128. forduló, 130. forduló, Qu' Elfine Supinum összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2006. dec. 15. 9h:32'
EZ A 570. JÁTÉKHETED, 129. FORDULÓD
571. játékheted kezdete: dec. 16.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #4471
SZÁMLA : XXXX

QU' ELFINE SUPINUM KALANDJAI


2 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [78,61] koordinátán.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Átveszed a sikeresen eladott 1 berzerker tüske (eladási ár: 1500 arany, ebből a kezelési költség: 150 arany) ellenértékét.
Phantom Lord, amikor összefutottatok, adott neked 5 fűszertartót, 2 ormánygőte csontot, 2 varkaudar pálinkát (ld. enc.) és 17 kaktusztüskét. Ez az idő nem múlt el esemény nélkül:
A legutóbbi forduló óta sok érdekes dolgot tanultál. Elmondták neked, milyen is a vortexmágus (ld. enc.), a vörös rakolits (ld. enc.) és a tesh alligátor (ld. enc.). Most már tudod, hogy hogyan kell szerezni (készíteni) ködmangót (ld. enc.), ködkaput (ld. enc.) és árnyéksarat (ld. enc.).
Nekiállsz, hogy kezeddel lyukat kaparj a földbe. Nem, mégse lesz jó, itt könnyen megtalálhatják pénzedet. Talán ott a bokor tövében. Arrébb szaladsz, de ez a hely se tetszik igazán. "Csak el ne lopják!" rettegsz a gondolattól, és ide-oda futkosol a bozótban. Mikor végre lecsillapodsz, döbbenten veszed észre, hogy egy sereg gnóm gyermek szaladgál a mezőn, és szedegeti össze szétszóródott vagyonodat. "Nnneeeeem!" üvöltöd kétségbeesetten, ahogy észreveszed a lyukat erszényed alján. Riadtan térsz magadhoz, és az éjszaka hátralévő részét álmatlanul virrasztod végig, erszényedet markolászva.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+30 életerő.) Megöntözöd a szent tölgyet (-5 korty víz). Varázserőd regenerálódik. (+114 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Mély meditáció segít a pszid regenerálásában. (+20 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+3 tudatpont.) A jóságos tündér mohón elszívja életenergiádat (-3 életpont).
Időközben sokat nézelődtél, keresgéltél, hátha egy garokk nyomára bukkansz. Táborhelyedhez egészen közel találsz egyet!

Ki tudja, mire készül a másik - jobb az óvatosság! A biztonság kedvéért felraksz egy hhaar burka varázst. Egy energiatüskék varázslatot dobsz ellenfeledre. 15 életpontot sebeztél. A közelharc előtt még megeresztesz a tünde íjjal néhány lövedéket. Elrepül 2 tünde nyíl. Lövedékeiddel perforálod a garokk varacskos hátát. (2 támadással 26 életpontot sebezve.) A garokk összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 tünde nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 kaját. 174 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 41, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

[8 pontot használtál fel, van még 301.]

* 1. KP: használod a 71. pszi képességet
Koncentrálsz. Érzed, hogy testedben szétáramlik az erő! Elcsattintod a szürkeáll. aktiv pszi képességet. Újabb lehetőségek nyílnak meg előtted szürkeállományod kihasználására. [-20 pszi pont.] [5 pontot használtál fel, van még 296.]

* 2. KP: elmormolod a 224. varázslatot
Elkezdesz a mágia mítikus nyelvén mormolni. Az erő gyűlik, egyre csak gyűlik benned. Befejezted a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 296.]

fse 30 felt. segítség 30 pontért
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 296.]

hu 677 hulladék: 677
Hulladék, ezért nem gyűjtesz szulfagor agyart. [0 pontot használtál fel, van még 296.]

ff 516 181 felt. fegyverváltás: 516 181
Felt. fegyverváltás: << varkaudar szablya << vasalt bunkó. [0 pontot használtál fel, van még 296.]

m 7 mozogsz északnyugatra
[77,60] A bozótos terep dombvidékbe megy át. A Grákó-hegyek keleti tövében vagy. Oldalt pillantva, meglátsz egy olvasztókemencét. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Tharr hívei emelték. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy vaskohót. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy Chara-din monolitját. Délre nézve látsz egy Fairlight oltárt. Délnyugatra egy Fairlight oltár van. Nyugatra egy világítótorony van. Északnyugatra egy Raia oltár van. Északra egy olvasztókemence van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy rőtmanó berzerker. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Védekezésképp villámgyorsan felhúzol egy hhaar burka varázst. Távolról energiatüskék varázslatot lősz a másikra. 19 életpontot sebeztél. A tünde íjjal ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 4 tünde nyíl. Pár lövedéked átjárja a rőtmanó berzerker tüskés bőrét. (4 támadással 41 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar szablyát. Megmarkolva a varkaudar szablyát ellenfeledre támadsz. Varkaudar szablyával irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a rőtmanó berzerker tüskés bőrét. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Rövid karddal megcsapod a rőtmanó berzerker tüskés bőrét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 15 életpontot vesztesz.) A rőtmanó berzerker szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 tünde nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 693 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 98, sebződés: 15, gyógyulás: 0, összesen: -15 ÉP}

