| Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje | ||
| Betáplálva: 2025. ápr. 6. 22h:43' EZ A 62. JÁTÉKHETED, 15. FORDULÓD 63. játékheted kezdete: ápr. 9. A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk. Ez a forduló 35 zsetonba került. E-mail! |
KALANDOZÓ: #4745 SZÁMLA : XXXX |
| p 64 | használod a 64. pszi képességet |
| h 1100 | használod az 1100. tárgyat |
| h 745 | használod a 745. tárgyat |
| e 8 | élelemszerzés 8 pontért |
Marokra fogva az ezüsthegyű lándzsát ellenfeledre rontasz. Ezüsthegyű lándzsával teljesen átdöföd a kavadu testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) A kavadu feléd csap csőrével, de sikertelenül. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Felhasználva a kőkést, szereztél 1 kavadu lebenyt. 16 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 15, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}
| kt 25 | elkészíted a 25. tárgyat |
| f 16 | kísérletezel a 16. tárggyal |
| go 8 | gonoszkodsz: 8 |
| m 5 | mozogsz délnyugatra |
Elszántan a másikra támadsz. Ezüsthegyű lándzsával felnyársalod az óriás sáska csáprágóját. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Az óriás sáska feléd sújt csáprágóival, de mellé! Véres nyál csordul ki az óriás sáska száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
14 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 15, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}
| go 28 | gonoszkodsz: 28 |
| m 7 | mozogsz északnyugatra |
Durranás, és máris bűzfelhővel vagy körülvéve! Visszafojtod lélegzetedet. Marokra fogva az ezüsthegyű lándzsát a másikra ugrasz. Ezüsthegyű lándzsával teljesen átdöföd a bíborgörény szőrös testét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) A bíborgörény megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. A bíborgörény összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
18 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 16, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}
| go 23 | gonoszkodsz: 23 |
| m 4 | mozogsz délre |
Megmarkolva az ezüsthegyű lándzsát ellenfeledre támadsz. Ezüsthegyű lándzsával tökéletesen perforálod a mélységi grittang testét. (2 támadással 30 életpontot sebezve.) A mélységi grittang állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. A mélységi grittang összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Mosolyogva kidobod a nevetséges evaporőr trófeát, és kinyersz egy alkalmas mélységi grittang trófeát. 130 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 30, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}
| h 367 | használod a 367. tárgyat |
| m 3 3 2 | mozogsz délkeletre, délkeletre, keletre |
Vad csatakiáltással, felemelve az ezüsthegyű lándzsát a másikra rontasz. Ezüsthegyű lándzsával teljesen átdöföd a homokvarány bal első lábát. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) A homokvarány karma a fejed mellett suhan el! A homokvarány szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Felhasználva a kőkést, szereztél 2 varányszemet. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 18, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}
(Továbbmész...) [26,20] Elmaradoznak a dombok, újra sík vidéken vagy. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy rambó bogár. Itt csata lesz.
Meglengetve az ezüsthegyű lándzsát a másikra rohansz. Ezüsthegyű lándzsával teljesen átszúrod a rambó bogár testét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) A rambó bogár csáprágói a közeledben csápolnak, de eredménytelenül. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 19, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}
(Továbbmész...) [27,20] A sík vidéket bozótos váltja fel. Utad során felfedezel egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy megsebzett púpos burástya. (ld. enc.) Végre egy kis testmozgás. Fincsi!
Marokra fogva az ezüsthegyű lándzsát a másikra rontasz. Ezüsthegyű lándzsával nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a púpos burástya hosszú tojócsövét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) A púpos burástya feléd sújt csáprágóival, de mellé! A púpos burástya farkával melletted a levegőbe suhint. Véres nyál csordul ki a púpos burástya száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Mosolyogva kidobod a nevetséges mélységi grittang trófeát, és magadhoz veszel egy tekintélyes púpos burástya trófeát. 117 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 19, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}
Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Ezüsthegyű lándzsával felnyársalod a grákó denevér nyakát. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) A grákó denevér állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. A grákó denevér még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Felhasználva a kőkést, szereztél 1 grákóbőrt. 16 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 17, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}
| m 2 2 2 | mozogsz keletre, keletre, keletre |
(Továbbmész...) [29,20] A bokrok megritkulnak, most sík terepen vagy. Fehér mandula illatát hozza a szél. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy óriás patkány. Itt csata lesz.
Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Ezüsthegyű lándzsával nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod az óriás patkány nyakát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Az óriás patkány megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Az óriás patkány még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
16 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 13, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}
(Továbbmész...) [30,20] A sík vidéket bozótos váltja fel.
| tf 2 100 | fejleszted a 2. tulajdonságodat |
| h 147 | használod a 147. tárgyat |
CSONTKÉS (11. TÁRGY)A bolhakutya hosszú és éles bordacsontjából egy igen hatékony szúrófegyvert készíthetsz, a csontkést, amely balkezes fegyverként is használható. Sebzése d4+3, elkészítése a KT 11 paranccsal, 4 pontért történik. |
BÍBORGÖRÉNY (84. SZÖRNY)Zsuppsz! Az orrodat borzalmas bűz üti meg, és a következő pillanatban már jön is fel a gyomrodból a reggeli/ebéd/vacsora. Pedig csak egy ártatlan bíborgörény indított ellened a Wermachtot megszégyenítő gáztámadást. A rosszullétet persze gyorsan le kell küzdened, mert jön a közelharc ezzel a sötétbíbor szőrű, kutya méretű szörnnyel! Szerencsére csak bozótos területen számíthatsz rá. |
MÉLYSÉGI GRITTANG (103. SZÖRNY)A dombok mélyén az ősi mesék szerint több méteres, lomhán mozgó, szőrös testű férgek élnek. Nagyon ritkán esznek csak, de akkor kiadósan. Elrejtőznek ilyenkor egy gyakran használt ösvény alatt, és amikor elhalad valaki felettük, akkor hirtelen kitörnek, óriásira tátva hatalmas pofájukat, és egybe lenyelik az áldozatot. Alkoholos tartalmú nyálukkal képesek tartósítani is az áldozatot, későbbi, szűkösebb időkre. Ezért az alkimisták vadásszák is őket: a speciális eljárással kinyert nyálat spiritusznak hívják. Ha biztosan el akarod kerülni őket, két dolog tehetsz: 1.) szárnyakat növesztesz, 2.) nem jársz dombság felé. A mélységi grittang ellen egyformán jó mindenfajta fegyver. |
| RÉZDARAB (70. TÁRGY) Gyakran lehet a földben ásva furcsa, sárga színű, kemény anyagot találni. Ezt a bölcsek réznek nevezik, és állítólag abból az időből maradtak itt darabjai, amikor a fémek még gyakoribbak voltak. Bár a réz elég gyakori, és nem annyira értékes, mint más fémek, sok dologra használhatod, amíg nem találsz valami jobbat. Megmunkálásához elengedhetetlenül szükséges a kőkalapács. |
BÁNYÁSZATA fém nagyon ritka, és ha valaki talál is, az leginkább a föld alól kerül elő. Mivel azonban a fém egyike a leghasznosabb anyagoknak, Ghalla sok lakója úgy fejlesztette mentális képességeit, hogy képes legyen a fém közelségét megérezni. Mindebben persze a törpék az élenjárók. Sokan "bányászatnak" nevezik ezt a képességet, maradjunk tehát a közérthetőség kedvéért a laikus szóhasználatnál. Minél nagyobb a bányászat képessége valakinek, annál nagyobb eséllyel érzi meg a felszín alatt rejtőző ércet vagy tiszta fémet. A ritkább, értékesebb fémeket kisebb eséllyel. Domb- és hegyvidéken használható hatékonyan ez az adottság. Nem elég persze megtalálni, ki is kell ásni, amit találsz, ehhez pedig szükséged van egy ásóra. A bányászat nemcsak a fémek megérzésétől, hanem a sikeres ásástól is fejlődhet. |
PÚPOS BURÁSTYA (92. SZÖRNY)Ez a két méter magas, húsos testű, rovarszerű lény félelmetes csáprágóval és nagy, tüskés farokkal rendelkezik. Ha támad, két lábra áll, és alaktalan, vöröses-húsos fejét felemelve, félelmetes üvöltést hallat. A legkülönösebb a lény hasából kinövő vastag tojócső, amelyet akkor próbál ellenfelére tapasztani, ha sikeresen megragadja vagy megsebzi farkával. Ezt a bozótosban bujkáló lényt leghatékonyabban talán szúrófegyverekkel érdemes támadni. |
