12. forduló, 14. forduló, Tanir Dogmar összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2006. ápr. 10. 9h:28'
EZ A 13. JÁTÉKHETED, 13. FORDULÓD
14. játékheted kezdete: ápr. 17.
A következő fordulódat legkorábbana 14. játékhéten tudjuk betáplálni.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2297
SZÁMLA : XXXX

TANIR DOGMAR KALANDJAI


7 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [27,-6] koordinátán. Az idő esemény nélkül telt el.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+26 életerő.)

f 48 kísérletezel a 48. tárggyal
Előpakolsz a zsákodból, és töprengeni kezdesz egy új műszaki újdonság kifejlesztésén. Lázasan töröd a fejed... A tudás meghozta gyümölcsét. Kitaláltad, hogyan készíthetsz bőrpáncélt. (ld. enc.) 18 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 141.]

kt 51 elkészíted az 51. tárgyat
Legyártottál 1 bőrpáncélt. [30 pontot használtál fel, van még 111.]

kf 51 kézbeveszed/felveszed az 51. tárgyat
Magadra öltöd a bőrpáncélt. [0 pontot használtál fel, van még 111.]

m 5 5 4 mozogsz délnyugatra, délnyugatra, délre
[26,-5] A bozótos terep dombvidékbe megy át. Áldod az előrelátásodat, hogy annak idején megtanultál valamennyire olvasni. Most legalább ki tudod böngészni, hogy mi van a táblára írva, amit találtál: " Gránittorony: keletre 3, északra 33 mérföld. Gnómlak: nyugatra 3, délre 6 mérföld. Remetelak északkelet felé. " Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy megrongált olvasztókemencét. (Ahhoz, hogy felépüljön, még 15 pontot kell rákölteni.) Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy homokvarány. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, dárdát ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 2 dárda. Alaposan megsorozod a homokvarány lapos hátát. (2 támadással 2 életpontot sebezve.) Megmarkolva a bunkósbotot a másikra ugrasz. Bunkósbottal eltalálod a homokvarány jobb karját. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Félrehajolsz, de a homokvarány karmai így is karcolják az arcodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A homokvarány most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 varányszemet. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 3, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Egy igazi vadász kitartását mindig siker koronázza: három zsíros pocok a zsákmány. (+1 kaja.) Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [25,-4] Elmaradoznak a dombok, újra sík vidéken vagy. A derűs napsütésben vidáman csicseregnek az énekesmadarak. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Villámgyorsan beveted magad a csalánosba. Miután meguntad a bújócskát, megszemléled az ellenfelet. Azonnal rájössz, hogy egy bo-skorpió ijesztett meg. (ld. enc.) Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz.

Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Egy quwargot látsz odébb iparkodni. Mély undorral taposod el. 1 tapasztalati pontot kaptál. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy rambó bogár. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Dárdát küldesz ellenfeled felé. Elrepül 2 dárda. Több lövedéked átfúrja a rambó bogár jobb oldalát. (2 támadással 2 életpontot sebezve.) Marokra fogva a bunkósbotot ellenfeledre rontasz. Bunkósbottal iszonyatosan megcsapod a rambó bogár testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A szörny belemar a bal térdedbe. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 6, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}


(Továbbmész...) [25,-3] Síkság, továbbra is csak síkság. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy szomorúfűz. Oldalt pillantva, meglátsz egy gumifát. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy kavadu. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Dárdát küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 dárda. Becsapódva, megdöfi a kavadu testét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Marokra fogva a bunkósbotot a másikra rontasz. Bunkósbottal párszor keményen megütöd a kavadu bal vállát. (2 támadással 2 életpontot sebezve.) A kavadu belecsíp a jobb térdedbe. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Bunkósbottal gyilkos csapásokat szórva összezúzod a kavadu hosszú nyakát. (2 támadással 5 életpontot sebezve.) A kavadu belecsíp a kezedbe. Gyenge próbálkozás. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A másik úgy érzi veszélyben van, jobbnak látja, ha eltűnik a színről. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 8, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Megpillantasz egy épületet. Közelebbről látod, hogy egy apró gnómlak (531. épület.). [30 pontot használtál fel, van még 81.]

