283. forduló, 285. forduló, Mekk Lód összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2014. jan. 27. 9h:23'
EZ A 299. JÁTÉKHETED, 284. FORDULÓD
300. játékheted kezdete: jan. 31.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 19 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2167
SZÁMLA : XXXX

MEKK LÓD KALANDJAI


3 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [102,86] koordinátán.
Varázserőd regenerálódik. (+105 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Mély meditáció segít a pszid regenerálásában. (+66 pszi pont.) A poszogó möszék csámcsogva habzsolják pszi energiáidat. (-3 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+5 tudatpont.)

* 1. KP: elmormolod a 443. varázslatot
Szemöldöködet ráncolva gyors ujjmozdulatokba és kántálásba kezdesz. A kitörni készülő energia már az ujjaidban is van! Sikerült elmondanod a harci induló varázslatot! Érzed, ahogy a harci induló ritmusára mozdul minden izmod (+4 támadás). [-50 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 629.]

* 2. KP: elmormolod a 26. varázslatot
Mély koncentrációban hozzálátsz a varázslat elmondásának. Az utolsó szavakra megtelsz energiával. Létrehoztad a tulajdonságpajzs varázslatot! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 624.]

* 3. KP: t. energia kisütése: 145 2
Felkészülsz a kasztroplanáris transzformáció förtelmesen undorító szertartására. [-1 TU.] [10 pontot használtál fel, van még 614.]

* 4. KP: elmormolod a 224. varázslatot
Megfelelő mozdulatok kíséretében mormolni kezdesz. A földből energia áramlik testedbe. Az utolsó ige kiejtésével elmondtad a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. [0 pontot használtál fel, van még 614.]

* 5. KP: használod a 71. pszi képességet
Lazítani kezdesz, és lehunyod szemeidet. Elméd megnyílik, utat adva a pszi elsöprő erejének. Az erőt egyetlen csomóba sűrítve, kilövöd a szürkeáll. aktiv pszi képességet. Újabb lehetőségek nyílnak meg előtted szürkeállományod kihasználására. [-20 pszi pont.] Ügyességed TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 609.]

kt 111 elkészíted a 111. tárgyat
Legyártottál 1 hosszú íjat. Ügyességed TF-elődött. [50 pontot használtál fel, van még 559.]

dd 225 6 107 eldobod a 225. tárgyat a 6. tárgyat a 107. tárgyat
Elhajítasz 2 orgyilkos tőrt. Elhajítasz 2 kőkést. Elhajítasz 6 rövid íjat. [0 pontot használtál fel, van még 559.]

dd 188 237 1533 eldobod a 188. tárgyat a 237. tárgyat az 1533. tárgyat
Elhajítasz 1 mérg. ubuk dobónyilat. Elhajítasz 2 tankány karmot. Elhajítasz 1 nodonrod kitűzőt. [0 pontot használtál fel, van még 559.]

dd 102 14 269 eldobod a 102. tárgyat a 14. tárgyat a 269. tárgyat
Elhajítasz 2 vízionár szemet. Elhajítasz 7 sünmedve tüskét. Elhajítasz 1 purifikátor hájat. [0 pontot használtál fel, van még 559.]

f 128 kísérletezel a 128. tárggyal
Csendet parancsolva a közelben izgatottan kibicelő vikócmajmoknak, dolgozni kezdesz egy új tárgy kifejlesztésén. Hosszú idő telik el... A próbálkozás semmi új eredményt nem hozott, legfeljebb egy kis gyomorkorgást. Körbevizsgálódsz. Kicsit régi (kb. 1 hetes) troll nyomok vezetnek délkeletre. [12 pontot használtál fel, van még 547.]

dd 97 125 148 eldobod a 97. tárgyat a 125. tárgyat a 148. tárgyat
Elhajítasz 3 rákpáncélt. Elhajítasz 5 mandibulapengét. Elhajítasz 12 mocsári penkét. [0 pontot használtál fel, van még 547.]

e 40 élelemszerzés 40 pontért
Egy bokorból húsos hamburgersirályokat zavartál fel. Néhány jó lövés, és megvan az esti Big Mac! (+7 kaja.) Lesben állsz, és amikor feléd csörtet egy zsebgorilla, nem vagy rest - kajatartalékot csinálsz belőle! (+6 kaja.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 vadászat). [40 pontot használtál fel, van még 507.]

