285. forduló, 287. forduló, Mekk Lód összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2014. jan. 31. 9h:21'
EZ A 300. JÁTÉKHETED, 286. FORDULÓD
301. játékheted kezdete: febr. 7.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 15 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2167
SZÁMLA : XXXX

MEKK LÓD KALANDJAI


2 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [108,102] koordinátán.
Közös Tudatotok új képességet fejlesztett ki. (ld. enc.) Varázserőd regenerálódik. (+106 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Mentális erőd regenerálódik. (+64 pszi pont.) A poszogó möszék csámcsogva habzsolják pszi energiáidat. (-3 pszi pont.) A jóltápláltság következtében szaporodtak a kis aranyosak! (+1 poszogó mösze.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+5 tudatpont.)

* 1. KP: elmormolod a 443. varázslatot
Mély, misztikus hangon kántálni kezdesz. A kisülni készülő varázslat a következő pillanatban már benned van. Sikerült elmondanod a harci induló varázslatot! Érzed, ahogy a harci induló ritmusára mozdul minden izmod (+4 támadás). [-50 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 521.]

* 2. KP: elmormolod a 26. varázslatot
Kezed lágy mozdulatokba kezd, miközben a varázsigét mormolod. Ismerős meleg fut végig karjaidon. Befejezted a tulajdonságpajzs varázslatot! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 516.]

* 3. KP: t. energia kisütése: 145 2
Felkészülsz a kasztroplanáris transzformáció förtelmesen undorító szertartására. [-1 TU.] [10 pontot használtál fel, van még 506.]

* 4. KP: elmormolod a 224. varázslatot
Megfelelő mozdulatok kíséretében mormolni kezdesz. A kitörni készülő energia már az ujjaidban is van! Befejezted a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. [0 pontot használtál fel, van még 506.]

* 5. KP: használod a 71. pszi képességet
Mentális relaxációba kezdesz. Mentális energia gyűlik benned. Az erőt egyetlen csomóba sűrítve, kilövöd a szürkeáll. aktiv pszi képességet. Újabb lehetőségek nyílnak meg előtted szürkeállományod kihasználására. [-20 pszi pont.] Elegendő tapasztalatra tettél szert ahhoz, hogy pszi szakértelmed megnövekedjen! (Ezt a karakterlapon * jelöli.) Ügyességed TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 501.]

h 1 998 1 használod az 1. tárgyat
A deus ex machinád használatával jelzed, hogy az invázió ellenes oldalon veszel részt a háborúban. [0 pontot használtál fel, van még 501.]

m 4 mozogsz délre
[108,103] Magad mögött hagyod a hófödte csúcsokat. A terep már csak alacsonyhegység. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy teljesen lerombolt oltárt. A rombolás csak valami alattomos lény műve lehet. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy nekrofunt. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy vaskohót. Bányászat képességeddel fémet (rézdarab) érzel a föld alatt. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel délkeletre egy olvasztókemencét. Délnyugatra nézve látsz egy törpe bányát. Nyugatra egy sziklafészek van. Északnyugatra egy Sheran oltár van. Elrakod a távcsövet.

Összefutsz egy inváziós őrjárattal. Egy varkaudar varázsló áll veled szemben. (ld. enc.)

Nem árt valamilyen védekező mágiát alkalmazni: hhaar burka létrehozásához szükséges szavakat mormolsz. A mészárlásra kiszemelt áldozat láthatatlan védekező varázst lök magára. Támadó varázslatot alkalmazol: ellenfeledre lángcsóva varázslatot lősz. 41 életpontot sebeztél. Ellenfeled néhány elegáns kézmozdulata után már süvít is feléd egy savhurrikán. 88 életpontot vesztettél. Megveted a lábad, és a hosszú íjjal ellenfeledre lősz. Elrepül 3 sallank nyíl. Alaposan megsorozod a varkaudar varázsló görnyedt testét. (3 támadással 15 életpontot sebezve.) Marokra fogva a troll dorongot a másikra ugrasz. Troll doronggal gyilkos csapásokat szórva összezúzod a varkaudar varázsló testét. (4 támadással 188 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+18 varázspont.) Harci kalapáccsal meghorzsolod a varkaudar varázsló testét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) Távolról pusztító végzet varázslatot lő rád a másik. 133 életpontot vesztettél. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 sallank nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Mosolyogva kidobod a nevetséges Vérmes Amazon trófeát, és magadhoz veszel egy tekintélyes varkaudar varázsló trófeát. 1974 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 263, sebződés: 221, gyógyulás: 0, összesen: -221 ÉP}

Megpróbálsz néhány hegyi kecske mögött meglapulni. A sikeres rejtőzködéstől rögtön bátrabb leszel. Lassan kikukucskálsz. Ráismersz a távolodóra. Egy varkaudar varázsló. Most már nincs semmi gáz. Előbújsz. Oppsz, itt járt már valaki! Friss emberi nyomok vezetnek nyugatra.
Találkozol Jade Apmot. Raia eljövendő papja. Egy arany pikkelyvértet, egy fejvadász medált, egy gólem talizmánt, egy hatalom fülbevalóját, egy nap szimbólumot, egy nekrofun medált, egy obszidián karkötőt, egy olimpiai rézmedált, egy rézsisakot, egy ritualista övet, egy smaragd védőgyűrűt, egy szirén köpenyét, egy tankány karmot, egy umbatari karkötőt, egy varkaudar csizmát és egy varkaudar szimbólumot visel. Ruházatát egy qwarg rohamosztagos trófea, egy Brod trófea és egy varkaudar varázsló trófea ékesíti. Hovatartozását apró jelvény mutatja: Otthonát védelmező Jáde-sárkány. Bal kezében egy teknőcpajzsot tart. Teherhordója is van: egy hegyi szamár! Szegény állat majd megszakad. Auráját érzékelve máris tudod, jó jellemű, ahogy Te is az vagy.
4 tanítvány kíséri, lesi minden mozdulatát. Mikor elhaladsz mellettük, egy tanítvány megszólít: Tudod miért Tőle akarunk tanulni? Tudása bámulatos, felülmúlja a kolostorok valamennyi nagymesteréét! Az ifjoncok elköszönnek tőled, és te magadra maradsz a gondolataiddal. Üdvözlitek egymást, aztán ki-ki folytatja a maga útját.
[10 pontot használtál fel, van még 491.]

