23. forduló, 25. forduló, Mokesz összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2016. aug. 29. 9h:07'
EZ A 56. JÁTÉKHETED, 24. FORDULÓD
57. játékheted kezdete: szept. 5.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2254
SZÁMLA : XXXX

MOKESZ KALANDJAI


3 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [-322,-45] koordinátán.
Blackmore's Rainbow (1550) ellopott tőled 1 bakkura bőrt.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+11 életerő.) Pszi energiáid is töltődnek. (+18 pszi pont.)
A táborozás ideje alatt hosszú időt töltöttél azzal, hogy útonálló nyomok után kutattál. Hiába. Semmi eredmény. [10 pontot használtál fel, van még 170.]

p 71 használod a 71. pszi képességet
Lazítani kezdesz, és lehunyod szemeidet. Pszi energia árad szét testedben. Az erőt egyetlen csomóba sűrítve, kilövöd a szürkeáll. aktiv pszi képességet. Újabb lehetőségek nyílnak meg előtted szürkeállományod kihasználására. [-20 pszi pont.] [5 pontot használtál fel, van még 165.]

ve 36 2 megveszed a 36. tárgyat 2
Vásároltál 2 fáklyát. 2 aranyat fizettél. [0 pontot használtál fel, van még 165.]

m 1 1 1 mozogsz északkeletre, északkeletre, északkeletre
[-321,-46] Síkság, továbbra is csak síkság. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Ráismersz a lényre. Egy sakál. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 1 tüske. Lövedéked átfúrja a sakál testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Marokra fogva a szöges bunkót a másikra rohansz. Szöges bunkóval iszonyatosan megcsapod a sakál jobb első lábát. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal gyilkos csapást mérve bezúzod a sakál testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a bal válladba. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A sakál most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 15 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 22, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Tharr rúnaköve. Oldalt pillantva, meglátsz egy gumifát. Egy kisebb domb tetején egy póznát pillantasz meg, amelyhez egy öregember van kikötözve. Valamilyen gonosz teremtmény lassú halálra ítélte a szerencsétlent a tűző napon. Ahhoz, hogy kiszabadítsd, 8 TVP-re és egy kőkésre van szükséged (8. jellempróba). Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Fairlight híveié. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [-320,-47] Síkság, továbbra is csak síkság. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy rájanyék. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

A közelharc előtt még megeresztesz a fúvócsővel néhány lövedéket. Elrepül 1 tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a rájanyék testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a szöges bunkót ellenfeledre támadsz. Szöges bunkóval többször kegyetlenül megütöd a rájanyék jobb szárnyát. (2 támadással 31 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megcsapod a rájanyék hártyás szárnyát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A rájanyék farkával a kezedre csap. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A rájanyék csapásokat oszt a bal karodra karmaival. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a rájanyék száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. 128 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 43, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Tharr híveié. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Vastag, ízletes pondrót emelsz le egy galagonyabokor leveléről. (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [-319,-48] Síkság, továbbra is csak síkság. Valami egészen sajátos dologra bukkansz: egy tábla, felirattal. Elolvasod: " Elhagyom Raiát, segítése járom. Osztok halált, Leah útját járom. MP2693 " Utad során felfedezel egy rúnakövet. Egyszercsak valami egészen érdekes dolog történik. Egy hang szólal meg a fejedben, és egy Raia nevű valakiről kezd beszélni. (ld. enc.) Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy mély kutat. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Raia híveié. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Felismered a közeledőt. Csak egy drótszőrű pincsi. Nem jelenthet különösebb problémát. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a fúvócsővel. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi a drótszőrű pincsi jobb hátsó lábát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Szöges bunkóval gyilkos csapást mérve bezúzod a drótszőrű pincsi testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal iszonyatosan megcsapod a drótszőrű pincsi testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A drótszőrű pincsi harapásai nyomán sebek nyílnak a lábadon és karodon. (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 6 drótszőrt. 15 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 21, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.) [30 pontot használtál fel, van még 135.]

h 92 használod a 92. tárgyat
Odaerősíted a kötelet a kút széléhez, és ügyesen lemászol. Odalent félhomály van. Felkészülve egy esetleges támadásra, gyorsan körbenézel. Találtál valamit! Közelebbről megvizsgálod - szereztél 3 óndarabot. Miután elhagytad a sötét helyet, elpakolod a kötelet. [14 pontot használtál fel, van még 121.]

m 7 mozogsz északnyugatra
[-320,-49] Vált a terep: alacsonyhegységben vagy. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Megpróbálsz néhány hegyi kecske mögött meglapulni. Még szerencse, hogy az elrejtőzés mellett döntöttél. Amint meglátod, rögtön rájössz, hogy ez egy alpesi tehén. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről.

Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy gumifát. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy teljesen lerombolt világítótornyot. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy félig kész olvasztókemencét. (Ahhoz, hogy felépüljön, még 50 pontot kell rákölteni.) Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy vaskohót. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Fairlight híveié. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. [10 pontot használtál fel, van még 111.]

kt 39 elkészíted a 39. tárgyat
Legyártottál 1 zárnyitó készletet. [20 pontot használtál fel, van még 91.]

m 8 mozogsz északra
[-320,-50] Hegyre fel, hegyről le. Mászol, mászol, de a hegység nem akar véget érni. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy teljesen lerombolt világítótornyot. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Tharr hívei emelték. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy olvasztókemencét. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy vaskohót. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Úgy gondolod, hogy a közeledő kőszáli disznó nem jelenthet komoly veszélyt. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 1 tüske. Lövedéked átfúrja a kőszáli disznó testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Marokra fogva a szöges bunkót ellenfeledre támadsz. Szöges bunkóval gyilkos csapást mérve bezúzod a kőszáli disznó fejét. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal épp hogy eltalálod a kőszáli disznó testét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Sikeres döféseket ejt testeden a kőszáli disznó. (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A kőszáli disznó szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 3 kaját. 37 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 ütőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 25, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

[10 pontot használtál fel, van még 81.]

be 5 bemész az 5. titkos labirintusba
A térkép alapján könnyedén megtalálod a barlang bejáratát. Odabent sötét honol. Fáklyát gyújtasz. Odabent átható orkszag fogad: ez valami sötét tanyája lesz a gonosz teremtményeknek. [5 pontot használtál fel, van még 76.]

lm 4 4 1 mozogsz 4 4 1
Tovább gyalogolsz a szűk, kanyargó folyosón. [2. PONT] Szörnnyel találkoztál. Közel osonva látod, hogy egy Baar-ork. Fegyvere egy csontszablya. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 1 tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a Baar-ork jobb oldalát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Marokra fogva a szöges bunkót ellenfeledre rohansz. Szöges bunkóval gyilkos csapást mérve bezúzod a Baar-ork testét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal kegyetlenül megütöd a Baar-ork jobb karját. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A Baar-ork megvágja a bal lábadat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A Baar-ork még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 25 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 29, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 csontszablyát.
Izzadva markolod a fegyveredet: bármely szögletből előugorhat valami. Nyomulsz előre a sötét járatban. [3. PONT] Hamarosan egy Baar-orkot pillantasz meg. Fegyvere egy csontszablya. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a fúvócsővel beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 1 tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a Baar-ork jobb oldalát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a szöges bunkót ellenfeledre rontasz. Szöges bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a Baar-ork testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a Baar-ork testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A Baar-ork megvágja a jobb lábadat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A Baar-ork összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 25 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 31, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 csontszablyát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő.
A barlangjárat végül egy nagyobb szobává szélesedik ki: az orkok tanyája! [4. PONT] Hirtelen egy Baar-orkot veszel észre magad előtt. Fegyvere egy csontszablya. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi a Baar-ork fejét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Szöges bunkóval kegyetlenül megütöd a Baar-ork nyakát. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal kegyetlenül megütöd a Baar-ork testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A Baar-ork vágása nem talált el. A Baar-ork most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 25 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 27, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 csontszablyát, 1 kavadu iszákot és 1 kőkést. Némi kutatás után találsz egy vasalt faládát. Sajnos zárva van. Előkapod a zárnyitó készletet, és megpróbálod kinyitni. Szégyenletes kudarcot vallottál.
Egyhelyben toporogsz.
Izzadva markolod a fegyveredet: bármely szögletből előugorhat valami. Nyomulsz előre a sötét járatban. [3. PONT]
Tovább gyalogolsz a szűk, kanyargó folyosón. [2. PONT]
Visszaérkeztél a kijárathoz, és elhagyod a barlangot.
[30 pontot használtál fel, van még 46.]