m 5 mozogsz délnyugatra
[101,87] Még mindig füves síkságon vagy. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy élőholt quwarg. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Megfontoltan felméred a helyzeted, majd elmormolsz egy hhaar burka varázslatot. Egy lángcsóva varázslattal köszöntöd a másikat. 45 életpontot sebeztél. Ellenfeled mereven rádnéz, majd megindítja mentális támadását. Mentális barikád mögé bújva, ellenállsz a félelem-sugaraknak. Marokra fogva a troll dorongot a másikra támadsz. Troll doronggal gyilkos csapásokat szórva összezúzod az élőholt quwarg potrohát. Kritikus ütés! (3 támadással 141 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+14 varázspont.) Harci kalapáccsal csak érinted az élőholt quwarg testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) Csípéseket kapsz a lábaidba. (2 támadástól 19 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. 1371 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 200, sebződés: 19, gyógyulás: 0, összesen: -19 ÉP}

Észreveszel egy rát-fát. Vízcsobogást hallasz! Közelebb érve, látod, hogy ez egy patak, amely délről folyik északra. Teletöltöd vízzel a kulacsodat. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amint a kukkert keletre fordítod, megpillantasz egy Raia oltárt. Délkeletre nézve látsz egy Sheran oltárt. Délre egy Chara-din monolitja van. Délnyugatra egy művészi porolit van. Nyugatra egy mély szakadék van. Északra egy patak van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. A feléd közeledő szürke rinocérosz mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Nem árt valamilyen védekező mágiát alkalmazni: hhaar burka létrehozásához szükséges szavakat mormolsz. Ellenfeledre lángcsóva varázslatot lősz. 50 életpontot sebeztél. Marokra fogva a troll dorongot a másikra rontasz. Troll doronggal gyilkos csapásokat szórva összezúzod a szürke rinocérosz testét. (2 támadással 72 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+7 varázspont.) Harci kalapáccsal súrolod a szürke rinocérosz vastag bőrét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A szürke rinocérosz meglök a szarvával. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A szürke rinocérosz patája súrolja a combodat. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +12 életerő. 640 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 130, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.) [10 pontot használtál fel, van még 497.]

ep 146 150 építed a 146. tárgyat 150 pontért
A munkában az ekharion bébi segít. Kemény munkába fogsz: építeni kezdesz egy oltárt. Köveket hordasz egymásra. Végre megvan, elkészült az oltár. 180 tapasztalati pontot kaptál. Ügyességed TF-elődött. (+1 ügyesség.) [145 pontot használtál fel, van még 352.]

h 142 használod a 142. tárgyat
Mormolni, kántálni kezdesz, és magasba emeled a szent szimbólumot. Az ima hangja erősödik, a szöveg a tudatalattidból jön: ősi mesterek, papok szavait mondod. Elveszted időérzékedet, nem tudod megállapítani, mennyi időn keresztül megy ez. Amikor már úgy érzed, torkod berekedt, és ajkad csak hangtalanul formálja a szavakat, mennydörgést hallasz: az időközben besötétedett eget hatalmas, kék villám világítja meg, és egyenesen az oltárba csap! A kőemelvény azonban nem sérült meg, hanem vibrálni kezd misztikus, túlvilági fénnyel. Fölötte pedig lassan egy vibráló alak formálódik. Az istened! Elbűvölten, az imát abbahagyva állsz, miközben egy túlvilági zene kíséretében a halhatatlan lény hangja megszólal a fejedben.
- Ah, egy újabb oltár! Megdicsérlek, hű szolgám. [10 pontot használtál fel, van még 342.]

m 3 4 3 mozogsz délkeletre, délre, délkeletre
[102,88] Szűnni nem akar a zöld síkság.

Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Sheran híveié. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Messze északkeletre látsz egy rúnakövet. Délkeletre nézve látsz egy Raia oltárt. Délre egy tavacska van. Délnyugatra egy patak van. Nyugatra egy Chara-din monolitja van. Északra egy Raia oltár van. Elteszed a látcsövet.

