115. forduló, 117. forduló, Don Hernan Cortes összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2006. dec. 18. 12h:08'
EZ A 283. JÁTÉKHETED, 116. FORDULÓD
284. játékheted kezdete: dec. 22.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Számládon a zsetonok száma 64 alá esett!
E-mail!
KALANDOZÓ: #1005

DON HERNAN CORTES KALANDJAI


33 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [100,32] koordinátán.
Közös Tudatotok új képességet fejlesztett ki, melynek neve gyógyító totem. (ld. enc.)
Bad G., amikor összefutottatok, adott neked egy aranytűt, 10 vizet és 10 kaját. Ez az idő nem múlt el esemény nélkül:
A legutóbbi forduló óta sok érdekes dolgot tanultál. Elmondták neked, milyen is a varkaudar kölyök (ld. enc.), a varkaudar hírnök (ld. enc.), a varkaudar íjász (ld. enc.), a varkaudar iszákos (ld. enc.), a koboldkirály (ld. enc.), a máguskobold (ld. enc.), a csupasz gigaféreg (ld. enc.) és a gigaféreg lárva (ld. enc.). Most már tudod, hogy hogyan kell szerezni (készíteni) réz masszariasztót (ld. enc.), arany masszariasztót (ld. enc.), ónix masszavadítót (ld. enc.), csontkulcsot (ld. enc.), nap szimbólumot (ld. enc.), virág szimbólumot (ld. enc.) és két kard szimbólumot (ld. enc.). Felébredsz. Mintha halált hozna a baljós szél a messzeségből. Kézbe veszed távcsövedet és körülnézel. Irtózatos csata látványa bontakozik ki előtted. Chara-din híveit látod, ahogy fejvesztetten menekülnek valami elől... Aztán meglátod a sereget: emberek, elfek, törpék... és földelemek nyomulnak előre. A káosz avatárjai sorra hullanak el a harc közben, az oltárok hatalmas robbanás közepette válnak a földdel egyenlővé, a mana-fókuszáló monolitokat elementálok zúzzák porrá, s helyükbe újak emelkednek a meghasadt föld alól, az izzó magmából. Ahogy kinyitod a szemed, az álomkép szertefoszlik.
Az üldözés a végéhez közeledik, érzed, hamarosan megtaláljátok a bestia fészkét - a labirintus rendszer szívét, melyben már sokan otthagyták a fogukat. A lény okozott már néhány meglepetést, csapdák sorain csalogatva keresztül a vadászokat; de ti - a legjobbak - mindenre felkészültetek. A terembe lépve érzitek a túlvilági energiák erősödését, de nem törődtök vele (az életpajzs úgyis megvéd). Aztán kinyílik a kapu - a vámpír búcsút int és eltűnik... - Utána - kiáltja a vezetőtök. Bíbor ragyogás vesz körül, mikor belépsz a kapuba; és fájdalom, mintha ezernyi penge tépné testedről a húst. Kezedre nézel - zavarodottság kavargó színei, majd a félelem narancsa ömlik végig rajtad - aztán vissza a kapun túlra: még látod összecsuklani a testeket... - Az élők nem léphetik át az árnyvilág határát - hallod a kárhozott kacaját mielőtt a pecsét kényszerítő erejének engedelmeskedve sikoltozva beköltöznél új otthonodba; egy talizmánba.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+6 életerő.) Minden varázserőd visszatért. (+73 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Mentális erőd regenerálódik. (+32 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+1 tudatpont.) Sajnos túl sok idő telt el legutóbbi lépésed óta, esetleges lottónyereményed elévült.
Sokat keresgéltél, hátha találsz egy homokféreg fészket vagy búvóhelyet. Már majdnem feladod, amikor egy kifejlett példányra bukkansz!

Elszántan a másikra rontasz. A felgyülemlett kí-energiák vad rohamában indulsz a Kos Csapására. Ököllel halálos csapásokat osztva péppé vered a homokféreg ízelt testét. (3 támadással 35 életpontot sebezve.) A homokféreg belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Felkészülsz a Sziklaököl alkalmazására. Ököllel halálos csapásokat osztva péppé vered a homokféreg testét. (2 támadással 45 életpontot sebezve.) A homokféreg fogai végigkarcolják a bal combodat. (1 támadástól 13 életpontot vesztesz.) A homokféreg szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Felhasználva a fűszertartót, szereztél 1 csepp sáfrányport. 550 tapasztalati pontot kaptál. Végrehajtottad az egyik feladatot, amit istenedtől kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 80, sebződés: 24, gyógyulás: 0, összesen: -24 ÉP}

[10 pontot használtál fel, van még 286.]

