262. forduló, 264. forduló, Dan McGee összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2006. nov. 29. 9h:11'
EZ A 659. JÁTÉKHETED, 263. FORDULÓD
660. játékheted kezdete: dec. 4.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #5874
SZÁMLA : XXXX

DAN MCGEE KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [105,117] koordinátán. Egy labirintusban vagy, az 1. szinten/térképen, az 5. pontnál.
A táborozás 1. napján összefutsz egy kék-zöld csíkos, hosszú hajú, narancssárga szemű, rövid bajszú kobudera férfival. A bőre sötétbarna. Fairlight püspöke. Tagja az Igaz Barátok Rendjének. Egy arany papi karkötőt, egy bíbor erőövet, egy féregíz nyakpántot, egy gólem talizmánt, egy halálhozó talizmánt, egy Métely páncélját, egy obszidián karkötőt, egy tankány karmot, egy vark. pecsétgyűrűt, egy varkaudar csizmát, egy vassisakot és egy villám szimbólumot visel. Fegyverzetét egy óriásféreg trófea, egy varkaudar hadúr trófea és egy borzalmas varkaudar trófea díszíti. Valamilyen szövetség tagja, jelvénye: éjfekete kardról vörös vércsepp csapódik a porba. Bal kezében egy rövid kardot tart. Lőfegyvere egy rövid íj. Tisztán érzed auráját: színtelen semleges. Talán a magad oldalára állíthatod. Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Earthquake. Bizalmas homlokérintésetek lehetővé teszi, hogy a későbbiekben is kapcsolatot tarthassatok fenn. Időt szakíttok egy kis tapasztalatcserére. Te felderítés szakértelmed terén kapsz néhány hasznos tanácsot, cserébe a bányászat szakértelemről mesélsz beszélgetőpartnerednek.
Már csak két kajád maradt. Nem baj, az egyiket odaadod örökké éhes szörnyecskédnek. De amikor odaérsz a fához, amelyhez kötötted, döbbenten látod, hogy a kötél el van szakítva, s a lény sehol. Dühösen követed a nyomait, de azok elvesznek az aljnövényzetben. Rosszkedvűen térsz nyugovóra. Éjszaka elered az eső, arcodat verik a cseppek. Arra ébredsz, látod, hogy elcsavargott társad nyalogatja az arcodat.
Az aranytermő erszény 44 aranyat termelt. A teremtés zsákja létrehozott 1 elkarog szőrt. A teremtés zsákja létrehozott 1 kavadu iszákot. A méregtermő iszák termelt 3 gyenge mérget.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. A rendelkezésedre álló rövid idő ellenére is sikerült némi életerőt visszanyerni. (+28 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+48 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+3 tudatpont.) Tojást tojik az uzbány. (+2 kaja.)

* 1. KP: TVP spórolása: 10 pontért
Félreraktunk, letiltottunk neked 10 TVP-t, addig nem használhatod fel, amíg ki nem adsz egy TPF parancsot (ill. kör végéig). [10 pontot használtál fel, van még 411.]

* 2. KP: elmormolod a 26. varázslatot
Kezed lágy mozdulatokba kezd, miközben a varázsigét mormolod. A mágia tűzként árad szét tagjaidban. Létrehoztad a tulajdonságpajzs varázslatot! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 406.]

* 3. KP: elmormolod a 12. varázslatot
Kántálni kezdesz. Az erő gyűlik, egyre csak gyűlik benned. Befejezted az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-7 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 401.]

* 4. KP: elmormolod a 24. varázslatot
Arkánum-jeleket rajzolva a levegőbe, mormolni kezdesz. A kitörni készülő energia már az ujjaidban is van! Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad a hadiszerencse II varázslatot! A hatás azonnal érezhető. (+2 szerencse következő táborozásod végéig.) [-7 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 396.]

* 5. KP: elmormolod a 224. varázslatot
Megfelelő mozdulatok kíséretében mormolni kezdesz. Ismerős meleg fut végig karjaidon. Megidézted a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 396.]

ek 145 2 t. energia kisütése: 145 2
Felkészülsz a kasztroplanáris transzformáció förtelmesen undorító szertartására. [-1 TU.] [10 pontot használtál fel, van még 386.]

h 1629 használod az 1629. tárgyat
Két kézre kapod a koboldkoronát, lehunyod a szemed és akarod, erősen AKAROD, hogy csoda történjen! Egyszer csak elpukkan egy kitartó ló varázslat, mintha csak te magad mormoltad volna el a megfelelő igéket. Kitartásod, fáradtságtűrésed megnövekedett! [0 pontot használtál fel, van még 386.]