| FELTÉTELES KÉSZÍTÉS Unod, hogy mindig vissza kell mászkálnod a növényekhez a következő körben, ha szedni akarsz a termésükből? Unod, hogy állandó probléma a dobófegyvered/lőfegyver muníciód folyamatos pótlása? Nos, bizonyára már rég megszületett a fejedben a megoldás. A kalandozód tudata azonban csak most tágult ki annyira, hogy fejben tudjon tartani egy ilyen iszonyatosan bonyolult feltételes parancsot. A Feltételes Készítés az FKT <tárgy> <mennyiség> parancs kiadásával történik. Működése igen egyszerű: Amint az adott tárgyból kevesebb van a birtokodban, mint a <mennyiség>, és rendelkezésedre áll minden feltétel a hiány pótlására, azonnal és teljesen automatikusan elkészíted a hiányzó mennyiséget. Például ha szükséged van 10 smirglilevélre, kiadod az FKT 29 10 parancsot, és amint látsz egy smirglibokrot, felpótolod a készleteidet tízre. Azért a "célmennyiséget" adja meg a második paraméter, és nem egy konkrét készítendő mennyiséget, mert elképzelhető, hogy időközben lopsz/találsz ill. más módon hozzájutsz néhányhoz a keresett tárgyból, akkor pedig minek fölösleget termelni? Az FKT parancs automatikusan törlődik, ha egy sikeres végrehajtódás után az adott tárgyból rendelkezésedre áll a kívánt mennyiség. Ez szinte minden esetben igen hasznos. Kivételt képez azonban a lövedékek és a varázslatkomponensek gyűjtögetése, mert ezekre állandó szükség van. Ha az FKT parancsnak megadsz egy harmadik paramétert, egy 1-est, akkor az az FKT parancs érvényben fog maradni mindaddig, amíg nem törlöd. Ezt a Feltételes Parancs Listádon egy * jelzi (ha interneten játszol, ott a "csak egyszer" felirat láthatod azoknál a tárgyaknál, amit értelemszerűen csak egyszer akarsz legyártani). Példa: FKT 19 10 1 ügyel rá, hogy amint alkalom adódik rá, mindig feltöltsd kerek kő-készleteidet tízre. Az FKT parancs pontosan ugyanúgy működik, mint a KT parancs. Ha egy adott szituációban ugyanezekkel a paraméterekkel egy KT parancs sikeres lenne, akkor az FKT ugyanezt az eredményt fogja hozni. Az FKT parancsaid végrehajtásának lehetősége MINDEN SZABADBAN VALÓ MOZGÁS végén (tehát egy M 2 2 2 parancs esetén háromszor) kerül vizsgálatra. Egyéb parancsok esetén nem hajtódik végre! Az üres FKT az összes ilyen parancsot, egy adott paraméterű FKT parancs újbóli kiadása azt az egy FKT parancsot törli. A TVP költség végrehajtódáskor vonódik le. |
| LOTTÓ Ezentúl Ghalla minden játékos kedvű polgára kipróbálhatja szerencséjét (vagyis mindenki, aki legalább a 15. fordulójánál tart). A 9 naponta lévő lottósorsolásra LOT <1. tipp> <2. tipp> <3. tipp> paranccsal lehet tétet elhelyezni. Egyszerre bárhány szelvénnyel játszhatsz. A tippelt számok 1-30-ig terjedhetnek. A parancs nem kerül TVP-be. Egy szelvény ára 10 arany, amelyet mindenhol, még a legeldugottabb zugban is jelenlevő Arany Magisztrátus-lottóügynököktől szerezhetsz be. Lottót csak készpénzért vásárolhatsz. A nyereményeket a húzást követő 35. napig lehet felvenni. (Aki az aktuális sorsolást követő 4. sorsolásig nem lép, annak elévül a szelvénye.) A nyereményeket a sorsolást követő fordulód elején személyesen adják át neked az ügynökök. A nyeremények kifizetéséért az Arany Magisztrátus Kereskedelmi és Innovációs Bank-Konszorzium - a Fairlight Bankhálózat független tagja - teljes anyagi garanciát vállal. Az első lottóhét kezdete 1998. nov. 17. |
| Erő: | 13 (26) | Szint: | 6 | Merészség: | 5/5 | Magasság: | 161 cm |
| IQ: | 15 (25) | Támadás: | 27 | Agresszió: | 5 | Testsúly: | 69 kg |
| Ügyesség: | 10 (20) | Védekezés: | 38 | Menekülés: | 30 % | Életkor: | 32/32 év |
| Egészség: | 12 (22) | Életpont: | 319/319 | Jellem: | gonosz (28) | Tul. pont: | 1 |
| Szerencse: | 14 (37) | Varázspont: | 220/53 | Pénz: | 0 arany | Kép. pont: | 3 |
| Pszi pont: | 7/1 |
| HARCI ISMERETEK | |||||
| ökölvívás: | 1 | szúrófegyverek: | 6 | ütőfegyverek: | 4 |
| lőfegyverek: | 2 | ||||
| 30,20 mezőn táborozol |
| Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 30 |
| SZÁMLÁLÓK | ||
| Max életkor 196 év | Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP | |
| EGYÉB ISMERETEK | |||||
| 1. nyomkövetés: | 3 | 2. mászás: | 1 | 3. csapdakészítés: | 1 |
| 4. gyógyítás: | 8 | 5. pszi: | 1 | 6. zárnyitás: | 1 |
