Karakterszám: |
7972 |
Számlaszám: |
8395 |
Fordulószám: |
27 |
Játékhét: |
47 |
E forduló
ára: |
25 zs. |
Maradék zseton: |
163 |
Forduló típusa: |
email |
|
|
1997-99 (C) Beholder Kft. |
Betáplálás dátuma: 2001. ápr. 23. 9h:42' |
A következõ
fordulód táplálható: 2001. ápr. 26. |
|
E-mail!
MR. MAGOO KALANDJAI
Kissé már éhezel, ezért csak 44 életpontról kezdesz. Pihenésed alatt a következõ
történt:
**
3. NAP ** Amíg aludtál, betört hozzád valaki, de szerencsére felriadtál.
Megnézed a rablót:
Tanort, egy elhanyagolt külsejû, borostás, áporodott
szagú, züllött férfi. Egy négyjegyû szám van a homlokára tetoválva. Hiszen
ez egy FEGYENC! A Mágusok klánjának tanítvány rangú tagja. A következõket
látod nála: Xantin bõröve, díszes fejék, a sebezhetetlenség karikaszimbóluma,
bronzmedál, szivárvány karkötõ, az egyensúly gyûrûje, a méreg csepp fülbevalója.
Vegye hát kezdetét az epikus ütközet!
*** 1. KÖR *** Megrohamozod Tanortot. A márvány atka megközelíti Tanortot.
Tanort elindul a márvány atka felé. Megtámadod Tanortot. Gyorsan felé lendítesz
jobb karmoddal. El sem találtad. Harapásra nyitod szádat. Nem találtál.
A márvány atka és Tanort egymással harcolnak.
*** 2. KÖR *** Megtámadod Tanortot. Odacsapsz jobb karmoddal.
(18 ép-t sebeztél).
Megpróbálod belemélyeszteni fogaidat.
(20 ép-t sebeztél). Tanort ájultan
a földre zuhan.
[A csatában összesen 38 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál. Szolgáid
ill. szövetségeseid által okozott/kapott sebzés: a márvány atka: 7/5.]
Ismét látványosan gyõzedelmeskedtél. Nagy szikrázás közepette beléd áramlik
némi lélekenergia (+1%). Szolgáidnak is jut 7%. Tanort meghajol elõtted,
majd elhagyja a barlangodat.
**
3. NAP ** Nem átall háborgatni
Sardullah Sharpa, egy felszinrõl jött
torzszülött. Õ az Ellenség? Nem, õ egy gonosz kobudera férfi. Egy négyjegyû
szám van a homlokára tetoválva. Hiszen ez egy FEGYENC! Tárgyai: bõrpáncél,
szivárvány karkötõ, fejpánt, bronzmedál, Xantin bõröve, az egyensúly gyûrûje,
suhanó csizma. Kedvesen köszönt, és megkérdi, van-e kedved beszélgetni.
Bólintasz.
Mielõtt még baráti beszélgetésbe kezdenétek, leülteted a vendéget, és máris
elõkerül az ennivaló. Jóízûen falatoztok. A vacsora után a mágiáról beszélgettek,
hogyan, mint érdemes használni, és megéri-e a rááldozott energiát. Aztán
persze a kalandjaitokról is szó esik. Amikor már álmosan ásítoztok, vendéged
végül feláll, és elköszön. (+5% jóllakottság) Ismét tanultál valamit -
megtudod, mi az a szõrös vikunya.
[ld. enc.]
**
4. NAP ** Látogatód érkezik, aki
Zöld Sheron, egy nyurga, gyíkarcú, zöldbõrû,
zöldszemû, tarajos férfi. A Tolvajok klánjának lopakodó rangú tagja. Tárgyai:
csepp fülbevaló, az egyensúly gyûrûje, a harcos tõre, az erõ malachit karkötõje,
háromszögszimbólum, szárnyas sisak, ezüst fülbevaló, suhanó csizma, ezüst
nyaklánc, átlátszó köntös. Még mindig a csapdád miatt sírdolgál (11 sebzést
kapott). Gigászi küzdelem kezdõdik.
*** 1. KÖR *** Megrohamozod Zöld Sheront. A márvány atka Zöld Sheron irányába
megy. Zöld Sheron elindul a márvány atka felé. Megtámadod Zöld Sheront.
Gyorsan felé lendítesz jobb karmoddal.
(20 ép-t sebeztél). Acsarogva harapni
próbálsz.
(22 ép-t sebeztél). Zöld Sheron eszméletét vesztve összeesik.
[A csatában összesen 42 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál. Szolgáid
ill. szövetségeseid által okozott/kapott sebzés: a márvány atka: 0/0.]
Gyõztél! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát
(+1%). Szolgáidnak is jut 6%. Zöld Sheron megköszöni a küzdelmet, majd
távozik.
**
11. NAP ** Felkeresi barlangodat
Mia, egy hosszú ezüst hajú mélykék szemû
vidám tekintetû, érzékien vonzó nõ. A Tudósok klánjának diákjelölt rangú
tagja. A következõket látod nála: az egyensúly gyûrûje, díszes fejék, csepp
fülbevaló, kék köpeny, díszes karkötõ, bíbor láncing, a bölcsesség csizmája,
csatos öv. Szakértelempróbára invitál téged.
Rövid beszélgetés után megállapodtok, hogy barátságos versenyben méritek
össze régészet szakértelemben való jártasságotokat. Felkeresitek az õsi
templom romját, amelyet nemrégiben ástak ki. Mindkettõtöknek ugyanaz a
feladata: a templom homlokzatára írt õsi feliratból kell minél többet megfejteni.
A kutatást vezetõ õsz galetki vállalja a döntõbíró szerepét. Itt további
vitának nincs helye: Mia tudása messze a tiéd fölött áll.
**
25. NAP ** Bezörget hozzád
Johny, a Varázsló, egy köpenyes, kékesen vibráló
aurájú, világító szemû férfi. Felszerelése: kristályamulett, bronzmedál,
a természet csatos öve, sisak, törpe pikkelyvért, a sebesség görbekardja,
a gyorsaság gyûrûje. Szakértelempróbára invitál téged.
Rövid beszélgetés után megállapodtok, hogy barátságos versenyben méritek
össze régészet szakértelemben való jártasságotokat. Felkeresitek az õsi
templom romját, amelyet nemrégiben ástak ki. Mindkettõtöknek ugyanaz a
feladata: a templom homlokzatára írt õsi feliratból kell minél többet megfejteni.
