113. forduló, 115. forduló, Xlewers összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2006. aug. 2. 15h:03'
EZ A 554. JÁTÉKHETED, 114. FORDULÓD
555. játékheted kezdete: aug. 5.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #4052
SZÁMLA : XXXX

XLEWERS KALANDJAI


2 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [131,38] koordinátán. Egy labirintusban vagy, az 1. szinten/térképen, a 2. pontnál.
Táborozásod egyik napján egy trikornis vágtatott be a táborodba, hátán egy vadul kapaszkodó vikócmajommal. A maki kezedbe nyom egy csomagot, és iszkiri, már ott sincsenek. Kibontogatod Gragath csomagját. Találsz benne 4 zárnyitó készletet. A Trikornis Futárszolgálat egyik nap küldeményt hoz. Gragath adta fel, és a következőt tartalmazza: 1 nagy bronzkulcsot (ez nem kell neked). [Amit nem veszel át, viszik vissza a feladónak.] Nicsak, míg aludtál, csomagot kaptál a Trikornis Futárpostától! Gragath küldte a következőt: 1 kis aranykulcsot. Miközben ásítozva ébredezel, egy apró csomagot találsz tábortüzed kihunyt parazsa mellett. Ahogy tanácstalanul forgatod, megakad a szemed a Trikornis Futárszolgálat óarany színű pecsétjén. Gragath neve is ott szerepel. Kíváncsian bontogatod ki, vajon mit kaptál: 1 nagy aranykulcsot.
Egy ismeretlen lovag jön veled szembe, sötét vértje tündököl a napfényben. Büszkén ül lova hátán, miközben a horizontot kémleli. Mikor melléd ér, Te udvariasan meghajolsz, és jó utat kívánsz neki. Ő megállítja lovát, és rád néz, majd felnyitva sisakrostélyát, visszaköszön: "Üdvözöllek vándor! Régen hallottam már emberi szót, nagyon jól esett. Engedd meg, hogy egy csekély szívességgel viszonozzam." azzal kezét válladra teszi. A következő pillanatban érzed, hogy különös belső tűz árad szét tagjaidban, izmaid felfrissülnek, felébredsz.
A méregtermő iszák termelt 3 gyenge mérget. (Nincs mibe rakni 3 gyenge mérget.)
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+86 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+72 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+5 tudatpont.) [A két forduló között 2 új/megváltoztatott Encyclopedia Fantasia-t kaptál. (ld. enc.)]

* 1. KP: elmormolod a 19. varázslatot
Kezed lágy mozdulatokba kezd, miközben a varázsigét mormolod. A mágia tűzként árad szét tagjaidban. Létrehoztad a kitartó ló varázslatot! Kitartásod, fáradtságtűrésed megnövekedett! [-10 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 269.]

* 2. KP: leveszed/lerakod a 309. tárgyat
Leveszed az arany papi karkötőt. [0 pontot használtál fel, van még 269.]

* 3. KP: kézbeveszed/felveszed a 278. tárgyat
A csuklódra húzod az umbatari karkötőt. [0 pontot használtál fel, van még 269.]

* 4. KP: elmormolod a 12. varázslatot
Megfelelő mozdulatok kíséretében mormolni kezdesz. Bizsergető, csípős érzés fut végig rajtad. Megidézted az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 264.]

* 5. KP: t. energia kisütése: 145 2
Felkészülsz a kasztroplanáris transzformáció förtelmesen undorító szertartására. [-1 TU.] [10 pontot használtál fel, van még 254.]

kb 291 237 13 kiveszel a bankból a 291. tárgyat (237 darabot)
Kiveszel a bank széfjéből 1 bíbor erőövet. Kiveszel a bank széfjéből 2 tankány karmot. Kiveszel a bank széfjéből 1 kőkalapácsot. [0 pontot használtál fel, van még 254.]

bb 268 84 124 beraksz a bankba a 268. tárgyat (84 darabot)
Beraksz a bank széfjébe 3 gromak bőrt. Beraksz a bank széfjébe 1 díszes rézpajzsot. Beraksz a bank széfjébe 9 rókafarkat. [0 pontot használtál fel, van még 254.]

kb 108 30 kiveszel a bankból a 108. tárgyat (30 darabot)
Kiveszel a bank széfjéből 30 nyílvesszőt. [0 pontot használtál fel, van még 254.]

a 259 1052 1 átadod a 259. tárgyat az 1052. kalandozónak (1 darabot)
Alkalmazod a tudatkinézist. Ok, sikeresen átadtál 1 szopókövet Gózer részére. [5 pontot használtál fel, van még 249.]