(Továbbmész...) [102,89] Síkság, továbbra is csak síkság. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Egy quwarg királynő nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Védekezésképp villámgyorsan felhúzol egy hhaar burka varázst. Távolról lángcsóva varázslatot lősz a másikra. 34 életpontot sebeztél. Vad csatakiáltással, felemelve a troll dorongot ellenfeledre rontasz. Troll doronggal halálos csapásokat osztva péppé vered a quwarg királynő jobb középső lábát. (3 támadással 142 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+14 varázspont.) Harci kalapáccsal megcsapod a quwarg királynő jobb vállát. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+2 varázspont.) Csípéseket kapsz a lábaidba. (3 támadástól 16 életpontot vesztesz.) A quwarg királynő összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. 1221 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 196, sebződés: 16, gyógyulás: 0, összesen: -16 ÉP}

Messziről megérzed a víz szagát: egy kis patak által táplált tavat találtál. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy rúnakövet. Bár megérinted, hideg marad, akár a jég - nyilván nem a te istenedé. Egy rosszkedvű elflánnyal találkozol. Elmeséli, hogy ma van a születésnapja, és nem kapott senkitől semmit. A rokonai meghaltak a tűzviharban, és most magányos. Ahhoz, hogy felvidítsad, valamilyen szép ajándékot kellene adnod - például egy ezüst nyakláncot. Ez a segítség 4 TVP-be kerül (38. jellempróba).
(Feltételes segítség:) - Boldog születésnapot! - mondod neki, és átadod az ajándékodat. Elmosolyodik, de aztán megrázza a fejét: - Nem fogadhatok el ilyen drága ajándékod, de azért kedves tőled. - mondja, és elbúcsúzik. (+2 jóság.)
Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Amint a kukkert keletre fordítod, megpillantasz egy Raia oltárt. Nyugatra nézve látsz egy patakot. Északnyugatra egy Chara-din monolitja van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő.

(Továbbmész...) [103,90] Továbbra is síkságon vagy. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy csupasz kenyérfa.

Döbbenetes látvány tárul a szemed elé: egy hatalmas méretű verem szélén egy óriási fa álldogál, egy vastag ágáról a verem fölé egy ketrec lóg. A ketrecben egy rémült tekintetű mutáns lapul. A verem mélyéről mocorgást hallasz. Ha segíteni akarsz a szerencsétlen mutánson, egy zárnyitó készletre, legalább 5-ös zárnyitás szakértelemre, és 14 TVP-re van szükség (43. jellempróba).
(Feltételes segítség:) Gyorsan felmászol a fára, és kicsimpaszkodsz a ketrecig. Egy pillanatra megszédülsz, ahogy lenézel a verembe: a pergő homokszemcsék közül minden vérszomjas csüldők ősapja kezd előbukkani. Villámgyorsan kinyitod a ketrec ajtaját, és kiengeded a kis mutánst. Épphogy visszamásztok az ágon a törzshöz, amikor lentről csápok nyúlnak fel, és lerántják a ketrecet, ami recsegve-ropogva összetörik. A mutáns nem győz hálálkodni. (+2 jóság.)
Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy patakot. Keletre nézve látsz egy vaskohót. Délkeletre egy márványtorony van. Északra egy Raia oltár van. Elteszed a látcsövet. Nocsak, itt van valami érdekes! Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) troll nyomok vezetnek északra. [48 pontot használtál fel, van még 294.]

m 3 4 mozogsz délkeletre, délre
[104,91] Még mindig füves síkságon vagy. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Úgy gondolod, hogy a közeledő uzbány nem jelenthet komoly veszélyt. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Néhány mozdulatot teszel, mormolsz, és a következő másodpercben már hhaar burka vibrál körülötted. Egy lángcsóva varázslatot dobsz ellenfeledre. 44 életpontot sebeztél. Elszántan a másikra rontasz. Troll doronggal kegyetlenül megütöd az uzbány testét. (1 támadással 36 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+3 varázspont.) Harci kalapáccsal megcsapod az uzbány testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) Az uzbány feléd csap csőrével, de sikertelenül. Az uzbány szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 uzbány csőrt. 325 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 95, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Oldalt pillantva, meglátsz egy márványtornyot. Egy öregasszonyt pillantasz meg. Egy rakás fát próbál a hátára emelni, de nem sikerül neki. Ha segítesz neki, 6 TVP-t kell elköltened (32. jellempróba).
(Feltételes segítség:) Felrakod a vénasszony hátára a rőzsét. Hálásan szól hozzád: - Az istenek segítsenek utadon! (+2 jóság.)
Észreveszel egy csodabazárt. Megtudod, hogyan szerezhetsz agyértágítót. (ld. enc.) Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Amikor délre nézel, észreveszel egy rúnakövet. Északra nézve látsz egy vaskohót. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Körbevizsgálódsz. Aránylag régi (kb. 2 hetes) troll nyomok vezetnek délre.