A kutatást vezetõ õsz galetki vállalja a döntõbíró szerepét. Bebizonyosodott,
hogy sokkal jobb régész vagy, mint Johny, a Varázsló.
**
31. NAP ** Bejön a barlangodba
Tûz és Jég Ura, egy fénylõ botot markoló,
égetõ tekintetû, jégvirágokkal borított testû férfi. Viselt tárgyai: bõrpáncél,
kék köpeny, Xantin bõröve, csizma, az egyensúly gyûrûje, a szalamandra
halotti maszkja. Már amikor belép, akkor látod arcán, hogy egy kis átokszóráshoz
van kedve.
Belépés után üdvözöl: "Süssön meg a nap!" Csak hápogsz a szörnyû sértés
hallatán, nem tudsz mit mondani. Szomorú nyögéssel beismered, hogy vereséget
szenvedtél. A gyõztes jutalma lélekenergia.
**
32. NAP ** Ajjaj, kiraboltak! Pihenésed alatt eltûnt a barlangodból 2
drágakõ.
**
38. NAP ** Sir William Waldemor kiadott egy tk 51 7972 5244 0 0 0 parancsot.
**
46. NAP ** Uton Állló kiadott egy tk 51 7972 4761 0 0 0 parancsot.
Megtudod, hogy a Hegy leghíresebb galetkije
Csáth Géza, egy õsz hajú, sápadt,
enervált, ködös tekintetû férfi. (hírneve 3139.) A te szinteden a legnevesebb
Alonso D Vela, egy vörös hajú, zöld szemú, kreol bõrû, egyenes orrú, telt
szájú, vidám arcú férfi. (hírneve 1395.)
A szinteden nem állt meg az élet! Híreket hallottál:
*már. 2.* Juniperus Sabina lopni próbált, de felsült vele.
*már. 5.* Gin
Jerry a Délceg gyõzelmet aratott Sir William Waldemor felett.
*már. 6.*
Brumi csatában legyõzte Hektort.
*már. 6.* Gin Jerry a Délceg és Rázós
Manus megküzdöttek egymással, és Gin Jerry a Délceg gyõzött.
*már. 8.*
Brumi és Sziklaszilárd megküzdöttek egymással, és Brumi gyõzött.
*már.
9.* Kaligula Minix-et kis híján megölte egy nekropoid.
*már. 13.* Elemináló,
a Mágus csatában legyõzte Sleep Dögöt.
*már. 19.* Elemináló, a Mágus gyõzelmet
aratott Sziklaszilárd felett.
*már. 19.* Aquirok Fejedelme és BlackFear
megküzdöttek egymással, és Aquirok Fejedelme gyõzött.
*már. 21.* Brumi
gyõzelmet aratott Skinny felett.
Táborozásod alatt messzi hírek jutottak el hozzád:
*már. 5.* Lexandro d'Arquebus gyõzelmet aratott Jimmu Palimadrakosz felett.
*már. 6.* Csáth Géza elsõként ért el 22-es átokszórás tulajdonságot a
Hegy lakói közül!
*már. 8.* Csendes Don és Braien megküzdöttek egymással,
és Csendes Don gyõzött.
*már. 13.* Lord Khalel és Battle Beetle megküzdöttek
egymással, és Lord Khalel gyõzött.
*már. 20.* Nyafogó Nefelejcs pszionikus
párviadalban legyõzte Liriant.
*már. 23.* Dr. Spade-et legyõzte harcban
egy fekete özvegy.
*már. 26.* Nyafogó Nefelejcs és Lirian pszi párbajt
vívtak. Nyafogó Nefelejcs került ki gyõztesen.
*már. 30.* 19-es rangja
a Bárdok Klánjában "énekes" lett.
*már. 30.* Lexandro d'Arquebus rangja
a Mutánsok Klánjában "teremtmény" lett.
*ápr. 2.* Avvocato Terrasini gyõzelmet
aratott Vicq-d' Azyr felett.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 192.]
be 4 58 |
meglátogatod a 4. épületet |
Meglátogatod a galetkik nagymúltú akadémiáját. Egy nagydarab, pikkelyes
óriásgyík cammog elõ, és megkérdezi, miben segíthet. Megmondod, hogy
a
nyomkeresés képességet szeretnéd itt megtanulni. Az informátor bólint,
és eligazít, hogy hová fordulj. Az akadémia egyik oktatótermébe irányítanak.
Egy szakértõ vezetése alatt nekifogsz a tanulásnak, és némi mágikus segítséggel
sikerül 3 óra leforgása alatt megszerezni a kívánt tudást. (-5 képességpont.)
[20 TVP-t használtál fel, maradt még 172.]
kno 58 1 104 1 |
58. képességre 1 képességpont |
Elköltesz 1 képességpontot a nyomkeresés szakértelmed növelésére. A sok
gyakorlás meghozta eredményét, a nyomkeresés szakértelmed 2. szintre nõtt.
Elköltesz 1 képességpontot fog végtagoddal való harci jártasságod növelésére.
A gyakorlásnak köszönhetõen fog végtagoddal való harci jártasságod megnõtt
5. szintre. [0 TVP-t használtál fel, maradt még 172.]
gy 90 10 30 |
felt. gyógyítás 90%-ra |
Gyógyítani fogsz, ha életpontod a méreted 90 százaléka alá zuhan. Egy körben
max. 10 alkalommal gyógyítasz. (De csak akkor, ha legalább 30 TVP-d marad
a gyógyítás után.)
(Feltételes gyógyítás 1 alkalommal:) Elég rossz állapotban vagy. Lepihensz
egy kicsit, várod, hogy regenerálódj. (+5 életpont.) [8 TVP-t használtál
fel, maradt még 164.]
(18. kaland:) Szíveden viseled az elöljáró egészségét, ezért elhatározod,
hogy megszerzed neki, amit kért. Mivel fogalmad sincs róla, hogy néz ki
a krodonfû, elbeszélgetsz néhány hozzáértõvel. A homályos leírások után
sem vagy biztos benne, hogy felismernéd, de legalább tudod merre keresd.
A csatornák felé veszed az irányt. Nincs szerencséd, nem mindenki veszi
jónéven a betolakodásodat. Ellenfeleid 2 förtelemféreg (#27).