be 531 bemész az 531. épületbe
Közelebb mész, és bekopogtatsz. Egy kopaszodó, barátságosan mosolygó gnóm nyit ajtót. Az, hogy barátságosan mosolyog, csak azután derül ki, hogy a száját és orrát fedő zöld sálszerű valamit leveszi.
- Hahó! Hogy s mint? - köszönt az apró alak. Elmondod neki, hogy mi minden történt veled az utóbbi időben. A gnóm egészen felvidul. - Szóval sikerült a dolog! [20 tapasztalati pontot kaptál.] - Elrakja a kért tárgyakat, közben buzgón magyaráz. - Tudod, mindezek egy komoly pirotechnikai kísérlet alapanyagai. Az sem rettent el, hogy a találmány megalkotása eddig még senkinek sem sikerült... Ja igen, amit ígértem: némi info. Nos, errefelé jónéhány remete él. Többet tudnak ők a világ dolgairól, mint a legtöbb bölcs! Te, figyelj csak! Nem tennél meg nekem még egy apróságot? Hozz nekem légy szíves 10 szögletes követ. Tudod, új kemencét kell építenem, a robbanás elpusztította a múltkorit...
Búcsút intesz Murrtipnek (ahogyan röviden nevezted őt), és tovább indulsz. Amint eltávolodsz valamennyire, mosolyogva előveszed a kért tárgyakat. Vársz egy ideig, aztán visszafelé indulsz. Ez könnyű feladat volt!
A gnóm egészen felvidul. - Szóval sikerült a dolog! [20 tapasztalati pontot kaptál.] - behordja a köveket, majd hozzád fordul. Köszönetem jeléül íme, egy térkép. Komoly kincs helyét adja meg. Csak néhány vacak ork őrzi... Ja, és ha megszerezted, gyere vissza hozzám, van ám még ilyenem! - mohón megvizslatod a térképet.

4
7
3
2
6
5
1
lépcsõk hova visznek:
1: bejárat/kijárat

Ez a 13. labirintus térképe. A bejárat innét keletre 27, délre 12 mérföldre található.

Búcsút intesz Murrtipnek (ahogyan röviden nevezted őt), és tovább indulsz. [5 pontot használtál fel, van még 76.]

m 3 2 2 mozogsz délkeletre, keletre, keletre
[26,-2] Bozóttal teli terepre értél. Rövid megszakítás a sík vidék egyhangúságában. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy smirglibokrot. Látsz egy oltárt. Számodra ismeretlen istené.


(Továbbmész...) [27,-2] A bozótos terep dombvidékbe megy át.

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Látsz egy olvasztókemencét.

(Továbbmész...) [28,-2] Vége a fárasztó fel-le mászásnak: a dombságot síkság váltja fel. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. A fűben meglapulva reménykedsz, hogy az ellenfeled nem vesz észre. Kikukucskálsz rejtekedből, és felsóhajtasz. Még szerencse, hogy elbújtál. Egy pillantás elég, hogy megismerd. Egy kaffogó hebrencs. (ld. enc.) Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről.

Egy kis tavacskát látsz, amelybe egy patak ömlik. Miután ittál, megtöltöd a vizestömlődet is. [30 pontot használtál fel, van még 46.]