Megvizsgálod a talajt. Elég régi (kb. 3 hetes) troll nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek délkeletre, friss elf nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek.
Összefutsz egy szőke, tüsi hajú, kék szemű gnóm férfival. Tharr követője. Egy fekete bőrcsizmát, egy gromak páncélt, egy két kard szimbólumot, egy örökkéval. rubinját és egy vassisakot visel. Felszerelését egy mélységi grittang trófea és egy evaporőr trófea teszi egyedivé. Jobb kezében egy bronzhegyű lándzsát, bal kezében egy csontkést tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Érzékeled auráját: az ő jelleme semleges. Nincs beszédes kedvében, csak mosolytalanul rádnéz. Továbbmész.
[9 pontot használtál fel, van még 287.]

kt 17 10 elkészíted a 17. tárgyat (10 darabot)
Begyűjtöttél 10 szögletes követ. Egészséged TF-elődött. Figyelmeztetés: megterheltséged 150 % fölé emelkedett! [20 pontot használtál fel, van még 267.]

kt 4 10 elkészíted a 4. tárgyat (10 darabot)
Ehhez sajnos nem megfelelő terepen vagy. [0 pontot használtál fel, van még 267.]

v 96 73 59 elmormolod a 96. varázslatot
Mély, misztikus hangon kántálni kezdesz. Energia árad testedbe. Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd a városi teleport varázslatot! Vuuush, elteleportálsz!

A TELEPORTÁLÁS PILLANATA ELŐTTI TÉRKÉPED


(77,60) olvasztókemence (#86), Tharr oltár, vaskohó (#155), rőtmanó berzerker (#369), egy gnóm férfi
(78,61) garokkok (#73)

[73,59] Épületek tűnnek fel. Elérted Maad keleti határát, a Grákó-hegyek első lankáit.

A helyi grafiti egyik megnyilvánulására, egy feliratos táblára bukkansz. Kiböngészed a szöveget. " Ez itt egy koszos porfészek, Szénaszag, ahova nézek... " Felfedeztél egy fény szentélyét. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy főutcát. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy teljesen lerombolt vaskohót. A pusztítást biztos, hogy egy gonosz kalandozó okozta. Látsz egy teljesen lerombolt oltárt. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy fellegvárat. (no:1. építését deanaal kezdte, eddig 12000 TVP épült bele.) Megpillantasz egy csinos tekerős kutat. A polgárőrség strázsál mellette. Feltöltöd a vizestömlőt. Egy helyen egy tábla van a földbe szúrva, a következő felirattal: " Febr. 13-án éjjel farsangi buli a városban. Légy itt. Várunk. (V&T). " A kultúra már ide is betört: Egy cikornyás betűkkel telerótt táblát pillantasz meg. Elolvasod: " Sheran szeret téged - miért fordulsz el tőle mégis? " Van itt egy fogadó a Zöldfülű Kalandozóhoz. (684. épület.), egy városháza (685. épület.) és egy piroslámpás ház (696. épület.). Egy helyen egy tábla van a földbe szúrva, a következő felirattal: " Melyik tárggyal menjen el, melyik tárgy az, ami érdekel... ÁRNYMENŐK by U.M.A. "
[-50 varázspont.] [10 pontot használtál fel, van még 257.]

be 685 bemész a 685. épületbe
Közeledtedre egy világos tunikába öltözött, nyakában vastag láncon míves pecsétnyomót viselő gnóm fordul feléd.
- Te is részt szeretnél venni városunk fejlesztésében? Nagyon helyes! - kezdi el mondandóját. - Amit itt körülöttünk látsz, azt mind mi, kalandozók építettük. A boltunkban olcsóbban vásárolhatsz, a varázslótoronyban olyan dolgokat tanulhatsz, mint sehol máshol. És még csak adót sem kell fizetned! Ha tudsz, gyere minél sűrűbben, mert azzal a többieknek is segítesz. De akár komolyabban is kiveheted részed az építkezésekből, ha érdekel - néz a szemedbe. - Az építkezések során rengeteg építőanyagra van szükségünk. Hálás lennék, ha te is hozzájárulnál pár szögletes kővel és bottal. Mondjuk 20-20 darab elég lenne, hogy befejezzük az éppen folyó építkezéseket. A környező vidéken könnyen begyűjtheted őket, csak vigyázz a vadtrollokkal és alpesi tehenekkel! - Elbúcsúzol a gnómtól és belevegyülsz a város nyüzsgő forgatagába. [5 pontot használtál fel, van még 252.]

