| Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje | ||
| Betáplálva: 2024. szept. 7. 11h:02' EZ A 994. JÁTÉKHETED, 14. FORDULÓD 995. játékheted kezdete: szept. 9. A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk. Ez a forduló 23 zsetonba került. E-mail! |
KALANDOZÓ: #2946 SZÁMLA : XXXX |
| * 1. KP: v 224 0 0 | elmormolod a 224. varázslatot |
| h 1167 1 | használod az 1167. tárgyat |
| ff 87 8 127 | felt. fegyverváltás: 87 8 127 |
| kno 7 1 | képesség-növelés 7 |
| kt 13 1 | elkészíted a 13. tárgyat (1 darabot) |
| fkt 4 1 | felt. készítesz a 4. tárgyat (1 darabot) |
| m 8 2 2 | mozogsz északra, keletre, keletre |
Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Megmarkolva a bronzhegyű lándzsát ellenfeledre támadsz. Bronzhegyű lándzsával felnyársalod a mélységi grittang testét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Rövid karddal kilukasztod a mélységi grittang testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A mélységi grittang állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. Bronzhegyű lándzsával nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a mélységi grittang testét. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) Rövid karddal végigmetszed a mélységi grittang testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) A mélységi grittang belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A mélységi grittang összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Felhasználva a sullár hólyagot, szereztél 3 csepp spirituszt. 227 tapasztalati pontot kaptál. Egy új harcmodor távlatai nyílnak meg előtted (szúrófegyver: 1. szint).
{Csatastatisztika; sebzés: 67, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}
Egy kézmozdulatot teszel, majd ellősz egy lángcsóva varázslatot. 19 életpontot sebeztél. Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a rövid íjjal. Elrepül 2 nyílvessző. Alaposan megsorozod a rőtmanó berzerker jobb karját. (2 támadással 23 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre rohansz. Mandibulakaszával többször mélyen végigmetszed a rőtmanó berzerker testét. (2 támadással 51 életpontot sebezve.) Rövid karddal megcsapod a rőtmanó berzerker tüskés bőrét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) A rőtmanó berzerker többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 23 életpontot vesztesz.) A rőtmanó berzerker összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 nyílvesszőt találsz meg, amelyet még használni tudsz. Mosolyogva kidobod a nevetséges bibircsók-óriás trófeát, és diadalmasan beszerzel egy rőtmanó berzerker trófeát. 826 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 108, sebződés: 23, gyógyulás: 0, összesen: -23 ÉP}
(Továbbmész...) [-2,0] Vált a terep: dombság után ritka erdő. Ez Hrók erdejének a széle. A madarak már messziről jelzik VALAMI érkezését. Ráismersz a lényre. Egy halálmadár. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.
Egy lángcsóva varázslatot dobsz ellenfeledre. 14 életpontot sebeztél. Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a rövid íjjal célba találj. Elrepül 2 nyílvessző. Lövedékeiddel perforálod a halálmadár jobb szárnyát. (2 támadással 22 életpontot sebezve.) A szörny koncentrál. Rosszat sejtesz: valamilyen mentális támadásra készül! Tudatodat megacélozva, ellenállsz a támadásnak. Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Bronzhegyű lándzsával eltalálod a halálmadár bal lábát. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Rövid karddal felnyitod a halálmadár jobb lábát. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) A halálmadár megcsípi a bal füledet. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A lény elhuhogja magát. 11 életpontot vesztettél. A halálmadár néhányszor belevágja karmát a jobb válladba. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a halálmadár száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a mandibulakaszát, szereztél 2 madártollat. 547 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 67, sebződés: 21, gyógyulás: 0, összesen: -21 ÉP}
Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Marokra fogva a bronzhegyű lándzsát ellenfeledre ugrasz. Bronzhegyű lándzsával teljesen átszúrod a zoloboo csontos karját. (1 támadással 22 életpontot sebezve.) Rövid karddal egy irtózatos ütéssel felvágod a zoloboo bal lábát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A zoloboo karmai majdnem eltalálnak! Véres nyál csordul ki a zoloboo száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Követed a nyomokat. Megtaláltad a búvóhelyét! Szereztél 6 mérgezett tüskét. (ld. enc.) 43 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 35, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}
(Továbbmész...) [-1,0] Még mindig az erdőben vagy. A madarak már messziről jelzik VALAMI érkezését. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy khór darázs. {támadása: 17.} Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.
Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy lángcsóva. 19 életpontot sebeztél. A közelharc előtt még megeresztesz a rövid íjjal néhány lövedéket. Elrepül 2 nyílvessző. Több lövedéked átfúrja a khór darázs bal szárnyát. (2 támadással 7 életpontot sebezve.) Marokra fogva a mandibulakaszát a másikra támadsz. Mandibulakaszával kegyetlenül összevagdalod a khór darázs csíkos potrohát. (2 támadással 33 életpontot sebezve.) Rövid karddal megvágod a khór darázs csíkos potrohát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Siralmas támadást intéz farkával a khór darázs, épp csak megsuhint. (1 támadástól 18 életpontot vesztesz.) Mandibulakaszával megvágod a khór darázs testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Rövid karddal megkarcolod a khór darázs csíkos potrohát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A khór darázs farka végigsúrolja a bal karodat. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A khór darázs szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a mandibulakaszát, szereztél 1 darázsszárnyat. 701 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 91, sebződés: 26, gyógyulás: 0, összesen: -26 ÉP}
Egy lángcsóva varázslatot dobsz ellenfeledre. 17 életpontot sebeztél. Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a rövid íjjal beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 2 nyílvessző. Több lövedéked átfúrja a khór darázs bal első lábát. (2 támadással 7 életpontot sebezve.) Megmarkolva a mandibulakaszát a másikra rohansz. Mandibulakaszával párszor kilyukasztod a khór darázs bal hátsó lábát. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) Rövid karddal megkarcolod a khór darázs testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Siralmas támadást intéz farkával a khór darázs, épp csak megsuhint. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Mandibulakaszával hatalmas csapásokat adva felmetszed a khór darázs fejét. (2 támadással 38 életpontot sebezve.) Rövid karddal épp hogy eltalálod a khór darázs nyakát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A khór darázs farkával melletted a levegőbe suhint. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 nyílvesszőt találsz meg, amelyet még használni tudsz. Átkutatod a tetemet. Nemhiába, alkalmas tápszereket találsz! Nézzük, milyen kincsre bukkantál: 1 darázsfarok (ld. enc.). Felhasználva a mandibulakaszát, szereztél 1 darázsszárnyat. 701 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 105, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}
| m 2 | mozogsz keletre |
Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Vad csatakiáltással, felemelve a bronzhegyű lándzsát a másikra ugrasz. Bronzhegyű lándzsával teljesen átdöföd az útonálló fejét. (1 támadással 23 életpontot sebezve.) Rövid karddal egy irtózatos ütéssel felvágod az útonálló testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Az útonálló csapása csak a levegőt találja. Az útonálló szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. 111 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 38, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}
Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Bronzhegyű lándzsával teljesen átszúrod az útonálló fejét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Rövid karddal egy hatalmas csapással felmetszed az útonálló jobb lábát. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Az útonálló csapása csak a levegőt találja. Az útonálló még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. 111 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 34, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}
| bb 44 4 | beraksz a bankba a 44. tárgyat (4 darabot) |
| ea 225 7 | eladod a 225. tárgyat 7 |
| ea 33 4 | eladod a 33. tárgyat 4 |
| ea 106 3 | eladod a 106. tárgyat 3 |
| ve 34 1 | megveszed a 34. tárgyat 1 |
| f 34 | kísérletezel a 34. tárggyal |
| ve 209 3 | megveszed a 209. tárgyat 3 |
| ve 272 3 | megveszed a 272. tárgyat 3 |
| fog 85 219 | elfogod a 85. szörnyet a 219. tárggyal |
| m 5 5 6 | mozogsz délnyugatra, délnyugatra, nyugatra |
Támadó varázslatot alkalmazol: ellenfeledre lángcsóva varázslatot lősz. 16 életpontot sebeztél. Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Vad csatakiáltással, felemelve a bronzhegyű lándzsát a másikra rontasz. Bronzhegyű lándzsával teljesen átszúrod a mutáns pók förtelmes fejét. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) Rövid karddal megcsapod a mutáns pók testét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Csáprágó csattan csípőd közelében. Bronzhegyű lándzsával felnyársalod a mutáns pók testét. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) Rövid karddal végigvágod a mutáns pók testét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) A mutáns pók csáprágói a közeledben csápolnak, de eredménytelenül. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 3 csepp ugh mérget. 503 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 91, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}