tno 6 növeled a 6. tulajdonságodat
A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Tudati energiád tovább erősödik. [0 pontot használtál fel, van még 386.]

bb 1205 1 beraksz a bankba az 1205. tárgyat (1 darabot)
Beraksz a bank széfjébe 1 malomkövet. [0 pontot használtál fel, van még 386.]

lm 25 mozogsz 25
Furcsa, nagyon furcsa hely ez. Olyan mintha a folyosó kanyarodna, pedig nem is, és ez a szokatlan tisztaság! Sehol egy szörnypiszok! Hát az nagyon fura! [6. PONT]
Megtorpansz egy kicsi, fehér színű láda mellett, ami teljesen idegen anyagból készült. Tapintásra sima és hűvös. Az oldala mintha leszedhető lenne. Addig feszegeted, míg kinyílik. Csak úgy árad belőle a hideg, régi, borzongató emlékeket ébresztve fel benned. Mivel csak kisebb, mozdíthatatlan dobozok vannak benne, gyorsan becsukod. [7. PONT]
Hangosan visszhangoznak az általad vert zajok, ahogy futólépésben megindulsz a következő felderítendő hely felé. [8. PONT]
Bár a legszívesebben mielőbb végeznél itt, most még is megpihensz egy pillanatra a következő ajtó előtt. Már nem is csodálkozol, hogy a falon, egy kapcsolótáblán, közvetlenül az ajtó mellett sokszínű gombok villognak. Egy próbát talán megér, gondolod. Nyomkodod egy darabig az ismeretlen ábrákkal megkülönböztetett gombokat, de a minden mozdulatodat követő hangos prüttyögés kivételével más nem történik. [9. PONT]
Bátran haladsz tovább. Egy robosztus, irtó vastagnak tűnő ajtót pillantasz meg. Az ajtóra egy gyanús, nagyon gyanús rúna van rajzolva. Megvizsgálod: Nyitva van! Nem hatástalanítottad a védőrúnát - a hatás nem marad el. Bummm! (-29 életpont). Itt csak úgy szikrázik a levegő. Szó szerint, ugyanis csillogó, vörös fénygömbök cikáznak faltól falig, amik időnként apró durranás kíséretében szétporladnak a levegőben. [25. PONT] Némi kutatás után találsz egy nagy, díszes ládát. Nincs bezárva: óvatosan kinyitod. Kellemetlen csalódás ér: a láda üres.
[30 pontot használtál fel, van még 356.]

kpcs 3 kapcsoló 3
Meg vagy róla győződve, hogy valahol a közelben egy kapcsolónak kell lennie, ezért kutatni kezdesz. Sikerrel jársz! A falból egy elforgatható kerék áll ki. Nem tudsz ellenállni a késztetésnek, lassan elforgatod. Tompa dübörgést hallasz a távolból. [20 pontot használtál fel, van még 336.]