be 685 bemész a 685. épületbe
Közeledtedre egy világos tunikába öltözött, nyakában vastag láncon míves pecsétnyomót viselő gnóm fordul feléd. - Á, újra itt! Látom, otthonosan érzed magad. Na mesélj, mi történt veled mostanában? Mesélsz arról, hogy mi mindent láttál kalandjaid során. - Igazán szomorú, hogy nem vetted még ki a részed a munkából - csóválja meg fejét. - Elbúcsúzol a gnómtól és belevegyülsz a város nyüzsgő forgatagába. [5 pontot használtál fel, van még 247.]

m 6 mozogsz nyugatra
[72,59] Folytatod sétádat a házak közt. Ahogy tovább caplatsz, egyszercsak megakad valamin a szemed. Közelebb nyomulva meggyőződhetsz róla, hogy ez egy tábla, valamilyen felirattal. Kiböngészed: " Kedves kalandozótárs! A Barátság negyedében jársz. " Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy xantusz-kaktuszt. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy főutcát. Utad során felfedezel egy oltárt. Fairlight hívői építették. Találsz egy táblát, rajta a következő felirattal: " Szeresd a sört, igyál sokat barátom; Ámlin vagyok, a Korsókat komálom! " Egy feléd lopakodó alakot pillantasz meg a túl oldalon. Hmm, csak egy manaelementál. Ettől nincs semmi félnivalód. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Nem árt az elővigyázatosság! Egy hhaar burka varázslattal készülsz a csatára. Támadó varázslatot alkalmazol: ellenfeledre energiatüskék varázslatot lősz. 12 életpontot sebeztél. Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a tünde íjjal célba találj. Elrepül 4 tünde nyíl. Több lövedéked átfúrja a manaelementál testét. (4 támadással 54 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Vasalt bunkóval párszor súrolva eltalálod a manaelementál hullámzó masszáját. Kritikus ütés! (3 támadással 102 életpontot sebezve.) Rövid karddal megkarcolod a manaelementál testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) A manaelementál csápjai a bal lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (4 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Varázsenergiát kapsz (+4 vp). Vasalt bunkóval néhányszor súrolod a manaelementál lebernyegét. (3 támadással 69 életpontot sebezve.) Rövid karddal épp hogy eltalálod a manaelementál lebernyegét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Csápok tekergődznek feléd. Megpróbálod elkerülni őket, de néhány lecsap a testedre. (4 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Bizsergető érzésed van (+6 vp). Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 tünde nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 253, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Hatodik érzéked veszélyt jelez. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy orgyilkos lehet. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Úgy ítéled meg, hogy nem árt egy hhaar burka védekező rúna felrakása. A következő pillanatban már meg is idézted. Egy kézmozdulatot teszel, majd ellősz egy energiatüskék varázslatot. 22 életpontot sebeztél. A tünde íjjal célzol és lősz. Elrepül 4 tünde nyíl. Alaposan megsorozod az orgyilkos nyakát. (4 támadással 42 életpontot sebezve.) Véres nyál csordul ki az orgyilkos száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 tünde nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Szereztél 1 orgyilkos tőrt. 352 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 64, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Itt, a vadon közepén kissé meglepő megnyilvánulását találod: egy útmutató táblát. Azaz valóban útmutató? Közelebb mész, hogy elolvasd. " Végzetfelhő fagyos moraja, kristálynyíl ezüst villanása végül. " Tátott szájjal bámulsz egy hatalmas és igen különös épületet. Egy óriási, zöld kupola, magas kéményekkel, amelyekből sárgás füst pöfög elő sűrű pamacsokban. A bejáratokon emberek mászkálnak ki-be, óriási kupac pirkitet tolva maguk előtt vagy különös, csillogó tárgyakat hordozva. A bejárat fölött feliratot látsz: KVAZÁR KOHÓ. (755. épület.)
Van itt még egy Fehér Bérc Plaza (669. épület.) és egy bank (697. épület.).
Eladsz 1 óndarabot 2 aranyért, 2 szulfagor agyart 8 aranyért, 1 orgyilkos tőrt 8 aranyért.
Jóízűen falatozol. (-1 kaja.) Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " Kevés már a dupla VP? Vár az Illúzió Mesterei KT. " [12 pontot használtál fel, van még 235.]

pbe 1500 beraksz a bankba 1500 aranyat
Az elf bankár mosolyogva fogadja a betétet, megköszöni, és megkér, hogy nézz be hozzájuk legközelebb is, ha erre jársz. Jelenleg 2030 arany van a számládon. [0 pontot használtál fel, van még 235.]

bb 676 1 beraksz a bankba a 676. tárgyat (1 darabot)
Beraksz a bank széfjébe 1 szulfint. [0 pontot használtál fel, van még 235.]