Vad csatakiáltással, felemelve a mandibulakaszát ellenfeledre rontasz. Mandibulakaszával kegyetlenül összevagdalod a púpos burástya zselés testét. (2 támadással 50 életpontot sebezve.) Rövid karddal megvágod a púpos burástya farkát. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Csáprágó csattan csípőd közelében. A púpos burástya farkával meglegyinti a válladat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A szörny a testedre tapasztja tojócsövét. Letéped magadról. A púpos burástya most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. 307 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 62, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}
(Továbbmész...) [-2,2] A bozótos vidéket zöld síkság váltja fel. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy rát-fát. Egy barna csuhás öregemberrel találkozol, aki egy szem szimbólumot visel a nyakában. Elmondja, hogy ő Elenios papja, és éppen szent küldetésen van. Azt a feladatot kapta, hogy keressen és áldozzon fel két mocsári penkét. Egyet már talált, de szükség lenne még egyre. Ha van nálad egy, akkor nem kell TVP-t költened a segítségre (37. jellempróba). Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy Chara-din monolitját. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel keletre egy Chara-din monolitját. Északnyugatra nézve látsz egy rúnakövet. Északra egy Chara-din monolitja van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy piromenyét. {védettsége: 12 szúró, 12 vágó, 12 ütő ellen.} Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.
Ellenfeled kitátja pofáját, és tüzet fúj rád. A tűztámadás kevésbé volt veszélyes, mint ahogy számítottad. (8 életpontot vesztettél.) Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Megmarkolva a bronzhegyű lándzsát a másikra támadsz. Bronzhegyű lándzsával teljesen átszúrod a piromenyét izzó bundáját. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Rövid karddal egy hatalmas csapással felmetszed a piromenyét fejét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) A piromenyét megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Bronzhegyű lándzsával teljesen átdöföd a piromenyét izzó bundáját. (1 támadással 26 életpontot sebezve.) Rövid karddal felnyitod a piromenyét testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) A piromenyét állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. A piromenyét összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Felhasználva a mandibulakaszát, szereztél 2 pirkitet. 248 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 67, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}
Mormolsz, majd ujjaidból kirepül egy lángcsóva varázslat. 18 életpontot sebeztél. Elszántan ellenfeledre ugrasz. Mandibulakaszával többször mélyen végigmetszed a vérszomjas csüldő szőrtés kinövését. (2 támadással 43 életpontot sebezve.) Rövid karddal megcsapod a vérszomjas csüldő testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Csápjaival a vérszomjas csüldő lecsap a jobb karodra. (4 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Mandibulakaszával végigmetszed a vérszomjas csüldő szőrtés kinövését. (1 támadással 25 életpontot sebezve.) Rövid karddal felnyitod a vérszomjas csüldő szőrtés kinövését. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) A vérszomjas csüldő csápjai a bal lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (3 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A vérszomjas csüldő összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. 656 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 114, sebződés: 19, gyógyulás: 0, összesen: -19 ÉP}
(Továbbmész...) [-3,2] Még mindig füves síkságon vagy. Egy vén tazunkaróka botorkál előtted az úton. Már nincs ereje ennivalót szerezni. Ha meg akarod etetni, rajta - ehhez egy kajára van szükség, és 0 TVP-re (27. jellempróba). A távcsővel lassan körülnézel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy Chara-din monolitját. Északnyugatra nézve látsz egy Dornodon oltárt. Északra egy rúnakő van. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
(Feltételes foglyul ejtés:) Hatodik érzéked egy gyilkos sallank jelenlétét jelzi. Előveszed az ásót, és egy mély és széles gödröt ásol. Majd befeded gallyakkal, és port szórsz rá álcázásképp. Nagy zajt csapva rohanni kezdesz a csapdád felé. Előbukkan a szörny is, előtted rohanva. Csak sikerüljön! Teljes a siker - a gyilkos sallank belepottyant a gödörbe. Ujjé, sikerült elfogni! Biztosítod, hogy a szörny ne tudjon elszökni, aztán megvizsgálod közelebbről. (ld. enc.) A kajaellátásodat meglehetősen javítaná, ha meg tudnád szelidíteni ezt a szörnyet. Megvilágosodik előtted, hogyan is kéne az idomításhoz hozzálátni. (ld. enc.) Rámosolyogsz új útitársadra, aztán együtt mentek tovább. [24 TVP-t emésztett fel ez a móka.]