*** 1. KÖR *** Megrohamozod az 1. förtelemférget. A 2. förtelemféreg a márvány
atka felé mozog. A márvány atka megközelíti a 2. förtelemférget. Az 1.
förtelemféreg feléd rohan. Támadod az 1. förtelemférget. Lesújtasz jobb
karmoddal.
(18 ép-t sebeztél). Harapni próbálsz. Félrehajolt. A 2. förtelemféreg
és a márvány atka egymással harcolnak. Az 1. förtelemféreg rád veti magát.
Lesújt rád farkával.
(6 ép-t sebzõdtél). Tüskéd a bõrébe fúródik. Bûze
fojtogat.
(-4 ép.)
*** 2. KÖR *** Támadod az 1. förtelemférget. Odacsapsz jobb karmoddal.
(17
ép-t sebeztél). Elõrehajolva harapni próbálsz. Mellétrafáltál. Az 1. förtelemféreg
holtan terül el. Nagy detonáció közepette darabokra robban.
5 ép-t sebzõdtél.
A márvány atka
6 ép-t sebzõdik. A 2. förtelemféreg
11 ép-t sebzõdik. A
márvány atka és a 2. förtelemféreg egymással harcolnak. A 2. förtelemféreg
hörögve elterül. Nagy detonáció közepette darabokra robban.
9 életpontnyit
sebzõdsz. A márvány atka
7 ép-t sebzõdik.
[A csatában összesen 39 sebzést okoztál, és 24 sebzést kaptál. Szolgáid
ill. szövetségeseid által okozott/kapott sebzés: a márvány atka: 15/17.]
Gyõzelmet arattál! Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát
(+4%). Szolgáidnak 29% jut. Magadhoz veszed a zsákmányt, ami 3 drágakõ.
A márvány atka táplálkozik. (+25% jóllakottság.)
(Feltételes gyógyítás 2 alkalommal:) Elég rossz állapotban vagy. Lepihensz
egy kicsit, várod, hogy regenerálódj. (+24 életpont.) Lehet, hogy jófelé
jársz. Az okosok szerint a förtelemféreg egyik kedvenc tápláléka a krodonfû.
Talán neked is hagytak egy kicsit. Megpróbálod követni a nyomaikat, hátha
elvezetnek egy jó kis termõhelyre.
[Nyomkeresés próba 4-es küszöbre:
sikeres] Negyedóra kutyagolás után már majdnem kiesik a szemed ez intenzív
nyomkereséstõl. Végül is egy jókora növényekkel borított területre érkezel.
Nekilátsz a krodonfû felkutatásának.
[Gyógynövények próba 6-os küszöbre:
sikeres] Nem hiába tanultál ennyit a füvekrõl. A homályos leírások ellenére
is jókora csokorral sikerült gyûjtened a titokzatos krodonfûbõl. Elindulsz
az elöljáróhoz. Valaki jön veled szembe - förtelemférgek! Ha nem tudod
õket legyõzni, a krodonfüvet is el fogják tõled rabolni! Harcolnod kell.
Ellenfeleid 2 förtelemféreg (#27).
*** 1. KÖR *** A márvány atka az 1. förtelemféreg irányába megy. A 2. förtelemféreg
felé mozogsz, hogy megtámadhasd. Az 1. förtelemféreg elindul a márvány
atka felé. A 2. förtelemféreg máris elõtted terem! A márvány atka és az
1. förtelemféreg egymással harcolnak. Megtámadod a 2. förtelemférget. Kimeresztve,
elõre suhintasz jobb karmoddal.
(16 ép-t sebeztél). Kitátod szádat, harapni
próbálsz.
(18 ép-t sebeztél). A 2. förtelemféreg kileheli lelkét. A következõ
pillanatban felrobban!
8 ép-t sebzõdtél. A márvány atka
8 sebzést kap.
Az 1. förtelemféreg
sebzõdik 8 ép-t. A márvány atka halálhörgés közepette
a földre zuhan.
*** 2. KÖR *** Megtámadod az 1. förtelemférget. Lesújtasz jobb karmoddal.
(15 ép-t sebeztél). Kontaktmérged hamarosan kifejti hatását. Megpróbálod
megmarni. Fürgén elhajolt. Az 1. förtelemféreg halálhörgés közepette a
földre zuhan. A következõ pillanatban felrobban!
6 életpontnyit sebzõdsz.
[A csatában összesen 49 sebzést okoztál, és 14 sebzést kaptál. Szolgáid
ill. szövetségeseid által okozott/kapott sebzés: a márvány atka: 0/8.]
Gyõztél! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát
(+33%).
(Feltételes gyógyítás 1 alkalommal:) Lepihensz, ellazítasz. Koncentrálsz,
és hamarosan érzed, hogy sebeid gyógyulni kezdenek. (+11 életpont.) Igazuk
lehet a bölcseknek, ezek a dögök tényleg szeretik ezt a vacakot. Végre
sikerült kijutnod a csatornából, és elmész a palotába. Az elöljáró boldogan
fogad, majd átnyújtja jutalmadat, ami egy a füvész köpenye.
[ld. enc.]
(+1 képességpont.) (+1 hõsiesség pont.)
(Feltételes gyógyítás templomban:)
Elmész a templomba, amely egy ezernyi gyertyával megvilágított barlangcsarnok.
A fénytõl kissé elvakulva lépsz be. Egy szolgádat szeretnéd gyógyíttatni.
A papok varázsolnak. Szolgád, márvány atka újra él és egészséges. Megköszönöd
a papok segítségét, és kifizetsz 10 aranyat. [59 TVP-t használtál fel,
maradt még 105.]
be 7 |
meglátogatod a 7. épületet |
Az elöljáró palotája a szint szívében, a többi fontos épület mellett található.
Egy hatalmas és díszes kõépület, amely a többi építmény fölé emelkedik.
Tisztelettel léped át kapuját. A szint elöljárója,
Morgó Emhil egy nagydarab,
tüskés bõrû, egyszemû, csápokat lóbáló galetki személyesen fogad. Hellyel
kínál, és beszélgetni kezd veled:
- Bizonyára munkát keresel, fiatal
galetki barátom. Nos, jó helyen jársz! Épp egy vállalkozó kedvû harcosra
lenne szükségünk. A szint vegetáriánus kertjét púpos moladok dézsmálják
és fosztogatják! A segítségedre lenne szükségünk: el kéne pusztítanod ezeket
az ocsmány csúszómászókat! Vállalod?
Lelkesen bólogatsz.