lm 6 5 4 mozogsz 6 5 4
Kicsit meggörnyedten, meg-meglapulva mész. [6. PONT.] Szoborrá dermedsz, amikor észreveszed, hogy egy vízionár van előtted! Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Bumerángot hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 2 bumeráng. Alaposan megsorozod a vízionár jobb oldalát. (2 támadással 12 életpontot sebezve.) Egy melletted levő bokor indái megnyúlnak, megnőnek, nyálkától csöpögve köréd tekerednek. Borzalmas erővel szorítják testedet. Nem menekülhetsz, csontjaid ropogni kezdenek... Akaratodat összpontosítva mondogatod magadban: - nem hiszem el, nem hiszem el! - És sikerült! Az illúzió szertefoszlik. Mögötte megpillantod az illuzió keltőjét. Ököllel fogsz harcolni. Elszántan ellenfeledre rontasz. Összpontosítasz egy kegyetlen Pörölycsapáshoz. Ököllel kegyetlenül megütöd a vízionár bal lábát. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) Orgyilkos tőrrel felnyársalod a vízionár jobb karját. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) A vízionár mancsa nem tudott sebet ejteni Rajtad. A vízionár most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 vízionár szemet. 64 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 41, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Bevilágítva magad előtt az utat, lassan lépkedsz. [5. PONT.] Egy vízionárt pillantasz meg. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Bumerángot hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 2 bumeráng. Pár lövedéked átjárja a vízionár testét. (2 támadással 15 életpontot sebezve.) Félelmetes, démoni lény jelenik meg előtted. Majdnem négy méter magas, ébenfekete karmai fél méter hosszúak. Rád emeli vörösen izzó szemeit, kitátja savas nyáltól csöpögő pofáját, és rád ront. Akaratodat összpontosítva mondogatod magadban: - nem hiszem el, nem hiszem el! - És sikerült! Az illúzió szertefoszlik. Mögötte megpillantod az illuzió keltőjét. Ököllel fogsz harcolni. Elszántan a másikra rohansz. Ököllel kegyetlenül megütöd a vízionár testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) Orgyilkos tőrrel felnyársalod a vízionár testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) A vízionár mancsával feléd csap, de Te résen vagy. A vízionár szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 vízionár szemet. 64 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 45, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Egy kart látsz a falon. (ld. enc.) Valamire biztosan jó! Magabiztosan meghúzod. Kő mozog kövön, ahogy az ősi mechanika mozgásba lendül. Vajon mi történik? Kicsit meggörnyedten, meg-meglapulva mész. [4. PONT.] Egy szörnnyel találkoztál. Közel osonva látod, hogy egy vízionár. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Teli erőből bumerángot dobsz az ellenfeledre. Elrepül 2 bumeráng. Pár lövedéked átjárja a vízionár testét. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) Félelmetes, démoni lény jelenik meg előtted. Majdnem négy méter magas, ébenfekete karmai fél méter hosszúak. Rád emeli vörösen izzó szemeit, kitátja savas nyáltól csöpögő pofáját, és rád ront. Tudatodat megacélozva, legyőzöd az illúzióvarázst! A következő pillanatban már a valódi ellenfeled áll előtted. Ököllel fogsz harcolni. Elszántan a másikra rohansz. Ököllel gyilkos csapást mérve bezúzod a vízionár vizenyős szemét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) Orgyilkos tőrrel teljesen átdöföd a vízionár testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) A vízionár mancsa centiméterekre az arcodtól suhan el! A vízionár még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 vízionár szemet. 64 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 ökölvívás).
{Csatastatisztika; sebzés: 37, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A falból egy kar áll ki. Próba szerencse, meghúzod! Először nem történik semmi, majd tompa morajt hallasz nem is olyan messziről. [15 pontot használtál fel, van még 234.]

kpcs 3 4 kapcsoló 3
A falból egy kar áll ki. [már meghúztad] Próba szerencse, meghúzod! Először nem történik semmi, majd tompa morajt hallasz nem is olyan messziről. [0 pontot használtál fel, van még 234.]

lm 3 9 18 mozogsz 3 9 18
Izzadó tenyeredet megtörlöd, miközben a labirintusban mész tovább. [3. PONT.] Egy szörnnyel találkoztál. Közel osonva látod, hogy egy vízionár. Úgy tűnik ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Bumerángot hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 1 bumeráng. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a vízionár bal lábát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Borzalmas méretű, vörös bőrű lebegő gomba nő ki előtted a földből. Mérgező spórákból álló, sárga gáz indul feléd. Menekülni szeretnél, de lábad a földbe gyökerezett! Tudatodat megacélozva, legyőzöd az illúzióvarázst! A következő pillanatban már a valódi ellenfeled áll előtted. Ököllel fogsz harcolni. Elszántan ellenfeledre támadsz. Ököllel kegyetlenül megütöd a vízionár testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) Orgyilkos tőrrel teljesen átszúrod a vízionár testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) A vízionár mancsa nem tudott sebet ejteni Rajtad. A vízionár most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 vízionár szemet. 64 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 34, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Testsúlyodat a lábujjhegyeidre helyezve, nesztelenül lopakodsz tovább. Megtorpansz: kanyarodik az út! [8. PONT.] Vigyázó léptekkel mozogsz tovább. Elérted a következő kanyart. [9. PONT.] Nem rettenve meg semmitől, tovább suhansz. Egy tömör sziklából kifaragott ajtót pillantasz meg. Találsz egy kilincset: Sajnos be van zárva. Előkapod a zárnyitó készletet, és megpróbálod kinyitni. A zárnyitó készlet tönkrement, beletört a zárba! Ez talán túl kemény dió a Te tudásodhoz. Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (zárnyitás: 1. szint). (ld. enc.) Nincs más lehetőséged: megpróbálod az ajtót erővel betörni. Teljes erővel próbálod az ajtót benyomni, de sikertelenül. Erre nem tudsz továbbjutni: visszafordulsz. Ismét a térkép szerinti 9. pontnál vagy.
[20 pontot használtál fel, van még 214.]

ek 7 15 4 t. energia kisütése: 7 15 4
Erőt kölcsönözve a Közös Tudattól, megnöveled szakértelmedet. (+4 zárnyitás.) [-4 TU.] [0 pontot használtál fel, van még 214.]

ek 35 14 t. energia kisütése: 35 14
Tudati energiáidat erőteljesen koncentrálod. Előállítottál 140 varázspontot. [-14 TU.] [0 pontot használtál fel, van még 214.]

v 227 elmormolod a 227. varázslatot
Koncentrálsz, majd hozzálátsz a mágia megidézésének. A forró energia testedbe áramlik. Sikerült elmondanod a villámmágia varázslatot! [-36 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 209.]

tv 50 támadó/véd. varázslat az 50. varázslatot
Támadó varázslatok listájára került: villámcsapás. [0 pontot használtál fel, van még 209.]