* 1. KP: használod a 69. pszi képességet
Megtisztítod tudatodat. Kívülről látod magadat, ahogy pszichéd körbefolyja testedet. Kisütöd a kí koncentráció pszi képességet. Érzed, hogy nagyobb a kontrollod a testedben buzgó kí felett. [-14 pszi pont.] [5 pontot használtál fel, van még 281.]

* 2. KP: energia fejlesztése 1
Hosszan meditálsz, a többi tudattaggal egyesülve dolgozol egy új tudati képesség kifejlesztésén. [-1 TU.] A befejezéshez még 1227 TU szükséges. [10 pontot használtál fel, van még 271.]

* 3. KP: elmormolod a 24. varázslatot
Kántálni kezdesz. Energia árad testedbe. Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad a hadiszerencse II varázslatot! A hatás azonnal érezhető. (+2 szerencse következő táborozásod végéig.) [-6 varázspont.] A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 teológia). [5 pontot használtál fel, van még 266.]

v 5 elmormolod az 5. varázslatot
Mély, misztikus hangon kántálni kezdesz. Hamarosan érzed, hogy kezed erővel telik meg. Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad a gyógymógy varázslatot! A gyógyító energia a testedbe áramlik (+27 életerő). [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 261.]

v 5 elmormolod az 5. varázslatot
Énekbe kezdesz a mágia különös nyelvén. Pezsgő mágikus energia terjed szét benned. Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd a gyógymógy varázslatot! A gyógyító energia a testedbe áramlik (+31 életerő). [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 256.]

v 5 elmormolod az 5. varázslatot
Elkezdesz a mágia mítikus nyelvén mormolni. Ereidben a vér forrón lendül előre. Elmondtad a gyógymógy varázslatot! A gyógyító energia a testedbe áramlik (+21 életerő). [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 251.]

ek 116 80 5 t. energia kisütése: 116 80 5
Gyógymógy varázslatot fogsz használni, ha életerőd 80 százalék alá zuhan. [0 pontot használtál fel, van még 251.]

m 6 6 6 mozogsz nyugatra, nyugatra, nyugatra
[99,32] A terep változatlan: még mindig homokdűnéket látsz mindenfelé. A Kegyetlen Sivatag mélyén vagy. A távolból az itt oly gyakori homokférgek dübörgését hallod.
(Vándorcirkusz:) Először egy maga elé mormogó atlétaruhás fickó halad el melletted, majd egy kölyökképű árnymanó kezében lufival.
- Közel a cirkusz - gondolod, és sietősebbre fogod lépteid, hogy hamarosan meg is pillanthasd a különös sátoregyüttest. A jegyszedő törpe azonnal kiszúr, és eléd siet. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelődtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).]

Körbevizsgálódsz. Nagyon régi (kb. 3 hetes) elf nyomok vezetnek keletre. Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [98,32] Még mindig a sivatagban vagy. A nap forrón tűz. Remegést érzel a föld alól... Valami jön föl! A feléd közeledő vörös rakolits mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Ki tudja, mire készül a másik - jobb az óvatosság! A biztonság kedvéért felraksz egy hhaar burka varázst. Koncentrálsz, majd megindítasz egy agykorbács pszi támadást. 21 életpontot sebeztél. Mélyen koncentrálva, ellenfeled megidéz egy energiatüskék varázslatot, majd rád küldi. 13 életpontot vesztettél. Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Ököllel halálos csapásokat osztva péppé vered a vörös rakolits jobb vállát. (3 támadással 66 életpontot sebezve.) Ellenfeled néhány elegáns kézmozdulata után már süvít is feléd egy energiatüskék. 20 életpontot vesztettél. Csáprágó csattan csípőd közelében. Felkészülsz Acél ököl alkalmazására. Ököllel eltalálod a vörös rakolits farkát. (1 támadással 25 életpontot sebezve.) Üdvözlésképpen egy energiatüskék varázslatot ereszt meg irányodba ellenfeled. 21 életpontot vesztettél. A vörös rakolits megkarcolja csáprágójával a karodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A vörös rakolits szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Felhasználva a kőkalapácsot, szereztél 1 rakolits port. 786 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 112, sebződés: 57, gyógyulás: 0, összesen: -57 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Létrehoztad a gyógymógy varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+27 életerő). [-6 varázspont.]
(Feltételes gyógyítás:) Befejezted a gyógymógy varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+26 életerő). [-6 varázspont.] Hopp! Egy örvénylő porfelhőből kialakuló szoborral találkoztál, mely Scipio formáját vette fel, amint éppen egy megfelelőnek látszó Chara-din trófeát tűz az övébe! Ezt az alkotást! Te vajon milyen szobrot csinálnál? Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Elég régi (kb. 3 hetes) elf nyomok vezetnek keletre.