(6. kaland,
összesen 10 TVP-t igényel.) [5 TVP-t használtál fel, maradt még 100.]
Gyógyítás parancs törölve. [0 TVP-t használtál fel, maradt még 100.]
k 6 226 392 |
kaland elvállalása |
(6. kaland:) Ellátogatsz a vegetáriánus kerthez. Épp két púpos molad lakmározik,
tépi ki a növényeket gyökerestül! Rájuk rontasz. Ellenfeleid 2 púpos molad
(#26).
*** 1. KÖR *** Az 1. púpos molad közelebb jön, hogy támadhasson. Megindulsz
az 1. púpos molad felé. Már ott is vagy! A 2. púpos molad a márvány atkát
rohamozza. A márvány atka a 2. púpos molad irányába megy. Az 1. púpos molad
rád támad. Lecsap rád jobb karmával. Mellétrafált a balfácán. Feléd üt
bal karmával. Mellé! Az 1. púpos moladot próbálod megsebezni. Lecsapsz
jobb karmoddal.
(6 ép-t sebeztél). Megpróbálod megmarni.
(8 ép-t sebeztél).
A 2. púpos molad és a márvány atka egymással harcolnak.
*** 2. KÖR *** Megtámadod az 1. púpos moladot. Felé suhintasz jobb karmoddal.
Mellé! Harapni próbálsz. El sem találtad. Az 1. púpos molad rád támad.
Rád vág jobb karmával.
(7 ép-t sebzõdtél). Tüskéd szúrja. Vámpirizál. Odacsap
neked bal karmával. Nem talált. A 2. púpos molad és a márvány atka egymással
harcolnak.
*** 3. KÖR *** A 2. púpos molad és a márvány atka egymással harcolnak. Támadod
az 1. púpos moladot. Odacsapsz jobb karmoddal.
(10 ép-t sebeztél). Harapni
próbálsz. Elkerülte. Az 1. púpos molad hörögve elterül.
*** 4. KÖR *** A 2. púpos molad téged támad. Odacsap neked jobb karmával.
(5 ép-t sebzõdtél). Tüskéd a bõrébe fúródik. Vámpirizál. Lecsap rád bal
karmával. Elhibázta. Megtámadod a 2. púpos moladot. Rávágsz jobb karmoddal.
Fürgén elhajolt. Harapásra nyitod szádat. Ez mellément. A márvány atka
a 2. púpos moladot támadja.
[A csatában összesen 32 sebzést okoztál, és 12 sebzést kaptál. Szolgáid
ill. szövetségeseid által okozott/kapott sebzés: a márvány atka: 5/6.]
A küzdelem eredménye döntetlen.
(226. kaland:) Visszatérsz a hobbit lakáshoz. Kinyitod a még mindig jó állapotban
levõ faajtót, szerencsére nincs bezárva. Lehajolva, bemászol. Odabent szerencsére
több hely van. Amikor oldalt fordulsz, meghûl benned a vér! Ellenfeled
egy szárnyas bolhedor (#25).
*** 1. KÖR *** A szárnyas bolhedor irányába mozogsz. A szárnyas bolhedor
feléd rohan. A márvány atka a szárnyas bolhedort rohamozza. Támadod a szárnyas
bolhedort. Lecsapsz jobb karmoddal.
(17 ép-t sebeztél). Pofádat nagyra
tátva harapsz.
(18 ép-t sebeztél). A szárnyas bolhedor hörögve elterül.
[A csatában összesen 35 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál. Szolgáid
ill. szövetségeseid által okozott/kapott sebzés: a márvány atka: 0/0.]
Ismét látványosan gyõzedelmeskedtél. Magadba szívod a megérdemelt jutalmat,
a lélekenergiát (+2%). Szolgáidnak is jut 18%. Elrakod a zsákmányt, ami
egy bolhedor szárny és 10 arany. Hopp, itt van valami... Eldugott kincs
- 17 arany és egy ezüst fejpánt. A küldetést sikeresen végrehajtottad.
Jutalmad 1 hõsiesség pont és 20% lélekenergia.
(392. kaland:) Ismét felkeresed a kõtornyot. Pillanatnyi tétovázás után
belépsz a hívogató bejáraton. Lépcsõ vezet felfelé, amelyen felkapaszkodva,
egy terembe érsz. Egy vasalt ébenfa ajtó van elõtted. Lenyomod a kilincset,
de zárva van. Késlekedés nélkül hozzákezdesz a zár feltöréséhez.
[Zárnyitás
próba 5-ös küszöbre: sikeres] Sikerrel jártál! Az ajtó feltárul. Belépsz
rajta. Úgy tûnik, hiába fáradtál - nem találsz kincset. A küldetést sikeresen
végrehajtottad. Jutalmad 1 hõsiesség pont és 10% lélekenergia. [25 TVP-t
használtál fel, maradt még 75.]
tk 51 4761 5244 |
51. többszemélyes kaland |
Sajnálom, de nincs ilyen kalandod. (Vagy elavult, vagy rossz számot adtál
meg.) [0 TVP-t használtál fel, maradt még 75.]
pv 1 |
portyázás viselkedés |
Portyázás során elõször is sima harcot javasolsz. [0 TVP-t használtál fel,
maradt még 75.]
Kedved szottyan egy kis kirándulásra a városban. Különösebb cél nélkül kóvályogsz
a barlangok között, kihívást keresve. Egy mesterségesen épített kõkupacot
veszel észre. Megkerülve, meglátod, hogy a földbe ásott építménynek bejárata
is van, egy bõrrel letakarva! Alighanem valaki lakik (legalábbis lakott)
itt. Talán körül lehetne nézni bent, a torzszülöttek tanyáit úgysem védi
semmiféle törvény.
(259. kaland, összköltsége 25 TVP.) Nem telik sok idõbe,
és találsz egy alkalmas helyet. A kirakott zászlók alapján, itt egy mezei
párviadalra fog sor kerülni. Alaposan megvizsgálod a bejáratot, nehogy
csapdába lépj. Találsz valami gyanúsat, óvatosan kikerülöd.
A barlang lakója
Yorn a Rettenetes, egy magas, sötétbõrû, félelmet nem ismerõ
férfi. A Halhatatlanok klánjának egyszerû halandó rangú tagja. Viselt tárgyai:
halotti maszk, bronzmedál, a tûz karikaszimbóluma, lemezpáncél, khaldoran
öv, fekete nadrág, a sólyom malachit karkötõje, suhanó csizma, az egyensúly
gyûrûje. Kacagva veted magad a nyomorult pondróra.