lm 18 18 18 mozogsz 18 18 18
Nem rettenve meg semmitől, tovább suhansz. Egy tömör sziklából kifaragott ajtót pillantasz meg. Megpróbálod a kilincset: Sajnos be van zárva. Előkapod a zárnyitó készletet, és megpróbálod kinyitni. Sikerült! Bármennyire is ügyelsz lépteidre, néha meg-megcsikordul lépésed egy kövön. Óvatosan lépsz be egy nagyobb terembe. [18. PONT.] Szoborrá dermedsz, amikor észreveszed, hogy egy pszi elementál van előtted! Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Mélyen koncentrálva, megidézel egy villámcsapás varázslatot, majd ellenfeledre küldöd. 95 életpontot sebeztél. Mentális támadást alkalmaznak ellened: ellenfeled rád zuhogtat egy direkt kontaktus I pszit. A támadása szerencsére hatástalan volt. Ellenfeled mentális energiáit gyűrűbe gyűjti, majd útjának ereszt egy agybénítás pszi támadást. A támadás átmenetileg megbénított (nem tudsz lőfegyvert használni). A pszi elementál szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
604 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 95, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Egy pszi elementál lakik itt. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Támadó varázslatot alkalmazol: ellenfeledre villámcsapás varázslatot lősz. 94 életpontot sebeztél. Ellenfeled koncentrál, majd megindít egy direkt kontaktus I pszi támadást. Semmi eredménye! Ellenfeled mentális energiáit gyűrűbe gyűjti, majd útjának ereszt egy agykorbács pszi támadást. 11 életpontot vesztettél. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
604 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 94, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

Valami mozog előtted! Közelebb lopódzol. Egy pszi elementál! Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Támadó varázslatot alkalmazol: ellenfeledre villámcsapás varázslatot lősz. 89 életpontot sebeztél. Mentális támadást alkalmaznak ellened: ellenfeled rád zuhogtat egy agykorbács pszit. 10 életpontot vesztettél. Mentális támadást alkalmaznak ellened: ellenfeled rád zuhogtat egy direkt kontaktus I pszit. A támadásnak - hála az égnek - semmi eredménye sem volt. Véres nyál csordul ki a pszi elementál száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
604 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 89, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

Egy pszi elementál lakik itt. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Mélyen koncentrálva, megidézel egy villámcsapás varázslatot, majd ellenfeledre küldöd. 88 életpontot sebeztél. Ellenfeled mentális energiáit gyűrűbe gyűjti, majd útjának ereszt egy agybénítás pszi támadást. Semmi eredménye! Ellenfeled mentális energiáit gyűrűbe gyűjti, majd útjának ereszt egy agybénítás pszi támadást. A támadás átmenetileg megbénított (nem tudsz lőfegyvert használni). Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
604 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 88, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Egy szörnnyel találkoztál. Közel osonva látod, hogy egy pszi elementál. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy villámcsapás. 89 életpontot sebeztél. Ellenfeled speciális támadást alkalmaz: harsogva csattan rajtad egy agykorbács pszi hatás. 20 életpontot vesztettél. Mentális támadást alkalmaznak ellened: ellenfeled rád zuhogtat egy agykorbács pszit. 17 életpontot vesztettél. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
604 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 89, sebződés: 37, gyógyulás: 0, összesen: -37 ÉP}

Hah, épphogy észrevettél az egyik bemélyedésben egy elrejtett gombot! Ezt nem szabad kihagyni! Óvatosan megnyomod. Tompa dübörgést hallasz a távolból. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 felderítés). Egyhelyben toporogsz.
Egyhelyben toporogsz.
[5 pontot használtál fel, van még 204.]

kpcs 3 18 kapcsoló 3
Majdnem elkerülte a figyelmedet egy apró gomb a falon. [már megnyomtad] Ezt nem szabad kihagyni! Óvatosan megnyomod. Először nem történik semmi, majd tompa morajt hallasz nem is olyan messziről. [0 pontot használtál fel, van még 204.]

v 6 2 elmormolod a 6. varázslatot
Kántálni kezdesz. Ismerős meleg fut végig karjaidon. Sikerült elmondanod az áldomás varázslatot! A következő csatában pontosabban fogsz találni. (+4 támadás.) [-8 varázspont.] A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 teológia). [5 pontot használtál fel, van még 199.]

lm 12 12 12 mozogsz 12 12 12
Elértél a folyosó végéhez. Innen nem vezet tovább út. [15. PONT.] Egy ongóliant lakik itt. (ld. enc.) Nem látod jól, milyen fegyver van nála. Nem sok esélyed lenne - a harc helyett inkább a visszavonulást választod. Ismét a térkép szerinti 18. pontnál vagy. Az út véget ér - egy zsákutca! [15. PONT.] Egy szörnyet pillantasz meg - innét úgy tűnik, hogy egy ongóliant. Ismeretlen fegyvert szorongat. Nem kockáztatod meg a harcot. Talán van más út is. Ismét a térkép szerinti 18. pontnál vagy. Bah! Egy zsákutcába jutottál! [15. PONT.] Egy ongóliantot veszel észre magad előtt. Nem látod jól, milyen fegyver van nála. Nem sok esélyed lenne - a harc helyett inkább a visszavonulást választod. Ismét a térkép szerinti 18. pontnál vagy. [15 pontot használtál fel, van még 184.]

lm 9 5 1 mozogsz 9 5 1
Néha hátra-hátranézve sietsz tovább. Megtorpansz: kanyarodik az út! [9. PONT.] A folyosón, a falhoz lapulva mész tovább. Kanyarodik a járat. [8. PONT.] Nincs megállás - továbbtotyogsz. [5. PONT.] A falból egy kar áll ki. [már meghúztad] Haladsz előre. [2. PONT.] Egyre erősödő, dummogó hangot hallasz, amikor rálépsz az egyik kőlapra. Szörnyű hideg söpör végig rajtad, és a következő pillanatban az összes varázsenergiád elvész! (-79 varázspont.) Érdemes lett volna jobban odafigyelni a csapdákra.
Visszatérve a bejárathoz, magad mögött hagyod a labirintusrendszert. [25 pontot használtál fel, van még 159.]

