21. forduló, 23. forduló, Botanica összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2024. szept. 13. 4h:13'
EZ A 995. JÁTÉKHETED, 22. FORDULÓD
996. játékheted kezdete: szept. 16.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 11 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2946
SZÁMLA : XXXX
ingyenf: 6

BOTANICA KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [-3,1] koordinátán.
Sok hasznos dolgot tanulsz a krónikából, így aztán hatékonyabban cselekszel (+25 tvp ).
Amíg aludtál, egy igen furcsa álmot láttál: egy kastély szobájában, egy terített asztal mellett álldogáltál. Egyszercsak besettenkedett egy árnymanó, és valami fekete port szórt az egyik korsóba. Nem sokkal azután, hogy kiosont, bejöttek a vendégek. A korsóból egy gyönyörű kobudera leány ivott! Téged nem látott senki, és nem is tudtál senkihez sem szólni - balszerencsédre csak amolyan narrátora lehettél a saját álmodnak. A kobudera leánynak semmi baja sem lett, de magad előtt láttad az árnymanó gonoszan mosolygó pofáját, és biztos lehettél benne, hogy a por VALAMIRE jó volt. Miután felébredtél, az álom emléke gyorsan tovatűnt, de azért valami kényelmetlen érzés maradt benned...
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+95 életerő.) A monolitok nyomasztó módon csökkentik VP regenerációdat. Varázserőd regenerálódik. (+22 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP).
Sokat keresgéltél, hátha találsz egy sörényes ubuk fészket vagy búvóhelyet. Táborhelyedhez egészen közel találsz egyet!

Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Mandibulakaszával többször mélyen végigmetszed a sörényes ubuk jobb oldalát. (2 támadással 38 életpontot sebezve.) Rövid karddal felnyitod a sörényes ubuk jobb első lábát. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A sörényes ubuk állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. Mandibulakaszával végigmetszed a sörényes ubuk tüskés hátát. (1 támadással 24 életpontot sebezve.) Rövid karddal megvágod a sörényes ubuk bal első lábát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A sörényes ubuk belemar jobb oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Felhasználva a mandibulakaszát, szereztél 6 ubuk tüskét. 380 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 82, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 szörnyismeret). [10 pontot használtál fel, van még 194.]

* 1. KP: v 224 0 0 elmormolod a 224. varázslatot
Arkánum-jeleket rajzolva a levegőbe, mormolni kezdesz. A forró energia testedbe áramlik. Befejezted a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 194.]

* 2. KP: v 28 0 0 elmormolod a 28. varázslatot
Kántálni kezdesz. Ismerős meleg fut végig karjaidon. Elmondtad a csupasz izom varázslatot! Izmaid megnőnek, megdagadnak (+2 erő). [-10 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 189.]

* 3. KP: v 53 0 0 elmormolod az 53. varázslatot
Elkezdesz a mágia mítikus nyelvén mormolni. Hamarosan érzed, hogy kezed erővel telik meg. Megidézted az óriáserő varázslatot! Csapásaid erősebbek lesznek! (+2 sebzés támadásonként.) [-24 varázspont.] A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 teológia). [5 pontot használtál fel, van még 184.]

h 1167 1 használod az 1167. tárgyat
Ma egy adag főtt ételt támad kedved főzni. Profi módra készíted el. Az étek elfogyasztása igazi örömet okoz. Finom nagyon, és egy időre minden éhségedet elmulasztotta. [3 pontot használtál fel, van még 181.]

im imádkozol
Megtalálod az oltárt, és imádkozni kezdesz. Hosszú idő telik el csendes meditációban. Megérkezik a telepatikus üzenet.
- Gratulálok, ezt jól csináltad! Jutalmat érdemelsz. (+1 max. életerő, +10 max. varázspont.) Megtanítalak egy újabb varázslatra, melynek neve erőpajzs I. (ld. enc.) A teljesített feladat helyett kapsz egy újabbat, és természetesen továbbra is kihívás számodra a másik kettő: 1.) Nemcsak az egy erős ellenféllel szembeni hősies harc, hanem a sok gyengével szembeni kitartás is fontos. Ennek gyakorlásaképp ölj hét vadász tatut! 2.) Tharr papjaira a varázslathasználók különösen veszélyesek! Ölj meg két varkaudar mágust. 3.) Egy igazi erőpróba: ejts el egy fordulón belül két szörnyet ütő, két szörnyet vágó és kettőt szúrófegyverrel. [30 pontot használtál fel, van még 151.]

d 2 40 eldobod a 2. tárgyat (40 darabot)
Elhajítasz 40 kaját. [0 pontot használtál fel, van még 151.]

m 1 2 2 mozogsz északkeletre, keletre, keletre
[-2,0] Vált a terep: ritka erdőben vagy. Ez Hrók erdejének a széle. A madarak már messziről jelzik VALAMI érkezését. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy halálmadár. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Egy lángcsóva varázslattal köszöntöd a másikat. 23 életpontot sebeztél. A szörny rád mered, majd a félelem sugarait lövi feléd. Mentális barikád mögé bújva, ellenállsz a félelem-sugaraknak. Elszántan a másikra támadsz. Mandibulakaszával egy hatalmas csapással felmetszed a halálmadár nyakát. (1 támadással 34 életpontot sebezve.) Rövid karddal egy irtózatos ütéssel felvágod a halálmadár fekete tollú testét. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) A halálmadár megcsípi a jobb füledet. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A szörny önbizalmadból merítve huhog. 10 életpontot vesztettél. Karmait felemelve, a halálmadár meglegyinti a bal lábadat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A halálmadár szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Átkutatod a tetemet. Úgy tűnik, alkalmasan betápoltál. Szerzeményed: 1 aranygyűrű. Felhasználva a mandibulakaszát, szereztél 2 madártollat. 547 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 78, sebződés: 18, gyógyulás: 0, összesen: -18 ÉP}

Észreveszel egy Chara-din monolitját. Nini, egy quwarg! Undorodva lépsz rá. 1 tapasztalati pontot kaptál. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Nocsak, itt van valami érdekes! Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) törpe nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek keletre vezetnek.

(Továbbmész...) [-1,0] Még mindig az erdőben vagy. Utad során felfedezel egy Chara-din monolitját. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy szent tölgyfát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Az ágak reccsenése idejében jelzi a közelgő veszélyt. A feléd közeledő alattomos manó mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Hatalmadat demonstrálandó, mormolni kezdesz. Létrejött egy tompítás. Sajnos ellenfeled sem kezdő: felhelyez egy láthatatlan védekező varázslatot. Ellenfeled energiatüskék varázslatot lő rád. 14 életpontot vesztettél. Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. Mandibulakaszával párszor kilyukasztod az alattomos manó bal lábát. (2 támadással 57 életpontot sebezve.) Rövid karddal egy hatalmas csapással felmetszed az alattomos manó testét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Az alattomos manó megpróbál bevinni egy komolyabb ütést, de majdnem teljesen hárítod. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Szereztél 1 tüskecsapdát. 325 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 73, sebződés: 17, gyógyulás: 0, összesen: -17 ÉP}

Körbevizsgálódsz. Kicsit régi (kb. 1 hetes) gnóm nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még kb. 2 hetes törpe nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek keletre, kb. 1 hetes emberi nyomokat, amelyek keletre vezetnek.

(Továbbmész...) [0,0] Egy kisebb településhez érkeztél. Egy fekete tintával bemázolt fatábla bukkan fel előtted. Megpróbálod kibogarászni a kusza betűket: " Kedves kalandozótárs! A Barátság negyedében jársz. " Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy xantusz-kaktuszt. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy mákrózsa bokrot. Látsz egy főutcát. A kultúra már ide is betört: Egy cikornyás betűkkel telerótt táblát pillantasz meg. Elolvasod: " Szeresd a sört, igyál sokat barátom; Ámlin vagyok, a Korsókat komálom! " (Feltételes vásárlás:) 6 db nyílvessző 6 aranyért;
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. A sarok mögött csosszanó léptek figyelmeztetnek a veszélyre. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy útonálló. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Marokra fogva a mandibulakaszát a másikra támadsz. Mandibulakaszával kilukasztod az útonálló testét. (1 támadással 26 életpontot sebezve.) Rövid karddal alaposan megvágod az útonálló bal vállát. (1 támadással 24 életpontot sebezve.) Könnyedén félreszökkensz az útonálló csapása elől. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. 111 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 50, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Áldod az előrelátásodat, hogy annak idején megtanultál valamennyire olvasni. Most legalább ki tudod böngészni, hogy mi van a táblára írva, amit találtál: " Végzetfelhő fagyos moraja, kristálynyíl ezüst villanása végül. " A következő épületeket látod: egy Fehér Bérc Plaza (669. épület.), egy bank (697. épület.) és egy kvazár kohó (755. épület.).
Eladsz 2 antilopbőrt 6 aranyért, 1 bordacsontot 2 aranyért, 2 evaporőr hájat 10 aranyért, 3 fabontót 15 aranyért, 1 fémrudat 8 aranyért, 4 hebrencs állkapcsot 16 aranyért, 8 mandibulapengét 24 aranyért, 6 mérgezett tüskét 6 aranyért, 2 óndarabot 4 aranyért, 2 rákpáncélt 8 aranyért, 2 tankány karmot 20 aranyért, 2 vadász tatu bőrt 2 aranyért.
A helyi grafiti egyik megnyilvánulására, egy feliratos táblára bukkansz. Kiböngészed a szöveget. " Kevés már a dupla VP? Vár az Illúzió Mesterei KT. " [30 pontot használtál fel, van még 121.]