(Továbbmész...) [104,92] Szűnni nem akar a zöld síkság. Fehér mandula illatát hozza a szél. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Fairlight rúnaköve. Utad során felfedezel egy phua-kúpot. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Dornodon híveié. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel délre egy márványtornyot. Délnyugatra nézve látsz egy phua-kúpot. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Egy szürke rinocérosz nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Nem árt valamilyen védekező mágiát alkalmazni: hhaar burka létrehozásához szükséges szavakat mormolsz. Marokra fogva a troll dorongot ellenfeledre rohansz. Troll doronggal borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a szürke rinocérosz testét. (3 támadással 115 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+11 varázspont.) Harci kalapáccsal meghorzsolod a szürke rinocérosz testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A szürke rinocérosz szarvai súrolják a válladat. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Lábával meglök a szürke rinocérosz. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. 640 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 121, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) troll nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek északra vezetnek. Eszel valamit. (-1 kaja.) [26 pontot használtál fel, van még 268.]

tim 70 titkosírás megfejtése 70 pontért
A találós kérdés a phua-kúp oldalán az orrod előtt materializálódik.
Nem érez fájdalmat, szomorúságot,
Nem gyűlöl, nem szeret,
Nem haragszik már senkire,
És nem vágyik már semmire...
Gondolkodni, töprengeni kezdesz a nehéz feladványon. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 titkosírás). SIKERÜLT! Megoldottad a feladványt. Rögvest ki is mondod a jelszót. Rövid várakozás, majd kitárul a gigantikus tojás ajtaja. Az izgalomtól remegve léped át az ősi Moa szentély küszöbét. A tojás belsejét különös fény világítja meg. Huk, valami zümmög! Á, csak a szörnygenerátor! A szörny... ááá, egy massza jön!

Felkészülsz az esetleges mentális támadásra egy pszi-acéltorony felhúzásával. Sajnos ellenfeled sem kezdő: felhelyez egy számodra ismeretlen védekező varázslatot. Ellenfeledre lángcsóva varázslatot lősz. 33 életpontot sebeztél. Egy vakító fény varázslatot dob rád a másik. A támadásnak - hála az égnek - semmi eredménye sem volt. Ellenfeled kitátja pofáját, és savat böfög rád. Nincs időd félrehajolni. (16 életpontot vesztettél.) Vad csatakiáltással, felemelve a troll dorongot a másikra rontasz. Troll doronggal halálos csapásokat osztva péppé vered a massza rengő gezemicéjét. (2 támadással 96 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+9 varázspont.) Harci kalapáccsal eltalálod a massza rengő gezemicéjét. (1 támadással 23 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+2 varázspont.) A massza megharapdálja a jobb lábfejedet és a combodat. (4 támadástól 33 életpontot vesztesz.) A massza farkával megérint. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A massza patája súrolja a combodat. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A szörny szenzoraival vizet szív el a testedből. A massza nyelvét kilökve, kisebb sebet ejt jobb kezeden. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Patájával a massza többször megrúgja az oldaladat. (3 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Karmával néhányszor a massza megcsapja a fejedet. (2 támadástól 21 életpontot vesztesz.) A massza még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. 1423 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 152, sebződés: 95, gyógyulás: 0, összesen: -95 ÉP}

Körbekémlelsz, a régmúlt idők kincsei után kutatva. Egy mesés moa üveggömb! Van itt még valami! Egy mesés moa burát! (ld. enc.) Hüh, ez emlékezetes kaland volt! Kimész. [70 pontot használtál fel, van még 198.]

m 3 mozogsz délkeletre
[105,93] A síkság itt véget ér, és egy sűrű erdő kezdődik. Itt, a természet teremtésének mélyén az áhítat csendje uralkodik. Találsz egy phua-kúpot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő.