m 6 1 2 mozogsz nyugatra, északkeletre, keletre
Gyomorkavaró érzés vesz erőt rajtad: a teleport varázslat befejezéseképp most visszarepít a kiinduló mezőre. Hushhh, elteleportálsz!
[77,60] Dombos terepre érkeztél. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy olvasztókemencét. Felfedeztél egy oltárt. Tharr hívei emelték. Látsz egy vaskohót. A távcsővel lassan körülnézel. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy Chara-din monolitját. Délre nézve látsz egy Fairlight oltárt. Délnyugatra egy Fairlight oltár van. Nyugatra egy világítótorony van. Északnyugatra egy Raia oltár van. Északra egy olvasztókemence van. Elteszed a látcsövet. Hirtelen mozogni kezd a föld! Hmm, csak egy északi aurach. Ettől nincs semmi félnivalód. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Ki tudja, mire készül a másik - jobb az óvatosság! A biztonság kedvéért felraksz egy hhaar burka varázst. Támadó varázslatot alkalmazol: ellenfeledre energiatüskék varázslatot lősz. 11 életpontot sebeztél. Ellenfeled bűzfelhőt bocsát rád. Majdnem elhányod magad, de aztán megacélozod magad. Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar szablyát. Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Varkaudar szablyával párszor kilyukasztod az északi aurach farkát. (3 támadással 49 életpontot sebezve.) Rövid karddal megcsapod az északi aurach testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Az északi aurach megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Felhasználva a kőkést, szereztél 3 aurach fogat. 374 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 67, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Megvizsgálod a talajt. Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) troll nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek délkeletre, friss elf nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [78,59] Elmaradoznak a dombok, újra sík vidéken vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy szomorúfűz. Megmozdul alattad a föld! Valamilyen szörny jön fölfelé! Csak egy gátvakond. Megvető mosollyal várod a találkozást. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Hatalmadat demonstrálandó, mormolni kezdesz. Létrejött egy hhaar burka. Ellenfeledre energiatüskék varázslatot lősz. 16 életpontot sebeztél. A gátvakond még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
59 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 16, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy Chara-din monolitját. Észreveszel egy oltárt. Elenios híveié. Egy női hangot hallasz: "Segítség!" Kapkodod a fejed, de csak pár másodperc múlva találod meg a hang forrását. A melletted álló magas tölgy kinyúló ágán egy gyönyörű elf nő ül. "Nézd vándor s figyeld bajom, lantom néma s nem hallhatom, csak egy kicsiny húr kéne még, egy húrért egy húron pendülnék." Nem hiába fejlesztetted az intelligenciádat: "Megpurcant egy drótszőr, mi?" Ha segíteni akarsz a bárdon, egy drótszőrre és 5 TVP-re van szükséged (49. jellempróba).
(Feltételes segítség:) Átadod a húrt a lánynak, mire az buzgón hangolni kezd. Trillázása elűzi az erdő csendjét. Amikor kész a zeneszerszám, elénekeltek közösen egy dalt, ami a napfelkeltéről szól. A lány dicséri a hangodat, te megköszönöd, majd integetve továbbindulsz. (+2 jóság.)
Ez hihetetlen! A szemed elé táruló látvány nem más, minthogy egy bávatag golombár hatalmának elenyésző morzsájával dezintegrál egy dombnyi kupac káosz-szimbólumot. Érdekes műalkotás... Talán érdemes lenne neked is megpróbálkozni egy ilyen szoborral. A távcsővel lassan körülnézel. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy rúnakövet. Keletre nézve látsz egy Raia oltárt. Délkeletre egy patak van. Nyugatra egy olvasztókemence van. Északnyugatra egy Elenios oltár van. Elteszed a látcsövet. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Csak egy süvítő rája. Megvető mosollyal várod a találkozást. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Néhány mozdulatot teszel, mormolsz, és a következő másodpercben már hhaar burka vibrál körülötted. Távolról energiatüskék varázslatot lősz a másikra. 19 életpontot sebeztél. Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a tünde íjjal. Elrepül 4 tünde nyíl. Lövedékeiddel perforálod a süvítő rája testét. (4 támadással 16 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a varkaudar szablyát. Meglengetve a varkaudar szablyát ellenfeledre ugrasz. Varkaudar szablyával alaposan megvágod a süvítő rája testét. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) Rövid karddal végigvágod a süvítő rája testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A süvítő rája feléd harap, de sikertelenül. A süvítő rája farka végigsúrolja a jobb karodat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a süvítő rája száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 tünde nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 396 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 61, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.) Körbevizsgálódsz. Kicsit régi (kb. 1 hetes) kobudera nyomok vezetnek délnyugatra. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés).