be 669 bemész a 669. épületbe
A kapun belépve kellemes légkör fogad. Úgy látod, az előtérből több helyiség is nyílik, melyek a különböző áruféleségeket hivatottak csoportosítani. Egy behízelgő modorú, díszesen öltözött gnóm fogad: - Üdvözöllek, a nevem Brakkulmukkpók. Én vagyok ezen üzletház igazgatója. Boltunk széles választékkal áll rendelkezésedre, használtcikk osztályunkon pedig megszabadulhatsz feleslegessé vált holmijaidtól. - Kérésedre elmondja, mit merre találsz, és biztosít róla, nyugodtan a segédekre bízhatod magad. Néhány dolog megvilágosodik az adás-vétellel kapcsolatban. (ld. enc.)
A választék az alábbi (zárójelben a tárgy sorszáma):




deus ex machina (#1) 37 ap /db, kaja (#2) 1 ap /db, szöges bunkó (#8) 15 ap /db, bunkósbot (#9) 1 ap /db,
csontkés (#11) 3 ap /db, csontszurony (#12) 3 ap /db, sünmedve tüske (#14) 1 ap /db, vadász tatu bőr (#15) 1 ap /db,
bordacsont (#16) 3 ap /db, fúvócső (#20) 6 ap /db, ormánygőte csont (#21) 4 ap /db, mérgezett tüske (#23) 1 ap /db,
kavadu lebeny (#24) 3 ap /db, kavadu iszák (#25) 3 ap /db, gyenge méreg (#26) 1 ap cseppje, varányszem (#30) 1 ap /db,
lapockacsont (#33) 6 ap /db, ásó (#34) 7 ap /db, fáklya (#36) 1 ap /db, drótszőr (#37) 3 ap /db,
zárnyitó készlet (#39) 24 ap /db, kis vaskulcs (#40) 4 ap /db, grákóbőr (#41) 4 ap /db, távcső (#42) 24 ap /db,
királygyík bőr (#44) 4 ap /db, kis bőrpajzs (#45) 7 ap /db, surranó kígyó bőr (#47) 3 ap /db, antilopbőr (#48) 4 ap /db,
kígyóbőr kesztyű (#49) 7 ap /db, bőrpáncél (#51) 7 ap /db, bőrsisak (#57) 7 ap /db, tigroszlán fog (#63) 1 ap /db,
csontszablya (#64) 3 ap /db, szöges páncél (#65) 36 ap /db, szöges bőrpajzs (#66) 24 ap /db, kék orchidea (#68) 6 ap /db,
szárnyas hernyó (#69) 3 ap /db, rézdarab (#70) 1 ap /db, rézpáncél (#71) 36 ap /db, rézsisak (#72) 10 ap /db,
rézpajzs (#73) 21 ap /db, csontkulcs (#74) 6 ap /db, rézkulcs (#75) 9 ap /db, bronzkulcs (#76) 13 ap /db,
mászókarom (#78) 15 ap /db, lapkorong (#80) 3 ap /db, díszes rézpajzs (#84) 22 ap /db, óndarab (#85) 3 ap /db,
bronzhegyű lándzsa (#87) 15 ap /db, bronzsisak (#88) 13 ap /db, bronzpajzs (#89) 24 ap /db, bronzpáncél (#90) 48 ap /db,
kötél (#92) 1 ap /db, bronzhegyű nyíl (#94) 7 ap /db, bakkura bőr (#95) 3 ap /db, bakkura csizma (#96) 16 ap /db,
rákpáncél (#97) 6 ap /db, rákpajzs (#98) 15 ap /db, fekete gyöngy (#99) 9 ap /db, tinta (#101) 1 ap cseppje,
vízionár szem (#102) 4 ap /db, magszim bél (#103) 7 ap /db, fémrúd (#104) 12 ap /db, evaporőr háj (#105) 7 ap /db,
fabontó (#106) 7 ap /db, rövid íj (#107) 12 ap /db, nyílvessző (#108) 1 ap /db, hosszú íj (#111) 30 ap /db,
madártoll (#112) 1 ap /db, ezüst nyaklánc (#117) 15 ap /db, göcsörtös bunkó (#123) 12 ap /db, rókafarok (#124) 4 ap /db,
mandibulapenge (#125) 4 ap /db, bronzpenge (#126) 18 ap /db, mandibulakasza (#127) 37 ap /db, sallank karom (#128) 3 ap /db,
sallank nyíl (#129) 6 ap /db, hebrencs állkapocs (#130) 6 ap /db, ubuk tüske (#131) 1 ap /db, csuklyavirág (#133) 1 ap /db,
gyöngymangó (#135) 3 ap /db, mérg. ubuk tüske (#137) 3 ap /db, ubuk dobónyíl (#138) 7 ap /db, koponya szimbólum (#139) 15 ap /db,
denevér szimbólum (#140) 15 ap /db, nap szimbólum (#141) 15 ap /db, szem szimbólum (#142) 15 ap /db, virág szimbólum (#143) 15 ap /db,
két kard szimbólum (#144) 15 ap /db, villám szimbólum (#145) 15 ap /db, hebrencs csapda (#147) 22 ap /db, mocsári penke (#148) 1 ap /db,
szent jogar (#150) 75 ap /db, szvó-ektoplazma (#151) 15 ap /db, vasérc (#152) 3 ap /db, pirkit (#153) 3 ap /db,
nyu-shuriken (#157) 18 ap /db, ezüst karkötő (#158) 21 ap /db, kis vaspajzs (#159) 34 ap /db, vassisak (#160) 33 ap /db,
nagy vaspajzs (#161) 54 ap /db, borostyán függő (#162) 9 ap /db, karócsapda (#163) 18 ap /db, vasvért (#164) 123 ap /db,
ugh méreg (#166) 3 ap cseppje, sullár hólyag (#168) 10 ap /db, uzbány csőr (#169) 9 ap /db, spiritusz (#170) 1 ap cseppje,
rövid kard (#171) 34 ap /db, téfea-agy (#172) 12 ap /db, harci kalapács (#174) 54 ap /db, vashegyű nyíl (#176) 9 ap /db,
grifftojás (#179) 15 ap /db, ezüst gyűrű (#180) 9 ap /db, vasalt bunkó (#181) 82 ap /db, vashegyű lándzsa (#182) 30 ap /db,
vaskulcs (#183) 15 ap /db, ezüst kulcs (#184) 18 ap /db, nagy bronzkulcs (#185) 21 ap /db, nagy vaskulcs (#186) 24 ap /db,
mérgezett vasnyíl (#187) 12 ap /db, mérg. ubuk dobónyíl (#188) 10 ap /db, mérg. vas dobónyíl (#190) 15 ap /db, aranylánc (#191) 30 ap /db,
gyöngysor (#192) 72 ap /db, aranygyűrű (#193) 18 ap /db, arany karperec (#194) 39 ap /db, obszidián függő (#195) 15 ap /db,
trófea nyaklánc (#196) 45 ap /db, igazgy. fülbevaló (#197) 30 ap /db, trikornis szarv (#198) 18 ap /db, karbin plazma (#199) 15 ap /db,
gyíkfű (#201) 1 ap /db, amniosz (#203) 1 ap /db, kazmár gyökér (#205) 6 ap /db, szuperkötél (#209) 3 ap /db,
fűszertartó (#210) 9 ap /db, dorony tüdő (#212) 12 ap /db, manifeszt.nyúlvány (#214) 15 ap /db, praglonc hártya (#215) 300 ap /db,
láncing (#222) 300 ap /db, smaragd védőgyűrű (#223) 450 ap /db, varkaudar lándzsa (#224) 7 ap /db, orgyilkos tőr (#225) 12 ap /db,
ramit kő (#226) 4 ap /db, obszidián karkötő (#229) 45 ap /db, lánckesztyű (#230) 225 ap /db, acélpengőke (#231) 4 ap /db,
ilkin érc (#232) 4 ap /db, furulya (#233) 10 ap /db, tatu dob (#234) 6 ap /db, dorony duda (#235) 42 ap /db,
lajhár csont (#236) 4 ap /db, tankány karom (#237) 15 ap /db, lant (#238) 27 ap /db, pular kristály (#239) 12 ap /db,
tüskecsapda (#242) 12 ap /db, nyílcsapda (#243) 33 ap /db, kvazár (#244) 16 ap /db, márványkulcs (#245) 24 ap /db,
nagy aranykulcs (#246) 36 ap /db, fekete bőrcsizma (#247) 24 ap /db, bumeráng (#249) 6 ap /db, regeneráló gyűrű (#254) 1200 ap /db,
tatu ködmön (#255) 6 ap /db, remák szív (#264) 18 ap /db, kristálygömb (#265) 15 ap /db, kvazár sisak (#266) 105 ap /db,
fülemüle agyar (#267) 7 ap /db, gromak bőr (#268) 12 ap /db, purifikátor háj (#269) 27 ap /db, gromak páncél (#270) 45 ap /db,
szürke bőrkesztyű (#271) 46 ap /db, aranytű (#272) 6 ap /db, ametiszt medál (#275) 42 ap /db, sárga erőöv (#276) 300 ap /db,
rejtőköpeny (#277) 21 ap /db, umbatari karkötő (#278) 150 ap /db, Mágikus Koponya (#279) 600 ap /db, tyrex csont (#280) 45 ap /db,
raptor karom (#281) 18 ap /db, jégszív (#282) 22 ap /db, Tharr Keresztje (#287) 750 ap /db, energiapajzs (#290) 9000 ap /db,
bíbor erőöv (#291) 450 ap /db, sárkánypikkely (#292) 30 ap /db, varkaudar páncél (#294) 15 ap /db, elit csatavért (#295) 45 ap /db,
arx formázó minta (#298) 37 ap /db, bev formázó minta (#299) 37 ap /db, cru formázó minta (#300) 37 ap /db, kőszem (#304) 7 ap /db,
réz papi karkötő (#307) 150 ap /db, ezüst papi karkötő (#308) 225 ap /db, arany papi karkötő (#309) 600 ap /db, galachmit (#310) 225 ap /db,
varkaudar csizma (#317) 30 ap /db, ezüsttőr (#322) 12 ap /db, ezüsthegyű nyíl (#323) 6 ap /db, ezüstkard (#325) 33 ap /db,
ezüstdarab (#326) 6 ap /db, ezüstshuriken (#327) 12 ap /db, Thargodan esszencia (#328) 45 ap /db, csontpálca (#329) 56 ap /db,
mutáns csont (#331) 6 ap /db, huhogó bibe (#332) 12 ap /db, rákfatty váladék (#333) 1 ap cseppje, pukkanó tűcsapda (#336) 9 ap /db,
királyi korona (#338) 225 ap /db, rézgolyó (#343) 1 ap /db, shinai gömb (#348) 180 ap /db, tolmokov-koktél (#351) 12 ap /db,
degradátor váladék (#354) 3 ap kortyonként, szockó hólyag (#355) 4 ap /db, quwarg tojás (#360) 3 ap /db, ezüsttollú nyíl (#363) 225 ap /db,
szerencsetalizmán (#366) 300 ap /db, Trákin csákánya (#367) 300 ap /db, gránit őrszobor (#369) 375 ap /db, Eldaran karkötője (#373) 375 ap /db,
moa smaragd (#377) 37 ap /db, moa rubin (#379) 45 ap /db, moa obszidián (#380) 18 ap /db, moa zafír (#381) 60 ap /db,
moa üveggömb (#383) 7 ap /db, moa burát (#384) 18 ap /db, halcsont (#390) 3 ap /db, polip szívóka (#391) 3 ap /db,
álompor (#396) 1 ap /db, zafír erőöv (#397) 11250 ap /db, fokhagyma (#403) 6 ap /db, réz fejpánt (#406) 10 ap /db,