[10 pontot használtál fel, van még 188.]

tim 70 titkosírás megfejtése 70 pontért
A találós kérdés a phua-kúp oldalán az orrod előtt materializálódik.
Ott kezdődik, ahol a háború véget ér, és ott végződik, ahol a háború elkezdődik.
Gondolkodni, töprengeni kezdesz a nehéz feladványon. Yoppéé! Megtaláltad, megoldottad! Hangosan, jól érthetően mondod ki a megoldást. Úgy látszik, a megoldás tökéletes: az ajtó feltárul. Gombócot érzel a torkodban, ahogy penetrálod az évezredes építmény légterét. Odabent világos van, ősi titok ad fényt a kúp belsejének. Oppálá, le kell küzdeni először is a masszát, ami idebent lapít.

Jobb az óvatosság, feldobsz egy pszi-acéltorony pszi védekezést. Ellenfeledre lángcsóva varázslatot lősz. 43 életpontot sebeztél. Ellenfeled természet haragja varázslatot lő rád. 4 életpontot vesztettél. A szörny megpróbálja pillantás-fegyverét alkalmazni. Mentális burkot vonva magad köré, lerázod a támadást. Vad csatakiáltással, felemelve a troll dorongot ellenfeledre támadsz. Troll doronggal borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a massza farkát. (2 támadással 69 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+3 varázspont.) Harci kalapáccsal csak érinted a massza testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) A massza csápjai a bal lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (3 támadástól 16 életpontot vesztesz.) A massza farkával meglegyinti a válladat. (1 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Csípéseket kapsz a lábaidba. (2 támadástól 25 életpontot vesztesz.) A szörny magába szívja csekélyke mentális erődet. (-16 pszi pont.) (-1 TU.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 fabontót. 1142 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 123, sebződés: 56, gyógyulás: 0, összesen: -56 ÉP}

Keresgélni kezdesz, hátha képes vagy valamiféle táp detektálására. Egy fantasztikus moa obszidián! (ld. enc.) Van itt még valami! Egy fantasztikus moa smaragd! (ld. enc.) No, elég volt a phua-kúpból! Elhagyod. Mögötted az ajtó bezárul. [70 pontot használtál fel, van még 118.]

m 6 6 mozogsz nyugatra, nyugatra
[104,93] Az utolsó fák is mögötted maradnak. Feltárul előtted a hullámzó, zöld füves síkság. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy márványtornyot. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Dornodon hívői építették. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy Chara-din monolitját. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Amint a kukkert nyugatra fordítod, megpillantasz egy phua-kúpot. Északra nézve látsz egy rúnakövet. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő.

Nyomok után kutatsz, sikeresen! Kicsit régi (kb. 1 hetes) troll nyomok vezetnek északra. Találsz még kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [103,93] Szűnni nem akar a zöld síkság. Kesernyés zergenye illatát hozza a szél.

Utad során felfedezel egy phua-kúpot. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy teljesen lerombolt oltárt. A távcsővel lassan körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy rúnakövet. Délnyugatra nézve látsz egy márványtornyot. Nyugatra egy Raia oltár van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő.
[20 pontot használtál fel, van még 98.]

tim 70 titkosírás megfejtése 70 pontért
Odasétálsz a phua-kúphoz, és megvizsgálod. Á, megvan a feladvány az oldalán!
Nincsen lábam, mégis járok,
Ide-oda szaladgálok -
Addig mélyesztem a fogam,
Míg csak át nem rágom magam.
Nem kímélve időt és agymunkát, megpróbálod kibogarászni a feladványt. SIKERÜLT! Megoldottad a feladványt. Rögvest ki is mondod a jelszót. AAááhhhh! Zümmögve félrehúzódik a phua-kúp ajtaja. Kicsit furcsa szag leng körül, ahogy belépsz a phua-kúpba. A falakból halvány fény világít, fáklyára nincs szükség. Hajaj, gondok vannak! Egy Moa teremtmény, egy massza rohan rád meglepetésszerűen!

Ki tudja, mire készül a másik - jobb az óvatosság! A biztonság kedvéért felraksz egy hhaar burka varázst. A szörny nagy levegőt vesz, majd tüzed okád. Villámgyorsan lehajolsz - a tűz csak megpörköl. (6 életpontot vesztettél.) Megmarkolva a troll dorongot a másikra rontasz. Troll doronggal többször kegyetlenül megütöd a massza rengő gezemicéjét. (4 támadással 187 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+9 varázspont.) Harci kalapáccsal párszor keményen megütöd a massza fejét. (2 támadással 37 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) Vad döféseivel a massza nyilvánvalóan a földre akar dönteni. (3 támadástól 35 életpontot vesztesz.) A szörny szenzoraival vizet szív el a testedből. Troll doronggal megütöd a massza testét. (1 támadással 35 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) Harci kalapáccsal gyengén megütöd a massza bal hátsó lábát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) A massza sorozatos szúrás-támadásai egyre hátrébb szorítanak. (3 támadástól 43 életpontot vesztesz.) Érzed, ahogy a csápok a tested víztartalmát szívják el. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. 1966 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 269, sebződés: 84, gyógyulás: 0, összesen: -84 ÉP}