lm 21 1 mozogsz 21 1
Bár a legszívesebben mielőbb végeznél itt, most még is megpihensz egy pillanatra a következő ajtó előtt. Már nem is csodálkozol, hogy a falon, egy kapcsolótáblán, közvetlenül az ajtó mellett sokszínű gombok villognak. Egy próbát talán megér, gondolod. Nyomkodod egy darabig az ismeretlen ábrákkal megkülönböztetett gombokat, de a minden mozdulatodat követő hangos prüttyögés kivételével más nem történik. [9. PONT]
Hangosan visszhangoznak az általad vert zajok, ahogy futólépésben megindulsz a következő felderítendő hely felé. [8. PONT]
Megtorpansz egy kicsi, fehér színű láda mellett, ami teljesen idegen anyagból készült. Tapintásra sima és hűvös. Az oldala mintha leszedhető lenne. Addig feszegeted, míg kinyílik. Csak úgy árad belőle a hideg, régi, borzongató emlékeket ébresztve fel benned. Mivel csak kisebb, mozdíthatatlan dobozok vannak benne, gyorsan becsukod. [7. PONT]
Furcsa, nagyon furcsa hely ez. Olyan mintha a folyosó kanyarodna, pedig nem is, és ez a szokatlan tisztaság! Sehol egy szörnypiszok! Hát az nagyon fura! [6. PONT]
Körültekintően, óvatosan lopódzkodsz tovább. Egy robosztus, irtó vastagnak tűnő ajtó állja utadat. Az ajtót vörösen vibráló mágikus aura védi. Megvizsgálod: Nyitva van! Nem hatástalanítottad a védőrúnát - a hatás nem marad el. Bummm! (-26 életpont). A következő szoba valamilyen galéria lehet. Látszik, hogy a moák hódoltak a művészetnek. Bár ízlésük különlegessége eléggé sokkhatásként ér. Sorban végignézed a falakra aggatott festményeket és rajzokat. Hümmögve gondolkozol el azon, hogy mit élvezhettek ezeknek a különböző színű egymásra dobált pacák bámulásában. [21. PONT] Majdnem elkerülte a figyelmedet egy apró gomb a falon. [már megnyomtad] A fal mellett találsz egy bronzból öntött nagy dobozt. Nincs bezárva: óvatosan kinyitod. Megnézed, hogy mi a zsákmány: 8 gyógykenőcs és 1 moa varázsdoboz (ld. enc.). Gyorsan kiüríted a ládát.
Furcsa, nagyon furcsa hely ez. Olyan mintha a folyosó kanyarodna, pedig nem is, és ez a szokatlan tisztaság! Sehol egy szörnypiszok! Hát az nagyon fura! [6. PONT]
Elszántan haladsz tovább. Két oldalról friss és hűvös levegő borzolja bőrödet. Honnan jöhet? Semmilyen repedést nem látsz a falon. [5. PONT]
Egy T elágazáshoz érkezel. A fekete színű márványlapokon, melyek a falat alkotják, furcsa karcolásnyomokat fedezel fel... Mintha valamilyen aláírás lenne. Sajnos a nagy kezdő M utáni szöveget már nem sikerül kiböngészni. Talán moa betűkkel írták? [4. PONT]
Álmélkodva haladsz tovább. Itt minden olyan... olyan... olyan... mi is a jó szó? Futurisztikus? [3. PONT]
Miközben lépésben haladsz előre a félhomályos folyosón, csodálkozva meredsz az idegen kultúra kezenyomaira, ami mindenütt ott van: a különös, halvány fényt árasztó, mennyezetbe süllyesztett lámpákon és a csúcsára állított szögletes, komor színekkel komor hangulatot teremtő téglalap alakú faldíszeken is. [2. PONT] Egyre erősödő, dummogó hangot hallasz, amikor rálépsz az egyik kőlapra. Szörnyű hideg söpör végig rajtad, és a következő pillanatban az összes varázsenergiád elvész! (-3 varázspont.) Érdemes lett volna jobban odafigyelni a csapdákra.
Szerencsére vannak kiálló pöckök ezen a fémdobozon, amit már a labirintusba érkezésedkor is megcsodáltál, úgyhogy azokban megkapaszkodva kimászol a felszínre. A csapóajtót gondosan becsukod, és a tüskés gaznövény gyökereit visszahajtod rá.
[66 pontot használtál fel, van még 270.]

h 1167 1 használod az 1167. tárgyat
Lefőzöl egy adag főtt ételt. Az étek elfogyasztása igazi örömet okoz. Hmm! Már nem is vagy éhes! A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 főzés). 264 tapasztalati pontot kaptál. [3 pontot használtál fel, van még 267.]

m 2 2 1 mozogsz keletre, keletre, északkeletre
[106,117] Ritka erdőbe érkeztél.

Megvizsgálod a talajt. Elég régi (kb. 3 hetes) gnóm nyomok vezetnek keletre. Találsz még kb. 3 hetes gnóm nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [107,117] A fák ritkulnak, az aljnövényzet sűrűsödik - ez már csak bozótos. Utad során felfedezel egy smirglibokrot. Egyszercsak megmozdul alattad a talaj! Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy epokitféreg közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Mély levegőt veszel, és lehelsz. 3 életpontot sebeztél. A szörny ragacsos lét öklend rád. Kecsesen félreugrasz. Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar szablyát. Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Varkaudar szablyával párszor kilyukasztod az epokitféreg testét. (4 támadással 125 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+12 varázspont.) Rövid karddal felnyitod az epokitféreg testét. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+2 varázspont.) Az epokitféreg fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Siralmas támadást intéz farkával az epokitféreg, épp csak megsuhint. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki az epokitféreg száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Felhasználva a zöld üveget, szereztél 3 csepp ragasztót. 968 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 148, sebződés: 13, gyógyulás: 0, összesen: -13 ÉP}