bronz fejpánt (#407) 13 ap /db, vas fejpánt (#408) 22 ap /db, kígyóbőr öv (#410) 18 ap /db, teknőcteknő (#416) 18 ap /db,
teknőcpajzs (#417) 22 ap /db, era formázó minta (#418) 37 ap /db, agyartőr (#420) 1125 ap /db, mágusölő (#422) 2700 ap /db,
kaktuszbogyó (#429) 6 ap /db, gránátcsapda (#431) 69 ap /db, bányászcsákány (#434) 34 ap /db, réz masszariasztó (#436) 12 ap /db,
arany masszariasztó (#437) 21 ap /db, ónix masszavadító (#438) 18 ap /db, Muezli aranykeze (#442) 1312 ap /db, gór formázó minta (#444) 37 ap /db,
kvazár kesztyű (#445) 90 ap /db, szellempajzs (#461) 6000 ap /db, dizen kulcs (#472) 52 ap /db, obszidián tüske (#481) 90 ap /db,
ostromlétra (#510) 7 ap /db, zafír medallion (#514) 37 ap /db, varkaudar szablya (#516) 30 ap /db, moa töltő (#525) 150 ap /db,
angyalok gyűrűje (#529) 337 ap /db, lidérckorona (#531) 9000 ap /db, mihlanil (#539) 37 ap /db, Thargodan korona (#543) 562 ap /db,
dentor bőr (#551) 52 ap /db, tünde íj (#553) 45 ap /db, tünde nyíl (#554) 9 ap /db, aranytoll (#572) 60 ap /db,
kátrány (#580) 1 ap cseppje, mópat tetem (#584) 6 ap /db, toxyl (#591) 12 ap cseppje, jégkristály (#593) 30 ap /db,
angyalok kesztyűje (#609) 105 ap /db, viharamulett (#611) 60 ap /db, rémplazma (#616) 75 ap /db, sárkányfog (#617) 30 ap /db,
lélekesszencia (#619) 67 ap /db, tűzbimbó (#623) 7 ap /db, áldott kő (#642) 30 ap /db, sámán erszény (#650) 15 ap /db,
rinóbőr (#651) 7 ap /db, darázsszárny (#652) 6 ap /db, darázsfarok (#654) 21 ap /db, liumbe hajtás (#655) 6 ap /db,
liumbe bimbó (#656) 22 ap /db, aurach fog (#657) 1 ap /db, aurach bőr (#658) 21 ap /db, Morgan kristálya (#659) 30 ap /db,
alligátorbőr (#661) 15 ap /db, alligátorfog (#663) 15 ap /db, elf csont (#664) 6 ap /db, elkarog szőr (#665) 1 ap /db,
nektoraf faggyú (#667) 4 ap /db, sáska amulett (#668) 22 ap /db, sáfránykristály (#675) 30 ap cseppje, szulfin (#676) 30 ap /db,
szulfagor agyar (#677) 6 ap /db, smaragdkő (#678) 75 ap /db, rubinkő (#679) 225 ap /db, ryuku kopja (#694) 105 ap /db,
ryuku szablya (#695) 105 ap /db, ryuku buzogány (#696) 105 ap /db, teknősesszencia (#702) 67 ap /db, medúzacsáp (#703) 7 ap /db,
troll csont (#704) 6 ap /db, kobudera csont (#705) 6 ap /db, gnóm csont (#706) 6 ap /db, ritualista amulett (#708) 75 ap /db,
ritualista öv (#709) 150 ap /db, etra hályog (#712) 37 ap /db, rőtmanó kacagány (#714) 7 ap /db, gyémánt karperec (#728) 180 ap /db,
rubin fejék (#729) 210 ap /db, smaragd orrkarika (#730) 150 ap /db, gyöngyberakásos öv (#732) 195 ap /db, jegygyűrű (#736) 75 ap /db,
Natharion karkötő (#738) 832 ap /db, Natharion amulett (#742) 877 ap /db, bo'adhun gyűrű (#743) 787 ap /db, bo'adhun tiara (#744) 3000 ap /db,
dlathog kőzet (#829) 75 ap /db, nitmák penge (#837) 3000 ap /db, kreiton fókusz (#853) 120 ap /db, sziklazúzó (#857) 562 ap /db,
vörös zselé (#862) 7 ap /db, yetifog (#863) 6 ap /db, ünnepi övsál (#874) 1050 ap /db, kitintüske (#879) 6 ap /db,
tarantulakarom (#887) 30 ap /db, törp sisak (#897) 1012 ap /db, bűzölgő csizma (#898) 3750 ap /db, szürke briliáns (#908) 45 ap /db,
skorpiókarom (#911) 6 ap /db, quwarg igazgyöngy (#912) 6 ap /db, nothar bogyó (#923) 6 ap /db, artikula bélhólyag (#927) 6 ap /db,
bahrot bőr (#938) 7 ap /db, keselyűmirigy (#941) 7 ap /db, tl'urlang méreg (#946) 297 ap cseppje, drakolder gyűrű (#969) 11250 ap /db,
Olimposz (#974) 15000 ap /db, párducbőr (#1066) 15 ap /db, jegesmedve bunda (#1067) 15 ap /db, rozmárfog (#1069) 4 ap /db,
yetiszív (#1070) 12 ap /db, féregbél (#1071) 6 ap /db, ulkor gyöngy (#1072) 22 ap /db, párducszem (#1073) 3 ap /db,
lidércesszencia (#1074) 10 ap /db, cetuszony (#1075) 15 ap /db, hókutya nyakörv (#1077) 15 ap /db, mammutbőr (#1078) 9 ap /db,
szélgömb (#1080) 45 ap /db, behemótköröm (#1081) 15 ap /db, hósárkány szív (#1082) 30 ap /db, jégisten amulett (#1087) 7500 ap /db,
törpe szekerce (#1105) 300 ap /db, csorba csatabárd (#1108) 75 ap /db, varkaudar che-kard (#1112) 1125 ap /db, varkaudar csont (#1113) 6 ap /db,
che-vállszalag (#1114) 1200 ap /db, varkaudar korbács (#1134) 45 ap /db, varkaudar pálinka (#1137) 33 ap /db, ryuku evező (#1152) 45 ap /db,
ryuku védőkenőcs (#1154) 36 ap /db, tenger gyümölcse (#1155) 24 ap /db, Thargodan csont (#1181) 22 ap /db, ektoplazma (#1185) 69 ap /db,
vámpírfog (#1221) 4 ap /db, hattyútoll (#1222) 1 ap /db, ryuku tájoló (#1224) 675 ap /db, ork csodaszer (#1228) 40 ap /db,
bruhatagnyelv (#1230) 10 ap /db, holdbőr (#1236) 21 ap /db, destabilizátor (#1275) 562 ap /db, teriád edény (#1278) 105 ap /db,
teriád ékszer (#1279) 1500 ap /db, teriád lándzsa (#1282) 450 ap /db, teriád pöröly (#1283) 450 ap /db, teriád kard (#1284) 450 ap /db,
teriád nyílvessző (#1287) 105 ap /db, teriád íj (#1288) 1350 ap /db, biethlan kard (#1291) 10125 ap /db, biethlan pöröly (#1292) 10125 ap /db,
draklen csizma (#1301) 2745 ap /db, bíbor drakpikkely (#1305) 90 ap /db, jáde drakpikkely (#1306) 90 ap /db, topáz drakpikkely (#1307) 90 ap /db,
fekete drakpikkely (#1308) 90 ap /db, zöld drakpikkely (#1309) 90 ap /db, aszott drakpikkely (#1310) 90 ap /db, Durghal pörölye (#1311) 7425 ap /db,
Méniach kardja (#1312) 7425 ap /db, moa ravatalozó (#1328) 1102 ap /db, moa csiptető (#1330) 121 ap /db, moa kulcsmásoló (#1332) 787 ap /db,
moa kémlelő (#1333) 213 ap /db, moa fogaskerék (#1348) 31 ap /db, extra takarmány (#1360) 27 ap /db, wakizashi (#1370) 1125 ap /db,
naginata (#1371) 1125 ap /db, nunchaku (#1372) 1125 ap /db, sode (#1374) 900 ap /db, ogwawa kulcs (#1376) 180 ap /db,
draklen kulcs (#1377) 90 ap /db, pókláb (#1378) 1 ap /db, teriád méreg (#1379) 18 ap cseppje, mérg. teriád nyíl (#1380) 195 ap /db,
anguaxin váladék (#1382) 21 ap /db, pöfeteg tojás (#1386) 19 ap /db, Mg'thorath feje (#1397) 4500 ap /db, térdeplő tülök (#1440) 18 ap /db,
dzsumbujharcos bóla (#1458) 74 ap /db, teriád kobak (#1461) 29 ap /db, azuka vese (#1462) 13 ap /db, angolna szálka (#1465) 116 ap /db,
rozsomákszőr (#1510) 1 ap /db, draklentojás (#1516) 120 ap /db, ryuku tűvető (#1521) 1725 ap /db, Mallon botja (#1526) 675 ap /db,
Jerome köpenye (#1527) 675 ap /db, méregtagadó (#1531) 900 ap /db, nodonrod kitűző (#1533) 202 ap /db, quwarg teleportgömb (#1534) 1875 ap /db,
quwarg katalizátor (#1535) 2475 ap /db, megsemmisítő (#1540) 112 ap /db, Arsa potrohgyűrűje (#1541) 810 ap /db, kígyótoll (#1543) 45 ap /db,
Blounther gyűrűje (#1548) 2250 ap /db, Huddens alkarvédője (#1550) 382 ap /db, mentát karkötő (#1551) 202 ap /db, méregfog (#1553) 900 ap /db,
aenouth ködkürt (#1554) 1725 ap /db, Ek'Hor pajzsa (#1556) 1875 ap /db, ekharion dárda (#1557) 60 ap /db, hősiesítő medál (#1558) 405 ap /db,
mentát korona (#1559) 1875 ap /db, Krogan buzogánya (#1561) 517 ap /db, Métely páncélja (#1562) 270 ap /db, jégpasztilla (#1566) 67 ap /db,
jégcsákány (#1574) 1312 ap /db, monstrum vállvédő (#1577) 270 ap /db, grifftoll kesztyű (#1578) 618 ap /db, griff nyakék (#1579) 180 ap /db,
fenőkő (#1618) 225 ap /db, vérpettyes gyűrű (#1659) 90 ap /db, medvebőr öv (#1675) 750 ap /db, Numerinor karkötője (#1712) 5625 ap /db,
Dendeitren gyűrűje (#1713) 1125 ap /db, Brod buzogánya (#1735) 75 ap /db, aranyfaló ládikó (#1755) 6000 ap /db, ganüid tájológömb (#1819) 2250 ap /db,
sárkánypenge (#1840) 3150 ap /db, gyémánt gyűrű (#1854) 750 ap /db, dögevő csőr (#1866) 75 ap /db, sámándob (#1868) 4050 ap /db,
nerub fúvócső (#1869) 1012 ap /db, nerub szemfog (#1871) 4 ap /db, behemót amulett (#1872) 225 ap /db, nerub hasító (#1879) 1500 ap /db,
nerub csontszablya (#1881) 225 ap /db, szaggató szív (#1885) 4 ap /db, Kabazuka gyűrűje (#1898) 6000 ap /db, őrjöngő agyar (#1914) 300 ap /db,
viharhomok (#1919) 4 ap /db, dűneelf arckendő (#1920) 15 ap /db, periszkóp csigaház (#1926) 45 ap /db, negátortoll (#1947) 30 ap /db,
öldöklő pikkely (#1949) 75 ap /db, kronoplazma (#1953) 225 ap /db, mogul szemgolyó (#1976) 600 ap /db, ősöreg yetibőr (#1980) 375 ap /db,
bronzkard (#2083) 22 ap /db.