m 1 3 3 mozogsz északkeletre, délkeletre, délkeletre
[132,37] Dombra fel, dombra le. A táj nem változik. A Varkaudar hegység szélénél jársz. A mondák szerint Dornodon itt alkotta az első varkaudart. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy krómkaktuszt. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy teljesen lerombolt olvasztókemencét. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Elenios híveié. Felfedeztél egy vaskohót. Hűha! Ilyet sem láttál még. Ugyanis azt veszed észre, hogy Thar'dan orrából hatalmas mennyiségű zöld ektoplazma jut Chara-din fizikai manifesztációjára, de ez az istenségen meg sem látszik. Még jó hogy csak szobor az egész, különben attól félnél, hogy elnyel ez a nagy rakás trutymó... A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy pattanóböde került az utadba. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Megveted a lábad, és a rövid íjjal ellenfeledre lősz. Elrepül 4 nyílvessző. Lövedékeiddel perforálod a pattanóböde tüskés bőrét. (4 támadással 29 életpontot sebezve.) A lény jeget köp rád. Villámgyorsan lehajolsz - a hátad így is korcsolyapályává válik. (12 életpontot vesztettél.) Fegyvert váltasz: előkapod a vashegyű lándzsát. Megmarkolva a vashegyű lándzsát ellenfeledre támadsz. Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a pattanóböde tüskés bőrét. (4 támadással 83 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+4 varázspont.) Orgyilkos tőrrel jól megszúrod a pattanóböde tüskés bőrét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) A pattanóböde állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. A pattanóböde most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 nyílvesszőt találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 4 kaktusztüskét. 822 tapasztalati pontot kaptál. Híján vagy a varázsenergiának - gyorsan összetörsz 1 varázskövet. (+100 varázspont.) Megújítod az áldomás varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 128, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Oppsz, itt járt már valaki! Nem valami friss (kb. 1 hetes) emberi nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még friss emberi nyomokat, amelyek északkeletre, friss kobudera nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes emberi nyomokat, amelyek nyugatra, friss gnóm nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 1 hetes gnóm nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 3 hetes gnóm nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [133,38] A dombság átmegy hegységbe. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy Chara-din monolitját. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy vaskohót. Találsz egy teljesen lerombolt oltárt.

Alaposan körülnézel a földön. Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) kobudera nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még friss gnóm nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 1 hetes emberi nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [134,39] Hegyre fel, hegyről le. Mászol, mászol, de a hegység nem akar véget érni. Látsz egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Sheran rúnaköve. Utad során felfedezel egy oltárt. Sheran híveié. délnyugatra látsz egy viharfelhőt, benne a következő név rajzolódik ki: Fényutas.

Megvizsgálod a talajt. Aránylag régi (kb. 2 hetes) kobudera nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 1 hetes emberi nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délkeletre, friss gnóm nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek. [24 pontot használtál fel, van még 135.]

m 3 5 5 mozogsz délkeletre, délnyugatra, délnyugatra
[135,40] Fellélegzel, lazíthatsz egy kicsit. A hegységnek vége, dombok közt vagy. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy hóhérbimbót. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy teljesen lerombolt vaskohót. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Fairlight híveié. Hopp! Egy örvénylő porfelhőből kialakuló szoborral találkoztál, mely Ebor formáját vette fel, amint éppen egy megfelelőnek látszó Chara-din trófeát tűz az övébe! Ezt az alkotást! Te vajon milyen szobrot csinálnál? Egy öregasszonyt pillantasz meg. Egy rakás fát próbál a hátára emelni, de nem sikerül neki. Ha segítesz neki, 6 TVP-t kell elköltened (32. jellempróba). Megtorpansz: valami azt súgja, hogy a földfelszín közelében fémet találsz. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Egy trappoló dinymák közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Itt csata lesz.

Egy villámcsapás varázslattal köszöntöd a másikat. 97 életpontot sebeztél. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
416 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 97, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Nem túl friss (kb. 1 hetes) emberi nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 1 hetes mutáns nyomokat, amelyek keletre, friss gnóm nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek. Egyre éhesebb vagy.

(Továbbmész...) [134,41] A buckák mögötted maradnak, síkságon vagy. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Csak egy karmos tankány. Megvető mosollyal várod a találkozást. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Ellenfeledre villámcsapás varázslatot lősz. 95 életpontot sebeztél. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Felhasználva a kőkést, szereztél 1 tankány karmot. 732 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 95, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy xantusz-kaktuszt. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy álomvirágot. Találsz egy teljesen lerombolt oltárt. A pusztítást biztos, hogy egy gonosz kalandozó okozta. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy Chara-din monolitját. Egy barna csuhás öregemberrel találkozol, aki egy szem szimbólumot visel a nyakában. Elmondja, hogy ő Elenios papja, és éppen szent küldetésen van. Azt a feladatot kapta, hogy keressen és áldozzon fel két mocsári penkét. Egyet már talált, de szükség lenne még egyre. Ha van nálad egy, akkor nem kell TVP-t költened a segítségre (37. jellempróba). északnyugatra látsz egy viharfelhőt, benne a következő név rajzolódik ki: Fényutas. Korgó gyomrod figyelmet követel. Oppsz, itt járt már valaki! Nem valami friss (kb. 1 hetes) elf nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [133,42] A síkság "meggyűrődik", dombos vidékre vált. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy trappoló dinymák. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Távolról villámcsapás varázslatot lősz a másikra. 91 életpontot sebeztél. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
416 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 91, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy hóhérbimbót. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy megrongált olvasztókemencét. (Ahhoz, hogy felépüljön, még 58 pontot kell rákölteni.) A pusztítást biztos, hogy egy gonosz kalandozó okozta. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Leah hívei emelték. Találsz egy templomot. Fairlight hívei emelték. Felfedeztél egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Raia rúnaköve. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy vaskohót. Különleges érzékeid megállítanak: a közelben fém kell, hogy legyen! Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Hmm, csak egy rőtmanó berzerker. Ettől nincs semmi félnivalód. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Üdvözlésképpen egy villámcsapás varázslatot eresztesz meg ellenfeled irányába. 109 életpontot sebeztél. A rőtmanó berzerker szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Átkutatod a tetemet. Kincs! KIIINCS! Lássuk, mire bukkantál: 1 rőtmanó kacagány (ld. enc.). 680 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 109, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Hamarosan valami ennivalót kellene találnod. Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Kicsit régi (kb. 1 hetes) elf nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 3 hetes elf nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délre, kb. 3 hetes elf nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek délre, kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek. [24 pontot használtál fel, van még 111.]

m 4 4 4 mozogsz délre, délre, délre
[133,43] Egyre forróbban tűz a nap. A sziklás vidéket sivatag váltja fel. Utad során felfedezel egy Chara-din monolitját.
(Vándorcirkusz:) Hirtelen rengeteg összekeveredett lábnyomra leszel figyelmes az út porában. Nagyon nagy lehetett itt a forgalom az utóbbi órákban! Mikor felnézel, megérted miért. A vándorcirkusz épp az út mellé telepedett, színes sátrai hívogatóan állnak előtted. Mielőtt belépnél, egy törpe lép eléd. Egyesével átadod neki a 20 aranyat.
- Ilyen szörnyekkel még sehol másutt nem találkozhattatok - hallatszik egy érces férfihang a távolból, te pedig sietősen arra veszed az irányt. A céllövöldét irányító óriás felvidul érdeklődésed láttán, és pillanatok alatt rábeszél a sátorba lépésre. Némi mocorgásra kapod fel fejed, majd a sátor távolabbi sarkában egy árnyék bontakozik ki a sötétből. Egy korinthai amőba.