Megvizsgálod a talajt. Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) gnóm nyomok vezetnek keletre. Találsz még kb. 3 hetes gnóm nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [108,116] Változik a vidék képe, síkságon vagy. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Hmm, csak egy quwarg harcos. Ettől nincs semmi félnivalód. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Még megfelelő a távolság - felhúzol egy hhaar burka varázslatot. Tüzet lehelsz az ellenfeledre. 8 életpontot sebeztél. Ubuk dobónyílat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 4 ubuk dobónyíl. Több lövedéked átfúrja a quwarg harcos testét. (4 támadással 30 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar szablyát. Meglengetve a varkaudar szablyát ellenfeledre rontasz. Varkaudar szablyával hatalmas csapásokat adva felmetszed a quwarg harcos potrohát. (4 támadással 93 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+9 varázspont.) Rövid karddal párszor súrolva eltalálod a quwarg harcos bal első lábát. (2 támadással 12 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) A quwarg harcos csáprágója kisebb sebet ejt a jobb kezeden. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Varkaudar szablyával végigvágod a quwarg harcos testét. (1 támadással 22 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+2 varázspont.) Rövid karddal kissé megkarcolod a quwarg harcos testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Csáprágójával a quwarg harcos megsebzi a jobb combodat. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1123 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 173, sebződés: 17, gyógyulás: 0, összesen: -17 ÉP}

Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy mély kutat.
(Feltételes mászás:) Keresel egy helyet, ahová a kötelet rögzítheted, azután lemászol a kútba. A kút mélyén félhomály honol. Ahogy szemed megszokja a gyenge fényt, körbenézel. Rosszat sejtve megfordulsz - valami megindult feléd! Egy topránypolip!

Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar szablyát. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Varkaudar szablyával párszor kilyukasztod a topránypolip testét. (2 támadással 69 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+6 varázspont.) Rövid karddal kilukasztod a topránypolip testét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) A topránypolip elhibázza az ütést csápjával. Véres nyál csordul ki a topránypolip száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Felhasználva a vadászkést, szereztél 6 kaját. 207 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 85, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Érdemes volt lejönni! A földön találsz 1 rézkulcsot. Elhagyva a kutat, elcsomagolod a kötelet. [41 pontot használtál fel, van még 226.]

m 2 1 2 mozogsz keletre, északkeletre, keletre
[109,116] Síkság, továbbra is csak síkság.

Körbevizsgálódsz. Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) gnóm nyomok vezetnek keletre.

(Továbbmész...) [110,115] A síkságot sűrű erdő váltja fel. A madarak már messziről jelzik VALAMI érkezését. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy varkaudar kósza. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Még megfelelő a távolság - felhúzol egy hhaar burka varázslatot. Mély levegőt veszel, és lehelsz. 11 életpontot sebeztél. Egy rovarfelhő varázslattal köszönt csatapartnered. 12 életpontot vesztettél. (Darazsak vesznek körül, és csípnek!) Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar szablyát. Meglengetve a varkaudar szablyát a másikra rohansz. Varkaudar szablyával párszor kilyukasztod a varkaudar kósza jobb lábát. (3 támadással 104 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+10 varázspont.) Rövid karddal megvágod a varkaudar kósza jobb vállát. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+2 varázspont.) Ellenfeled ügyetlen csapása csak apró vágást ejt a válladon. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Ellenfeled néhány elegáns kézmozdulata után már süvít is feléd egy rovarfelhő. 13 életpontot vesztettél. (Darazsak vesznek körül, és csípnek!) A varkaudar kósza még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
957 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 135, sebződés: 34, gyógyulás: 0, összesen: -34 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Elmondtad az azonnali gyógyítás varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+88 életerő). [-15 varázspont.] Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy vapár cserjét. Előtted bújik ki egy lukból egy ürge. Puff, nincs gond a kajára! (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [111,115] Még mindig az erdőben vagy. Az ágak reccsenése idejében jelzi a közelgő veszélyt. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy varkaudar bajnok. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Gyorsan felraksz egy varázsvédelem varázslatot. A másik mormol valamit: egy számodra ismeretlen védekező varázslat! Tüzet köpsz ellenfeledre. 7 életpontot sebeztél. Egy villámcsapás varázslattal köszönt csatapartnered. 23 életpontot vesztettél. A szörny szemeivel rád bámul. Mentális burkot vonva magad köré, lerázod a támadást. Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar szablyát. Megmarkolva a varkaudar szablyát a másikra támadsz. Varkaudar szablyával többször mélyen végigmetszed a varkaudar bajnok bal oldalát. (3 támadással 114 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+11 varázspont.) Rövid karddal megcsapod a varkaudar bajnok jobb lábát. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+2 varázspont.) A varkaudar bajnok megböki fegyverével az oldaladat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Ellenfeled ütését nem sikerült teljesen hárítanod. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A mágus kinyújtja a kezét, és a lángok elborítanak téged! Alig pörkölődsz. 13 életpontot vesztettél. A varkaudar bajnok még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
1105 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 142, sebződés: 45, gyógyulás: 0, összesen: -45 ÉP}