A következő tárgyaidat hajlandóak a használtcikk osztályon megvásárolni:
acélpengőke (#231) 3 ap /db, adamantit (#627) 25 ap /db, álompor (#396) 1 ap /db, amniosz (#203) 1 ap /db,
arany papi karkötő (#309) 80 ap /db, aranygyűrű (#193) 12 ap /db, aranyló ugarhéj (#100) 4 ap /db, aranytű (#272) 4 ap /db,
ásó (#34) 5 ap /db, aurach fog (#657) 1 ap /db, berzerker rablánc (#1865) 100 ap /db, bronzhegyű lándzsa (#87) 10 ap /db,
darázsfarok (#654) 14 ap /db, darázsszárny (#652) 4 ap /db, deus ex machina (#1) 25 ap /db, drótszőr (#37) 2 ap /db,
fekete gyöngy (#99) 6 ap /db, furulya (#233) 7 ap /db, göcsörtös bunkó (#123) 8 ap /db, grifftoll kesztyű (#1578) 165 ap /db,
gyíkfű (#201) 1 ap /db, harci maszk (#1739) 50 ap /db, huhogó bibe (#332) 8 ap /db, kavadu lebeny (#24) 2 ap /db,
két kard szimbólum (#144) 10 ap /db, lajhár csont (#236) 3 ap /db, láncing (#222) 50 ap /db, madártoll (#112) 1 ap /db,
mandibulakasza (#127) 25 ap /db, mászókarom (#78) 10 ap /db, megsemmisítő (#1540) 50 ap /db, moa stuki (#413) 10 ap /db,
moa töltő (#525) 100 ap /db, nyílvessző (#108) 1 ap /db, obszidián karkötő (#229) 30 ap /db, pirkit (#153) 2 ap /db,
pszi kő (#248) 100 ap /db, rákfatty váladék (#333) 1 ap cseppje, rézdarab (#70) 1 ap /db, rövid íj (#107) 8 ap /db,
rövid kard (#171) 23 ap /db, sallank karom (#128) 2 ap /db, saválló fülbevaló (#1552) 140 ap /db, spiritusz (#170) 1 ap cseppje,
stukilövedék (#414) 1 ap /db, sullár hólyag (#168) 7 ap /db, sünmedve tüske (#14) 1 ap /db, szárnyas hernyó (#69) 2 ap /db,
szöges bunkó (#8) 10 ap /db, szulfagor agyar (#677) 4 ap /db, szuper dobóháló (#273) 8 ap /db, szuperkötél (#209) 2 ap /db,
távcső (#42) 16 ap /db, tinta (#101) 1 ap cseppje, Trákin csákánya (#367) 80 ap /db, ubuk tüske (#131) 1 ap /db,
ugh méreg (#166) 2 ap cseppje, uzbány csőr (#169) 6 ap /db, varázskő (#305) 30 ap /db, varkaudar csizma (#317) 20 ap /db,
vasérc (#152) 2 ap /db, vizestömlő (#3) 7 ap /db, zafír erőöv (#397) 100 ap /db, tüskecsapda (#242) 8 ap /db áron.
[5 pontot használtál fel, van még 116.]

pki 520 kiveszel a bankból 520 aranyat
Kiveszel a bankból 520 aranyat. A számládon van még 14592 arany. [0 pontot használtál fel, van még 116.]

ve 695 1 megveszed a 695. tárgyat 1
Vásároltál 1 ryuku szablyát. 105 aranyat fizettél. (ld. enc.) [0 pontot használtál fel, van még 116.]

kf 695 1 kézbeveszed/felveszed a 695. tárgyat a jobb kezedbe
Elrakod a mandibulakaszát, majd a jobb kezedbe veszed a ryuku szablyát. [0 pontot használtál fel, van még 116.]

ve 110 1 megveszed a 110. tárgyat 1
Egyetlen boltot sem találsz a környéken, ahol azt a tárgyat árulnák. [0 pontot használtál fel, van még 116.]

ve 103 2 megveszed a 103. tárgyat 2
Vásároltál 2 magszim belet. 14 aranyat fizettél. [0 pontot használtál fel, van még 116.]

ve 1066 1 megveszed az 1066. tárgyat 1
Vásároltál 1 párducbőrt. 15 aranyat fizettél. (ld. enc.) [0 pontot használtál fel, van még 116.]

ve 1073 1 megveszed az 1073. tárgyat 1
Vásároltál 1 párducszemet. 3 aranyat fizettél. (ld. enc.) [0 pontot használtál fel, van még 116.]

ve 205 1 megveszed a 205. tárgyat 1
Vásároltál 1 kazmár gyökeret. 6 aranyat fizettél. [0 pontot használtál fel, van még 116.]

ve 264 1 megveszed a 264. tárgyat 1
Vásároltál 1 remák szivet. 18 aranyat fizettél. (ld. enc.) [0 pontot használtál fel, van még 116.]

ve 1 3 megveszed az 1. tárgyat 3
Vásároltál 3 deus ex machinát. 111 aranyat fizettél. [0 pontot használtál fel, van még 116.]

m 2 2 mozogsz keletre, keletre
[1,0] Továbbmész a város utcáján. Elérted Maad keleti határát, a Grákó-hegyek első lankáit. Egy feléd lopakodó alakot pillantasz meg a túl oldalon. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy útonálló. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Elszántan ellenfeledre rontasz. Ryuku szablyával alaposan megvágod az útonálló testét. (1 támadással 35 életpontot sebezve.) Rövid karddal alaposan megvágod az útonálló testét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Könnyedén félreszökkensz az útonálló csapása elől. Az útonálló még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. 111 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 52, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Ahogy tovább caplatsz, egyszercsak megakad valamin a szemed. Közelebb nyomulva meggyőződhetsz róla, hogy ez egy tábla, valamilyen felirattal. Kiböngészed: " Ez itt egy koszos porfészek, Szénaszag, ahova nézek... " Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy fény szentélyét. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy főutcát. Oldalt pillantva, meglátsz egy teljesen lerombolt vaskohót. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy teljesen lerombolt oltárt. Felfedeztél egy fellegvárat. (no:1. építését deanaal kezdte, eddig 12000 TVP épült bele.) Látsz egy városi kutat, melynek tisztaságára a polgárőrség ügyel. Teletöltöd vízzel a kulacsodat. Oldalt pillantva, meglátsz egy Yasmina szobrát. Valami egészen sajátos dologra bukkansz: egy tábla, felirattal. Elolvasod: " Febr. 13-án éjjel farsangi buli a városban. Légy itt. Várunk. (V&T). " Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. A helyi grafiti egyik megnyilvánulására, egy feliratos táblára bukkansz. Kiböngészed a szöveget. " Sheran szeret téged - miért fordulsz el tőle mégis? " Van itt egy fogadó a Zöldfülű Kalandozóhoz. (684. épület.), egy városháza (685. épület.) és egy piroslámpás ház (696. épület.).
Találkozol Thelron Dahlmorral. Sheran követője. Egy rézsisakot, egy rőtmanó kacagányt, egy varkaudar csizmát és egy virág szimbólumot visel. Ruházatát egy karmazsin huhogó trófea, egy orgyilkos trófea és egy alpesi tehén trófea díszíti. Hovatartozását apró jelvény mutatja: egybeolvadó szent szimbólumok. Jobb kezében egy vasalt bunkót, bal kezében egy harci kalapácsot tart.
Üdvözlitek egymást, mint két régi jóbarát. Rövid trécselés után folytatod utadat.
Valami egészen sajátos dologra bukkansz: egy tábla, felirattal. Elolvasod: " Melyik tárggyal menjen el, melyik tárgy az, ami érdekel... ÁRNYMENŐK by U.M.A. "