ep 146 150 építed a 146. tárgyat 150 pontért
A munkában az ekharion bébi segít. Nekilátsz, hogy felépíts egy oltárt. Köveket hordasz egymásra. Végre megvan, elkészült az oltár. 180 tapasztalati pontot kaptál. Ügyességed TF-elődött. [145 pontot használtál fel, van még 346.]

h 142 használod a 142. tárgyat
Mormolni, kántálni kezdesz, és magasba emeled a szent szimbólumot. Az ima hangja erősödik, a szöveg a tudatalattidból jön: ősi mesterek, papok szavait mondod. Elveszted időérzékedet, nem tudod megállapítani, mennyi időn keresztül megy ez. Amikor már úgy érzed, torkod berekedt, és ajkad csak hangtalanul formálja a szavakat, mennydörgést hallasz: az időközben besötétedett eget hatalmas, kék villám világítja meg, és egyenesen az oltárba csap! A kőemelvény azonban nem sérült meg, hanem vibrálni kezd misztikus, túlvilági fénnyel. Fölötte pedig lassan egy vibráló alak formálódik. Az istened! Elbűvölten, az imát abbahagyva állsz, miközben egy túlvilági zene kíséretében a halhatatlan lény hangja megszólal a fejedben.
- Ah, egy újabb oltár! Megdicsérlek, hű szolgám. [10 pontot használtál fel, van még 336.]

be 187 bemész a 187. titkos labirintusba
Megtalálod a hegyoldalban szerényen meghúzódó épületet, a betört ablakokból látszik, hogy már kifoszthatták. A bejáratot valaha egy kétszárnyú ajtó fedte, mára azonban csak széttört deszkák maradtak a helyén. Belépsz. [5 pontot használtál fel, van még 331.]

lm 2 3 4 mozogsz 2 3 4
Egy nagyméretű előtérbe érsz, ahol törött bútorokat és koromtól feketéllő falakat látsz. [2. PONT] Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő.
Haladsz előre, bátor harcoshoz illően. Egy ripityára tört, tartójából kifordult ajtóban végződik az út. Lenyomod a kilincset: Szerencsére nyitva van. Belépsz egy szobába, amelyből két ajtó is nyílik. [3. PONT] Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő.
Felkészülve a legrosszabbra is, tovább merészkedsz. Egy kemény tölgyből készült ajtót pillantasz meg. Elővigyázatosan próbát teszel: Könnyen nyílik. Kisebb méretű helyiségbe érkezel. [4. PONT] Hamarosan egy szárnyas koponyát pillantasz meg. (ld. enc.) Mérlegelve a helyzeted, úgy határozol, hogy nem érdemes szembeszállni vele. Ismét a térkép szerinti 3. pontnál vagy. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő.
[18 pontot használtál fel, van még 313.]

lm 5 6 5 mozogsz 5 6 5
Kisebb méretű helyiségbe érkezel. [4. PONT] Valami mozog előtted! Közelebb lopódzol. Már látod, hogy egy szárnyas koponya az. Mérlegelve a helyzeted, úgy határozol, hogy nem érdemes szembeszállni vele. Ismét a térkép szerinti 3. pontnál vagy. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő.
Tétován vizsgálgatod a térképedet: nem igazán látod, hogy hogyan is juthatnál el ahhoz a ponthoz.
Kisebb méretű helyiségbe érkezel. [4. PONT] Nem lepődsz meg, hogy egy szárnyas koponya lakik itt. Kemény ellenfélnek látszik, erre úgy látszik, nem jutsz tovább. Ismét a térkép szerinti 3. pontnál vagy. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő.
[12 pontot használtál fel, van még 301.]

lm 4 3 1 mozogsz 4 3 1
Kisebb méretű helyiségbe érkezel. [4. PONT] Nem lepődsz meg, hogy egy szárnyas koponya lakik itt. Túl kockázatos lenne megtámadni - inkább visszavonulsz. Ismét a térkép szerinti 3. pontnál vagy. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő.
Egyhelyben toporogsz.
Egy nagyméretű előtérbe érsz, ahol törött bútorokat és koromtól feketéllő falakat látsz. [2. PONT] Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő.
Kilépsz az épületből. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő.
[18 pontot használtál fel, van még 283.]

m 5 5 5 mozogsz délnyugatra, délnyugatra, délnyugatra
[107,104] Továbbra is alacsonyhegység. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy törpe bányát. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Leah hívői építették. Ahogy továbbmész, egyszercsak bizsergető érzés kerít hatalmába: aha, itt valahol fém (rézdarab) van a föld alatt! Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel délre egy Leah oltárt. Délnyugatra nézve látsz egy vaskohót. Nyugatra egy Chara-din oltár van. Északnyugatra egy törpe bánya van. Északra egy sziklafészek van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Megmozdul alattad a föld! Valamilyen szörny jön fölfelé! Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy földsárkány közeledik. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Hatalmadat demonstrálandó, mormolni kezdesz. Létrejött egy hhaar burka. Távolról lángcsóva varázslatot lősz a másikra. 32 életpontot sebeztél. Ellenfeled kitátja pofáját, és máris elektromos szikrák repülnek feléd. Villámgyorsan lehajolsz, de még így is görcsbe rándulnak az izmaid. (10 életpontot vesztettél.) Marokra fogva a troll dorongot a másikra ugrasz. Troll doronggal többször kegyetlenül megütöd a földsárkány bal oldalát. (4 támadással 106 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+10 varázspont.) Harci kalapáccsal megcsapod a földsárkány sziklatestét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a földsárkány, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A földsárkány farkával a kezedre csap. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a földsárkány száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. 945 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 151, sebződés: 19, gyógyulás: 0, összesen: -19 ÉP}

Rábukkansz a főerőktől elszakadt két ellenségre. Elsőnek egy varkaudar hírnök száll szembe veled. (ld. enc.)