Egy villámcsapás varázslattal köszöntöd a másikat. 84 életpontot sebeztél. Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a rövid íjjal célba találj. Elrepül 4 nyílvessző. Több lövedéked átfúrja a korinthai amőba cuppogó masszáját. (4 támadással 43 életpontot sebezve.) Ököllel fogsz harcolni. Elszántan a másikra ugrasz. Ököllel néhányszor megcsapod a korinthai amőba testét. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel kicsit megsebzed a korinthai amőba testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Csápjaival a korinthai amőba csapásokat mér a hasadra. (2 támadástól 14 életpontot vesztesz.) (A seb gyógyul +3 ÉP.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 901 tapasztalati pontot kaptál. Elmúlt az áldomás hatása.
{Csatastatisztika; sebzés: 168, sebződés: 14, gyógyulás: 3, összesen: -11 ÉP}

Kihúzod magad, mielőtt az ajtó előtt álló óriáshoz fordulsz.
- Hol a nyereményem? - kérdezed. Ő elmondja, hogy a szörny legyőzéséért nem jár díj - mármint olyan értelemben, hogy ő adná -, hanem ezeknek a speciális bestiáknak van egy különleges tulajdonságuk: néha különleges kincset őriznek.
- Ha azt megtalálod a tied lehet - mosolyodik el a házigazda.

Alaposan körülnézel a földön. Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északra. Találsz még kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délre, kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek délre, kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek északra, kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek délre vezetnek.

(Továbbmész...) [133,44] A terep változatlan: még mindig homokdűnéket látsz mindenfelé. Port kavar a távolban egy homokvihar. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy Chara-din monolitját. Érdekes dolgot veszel észre a távolban: Chara-din egyik hitvány szolgáját látod, amint éppen kegyelemért könyörög Syrac Hold előtt. Mikor közelebb érsz, akkor veszed csak észre, hogy mindez egy művészien megformált szobor. Pár pillanat erejéig azon spekulálsz, hogy te milyen jelenetet építenél. Egy lény bukkan fel a szomszédos dűnén. Felismered a közeledőt. Csak egy bunthar. Nem jelenthet különösebb problémát. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Megveted a lábad, és a rövid íjjal ellenfeledre lősz. Elrepül 4 nyílvessző. Lövedékeiddel perforálod a bunthar testét. (3 támadással 12 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a vashegyű lándzsát. Meglengetve a vashegyű lándzsát a másikra rontasz. Vashegyű lándzsával jól megszurkálod a bunthar gyapjas testét. (3 támadással 37 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel néhányszor megkarcolod a bunthar testét. (2 támadással 8 életpontot sebezve.) Egyensúlyodat egy pillanatra elvesztve, oldalra fordulsz. Máris rúgások érik a hátadat és a fenekedet. (2 támadástól 12 életpontot vesztesz.) (A seb gyógyul +3 ÉP.) Vad döféseivel a bunthar nyilvánvalóan a földre akar dönteni. (2 támadástól 19 életpontot vesztesz.) (A seb gyógyul +4 ÉP.) Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a bunthar gyapjas testét. (4 támadással 56 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) Orgyilkos tőrrel valamennyire megsebezgeted a bunthar fejét. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) A bunthar rúgásaival megsorozza a bal lábadat. (2 támadástól 14 életpontot vesztesz.) (A seb gyógyul +3 ÉP.) Néhány döfést kapsz a jobb karodba. (2 támadástól 16 életpontot vesztesz.) (A seb gyógyul +4 ÉP.) Ellenfeled meggondolta a dolgot, inkább menekül. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg.
{Csatastatisztika; sebzés: 124, sebződés: 61, gyógyulás: 14, összesen: -47 ÉP}

Magadra kensz egy adag gyógykenőcsöt. A hatás szinte azonnal jelentkezik. ( +100 életerő.) Nyomok után kutatsz, sikeresen! Nem túl régi (maximum néhány napos) mutáns nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még friss troll nyomokat, amelyek délkeletre, friss gnóm nyomokat, amelyek északnyugatra, friss elf nyomokat, amelyek északnyugatra, friss alakváltó nyomokat, amelyek délre, kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 1 hetes mutáns nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek délre vezetnek.
Összeakadsz egy barna, rövid hajú, barna szemű alakváltó férfival. Fekete a bőre. Raia bíborosa. Egy arany karperecet, egy fekete bőrcsizmát, egy korinthai talizmánt, egy nap szimbólumot, egy obszidián karkötőt, egy örökkéval. rubinját, egy smaragd védőgyűrűt, egy vassisakot és egy vasvértet visel. Felszerelését egy borzalmas varkaudar trófea, egy ryuku csapásvezető trófea és egy részeg kalandozó trófea teszi egyedivé. Egy szövetséghez tartozik, mutatja a ruhájára festett jel: egy koronára fonódó kígyó. Jobb kezében egy ezüsttőrt, bal kezében egy vadászkést tart. Lőfegyvere egy bumeráng. Málhásállata egy karmos tankány. Mentális auráját felismered, fehér, jelezve, hogy jó. Megbarátkoztok egymással. Az ő neve Dan McGee. Homlokérintéssel biztosítjátok a későbbi telepatikus összeköttetést. Időt szakíttok egy kis tapasztalatcserére. Te gyógyítás szakértelmed terén kapsz néhány hasznos tanácsot, cserébe a taumaturgia szakértelemről mesélsz beszélgetőpartnerednek. Meleg kézfogás után elbúcsúztok.