(Továbbmész...) [97,32] Valahogy nem akar véget érni ez a sivatag. Sehol egy növény, egy állat. Remegést érzel a föld alól... Valami jön föl! Felismered a közeledőt. Csak egy dűnekukac. Nem jelenthet különösebb problémát. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. A kí vezérel, ahogy egy Kos Csapását viszel be. Ököllel gyilkos csapásokat szórva összezúzod a dűnekukac szelvényezett hátát. (3 támadással 33 életpontot sebezve.) A dűnekukac fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A szenzorok elszívják a szervezetedben levő nedvességet. Lehetőséget látsz a Kobraharapás bevetésére. Ököllel többször kegyetlenül megütöd a dűnekukac szelvényezett hátát. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a dűnekukac, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A szenzorok elszívják a szervezetedben levő nedvességet. A dűnekukac összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Felhasználva a sullár hólyagot, szereztél 2 csepp spirituszt. 330 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 61, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd a gyógymógy varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+25 életerő). [-6 varázspont.] [39 pontot használtál fel, van még 212.]

m 5 5 5 mozogsz délnyugatra, délnyugatra, délnyugatra
[96,33] Valahogy nem akar véget érni ez a sivatag. Sehol egy növény, egy állat. Oldalt pillantva, meglátsz egy Chara-din monolitját. Utad során egy különös szoborra bukkansz, ami apró, színes porszemek kavargásából épül össze. A szobor Chara-din egy hívét ábrázolja, amint alamizsnáért kuncsorog Apa Tifusz előtt. Egy lény bukkan fel a szomszédos dűnén. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy óriás skorpió került az utadba. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Szemöldöködet összehúzva, testedet ellazítva megindítasz egy Kabal-Sújtást. Ököllel gyilkos csapásokat szórva összezúzod az óriás skorpió testét. (2 támadással 42 életpontot sebezve.) Feléd sújt az óriás skorpió a farkával, de elhibázta! Az óriás skorpió ollójával feléd sújt, de eredménytelenül. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 3 csepp ugh mérget. (Nincs mibe rakni 3 ugh mérget.) 198 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 42, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Ösztöneidre hallgatva hátrapillantasz, és így időben észreveszed a közeledő lényt. Mivel nem találsz rejtekhelyet, ezért megpróbálsz úgy tenni, mintha délibáb lennél. Szerencsére sikerült észrevétlennek maradnod. Kiváncsian kinézel, mi is zavarta meg nyugalmadat. Ahogy ellépked a rejtekhelyed mellett, megismered. Egy tormikus egér. Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz.

Eszel valamit. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [95,34] Alacsonyabb hegyek közé értél. Felnézel a hosszan elnyúló hegyvonulatra - ezek Abrizu hegyei! Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy vaskohót. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy teljesen lerombolt világítótornyot. A pusztítást biztos, hogy egy gonosz kalandozó okozta. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy fémbontó szójer. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Hatalmadat demonstrálandó, mormolni kezdesz. Létrejött egy hhaar burka. Mentális támadást alkalmazol: bevetsz egy agykorbács pszit. 20 életpontot sebeztél. Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, ubuk dobónyílat ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 3 ubuk dobónyíl. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a fémbontó szójer kitinpáncélját. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra támadsz. Legutolsó sejtjeidből is összegyűjtve a kí-energiákat, egy Sziklaököl bevitelére koncentrálsz. Ököllel többször kegyetlenül megütöd a fémbontó szójer bal középső lábát. (3 támadással 78 életpontot sebezve.) Marásokat ejt rajtad a fémbontó szójer. (3 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A szörny tűnődve szaglászik, majd nyálat fecskendez egy nálad levő ezüst gyűrű felületére. Iszonyodva látod, hogy a tárgy szétfolyik! A lény felnyalja a finom csemegét. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkalapácsot, szereztél 2 vasércet. 726 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 102, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}


(Továbbmész...) [94,35] A vidék továbbra is alacsonyhegység. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Úgy gondolod, hogy a közeledő fémbontó szójer nem jelenthet komoly veszélyt. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Védekezésképp villámgyorsan felhúzol egy hhaar burka varázst. Pszi támadást indítasz: pillanatok alatt létrejön egy agykorbács. 20 életpontot sebeztél. Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 3 ubuk dobónyíl. Pár lövedéked átjárja a fémbontó szójer nyakát. (2 támadással 5 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Fókuszálod kí-energiáidat, és minden idegszáladat megfeszítve, megindítasz egy Sziklaököl-támadást. Ököllel gyilkos csapásokat szórva összezúzod a fémbontó szójer farkát. (3 támadással 71 életpontot sebezve.) Hiába próbálsz hátrálni, a fémbontó szójer többször is megmar! (3 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A szörny antennáit hozzád érinti, majd váladékot enged a nálad levő bronzkulcs felszínére. Iszonyodva látod, hogy a tárgy szétfolyik! A lény felnyalja a finom csemegét. A fémbontó szójer összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkalapácsot, szereztél 2 vasércet. 726 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 96, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Találsz egy vaskohót. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy teljesen lerombolt oltárt. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy teljesen lerombolt világítótornyot. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy alpesi tehén. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Teli erőből bumerángot dobsz az ellenfeledre. Elrepül 3 bumeráng. Lövedékeiddel perforálod az alpesi tehén lila foltos testét. (3 támadással 8 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre támadsz. A helyzet alkalmas egy Sziklaököl támadás bevitelére! Ököllel többször kegyetlenül megütöd az alpesi tehén testét. (3 támadással 60 életpontot sebezve.) Az alpesi tehén megpróbál felöklelni szarvaival, de sikertelenül. Kisebb rúgást kapsz a jobb bokádba. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 6 kaját. 315 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 68, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) [24 pontot használtál fel, van még 188.]