(Továbbmész...) [79,59] Továbbra is síkságon vagy. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy csupasz kenyérfa. Döbbenetes látvány tárul a szemed elé: egy hatalmas méretű verem szélén egy óriási fa álldogál, egy vastag ágáról a verem fölé egy ketrec lóg. A ketrecben egy rémült tekintetű mutáns lapul. A verem mélyéről mocorgást hallasz. Ha segíteni akarsz a szerencsétlen mutánson, egy zárnyitó készletre, legalább 5-ös zárnyitás szakértelemre, és 14 TVP-re van szükség (43. jellempróba). Találsz egy oltárt. Raia hívei emelték. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel délre egy patakot. Északra nézve látsz egy rúnakövet. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész.

Figyelmeztetés: megterheltséged 100 % fölé emelkedett! [35 pontot használtál fel, van még 200.]

im imádkozol
Rábukkansz az oltárra. Letérdelsz, és imádkozni kezdesz. Hosszú idő telik el csendes meditációban. Megszólal az ismerős hang.
- Jól van, halandó, hűségesen szolgálsz! Jutalmad nem marad el. (+1 max. életerő, +7 max. varázspont.) Megtanítalak egy újabb varázslatra, melynek neve védelem tűz ellen. (ld. enc.) A teljesített feladat helyett kapsz egy újabbat, és természetesen továbbra is kihívás számodra a másik kettő: 1.) Egyike a legkomolyabb feladatoknak: ölj meg egy Borzalmas Varkaudart! 2.) Építs számomra újabb oltárt. 3.) Vegyél részt egy templomom felépítésében! [Fordíts legalább 300 pontot az építkezésre. A küldetés teljesítését akkor fogadom el, ha a templom felszentelésre kerül.] [30 pontot használtál fel, van még 170.]

ftv 38 418 felt. tám/véd. varázslat a 38. varázslatot a 418. szörnyet
Ok, ezt a védekező varázslatot fogod használni, ha a megadott lénnyel szembekerülsz. [0 pontot használtál fel, van még 170.]

cir 19 vándorcirkusz látogatása 19
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 170.]

m 2 4 5 mozogsz keletre, délre, délnyugatra
[80,59] Vált a terep: sűrű erdőben vagy. Felfedeztél egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Fairlight rúnaköve. Látsz egy phua-kúpot.

Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) elf nyomok vezetnek északnyugatra.

(Továbbmész...) [80,60] Az erdő fái mögötted maradnak, bozótos terepen vagy. Egy turbános alak ül a földön, előtte egy kosár, amiből egy kobra emelkedik kifelé. Ez egy kígyóbűvölő. Látod, hogy most nem különleges mutatványról van szó, a férfinál nincsen furulya, pedig csak azzal tudná irányítani a kobrát. Ha van nálad egy furulya, akkor lehet, hogy segíthetsz rajta 12 TVP-ért (34. jellempróba). Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Raia híveié. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy manaelementál közeledik. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Hatalmadat demonstrálandó, mormolni kezdesz. Létrejött egy hhaar burka. Ellenfeledre energiatüskék varázslatot lősz. 17 életpontot sebeztél. Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a tünde íjjal. Elrepül 4 tünde nyíl. Lövedékeiddel perforálod a manaelementál hullámzó masszáját. (4 támadással 53 életpontot sebezve.) Megmarkolva a vasalt bunkót a másikra rohansz. Vasalt bunkóval párszor súrolva eltalálod a manaelementál testét. (3 támadással 66 életpontot sebezve.) Rövid karddal megkarcolod a manaelementál testét. Kritikus ütés! (1 támadással 16 életpontot sebezve.) A manaelementál csápjai a jobb lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (4 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Varázsenergiát kapsz (+6 vp). Vasalt bunkóval néhányszor épp csak megérinted a manaelementál hullámzó masszáját. (3 támadással 56 életpontot sebezve.) Rövid karddal kicsit megvágod a manaelementál jobb oldalát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Csápjaival a manaelementál lecsap a jobb karodra. (4 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Energia áramlik beléd (+9 vp). A másik félti az irháját, és menekülésre fogja a dolgot. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 tünde nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 217, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Megvizsgálod a talajt. Friss alakváltó nyomok vezetnek délkeletre. Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [79,61] Bozótok, bokrok, cserjék továbbra is mindenütt. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Fairlight rúnaköve. Felfedeztél egy teljesen lerombolt oltárt. Nyilván valamilyen gonosz fickó műve. Látsz egy Chara-din monolitját.