m 2 3 mozogsz keletre, délkeletre
[29,-2] Szűnni nem akar a zöld síkság. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy szomorúfűz. Egy bokor tövében apró bakkura-porontyokat pillantasz meg! Mellettük hever az anyjuk, megnyúzva. Szerencsétlen apróságok! Nyilván az éhhalál vár rájuk. Ha gyűjtesz nekik némi ennivalót, 30 TVP-t kell elköltened (10. jellempróba). A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy démontetű közeledik. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Teli erőből dárdát dobsz az ellenfeledre. Elrepül 1 dárda. Becsapódva, megdöfi a démontetű jobb hátsó lábát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre támadsz. Bunkósbottal halálos csapásokat osztva péppé vered a démontetű kitinpáncélját. (2 támadással 3 életpontot sebezve.) A démontetű csáprágói a közeledben csápolnak, de eredménytelenül. Bunkósbottal gyilkos csapásokat szórva összezúzod a démontetű jobb első lábát. (2 támadással 4 életpontot sebezve.) Csáprágójával a démontetű megsebzi a jobb combodat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 3 kaját. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 9, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [30,-1] Továbbra is síkságon vagy. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Ráismersz a lényre. Egy királygyík. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, dárdát ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 1 dárda. Lövedéked átfúrja a királygyík testét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Marokra fogva a bunkósbotot ellenfeledre rontasz. Bunkósbottal többször kegyetlenül megütöd a királygyík bal hátsó lábát. (2 támadással 4 életpontot sebezve.) A királygyík nyelvét a nyakad köré tekeri, de Te gyorsan kiszabadítod magad. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Bunkósbottal többször eltalálod a királygyík pikkelyes testét. (2 támadással 2 életpontot sebezve.) A királygyík nyelve nem tudott sebet ejteni Rajtad. Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 7, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.)
Összeakadsz egy kopasz, kék szemű, kecskeszakállas ember férfival. A bőre világosabb az átlagosnál. Egy elit csatavértet és egy fekete bőrcsizmát visel. Felszerelését egy sünmedve trófea színesíti. Jobb kezében egy szöges bunkót, bal kezében egy kis vaspajzsot tart. Auráját érzékelve máris tudod, semleges, mint a Tiéd. Összeismerkedtek. Az ő neve Mike Vallely. Mentális kapcsolatot vesztek fel egymással. Aztán elköszöntök egymástól.
[20 pontot használtál fel, van még 26.]

f 16 kísérletezel a 16. tárggyal
Csendet parancsolva a közelben izgatottan kibicelő vikócmajmoknak, dolgozni kezdesz egy új tárgy kifejlesztésén. Eltelik egy óra... Érdemes volt kísérletezni! Rájöttél, hogy hogyan készíthetsz csontkést. (ld. enc.) 11 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 16.]

tf 3 10 fejleszted a 3. tulajdonságodat 10 pontért
Néhány kaviccsal zsonglőrködsz, a kézügyességedet fejlesztve. Most már nem is olyan szörnyen sok tréning szükséges ahhoz, hogy az ügyességed észrevehetően fejlődjön. [Még 41 TVP-t kell elköltened.] Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.) [10 pontot használtál fel, van még 6.]

tf 3 10 fejleszted a 3. tulajdonságodat 6 pontért
Fél lábon ugrálva, felszerelésed több tagját egyensúlyozva próbálsz minél lehetetlenebb feladatokat állítani magad elé, az ügyességed fejlesztése céljából. Már csak egész keveset kell gyakorolnod, hogy az ügyességed észrevehetően fejlődjön. [Még 35 TVP-t kell elköltened.] [6 pontot használtál fel, van még 0.]
Kiszáradt torkod mohón magába fogadja a vizet, amelyet a kulacsból beletöltesz. Alaposan elfáradva, keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. Amint ledőlsz, szemeid lecsukódnak, és a következő percben már a lóbőrt húzod. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 0 pontod maradt. Most kapsz 152 pontot. A következő körben tehát 152 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


BŐRPÁNCÉL (51. TÁRGY)
Megtudtad, hogy hogyan készíthetsz magadnak páncélt! Ez egy igen komoly lépés életben maradásod minimális esélyének megnövelése céljából. A dologhoz nem kell természetesen más, mint egy antilopbőr, és 30 pont (a dolog egy kicsit munkaigényes...). Ha viseled, kettővel jobb lesz a védettséged. Sok, nagyobb védettséget nyújtó páncél készítéséhez kiinduló alap a bőrpáncél. Ezért nem árt, ha mindig van nálad egy ilyen, akkor is, ha van már jobb páncélod.