| e 16 | élelemszerzés 16 pontért |
Megmarkolva a mandibulakaszát a másikra támadsz. Mandibulakaszával többször mélyen végigmetszed az alpesi tehén testét. (2 támadással 40 életpontot sebezve.) Rövid karddal felnyitod az alpesi tehén lila foltos testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Az alpesi tehén szarvai súrolják a válladat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Egyensúlyodat egy pillanatra elvesztve, oldalra fordulsz. Máris rúgások érik a hátadat és a fenekedet. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Mandibulakaszával megcsapod az alpesi tehén testét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Rövid karddal felnyitod az alpesi tehén lila foltos testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Az alpesi tehén feléd döf szarvaival, de félrehajolsz. Kisebb rúgást kapsz a bal bokádba. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Az alpesi tehén szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Felhasználva a mandibulakaszát, szereztél 7 kaját. 376 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 81, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}
A lény tintát köp rád! Szerencsére féreugrottál. Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Bronzhegyű lándzsával teljesen átdöföd a tintacsiga testét. (1 támadással 22 életpontot sebezve.) Rövid karddal végigmetszed a tintacsiga testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) A tintacsiga fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Bronzhegyű lándzsával teljesen átszúrod a tintacsiga testét. (1 támadással 23 életpontot sebezve.) Rövid karddal egy irtózatos ütéssel felvágod a tintacsiga nyúlós testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) A tintacsiga állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Felhasználva az aranyló ugarhéjat, szereztél 4 csepp tintát. 216 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 szúrófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 74, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}
| e 16 | élelemszerzés 16 pontért |
Ellenfeled ujjai a levegőben táncolnak, ajkai hangtalanul mozognak. Varázsol! Aha, egy számodra ismeretlen védekező mágia... Mormolsz, majd ujjaidból kirepül egy lángcsóva varázslat. 17 életpontot sebeztél. Egy lángcsóva varázslatot dob rád a másik. 8 életpontot vesztettél. Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a rövid íjjal. Elrepül 2 nyílvessző. Lövedékeiddel perforálod az ork sámán tömzsi testét. (2 támadással 25 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Elszántan a másikra támadsz. Bronzhegyű lándzsával jól megszúrod az ork sámán testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Rövid karddal megvágod az ork sámán testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Ellenfeled néhány elegáns kézmozdulata után már süvít is feléd egy lángcsóva. 15 életpontot vesztettél. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 nyílvesszőt találsz meg, amelyet még használni tudsz. 531 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 75, sebződés: 23, gyógyulás: 0, összesen: -23 ÉP}
Ellenfeled kitátja pofáját, és tüzet fúj rád. Szerencsére nem kaptál telitalálatot. (11 életpontot vesztettél.) Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Megmarkolva a bronzhegyű lándzsát ellenfeledre támadsz. Bronzhegyű lándzsával felnyársalod a piromenyét izzó bundáját. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) Rövid karddal kilukasztod a piromenyét testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a piromenyét, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Bronzhegyű lándzsával teljesen átszúrod a piromenyét izzó bundáját. (1 támadással 25 életpontot sebezve.) Rövid karddal alaposan megvágod a piromenyét testét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) A piromenyét állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Felhasználva a mandibulakaszát, szereztél 2 pirkitet. 248 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 76, sebződés: 15, gyógyulás: 0, összesen: -15 ÉP}
| szk 85 | keresed a 85. szörnyet |
| * 1. BP: h 2107 0 0 | használod a 2107. tárgyat |
| * 2. BP: tf 1 10 0 | fejleszted az 1. tulajdonságodat 10 pontért |
| * 3. BP: tf 1 10 0 | fejleszted az 1. tulajdonságodat 10 pontért |
Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.