[32 pontot használtál fel, van még 194.]

m 1 2 1 mozogsz északkeletre, keletre, északkeletre
[112,114] Az erdőt bozótos vidék váltja fel. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Tharr hívői építették. Két tazunkarókakölyök talált egy kerek sajtot, de nem tudják megfelezni. Ahhoz, hogy segíthess nekik, szükséged van egy mérlegre és 5 TVP-re (31. jellempróba). Találsz egy álomvirágot. Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy ragyás burástya. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Egy villámcsapás varázslatot dobsz ellenfeledre. 85 életpontot sebeztél. A ragyás burástya összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 3 csepp ugh mérget. 704 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 85, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}


(Továbbmész...) [113,114] A bokrok megritkulnak, most sík terepen vagy. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy gyöngymangó bokrot. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy teljesen lerombolt oltárt. Egy turbános alak ül a földön, előtte egy kosár, amiből egy kobra emelkedik kifelé. Ez egy kígyóbűvölő. Látod, hogy most nem különleges mutatványról van szó, a férfinál nincsen furulya, pedig csak azzal tudná irányítani a kobrát. Ha van nálad egy furulya, akkor lehet, hogy segíthetsz rajta 12 TVP-ért (34. jellempróba).
(Feltételes segítség:) Ez az utolsó lehetőség, előveszed a furulyát, és játszani kezdesz rajta. A kígyó lassan visszabújik a kosárba. A kígyóbűvölő kifejezésre juttatja háláját. Mesél arról, hogy a szőrlajhár csontjából is szép zeneszerszámot lehet készíteni. (+2 jóság.)


(Továbbmész...) [114,113] Még mindig füves síkságon vagy. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy gumifát. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy teljesen lerombolt oltárt. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Felismered a közeledőt. Csak egy ork sámán. Nem jelenthet különösebb problémát. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Ellenfeled ujjai a levegőben táncolnak, ajkai hangtalanul mozognak. Varázsol! Aha, egy számodra ismeretlen védekező mágia... Egy lángcsóva varázslatot dob rád a másik. 9 életpontot vesztettél. Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar szablyát. Meglengetve a varkaudar szablyát ellenfeledre rohansz. Varkaudar szablyával kegyetlenül összevagdalod az ork sámán testét. (2 támadással 70 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+3 varázspont.) Rövid karddal végigvágod az ork sámán testét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Üdvözlésképpen egy lángcsóva varázslatot ereszt meg irányodba ellenfeled. 8 életpontot vesztettél. Az ork sámán összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
445 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 87, sebződés: 17, gyógyulás: 0, összesen: -17 ÉP}

Oppsz, itt járt már valaki! Aránylag régi (kb. 2 hetes) alakváltó nyomok vezetnek keletre. [39 pontot használtál fel, van még 155.]

m 1 mozogsz északkeletre
[115,112] Szűnni nem akar a zöld síkság. Nemrég eshetett, mert a fűszálak végén még imitt-amott megcsillan egy esőcsepp. Átlépted az Őslénypark mágikus energiakerítését. Mindenhol hatalmas feliratokat látsz: VIGYÁZAT! ÉLETVESZÉLY! Hopp! Egy örvénylő porfelhőből kialakuló szoborral találkoztál, mely A Vándor formáját vette fel, amint éppen egy megfelelőnek látszó Chara-din trófeát tűz az övébe! Ezt az alkotást! Te vajon milyen szobrot csinálnál? Látsz egy szent tölgyfát.

Előtted bújik ki egy lukból egy ürge. Puff, nincs gond a kajára! (+1 kaja.) [9 pontot használtál fel, van még 146.]

ef 10 energia fejlesztése 10
Nem sajnálva az áldozatot, tudati energiáidat a KT elmetavába döntöd, az új tudati képesség kifejlesztése végett. [-10 TU.] A befejezéshez még 1405 TU szükséges. [100 pontot használtál fel, van még 46.]

h 396 használod a 396. tárgyat
Kibontod az álomvirág szirmait és beszippantod az álomport, remélve, hogy nyugodtabb éjszakád lesz. [Lopás parancsaid, nem szörnyekre vonatkozó támadás parancsaid törlődtek, agressziód 3 lett, kaptál egy BA parancsot jókra és semlegesekre.] [0 pontot használtál fel, van még 46.]