m 5 5 3 mozogsz délnyugatra, délnyugatra, délkeletre
[-321,-49] Még mindig hegyvidéken vagy. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy teljesen lerombolt világítótornyot. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Tharr hívei emelték. Találsz egy vaskohót. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Egy kőszáli disznó nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 1 tüske. Lövedéked átfúrja a kőszáli disznó testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Szöges bunkóval iszonyatosan megcsapod a kőszáli disznó testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal eltalálod a kőszáli disznó bal oldalát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Agyarával a kőszáli disznó a combodat és az oldaladat döfködi. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A kőszáli disznó még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 3 kaját. 37 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 19, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Eszel valamit. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [-322,-48] Fellélegzel, lazíthatsz egy kicsit. A hegységnek vége, dombok közt vagy. Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " Kövesd a fény útját! Az Álomörzők segítenek. Big Bogo(5464) " Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy púdersziklát. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy olvasztókemencét. Látsz egy oltárt. Tharr híveié. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy vaskohót. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.


(Továbbmész...) [-321,-47] A buckák mögötted maradnak, síkságon vagy. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy mély kutat. Egy hegyes fülű, zöld bőrű apró fickót pillantasz meg, két nagy kő közé szorítva. - Segíts, kérlek! - rimánkodik. - gaz Baar-orkok raktak ide, és hamarosan visszajönnek értem, hogy megegyenek! - Ahhoz, hogy a köveket félretold, és a lényt kiszabadítsd, 14 TVP-t kell elköltened (17. jellempróba). Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Raia hívei emelték.

Egy pillanatig bambán bámuljátok egymást egy mucugróval, aztán gyorsan elkapod, mielőtt alámerülhetne a pocsolyában. (+1 kaja.) Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.) [30 pontot használtál fel, van még 16.]

h 92 használod a 92. tárgyat
A kötelet egy erősebb bokorhoz kötöd a kút mellett, és erősen kapaszkodva leereszkedsz. Odalent félhomály van. Felkészülve egy esetleges támadásra, gyorsan körbenézel. Egyszercsak moccan valami a sarokban... Egy százfogú!

Mielőtt összecsapnátok, a fúvócsővel ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 1 tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a százfogú testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Megmarkolva a szöges bunkót ellenfeledre támadsz. Szöges bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a százfogú szivacsos testét. (1 támadással 24 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megcsapod a százfogú testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A százfogú a jobb karodba mélyeszti hegyes fogait! (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A százfogú összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 56 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 31, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}

Egyszercsak megakad a kezed valamiben. Megvizsgálod - találtál 2 óndarabot. Miután kijöttél, elrakod a kötelet. [14 pontot használtál fel, van még 2.]

szk 54 keresed az 54. szörnyet
Elhatározod, hogy táborozás alatt megpróbálsz felkutatni egy bo-skorpiót. [0 pontot használtál fel, van még 2.]

* 1. BP: h 147 0 0 használod a 147. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [3 pontot használtál fel, van még -1.]
Szemed csillog, ahogy az emberi elmével, a végtelen univerzummal és a létezés bonyolultságával kapcsolatos dolgokon gondolkozol. Hamarosan valami ISZONYÚAN jó dolog tárul fel előtted végtelen mélységeiben! Szomjadat csillapítod, a kulacsodból kortyolva. Kissé nyúzott állapotban a mai fáradalmaktól, keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. Betakaródzva, gyorsan álomba merülsz. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (+1 max. életerő.)
Gratulálok, a következő szintbe léptél! A minősítésed mostantól biztató túlélő-jelölt helyett bátor vándor. Ennek eredményeképp, karaktered a következő fejlődést tapasztalja: +6 max. életerő, +1 támadás, eloszthatsz 1 tulajdonság-pontot, és 1 képesség-pontot.
Ebben a körben -1 pontod maradt, ebből a következő körre -1 pontot vihetsz át. Kapsz még 164 pontot. A következő körben tehát 163 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