| gy 12 | gyógyítás 12 pontért |
| RŐTMANÓ BERZERKER (369. SZÖRNY) A rőtmanókat a legtöbb kalandozó veszélytelen, ártalmatlan lényeknek tartja. Az utóbbi időben azonban megjelentek a dombok között a vérben forgó szemű, ámokfutóként támadó és harcoló rőtmanók. A legtöbbek szerint valamiféle betegség támadta meg a nyomorult lényeket, de a jobban értesültek állítják: a ryuku mágusok oltják be a félsziget szörnyeit valamiféle gonosz méreggel, a kontinens lényeit fordítják először a lakosság ellen, ezzel megtéve inváziójuk első lépését. Akárhogy is, a rőtmanó berzerkerrel szemben készülj fel a legrosszabbra, hiszen nem ismer fájdalmat, egyetlen célja a pusztítás. |
| MÉRGEZETT TÜSKE (23. TÁRGY) Pókméregbe mártva a bozótban gyűjtött tüskéket apró, de annál hatékonyabb lövedékeket kapsz, amelyek sebzése d3+4. Azt, hogy a fúvócsőhöz mérgezett lövedékeket akarsz használni, a KF 20 23 paranccsal kell megadnod. Egy tüske bemérgezése 1 pontba kerül. |
| DARÁZSFAROK (654. TÁRGY) Az óriási darazsakkal vívott csatában először általában a darázs farkát trancsírozod szét, nehogy meg tudjon csípni. Azonban néha a gonosz rovart előbb leütöd, és ekkor van úgy, hogy ki tudod nyerni a tökéletesen ép farkát, amit ezután nagyon óvatosan kell eltenni, nehogy kárt okozzon benned. |
FEDETT VEREM (219. SZÖRNYCSAPDA)Ez az egyik legelemibb csapda. Síkságon, bozótban, dombvidéken és alacsonyhegységben használhatod. A FOG <szörny> 219 parancs teljesülésekor egy nagy vermet ásol (ehhez persze kell egy ásó is!), majd gallyakat gyűjtesz, és letakarod, álcázod. Ezután a szörnyet megpróbálod belehajkurászni/belecsalni (az, hogy te futsz a szörny előtt, vagy ő előtted, a méretétől és az étvágyától függ). Ha sikerrel jársz, a lény belezuhan a verembe! Ezzel a csapdával kisebb lényeket, és olyanokat, amelyek repülnek, nem tudsz befogni, mert nem szakad be alattuk a csapda. Intelligensebb szörnyeket is elfoghatsz így. A TVP költség (ásás, befedés, csalogatás) 24 TVP. Nagyon nagy/erős/ügyes szörnyek ki tudnak mászni a veremből, mielőtt még kötelet vetnél rájuk. |
| ÓRIÁS LIÁN (208. NÖVÉNY) A sűrű erdők mélyén nő az ujjnyi vastagságú óriás lián. Kőkéseddel, 12 TVP-ért lenyiszálhatod az egyik indát, ha szuper minőségű kötélhez akarsz jutni. Ehhez a KT 209 parancsot kell kiadnod. A szuperkötél ugyan nem alkalmas arra, hogy fel-le másszál rajta, mert nem esik rajta jó fogás, de szinte eltéphetetlen, ezért nagyon jó különösen erős szörnyek fogvatartására. |
| ARANYTŰ (272. TÁRGY) Egy gyönyörűséges, színaranyból készült varrótű! Csodás ékszer, de vajon van valami haszna? Igen, minden bizonnyal. Az egyszerűbb, primitívebb tárgyak elkészítésénél, amikor varrni kellett elegendő volt egy csonttű vagy más hegyes, a természetben is előforduló eszköz. Amikor azonban precíz, kifogástalan munkát (varrást) igényel egy finomabb tárgy elkészítése, nyilvánvaló, hogy célszerszámot kell használnod. Érthető hát, hogy az aranytű több tárgy elkészítésénél is fontos komponens. |