Észreveszel valamit a földön. Friss alakváltó nyomok vezetnek északkeletre. [27 pontot használtál fel, van még 143.]

m 6 mozogsz nyugatra
[78,61] A terep továbbra is bokrokkal, bozóttal teli. Előtted csörgedezik egy kis patak, amely északkeletről folyik délnyugatra. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Elenios híveié. Észreveszel egy szent tölgyfát. Ez hihetetlen! A szemed elé táruló látvány nem más, minthogy Tars Tarkasz hatalmának elenyésző morzsájával dezintegrál egy dombnyi kupac káosz-szimbólumot. Érdekes műalkotás... Talán érdemes lenne neked is megpróbálkozni egy ilyen szoborral. Kutatásodat siker koronázza, két savanyú vadnarancs képében. (+1 kaja.) Nocsak, itt van valami érdekes! Elég régi (kb. 3 hetes) troll nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek délre, kb. 1 hetes emberi nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek délkeletre, friss elf nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek. Jóízűen falatozol. (-1 kaja.) [9 pontot használtál fel, van még 134.]

kt 334 20 elkészíted a 334. tárgyat (20 darabot)
Sajnos csak 9 acéltű készítéséhez van elegendő alapanyagod. Legyártottál 9 acéltűt. Egészséged TF-elődött. [9 pontot használtál fel, van még 125.]

h 238 30 használod a 238. tárgyat
Elkezded pengetni a lantot. "Szó bennszakad, hang fennakad, lehelet megszegik..." mondanák egyesek, ha hallanák, milyen gyönyörűen játszol. Ez jól esett! (+12 varázspont.) [30 pontot használtál fel, van még 95.]

* 1. BP: használod a 147. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [3 pontot használtál fel, van még 92.]

* 2. BP: elmormolod a 3. varázslatot
Arkánum-jeleket rajzolva a levegőbe, mormolni kezdesz. A mágia tűzként árad szét tagjaidban. Egy végső mozdulattal előhívod az éber kakukk varázslatot! Kakukk! Kakukk! [-6 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 92.]

* 3. BP: használod a 396. tárgyat
Kibontod az álomvirág szirmait és beszippantod az álomport, remélve, hogy nyugodtabb éjszakád lesz. [Lopás parancsaid, nem szörnyekre vonatkozó támadás parancsaid törlődtek, agressziód 3 lett, kaptál egy BA parancsot jókra és semlegesekre.] [0 pontot használtál fel, van még 92.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

tf 4 40 fejleszted a 4. tulajdonságodat 40 pontért
Hosszú időt töltesz azzal, hogy egészséges, tápláló étrendet állíts össze magadnak. A befektetett munka meghozza eredményét. (+1 egészség.) [40 pontot használtál fel, van még 52.]

tf 4 22 fejleszted a 4. tulajdonságodat 22 pontért
Légzőgyakorlatokat, a szervezetet megedző tornagyakorlatokat végzel. Még elég sok gyakorlásra van szükség ahhoz, hogy az egészséged észrevehetően fejlődjön. [22 pontot használtál fel, van még 30.]
Egy kis vizet iszol a kulacsodból. Az aranypikkelyek szaporodnak. Micsoda öröm! [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 19, 29, 26.
Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. 2 kaját fal föl a spagulár. 2 kaját töm magába a púpos burástya. Energiáid már fogytán vannak, tested pihenésért kiált. A környéket felderítve, találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. A fáradtság a legjobb altatómester: szinte azonnal elalszol. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.) Elmúlt a munka gyümölcse hatása.
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 270 pontot. A következő körben tehát 300 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


VARKAUDAR PÁLINKA (1137. TÁRGY)
Testes üveg, testes alkohollal a belsejében. Hihetetlenül szerencsésnek mondhatod magad, hogy szert tettél egyre a varkaudarok földalatti városaiban párolt eredeti szeszek közül. Ezt az erős pálinkát a közhiedelmek szerint csak a varkaudarok szervezete képes kellő anyagcserével feldolgozni, az egyéb fajok képviselői már egy üvegtől kidobják a taccsot. Talán ez az üveg kisebb annál, mint amelyekről a mendemondák szólnak, hiszen nincs olyan kalandozó, akinek egy adag megárthat... mármint ha az elfogyasztásával járó enyhén spicces állapotot leszámítjuk. A H 1137 paranccsal te is megihatsz egy palackkal az édes ízű alkoholból, sőt akár többet is, ha megadsz egy második, mennyiségi paramétert (pl. H 1137 2 parancs hatására két üveg pálinkát is megpróbálsz felhajtani). Persze ha nem vagy elég tapasztalt hozzá, akár az első kortyok után is kidőlhetsz. Ha viszont nem, koordinációs készségeden tapasztalhatsz meglepő változásokat: egyrészt a harcban kezdeményezőbb leszel (a támadásod nő), viszont védtelenebb is, másrészt a következő üveg pálinkát a remegő kezeddel valószínűleg több időbe kerül kibontani.