Ki tudja, mire készül a másik - jobb az óvatosság! A biztonság kedvéért felraksz egy hhaar burka varázst. Támadó varázslatot alkalmazol: ellenfeledre lángcsóva varázslatot lősz. 44 életpontot sebeztél. Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a hosszú íjjal. Elrepül 3 sallank nyíl. Alaposan megsorozod a varkaudar hírnök testét. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) Meglengetve a troll dorongot a másikra ugrasz. Troll doronggal halálos csapásokat osztva péppé vered a varkaudar hírnök testét. (3 támadással 139 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+13 varázspont.) Harci kalapáccsal eltalálod a varkaudar hírnök testét. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+2 varázspont.) Nagyot húz a varkaudar hírnök farka a lábadra! (1 támadástól 36 életpontot vesztesz.) Aurád tisztul. (+0 gonoszság.) A varkaudar hírnök karmai megsebesítik a bal kezedet. (1 támadástól 25 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 sallank nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1606 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 lőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 214, sebződés: 61, gyógyulás: 0, összesen: -61 ÉP}

Úgy érzed, el tudsz bújni néhány satnya bokor mögé. Szerencsére sikerült észrevétlennek maradnod. Kiváncsian kinézel, mi is zavarta meg nyugalmadat. Felismered. Ez egy Mnebolath. (ld. enc.) Most már nincs semmi gáz. Előbújsz. Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [106,105] Laposodnak a hegyek, most már dombok között vagy.

Oldalt pillantva, meglátsz egy vaskohót. Látsz egy teljesen lerombolt oltárt. Séta közben felkapod az orrodat: semmi kétség, itt valahol a föld alatt fém (ilkin érc) van! Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Néhány mérföldre keletre megpillantasz egy Leah oltárt. Délre nézve látsz egy világítótornyot. Délnyugatra egy olvasztókemence van. Északnyugatra egy épület van. Északra egy Chara-din oltár van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Egy nagyobb csapat hátvédjét leped meg. Csak két ellenség, nem okozhat gondot! Megpróbálsz néhány hegyi kecske mögött meglapulni. Szörny esélytelen veled szemben, sehol sem talál. Kicsit később óvatosan kilesel. Azonnal rájössz, hogy egy varkaudar felderítő ijesztett meg. Amikor elhal a zaj, előmászol. Megbújsz két szikla között egy kis hasadékban. Miután sikerült elbújnod, kíváncsi leszel. Elővigyázatosan kinézel rejtekedből. Azonnal rájössz, hogy egy varkaudar behemót ijesztett meg. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő.

(Továbbmész...) [105,106] Még mindig dombos terepen vagy.

Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy olvasztókemencét. Érzékeled, hogy valamilyen fémszerű anyag (vasérc) van alattad. Némi ásással hozzájuthatnál. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel keletre egy világítótornyot. Délnyugatra nézve látsz egy rúnakövet. Nyugatra egy púderszikla van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Belebotlasz egy inváziós csapatba. Két katona indul meg feléd. Megpróbálod egy kisebb kőkupacnak álcázni magad. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 rejtőzködés). Kíváncsiságod nagyobb a félelmednél. Úgy döntesz, óvatosan megvizsgálod a szörnyet. Felismered. Ez egy varkaudar bajnok. Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz. Úgy érzed, el tudsz bújni néhány satnya bokor mögé. Hiába, a tapasztalat. Ezúttal is megúsztad harc nélkül. Persze kíváncsi vagy, mi is volt az ellenfeled. Azonnal rájössz, hogy egy varkaudar hírnök ijesztett meg. Most már nincs semmi gáz. Előbújsz. [30 pontot használtál fel, van még 253.]

m 6 mozogsz nyugatra
[104,106] Még mindig dombos terepen vagy. Utad során felfedezel egy púdersziklát. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy phua-kúpot. Látsz egy oltárt. Sheran híveié. Találsz egy Chara-din monolitját. Megtorpansz: valami azt súgja, hogy a földfelszín közelében fémet (óndarab) találsz. A távcsővel lassan körülnézel. Amint a kukkert délre fordítod, megpillantasz egy rúnakövet. Délnyugatra nézve látsz egy vaskohót. Nyugatra egy vaskohó van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő.

Oppsz, egy kenyérfa! Sajna, már csak egy kenyér van rajta. (+2 kaja.) Megvizsgálod a talajt. Kicsit régi (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északra. Találsz még kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek északnyugatra, friss alakváltó nyomokat, amelyek délre, kb. 1 hetes gnóm nyomokat, amelyek délre vezetnek. [10 pontot használtál fel, van még 243.]

tim 70 titkosírás megfejtése 70 pontért
Odasétálsz a phua-kúphoz, és megvizsgálod. Á, megvan a feladvány az oldalán!
Száz bundában ül az öreg,
Ha vetkőzik, megkönnyezed.
Hosszasan gondolkozol, hogy vajon mi lehet a megoldás. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 titkosírás). SIKERÜLT! Megoldottad a feladványt. Rögvest ki is mondod a jelszót. Hrshhhsrrr! Félrecsusszan a kúp ajtaja, igazolva, hogy a jelszót tökéletesen fejtetted meg. Gombócot érzel a torkodban, ahogy penetrálod az évezredes építmény légterét. Odabent világos van, ősi titok ad fényt a kúp belsejének. Oppálá, le kell küzdeni először is a masszát, ami idebent lapít. Hiszen ez iszonyatos! Vinnyogva menekülsz a számodra nagyon veszedelmes szörny elől. [70 pontot használtál fel, van még 173.]