(Továbbmész...) [2,0] Még mindig a városban vagy. Egy kapualjban gyanús árnyat pillantasz meg. Ráismersz a lényre. Egy útonálló. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Marokra fogva a ryuku szablyát ellenfeledre ugrasz. Ryuku szablyával egy irtózatos ütéssel felvágod az útonálló testét. (1 támadással 40 életpontot sebezve.) Rövid karddal egy irtózatos ütéssel felvágod az útonálló testét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Könnyedén félreszökkensz az útonálló csapása elől. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. 111 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 59, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Itt, a vadon közepén kissé meglepő megnyilvánulását találod: egy útmutató táblát. Azaz valóban útmutató? Közelebb mész, hogy elolvasd. " ELF vagy? Aurád NEM FEHÉR? Ne gondolkozz tovább: állj a drow-ok közé. " Észreveszel egy teljesen lerombolt vaskohót. Nyilván valamilyen gonosz fickó műve. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy főutcát. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy nagyobb monolitot. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy nekrofunt. Látsz egy teljesen lerombolt oltárt. Találsz egy sárkánytanyát. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy fellegvárat. (no:1. építését Haláltánc kezdte, eddig 12000 TVP épült bele.) Egy fekete tintával bemázolt fatábla bukkan fel előtted. Megpróbálod kibogarászni a kusza betűket: " Aranysárkány és Rend hívei! Erőnk alatt tör szét a Káosz csarnokának oszlopa! AKHI " Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Egy fekete tintával bemázolt fatábla bukkan fel előtted. Megpróbálod kibogarászni a kusza betűket: " Nem mindig az erő a nyerő! Vigyázz! Jön az ÁRNYMENŐ! U.M.A. (5569) az ÁRNYMENŐ! " Van itt egy ezüst mágustorony (670. épület.), egy Mélysötét Aréna (683. épület.), egy kolostor (690. épület.) és egy Földelem Kapuja Harci Iskola (698. épület.).
Találkozol Ketállal. Fairlight szerzetese. Egy arany emlékérmet, egy arany sárk.karperecet, egy arany sárkányvállapot, egy arany vadászmedált, egy boszorkánykendőt, egy bozontfonatot, egy bronz morférmet, egy bronz végzetmedált, egy bronz zinthurg éremet, egy csodálatos nyakláncot, egy Dendeitren gyűrűjét, egy drakolder gyűrűt, egy Élet gyűrűjét, egy ezüst éjmedált, egy ezüst morfjelvényt, egy ezüst morfmedált, egy gárdista övcsatot, egy Iniac nyakláncát, egy kreiton palástot, egy lajstrom medált, egy lánghordozó kitűzőt, egy mind. holdkövét, egy olimpiai ezüstmedált, egy q. pusztító medált, egy quwarg nyakpántot, egy réz végzetmedált, egy rizspapír-vértet, egy roxati üvegszemet, egy ryuku csizmát, egy ryuku karvédőt, egy ryuku kesztyűt, egy ryuku köpenyt, egy ryuku mellvértet, egy ryuku nadrágot, egy ryuku ökölgyolcsot, egy ryuku sisakot, egy saválló fülbevalót, egy tépett lobogót, egy topáz erényövet, egy tradicionális övet, egy trix harci totemet, egy Tsutomu amulettjét, egy tűztagadót, egy varkaudar ékkövet, egy varkaudar szimbólumot és egy villám szimbólumot visel. Fegyverzetét egy Sistergő Pumpa trófea, egy gnóm szolgáló trófea és egy tyrex egyeduralkodó trófea színesíti. Valamilyen szövetség tagja, jelvénye: néhány, tengernyi sörben tántorgó, és daloló alak. Övén 11 kalandozóskalp fityeg! Jobb kezében egy Aurgir lándzsáját, bal kezében egy naginatát tart. Lőfegyvere egy teriád íj. Nem kell gyalog mászkálnia: pacija egy szelíd élőholt sullár. Holmiját egy hegyi szamár cipeli.
Szóba kerül a mágiaemlélet. Kiderül, hogy mindketten jártasak vagytok a taumaturgia tudományában. Alkalmi mestered tudása messze a tiéd fölött áll, ezért nem habozol kihasználni a kínálkozó alkalmat, hogy feltegyél néhány kérdést, ami régóta foglalkoztat. Mentorod felbátorodik, és mágiatörténeti kiselőadást tart neked. Tudása észrevehetően gyarapodott. A vallásra, és azon belül a teológiára terelődik a szó. Tisztelettel fejet hajtasz a vallástudományban nálad jóval jártasabb kalandozó előtt, de azért nem habozol kihasználni a kínálkozó alkalmat, hogy feltégy néhány kérdést, ami már régóta foglalkoztat. - Jó étvágyat! - mondja a kalandozó, és megkínál néhány zamatos szamócával. Bekapod őket. Üdvözlitek egymást, mint két régi jóbarát. Rövid trécselés után folytatod utadat. Hihi, átpattan egy aranypikkely!
Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " Álljon-e tábla az ősi Istenek tiszteletére. Hirdesse Rhatt és Bufa régvolt nagyságát és tanait. Állította Hexeter az Ősi Hajnal Lovagjai [9167] K.T. tagja közül. " [20 pontot használtál fel, van még 96.]

be 670 bemész a 670. épületbe
Elszánod magad, és bekopogtatsz a nagy ezüstkarikával. Sokáig nem történik semmi, de azután hangtalanul kitárul az ajtó, és megjelenik egy ezüstös rúnákkal hímzett köpenyt viselő, áttetsző alak. Faragott, kígyómintás botján kékes szikrák szaladgálnak. Az Ezüstmágus régi ismerősként üdvözöl, és elmondja, hogy melyek azok a varázslatok, amelyeket jelenlegi taumaturgia képzettségeddel képes lehetsz megérteni az Ezüst Kódexből (zárójelben a varázslat sorszáma, amelyet a VTN parancs paramétereként kell megadnod):
tüskepajzs (#30) 15 aranyért, hhaar burka (#32) 42 aranyért, izomernyesztés (#33) 50 aranyért, varázsvédelem (#34) 35 aranyért,
mágiatörés (#35) 38 aranyért, jégcsóva (#41) 80 aranyért, örvénykerítés (#42) 80 aranyért, gigaököl (#49) 56 aranyért,
villámcsapás (#50) 100 aranyért, elektromos pajzs (#51) 75 aranyért, varázslat olvasása (#67) 70 aranyért, mágiafeloldás (#75) 36 aranyért,
láthatatlanság (#76) 62 aranyért, fúzió (#77) 94 aranyért, láth. észlelése (#78) 42 aranyért, városi teleport (#96) 110 aranyért,
varázsital főzése (#100) 150 aranyért, tükörpajzs (#101) 155 aranyért, felszínre ugrás (#109) 400 aranyért, városi teleport II (#181) 220 aranyért,
varázsszem (#184) 65 aranyért, filofaxáció (#277) 800 aranyért, emléktörlés (#338) 800 aranyért, tolvajvér (#364) 90 aranyért,
klónozás (#367) 2500 aranyért, szívküldi (#368) 10 aranyért, oldás (#372) 160 aranyért, banshee-sikoly (#373) 240 aranyért,
analízis (#375) 70 aranyért, böfögtető átok (#380) 140 aranyért, harci induló (#443) 200 aranyért, filofaxáció II. (#444) 800 aranyért,
Trinigan rúnája (#453) 100 aranyért, ómatéria formázása (#542) 333 aranyért.
Lebotorkálsz a lépcsőn, és nemsokára újra a kapun kívül találod magad. [5 pontot használtál fel, van még 91.]

vtn 41 varázslat tanulás: a 41. varázslatot
Elszánod magad, és bekopogtatsz a nagy ezüstkarikával. Sokáig nem történik semmi, de azután hangtalanul kitárul az ajtó, és megjelenik egy ezüstös rúnákkal hímzett köpenyt viselő, áttetsző alak. Faragott, kígyómintás botján kékes szikrák szaladgálnak. A mágus örömmel fogad, és a piszkos anyagiak megbeszélése után kezdetét veszi végre a hosszadalmas tanulás. A kézmozdulatokon, varázsszavakon, anyagi komponenseken kívül még rengeteg fontos dolgot elsajátítasz. Most már el tudod mondani a varázslatot, de másnak sajnos nem tudod megtanítani. A varázsló varázslat, amelyet kaptál: jégcsóva. (ld. enc.) Lebotorkálsz a lépcsőn, és nemsokára újra a kapun kívül találod magad. [35 pontot használtál fel, van még 56.]