VORTEXMÁGUS (418. SZÖRNY)
Ha a vortexmágusban dobófegyverrel szeretnél kárt tenni, nem sok esélyed van. Ez a varázstudó lény képes az örvénylő szellőket maga köré gyűjteni, és a bennük lévő energiát a maga javára fordítani. Így teste szinte állandóan ködbe veszik, mozgása szellőszerűvé válik. Senki sem tudhatja, mit rejt bokájáig érő köpenye alatt, mely szinte önálló életet él, képes a legügyesebb vágás elől is könnyedén kisiklani. Persze nem mindig...

VÖRÖS RAKOLITS (356. SZÖRNY)
A móleon távoli rokona, a vörös rakolits egy majd két méter magas, sáskaszerű, felegyenesedve járó teremtmény. Otthonosan érzi magát a sivatagban, és kiválóan ért a mágia használatához. Sokszor a homokban rejtőzve meditál, és afféle sivatagi rabló módjára, megtámad minden magányos kalandort, akiről úgy gondolja, el tud vele bánni. Kemény, kitines páncélját legkönnyebben ütőfegyverrel zúzhatod be.

TESH ALLIGÁTOR (353. SZÖRNY)
A mocsarak veszélyes ragadozói az alligátorok, szerencsére a tesh fajba tartozók az apróbbak. Persze ezek a kétméteres "apróságok" is elég nagyot tudnak harapni, különösen, ha nem vigyázol, és sikerül egynek meglepnie. A tesh alligátor ellen a szúró a legjobb, az ütő a legkevésbé hatékonyabb, és harcművészeknek különösen kellemetlen ellenfél, a bőrén meredező tüskék miatt.

KÖDMANGÓ CSERJE (58. NÖVÉNY)
Az árnyvilág sötét zugaiban, a holtak folyamatosan párolgó életesszenciáiból táplálkozik a ködmangó cserje, ez az anyagtalan, testetlen pszeudo-növény. Egy holt lélek mentális energiáinak koncentrálásával képes ennek immateriális termését, a ködmangót leválasztani. Ehhez a KT 59 parancsot kell kiadni, 12 pontért.

KÖDKAPU (60. TEREPTÁRGY)
A hideg árnyékvilág ködében felsejlik előtted egy szürke, hatalmas kapura emlékeztető ködfal. Gyengén vibráló, kavargó felszíne világosan mutatja, hogy mágikus energia buzog benne. Körbe tudod járni, de hogy mi történne, ha kinyitnád, nem tudod. Már épp indulni készülsz, amikor a kapu tövében fehéren vibráló, apró betűs felirat materializálódik: "Érints egy ködcsillagot a kapuhoz, és valód a világ kifordítottjába kerül." A misztikus feliratot fejed csóválva tanulmányozod, de hamarosan eltűnik.

ÁRNYÉKSÁR (61. TÁRGY)
A sötét motyogó elpusztításakor valójának egy ektoplazmikus pszeudo-realizációja, más néven árnyéksár csapódik le. Ennek felfogására bármely holt lélek képes némi miszto-energia koncentrálás segítségével. Hogy mire jó ez a súlytalan, fekete anyag? Lehet, hogy semmire.

VÉDELEM A TŰZ ELLEN (38. PAP VÉDEKEZŐ VARÁZSLAT)
Megidézve ezt a vörös színben vibráló energiapajzsot, részleges, sőt, gyengébb támadások esetén teljes immunitást szerezhetsz mágikus tűztámadások és tüzet lehelő szörnyek köpete ellen. Elmondása 12 VP-be kerül, és el kell használnod egy csepp spirituszt, anyagi komponensként. A varázslat sajnos csak harcban alkalmazható, nem sétálhatsz át vele egy lávafolyón vagy egy lángoló tűzfalon.

KARAKTERLAP

Qu' Elfine Supinum, egy hosszú ezüsthajú, szürke szemű elf férfi vagy. Bőröd bronzként csillog. Raia hittérítője vagy. Az Erdők Vándorai (#9139) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 129. fordulód.

Erő: 16 (17) Szint: 16 Merészség: 7/2 Magasság: 157 cm
IQ: 26 Támadás: 19 Agresszió: 3 Testsúly: 47 kg
Ügyesség: 26 Védekezés: 28 Menekülés: 30 % Életkor: 167/167 év
Egészség: 18 Életpont: 262/104 Jellem: jó (224) Tul. pont: 1
Szerencse: 22 Varázspont: 204/48 Pénz: 354 arany Kép. pont: 12
Tudatpont: 14/10 Pszi pont: 40/19 EFejl: 4
Eddig összesen 534 szörnyet (6 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 2048 TP-t kaptál. Jelenleg 128243 TP-d van. A következő szinthez még 51757 TP szükséges. Trófeáid: kardszárnyú pocok, quwarg harcos, epokitféreg. A 129. fordulódban 2030 arany került a bankszámládra. 2030 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1/61 vágófegyverek: 16/91 (+14%) ütőfegyverek: 18/8 (+6%)
lőfegyverek: 20/24 (+9%) dobófegyverek: 7/30