BO-SKORPIÓ (54. SZÖRNY)
Ez a jól megtermett, mérges csípésű bogár nem igazi skorpió. Nevét onnét kapta, hogy a skorpióhoz hasonlóan, farkának előresújtásával támad, és ez a csípés mérgező. Ollói viszont nincsenek, csak hatalmas csáprágói. Mérgét az alkimisták szerint ugyan ki lehet nyerni, de a koncentrátum veszít ilyenkor az erejéből.

KAFFOGÓ HEBRENCS (88. SZÖRNY)
A síkságok nagytestű, félelmetes dögevője inkább kitartásáról híres, mint nagy erejéről. Jókora, különösen rugalmas állkapcsával a zsákmányába kapaszkodik, és húzni kezdi hátrafelé - a dög azé a hebrencsé lesz, aki a legerősebben és a legállhatatosabban húz. Ha nincs dög, az élő zsákmány is megfelel - amibe egyszer belekapaszkodnak fogukkal, csak akkor engedik el, ha elpusztítják őket (bár gyakran még akkor sem). Ezért aztán rengeteg csapást kell rá mérni (lehetőleg ütőfegyverrel), amíg a szívós szervezet felmondja a szolgálatot. A kaffogó hebrencs sárgás szőrű, oroszlánsörényű de sakálfejű, gyors mozgású szörnyeteg.

CSONTKÉS (11. TÁRGY)
A bolhakutya hosszú és éles bordacsontjából egy igen hatékony szúrófegyvert készíthetsz, a csontkést, amely balkezes fegyverként is használható. Sebzése d4+3, elkészítése a KT 11 paranccsal, 4 pontért történik.

KARAKTERLAP

Tanir Dogmar, egy kontyos ősz hajú, barna szemű törpe férfi vagy. Hosszú szakállad és rövid bajuszod van. Bőröd teljesen fehér! Ez a 13. fordulód.

Erő: 14 Szint: 4 Merészség: 3/3 Magasság: 123 cm
IQ: 11 Támadás: 3 Agresszió: 3 Testsúly: 64 kg
Ügyesség: 10 Védekezés: 3 Menekülés: 30 % Életkor: 54/54 év
Egészség: 16 Életpont: 91/37 Jellem: semleges Tul. pont: 2
Szerencse: 14 Varázspont: 0/0 Pénz: 0 arany Kép. pont: 3
Eddig összesen 49 szörnyet (3 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 85 TP-t kaptál. Jelenleg 461 TP-d van. A következő szinthez még 39 TP szükséges. Trófeád: királygyík.

HARCI ISMERETEK
ütőfegyverek: 5 dobófegyverek: 4

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 3 2. nyomkövetés: 1 3. gyógyítás: 2
4. vadászat: 2 5. bányászat: 2

FELTÉTELES PARANCSOK (még 14 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 30% életerő alatt 20 TVP-ért (max. 1 alkalommal)
udvarolsz a 3. fajúaknak

Összsúly: 21.83 kg Megterheltség: 57%
GYJ: Legalább 1 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 100% alatt van.
Még 131 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 antilopbőr (#48) 1 dárda (#10) 1 fáklya (#36)
1 grákóbőr (#41) 10 szögletes kő (#17)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 bőrpáncél (#51) 2 varányszem (#30) 10 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(25,-4) bo-skorpió (#54), oltár, rambó bogár (#14)
(25,-3) apró gnómlak (#531), gumifa (#38), oltár, kavadu (#19)
(26,-5) az 1. labirintus bejárata, olvasztókemence (#86), homokvarány (#16)
(26,-2) smirglibokor (#31, belőle készíthető: #29), oltár
(27,-6) remetelak (#510)
(27,-2) oltár, olvasztókemence (#86)
(28,-2) kaffogó hebrencs (#88), tavacska
(29,-2) 10. jellempróba, démontetű (#15)
(30,-1) királygyíkok (#26), Mike Vallely (2329. kalandozó)

Üzenet küldése a karakternek