m 5 6 6 mozogsz délnyugatra, nyugatra, nyugatra
[103,107] Továbbra is dombság. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy megrongált vaskohót. (Ahhoz, hogy felépüljön, még 78 pontot kell rákölteni.) Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy teljesen lerombolt oltárt. Megérzed, hogy a talaj, amelyen taposol, fémet (óndarab) rejt. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel keletre egy rúnakövet. Délnyugatra nézve látsz egy rúnakövet. Nyugatra egy púderszikla van. Északnyugatra egy mély szakadék van. Északra egy vaskohó van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy rőtmanó berzerker lehet. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Hatalmadat demonstrálandó, mormolni kezdesz. Létrejött egy hhaar burka. Mélyen koncentrálva, megidézel egy lángcsóva varázslatot, majd ellenfeledre küldöd. 38 életpontot sebeztél. Megveted a lábad, és a hosszú íjjal ellenfeledre lősz. Elrepül 3 sallank nyíl. Alaposan megsorozod a rőtmanó berzerker rőt pofáját. (3 támadással 20 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra támadsz. Troll doronggal iszonyatosan megcsapod a rőtmanó berzerker tüskés bőrét. (1 támadással 39 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+3 varázspont.) Harci kalapáccsal eltalálod a rőtmanó berzerker tüskés bőrét. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+2 varázspont.) Karmával néhányszor a rőtmanó berzerker megcsapja a fejedet. (2 támadástól 12 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 sallank nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 661 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 117, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Egy hangyaboly mellett egy döglött hangyászt találsz. Talán gyomorrontást kapott? Te viszont nem fogod vele elrontani a hasadat, az biztos! (+2 kaja.) Rábukkansz a főerőktől elszakadt két ellenségre. Egy varkaudar bajnok áll veled szemben.

A biztonság kedvéért mentális energiát gyűjtesz, és kifeszítesz egy pszi-acéltorony pszit. Ellenfeled ujjai a levegőben táncolnak, ajkai hangtalanul mozognak. Varázsol! Aha, egy számodra ismeretlen védekező mágia... Mélyen koncentrálva, megidézel egy lángcsóva varázslatot, majd ellenfeledre küldöd. 49 életpontot sebeztél. Ellenfeled támadó varázslatot alkalmaz: villámcsapás varázslatot lő rád. 19 életpontot vesztettél. Hirtelen felülkerekedik benned az életösztön. Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 49, sebződés: 19, gyógyulás: 0, összesen: -19 ÉP}

Pusztuljatok! - ordítod, és rárontasz a következő ellenfeledre, aki egy Tguarkhan. (ld. enc.)

Szemöldöködet összehúzva koncentrálsz, ahogy pszi-acéltorony pszi védekezést raksz fel. A másik mormol valamit: egy számodra ismeretlen védekező varázslat! Távolról villámsújtás varázslatot lő rád a másik. 35 életpontot vesztettél. Hirtelen felülkerekedik benned az életösztön. Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 0, sebződés: 35, gyógyulás: 0, összesen: -35 ÉP}

Alaposan körülnézel a földön. Aránylag régi (kb. 2 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északra. Találsz még kb. 3 hetes elf nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [102,107] Amerre csak a szem ellát, dombok. Remegést érzel a föld alól... Valami jön föl! Egy szikla mögé rejtőzöl. Hiába, a tapasztalat. Ezúttal is megúsztad harc nélkül. Persze kíváncsi vagy, mi is volt az ellenfeled. Azonnal rájössz, hogy egy északi aurach ijesztett meg. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő.

Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy púdersziklát. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy teljesen lerombolt oltárt. Egy vén tazunkaróka botorkál előtted az úton. Már nincs ereje ennivalót szerezni. Ha meg akarod etetni, rajta - ehhez egy kajára van szükség, és 0 TVP-re (27. jellempróba).
(Feltételes segítség:) Megosztod a tazunkarókával az élelmiszerkészletedet. Egy hálás pillantás biztosítja számodra, hogy a természet barátjának számítasz. (+2 jóság.)
Érzékeled, hogy valamilyen fémszerű anyag (óndarab) van alattad. Némi ásással hozzájuthatnál. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy vaskohót. Délre nézve látsz egy rúnakövet. Délnyugatra egy vaskohó van. Nyugatra egy mély szakadék van. Északnyugatra egy művészi porolit van. Északra egy mély szakadék van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Inváziós csapatok portyáznak errfelé, te is összeakadsz néhány ellenféllel. Megpróbálsz néhány hegyi kecske mögött meglapulni. No, igen a profizmus. Teljesen észrevehetetlen voltál. Nos, lássuk mi volt az ellenfél. Felismered. Ez egy varkaudar íjász. Most már nincs semmi gáz. Előbújsz. Úgy érzed, el tudsz bújni néhány satnya bokor mögé. A gyors menekülés után, egy óvatos pillantást vetsz az ellenfeled felé. Ahogy ellépked a rejtekhelyed mellett, megismered. Egy borzalmas varkaudar. (ld. enc.) Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő. Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [101,107] Meredekebbek már a lejtők: itt már kisebb hegyek vannak. A Szürke hegyeknek ezt a kisebb vonulatát hívják Kalimaron vonulatnak. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy mély szakadékot. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy teljesen lerombolt világítótornyot. Észreveszel egy oltárt. Fairlight hívői építették. Érzékeled, hogy valamilyen fémszerű anyag (rézdarab) van alattad. Némi ásással hozzájuthatnál. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 bányászat). A távcsővel lassan körülnézel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy mély szakadékot. Délkeletre nézve látsz egy rúnakövet. Délre egy vaskohó van. Délnyugatra egy rúnakő van. Nyugatra egy vaskohó van. Északnyugatra egy rúnakő van. Északra egy művészi porolit van. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy emberevő. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Védekezésképp villámgyorsan felhúzol egy hhaar burka varázst. Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a hosszú íjjal. Elrepül 3 sallank nyíl. Alaposan megsorozod az emberevő testét. (3 támadással 34 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre rontasz. Troll doronggal kegyetlenül megütöd az emberevő jobb karját. (1 támadással 47 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+2 varázspont.) Harci kalapáccsal kegyetlenül megütöd az emberevő jobb lábát. (1 támadással 23 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) Az emberevő karmai majdnem eltalálnak! Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 sallank nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 378 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 104, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Alaposan körülnézel a földön. Elég régi (kb. 3 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még kb. 3 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes gnóm nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 3 hetes elf nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek. [30 pontot használtál fel, van még 143.]