*** 1. KÖR *** A márvány atka Yorn a Rettenetes felé mozog. Megközelíted
Yorn a Rettenetest. Yorn a Rettenetes a márvány atka felé mozog. A márvány
atka és Yorn a Rettenetes egymással harcolnak. Megtámadod Yorn a Rettenetest.
Felé ütsz jobb karmoddal. Elkerülte. A fogaiddal támadsz. El sem találtad.
A márvány atka halálos sebet kapva a földre zuhan.
*** 2. KÖR *** Yorn a Rettenetest próbálod megsebezni. Felé ütsz jobb karmoddal.
Hátraugrott a támadás elõl. Megpróbálod belemélyeszteni fogaidat. Elhibáztad.
Yorn a Rettenetes rád támad. Nagy levegõt vesz, és hatalmas savcsóvát köp
feléd.
(16 ép-t sebzõdtél). Szagától fuldoklasz.
(-4 ép.)
*** 3. KÖR *** Támadod Yorn a Rettenetest. Gyorsan felé lendítesz jobb karmoddal.
Mellétrafáltál. Acsarogva harapni próbálsz.
(16 ép-t sebeztél). A bõrén
levõ tüskék felsértenek
(-7 ép) Yorn a Rettenetes rád veti magát. Nagy
levegõt vesz, és hatalmas savcsóvát köp feléd.
(19 ép-t sebzõdtél). Bûze
kellemetlen számodra.
(-4 ép.) Ezer sebbõl vérezve, elveszted az eszméletedet.
[A csatában összesen 16 sebzést okoztál, és 50 sebzést kaptál. Szolgáid
ill. szövetségeseid által okozott/kapott sebzés: a márvány atka: 0/19.]
Mi tagadás, legyõztek. Hosszú idõ után térsz magadhoz. Ellenfeled meghajlással
tiszteleg. [-5 TVP.] Elhagyod a csata helyszínét.
(Feltételes gyógyítás templomban:) A szint temploma egy cseppkövekkel
teli, gyertyákkal kivilágított barlangban foglal helyet. Nagyon hangulatos!
Áhítattal lépsz be. Papok fogadnak. Egy szolgádat szeretnéd gyógyíttatni.
A papok varázsolnak. Szolgád, márvány atka újra él és egészséges. Megköszönöd
a papok segítségét, és kifizetsz 10 aranyat. [10 TVP-t használtál fel,
maradt még 65.]
pv 5 3 4 |
portyázás viselkedés |
Portyázás során elõször is megkérdezed a galetkit, hogy van-e kedve beszélgetni
egyet. Ha ez nem megy, szakértelem próbára hívod ki a másik galetkit. Ha
vendéglátódnak ehhez nincs kedve, átokszórást javasolsz. [0 TVP-t használtál
fel, maradt még 65.]
fel |
felköltözés a következõ szintre |
Úgy döntesz, hogy már elég érett és harcedzett vagy ahhoz, hogy keményebb
kihívásokkal nézz szembe. És mivel az Õsök áldását is megszerezted, tényleg
semmi akadálya nincs, hogy a következõ szintre, tágasabb barlangba költözzél!
Összeszeded minden holmidat, és elmész a szint középpontjába. A hatalmas
központi csarnok kellõs közepén egy óriási, plafontól padlóig tartó cseppkõ
van, amelynek oldalába csigalépcsõt faragtak. Ez az egyetlen út a szintek
között! A lépcsõ tövében két óriási galetki szobor áll, szemük vörös fényben
izzik. Rettegve mész közelebb. A szemek fénye zöldre vált, az Õsök áldása
kísér! Bátran lépkedsz el a szobrok között, és semmi rossz nem történik.
Hosszú ideig tart, amíg felérsz. Egy fehér, márványfalú henger belsejében
találod magad. Nem látsz kijáratot. Egyszercsak szikrázni kezd a levegõ,
apró villámok csapdosnak beléd! Üvöltesz a fájdalomtól, holott tudod, hogy
ez egyike a város vezetõi által felállított kamráknak, amelyek a galetkik
fejlõdését gyorsítják fel. Persze nem lehet túl gyakran alkalmazni, hisz
az halálos lehet... Kimerülten terülsz el. Mikor magadhoz térsz, egy, a
lentihez hasonló barlangban találod magad, a fehér kupolának nyoma sincs.
Sehol a lejárat! Megtapogatod magad: a kezelés hasznos volt! (+10 méret,
+10 max. varázspont, +10 képességpont.) Ez hát a féregszint! A továbbvezetõ
feljáratnál két, a lentihez hasonló szobor áll, szemük tiltó vörössel izzik.
Hmm, még idõbe fog telni, amíg tovább akarsz költözni. Elindulsz a lakóhelyek
irányába. Egy-két galetkit látsz, ellenséges pillantásokkal méregetnek:
gyorsan fel kell majd készülnöd a portyázókra. Ideje barlangot keresni!
Hosszasan kutatsz, néha alig sikerül a harcot elkerülni, amikor pihenõ
galetkiket zavarsz meg. Végül találsz egy kényelmes, száraz barlangot,
amelynek a bejáratán pont beférsz. Huh! Izgatottan várod, hogy megkezdhesd
az új szint felderítését. [30 TVP-t használtál fel, maradt még 35.]
bb 2 4 7 20 9 |
több épület meglátogatása |
[be 2:] Elmész a szint középpontjában épült aukciósházba. Elkéred a jelenlegi
aukciós listát.
no# név db ár/db vevõ dátum no#
név db ár/db vevõ dátum
13285 a sebesség köpenye 1 150 7573 4.20. 3790
a gyorsaság maszkja 1 330 3398 4.20.
25527 a teknõs malachitgyûrûje 1 750 5734 4.12. 31239
a káosz istennõjének sisakja 1 100 - 4.11.
17544 a káosz lordjának lándzsája 1 110 - 4.11. 165
molitár háj 5 72 3398 4.20.
30549 a káosz mesés nyílpuskája 1 350 - 4.13. 14185
a majom köpenye 1 100 - 4.13.
26951 a sav csonttõre 1 50 - 4.18.
[be 4:] Elhagyod az aukciós házat. Meglátogatod a galetkik nagymúltú akadémiáját.