Hozzálátsz a kúp módszeres átkutatásához, hogy megszerezhesd a TREZSÖRT. Egy csodálatos moa burát! Van itt még valami! Egy csodálatos moa smaragd! Hüh, ez emlékezetes kaland volt! Kimész. [70 pontot használtál fel, van még 28.]

* 1. BP: használod a 73. pszi képességet
Mentális relaxációba kezdesz. Tökéletes kontrollt érzel a tested felett! Akaratoddal irányítva, létrehozod a pszi fejlesztés pszi képességet. Alapvető gyakorlatokat végzel, amelyek pszi szakértelmedet fejlesztik. [-20 pszi pont.] Ügyességed TF-elődött. [10 pontot használtál fel, van még 18.]

* 2. BP: használod a 2107. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [5 pontot használtál fel, van még 13.]

* 3. BP: használod a 2107. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [5 pontot használtál fel, van még 8.]
Uhhh, de megszomjaztál! Mohón kortyolsz a vizestömlőből. Az aranypikkelyek kifejtik jótékony hatásukat. (+1 jóság.) Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. 3 kaját fal föl az ekharion bébi. 2 kaját fal föl a mutáns pók. 4 kaját nyel le a törpemammut. Még egyszer végiggondolva a nap eseményeit, táborozásra alkalmas helyet keresel. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.) Elmúlta munka gyümölcse hatása.
Ebben a körben 8 pontod maradt, ebből a következő körre 8 pontot vihetsz át. Kapsz még 425 pontot. A következő körben tehát 433 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


AGYÉRTÁGÍTÓ KENŐCS (1406. TÁRGY)
Mikor lepattintod a sötétkék tégely fedelét, olyan erős kökény-illat csapja meg az orrod, hogy legszívesebben belenyalnál a sűrű krémbe, de Niximiliti óva int ettől. Szigorúan külsőleg használandó, és nem is akárhogyan. A halántékodra, és a homlokodra kell egyenletesen felkenni (a H 1406 paranccsal, 3 TVP-ért), hogy a hatása érzékelhető legyen. Az elme hatalma kiteljesedik általa, olyan mértékben, amit eleinte elhinni sem mersz. [IQ-d az alapintelligenciád értékével nő; taumaturgiád, és teológiád eme érték felével (csak az, amelyik legalább 1); a max. VP-d és VP-d pedig a háromszorosával!] A bolondos gnóm 3 vortex talizmánt kér érte cserébe, amit bármelyik csodabazárban leadhatsz a Küldetés Teljesítése: KT 1406 paranccsal, 5 TVP-ért. Az agyértágító használatára is vonatkozik néhány megkötés: az Olimpián megfosztanak az előnyeitől, isteni küldetések leimádkozásakor nem számít be az általa adott bónusz (istened átlát a doppingszerekkel megnövelt tudásodon) és hatása csakis a forduló végéig tart; ráadásul csak egyetlen adagnak van hatása, egy második adag csodakencét (legyen az bármilyen fajta) már nem is fogsz felhasználni, úgy sem volna értelme. Az agyértágító sokkal hasznosabb annál, mintsem odaadnád másnak.

MOA BURÁT (384. TÁRGY)
Igazándiból fogalmad sincs, mi az a burát: a jelenkor törpéi sosem bukkantak még erre a mélybarna, átlátszó, kristályszerű anyagra. Ez a Moa burát a többi Moa ékszerrel ellentétben megmunkálatlan, felülete tompa, nem csillogóra csiszolt. Csak azért valószínűsíthető, hogy Moa maradvány, mert leggyakrabban a phua-kúpokban lehet rábukkanni.

MOA OBSZIDIÁN (380. TÁRGY)
Ezt a követ egy mesteri tudású Moa ékszerész faragta tökéletes gömb alakúra egy bizonyára jóval nagyobb obszidián darabból. Kiváló dísze lehet bármely ékszernek.