m 8 8 mozogsz északra, északra
[2,-1] Még mindig a városban vagy. Felfedeztél egy főutcát. Látsz egy teljesen lerombolt oltárt. Nyilván valamilyen gonosz fickó műve. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy teljesen lerombolt olvasztókemencét. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy fellegvárat. (no:1. építését magenta Jade kezdte, eddig 12000 TVP épült bele.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Hatodik érzéked veszélyt jelez. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy Quirov lehet. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy lángcsóva. 21 életpontot sebeztél. Marokra fogva a ryuku szablyát ellenfeledre támadsz. Ryuku szablyával hatalmas csapásokat adva felmetszed a Quirov testét. (2 támadással 70 életpontot sebezve.) Rövid karddal felnyitod a Quirov fejét. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) Nem vagy felkészülve a Quirov gyors oldaltámadására. Többször eltalálja a jobb karodat. (2 támadástól 18 életpontot vesztesz.) A Quirov összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Szereztél 65 aranyat. 800 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 112, sebződés: 18, gyógyulás: 0, összesen: -18 ÉP}

Néhány méterre magad előtt döbbenetes képződményt pillantasz meg! Valaki púderkővel szabályos, legalább tíz méter átmérőjű kört rajzolt a földre. A körvonalon egymástól azonos távolságra furcsa, fekete gyertyák égnek. Illetve... az biztos, hogy égnek, de nemhogy világosságot adnának, inkább a környezetük fényét is magukba szippantják! Sápadt, fehér lángjuk homályba borítja a körvonalat, sűrű ködfüggönyt szőve, elrejtve a kíváncsi tekintetek elől a kör belsejét. Monoton kántálás foszlányait hozza feléd a szél bentről. Talán van odabent valaki? Inkább csak sejted, hogy így lehet, szemedet meregetve mintha formátlan, köpenybe burkolózó alakok mozgását vennéd ki. Esetleg a BE paranccsal megpróbálhatsz átjutni a kísérteties, síron túli füstfalon. (709. épület.)
Már messziről észreveszed a három, égre törő tornyot, ezért afelé veszed az irányt. Még a lélegzeted is eláll a látványtól, mikor megpillantod a föléd magasodó, gigantikus méretű építményt. Három oldala, és azokon egy-egy különálló bejárata van. Mindhárom hátborzongatóan különleges! A Halál oldalát hófehér márványból építették, de csontkarmok, koponyák és agyarak ágyazódtak a fehér kőbe, a rothadás és az elmúlás látványát ábrázolva. A faragások és stukkók egyetlen összefüggő képet alkotnak. Járványok, éhínség és háborúk nyomán hullnak porba halandók százai, hogy aztán felettük a Csontarcú Leah hozzon megfellebbezhetetlen ítéletet. A Pusztítás oldalát vörös márványból építették. A romba dőlő házak, szénné égő halandók, izzó erdők, és elpárolgó tavak látványát mindent elborító lángförgeteg fogja közre, s a kép legalján fortyogó vértengerben fuldokolnak a gyarlók, és esendők. Hatalmas, kiterjesztett szárnyű denevér uralja a kép felső harmadát. Vicsorgó ábrázata elriaszt innen mindenkit, aki nem kívánatos. A Káosz oldalát fekete márványból építették, és képtelenség kiolvasni az alkotók pontos szándékát az itt ábrázolt képből. Tárgyak, növények, állatok és halandók alakja mosódik egybe, visszataszító, értelmezhetetlen kavarodássá olvadva. A groteszk, kicsavarodott és fenyegető alakok önnön szörnyűségüktől megrettenve borulnak térdre egy felfoghatatlan jelenés előtt. A bejárat fölött pedig egy csúcsaival lefelé fordított félhold dereng halványan. (771. épület.)

(Továbbmész...) [2,-2] Folytatod sétádat a házak közt.

Utad során felfedezel egy amniosz-fát. Egy tiszta vizű tóra bukkantál. Egy kis patak táplálja vizével. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy házat. (no:1. építését magenta Jade kezdte, eddig 1850 TVP épült bele.) Utad során felfedezel egy edzőcentrumot. (ld. enc.) Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy főutcát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
Találkozol Calen Randirral. Erős fény veszi körül a lovas alakot. Ezüstösen csillogó páncél borítja, min egy dombormű izzik: Sötét fellegek közül előtörő hajnali fénysugár. Sheran tanítványa. Egy arany papi karkötőt, egy beholderfej medált, egy boszorkánykendőt, egy griff nyakéket, egy kráken gyűrűt, egy mind. ametisztjét, egy nekrofun medált, egy ónix masszavadítót, egy Rughar gyűrűjét, egy saválló fülbevalót, egy varkaudar ékkövet, egy varkaudar szimbólumot, egy virág szimbólumot és egy zafír erőövet visel. Ruházatát egy Poomr Ko trófea, egy jégtroll trófea és egy Ayagira Tanaka trófea díszíti. Furcsa jelvénye van: A viharfellegek közül előtörő hajnali fénysugár. Jobb kezében egy mágusölőt, bal kezében egy pengepajzsot tart. Lőfegyvere egy rövid íj. Egy spagulár a hátasa. {max. életpontja: 460.}
Az elf előkapja a lőfegyverét, és mielőtt védekezhetnél, orvul bemutat neked néhány trükköt. Tátott szájjal bámulod fürgeségét. Üdvözlitek egymást, mint két régi jóbarát. Rövid trécselés után folytatod utadat.
[20 pontot használtál fel, van még 36.]

szk 132 keresed a 132. szörnyet
Felkészülsz a terepgyakorlatra: táborozás után megpróbálsz keresni egy sötét gnómot. [0 pontot használtál fel, van még 36.]

* 1. BP: h 2107 0 0 használod a 2107. tárgyat
Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [5 pontot használtál fel, van még 31.]

* 2. BP: tf 4 12 0 fejleszted a 4. tulajdonságodat 12 pontért
A rekreációs részlegen szörnyen tudományos egészségügyi tanácsokat kapsz különböző jegyzetek és feljegyzések formájában. Egy részüket elveted, a tapasztalat neked mást mutat, de akad néhány hasznos tanács. Ez még édeskevés ahhoz, hogy az egészséged komolyan megnőjön. Elmerülve az edzésben hirtelen valami zajra leszel figyelmes. Egy szörny lép ki az éppen megnyílt káoszportálból. Még hallasz egy nevet, mielőtt a portál bezárul: Prrankkh. Nincs időd ezen gondolkozni, mert el kell bánnod a rád támadó ellenféllel. Ellenfeled: egy nukleáris cickány!

Üdvözlésképpen egy lángcsóva varázslatot eresztesz meg ellenfeled irányába. 20 életpontot sebeztél. Megveted a lábad, és a rövid íjjal ellenfeledre lősz. Elrepül 2 nyílvessző. Alaposan megsorozod a nukleáris cickány testét. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) A lényből áradó sugarak sejtjeidet pusztítják. (-8 életerő.) Ezenkívül elkorrodált 8 aranyad. Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Ryuku szablyával párszor kilyukasztod a nukleáris cickány testét. (2 támadással 67 életpontot sebezve.) Rövid karddal megvágod a nukleáris cickány testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) A nukleáris cickány harapásai nyomán sebek nyílnak a lábadon és karodon. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A szörny sugárzása sejtjeidet roncsolja. (-6 életerő.) A dolgot még 11 aranyad bánja. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a mandibulakaszát, szereztél 2 pirkitet. 1 411 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 133, sebződés: 22, gyógyulás: 0, összesen: -22 ÉP}

Az edzőcentrumban töltött idő alatt egy kicsit a fegyverteremben is gyakoroltál. Meg is látszik az eredménye: +1 százalék szúrófegyver. Természetes, hogy a szörny magával hozta a kincseket a fészkébe, találtál 3 vámpírfogat. (ld. enc.) Hát ez kemény! Máris jön az újabb ellenfél: egy nukleáris cickány! {védettsége: 19 szúró, 19 vágó, 19 ütő ellen.}

Egy lángcsóva varázslattal köszöntöd a másikat. 27 életpontot sebeztél. Mielőtt összecsapnátok, a rövid íjjal ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 2 nyílvessző. Több lövedéked átfúrja a nukleáris cickány fejét. (2 támadással 32 életpontot sebezve.) A lény szörnyű sugárzása káros az egészségedre! (-3 életerő.) Sajnálatos módon tönkrement 11 aranyad is. Elszántan a másikra ugrasz. Ryuku szablyával többször mélyen végigmetszed a nukleáris cickány rothadó testét. (2 támadással 61 életpontot sebezve.) Rövid karddal megvágod a nukleáris cickány testét. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) Harapásokat kapsz a bal karodba és kezedbe! (2 támadástól 19 életpontot vesztesz.) A lényből áradó sugarak sejtjeidet pusztítják. (-2 életerő.) A dolgot még 5 aranyad bánja. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 nyílvesszőt találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a mandibulakaszát, szereztél 2 pirkitet. 1 411 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 141, sebződés: 24, gyógyulás: 0, összesen: -24 ÉP}

A következő csata előtt magadhoz veszed a kincset, 10 spirituszt. Még nincs vége! Máris újabb ellenfél érkezik: egy bibircsók-óriás! {támadása: 14.}

Még megfelelő a távolság - felhúzol egy tompítás varázslatot. Mormolsz, majd ujjaidból kirepül egy lángcsóva varázslat. 9 életpontot sebeztél. A rövid íjjal ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 2 nyílvessző. Több lövedéked átfúrja a bibircsók-óriás testét. (2 támadással 25 életpontot sebezve.) Az óriás felemel egy nagyobb sziklát, majd feléd dobja. Eltalált téged. (1 életpontot vesztettél.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Ryuku szablyával irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a bibircsók-óriás fejét. (2 támadással 67 életpontot sebezve.) Rövid karddal felnyitod a bibircsók-óriás testét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) A bibircsók-óriás egy felső támadása részben eléri célját, kisebb zúzódás keletkezik a bal válladon. (1 támadástól 13 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 nyílvesszőt találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a mandibulakaszát, szereztél 6 aranyat. 1 208 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 120, sebződés: 14, gyógyulás: 0, összesen: -14 ÉP}

Tudod, hogy nem ez volt az utolsó szörny, ezért gyorsan magadhoz veszed, amit tudsz: 5 grifftojást. [12 pontot használtál fel, van még 19.]