VÉDEKEZÉS A TOLVAJOK ELLEN
Eleged van a tolvajokból! Valamit ki kellene már találni védekezésül... Ez az! Mi lenne, ha táborozáskor néhány tárgyat begyűrnél a ruhád alá, ill. ráfeküdnél? Így ezeket a tárgyakat biztosan nem tudnák ellopni, akárcsak azokat, amelyek rajtad, ill. a kezedben vannak.
Ehhez a KF <tárgy> 3 parancsot kell kiadnod. Maximum két fajta tárgy lehet így őrizve, a tárgylistádon ezeket nem *, hanem + jelöli. Az így KF-elt páncél persze nem ad védekezést, a varázstárgy sem ad tulajdonságaidhoz, hiszen nem magadra öltöd, csak nagyon vigyázol rá. A többi KF-elt tárgyhoz hasonlóan, a LE paranccsal szüntetheted meg a tárgy-őrzést. Ha kézbevenni/felvenni akarsz egy őrzött tárgyat, akkor először egy LE parancsot kell rá kiadnod. Az őrzésnek persze csak táborozás alatt van jelentősége, az így beKF-elt tárgyakat is nyugodtan használhatod (pl. ásó).
Érdemes a birtokodban levő deus ex machiná(k)ra, ill. még egy fontos és értékes tárgyadra mindig kiadni. Aranyra sajnos nem működik ez a parancs (hiszen szanaszét van dugdosva, a különböző zsebeidbe), de a pénz védelmére van egy másik megoldás: rakd be Fairlight valamelyik bankjába.
Megjegyzés: a KF <tárgy> 3 parancsot az a barátod is használhatja, aki még nem kapta meg ezt az Encyclopediát.

RAIA MEGIDÉZÉSE
Kellemesen bizsergető érzés fut végig testeden: mintha valaki simogatna, mintha csillogó aranyszemek kacsáznának végig boldogan a szervezetedben. Aztán a fejedben megszólal egy mély zengésű, határtalanul bölcsnek tűnő hang: "Raia, a jóság és fény istenének szilmaurja vagyok. Feladatom, hogy mindenkinek, aki nem hordja túl magasan az orrát ahhoz, hogy észrevegye ezt a követ, terjesszem istenem igéit. Raia békét és boldogságot ígér mindenkinek, és cserébe nem kér mást, csak az emberek egymás iránti szeretetét, és néha egy-egy imát az ő oltáránál. Ha Raia papja leszel, varázslatokat kapsz, amelyekkel gyógyíthatsz, jobbá teheted a világot. Nem szabad azonban megfeledkeznünk a sötét oldal jelenlétéről, a gonosz istenekről, Dornodonról és Leahról, akik a világ pusztulását akarják. Hogy az ő követőikkel felvehessék a harcot, Raia papjai félelmetes tűzvarázslatokat és védő varázslatokat kapnak. Ahhoz, hogy az istenemhez beszélj, nem kell mást tenned, minthogy áldozatot mutass be Raia egy rúnakövénél: egy aranyló ugarhéjat, egy madártollat és egy púderkövet, a tisztaság jelképeit használd fel. Feltétel még, hogy aurád tiszta, fehér legyen, ne terheljék bűnök, viszont megannyi csillagként lobogtassák jótetteid. Ég veled, vándor!"
Megilletődve álldogálsz még egy darabig a földöntúli tapasztalat után.

KARAKTERLAP

Mokesz, egy tüsi aranyhajú, zöld szemű troll férfi vagy. Bőröd bronzként csillog. Ez a 24. fordulód.

Erő: 18 Szint: 6 Merészség: 5/5 Magasság: 246 cm
IQ: 16 Támadás: 5 Agresszió: 3 Testsúly: 370 kg
Ügyesség: 18 Védekezés: 6 Menekülés: 30 % Életkor: 1/1 év
Egészség: 17 Életpont: 118/111 Jellem: jó (22) Tul. pont: -3
Szerencse: 18 (19) Varázspont: 0/0 Pénz: 106 arany Kép. pont: -2
Pszi pont: 36/14
Eddig összesen 147 szörnyet (9 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 363 TP-t kaptál. Jelenleg 1 274 TP-d van. A következő szinthez még 726 TP szükséges. Trófeáid: sörényes ubuk, kaffogó hebrencs.