h 1133 használod az 1133. tárgyat
Kinyitod a moa varázsdobozt. Hirtelen feltárul előtted a moák hihetetlen bölcsességének egy parányi szeletje. (IQ-d a következő kör elejéig megnőtt 15-tel.) Élesen, logikusabban látod az összefüggéseket olyan dolgok között, amire eddig semmi időt nem fecséreltél. Például gyerekjátéknak tűnik egy kvazár páncél elkészítése. (ld. enc.) [20 pontot használtál fel, van még 26.]

kb 1205 1 kiveszel a bankból az 1205. tárgyat (1 darabot)
Kiveszel a bank széfjéből 1 malomkövet. [0 pontot használtál fel, van még 26.]

szk 345 765 347 keresed a 345. szörnyet a 765. szörnyet a 347. szörnyet
A táborozás ideje alatt majd megpróbálsz nyomokat kutatni, hátha találsz egy ork sámánt. [0 pontot használtál fel, van még 26.]

* 1. BP: TVP elővétele: 10 pontért
Felszabadítottunk neked 10 TVP-t a korábban letiltottból. [0 pontot használtál fel, van még 36.]

* 2. BP: elmormolod a 83. varázslatot
4 varázslatpontod van, és ahhoz, hogy ezt a varázslatot elmondhasd, 14 pontra lenne szükség - így ez most sajnos nem megy. [0 pontot használtál fel, van még 36.]

* 3. BP: elmormolod a 3. varázslatot
4 varázslatpontod van, és ahhoz, hogy ezt a varázslatot elmondhasd, 7 pontra lenne szükség - így ez most sajnos nem megy. [0 pontot használtál fel, van még 36.]

* 4. BP: használod a 163. tárgyat
Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [5 pontot használtál fel, van még 31.]
Előkapod a zsákból a vizestömlőt, és csillapítod szomjadat. Az aranypikkelyek kifejtik jótékony hatásukat. (+1 jóság.) Valami mozgolódik a hasadban. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 16, 10, 12.
Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. Egy kaját bezabál a Rughar familiárisa. 2 kaját nyel le a karmos tankány. 2 kaját bezabál a mélységi grittang. Egy adag extra takarmányt is elé raksz, amit rögvest behabzsol. A kitűnő étkeztetés hatására az állat szervezete 3 felesleges spirituszt termelt, gyorsan megszabadítod tőle. Egy kis testmozgás gyanánt néhányszor a magasba emeled a malomkövet. A nap kalandjaitól megfáradtan, táborhelyet keresel. A fáradtság a legjobb altatómester: szinte azonnal elalszol. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.) Elmúlt a munka gyümölcse hatása. Elmúlt a kitartó ló hatása.
Ebben a körben 31 pontod maradt, ebből a következő körre 31 pontot vihetsz át. Kapsz még 404 pontot. A következő körben tehát 435 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


MOA VARÁZSDOBOZ (1133. TÁRGY)
A moa varázsdoboz díszítése egyedülálló Ghallán. Ha nem tudnád a moákról szerzett ismereteid alapján, hogy a mágiához nem igazán értettek, azt hihetnéd, rúnák sorakoznak körben a láda felületén. Pedig a jelek nagyon hasonlóak, itt van például ez a két helyen ismétlődő minta: "E=mc2". Megrázod a fejed, hogy elhessegesd a tudni akarás okozta fejfájást. Ha a napi 20 órában ezen dolgozó gnóm tudósoknak nem sikerült megfejteni a múlt moa rejtélyeit, neked miért sikerülne. Erre semmi esélyed. Ha viszont a piciny lakatot leakasztod a moa varázsdoboz fedeléről, és feltárod belsejét, még megtalálhatod a reményt. Ehhez a H 1133 parancsot kell kiadnod.

KVAZÁR PÁNCÉL (251. TÁRGY)
A kvazár páncél elkészítésére egyedül nem vállalkozhatsz: ehhez megfelelő szakembereket kell keresni, akik rendelkeznek a kvazár megmunkálásához szükséges felszereléssel. Igen, egy jól felszerelt kvazár kohóról van szó. A szükséges komponensek, amelyeket magaddal kell vinni, aránylag könnyen beszerezhetőek: mindössze 14 kvazárról és egy Arx formázó mintáról van szó. A kvazár páncél igen ellenálló, és 12-vel megnöveli a védettségedet, ha a KF 251 paranccsal magadra öltöd. A kvazár páncél megkovácsolásának kivárása 120 TVP-t vesz igénybe. A páncél elkészíttetéséhez a KT 251 parancsot kell kiadnod.