(Továbbmész...) [133,45] Hegyvidékre értél. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Sheran híveié. Felfedeztél egy világítótornyot. Oldalt pillantva, meglátsz egy nekrofunt. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy olvasztókemencét. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy barátság szent tüzét. Ez hihetetlen! A szemed elé táruló látvány nem más, minthogy Marcho Ven-Saak hatalmának elenyésző morzsájával dezintegrál egy dombnyi kupac káosz-szimbólumot. Érdekes műalkotás... Talán érdemes lenne neked is megpróbálkozni egy ilyen szoborral. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy vaskohót. Észreveszel egy törpe bányát.
(Feltételes támadás:) Egy tüskés harci gromak! Ezt kerested. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a rövid íjjal célba találj. Elrepül 4 nyílvessző. Alaposan megsorozod a tüskés harci gromak testét. Kritikus ütés! (3 támadással 30 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a vashegyű lándzsát. Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát ellenfeledre rontasz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a tüskés harci gromak jobb oldalát. (3 támadással 57 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) Orgyilkos tőrrel néhányszor megkarcolod a tüskés harci gromak tüskés testét. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) Húsodat át- meg átjárja a tüskés harci gromak szarva. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) (A seb gyógyul +1 ÉP.) Rúgásokat kapsz a kezedre és a lábadra. (4 támadástól 14 életpontot vesztesz.) (A seb gyógyul +3 ÉP.) Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a tüskés harci gromak bal hátsó lábát. (3 támadással 58 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) Orgyilkos tőrrel megbököd a tüskés harci gromak testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A tüskés harci gromak sorozatos szúrás-támadásai egyre hátrébb szorítanak. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) (A seb gyógyul +2 ÉP.) Rúgásokat kapsz a kezedre és a lábadra. (4 támadástól 11 életpontot vesztesz.) (A seb gyógyul +3 ÉP.) A tüskés harci gromak most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 nyílvesszőt találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 gromak bőrt. 1036 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 164, sebződés: 37, gyógyulás: 9, összesen: -28 ÉP}

Körbevizsgálódsz. Még egész friss alakváltó nyomok vezetnek északra. Találsz még friss gnóm nyomokat, amelyek északra, friss alakváltó nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek északra, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek délnyugatra, friss elf nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek délkeletre, friss mutáns nyomokat, amelyek északra vezetnek.
Összeakadsz Andezit Tódorral. Tharr bíborosa. Tagja az Igaz Barátok Rendjének. Egy arany papi karkötőt, egy fekete bőrcsizmát, egy gólem talizmánt, egy hadilobogót, egy hatalom fülbevalóját, egy két kard szimbólumot, egy láncinget, egy lánckesztyűt, egy obszidián karkötőt, egy smaragd védőgyűrűt, egy Tharr Keresztjét és egy vassisakot visel. Fegyverzetét egy vadász quwarg trófea, egy borzalmas varkaudar trófea és egy ryuku csapásvezető trófea díszíti. Hovatartozását apró jelvény mutatja: egy tornádó örvénylő tölcsére. Jobb kezében egy vasalt bunkót, bal kezében egy ezüsttőrt tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Elég egy mentális pillantás aurájára: ő is semleges. Egy meleg kézfogás, rövid hírcsere, aztán újból elváltok.
Éhes vagy. [34 pontot használtál fel, van még 77.]

kb 2 20 kiveszel a bankból a 2. tárgyat (20 darabot)
Kiveszel a bank széfjéből 20 kaját. Figyelmeztetés: megterheltséged 100 % fölé emelkedett! [0 pontot használtál fel, van még 77.]

* 1. BP: használod a 396. tárgyat
Békésebb álom reményében belélegzel egy adag álomport. [Lopás parancsaid, nem szörnyekre vonatkozó támadás parancsaid törlődtek, agressziód 3 lett, kaptál egy BA parancsot jókra és semlegesekre.] [0 pontot használtál fel, van még 77.]

* 2. BP: használod a 211. tárgyat
Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. [0 pontot használtál fel, van még 77.]

* 3. BP: használod a 242. tárgyat
Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [1 pontot használtál fel, van még 76.]

* 4. BP: kézbeveszed/felveszed a 309. tárgyat
Leveszed az umbatari karkötőt, majd a csuklódra húzod az arany papi karkötőt. [0 pontot használtál fel, van még 76.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

tf 4 40 fejleszted a 4. tulajdonságodat 40 pontért
Légzőgyakorlatokat, a szervezetet megedző tornagyakorlatokat végzel. Még elég sok gyakorlásra van szükség ahhoz, hogy az egészséged érezhetően megnövekedjen. Megtömöd magad kajával. (-3 kaja.) [40 pontot használtál fel, van még 36.]

tf 4 6 fejleszted a 4. tulajdonságodat 6 pontért
Sian-no-csung, az ősi kobudera bölcs útmutatásai alapján szervezetedet megedző gyakorlatokba kezdesz. Még nagyon sok kell ahhoz, hogy az egészséged komolyan megnőjön. Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.) [6 pontot használtál fel, van még 30.]
A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 csapdakészítés). Iszol a vizestömlőből. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 4, 18, 15.
Etetési idő! Megeteted a szörnyedet. 2 kaját bezabál a spagulár. Energiáid már fogytán vannak, tested pihenésért kiált. A környéket felderítve, egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. A fáradtság a legjobb altatómester: szinte azonnal elalszol. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (+1 max. életerő.) Elmúlt a kitartó ló hatása.
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 255 pontot. A következő körben tehát 285 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


NAGY ARANYKULCS (246. TÁRGY)
Ez a tárgy már önmagában tetemes summát érhet. Értékét azonban megduplázza az, hogy speciális, a királyság kincstárnokai által használt zárakat lehet vele kinyitni. A finoman megmunkált nyélen hajszálvékony ezüst vonalak hirdetik az aranymíves céhét.

