosnak.

RUBIN FEJÉK (729. TÁRGY)
Egy gyönyörű arany fejpánt, amelynek elejére az ékszerész egy tökéletesen csiszolt rubint illesztett. A fösvény boltostól valószínűleg csak töredékárat kapsz, legjobban teszed, ha elajándékozod szerelmednek, vagy esetleg saját magad viseled.

BROD BUZOGÁNYA (1735. TÁRGY)
Nagyranőtt ellenfeled igen egyedi fegyvert forgatott. Egy jókora, vasból készült buzogányt, melynek gömb alakú fejéből félarasznyi hegyes tüskék merednek minden irányba. Igen hatásos ütőfegyver, ám súlya miatt nem egyszerű használni, ezért forgatásához legalább 12-es ütőfegyver szakértelem szükséges. Ha ez megvan, máris egy 4D6+8 sebzésű, borzasztóan brutális ütőfegyver elégedett tulajdonosa lehetsz.

AZ ÖRÖKKÉVALÓSÁG TOPÁZA (1247. TÁRGY)
Az Örökkévalóság Kristályának szivárványszíne lassan besűrűsödik, és halványsárga lesz - a nap csillogását úgy veri vissza, mint a legcsodálatosabb aranyékszer. Ez a drágakő mindig meg tud téged lepni valamivel, ezúttal egy csodaszép topáz alakját vette fel! Pedig már azt hitted, nem fejlődik tovább...
A topáz speciális ékszerként KF-elhető, tehát nem foglalja el más ékszerek helyét. Viselésekor kapsz +60 max. ÉP-t, +60 max. VP-t, +2-t minden tulajdonságodra, +5 támadást, ezenkívül forduló elején több életpontot regenerálsz, és tárgyaid kapnak +3 mentődobást - ami azt jelenti, hogy kisebb eséllyel mennek tönkre.

KARAKTERLAP

Kripta Gitta, egy fekete, hosszú hajú, kék szemű elf nő vagy. Leah főpap-jelöltje vagy. Papi hited: 238. Az Ördögi Kör (#9116) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 308. fordulód.

Erő: 41 (45) Szint: 21 Merészség: 7/5 Magasság: 143 cm
IQ: 44 (50) Támadás: 31 Agresszió: 4 Testsúly: 46 kg
Ügyesség: 39 (45) Védekezés: 46 Menekülés: 30 % Életkor: 8/8 év
Egészség: 38 (44) Életpont: 362/152 Jellem: gonosz (435) Tul. pont: -3
Szerencse: 50 (59) Varázspont: 755/175 Pénz: 1409 arany Kép. pont: 0
Tudatpont: 21/0 Pszi pont: 138/235 EFejl: 18
Eddig összesen 1351 szörnyet (8 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 7879 TP-t kaptál. Jelenleg 611432 TP-d van. A következő szinthez még 188568 TP szükséges. Trófeáid: Rodrig, tyrannoszaurusz rex, ongóliant. A 305. fordulódban 31552 arany került a bankszámládra. 32025 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva. Eddig 7 többszemélyes kalandot teljesítettél.

HARCI ISMERETEK
víziharc: 4/40 ökölvívás: *25/101 (+6%) szúrófegyverek: 12/44 (+8%)
vágófegyverek: 17/68 (+4%) ütőfegyverek: 1/0 lőfegyverek: 25/42
dobófegyverek: 7/48

Feltételes fegyverváltás: ököl (#28) << vashegyű lándzsa (#182)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -6.); tünde nyíl (#554) (7 -9.); tünde nyíl (#554) (10 -996.); ezüstshuriken (#327) (997 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 10/77 2. nyomkövetés: 66/7 (+42%) 3. lopás: 13/21
4. mászás: 11/15 (+3%) 5. csapdakészítés: 21/91 (+6%) 6. csapdaészlelés: 5/44 (+7%)
7. gyógyítás: 42/42 8. titkosírás: 6/39 (+10%) 9. felderítés: 25/0
10. szörnyidomítás: 6/1 11. teológia: 32/4 (+4%) 12. taumaturgia: 32/43 (+2%)
13. szerencsejáték: 2/76 14. versengés: 7/45 15. harcművészetek: 19/12
16. zene: 13/28 17. szörnyismeret: 9/43 18. pszi: *22/100
19. vadászat: 10/14 20. bányászat: 31/42 (+4%) 21. úszás: 10/63
22. főzés: 10/62 23. csapatmunka: 5/10