m 6 6 6 mozogsz nyugatra, nyugatra, nyugatra
[93,35] A vidék továbbra is alacsonyhegység. Oldalt pillantva, meglátsz egy teljesen lerombolt világítótornyot. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy templomot. Raia hívői építették. Észreveszel egy oltárt. Elenios híveié. Messziről megérzed a víz szagát: egy kis patak által táplált tavat találtál. Teleiszod magad a hűsítően hideg, tiszta vízzel. Miután ittál, megtöltöd a vizestömlődet is. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy vaskohót. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy drasmólyom lehet. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Mandibulakaszával hatalmas csapásokat adva felmetszed a drasmólyom bal lábát. (2 támadással 31 életpontot sebezve.) Apró csípést ejt rajtad a drasmólyom csőrével. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Mandibulakaszával egy irtózatos ütéssel felvágod a drasmólyom testét. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) A drasmólyom csőre feléd sújt, de Te könnyedén félrehajolsz. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Felhasználva a kőkést, szereztél 6 madártollat. 151 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 51, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Nagyon régi (kb. 3 hetes) elf nyomok vezetnek északra.

(Továbbmész...) [92,35] Fellélegzel, lazíthatsz egy kicsit. A hegységnek vége, dombok közt vagy.

Találsz egy oltárt. Elenios hívei emelték. Észreveszel egy vaskohót.

(Továbbmész...) [91,35] Elmaradoznak a dombok, újra sík vidéken vagy. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy nagyobb cserje. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Elenios rúnaköve. Utad során felfedezel egy szent tölgyfát. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Elenios hívei emelték.

Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.) [24 pontot használtál fel, van még 164.]

szk 22 keresed a 22. szörnyet
A táborozás ideje alatt majd megpróbálsz nyomokat kutatni, hátha találsz egy drótszőrű pincsit. [0 pontot használtál fel, van még 164.]

* 1. BP: használod a 242. tárgyat
Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [1 pontot használtál fel, van még 163.]

* 2. BP: elmormolod a 3. varázslatot
Kántálni kezdesz. Érzed, ahogy erő áramlik a tagjaidba. Egy végső mozdulattal előhívod az éber kakukk varázslatot! Kakukk! Kakukk! [-6 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 163.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

tf 1 40 fejleszted az 1. tulajdonságodat 40 pontért
Előveszed a súlyzódat, és hosszasan pumpálod magad. Már nem is olyan sok gyakorlás kell ahhoz, hogy az erőd érezhetően megnövekedjen. [Még 36 TVP-t kell elköltened.] [40 pontot használtál fel, van még 123.]

tf 1 40 fejleszted az 1. tulajdonságodat 40 pontért
Óriási súlyzóddal fekve- és ülvenyomást végzel. Szinte érzed, ahogy izmaid hatalmasra duzzadnak. A gyakorlásnak megvan az eredménye! (+1 erő.) [40 pontot használtál fel, van még 83.]

tf 1 40 fejleszted az 1. tulajdonságodat 40 pontért
Előveszed a súlyzódat, és hosszasan pumpálod magad. Ez még édeskevés ahhoz, hogy az erőd érezhetően megnövekedjen.

Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.) [40 pontot használtál fel, van még 43.]

tf 1 13 fejleszted az 1. tulajdonságodat 13 pontért
Óriási súlyzóddal fekve- és ülvenyomást végzel. Szinte érzed, ahogy izmaid hatalmasra duzzadnak. Még elég sok gyakorlásra van szükség ahhoz, hogy az erőd észrevehetően fejlődjön.