* 3. BP: tf 4 12 0 fejleszted a 4. tulajdonságodat 12 pontért
A rekreációs részlegen szörnyen tudományos egészségügyi tanácsokat kapsz különböző jegyzetek és feljegyzések formájában. Egy részüket elveted, a tapasztalat neked mást mutat, de akad néhány hasznos tanács. Már nem is olyan sok gyakorlás kell ahhoz, hogy az egészséged észrevehetően fejlődjön. [Még 61 TVP-t kell elköltened.] Elmerülve az edzésben hirtelen valami zajra leszel figyelmes. Egy szörny lép ki az éppen megnyílt káoszportálból. Még hallasz egy nevet, mielőtt a portál bezárul: Prrankkh. Nincs időd ezen gondolkozni, mert el kell bánnod a rád támadó ellenféllel. Ellenfeled: egy karmos tankány!
Porrá zúzol 1 varázskövet. (+100 varázspont.)

Ellenfeledre lángcsóva varázslatot lősz. 23 életpontot sebeztél. Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a rövid íjjal. Elrepül 2 nyílvessző. Alaposan megsorozod a karmos tankány kitinpáncélját. (2 támadással 8 életpontot sebezve.) Megmarkolva a ryuku szablyát ellenfeledre rontasz. Ryuku szablyával hatalmas csapásokat adva felmetszed a karmos tankány testét. (3 támadással 64 életpontot sebezve.) Rövid karddal épp hogy megvágod a karmos tankány bal hátsó lábát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A karmos tankány szarvai eltalálják a bal térdedet. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Karmával néhányszor a karmos tankány megcsapja a fejedet. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a karmos tankány száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a mandibulakaszát, szereztél 1 tankány karmot. 1 332 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 101, sebződés: 17, gyógyulás: 0, összesen: -17 ÉP}

A következő csata előtt magadhoz veszed a kincset, 1 sáfrányport. (Nincs mibe rakni 1 sáfrányport.) (ld. enc.) Még nincs vége! Máris újabb ellenfél érkezik: egy karmos tankány!

Egy kézmozdulatot teszel, majd ellősz egy lángcsóva varázslatot. 18 életpontot sebeztél. Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a rövid íjjal beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 2 nyílvessző. Több lövedéked átfúrja a karmos tankány testét. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) Meglengetve a ryuku szablyát ellenfeledre ugrasz. Ryuku szablyával párszor kilyukasztod a karmos tankány testét. (2 támadással 39 életpontot sebezve.) Rövid karddal épp hogy megvágod a karmos tankány kitinpáncélját. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A karmos tankány megpróbál felöklelni szarvaival, de sikertelenül. Karmait felemelve, a karmos tankány meglegyinti a bal lábadat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Ryuku szablyával felnyitod a karmos tankány kitinpáncélját. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) Rövid karddal megkarcolod a karmos tankány testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A karmos tankány szarvai apró sebet okoznak a bal lábadon. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A karmos tankány karmaival megsebesíti a válladat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A karmos tankány most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 nyílvesszőt találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a mandibulakaszát, szereztél 1 tankány karmot. 1 332 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 100, sebződés: 15, gyógyulás: 0, összesen: -15 ÉP}

A következő csata előtt magadhoz veszed a kincset, 1 pszi követ. Alig győzted le az előzőt, máris újabb jelentkező akad, hogy a trófeád legyen: egy sírlidérc! (ld. enc.)

Mélyen koncentrálva, megidézel egy lángcsóva varázslatot, majd ellenfeledre küldöd. 17 életpontot sebeztél. Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a rövid íjjal beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 2 nyílvessző. Pár lövedéked átjárja a sírlidérc testét. (2 támadással 32 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre rohansz. Ryuku szablyával végigmetszed a sírlidérc bal vállát. (1 támadással 43 életpontot sebezve.) Rövid karddal végigvágod a sírlidérc rothadó húsát. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) A sírlidérc csapásokat oszt a jobb karodra karmaival. (2 támadástól 31 életpontot vesztesz.) A sírlidérc még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 nyílvesszőt találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1 042 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 109, sebződés: 31, gyógyulás: 0, összesen: -31 ÉP}

A leölt szörny kincsét nem felejted el kinyerni, szereztél 6 angyalok gyűrűjét. (ld. enc.) [12 pontot használtál fel, van még 7.]
A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 csapdakészítés). Alaposan elfáradtál, jól esne egy kis innivaló. Kortyolsz a vizestömlőből. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 15, 24, 20.
A nap kalandjaitól megfáradtan, találsz egy pontot, ahol tábort verhetsz. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (+1 max. életerő.) Elmúlt a munka gyümölcse hatása.
Ebben a körben 7 pontod maradt, ebből a következő körre 7 pontot vihetsz át. Kapsz még 162 pontot. A következő körben tehát 169 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


ERŐPAJZS I. (12. VARÁZSLAT)
Az erőpajzs I. javítja ellenállásodat a fizikai támadásokkal szemben: 2-vel jobb lesz a védettséged. A varázslat elmondása 6 VP-be kerül, és egészen a következő táborozás végéig tart. Ez egy láthatatlan burok, amely körbeveszi egész testedet. Párhuzamosan létezhet mágia ellen védő pajzsokkal és páncélokkal, de más erőpajzsokkal nem.

BOLTOK
Ha egy boltban vásárolni akarsz, egyszerűen csak oda kell menned arra a mezőre, ahol a bolt van. Itt a vesz (VE) paranccsal vásárolhatsz, paraméterként az árucikket és a mennyiséget megadva. Pl. VE 29 3 hatására veszel 3 db 29-es tárgyat. [A korábbi változattal ellentétben, a bolt sorszámát NEM kell megadni.] Ilyenkor automatikusan be is mész a boltba, majd elhagyod. Ha akarod, persze kiadhatod a BE (épület) parancsot, ilyenkor részletes listát fogsz arról kapni, hogy mit kínál a bolt, mit venne, és mennyiért. Eladni az EA paranccsal lehet, hasonlóképpen kell paraméterezni, mint a VE parancsot: EA (tárgy, mennyiség). Bár a boltos nem mondja meg, mennyi van az adott cikből raktáron, lehet, hogy nem lesz annyi, amennyit kérsz. A boltban mindent kétszer annyiért árulnak, mint amennyit neked fizetnek érte.

RYUKU SZABLYA (695. TÁRGY)
Ezek a rövid, görbe pengéjű szablyák hihetetlenül éles pengéjűek - állítólag a ryuku császári kovácsok hónapokon keresztül dolgoznak egy-egy darabon. Tény, hogy 4D6+4-es sebzésével elégedett lehet minden kardforgató. Használatához azonban legalább 12-es vágófegyver szakértelem kell, nehogy megvágd magad vele.

PÁRDUCBŐR (1066. TÁRGY)
A hópárduc hófehér bőre még a legdrágább selyemruhákénál is puhább. Egy igazi kalandozó mégsem használná fel ruhadarabként, hiszen színe (hófehér) túlságosan feltűnő, amikor nem esik, és nem borítja a tájat hó. Márpedig a Ghallán uralkodó időjárás nem éppen a hóesésről híres.

PÁRDUCSZEM (1073. TÁRGY)
A párducok szemében mérhetetlen mértékű agresszió és eltökéltség rejlik, de valójában mégiscsak egy csupán azon undorító tárgyak sorában, amihez a szörnyek kizsigerelésével lehet hozzájutni (de csak akkor, ha nem éppen a párduc szemét nyomtad ki a harcban). A golyóbis alakú testrészt nem árt, ha óvatosan kezeled, hiszen könnyen előfordulhat, hogy szétnyomódik hátizsákod oldalán.

REMÁK SZÍV (264. TÁRGY)
Egy szutykos remákot leölni szinte a lehetetlennel határos - azonban valakinek nyilvánvalóan mégiscsak sikerült. Ennek nyilván az az oka, hogy a remák speciális képessége - ha nagyon ritkán is - de néha csődöt mond. A remák szív a deus ex machina készítés egyik fontos alkotóeleme, ezért igen magas értéket képvisel.

JÉGCSÓVA (41. TÁMADÓ VARÁZSLAT)
Ezt a kegyetlen varázslatot elmormolva, ellenfeledre iszonyatosan hideg jégfuvallatot bocsáthatsz. A sebzés mértéke a taumaturgiádtól függ (kb. 2 taumaturgia szintenként D6, és 15D6-nál sosem lesz több). Anyagi komponense egy púderkő, elmondása 15 VP-be kerül.

EDZŐCENTRUM (2728. TEREPTÁRGY)
Szép kis edzőcentrumot építettek ide, a város szélére. Van itt minden, ami ahhoz kell, hogy fizikailag és szellemileg fejleszd magad. Külön részleg súlyzókkal, fekvőpadokkal az erőd fejlesztésére, bonyolult akadály pályák az ügyességed javítására, táplálkozási tanácsadó az egészségesebb életért, egy fejtörő sarok, ahol az elmédet edzheted. Nem véletlen, hogy forgalmas hely, amikor nyitva van, minden kalandozó előszeretettel látogatja. Ráadásul egy fegyveres gyakorlótér is megtalálható itt, ahol bármilyen fegyverrel gyakorolhatsz a pihenőidőkben. Sok időd nem jut rá, de azért mindig szakítasz ránéhány percet. Az edzőcentrumok csak időszakosan vannak nyitva.
Játéktechnikai információk: Az edzőcentrumot automatikusan használod, ha azon a mezőn TF-elsz. Ilyenkor 20%-kal jobban fejlődik az adott tulajdonságod, ami összeadódik, minden hasonló hatással. Egy fordulóban max. 200 TVP-t tudsz edzőcentrumban tölteni. A további TF-elések már a normális szabályok szerint zajlanak. Az edzőcentrumban történő TF-elésed alatt megölt minden 15. szörny 1%-kal fejleszti a legkisebb fegyverszakértelmedet a szúró, vágó és ütő/ököl közül. Az edzőcentrumot csak akkor használhatod, ha éppen fut az aktuális miniesemény.