| 7. vadászat: | 5 | 8. bányászat: | 1 (+1) | ||
| FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet) |
| deus ex machinád 8 mezőre repítsen |
| gyógyítasz 35% életerő alatt 20 TVP-ért |
| VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID | ||
| Pszi képességeid | ||
| pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) | ||
| JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK | |||
| pszi-ernyő (#64) | hadiszerencse II (#24) | erőpajzs III (#127) | tulajdonságpajzs (#26) |
| ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID |
| szürke mágustorony (500): többek közt 16. tárgyat kell leadnod. |
| NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve) | ||||||||
| Páncélok és pajzsok | ||||||||
| 1 | * | elit csatavért (#295) | 1 | * | Jerome köpenye (#1527) | 1 | * | kvazár kesztyű (#445) |
| 1 | * | kvazár sisak (#266) | 1 | mászókarom (#78) | 1 | ryuku csizma (#692) | ||
| 1 | ryuku futárcsizma (#1530) | 1 | ryuku kesztyű (#690) | 1 | ryuku köpeny (#693) | |||
| 1 | ryuku mellvért (#689) | 1 | ryuku nadrág (#691) | 1 | ryuku sisak (#688) | |||
| 1 | * | zafír erőöv (#397) | 1 | * | zangrozi csizma (#451) | |||
| Fegyverek és lövedékek | ||||||||
| 1 | agyartőr (#420) | 1 | bot (#4) | 1 | bunkó (#5) | |||
| 1 | * | ezüsthegyű lándzsa (#324) | 28 | ezüsttollú nyíl (#363) | 2 | ezüsttőr (#322) | ||
| 1 | hosszú íj (#111) | 1 | kőhegyű lándzsa (#7) | 1 | kőkalapács (#13) | |||
| 1 | kőkés (#6) | 1 | méregfog (#1553) | 1 | * | parittya (#18) | ||
| 1 | Trákin csákánya (#367) | |||||||
| Ékszerek és egyéb csecsebecsék | ||||||||
| 1 | drakolder gyűrű (#969) | 1 | * | gyémánt védőgyűrű (#726) | 1 | kráken gyűrű (#1165) | ||
| 1 | * | mind. smaragdja (#2750) | 1 | ryuku karvédő (#687) | 1 | * | saválló fülbevaló (#1552) | |
| 1 | * | smaragd védőgyűrű (#223) | 1 | * | szerencsetalizmán (#366) | |||
| Eszközök, használati tárgyak, készletek | ||||||||
| 50 | áldott kő (#642) | 1 | alkímiázó üst (#341) | 1 | bo'adhun idol (#745) | |||
| 25 | + | deus ex machina (#1) | 1 | Éjmágus tükre (#1100) | 16 | fáklya (#36) | ||
| 100 | gyógykenőcs (#313) | 1 | + | hebrencs csapda (#147) | 20 | kaja (#2) | ||
| 5 | leviatángumó (#1757) | 1 | mászókampó (#165) | 1 | roxati zárfaló (#314) | |||
| 1 | szeksztáns (#32) | 1 | zárnyitó készlet (#39) | |||||
| Löttyök és porok, tartóstul | ||||||||
| 1 | kavadu iszák (#25) | [üres, kapacitás: 10] | ||||||
| 5 | szent kehely (#257) | [üres, kapacitás: 50] | ||||||
| 6 | * | vizestömlő (#3) | [bennük 91 korty víz (#27), fér még: 29] | |||||
| Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok | ||||||||
| 3 | antilopbőr (#48) | 3 | bordacsont (#16) | 8 | drótszőr (#37) | |||
| 1 | evaporőr háj (#105) | 2 | grákóbőr (#41) | 86 | gyíkfű (#201) | |||
| 1 | hebrencs állkapocs (#130) | 1 | kavadu lebeny (#24) | 2 | királygyík bőr (#44) | |||
| 1 | mákrózsa virág (#56) | 1 | rézdarab (#70) | 1 | smirglilevél (#29) | |||
| 10 | sünmedve tüske (#14) | 1 | szárnyas hernyó (#69) | 1 | tükör (#43) | |||
| 8 | varányszem (#30) | |||||||
| Összsúly: 73.21 kg | Megterheltség: 60% |
| GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van. | |
| Még 101 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 170 fajta tárgyad lehet egyszerre) | |
| A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT... | ||||||||
| 2 | víz (#27) | |||||||
| EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD... | ||||||||
| 1 | grákóbőr (#41) | 3 | kaja (#2) | 1 | kavadu iszák (#25) | |||
| 1 | rézdarab (#70) | 3 | varányszem (#30) | |||||
| 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | |
| 16 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
| 17 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
| 18 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
| 19 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
| 20 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
| 21 | |
|
|
|
|
|
|
|
|