m 5 5 mozogsz délnyugatra, délnyugatra
[100,108] A váltás hirtelen, de nem kellemetlen: újra sík terepen vagy. Virágzó orchidea illatát hozza a szél. Észreveszel egy teljesen lerombolt oltárt. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy rúnakövet. Csak egy hideg kő, nem tudod, melyik istené lehet - az biztos, hogy nem a tiedé. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy szekérkaravánt. Északra tart. Egy öregasszonyt pillantasz meg. Egy rakás fát próbál a hátára emelni, de nem sikerül neki. Ha segítesz neki, 6 TVP-t kell elköltened (32. jellempróba).
(Feltételes segítség:) Felrakod a vénasszony hátára a rőzsét. Hálásan szól hozzád: - Az istenek segítsenek utadon! (+2 jóság.)
Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Amikor keletre nézel, észreveszel egy vaskohót. Délre nézve látsz egy tündöklő szobrot. Délnyugatra egy Chara-din oltár van. Északra egy vaskohó van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Csak egy proteinfecske. Megvető mosollyal várod a találkozást. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

A hosszú íjjal ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 3 sallank nyíl. Pár lövedéked átjárja a proteinfecske farkát. (3 támadással 20 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a troll dorongot ellenfeledre ugrasz. Troll doronggal gyilkos csapást mérve bezúzod a proteinfecske tollas testét. (1 támadással 44 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+2 varázspont.) Harci kalapáccsal iszonyatosan megcsapod a proteinfecske testét. (1 támadással 24 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) A proteinfecske csőre feléd sújt, de Te könnyedén félrehajolsz. A proteinfecske karma a fejed mellett suhan el! A proteinfecske összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 sallank nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 3 madártollat. 323 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 88, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Farkánál kapod el a tatárkobrát, és mielőtt harapni tudna, csomót kötsz rá. Húsa, mint az angolnáé. (+3 kaja.) Egy nagyobb csapat hátvédjét leped meg. Csak két ellenség, nem okozhat gondot! Ellenfeled ezúttal egy ork bérgyilász.

Megfontoltan felméred a helyzeted, majd elmormolsz egy hhaar burka varázslatot. Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a hosszú íjjal. Elrepül 2 sallank nyíl. Több lövedéked átfúrja az ork bérgyilász jobb karját. (2 támadással 12 életpontot sebezve.) Marokra fogva a troll dorongot a másikra támadsz. Troll doronggal borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd az ork bérgyilász testét. (2 támadással 94 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+4 varázspont.) Harci kalapáccsal eltalálod az ork bérgyilász bal vállát. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Az ork bérgyilász megrohamoz, és hátrébb taszít. Ahogy megperdülsz, fegyverét többször a hátadba döfi. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 sallank nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Szereztél 1 csontszablyát. 808 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 125, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

A következő ellenfél egy vadász varkaudar.

Megveted a lábad, és a hosszú íjjal ellenfeledre lősz. Elrepül 2 sallank nyíl. Alaposan megsorozod a vadász varkaudar testét. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Troll doronggal gyilkos csapást mérve bezúzod a vadász varkaudar testét. (1 támadással 44 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+2 varázspont.) Harci kalapáccsal eltalálod a vadász varkaudar testét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) A vadász varkaudar feléd döf, de csak ijesztésképp. A vadász varkaudar szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 sallank nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 388 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 89, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A következő kincseket találtad: egy szvó-ektoplazma. Észreveszel valamit a földön. Elég régi (kb. 3 hetes) elf nyomok vezetnek nyugatra.

(Továbbmész...) [99,109] Síkság, továbbra is csak síkság. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Chara-din hívei emelték. Felfedeztél egy szent tölgyfát. Zajt hallasz a közeledből. Nem is zaj ez, hanem beszéd. Fülelsz egy percig: "Gyerekikispocok! Nembántalakkispocok!" Mi lehet ez? Odasettenkedsz. Egy, az átlagnál is alacsonyabb gnóm férfi térden állva beszél egy lyukba... Köszöntöd, majd atyáskodva megkérded mi jót csinál errefelé. Elmondja, hogy az Alanori Tudományegyetem biológiaszakos novíciusza és Ghalla állatfajait tanulmányozza. Most épp egy bíborgörényt próbál kicsalogatni a vackából, de nem nagyon megy. Ha segítesz, szükség van 10 TVP-re és egy amnioszra (48. jellempróba). Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Néhány mérföldre keletre megpillantasz egy tündöklő szobrot. Délkeletre nézve látsz egy Raia oltárt. Délnyugatra egy Leah oltár van. Nyugatra egy tündöklő szobor van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő.

Inváziós csapatok portyáznak errfelé, te is összeakadsz néhány ellenféllel. Elsőnek egy vark. nekromanta száll szembe veled.

Védekezésképp villámgyorsan felhúzol egy hhaar burka varázst. Egy számodra ismeretlen védekező rúnavarázst mormol el ellenfeled. Mélyen koncentrálva, ellenfeled megidéz egy sorvasztás varázslatot, majd rád küldi. A támadásnak - hála az égnek - semmi eredménye sem volt. Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a hosszú íjjal. Elrepül 1 sallank nyíl. Becsapódva, megdöfi a vark. nekromanta bal vállát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Marokra fogva a troll dorongot ellenfeledre támadsz. Troll doronggal borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a vark. nekromanta testét. (3 támadással 138 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+6 varázspont.) Harci kalapáccsal megütöd a vark. nekromanta testét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) A vark. nekromanta újból meg újból lesújt rád. (2 támadástól 11 életpontot vesztesz.) A varázsló kezéből apró villámok repülnek ki. Alig pörkölődsz. 9 életpontot vesztettél. Véres nyál csordul ki a vark. nekromanta száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 976 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 161, sebződés: 20, gyógyulás: 0, összesen: -20 ÉP}

Felkészülten várod a másik ellenfeledet, aki egy varkaudar mágus.

Ki tudja, mire készül a másik - jobb az óvatosság! A biztonság kedvéért felraksz egy hhaar burka varázst. Ellenfeled varázstudó! Elmond magára egy számodra ismeretlen védekező varázslatot. Ellenfeled mormol, majd ujjaiból kirepül egy energiatüskék varázslat. 23 életpontot vesztettél. Marokra fogva a troll dorongot ellenfeledre ugrasz. Troll doronggal kegyetlenül megütöd a varkaudar mágus testét. (1 támadással 47 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal gyilkos csapást mérve bezúzod a varkaudar mágus jobb lábát. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) A varkaudar mágus lendületes ütése célt téveszt. A varázsló kitárja kezét, néhány szót mormol, és pusztító tüzet lő rád. Félig megúsztad. 4 életpontot vesztettél. A varkaudar mágus most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. 217 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 64, sebződés: 27, gyógyulás: 0, összesen: -27 ÉP}

A következő kincseket találtad: egy ezüstdarab. [26 pontot használtál fel, van még 117.]

im imádkozol
Itt nincs oltár ill. templom! (A templomkereső imához az IM parancs helyett az IM 1 -et kell kiadni.) [0 pontot használtál fel, van még 117.]