HARCI ISMERETEK
víziharc: 1 ökölvívás: 1 szúrófegyverek: 1
vágófegyverek: 1 ütőfegyverek: 12 (+1) lőfegyverek: 10
dobófegyverek: 1

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); tüske (#22) max. 1 db (1 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál
43,26 mezőn táborozol

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 75 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 5 2. nyomkövetés: 1 3. mászás: 3
4. csapdakészítés: 2 5. csapdaészlelés: 1 6. gyógyítás: 5
7. titkosírás: 1 8. felderítés: 1 9. szörnyidomítás: 1
10. szerencsejáték: 1 11. versengés: 1 12. zene: 1
13. szörnyismeret: 2 14. pszi: 6 15. zárnyitás: 2
16. vadászat: 1 17. vitalitás: 1 18. bányászat: 2
19. testépítés: 1 20. főzés: 1

FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet)
segítesz max. 1 TVP-ért
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 2, max: 50)
szintszívó (#96) (csak egyszer), éjfattyak (#9096) (csak egyszer)
Barátságosság (aktív: 5, max: 50)
fabontó szójer (#71), kardfogú fülemüle (#146), semlegesek (#989), jók (#990), manifesztátor (#124)

PSZI KÉPESSÉGEID
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP) szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP)
mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV PSZI HATÁSOK
szürkeáll. aktiv (#71)

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
1 díszes rézpajzs (#84) 1 * mászókarom (#78) 1 * rőtmanó kacagány (#714)
Fegyverek és lövedékek
1 bot (#4) 4 csontszablya (#64) 1 * fúvócső (#20)
1 * kőkalapács (#13) 2 kőkés (#6) 1 parittya (#18)
1 * szöges bunkó (#8) 6 ubuk tüske (#131)
Ékszerek és egyéb csecsebecsék
1 arany karperec (#194) 1 ezüst karkötő (#158)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
1 fáklya (#36) 1 furulya (#233) 1 + hebrencs csapda (#147)
6 kaja (#2) 2 kis vaskulcs (#40) 1 kötél (#92)
1 mérleg (#81) 2 rézkulcs (#75) 1 tatu dob (#234)
1 zárnyitó készlet (#39)
Löttyök és porok, tartóstul
2 kavadu iszák (#25) [bennük 10 csepp gyenge méreg (#26), fér még: 10]
1 vizestömlő (#3) [benne 16 korty víz (#27), fér még: 4]
4 zöld üveg (#82) [üres, kapacitás: 80]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
4 acélpengőke (#231) 1 álompor (#396) 41 drótszőr (#37)
3 evaporőr háj (#105) 2 gyöngymangó (#135) 4 kaktusztüske (#114)
1 lapkorong (#80) 39 madártoll (#112) 2 magszim bél (#103)
2 mandibulapenge (#125) 2 manifeszt.nyúlvány (#214) 1 moa üveggömb (#383)
8 óndarab (#85) 3 ormánygőte csont (#21) 1 púderkő (#119)
1 rókafarok (#124) 2 sallank karom (#128) 7 smirglilevél (#29)
3 sünmedve tüske (#14) 3 surranó kígyó bőr (#47) 5 szárnyas hernyó (#69)
1 szvó-ektoplazma (#151) 15 tigroszlán fog (#63) 1 tükör (#43)
16 varányszem (#30) 2 vízionár szem (#102)

Összsúly: 41.72 kg Megterheltség: 90%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 96 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
2 arany (#50) 4 drótszőr (#37) 8 tüske (#22)
2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
3 csontszablya (#64) 1 fáklya (#36) 4 kaja (#2)
1 kavadu iszák (#25) 1 kőkés (#6) 5 óndarab (#85)
1 zárnyitó készlet (#39)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

-323 -322 -321 -320 -319 -318
-51
-50
-49
-48
-47
-46
-45
-44
(-322,-48) púderszikla (#118, belőle készíthető: #119), olvasztókemence (#86), Tharr oltár, vaskohó (#155)
(-322,-45) fegyverbolt (#537), vegyesbolt (#538), városháza (Shaddar) (#539), fogadó # (#607)
(-321,-49) világítótorony (#156), Tharr oltár, vaskohó (#155), kőszáli disznó (#34)
(-321,-47) mély kút (#93), 17. jellempróba, Raia oltár, százfogú (#53)
(-321,-46) sakálok (#28), Tharr rúnaköve, gumifa (#38), 8. jellempróba, Fairlight oltár
(-320,-50) az 5. labirintus bejárata, világítótorony (#156), Tharr oltár, olvasztókemence (#86), vaskohó (#155), kőszáli disznó (#34), Baar-ork (#44)
(-320,-49) alpesi tehén (#91), gumifa (#38), világítótorony (#156), olvasztókemence (#86), vaskohó (#155), Fairlight oltár
(-320,-47) rájanyék (#58), Tharr oltár
(-319,-48) Raia rúnaköve, mély kút (#93), Raia oltár, drótszőrű pincsi (#22)

Üzenet küldése a karakternek