FELTÉTELES PARANCSOK (még 3 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 35% életerő alatt 30 TVP-ért
udvarolsz az 5484. karakternek
kutatsz max. 40 TVP-ért
ásol max. 40 TVP-ért
készítesz acéltűt (#334) (max. 10 darabot ), tünde nyilat (#554) (max. 10 darabot ), smirglilevelet (#29) (max. 2 darabot ), fáklyát (#36) (max. 2 darabot ), szuperkötelet (#209) (max. 1 darabot, csak egyszer), kaktusztüskét (#114) (max. 10 darabot )
gonoszkodsz max. 60 TVP-ért
mászol max. 100 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, ötpróba, labirintus (19)
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 10, max: 12)
technokolin (#50), bunthar (#396), gonoszok (#988), Zinthurg (#180), kőkorszaki szaki (#109), tetemember (#123), autentikus vámpír (#154), szintszívó (#96), csontváz lord (#177), téfea magoflux (#98)
Barátságosság (aktív: 4, max: 12)
karmazsin huhogó (#185), szutykos remák (#191), semlegesek (#989), Nerina Clarusdea (#3957)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) tüskepajzs (#30, 4 VP) lángcsóva (#31, 5 VP)
hhaar burka (#32, 6 VP) védelem sav ellen (#36, 12 VP) tompítás (#40, 8 VP)
jégcsóva (#41, 15 VP) fehér glóbusz (#47, 13 VP) villámcsapás (#50, 18 VP)
varázslat olvasása (#67, 30 VP, 20 TVP) mágiafeloldás (#75, 5 VP, 5 TVP) láthatatlanság (#76, 15 VP, 5 TVP)
láth. észlelése (#78, 7 VP, 5 TVP) városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) varázsital főzése (#100, 30 VP)
tükörpajzs (#101, 26 VP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP) időcsere (#285, 5 VP)
mágikus gyorsítás (#330, 0 VP) tolvajvér (#364, 22 VP, 5 TVP) oldás (#372, 15 VP)
banshee-sikoly (#373, 20 VP)
Papi varázslataid
vámpirizáció (#1, 8 VP, 5 TVP) auralátás (#4, 8 VP, 5 TVP) gondolatolvasás (#8, 9 VP, 1 TVP)
varázsfesték (#9, 4 VP, 5 TVP) életszívás (#10, 5 VP, 5 TVP) beszéd a holtakkal (#17, 10 VP, 5 TVP)
unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP) jellemrejtés (#23, 10 VP, 5 TVP) hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP)
tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP) harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP) éhínség (#39, 7 VP)
sötét halál (#45, 18 VP) vérbeli borzongás (#46, 9 VP) kristálygömb (#54, 20 VP, 5 TVP)
Sötét Ceremónia (#55, 50 VP, 10 TVP) hadiszerencse III (#59, 15 VP, 5 TVP) oltár eltörlése (#79, 60 VP, 10 TVP)
életszívás II (#80, 12 VP, 5 TVP) halotthívás (#93, 34 VP, 5 TVP) rúnapukkasztás (#94, 0 VP)
DEM kreálása (#95, 50 VP, 10 TVP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) kí koncentráció (#69, 14 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP)
szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP) mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP) pszi fejlesztés (#73, 20 PP, 10 TVP)
molekulaátrendezés (#74, 10 PP, 5 TVP) agykorbács (#97, 6 PP) pszi-acéltorony (#98, 8 PP)
tudatkutatás (#99, 20 PP, 10 TVP) térképelemzés (#104, 20 PP, 10 TVP) kontinuum-tágítás (#105, 60 PP, 10 TVP)
tudatrombolás (#111, 25 PP) pszi-gyűjtés (#112, 300 PP, 30 TVP) pszi-ernyő II (#113, 10 PP, 3 TVP)
agybénítás (#114, 10 PP) kapcs. azonosítás (#276, 0 PP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
szürkeáll. aktiv (#71) hadiszerencse II (#24)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
14. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 3, max: 10)
energiatüskék (#29), lángcsóva (#31), agykorbács (#97)
Védekező varázslatok (aktív: 1, max: 10)
hhaar burka (#32)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 2, max: 59 - védekező varázslatokkal együtt)
energiatüskék (#29) >> Zinthurg (#180) villámcsapás (#50) >> pszi elementál (#221)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
sullár (#101) (hátas: 9 lépés/kör; +3 védettség;) státusz: OK
törpemammut (#115) (málhás: +20 kg teher) státusz: OK
csontváz (#48) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Keress egy ősi csatamezőt és animálj egy csontvázat!
2.) Áldozz fel oltáromnál egy élő gátvakondot.
3.) Újabb árnyszolgákra van szükségem! Ölj le három dehidrátort. (számláló: 0)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
4 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
68 arany (#50) 2 aranypikkely (#415) 2 elkarog szőr (#665)
1 göcsörtös bunkó (#123) 2 gyenge méreg (#26) 14 gyíkfű (#201)
13 kaja (#2) 1 kis bőrpajzs (#45) 1 ormánygőte csont (#21)
5 ugh méreg (#166) 1 vasérc (#152)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(115,113) mély kút (#93), phua-kúp (#372), Tharr oltár, művészi porolit (#720), topránypolip (#86)
(115,114) trollfák (#80)
(116,113) művészi porolit (#720), Leah oltár
(116,114) kihívás tornya (#502), szent tölgyfa (#393), Elenios oltár, művészi porolit (#720), Chara-din monolitja (#534), vadász quwarg (#241)
(117,114) mély kút (#93), oltár, topránypolip (#86)
(118,114) vaskohó (#155), érclelőhely
(119,114) élőholt quwarg (#202), erszényes elkarog (#354)
(121,114) erszényes elkarog (#354), tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36)
(122,114) quwarg királynő (#153)

ÜZENET A JÁTÉKVEZETŐTŐL


2007.11.12. Számládról 40 zsetont levontunk a Krónika külön postázása miatt.
2007.11.15 09:37 Változások a számládon! 50 zsetont átutaltak a(z) 7755. számláról!
2007.12.10. Számládról 40 zsetont levontunk a Krónika külön postázása miatt.
˙

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* A 40-es TK-ból kivettük a szamurájkardot, ami ezentúl csak Toyaki kristályából szerezhet‹ meg.

Üzenet küldése a karakternek