* 1. BP: használod a 73. pszi képességet
Pszid már elegendően megnőtt ahhoz, hogy megnövelhesd a pszi-gyűjtés képességgel - így most nincs értelme elmondanod a pszi fejlesztést. [0 pontot használtál fel, van még 117.]

* 2. BP: használod a 2107. tárgyat
Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [5 pontot használtál fel, van még 112.]

* 3. BP: használod a 2107. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [5 pontot használtál fel, van még 107.]
Alaposan elfáradtál, jól esne egy kis innivaló. Kortyolsz a vizestömlőből. Az aranypikkelyek kifejtik jótékony hatásukat. (+1 jóság.) Figyelem: 3 forduló múlva az EFelésed nullázódik! Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. 3 kaját fal föl az ekharion bébi. 2 kaját bezabál a mutáns pók. 4 kaját nyel le a törpemammut. Lestrapálva a nap eseményeitől, táborhelyet keresel. A fáradtság a legjobb altatómester: szinte azonnal elalszol. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.) Elmúlta munka gyümölcse hatása.
Ebben a körben 107 pontod maradt, ebből a következő körre 107 pontot vihetsz át. Kapsz még 427 pontot. A következő körben tehát 534 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


KRITIKUS TALÁLAT (548.TUDATI KÉPESSÉG)
A közelharc mesterei úgy tartják, hogy igazán hatékonyan csak egy kézzel lehet harcolni, és az "ügyetlenebb" kézben forgatott fegyver inkább csak hátráltat a mozgásban, a szabad cselekvésben, és behatárolja a lehetőségeinket. Nem véletlen, hogy a klasszikus fegyverművész iskolák jobban preferálják a pajzshasználatot, mint a balkezes fegyver forgatását, és ha oktatják is annak használatát, azt csak amolyan kiegészítés vagy hiánypótlás gyanánt teszik. A kalandozó életforma elterjedése Ghallán aztán megmutatta, hogy ez a mára megmeszesedett álláspont nem tartható. Megszámolni sem lehet azokat a kalandorokat, akik rendre rácáfoltak erre a régimódi felfogásra, és képesek mesterien forgatni mindkét fegyverüket egyszerre, még úgy is, hogy azok más-más típusba tartoznak. Ha a Közös Tudatod eljutott a támadás magasiskolájáig, a képességek kilencedik szintjére, akkor te is a fegyvermesterek közé sorolhatod magad! Bár tudásod még fejleszthető, és messze nem tökéletes, a tudattársaidtól kölcsönzött határozottság és elszántság akkor is célba juttat majd, ha egyébként a támadásod az átlagosnál gyengébbre sikerülne. Nem hogy hátráltat majd a balkezes fegyvered, de épp ellenkezőleg! A vele leadott támadásod sokkal határozottabb, intenzívebb, erőteljesebb lesz. [Mostantól a balkezes támadásaidra kapsz tapasztalatszint/5 sebzést (lefelé kerekítve). Ehhez nem szükséges külön parancsot kiadnod, a hatás automatikus.]

VARKAUDAR VARÁZSLÓ (271. SZÖRNY)
A varkaudarok közismerten járatosak a mágiában, de legnagyobb hatalmú varázslóik sosem mozdulnak ki a sötét járatok mélyén levő laboratóriumaikból, így nem csoda, ha az átlag kalandozó lebecsüli a varkaudar nép varázstudását a mágusaik és nekromantáik láttán. Nos, aki egy látványos, dinamikus varázspárviadalra vágyik, az örömmel fogja üdvözölni a varkaudar varázsló kihívását. Aki azonban a krematóriumi hamvasztáshoz hasonló végzet helyett inkább egy szebb jövőt választana, az maradjon a gnóm boltosok és öreg varázslók molesztálásánál.

SZÁRNYAS KOPONYA (7125. SZÖRNY)
Mi a fene röpköd itt? Felismered, ez a lény ugyanaz, mint amit a rend gyűrűin is láthattál. Ez az agresszív, levegőből támadó, denevérszerű, koponya nagyságú valami azonnal rádront, amit a közelébe érsz. Ez egy rutinos kalandozónak még nem is lenne nagy baj, bármikor lecsapnád, de ezt a valamit nagyon nehéz eltalálni, vágó vagy ütőfegyver kell hozzá, hegyes eszközzel hiába is szúrkálod, mert nagyon gyorsan változtatja a helyét és elég kis méretű. Másik kellemetlen tulajdonsága az, hogy néha savas köpettel is eláraszt!

VARKAUDAR HÍRNÖK (686. SZÖRNY)
Ha megpillantasz egy varkaudart remákháton szélsebesen közlekedni, akkor az nagy valószínűséggel az egyik varkaudar táborból tart éppen a másikba, hogy értékes híreket szállítson az ott élő fajtársai számára. Legalábbis a varkaudar hírnököknek ezek a külső ismertetőjegyei. Persze az is előfordulhat, hogy egyes hírnökök inkább bíznak a lábuk gyorsaságában, mint a remákok bizonytalan sebességében. Egy biztos: felesleges időpazarlás lenne utána rohannod, józan érveléssel képtelen lennél rábírni, hogy adja át neked az általa hordozott látógömböket vagy egyéb iratokat, merthogy te is borzasztóan kíváncsi vagy a részletekre. Ha azonban a véletlen úgy hozza, hogy nem csak a távolban elsuhanva pillantasz meg egy ilyen fontos tisztséget betöltő varkaudart, bizonyára rá tudod beszélni a veled való együttműködésre, ha máshogy nem, hát fegyvered élével kényszerítve.