KIS ARANYKULCS (240. TÁRGY)
Ez az apró kulcs egy lakatos és egy aranyműves együttdolgozásának remekműve. Tolla különösen bonyolult, valószínűleg igen komplex zárak kinyitására alkalmas.

KAROK, KAPCSOLÓK ÉS EGYÉB KÜTYÜK
Mint hihetetlenül fejlett és tapasztalt labirintus-felderítő, életed során először kerültél szembe egy vérbeli labirintusmélyi kapcsolóval vagy hasonló kütyüvel. Ezek a bigyókák általában ugyanazt a funkciót töltik be mindenhol, lett légyen akármilyen a külsejük. Nevezetesen: sötét és homályos jellegű változások történését idézik elő a labirintus másik végében vagy a szomszéd szobában. E változások mibenlétét nem kívánom taglalni, de annyi bizonyos, hogy a legtöbb kapcsolót mindenképpen érdemes meghúzni/megnyomni stb. Mert valami hasznos dolog fog történni. Következésképp, ezt a dolgot automatikusan meg is fogod csinálni, ha egy ilyen tereptárgyra bukkansz. Azon kevés esetekre, amikor jobb mégsem meghúzni a kart, érdemes beállítani a Semmilyen Kapcsolóhoz Sem Nyúlok parancsot: KPCS. A Mindenhez Automatikusan Hozzábabrálok mód visszaállítására a KPCS 1 parancs szolgál. Lehetőség van a kapcsolók manuális megpiszkálásához is. Ez a KPCS 2 parancs. Ha azon a referenciaponton, ahol állsz, van kapcsoló, akkor ennek a parancsnak a hatására azt átpöckölöd az ellentétes állásba.
Vannak könnyen felfedezhető kapcsolók, és vannak nehezen észrevehetők. A felfedezés esélye egyenes függvénye a Felderítés szakértelmednek és az Óvatosságodnak. 15-ös felderítés szakértelemmel és 5-ös óvatossággal még a legeldugottabb kapcsolók 98%-át is fel fogod fedezni. Lehetőség van még a KPCS 3 parancs kiadására is, ami mindenben megegyezik a KPCS 2 paranccsal, HA az adott helyszínen találtál kapcsolót. Ha azonban nem találtál, nekiállsz 20 TVP-ért igen-igen alaposan átkutatni az adott refpontot, és ha van ott rejtett kapcsoló, akkor azt majdnem biztosan meg is fogod találni, és használod is. A KPCS 3 parancsnak megadhatsz egy második, biztonsági paramétert is, egy referenciapontot: csak akkor fogsz TVP-t áldozni a kutatásra, ha az adott refponton állsz a parancs kiadásakor.

ZÁRNYITÁS
A földalatti labirintusokban gyakran találsz ládákat, ajtókat, amelyeket trükkös zárak védenek. Persze, a legegyszerűbb megoldás a kulcsot a zárba illeszteni és elfordítani. Igen, de mi van, ha nincs kulcs? Az igazi tolvaj ilyenkor előkapja a zárnyitó készletét, és pillanatok alatt kinyitja a zárat. Az, hogy sikerrel jársz-e, nemcsak a zárnyitás képességedtől függ, hanem attól is, hogy mennyire jó a zár.

ONGÓLIANT (159. SZÖRNY)
Képzelj el egy majdnem négy méter magas, rinocéroszbőrű, vérben forgó szemű tomboló óriást. Igen, az imént lefestett kép leginkább egy nyugtatókkal telepumpált, szende ongóliantgyermekre illik. Az ongóliantok nem ismernek el senkit és semmit maguk fölött, és ez jogosnak is tűnik, amikor valaki megpillantja fél tonnás kőbunkójukat és iszonyatos termetüket. Szerencsére, az ongóliantok csak eldugott helyeken, magashegyek közt és lakott területektől távoli földeken élnek. Néha azonban feldühítik őket - például valamelyik isten ongóliant-vadászatra indul - és ilyenkor gyilkos pusztító ongóliant törzsek indulnak meg a városok felé, hogy a rajtuk esett sérelemért elégtételt vegyenek. Az ongóliantokat csak a legtapasztaltabb kalandozók képesek megállítani, a legtöbbet (szám szerint negyvenhatot) eddig Toborzásgátló Vlagyimir ölte meg. (A halhatatlanok rekordjait senki sem tartja számon, Dornodon, a leghírhedtebb ongóliant-vadász valószínűleg csak kacagna Vlagyimir nyomorúságos teljesítményén.) Ha esetleg te is ongóliant-ölésre adnád a fejed, nem árt, ha tudod - nagyon, NAGYON tapasztaltnak kell ahhoz lenned, hogy Merészséged akár 10-re állításával harcot kezdeményezz. Ha pedig a direkt FT-re hagyatkozol, nyáladat csorgatva a hatalmas kincsek után, amit az ongóliant a zsákjában hordoz, ne feledkezz meg az ongóliant pusztító tűzleheletéről, amelynél csak a sárkányoké halálosabb...

RŐTMANÓ KACAGÁNY (714. TÁRGY)
Büdös, szakadozott bőrruha, szánalmas viselete a dombok között élő rőtmanóknak. Ha mindenféle ízlésbeli megfontolást félretéve, úgy döntesz, hogy mégis magadra öltöd a KF 714 paranccsal, meglepően kényelmes viselethez jutsz, amely 4-gyel növeli a védettségedet, és eggyel a szerencsédet.

KARAKTERLAP

Xlewers, egy barna, hosszú hajú, félszemű gnóm férfi vagy. Hosszú szakállad és bajuszod van. A bőröd kreolszínű. Tharr hittérítője vagy. A Mágia Örökösei (#9135) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 114. fordulód.