Az információs részlegnél érdeklõdsz az igénybe vehetõ új szolgáltatások
felõl. Új szakértelmet a BE 4 {szakértelem} paranccsal sajátíthatsz el,
5 kno és 20 TVP árán. Új végtagot a BE 4 {végtag} paranccsal növeszthesz
10 kno és 20 TVP árán. A {végtag} típustól függõen 100-105 lehet. Az 1.
szinten 1, a 2-3. szinten 2, a 4-5. szinten 3 stb. végtagod lehet. Végtag
szakértelmet a BE 4 {képesség} {végtag} paranccsal sajátíthatsz el, 5 kno
és 20 TVP árán. Részletesebben ld. szabálykönyv, Épületek, Akadémia. Egyszercsak
vállon vereget valaki. Ijedten megpördülsz. Egy barna pikkelyes, nagydarab
galetki oktatót pillantasz meg. Szélesen mosolyog, elõvillantva tízcentis
agyarait.
- Sajnálom barátom, nem akartalak megijeszteni! Csak azt akartam
kérdezni, nincs-e a birtokodban egy sárga gömb: megvásárolnám jó pénzért!
(6. kaland, összesen 5 TVP-t igényel.) Mérgesen morogsz valamit, aztán
továbbmész. A galetki még utánad kiabál: - 100 aranyat adok érte! - hmmm...
[be 7:] Az elöljáró palotája a szint szívében, a többi fontos épület mellett
található. Egy hatalmas és díszes kõépület, amely a többi építmény fölé
emelkedik. Tisztelettel léped át kapuját. A szint elöljárója,
Vizevil Rogan
egy vékony, áttetszõ bõrû, vastag szájú, egyetlen óriási karmot birtokló
galetki személyesen fogad. Hellyel kínál, és miután bemutatkoztatok, beszélgetni
kezd veled:
- Feltételezem, hogy valamilyen megbízást szeretnél! - bólogatsz.
- A feladat igen egyszerû: betört a vegetáriánus kertünkbe egy csapat kóbor
göthös yeti. No, persze nem a gombát zabálják, hanem a kertészeket! Ezektõl
az undorító állatoktól kéne megpucolni a létesítményt. Siker esetén 80
aranyat fizetünk. Egyszerûen hangzik, nem?
(8. kaland, összesen 30 TVP-t
igényel.)
[be 20:] Rábukkansz a remete odújára. Egészen le kell hajolnod, hogy beférj
a szûk nyíláson, de odabent tágas barlangszoba fogad. A remete mosolyog.
Üdvözöllek, ifjú galetki! Feltételezem, hogy mint sokan mások, te is
valamilyen különösen veszélyes, tiltott kalandról, kincsrõl szeretnél hallani
tõlem. Nos, lehet róla szó, de tudnod kell, hogy a nagy erõ kevés ezeknél
a küldetéseknél: az eszednek is a helyén kell lennie! Ha meg tudod adni
a választ az alábbi fejtörõre, akkor majd segítek. A kérdésre a válasz
egy 90-nél kisebb kétjegyû szám! [Ha tudod a választ, a BE 20 (megfejtés)
paranccsal közölheted a remetével.] - hegyezed a füledet.
- A választ
öt szellem fogja megadni: egy áttetszõ, egy fehér, egy félelmetes, egy
huhogó és egy õsi. Mind az öten elárulnak valamit a jelszóról: ha jól odafigyelsz
rájuk, ezek alapján az információk alapján tudni fogod az egyértelmû választ.
Vigyázz, lehet, hogy valamelyikük hazudik! Az információk alapján ugyan
több lehetséges válasz is van, de én elárulom neked, hogy ezek közül sorban
az ötödik a megoldás! Azt mondja az áttetszõ szellem: A szám osztható
hárommal. És még hozzáteszi, hogy hallotta, amikor a félelmetes szellem
azt mondta, hogy a huhogó szellem igazat mond. A fehér szellem a következõt
mondja: A megoldás két számjegyének különbsége háromnál kevesebb. A füledbe
súgja még, hogy a huhogó szellem és az õsi szellem mindig egyetértenek.
Így hangzik a félelmetes szellem segítsége: A válasz 50-nél nagyobb. A
füledbe súgja még, hogy az õsi szellem igazat mond. A huhogó szellem a
következõt mondja: Az elsõ számjegy lehet 1, 4, 5 vagy 8. Elárulja még
azt is, hogy az áttetszõ szellem és a fehér szellem mindig egyetértenek.
Az õsi szellem így szól: A második számjegy kisebb, mint az elsõ. Közelebb
hajolva elárulja neked, hogy a fehér szellem és a félelmetes szellem között
van igazmondó. Persze az áttetszõ szellem mást mondana... A legvégén a
remete is mond valamit: A megoldás nem osztható öttel.
(Ha sehogy sem
tudod megfejteni a rejtvényt, megvesztegetheted a remetét 2 képességponttal
- ekkor a BE 20 2 parancsot kell kiadnod.)
[be 9:] Ellátogatsz a templomba, ez egy nagy, gyertyákkal kivilágított barlang,
tele furcsa szobrokkal. Csuhába öltözött galetkik fogadnak. Érdeklõdsz
a papoknál, hogy nincs-e valamilyen megbízásuk számodra. Valami komoly,
képzett galetkit igénylõ feladat. Mosolyogva egymásra néznek, aztán az
egyikük bólint.
- Barátom, egy nagyon nehéz, komoly küldetésünk lenne
számodra! Fehér gyógyitalokat fõzünk a helytartó testõreinek, szükségünk
lenne húsz üvegcsére! - egy darabig vársz, hogy ismertessék, milyen borzalmas
szörnyektõl kell az üvegcsét elragadni, de a pap csak biztatóan biccent.
Megalázóan egyszerû! A pap persze sietve megnyugtat:
- Jutalmul barátom
vendégünk vagy egy ingyen gyógyításra [a kaland teljesítésekor], és ki
tudja? - talán tanulhatsz is valamit!
(15. kaland, összesen 10 TVP-t igényel.)
Karaktered megállíthatatlanul fejlõdik:
+1 tanulás; [25 TVP-t használtál
fel, maradt még 10.]
Elhatározod, hogy vadászni mész. Izgatottan ereszkedsz le egy publikus folyosón
a rettegve bujdokló vadak, a torzszülöttek világába. Egy sziklafal elõtt
állsz, amelybõl barlangjáratok sokasága indul. Már majdnem feladod, amikor
nyomra bukkansz. Hamarosan a nyom nagyon forró lesz. Kellemes csetepaténak
nézel elébe! Ellenfeled egy kõzúzó (#49).