| ELFOGTÁL EGY SZÖRNYET... Brávó! És most mit kezdesz vele? Amíg ezt kitalálod, néhány információ: egyszerre maximum 6 elfogott szörnyed lehet (kezdetben azonban, amíg még nincs nagy tapasztalatod a fogoly szörnyek tartásában, még kevesebb). A magasabb intelligenciájú lények elfogásával ne is próbálkozz, ők úgysem sétálnak bele a csapdádba! Labirintusban nem érdemes az elfogással próbálkozni, mert csak nagyon kevés csapda van (van egyáltalán?) amelyet ott is használni tudsz. Egy elfogott szörnyet a Szörny Elengedése: SZE <szörny> paranccsal engedhetsz szabadon, "rakhatsz le" egy adott mezőn. Megölni a Szörny Megölése: SZM <szörny> paranccsal lehet. Ilyenkor a szörnyet szintén lerakod az adott mezőn, csak azonnal meg is küzdesz vele. A szörnyet rabsága alatt etetned kell - minél nagyobb, annál több kaját eszik a körben (az etetést mindig a legéhesebb szörnnyel kezded). Hosszú éhezéstől a szörnyed éhenhalhat, és ezért gonoszságpont jár. A fogoly szörnyeid italszükségletükről maguk gondoskodnak. |
SZÖRNYEK IDOMÍTÁSAHa sikerül egy szörnyet élve elfognod, ez még nem jelenti azt, hogy ezzel minden problémád megoldódott. Hiszen hacsak nem gúzsbakötözve cipeled a lényt, (márpedig így biztos, hogy előbb-utóbb elpusztul) számítanod kell rá, hogy azonnal megtámad, amint nagyobb szabadságot adsz neki. Lehetőség van azonban arra, hogy idomítsd a befogott szörnyet. Erre szolgál a szörnyIDomítás: ID <szörny> <TVP> parancs. Minden szörny beidomítása adott TVP-be kerül. Az ID kiadásakor meghatározhatod, hogy mennyit foglalkozol a szörnyeddel. Ha ez a TVP elegendő volt, attól kezdve a szörny meg van szelidítve. Ha nem, akkor megtudod, hogy még kb. mennyi időt kell a szelidítéssel tölteni. Ha egy szörnyet meggszelidítettél, beidomítottál, automatikusan végzi attól kezdve a feladatot, amelyre legalkalmasabb. A málhás a holmid egy részét fogja cipelni, a hátason lovagolhatsz, és ez plusz lépést, kevesebb TVP-be kerülő lépést, sőt, a harcban való nagyobb védettséget is jelenthet. Van olyan szörny, amely táborozás alatt őrzi a holmidat, ezáltal csökkentve a lopás esélyét, más szörny az élelemeszerzésben, ásásban vagy építkezésben tud segíteni. Egy adott funkcióra egyszerre csak egy szörnyed lehet betanítva (tehát nem lehet pl. két teherhordód). Egy pillanatra felmerül benned a gondolat, hogy a szörnyedet harcra is idomíthatod, de aztán rájössz, hogy ezzel pont azokat a vérszomjas ösztönöket szabadítanád fel, amelyeknek az idomítással gátat akarsz szabni. |
| FELTÉTELES TÁMADÁS ÉS BARÁTSÁGOSSÁG Az elmúlt évek tapasztalata alapján mindenkiben felmerülnek ötletek nemcsak a játék továbbfejlesztésével, hanem a meglevő dolgok javításával kapcsolatban is. Ilyen fejlesztésre váró parancsok a T és a BA - és a fejlesztés meg is történt! Először is, mostantól a T és BA parancsok a rendes feltételes listától függetlenül kerülnek tárolásra. Így a normál feltételes parancsokon felül ezentúl lehetőség lesz még 12 T és 12 BA parancs kiadására. A T parancs mostantól mindenben megegyezik az FT-vel is (Tehát ha egy T 96 után kiadsz egy FT 96-ot, a T 96-ot törlöd), ezért az FT parancs használatát a továbbiakban nem javasoljuk (idővel meg is szüntetjük). A T-re mostantól meg lehet adni, hogy első teljesülés után törlődjön, vagy bekapcsolva maradjon. Ha törlődő T-t akarsz kiadni, ugyanúgy használd, mint eddig, ha viszont azt akarod, hogy megmaradjon, második paraméternek írj egy egyest, pl. T 96 1. Az T törlése ugyanúgy történik, mint eddig, egy T 96 vagy T 96 1 törölni fog egy korábban kiadott T/FT 96-ot vagy 96 1-et. Második újítás, hogy az T és BA parancsoknak mostantól akár két vagy három paramétert is megadhatsz, ahelyett, hogy három különálló T ill. BA parancsot kéne kiadnod. Pl. T 