Feltételes fegyverváltás: varkaudar szablya (#516) (120%) << vasalt bunkó (#181) (140%)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); ubuk dobónyíl (#138) (1 -5.); tünde nyíl (#554) (6 -); mérgezett vasnyíl (#187) ( kalandozókra);
Óvatosság (labirintusokban): 0

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 7/12 2. nyomkövetés: 41/25 (+42%) 3. lopás: 3/29
4. mászás: 6/19 5. csapdakészítés: 9/46 (+6%) 6. csapdaészlelés: 1/92
7. gyógyítás: 21/91 8. titkosírás: 1/0 9. felderítés: 1/31
10. szörnyidomítás: 3/84 11. teológia: 13/45 (+3%) 12. taumaturgia: 11/50 (+45%)
13. versengés: 1/55 14. zene: 28/71 (+34%) 15. szörnyismeret: 9/74 (+25%)
16. pszi: 6/78 (+9%) 17. zárnyitás: 2/95 18. vadászat: 13/45
19. bányászat: 6/34

FELTÉTELES PARANCSOK (még 8 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
totem 35% életpont alatt (gyógymógy (#5))
gyógyítasz 30% életerő alatt 36 TVP-ért (max. 1 alkalommal)
segítesz max. 30 TVP-ért
kutatsz max. 40 TVP-ért
ásol max. 24 TVP-ért
készítesz fáklyát (#36) (max. 2 darabot ), tüskét (#22) (max. 10 darabot )
mászol max. 35 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, ötpróba, labirintus (19)
maradék TVP-dből az egészség (4) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 2, max: 12)
bakkura (#52) (csak egyszer), technokolin (#50) (csak egyszer)
Barátságosság (aktív: 5, max: 12)
elf (#2), nukleáris cickány (#155), kérődző etra (#368), semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) tüskepajzs (#30, 4 VP) lángcsóva (#31, 5 VP)
hhaar burka (#32, 6 VP) izomernyesztés (#33, 6 VP) városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP)
a munka gyümölcse (#224, 10 VP) időcsere (#285, 5 VP)
Papi varázslataid
éber kakukk (#3, 6 VP) auralátás (#4, 8 VP, 5 TVP) gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP)
áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP)
unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP) hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP)
tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP) védelem tűz ellen (#38, 12 VP) vakító fény (#43, 7 VP)
tisztítótűz (#44, 13 VP) tűzeső (#61, 16 VP) éber vadászkutya (#62, 12 VP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP) szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP)
Butaság ára beállítás: teológia: +1 vp 6 költség alatt; taumaturgia: +1 vp 6 költség alatt;

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
méregsemlegesítés (#14) szürkeáll. aktiv (#71) éber kakukk (#3)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
0. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 10)
energiatüskék (#29)
Védekező varázslatok (aktív: 1, max: 10)
hhaar burka (#32)
Feltételes védekező varázslatok (aktív: 1, max: 59 - támadó varázslatokkal együtt)
védelem tűz ellen (#38) >> vortexmágus (#418)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
púpos burástya (#92) (málhás: +6 kg teher) státusz: OK
spagulár (#82) (hátas: 9 lépés/kör; 8 TVP/lépés;) státusz: OK
Famulusod egy erdei tündér.

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Egyike a legkomolyabb feladatoknak: ölj meg egy Borzalmas Varkaudart!
2.) Építs számomra újabb oltárt.
3.) Vegyél részt egy templomom felépítésében! [Fordíts legalább 300 pontot az építkezésre. A küldetés teljesítését akkor fogadom el, ha a templom felszentelésre kerül.]

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1482 arany (#50) 1 álompor (#396) 1 drótszőr (#37)
5 kaja (#2) 1 óndarab (#85) 9 rákfatty váladék (#333)
2 szulfagor agyar (#677) 1 szulfin (#676) 17 kaktusztüske (#114)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
9 acéltű (#334) 2 aranypikkely (#415) 3 aurach fog (#657)
10 szögletes kő (#17)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(77,60) olvasztókemence (#86), Tharr oltár, vaskohó (#155), rőtmanó berzerker (#369), egy gnóm férfi, északi aurach (#350)
(78,59) gátvakondok (#57), Chara-din monolitja (#534), Elenios oltár, 49. jellempróba, művészi porolit (#720), süvítő rája (#113)
(78,61) garokkok (#73), patak, Elenios oltár, szent tölgyfa (#393), művészi porolit (#720)
(79,59) 43. jellempróba, Raia oltár
(79,61) Fairlight rúnaköve, oltár, Chara-din monolitja (#534)
(80,59) Fairlight rúnaköve, phua-kúp (#372)
(80,60) 34. jellempróba, Raia oltár, manaelementál (#290)

Üzenet küldése a karakternek