*** 1. KÖR *** A kõzúzó feléd mozog. A kõzúzó irányába mozogsz. A márvány
atka a kõzúzó irányába megy. A kõzúzó téged támad. Lecsap rád nyelvével.
Nem talált. A kõzúzót próbálod megsebezni. A levegõ megtelik elektromossággal,
villámokat fújsz ellenfeledre.
(7 ép-t sebeztél). A márvány atka a kõzúzót
támadja.
*** 2. KÖR *** A kõzúzó rád támad. Tekergetve suhint nyelvével.
(5 ép-t
sebzõdtél). Tüskéd a bõrébe fúródik. Bénító méreg gyengít. Gyengülsz (-10%
támadás). Támadod a kõzúzót. Kitátod a szádat, és villámokat küldesz ellenfeledre.
(6 ép-t sebeztél). A márvány atka a kõzúzót támadja.
*** 3. KÖR *** Megtámadod a kõzúzót. Kitátod a szádat, és villámokat küldesz
ellenfeledre.
(8 ép-t sebeztél). A kõzúzó rád veti magát. Lesújt rád nyelvével.
(6 ép-t sebzõdtél). Tüskéd szúrja. Bénító méreg gyengít. Gyengülsz (-11%
támadás). Minden elsötétül elõtted. A márvány atka és a kõzúzó egymással
harcolnak. A kõzúzó kileheli lelkét.
[A csatában összesen 29 sebzést okoztál, és 11 sebzést kaptál. Szolgáid
ill. szövetségeseid által okozott/kapott sebzés: a márvány atka: 2/0.]
Ezt a csatát te nyerted! Kár, hogy nem vagy eszméletednél a gyõzelem pillanatában,
így nem tudod kinyerni az elszökõ lélekenergiát sem. Lassan térsz magadhoz.
[15 TVP-t használtál fel, maradt még -5.]
Sajnálom, de nincs elég tevékenységpontod ennek a parancsnak a végrehajtásához.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még -5.]
Ezt a parancsot nincs sok értelme 10 TVP-nél kevesebbért kiadni. [0 TVP-t
használtál fel, maradt még -5.]
Sajnálom, de nincs elég tevékenységpontod ennek a parancsnak a végrehajtásához.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még -5.]
Sajnálom, de nincs elég tevékenységpontod ennek a parancsnak a végrehajtásához.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még -5.]
Fáradtan a megpróbáltatásoktól, nyugovóra térsz.
Figyelem! Jóllakottságod
a következõ forduló elején már 50% alatt lesz, nem árt, ha ennivaló után
nézel.
[ld. enc.]
Ebben a körben +14 galetki erõt és +29 hírnevet kaptál. A kör során összesen
291 sebzést okoztál, és 111 sebzést kaptál. A körben szerzett tapasztalatok
eredményeképp
5 képességpontot kapsz. Errõl a fordulóról -5 TVP-t viszel
át a következõre. Azzal együtt, amit a következõ fordulóban kapsz, összesen
180 TVP-t költhetsz majd el.
KARAKTERLAP
Mr. Magoo, egy rövid, õsz hajú, fátyolos tekintetû, félõrült
férfi vagy. Jelenlegi lakóhelyed: féregszint (3. szint). Táplálkozásod:
rovarevõ. Ez a 27. fordulód.
|
[1] erõ: |
3 / 1.90 |
[2] IQ: |
7 / 0.76 |
[3] ügyesség: |
3 (5) / 0.55 |
[4] egészség: |
5 / 3.20 |
[5] mágia: |
1 / 0.95 |
[6] gyorsaság: |
7 / 1.52 |
[9] Méret/ép: |
59 / 1 |
Min. méret: |
47 |
Barlangméret: |
59 |
|
|
Varázspont: |
26 / 26 |
Képességpont: |
16 / 99% |
Hõsi pont: |
14 (4) |
Tám.bónusz: |
0% |
Véd.bónusz: |
10% |
Galetki erõ: |
170 / 128 |
Hírnév : |
272 |
Jóllakottság: |
46% |
Életkor: |
12
/ 12 |
|
|
Galetki csaták: |
16 (3) |
Galetki gyõzelmek: |
6 (2) |
Torzsz. csaták: |
141 (5) |
Torzsz.
gyõzelmek: |
111 (4) |
Leölt torzszülött: |
135 (7) |
Pszi csaták: |
0 (0) |
Pszi gyõzelmek: |
0
(0) |
Ájulások száma: |
13 (2) |
|
A Tudósok Klánjának (#11) tagja vagy.
Rangod: diákjelölt (4)
Speciális
képességeid:
+1 gyógynövények, +1 v.ital fõzés, +4% varázstárgy találására;
20%, hogy v.ital fõzés kudarckor a komponensek megmaradnak.
Aktív Klánküldetéseid:
1.) Hajtsd végre a 8-as Klánkalandot (KK 8)! (összesen 25 TVP-t igényel)
2.) Érj el 10-es intelligenciát. 3.) Hajtsd végre a 7-es Klánkalandot
(KK 7)! (összesen 25 TVP-t igényel) |
|
HARCI SZAKÉRTELMEK |
|
|
[13] elektr.lehelet: |
4 (6) / 2.12 |
[16] tüskés bõr: |
4 / 0 |
|
|
|
EGYÉB SZAKÉRTELMEK |
|
|
[45] csapdakészítés: |
3 / 0.07 |
[46] csapdaészlelés: |
3 / 0.31 |
[47] zárnyitás: |
3 / 0.15 |
[48] mászás: |
6 / 3.20 |
[50] meggyõzõkészség: |
2 / 0.80 |
[56] varázsitalfõzés: |
2 (3) / 0.65 |
[57] gyógynövények: |
5 (6) / 2.65 |
[58] nyomkeresés: |
2 / 0.05 |
[59] vezetõkészség: |
1 / 0.10 |
[63] éberség: |
1 / 0.54 |
[64] átokszórás: |
3 / 1.10 |
[67] régészet: |
6 / 2.04 |
[69] tanulás: |
3 / 0.02 |
|
|
|
|
|
VÉGTAGOK |
|
|
jobb karom |
[100] méret: |
8 / 0 |
[101] szakért.: |
8 / 3.28 |
[102] kontaktméreg: |
7
/ 0 |
fog |
[103] méret: |
8 / 0 |
[104] szakért.: |
5 / 1.08 |
|
|
|
VARÁZSLATOK & PSZIK |
|
|
[154] kisebb erõpajzs: |
1 / 0 |
|
|
|
|
|
SZOLGÁID |
|
|
név |
méret/ép |
morál |
jóllakottság |
szint |
állapot |
[1] márvány atka |
18/18 |
174% |
121% |
3 / 1.11 |
harcol |
lélekenergia rész |
90% |
jóllakottság határ |
100% |
gyógyítás: |
5 |
|
MAKRÓID |
1. Makró |
m 1212 1414 3232 3434 1111 2222 |
m 1111 4444 3333 1111 3333 4444
|
|
|
3. Makró |
gy |
vd |
gy 75 7 20 |
|
5. Makró |
x 10 |
p |
x 10 |
p |
x 10 |
p |
|
HARCI PROGRAMOD |
1: elektr.lehelet használata ha ellenfeled #66. Prioritás: 90. |
2: Közelharc támadás ha ellenfeled #24. Prioritás: 90. |
3: villámlehelet itala v.var. ha ellenfeled #102. |
4: elektr.lehelet használata ha ellenfeled #102. |
FELTÉTELES PARANCSAID VI erõ:200% ép:1%;
PV 5 3 4;
PSZ 57 63 67 69
59 48;
AKTUÁLIS KÜLDETÉSEID: #6 (4. épület), #8 (7. épület), #15 (9. épület).