VÁMPÍRFOG (1221. TÁRGY)
Amit a kezedben tartasz, az egy vámpír szemfoga, hosszú, hegyes, véres, és mostanra már ártalmatlan, hacsak nem karcolod össze magad, nem kell tőle félned. A vámpírféreg szájában is pont ilyen fogak sorakoznak, úgy néz ki, bármilyen testben is legyenek, ez egy kinézetre teljesen hasonló komponens a vérszívó szörnyetegekben. És, hogy mire használhatnád fel? A közhiedelem szerint, aki vámpírfogat rejteget a kabátja alatt, annak hite kikezdhetetlen.

SÁFRÁNYPOR (211. TÁRGY)
Leölve egy homokférget, hozzájuthatsz a beleiben termelt értékes Fűszerhez, a sáfrányporhoz. Ezt a különös anyagot e lények mindenki számára ismeretlen biológiai folyamat során állítják elő. Az biztos, hogy különleges hatása van. Szagolgatása megsokszorozza az erődet, de túlzottan gyakori használata káros eredménnyel járhat. Ha egy adag sáfrányport be akarsz lélegezni, a H 211 parancsot kell kiadnod. Ez a tevékenység nem kerül pontba, de a szer jótékony hatásaként +5 TVP-t kapsz.

SÍRLIDÉRC (172. SZÖRNY)
A sírlidércek valójában nem sokban különböznek a zombiktól, csak jóval nehezebb őket elpusztítani, és valamivel kitartóbb és félelmetesebb harcosok. Szemük zöldes fényben ég, bár ez egy tapasztalt kalandozót nem igazán riaszthat el. Ami igazán veszedelmes, az az, hogy karmolásukkal gyakran bénító méreg jut az áldozat szervezetébe.

AZ ANGYALOK GYŰRŰJE (529. TÁRGY)
Az angyalok gyűrűje egy speciális varázstárgy, amely az azonnali halált okozó támadások (halálkiáltás, halálvarázs) ellen védi hordozóját. Ha ilyen támadás ér, és meg is ölne, akkor az angyalok gyűrűje elég, és megment a támadástól. Az angyalok gyűrűje elengedhetetlen kellék, ha halálelementálokkal csatázol. A gyűrűt viselned kell ahhoz, hogy működjön! Ha több ilyen gyűrűd van, és valamelyik elég, a következőt automatikusan azonnal beKF-eled.

KARAKTERLAP

Botanica, egy fekete, göndör hajú, kék szemű gnóm nő vagy. A bőröd sötétebb az átlagosnál. Tharr elsőáldozója vagy. Ez a 22. fordulód.

Erő: 16 (31) Szint: 14 Merészség: 8/5 Magasság: 106 cm
IQ: 24 (29) Támadás: 33 Agresszió: 3 Testsúly: 50 kg
Ügyesség: 14 (23) Védekezés: 21 Menekülés: 30 % Életkor: 82/82 év
Egészség: 12 (17) Életpont: 264/97 Jellem: semleges Tul. pont: 12
Szerencse: 18 (24) Varázspont: 407/99 Pénz: 325 arany Kép. pont: 5
Eddig összesen 211 szörnyet (13 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 10 122 TP-t kaptál. Jelenleg 66 321 TP-d van. A következő szinthez még 8 679 TP szükséges. Trófeáid: dombi yeti, nukleáris cickány, karmos tankány. A 22. fordulódban 14592 arany került a bankszámládra. 14592 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 2 vágófegyverek: 13 ütőfegyverek: 3
lőfegyverek: 8

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -9.); nyílvessző (#108) (10 -14.); stukilövedék (#414) (15 -);
74,57 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 79
Feltételes varázskő használat: 10 százalék varázspont alatt.

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 947 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 2 2. nyomkövetés: 6 3. mászás: 1
4. csapdakészítés: 10 (+1) 5. gyógyítás: 2 6. felderítés: 1
7. szörnyidomítás: 1 8. teológia: 2 (+1) 9. taumaturgia: 13
10. szörnyismeret: 5 (+1) 11. vadászat: 4 12. bányászat: 2
13. főzés: 3

FELTÉTELES PARANCSOK (még 42 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 30% életerő alatt 40 TVP-ért
készítesz szögletes követ (#17) (max. 10 darabot ), amnioszt (#203) (max. 10 darabot ), stukilövedéket (#414) (max. 20 darabot ), nyílvesszőt (#108) (max. 20 darabot ), botot (#4) (max. 1 darabot, csak egyszer)
elfogod kardfogú fülemülét (#146) szuper hálócsapdával (#274), spagulárt (#82) fedett veremmel (#219)
vásárolsz nyílvesszőt (#108) (max. 50 darabot ), sallank karmot (#128) (max. 20 darabot ), rézdarabot (#70) (max. 20 darabot ), madártollat (#112) (max. 20 darabot )
maradék TVP-dből az egészség (4) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 2, max: 50)
semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) lángcsóva (#31, 10 VP) védelem sav ellen (#36, 12 VP)
tompítás (#40, 8 VP) jégcsóva (#41, 15 VP) fehér glóbusz (#47, 13 VP)
a munka gyümölcse (#224, 10 VP) időcsere (#285, 5 VP) mágikus gyorsítás (#330, 0 VP)
Papi varázslataid
gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP)
hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP) vak őrület (#18, 3 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP)
hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP) csupasz izom (#28, 10 VP, 5 TVP)
óriáserő (#53, 24 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
áldomás (#6) (999,12) csupasz izom (#28) óriáserő (#53)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
3. és magasabb szintűek ellen
Védekező varázslatok (aktív: 2, max: 20)
tompítás (#40), fehér glóbusz (#47)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 1, max: 299 - védekező varázslatokkal együtt)
lángcsóva (#31) >> 7. szintű lényekre

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Nemcsak az egy erős ellenféllel szembeni hősies harc, hanem a sok gyengével szembeni kitartás is fontos. Ennek gyakorlásaképp ölj hét vadász tatut! (számláló: 0)
2.) Tharr papjaira a varázslathasználók különösen veszélyesek! Ölj meg két varkaudar mágust. (számláló: 0)
3.) Egy igazi erőpróba: ejts el egy fordulón belül két szörnyet ütő, két szörnyet vágó és kettőt szúrófegyverrel.

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
városháza (685): új.

HŐSTETTEID
Miniesemény statisztikák
Jelenlegi miniesemény: Yaurri testépítő verseny
Megölt szörnyek: 6. Szerzett pont: 606. Beállított erő: 0 Összpont: 606

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
2 antilopbőr (#48) 1 aranypikkely (#415) 1 bordacsont (#16)
2 evaporőr háj (#105) 3 fabontó (#106) 1 fémrúd (#104)
4 hebrencs állkapocs (#130) 41 kaja (#2) 8 mandibulapenge (#125)
6 mérgezett tüske (#23) 1 nyílvessző (#108) 2 óndarab (#85)
2 rákpáncél (#97) 1 sallank karom (#128) 2 szögletes kő (#17)
2 vadász tatu bőr (#15) 1 varázskő (#305)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
319 arany (#50) 6 angyalok gyűrűje (#529) 1 aranygyűrű (#193)
3 deus ex machina (#1) 5 grifftojás (#179) 1 kazmár gyökér (#205)
2 madártoll (#112) 2 magszim bél (#103) 1 párducbőr (#1066)
1 párducszem (#1073) 4 pirkit (#153) 1 pszi kő (#248)
1 remák szív (#264) 1 ryuku szablya (#695) 10 spiritusz (#170)
1 tüskecsapda (#242) 6 ubuk tüske (#131) 3 vámpírfog (#1221)
27 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

-4 -3 -2 -1 0 1 2 3
-3
-2
-1
0
1
2
(-3,1) sörényes ubuk (#89)
(-2,0) halálmadár (#351), Chara-din monolitja (#534)
(-1,0) Chara-din monolitja (#534), szent tölgyfa (#393), alattomos manó (#756)
(0,0) Fehér Bérc Plaza (#669), bank (#697), kvazár kohó (#755), xantusz-kaktusz (#113, belőle készíthető: #114), mákrózsa bokor (#55, belőle készíthető: #56), főutca (#399), útonálló (#130)
(1,0) útonálló (#130), fogadó # (#684), városháza (#685), piroslámpás ház (#696), fény szentélye (#376), főutca (#399), vaskohó (#155), oltár, ház (#400), városi kút, Yasmina szobra (#2778), Thelron Dahlmor (4465. kalandozó)
(2,-2) amniosz-fa (#202, belőle készíthető: #203), tavacska, ház (#400), edzőcentrum (#2728), főutca (#399), Calen Randir (4655. kalandozó), nukleáris cickány (#155), bibircsók-óriás (#120), karmos tankány (#137), sírlidérc (#172)
(2,-1) Ördögi Kör (#709), Gonoszság Temploma (#771), főutca (#399), oltár, olvasztókemence (#86), ház (#400), Quirov (#975)
(2,0) útonálló (#130), ezüst mágustorony (#670), olimpiai aréna (#683), kolostor (#690), Földelem Kapuja Harci Iskola (#698), vaskohó (#155), főutca (#399), nagyobb monolit (#2783), nekrofun (#173), oltár, sárkánytanya (#492), ház (#400), Ketál (5904. kalandozó)

Üzenet küldése a karakternek