MNEBOLATH (237. SZÖRNY)
A Mnebolath visszataszító, rücskös bőrű, magából hideget, rothadást és kárhozatot sugárzó Thargodan, a Sötét Föld lakója. Három méter magas, négy karja iszonyatos karmokban végződik, kutyafeje van, óriási bikaszarvakkal. A Mnebolath a Thargodanok közül a legkevésbé intelligens, varázsképessége minimális (legfeljebb egy elektromos pajzsra terjed ki), azonban hatalmas testi ereje miatt gyakran alkalmazzák a magasabb rangú Thargodanok testőr-rabszolgaként. Megsebzéséhez ezüst vagy mágikus fegyver szükséges (a normál fegyverek legfeljebb megkarcolni tudják), de még az ilyen sebzést is képes lassan visszaregenerálni, ha nem vagy képes egyből végezni vele. A Mnebolath különösen érzékeny a tűz és egyéb energia alapú varázslatokra.

TGUARKHAN (212. SZÖRNY)
A Tguarkhan a Sötét Földnek nevezett létsík lakói (Thargodanok) közül az egyik legalacsonyabb rangú. Mégis, természetes mágikus képességeiknél fogva nagyhatalmúnak számítanak Ghallán. A Thargodan egy sötét, fekete undormány, idegen létforma, minden szempontból ellentéte a fénynek, az életnek. A varkaudarok ugyan gonoszak, de részeit képezik ennek a világnak - a Thargodanokról ugyanez nem mondható el. A varkaudarok lelke sötét - A Thargodanoknak egyáltalán nincs lelke. Olyannyira veszedelmesek, hogy mégoly ritka megjelenésük Ghallán is általában katasztrófával jár. A Tguarkhan magától nem képes Ghallára átlépni, ehhez egy dimenziókapura van szüksége. Ha ez a kapu huzamosabb ideig nyitva van, a Tguarkhanok elkezdenek átözönleni, és hamarosan megérkezik egy magasabb rangú Thargodan is, akit SEMMILYEN módon nem tud halandó elpusztítani. A Tguarkhan képes alakját változtatni, de leginkább egy robosztus, sziklatestű gólem alakot kedvel. Komolyan megsebezni kizárólag varázslattal vagy mágikus ill. ezüst fegyverrel lehetséges. Ha egy Tguarkhan fizikai formáját a Sötét Földön kívül pusztítod el, a lény maga nem semmisül meg, csak visszamenekül saját létsíkjára. A Sötét Földön elpusztított Thargodanok - kevés kivételtől eltekintve - végképp megsemmisülnek, de persze elpusztításuk itt jóval nehezebb, hiszen birtokában vannak teljes hatalmuknak.

BORZALMAS VARKAUDAR (166. SZÖRNY)
A borzalmas varkaudar a varkaudaroknak egy nagyon ritka, de egyben nagyon veszedelmes típusa is. Majdnem két és fél méter magas, bőre fekete, hatalmas agyarai vannak és vörösen izzó szemei. Alakja egyébként a normál varkaudarokhoz hasonló, humanoid. Jobban ért a fegyverforgatáshoz, mint a vadász varkaudar és jobban a mágiához, mint a varkaudar mágus. Főként a mentális mágiában és a psziben jeleskedik. Emellett bizonyos speciális támadásokkal is rendelkezik, és hihetetlenül szívós. Nem csoda, hogy annak idején a varkaudar seregek főparancsnokai sokszor maguk a borzalmas varkaudarok voltak.

KARAKTERLAP

Mekk Lód, egy vörös, hosszú hajú, zöld szemű troll nő vagy. Bőröd teljesen fehér! Elenios főpap-jelöltje vagy. A Kvazársziklák Népe (#9119) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 286. fordulód.

Erő: 49 (55) Szint: 22 Merészség: 5/5 Magasság: 233 cm
IQ: 25 (29) Támadás: 32 (34) Agresszió: 3 Testsúly: 407 kg
Ügyesség: 28 (31) Védekezés: 39 (43) Menekülés: 50 % Életkor: 23/23 év
Egészség: 28 (30) Életpont: 354/237 Jellem: jó (777) Tul. pont: 0
Szerencse: 22 (28) Varázspont: 358/1 Pénz: 1716 arany Kép. pont: 0
Tudatpont: 34/8 Pszi pont: 123/313 Halhatatlanság: 1 % EFejl: 30
Eddig összesen 1395 szörnyet (10 ebben a körben) és 1 kalandozót öltél meg. Ebben a fordulóban 8 456 TP-t kaptál. Jelenleg 846 358 TP-d van. A következő szinthez még 153 642 TP szükséges. Trófeáid: Brod, renegát törpe, varkaudar varázsló. A 134. fordulódban 330 arany került a bankszámládra. 1072 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1/4 szúrófegyverek: 1/66 ütőfegyverek: 26/79 (+11%)
lőfegyverek: 16/20 (+24%)

Feltételes fegyverváltás: troll dorong (#550) << ezüsttőr (#322)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); kerek kő (#19) (1 .); kerek kő (#19) (2 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
99,109 mezőn táborozol
Kedvenc táborhely: 0,0

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 18/54 (+99%) 2. nyomkövetés: 41/78 (+22%) 3. mászás: 11/49
4. csapdakészítés: 26/49 (+6%) 5. csapdaészlelés: 6/63 6. gyógyítás: 27/78
7. titkosírás: 16/7 (+31%) 8. felderítés: 10/30 9. szörnyidomítás: 9/17
10. teológia: 26/29 (+3%) 11. taumaturgia: 38/25 (+17%) 12. szerencsejáték: 3/15
13. versengés: 8/27 14. zene: 48/79 15. szörnyismeret: 13/79
16. pszi: *20/100 (+1%) 17. zárnyitás: 7/0 18. vadászat: 35/33
19. bányászat: 28/3 (+88%) 20. testépítés: 25/68