10 11 6666 ugyanazt jelenti, mintha kiadtál volna egy T 10, egy T 11 és egy T 6666 parancsot is. Természetesen T-nél a 2. paraméter nem lehet egyes, mert ez a nem törlődő T parancsot jelenti! (Sőt, ilyenkor a gép a 3. paramétert sem veszi figyelembe.) Harmadik újítás, hogy az T és BA parancsoknak mostantól paraméterei lehetnek egy Közös Tudat tagjai (9101, 9102, stb.), egy isten hívei (991: Leah, 992: Dornodon, 993: Raia, 994: Elenios, 995: Sheran, 996: Tharr, 997: Fairlight, 987: Chara-din), adott jelleműek (988: gonoszok, 989: semlegesek, 990: jók) sőt egy adott nembe tartozók is (998: férfiak, 999: nők). A parancsok prioritási (kiértékelési) sorrendje a következő: 1.) T kalandozóra, vagy szörnyre 2.) BA kalandozóra, vagy szörnyre 3.) T KT-re és vallásra, 4.) BA minden egyébre, 5.) T minden egyébre. Példa: T-d van trollokra, a 9101. KT-re és Vlagyimirre (6666. kalandozó). BA-d van emberekre, Dornodon híveire és Murkra (7777. kalandozó, 9101. KT tagja). [Ez a feltételes listádban így néz ki ki: FELT. TÁM: 5; 9101; 6666; BARÁTSÁGOSSÁG: 1; 992; 7777;] Ha találkozol Vlagyimirrel, meg fogod támadni, mert a kalandozóra kiadott T a legnagyobb prioritású. Ha találkozol egy Dornodon hívő trollal, nem fogod megtámadni, mert a BA <vallás> nagyobb prioritású, mint a T <faj>. Ha találkozol Murkkal, nem fogod megtámadni, mert a BA <kalandozó> nagyobb prioritású, mint a T <K.T.>. Még egy fontos apróság, ami változást jelent az előzőekhez képest: A T <kalandozó/szörny> mindenképpen végrehajtódik, ha menekülés% fölött vagy, függetlenül a merészségedtől (ez eddig is így volt), DE a többi T nem, ha a merészséged miatt nem támadnál! Tehát ha kiadod az T 1 parancsot, továbbra is csak azokat az embereket fogod megtámadni, akik elől nem bújnál el a merészséged miatt. (ez a változás.) [Tapasztalt kalandozók figyelmébe: Speciális esetet jelentenek a <szörny> fajú kalandozók, pl. a varkaudar "kalandozók". Az T <varkaudar> mindig meg fogja támadni a "szörny" varkaudarokat, de a "kalandozó" varkaudarokat csak akkor, ha azt merészséged indokolja.] Van néhány speciális lénycsoport, akikre még Feltételes Támadás parancsot adhatsz ki, ezekhez a következő paramétert kell az FT parancs paramétereként megadnod: 9087 - termikek, 9088 - kputtyintó lények, 9089 - inváziós ellenfelek, 9090 - inváziós kalandozók, 9091 - xenomorfok, 9092 - fürkészek, 9093 - quwargok, 9094 - ganüidek, 9095 - öregedést okozó lények, 9096 - éjfattyak, 9097 - szintszívó lények, 9098 - azonnali halált okozó lények, 9099 - armageddont varázslatot használó lények. Ne feledd azonban, hogy labirintusban a BA parancs nem működik. |
| Erő: | 14 (27) | Szint: | 13 | Merészség: | 8/5 | Magasság: | 106 cm |
| IQ: | 24 (29) | Támadás: | 32 | Agresszió: | 3 | Testsúly: | 50 kg |
| Ügyesség: | 14 (23) | Védekezés: | 21 | Menekülés: | 30 % | Életkor: | 82/82 év |
| Egészség: | 12 (17) | Életpont: | 246/109 | Jellem: | semleges | Tul. pont: | 10 |
| Szerencse: | 18 (24) | Varázspont: | 310/72 | Pénz: | 937 arany | Kép. pont: | 4 |
| HARCI ISMERETEK | |||||
| szúrófegyverek: | 2 (+2) | vágófegyverek: | 10 | lőfegyverek: | 7 |
| Feltételes fegyverváltás: bronzhegyű lándzsa (#87) << szöges bunkó (#8) << mandibulakasza (#127) |
| Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -7.); nyílvessző (#108) (8 -13.); stukilövedék (#414) (14 -); |