MOA SMARAGD (377. TÁRGY)
Ez az apró, zöld smaragdkő tökéletesen meg van csiszolva, nyilvánvalóan egy ősi Moa ékszerész munkája. Azt, hogy bír-e valamilyenfajta mágikus képességgel, nem tudod megállapítani, de minden bizonnyal értékes.

KARAKTERLAP

Mekk Lód, egy vörös, hosszú hajú, zöld szemű troll nő vagy. Bőröd teljesen fehér! Elenios főpap-jelöltje vagy. A Kvazársziklák Népe (#9119) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 284. fordulód.

Erő: 49 (55) Szint: 22 Merészség: 5/5 Magasság: 233 cm
IQ: 25 (29) Támadás: 32 (34) Agresszió: 3 Testsúly: 407 kg
Ügyesség: 28 (31) Védekezés: 39 (43) Menekülés: 50 % Életkor: 23/23 év
Egészség: 28 (30) Életpont: 354/197 Jellem: jó (777) Tul. pont: 0
Szerencse: 22 (28) Varázspont: 353/14 Pénz: 1736 arany Kép. pont: 0
Tudatpont: 34/21 Pszi pont: 123/274 Halhatatlanság: 1 % EFejl: 30
Eddig összesen 1374 szörnyet (8 ebben a körben) és 1 kalandozót öltél meg. Ebben a fordulóban 8 908 TP-t kaptál. Jelenleg 830 676 TP-d van. A következő szinthez még 169 324 TP szükséges. Trófeáid: Brod, renegát törpe, Vérmes Amazon. A 134. fordulódban 330 arany került a bankszámládra. 1067 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1/4 szúrófegyverek: 1/66 ütőfegyverek: 26/62 (+7%)
lőfegyverek: 15/63

Feltételes fegyverváltás: troll dorong (#550) << ezüsttőr (#322)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); kerek kő (#19) (1 .); kerek kő (#19) (2 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
103,93 mezőn táborozol
Kedvenc táborhely: 0,0

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 17/55 2. nyomkövetés: 41/25 (+25%) 3. mászás: 11/49
4. csapdakészítés: 26/37 (+6%) 5. csapdaészlelés: 6/63 6. gyógyítás: 27/78
7. titkosírás: 15/76 (+93%) 8. felderítés: 10/30 9. szörnyidomítás: 9/17
10. teológia: 26/23 (+3%) 11. taumaturgia: 37/89 (+21%) 12. szerencsejáték: 3/15
13. versengés: 8/18 14. zene: 48/79 15. szörnyismeret: 13/79
16. pszi: 20/93 (+7%) 17. zárnyitás: 7/0 18. vadászat: 35/33 (+46%)
19. bányászat: 26/93 20. testépítés: 25/68

FELTÉTELES PARANCSOK (még 47 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
segítesz max. 40 TVP-ért
elfogod érző szívű dromedárt (#753) fedett veremmel (#219)
cirkusz: céllövölde, ötpróba, labirintus (19)
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 7, max: 12)
fémbontó szójer (#150), purifikátor (#157), manifesztátor (#124), nómenklatúra (#158), bávatag golombár (#165), semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) tüskepajzs (#30, 4 VP) lángcsóva (#31, 10 VP)
hhaar burka (#32, 6 VP) izomernyesztés (#33, 6 VP) varázsvédelem (#34, 8 VP)
mágiatörés (#35, 10 VP) tompítás (#40, 8 VP) elektromos pajzs (#51, 14 VP)
varázslat olvasása (#67, 30 VP, 20 TVP) mágiafeloldás (#75, 5 VP, 5 TVP) láthatatlanság (#76, 15 VP, 5 TVP)
fúzió (#77, 25 VP, 5 TVP) láth. észlelése (#78, 7 VP, 5 TVP) városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP)
varázsital főzése (#100, 30 VP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP) időcsere (#285, 5 VP)
szívküldi (#368, 5 VP, 5 TVP) analízis (#375, 6 VP, 2 TVP) harci induló (#443, 50 VP, 5 TVP)
Trinigan rúnája (#453, 10 VP, 3 TVP)
Papi varázslataid
auralátás (#4, 8 VP, 5 TVP) gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP) gondolatolvasás (#8, 9 VP, 1 TVP)
hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP) csábmosoly (#16, 9 VP, 5 TVP)
kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) bűvölés (#20, 10 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP)
tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP) harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP) vakító fény (#43, 7 VP)
kristálygömb (#54, 20 VP, 5 TVP) gyóntatás (#56, 10 VP) a lélek védelme (#57, 32 VP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP) szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP)
mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP) pszi fejlesztés (#73, 20 PP, 10 TVP) molekulaátrendezés (#74, 10 PP, 5 TVP)
agykorbács (#97, 6 PP) pszi-acéltorony (#98, 8 PP) tudatkutatás (#99, 20 PP, 10 TVP)
térképelemzés (#104, 20 PP, 10 TVP) kontinuum-tágítás (#105, 60 PP, 10 TVP) tudatrombolás (#111, 25 PP)
pszi-gyűjtés (#112, 300 PP, 30 TVP) pszi-ernyő II (#113, 10 PP, 3 TVP)
Butaság ára beállítás: teológia: +3 vp 5 költség alatt; taumaturgia: +3 vp 5 költség alatt;