[13 pontot használtál fel, van még 30.]
Nocsak, a sunyin vigyorgó Orgazda meghozta a zsoldot! Megszámolod: ma 141 arany fejpénzt kaptál. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 14, 5, 18.
A végletekig kimerülten rogysz le: szerencsére kiképzésed megtette a hatását. (+1 max. életerő.) Kezd sötétedni, ideje lepihenni. Kiliheged magad, majd táborozásra alkalmas helyet keresel. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.)
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 257 pontot. A következő körben tehát 287 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


GYÓGYÍTÓ TOTEM (116. TUDATI KÉPESSÉG)
Mostantól lehetőségetek nyílik a tudati feltételes gyógyításra. Ehhez az EK 116 <életerő%> <gyógyító varázslat> parancsot kell kiadnod. Ha az életerőd a második paraméterként megadott % alá esik, automatikusan használod a harmadik paraméterben megadott gyógyító varázslatot. Az életerő% 30 és 90 között kell, hogy legyen. A <gyógyító varázslat> lehet 1 is, ebben az esetben tudati vitalizációt hajtasz végre. A képesség használata nem igényel plusz TU-t vagy TVP-t, kivéve a Tudati Vitalizációt. A képesség nem működik lakott területen, labirintusban vagy épületben. A parancs kikapcsolásához egy üres EK 116 parancsot adj ki.

VARKAUDAR KÖLYÖK (685. SZÖRNY)
Mintha a gonoszság a varkaudarok születéskor örökölt tulajdonsága lenne, ezek a megtermett példányok derekáig sem érő pöttöm teremtések agresszióban már méltó ellenfelei fajtársaiknak. Minden rosszat ellesnek szüleiktől, és minden csínytevéssel közelebb kerülnek ahhoz, hogy a kalandozók által rettegett tagjai lehessenek társadalmuknak. Most talán még csak ártalmatlanul hadonásznak egy bottal, de már csak pár év, és elit csatavértben pompázó hadurak lesznek belőlük... Ghalla dicső kalandozói! Nem hagyhatjuk, hogy bármelyikük megélje azt a kort!

VARKAUDAR HÍRNÖK (686. SZÖRNY)
Ha megpillantasz egy varkaudart remákháton szélsebesen közlekedni, akkor az nagy valószínűséggel az egyik varkaudar táborból tart éppen a másikba, hogy értékes híreket szállítson az ott élő fajtársai számára. Legalábbis a varkaudar hírnököknek ezek a külső ismertetőjegyei. Persze az is előfordulhat, hogy egyes hírnökök inkább bíznak a lábuk gyorsaságában, mint a remákok bizonytalan sebességében. Egy biztos: felesleges időpazarlás lenne utána rohannod, józan érveléssel képtelen lennél rábírni, hogy adja át neked az általa hordozott látógömböket vagy egyéb iratokat, merthogy te is borzasztóan kíváncsi vagy a részletekre. Ha azonban a véletlen úgy hozza, hogy nem csak a távolban elsuhanva pillantasz meg egy ilyen fontos tisztséget betöltő varkaudart, bizonyára rá tudod beszélni a veled való együttműködésre, ha máshogy nem, hát fegyvered élével kényszerítve.

VARKAUDAR ÍJÁSZ (687. SZÖRNY)
Ha az íj használatát lőfegyvertudáshoz kötnék a varkaudar seregekben, valószínűleg soha nem fogna egyetlen varkaudar sem nyilat a kezébe. De mivel ez nem így van, itt-ott látni egy-két varkaudart tegezzel a vállán, íjjal a kezében rohangálni. Amikor aztán egy ellenséges támadás során ezek a lények ügyetlen mozdulataikkal legalább annyi fajtársuk halálát okozzák, mint amennyi ellenségét... nos hát azt a varkaudar tanács elkerülhetetlen veszteségként fogja elkönyvelni. A varkaudar íjászok pedig a közelharcban való jártasságukat megcsillogtatva fognak szépíteni a statisztikákon.

VARKAUDAR ISZÁKOS (688. SZÖRNY)
Ahhoz, hogy egy varkaudar szervezetének megártson a pálinka, töménytelen mennyiséget kell innia belőle. Nos, léteznek varkaudarok, akik mióta csak az az egységes varkaudar sereg szétszóródott Ghallán, céltalanná vált életüket a fogadók látogatásával töltik. Reggeltől estig csak tömik magukba a piát, és elérték már azt az állapotot, amit részegségnek lehet nevezni. Vannak dolgok, amikhez azonban nem szükséges a józanság egy varkaudarnál - az ellenség felismerése és a pillanatnyi habozás és félelem nélküli harcba bocsátkozás ezek közé tartozik. Aztán próbálj úgy fordulni, hogy ez a bűzös alak ne tudjon rád lehelni, mert akkor elvesztél...