Erő: 18 (22) Szint: 16 Merészség: 10/1 Magasság: 121 cm
IQ: 30 Támadás: 19 Agresszió: 3 Testsúly: 56 kg
Ügyesség: 25 Védekezés: 36 Menekülés: 30 % Életkor: 97/97 év
Egészség: 19 Életpont: 251/186 Jellem: semleges (+10) Tul. pont: 4
Szerencse: 20 (21) Varázspont: 652/9 Pénz: 1356 arany Kép. pont: 14
Tudatpont: 35/9 EFejl: 24
Eddig összesen 512 szörnyet (16 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 8279 TP-t kaptál. Jelenleg 144110 TP-d van. A következő szinthez még 35890 TP szükséges. Trófeáid: óriás szőröspók, pókkirálynő, élőholt quwarg. A 106. fordulódban 5000 arany került a bankszámládra. 5300 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 8/14 (+28%) szúrófegyverek: 22/64 (+6%) vágófegyverek: 7/14
ütőfegyverek: 7/50 lőfegyverek: 21/38 (+8%) dobófegyverek: 8/25 (+24%)

Feltételes fegyverváltás: ököl (#28) (90%) << vashegyű lándzsa (#182) (50%)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -3.); bumeráng (#249) (4 -5.); nyílvessző (#108) (6 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 8/59 2. nyomkövetés: 37/89 (+36%) 3. mászás: 1/9
4. csapdakészítés: 7/3 (+5%) 5. csapdaészlelés: 2/64 (+5%) 6. gyógyítás: 30/44 (+3%)
7. titkosírás: 4/82 8. felderítés: 3/8 (+60%) 9. szörnyidomítás: 1/99
10. teológia: 7/11 (+27%) 11. taumaturgia: 33/78 (+37%) 12. versengés: 8/87 (+8%)
13. harcművészetek: 8/40 14. szörnyismeret: 9/8 15. zárnyitás: 5/16 (+516%)
16. vadászat: 9/55 17. bányászat: 3/72 (+50%)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 12 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
totem 60% életpont alatt (gyógykenőcs (#313))
kutatsz max. 60 TVP-ért
elfogod goldugart (#65) háló-csapdával (#220), ragyás burástyát (#111) fedett veremmel (#219)
cirkusz: céllövölde (1)
maradék TVP-dből az egészség (4) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 3, max: 12)
purifikátor (#157), autentikus vámpír (#154), szintszívó (#96)
Barátságosság (aktív: 2, max: 12)
semlegesek (#989), jók (#990), Igaz Barátok (9141. KT)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
tüskepajzs (#30, 4 VP) hhaar burka (#32, 6 VP) izomernyesztés (#33, 6 VP)
villámcsapás (#50, 18 VP) városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) varázsenergia (#161, 35 VP, 5 TVP)
a munka gyümölcse (#224, 10 VP) villámmágia (#227, 36 VP, 5 TVP) időcsere (#285, 5 VP)
Papi varázslataid
vámpirizáció (#1, 8 VP, 5 TVP) gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP) áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP)
erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)
vak őrület (#18, 3 VP, 5 TVP) kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP)
hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP)
csupasz izom (#28, 10 VP, 5 TVP) óriáserő (#53, 24 VP, 5 TVP) fürgülés (#92, 22 VP)
Butaság ára beállítás: teológia: +3 vp 6 költség alatt; taumaturgia: +22 vp 7 költség alatt;

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
feltámadás (#168) erőpajzs I (#12) villámmágia (#227)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
7. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 10)
villámcsapás (#50)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 2, max: 59 - védekező varázslatokkal együtt)
villámcsapás (#50) >> kneopatikus mollusk (#209) villámcsapás (#50) >> degradátor (#210)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
spagulár (#82) (hátas: 9 lépés/kör; 8 TVP/lépés;) státusz: éhes

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Áldozz fel oltáromnál egy élő ragyás burástyát.
2.) Tharr papjaira a varázslathasználók különösen veszélyesek! Ölj meg két varkaudar mágust. (számláló: 0)
3.) Vegyél részt egy templomom felépítésében! [Fordíts legalább 300 pontot az építkezésre. A küldetés teljesítését akkor fogadom el, ha a templom felszentelésre kerül.]

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
20 arany (#50) 1 álompor (#396) 1 bumeráng (#249)
1 díszes rézpajzs (#84) 2 gromak bőr (#268) 1 gyógykenőcs (#313)
9 rókafarok (#124) 1 szopókő (#259) 1 varázskő (#305)
4 víz (#27) 1 zárnyitó készlet (#39)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 bíbor erőöv (#291) 14 kaja (#2) 4 kaktusztüske (#114)
1 kőkalapács (#13) 18 nyílvessző (#108) 1 rőtmanó kacagány (#714)
3 tankány karom (#237) 8 vízionár szem (#102)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(131,38) a 72. labirintus bejárata, vízionár (#66), pszi elementál (#221)
(132,37) krómkaktusz (#46, belőle készíthető: #43), olvasztókemence (#86), Elenios oltár, vaskohó (#155), művészi porolit (#720), pattanóbödék (#145)
(133,38) Chara-din monolitja (#534), vaskohó (#155), oltár
(133,42) trappoló dinymákok (#118), hóhérbimbó (#132, belőle készíthető: #133), olvasztókemence (#86), Leah oltár, Fairlight oltár, Raia rúnaköve, vaskohó (#155), érclelőhely, rőtmanó berzerker (#369)
(133,43) Chara-din monolitja (#534), korinthai amőba (#420)
(133,44) Chara-din monolitja (#534), művészi porolit (#720), buntharok (#396), Dan McGee (5874. kalandozó)
(133,45) Sheran oltár, világítótorony (#156), nekrofun (#173), olvasztókemence (#86), barátság szent tüze (#484), művészi porolit (#720), vaskohó (#155), törpe bánya (#435), tüskés harci gromakok (#156), Andezit Tódor (4845. kalandozó)
(134,39) Sheran rúnaköve, Sheran oltár
(134,41) karmos tankányok (#137), xantusz-kaktusz (#113, belőle készíthető: #114), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), oltár, Chara-din monolitja (#534), 37. jellempróba
(135,40) hóhérbimbó (#132, belőle készíthető: #133), vaskohó (#155), Fairlight oltár, művészi porolit (#720), 32. jellempróba, érclelőhely, trappoló dinymákok (#118)

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* Elenios tündöklő szobra akkor is kifejtette hatását, ha lerombolták azt, ezt javítottuk.

Üzenet küldése a karakternek