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
bűvölés (#20) (148,2) méregsemlegesítés (#14) harci induló (#443) tulajdonságpajzs (#26)
szürkeáll. aktiv (#71)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
2. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 20)
lángcsóva (#31)
Védekező varázslatok (aktív: 2, max: 20)
hhaar burka (#32), pszi-acéltorony (#98)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
törpemammut (#115) (málhás: +22 kg teher) státusz: OK
mutáns pók (#117) (hátas: 10 lépés/kör; 9 TVP/lépés;) státusz: OK
ekharion bébi (#768) (építő: +65% segítség ÉP parancsnál) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Parányi, mégis igen értékes a következő áldozat: egy csepp sáfránypor.
2.) Vegyél részt egy templomom felépítésében! [Fordíts legalább 300 pontot az építkezésre. A küldetés teljesítését akkor fogadom el, ha a templom felszentelésre kerül.]
3.) Gigászi méretű küldetés: végezz egy Halálosztó Kainnal!

HŐSTETTEID
Olimpiai helyezéseid: harmadik hely az 1. kategóriában a XXXIX. olimpián.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
illúziófegyver (121)
kasztropl. trafó (145)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
a mágia rúnája (179)
kasztrop.kitágulás (197)
testépítés II (209)
a hatalom rúnája (215)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
vadászidény (351)
egyesített erő (363)
a Szörny érintése (375)
a mágia szeretete (393)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
auraerősítés (502) OK
kedvenc táborhely (503) OK
elmetágítás (504) OK
tudatforrás (505) OK
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 22 TU. szükséges még: 48 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
varázslómester (508) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati erősítés (527) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati erősítés II (534) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
a düh vérvörös köde (541) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
kritikus találat (548) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 4 TU szükséges.)

Összsúly: 208.86 kg Megterheltség: 147%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 9 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
2 kőkés (#6) 1 magszim bél (#103) 5 mandibulapenge (#125)
1 mérg. ubuk dobónyíl (#188) 12 mocsári penke (#148) 1 nodonrod kitűző (#1533)
2 orgyilkos tőr (#225) 1 purifikátor háj (#269) 3 rákpáncél (#97)
6 rövid íj (#107) 2 smirglilevél (#29) 7 sünmedve tüske (#14)
2 tankány karom (#237) 1 vapár ág (#110) 4 víz (#27)
2 vízionár szem (#102)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 fabontó (#106) 1 hosszú íj (#111) 2 kaja (#2)
2 moa burát (#384) 1 moa obszidián (#380) 2 moa smaragd (#377)
1 moa üveggömb (#383) 1 uzbány csőr (#169)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

100 101 102 103 104 105 106
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
(101,87) élőholt quwarg (#202), rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), patak, szürke rinocérosz (#346)
(102,88) Sheran oltár
(102,89) quwarg királynő (#153), tavacska, Chara-din rúnaköve, 38. jellempróba
(103,90) 43. jellempróba
(103,93) phua-kúp (#372), oltár, massza (#217)
(104,91) uzbányok (#102), márványtorony (#175), 32. jellempróba, csodabazár (#1404)
(104,92) Fairlight rúnaköve, phua-kúp (#372), Dornodon oltár, szürke rinocérosz (#346), massza (#217)
(104,93) márványtorony (#175), Dornodon oltár, Chara-din monolitja (#534)
(105,93) phua-kúp (#372), massza (#217)

Üzenet küldése a karakternek