KARAKTERLAP

Dan McGee, egy barna, rövid hajú, barna szemű alakváltó férfi vagy. Fekete a bőröd. Raia bíborosa vagy. A Korona Bajnokai (#9125) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 263. fordulód.

Erő: 29 (33) Szint: 22 Merészség: 4/5 Magasság: 184 cm
IQ: 27 (48) Támadás: 30 Agresszió: 3 Testsúly: 62 kg
Ügyesség: 26 (28) Védekezés: 41 Menekülés: 30 % Életkor: 38/38 év
Egészség: 26 (28) Életpont: 316/223 Jellem: jó (438) Tul. pont: 0
Szerencse: 25 (31) Varázspont: 421/4 Pénz: 2459 arany Kép. pont: 6
Tudatpont: 24/0 EFejl: 21
Eddig összesen 1808 szörnyet (7 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 5773 TP-t kaptál. Jelenleg 870109 TP-d van. A következő szinthez még 129891 TP szükséges. Trófeáid: varkaudar hadúr, norpadolótika, ongóliant. A 245. fordulódban 6651 arany került a bankszámládra. 7083 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva. Eddig 1 többszemélyes kalandot teljesítettél.

HARCI ISMERETEK
víziharc: 2/8 ökölvívás: 22/8 szúrófegyverek: 21/60
vágófegyverek: 22/88 (+11%) ütőfegyverek: 6/35 lőfegyverek: 22/68
dobófegyverek: 24/51 (+1%)

Feltételes fegyverváltás: varkaudar szablya (#516) (160%) << ököl (#28) (150%) << vashegyű lándzsa (#182) (150%)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -9.); kerek kő (#19) (10 .); tüske (#22) (11 .); ubuk dobónyíl (#138) (12 -997.); tolmokov-koktél (#351) (998 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 16/39 2. nyomkövetés: 67/33 (+16%) 3. mászás: 8/37 (+2%)
4. csapdakészítés: 15/75 (+5%) 5. csapdaészlelés: 3/91 (+5%) 6. gyógyítás: 61/40
7. titkosírás: 3/21 8. felderítés: 16/20 (+10%) 9. szörnyidomítás: 8/70
10. teológia: 31/34 (+10%) 11. taumaturgia: 29/49 (+6%) 12. versengés: 7/82
13. harcművészetek: 11/61 14. zene: 10/35 15. szörnyismeret: 25/65
16. zárnyitás: 5/49 17. vadászat: 10/29 18. bányászat: 31/18
19. úszás: 3/6 20. főzés: 7/4 (+14%) 21. csapatmunka: 1/79

FELTÉTELES PARANCSOK (még 4 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
totem 66% életpont alatt (azonnali gyógyítás (#58))
gyógyítasz 45% életerő alatt 40 TVP-ért
segítesz max. 19 TVP-ért
kutatsz max. 90 TVP-ért
ásol max. 80 TVP-ért
készítesz tüskét (#22) (max. 15 darabot ), fáklyát (#36) (max. 5 darabot ), kaktusztüskét (#114) (max. 10 darabot ), kerek követ (#19) (max. 25 darabot ), ubuk dobónyílat (#138) (max. 7 darabot ), rézgolyót (#343) (max. 50 darabot )
mászol max. 56 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, ötpróba, labirintus (19)
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 5, max: 12)
korinthai amőba (#420) (csak egyszer), kék rothasztó (#421) (csak egyszer), smaragdgólem (#417), halálhozó (#419) (csak egyszer), vortexmágus (#418)
Barátságosság (aktív: 3, max: 12)
varkaudar hadúr (#270), semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) tüskepajzs (#30, 4 VP) lángcsóva (#31, 5 VP)
hhaar burka (#32, 6 VP) izomernyesztés (#33, 6 VP) varázsvédelem (#34, 8 VP)
védelem sav ellen (#36, 12 VP) villámcsapás (#50, 18 VP) városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP)
familiáris idézése (#159, 40 VP, 20 TVP) varázsenergia (#161, 35 VP, 5 TVP) hhaar burka II (#162, 10 VP)
a munka gyümölcse (#224, 10 VP) időcsere (#285, 5 VP) mágikus gyorsítás (#330, 0 VP)
tolvajvér (#364, 22 VP, 5 TVP)
Papi varázslataid
éber kakukk (#3, 6 VP) auralátás (#4, 8 VP, 5 TVP) gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP)
áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)
korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP) hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP)
tündérfény (#25, 1 VP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP) védelem tűz ellen (#38, 12 VP)
vakító fény (#43, 7 VP) tisztítótűz (#44, 13 VP) gyóntatás (#56, 10 VP)
azonnali gyógyítás (#58, 15 VP, 5 TVP) puha ütés (#60, 18 VP) tűzeső (#61, 16 VP)
éber vadászkutya (#62, 12 VP) erőpajzs II (#63, 24 VP, 5 TVP) oltár eltörlése (#79, 60 VP, 10 TVP)
szörnyészlelés I (#82, 8 VP, 5 TVP) szörnycsábítás (#83, 14 VP, 3 TVP) restoráció (#85, 50 VP, 5 TVP)
szopókőpusztítás (#88, 21 VP, 5 TVP) DEM kreálása (#95, 50 VP, 10 TVP)
Alakváltó és tudati képességeid
kisebb tűzlehelet (#110, 2 ÉP)
Butaság ára beállítás: teológia: +1 vp 7 költség alatt; taumaturgia: +2 vp 7 költség alatt;