KOBOLDKIRÁLY (7045. SZÖRNY)
Azt mondják, ahol két kobold van, ott az egyik már király, és valóban ez jellemző a kivagyiságukra. A koboldkirály persze legtöbbször semmivel sem nagyobb, vagy erősebb a többinél, s talán a bosszantó trükkök terén sem jártasabb náluk, de a királlyá választáshoz ilyen különbségekre nincs is szükség. Akinél a koboldkorona van, az a király, és kész! Gondolhatod, milyen torzsalkodás mehet végbe egy-egy koboldkorona birtoklásáért. Mindezért ne becsüld alá ezt a fura kis szerzetet, mert ártó, aljas praktikák vonatkozásában nincs párja e világon! Ha a varázslatait viszonylag ép bőrrel megúszod, már könnyű dolgod van, mert a koboldok törékeny teste bármilyen fegyverrel egyaránt jól sebezhető.

MÁGUSKOBOLD (7044. SZÖRNY)
A koboldokról nem sok mindent lehet tudni, mivel igencsak ritka szerzetek. Fajtájuk eredete a múlt ködébe vész, és jelenük is meglehetősen titokzatos. Annyit azért elmondhatok róluk, hogy ha nagyritkán felbukkannak valahol (ez leginkább egy ódon mágustoronyban fordulhat elő), mindig iszonyatos zűrzavart okoznak. Öntörvényű, erőszakos, és arrogáns népség. Nincsenek híján a humorérzéknek, ám a varázserőnek sem! Ez pedig igen bosszantó kombináció, elhiheted! Termetük ritkán éri el az egy láb magasságot, lábuk-kezük vékonyka, ám fülük hosszú, és az orruk... nos, mint egy hatalmas uborka! Megjelenésük összességében leginkább a gnómokhoz teszi hasonlatossá őket. Mivel eléggé kiszámíthatatlanok, meglehet, hogy ellenségesek lesznek veled szemben. Ha így áll a helyzet, csak a szerencsédben bízhatsz, mert a máguskoboldok az összes undok, aljas, ócska varázstrükköt elpuffogtatják rád, ami csak ismeretes Ghallán!

CSUPASZ GIGAFÉREG (7038. SZÖRNY)
Most, hogy kezdenek teljessé válni előtted a gigaférgek kifejlődésének fázisai, nemhogy megnyugodni nincs okod, de én a helyedben csak most kezdenék idegeskedni igazán! Ezek az óriási, csupasz egyedek tulajdonképpen csak degeszre hízott lárvák. Semmivel sem okosabbak, vagy agresszívebbek fejletlen testvéreiknél, inkább csak méretükben múlják felül azokat. Azért jobb, ha tudod: ha megjelennek valahol, szinte biztos, hogy a sivatag pár éven belül teljesen elnéptelenedik majd! Ez a szörnyeteg ugyanis már csak néhány apróságban különbözik a tüskés változattól, és falánkság dolgában nyugodtan versenyezhetnének! Szerencsére viszonylag vékony bőréből még nem merednek elő alkarnyi tüskék, így vágó és szúrófegyverrel is könnyedén felnyársálhatod. Izmos, nyálkás testét ütőfegyverrel támadni merő esztelenség.

GIGAFÉREG LÁRVA (7037. SZÖRNY)
Nyilván hallottál már a tüskés gigaférgekről, netán pontos leírást is kaptál már róluk, ezért biztosan nem fogsz csodálkozni, hogy ezeknek a tényleg gigantikus szörnyeknek a lárvái is hatalmasak. Ha egy dűnekukac elegendő táplálékhoz jut, és megéri a bebábozódást, homokféreggé válik, ezt minden zöldfülű kalandozó tudja. A baj akkor van, ha a körülmények túlságosan is kedvezőek, és a kukacok százai egy helyre gyűlnek, és a sivatag homokja mélyén fészket alkotva, együtt bábozódnak be! Ilyenkor a bábokból - ki érti, hogyan? - nem homokférgek, hanem gigaféreg lárvák bújnak elő! Bár ezek nem tüskések, és mind szemük, mind szájszervük igen fejletlen, azért ne légy felelőtlen! Hiába lárva, mégiscsak egy gigaféreggel van dolgod, nem holmi nagyra nőtt földigilisztával! Ha sikerül elkerülnöd ragacsos váladékát, amivel a föld alatti járatok oldalfalát szilárdítja, már nem sok kárt tud tenni benned. Csapkodd fel apró szeletkékre bátran egy jóféle vágófegyverrel!

RÉZ MASSZARIASZTÓ (436. TÁRGY)
A phua-kúpokban rejtőző géngenerátorok térhajlítását igencsak megzavarja ez a rejtélyes karperec, a réz masszariasztó. Ha felöltöd a karodra a KF 436 paranccsal, a phua-kúpok szörnygenerátora kisebb hatásfokkal fog működni, és nagy valószínűséggel gyengébb massza fog belőle előjönni, mint egyébként. A réz masszariasztónál is hatékonyabb a arany masszariasztó. A réz és arany masszariasztó hatása nem adódik össze.