| 69,61 mezőn táborozol |
| Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 79 |
| Feltételes varázskő használat: 10 százalék varázspont alatt. |
| SZÁMLÁLÓK | ||
| Max életkor 947 év | Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP | |
| EGYÉB ISMERETEK | |||||
| 1. rejtőzködés: | 2 | 2. nyomkövetés: | 4 | 3. mászás: | 1 |
| 4. csapdakészítés: | 6 | 5. gyógyítás: | 2 | 6. teológia: | 1 |
| 7. taumaturgia: | 11 (+1) | 8. szörnyismeret: | 3 | 9. vadászat: | 3 (+1) |
| 10. bányászat: | 2 | 11. főzés: | 2 | ||
| FELTÉTELES PARANCSOK (még 44 lehet) |
| deus ex machinád 8 mezőre repítsen |
| gyógyítasz 30% életerő alatt 40 TVP-ért |
| készítesz szögletes követ (#17) (max. 10 darabot ), amnioszt (#203) (max. 10 darabot ), stukilövedéket (#414) (max. 20 darabot ), nyílvesszőt (#108) (max. 20 darabot ), botot (#4) (max. 1 darabot, csak egyszer) |
| vásárolsz nyílvesszőt (#108) (max. 50 darabot ), sallank karmot (#128) (max. 20 darabot ), fekete gyöngyöt (#99) (max. 10 darabot ), rézdarabot (#70) (max. 20 darabot ), madártollat (#112) (max. 20 darabot ) |
| Barátságosság (aktív: 2, max: 50) |
| semlegesek (#989), jók (#990) |
| VARÁZSLATAID | ||
| Varázslói varázslataid | ||
| energiatüskék (#29, 5 VP) | lángcsóva (#31, 10 VP) | védelem sav ellen (#36, 12 VP) |
| tompítás (#40, 8 VP) | fehér glóbusz (#47, 13 VP) | a munka gyümölcse (#224, 10 VP) |
| időcsere (#285, 5 VP) | mágikus gyorsítás (#330, 0 VP) | |
| Papi varázslataid | ||
| áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) | hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP) | csupasz izom (#28, 10 VP, 5 TVP) |
| JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK | |||
| áldomás (#6) (999,12) | |||
| TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA | ||||||
| Feltételes varázslat-használat | ||||||
| 3. és magasabb szintűek ellen | ||||||
| Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 20) | ||||||
| energiatüskék (#29) | ||||||
| Feltételes támadó varázslatok (aktív: 1, max: 299 - védekező varázslatokkal együtt) | ||||||
| lángcsóva (#31) | >> | 7. szintű lényekre | ||||
| ELFOGOTT SZÖRNYEID |
| gyilkos sallank (#85) státusz: OK |
| ISTENI KÜLDETÉSEID |
| 1.) Egy szörny elpusztításánál is nagyobb tett, ha el tudod fogni, és élve áldozod fel! Az első ilyen áldozat legyen egy gyilkos sallank. |
| 2.) Egy sörényes ubuk elejtésével bebizonyíthatod, hogy méltó vagy hitemre. |
| 3.) Ejts el egy napon [értsd egy fordulón belül] legalább egy szörnyet ütő, egyet vágó, és egyet szúrófegyverrel! |
| ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID |
| városháza (685): új. |
| A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT... | ||||||||
| 3 | fabontó (#106) | 4 | királygyík bőr (#44) | 4 | lapockacsont (#33) | |||
| 6 | orgyilkos tőr (#225) | 8 | víz (#27) | |||||
| EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD... | ||||||||
| 37 | arany (#50) | 3 | aranytű (#272) | 1 | ásó (#34) | |||
| 1 | darázsfarok (#654) | 2 | darázsszárny (#652) | 11 | kaja (#2) | |||
| 2 | madártoll (#112) | 6 | mérgezett tüske (#23) | 1 | nyílvessző (#108) | |||
| 4 | pirkit (#153) | 3 | spiritusz (#170) | 3 | szuperkötél (#209) | |||
| 4 | tinta (#101) | 3 | ugh méreg (#166) | |||||
| -4 | -3 | -2 | -1 | 0 | 1 | |
| -1 | |
|
|
|
|
|
| 0 | |
|
|
|
|
|
| 1 | |
|
|
|
|
|
| 2 | |
|
|
|
|
|
| 3 | |
|
|
|
|
|