FELTÉTELES PARANCSOK (még 47 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
segítesz max. 40 TVP-ért
elfogod érző szívű dromedárt (#753) fedett veremmel (#219)
cirkusz: céllövölde, ötpróba, labirintus (19)
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 7, max: 12)
fémbontó szójer (#150), purifikátor (#157), manifesztátor (#124), nómenklatúra (#158), bávatag golombár (#165), semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) tüskepajzs (#30, 4 VP) lángcsóva (#31, 10 VP)
hhaar burka (#32, 6 VP) izomernyesztés (#33, 6 VP) varázsvédelem (#34, 8 VP)
mágiatörés (#35, 10 VP) tompítás (#40, 8 VP) elektromos pajzs (#51, 14 VP)
varázslat olvasása (#67, 30 VP, 20 TVP) mágiafeloldás (#75, 5 VP, 5 TVP) láthatatlanság (#76, 15 VP, 5 TVP)
fúzió (#77, 25 VP, 5 TVP) láth. észlelése (#78, 7 VP, 5 TVP) városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP)
varázsital főzése (#100, 30 VP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP) időcsere (#285, 5 VP)
szívküldi (#368, 5 VP, 5 TVP) analízis (#375, 6 VP, 2 TVP) harci induló (#443, 50 VP, 5 TVP)
Trinigan rúnája (#453, 10 VP, 3 TVP)
Papi varázslataid
auralátás (#4, 8 VP, 5 TVP) gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP) gondolatolvasás (#8, 9 VP, 1 TVP)
hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP) csábmosoly (#16, 9 VP, 5 TVP)
kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) bűvölés (#20, 10 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP)
tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP) harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP) vakító fény (#43, 7 VP)
kristálygömb (#54, 20 VP, 5 TVP) gyóntatás (#56, 10 VP) a lélek védelme (#57, 32 VP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP) szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP)
mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP) pszi fejlesztés (#73, 20 PP, 10 TVP) molekulaátrendezés (#74, 10 PP, 5 TVP)
agykorbács (#97, 6 PP) pszi-acéltorony (#98, 8 PP) tudatkutatás (#99, 20 PP, 10 TVP)
térképelemzés (#104, 20 PP, 10 TVP) kontinuum-tágítás (#105, 60 PP, 10 TVP) tudatrombolás (#111, 25 PP)
pszi-gyűjtés (#112, 300 PP, 30 TVP) pszi-ernyő II (#113, 10 PP, 3 TVP)
Butaság ára beállítás: teológia: +3 vp 5 költség alatt; taumaturgia: +3 vp 5 költség alatt;

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
bűvölés (#20) (148,2) méregsemlegesítés (#14) harci induló (#443) tulajdonságpajzs (#26)
szürkeáll. aktiv (#71)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
2. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 20)
lángcsóva (#31)
Védekező varázslatok (aktív: 2, max: 20)
hhaar burka (#32), pszi-acéltorony (#98)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
törpemammut (#115) (málhás: +22 kg teher) státusz: OK
mutáns pók (#117) (hátas: 10 lépés/kör; 9 TVP/lépés;) státusz: OK
ekharion bébi (#768) (építő: +65% segítség ÉP parancsnál) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Parányi, mégis igen értékes a következő áldozat: egy csepp sáfránypor.
2.) Vegyél részt egy templomom felépítésében! [Fordíts legalább 300 pontot az építkezésre. A küldetés teljesítését akkor fogadom el, ha a templom felszentelésre kerül.]
3.) Gigászi méretű küldetés: végezz egy Halálosztó Kainnal!

HŐSTETTEID
A Varkaudar-Thargodan Invázióban megölt ellenfeleid száma: 6 (limit: 55), a megölt vezérek száma: 0, a pontszámod: 600.
Olimpiai helyezéseid: harmadik hely az 1. kategóriában a XXXIX. olimpián.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
illúziófegyver (121)
kasztropl. trafó (145)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
a mágia rúnája (179)
kasztrop.kitágulás (197)
testépítés II (209)
a hatalom rúnája (215)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
vadászidény (351)
egyesített erő (363)
a Szörny érintése (375)
a mágia szeretete (393)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
auraerősítés (502) OK
kedvenc táborhely (503) OK
elmetágítás (504) OK
tudatforrás (505) OK
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 43 TU. szükséges még: 27 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
varázslómester (508) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati erősítés (527) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati erősítés II (534) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
a düh vérvörös köde (541) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
kritikus találat (548) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
Jelenleg arra vártok, hogy a KT vezető megadja az új fejlesztendő képességet az EK 500 képesség paranccsal.

Összsúly: 203.23 kg Megterheltség: 143%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 9 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
5 kaja (#2) 7 sallank nyíl (#129) 3 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 csontszablya (#64) 1 ezüstdarab (#326) 3 madártoll (#112)
1 szvó-ektoplazma (#151)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
(99,109) Chara-din oltár, szent tölgyfa (#393), 48. jellempróba, vark. nekromanta (#173), varkaudar mágus (#128)
(100,108) oltár, Chara-din rúnaköve, északra tartó szekérkaraván (#1215), 32. jellempróba, proteinfecske (#139), ork bérgyilász (#781), vadász varkaudar (#108)
(101,107) mély szakadék (#154), világítótorony (#156), Fairlight oltár, érclelőhely, emberevő (#119)
(102,107) északi aurach (#350), púderszikla (#118, belőle készíthető: #119), oltár, 27. jellempróba, érclelőhely
(103,107) vaskohó (#155), oltár, érclelőhely, rőtmanó berzerker (#369), varkaudar bajnok (#190), Tguarkhan (#212)
(104,106) púderszikla (#118, belőle készíthető: #119), phua-kúp (#372), Sheran oltár, Chara-din monolitja (#534), érclelőhely
(105,106) olvasztókemence (#86), érclelőhely
(106,105) vaskohó (#155), oltár, érclelőhely
(107,104) törpe bánya (#435), Leah oltár, érclelőhely, földsárkány (#359), varkaudar hírnök (#686)
(108,103) a 187. labirintus bejárata, oltár, nekrofun (#173), vaskohó (#155), érclelőhely, varkaudar varázsló (#271), Jade Apmot (2956. kalandozó)

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* - Varkaudar-thargodan invázió változások:
1. Lehet BA és T parancsot kiadni oldaltól függetlenül az összes inváziós ellenfélre a 9089 paraméterrel.
2. El lehet bújni az inváziós ellenfelektől, és a sikeres elbújás növeli a rejtőzködést.
3. A Ryuku szigeteken is ad minden inváziós ellenfél FNO-t.

Üzenet küldése a karakternek