ARANY MASSZARIASZTÓ (437. TÁRGY)
A phua-kúpokban rejtőző géngenerátorok térhajlítását igencsak megzavarja ez a rejtélyes karperec, a arany masszariasztó. Ha felöltöd a karodra a KF 437 paranccsal, a phua-kúpok szörnygenerátora jóval kisebb hatásfokkal fog működni, és nagy valószínűséggel gyengébb massza fog belőle előjönni, mint egyébként. A arany masszariasztónál valamivel kevésbé hatékony a réz masszariasztó. A réz és arany masszariasztó hatása nem adódik össze.

ÓNIX MASSZAVADÍTÓ (438. TÁRGY)
A kihívásokat kedvelő kalandozók húzhatják fel ezt az ónixból készült, minden bizonnyal mágikus karperecet, amely a phua-kúpok szörnygenerátorainak hatásfokát hivatott növelni. Ha viseled a KF 438 paranccsal, minden bizonnyal erősebb masszákkal fogsz találkozni, mint egyébként. Miért érdemes a masszákat vadítani? Nos, a massza kincse arányos az erejével...

CSONTKULCS (74. TÁRGY)
Ezzel a finom, faragott csontkulccsal sok zárat ki lehet nyitni, legyen az akár ládán, akár ajtón.

NAP SZIMBÓLUM (141. TÁRGY)
Ezt a tapintásra mindig forró, sárgarézből kovácsolt nap-szimbólumot Raia követői viselik. A nap felé fordítva vakítóan felerősíti annak sugarait, bujdoklásra kényszerítve a sötétség szolgáit. Amíg viseled, néggyel jobb az energiatámadások elleni védettséged. A nap szimbólum mellett viselhetsz egyéb nyakláncokat is.

VIRÁG SZIMBÓLUM (143. TÁRGY)
Ez az egyszerű, fába faragott nyakba akasztható amulett, amely egy virágot ábrázol, Sheran szent szimbóluma. Amikor megtapintod, úgy érzed, mintha az erdők és virágok életereje áradna szét benned. Amíg viseled, kettővel magasabb az egészséged. A virág szimbólum mellett viselhetsz egyéb nyakláncokat is.

KÉT KARD SZIMBÓLUM (144. TÁRGY)
A két apró, keresztbe rakott acélkard egy ezüstláncra van felerősítve - ez Tharr, a háború istenének szent szimbóluma. Megmarkolva, máris erősebbnek érzed magad - amíg viseled, kettővel magasabb az erőd. A két kard szimbólum mellett viselhetsz egyéb nyakláncokat is.

KARAKTERLAP

Don Hernan Cortes, egy szőke hajú, szürke szemű alakváltó férfi vagy. Bőröd teljesen fehér! Fairlight tanítványa vagy. A Szabad Kompánia (#9161) K.T. tagjai közé tartozol. Rangod a Kompániában: ágyútöltelék (48). Ez a 116. fordulód.

Erő: 26 (29) Szint: 15 Merészség: 5/4 Magasság: 168 cm
IQ: 28 Támadás: 14 Agresszió: 4 Testsúly: 83 kg
Ügyesség: 20 (22) Védekezés: 30 Menekülés: 30 % Életkor: 3/3 év
Egészség: 17 Életpont: 269/225 Jellem: semleges (+2) Tul. pont: 0
Szerencse: 18 (22) Varázspont: 330/259 Pénz: 1481 arany Kép. pont: 0
Tudatpont: 7/0 Pszi pont: 135/164 EFejl: 1
Eddig összesen 404 szörnyet (8 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 3782 TP-t kaptál. Jelenleg 106678 TP-d van. A következő szinthez még 13322 TP szükséges. Trófeáid: purifikátor, arató csattanat, erszényes elkarog. A 110. fordulódban 2046 arany került a bankszámládra. 2168 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 17 szúrófegyverek: 7 vágófegyverek: 8
ütőfegyverek: 1 lőfegyverek: 2 dobófegyverek: 13

Feltételes fegyverváltás: mandibulakasza (#127)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -5.); bumeráng (#249) (6 -10.); ubuk dobónyíl (#138) (11 -997.); mérg. ubuk dobónyíl (#188) (998 -);
Óvatosság (labirintusokban): 1

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 12 2. nyomkövetés: 21 3. lopás: 1
4. mászás: 5 5. csapdakészítés: 4 6. csapdaészlelés: 2
7. gyógyítás: 36 8. titkosírás: 1 9. felderítés: 5
10. teológia: 10 (+1) 11. taumaturgia: 17 12. versengés: 1
13. harcművészetek: 13 14. zene: 1 15. szörnyismeret: 3
16. pszi: 20 17. zárnyitás: 2 18. vadászat: 4