TÁRGYAID |
Páncélok, ruhák |
* |
1 kék köpeny (#1137) |
|
1 díszes pikkelyvért (#1017) |
|
1 láncing (#1030)
|
* |
1 villámöv (#172) |
|
1 díszes fejék (#135) |
|
1 könnyû pikkelyvért (#1016)
|
|
1 kerek pajzs (#1061) |
* |
1 vassisak (#1076) |
|
1 a füvész köpenye (#193)
|
|
1 ezüst fejpánt (#1107) |
Ékszerek, kincsek |
|
494 arany (#1) |
* |
1 az egyensúly gyûrûje (#213) |
* |
1 ezüst fülbevaló
(#1257) |
* |
1 gyûrû (#1225) |
|
7 drágakõ (#2) |
|
1 a sólyom malachit karkötõje (#29591)
|
Felszerelés |
|
1 díszes rézkulcs (#129) |
|
1 kötél (#128) |
|
1 õskõ (#8) |
Fegyverek |
|
3 kés (#5) |
|
11 kerek kõ (#11) |
|
1 fogazott tõr (#6) |
|
1 lándzsa (#1330) |
Varázsitalok és füvek |
|
7 winropu moha (#22) |
|
9 liánvirág (#24) |
|
6 csótányláb (#25) |
|
2 mitulen fû (#20) |
|
3 sötét mák (#23) |
|
1 hõsiesség itala (#52) |
|
9 üvegcse (#14) |
|
4 gyilkos boróka (#27) |
|
3 tejfonál (#28) |
|
1 védelem itala (#59) |
Egyéb kacatok |
|
1 elektronit (#141) |
|
4 lemúr hártya (#161) |
|
1 nordkristály (#146)
|
|
9 õsi relikvia (#17) |
|
1 molad púp (#16) |
|
1 sárga gömb (#136) |
|
1 nohnetár gumó (#212) |
|
1 bolhedor szárny (#15) |
|
AZ ÕSÖK CSARNOKA
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
ENCYCLOPEDIA FANTASIA
SZÕRÖS VIKUNYA (103. LÉNY) A szõrös vikunyák, ezek a kutyaszerû, négylábú,
nyomorúságos dögevõk elõmásztak a csatornákból, és megtalálták az utat
a felszínre. Vesztükre, hiszen odakint sokkal kevesebb élelem van, mint
a Hegyben, viszont a vikunyák mégis megélnek valahogy. Ha hinni lehet a
híresztelésnek, hogy az Ellenség mindenfajta életet megsemmisít, amint
jelenlétét tapasztalja, akkor ezek szerint az Ellenség már rég nem járt
a Hegy közelében, mert akkor mit keresnek itt a vikunyák? Persze az is
lehet, hogy a szõrös vikunya kifejlesztett valamilyen képességet, amellyel
elrejtõzhet az Ellenség elõl - a fajok alkalmazkodóképessége néha nem ismer
határokat.
A FÜVÉSZ KÖPENYE (193. TÁRGY) Ha ezt a varázslatos köpenyt magadra veszed,
azonnal jobban érzékeled a természet hangjait, kisugárzását, és még némi
védelmet is nyújt. Viselésekor a füvek ismerete szakértelmed 2-vel magasabb
lesz, és még kapsz +4% védekezési bónuszt is.
ELNEVEZHETED A SZOLGÁDAT! A galetkik életének jelentõs részét teszi ki
a viaskodás a csúf torzszülöttek ellen, így szinte természetes, hogy a
Hegy legbefolyásosabbjai között is vannak olyanok, akik nem nézik jó szemmel,
ha egy galetki "túlzott" figyelmet szentel torzszülött szolgájának. Mindeddig,
ha egy galetki elnevezte a szolgáját, nem verte nagydobra, sõt, inkább
titokban tartotta (fõképpen a Hegy legalsó szintjein).
Akadt azonban
egy szövetség, a Békeidõk Hírmondói, kik nem kímélve idõt és fáradtságot,
nem törõdve a "fajvédõ" galetkik haragvó, lekicsinylõ megjegyzéseivel,
kijárták a helytartóságnál, hogy a szolgák elnevezése teljesen törvényes
legyen - mostantól tehát neked is jogod és lehetõséged van erre!
Ehhez
az SZN {szolga száma} {név sorszáma} parancsot kell kiadnod, 3 TVP árán,
ahol a második paraméterben a nevet egy bõséges (több mint 200 különbözõ
nevet tartalmazó) listáról választsz ki. Pl. az SZN 1 48 utasítás hatására
az elsõ szolgádat elnevezed Csatacsillagnak. A teljes listát az Alanori
Krónika 2001. februári számában, illetve a Beholder kft. honlapján (www.beholder.hu)
tekintheted meg. Ha nem adsz meg második paramétert, akkor a szolgád véletlenszerûen
választott nevet kap. Egy szolga nevét utólag nem lehet megváltoztatni,
és természetesen nem adhatod két szolgádnak ugyanazt a nevet.