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
feltámadás (#168) méregsemlegesítés (#14) áldomás (#6) tulajdonságpajzs (#26)
erőpajzs I (#12) hadiszerencse II (#24)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
13. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 5, max: 10)
energiatüskék (#29), tisztítótűz (#44), izomernyesztés (#33), kisebb tűzlehelet (#110), villámcsapás (#50)
Védekező varázslatok (aktív: 5, max: 10)
hhaar burka (#32), varázsvédelem (#34), védelem tűz ellen (#38), hhaar burka II (#162), védelem sav ellen (#36)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 12, max: 59 - védekező varázslatokkal együtt)
izomernyesztés (#33) >> nómenklatúra (#158) energiatüskék (#29) >> pszi elementál (#221)
vakító fény (#43) >> dögkeselyű (#174) villámcsapás (#50) >> Zinthurg (#180)
villámcsapás (#50) >> Tguarkhan (#212) villámcsapás (#50) >> ragyás burástya (#111)
Feltételes védekező varázslatok (aktív: 12, max: 59 - támadó varázslatokkal együtt)
varázsvédelem (#34) >> pókkirálynő (#7079) védelem sav ellen (#36) >> gnóm szolgáló (#181)
varázsvédelem (#34) >> Zinthurg (#180) védelem tűz ellen (#38) >> vortexmágus (#418)
varázsvédelem (#34) >> pattanóböde (#145) varázsvédelem (#34) >> varkaudar bajnok (#190)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
mélységi grittang (#103) (ásó: ásás csak 6 TVP-be kerül) státusz: OK
karmos tankány (#137) (málhás: +16 kg teher) státusz: OK
Rughar familiárisa (#245) státusz: OK
uzbány (#102) (tojást tojik) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Papjaim a jóság, a szeretet és a béke hirdetői. A békéhez és összefogáshoz olyan nyelvet kel találni, amelyet mindenki egyformán megért, és ez a muzsika útja. Imádkozz, amint zene szakértelmed elérte a 10. szintet!
2.) Imádkozz, amint elérted a püspöki rangfokozatot!
3.) Hozz létre vasércet mesterséges úton!

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 drótszőr (#37) 1 extra takarmány (#1360) 1 gyöngymangó (#135)
1 kerek kő (#19) 9 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
44 arany (#50) 1 elkarog szőr (#665) 3 gyenge méreg (#26)
8 gyógykenőcs (#313) 4 kaja (#2) 1 kavadu iszák (#25)
1 moa varázsdoboz (#1133) 3 ragasztó (#83) 1 rézkulcs (#75)
3 spiritusz (#170) 3 ugh méreg (#166)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(107,117) smirglibokor (#31, belőle készíthető: #29), epokitféreg (#147)
(108,116) quwarg harcos (#201), mély kút (#93), topránypolip (#86)
(110,115) varkaudar kósza (#347), vapár cserje (#109, belőle készíthető: #110)
(111,115) varkaudar bajnok (#190)
(112,114) Tharr oltár, 31. jellempróba, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), ragyás burástyák (#111)
(113,114) gyöngymangó bokor (#134, belőle készíthető: #135), oltár, 34. jellempróba
(114,113) gumifa (#38), oltár, ork sámán (#345)
(115,112) művészi porolit (#720), szent tölgyfa (#393)

Üzenet küldése a karakternek