FELTÉTELES PARANCSOK (még 6 lehet)
totem 80% életpont alatt (gyógymógy (#5))
gyógyítasz 35% életerő alatt 40 TVP-ért
kutatsz max. 5 TVP-ért
készítesz ubuk dobónyílat (#138) (max. 3 darabot ), mérg. ubuk dobónyilat (#188) (max. 3 darabot ), bumerángot (#249) (max. 3 darabot ), kaktusztüskét (#114) (max. 6 darabot ), fáklyát (#36) (max. 4 darabot ), smirglilevelet (#29) (max. 6 darabot ), kőkést (#6) (max. 1 darabot )
mászol max. 54 TVP-ért
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 12)
varkaudar mágus (#128) (csak egyszer)
Barátságosság (aktív: 8, max: 12)
szeppent rákfatty (#186), gyilkos tetű (#116), xirnox (#122), pszi elementál (#221), nukleáris cickány (#155), kardfogú fülemüle (#146), semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) tüskepajzs (#30, 4 VP) lángcsóva (#31, 5 VP)
hhaar burka (#32, 6 VP) izomernyesztés (#33, 6 VP) varázsvédelem (#34, 8 VP)
mágiatörés (#35, 10 VP) védelem sav ellen (#36, 12 VP) örvénykerítés (#42, 10 VP)
villámcsapás (#50, 18 VP) elektromos pajzs (#51, 14 VP) varázslat olvasása (#67, 30 VP, 20 TVP)
láth. észlelése (#78, 7 VP, 5 TVP) varázsszem (#184, 9 VP, 5 TVP) időcsere (#285, 5 VP)
Papi varázslataid
éber kakukk (#3, 6 VP) gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP) alkímia (#7, 7 VP, 3 TVP)
varázsfesték (#9, 4 VP, 5 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP)
méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP) kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP)
unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP) hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP) harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) kí koncentráció (#69, 14 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP)
szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP) mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP) pszi fejlesztés (#73, 20 PP, 10 TVP)
molekulaátrendezés (#74, 10 PP, 5 TVP) agykorbács (#97, 6 PP) pszi-acéltorony (#98, 8 PP)
tudatkutatás (#99, 20 PP, 10 TVP) térképelemzés (#104, 20 PP, 10 TVP) kontinuum-tágítás (#105, 60 PP, 10 TVP)
tudatrombolás (#111, 25 PP) pszi-gyűjtés (#112, 300 PP, 30 TVP) pszi-ernyő II (#113, 10 PP, 3 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
méregsemlegesítés (#14) kí koncentráció (#69) hadiszerencse II (#24) éber kakukk (#3)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
10. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 6, max: 10)
energiatüskék (#29), lángcsóva (#31), izomernyesztés (#33), mágiatörés (#35), villámcsapás (#50), agykorbács (#97)
Védekező varázslatok (aktív: 7, max: 10)
pszi-acéltorony (#98), hhaar burka (#32), varázsvédelem (#34), tüskepajzs (#30), örvénykerítés (#42), elektromos pajzs (#51), védelem sav ellen (#36)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Ölj meg egy homokférget. Ne! Ez így túl könnyű lenne. Legyen inkább KÉT homokféreg. (teljesítve)
2.) Fontos feladatunk a konkurrencia ritkítása. Végezz két varkaudar mágussal. (számláló: 0)
3.) Nem árt, ha kitanulod a szörnyelfogás tudományát: áldozz fel oltáromnál egy élő hegyi rákot!

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 bronzkulcs (#76) 1 ezüst gyűrű (#180) 1 ubuk dobónyíl (#138)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
141 arany (#50) 1 kaja (#2) 6 madártoll (#112)
1 rakolits por (#669) 1 sáfránypor (#211) 2 spiritusz (#170)
4 vasérc (#152) 10 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(91,35) Elenios rúnaköve, szent tölgyfa (#393), Elenios oltár
(92,35) Elenios oltár, vaskohó (#155)
(93,35) világítótorony (#156), Raia oltár, Elenios oltár, tavacska, vaskohó (#155), drasmólyomok (#60)
(94,35) fémbontó szójer (#150), vaskohó (#155), oltár, világítótorony (#156), alpesi tehén (#91)
(95,34) vaskohó (#155), világítótorony (#156), fémbontó szójer (#150)
(96,33) Chara-din monolitja (#534), művészi porolit (#720), óriás skorpiók (#72), tormikus egér (#218)
(97,32) dűnekukac (#357)
(98,32) vörös rakolits (#356), művészi porolit (#720)
(100,32) homokféreg (#121)

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* Ha még nem vagy 40 fordulós, és három napnál gyakrabban lépsz, fordulódat úgy tekintjük, mintha már eltelt volna három nap a legutóbbi forduló óta (azaz ÉP regenerációd teljes lesz).

Üzenet küldése a karakternek