107. forduló, 109. forduló, Hosszúkarom Kriton összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2017. aug. 1. 15h:12'
EZ A 167. JÁTÉKHETED, 108. FORDULÓD
168. játékheted kezdete: aug. 4.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 31 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2563
SZÁMLA : XXXX

HOSSZÚKAROM KRITON KALANDJAI


19 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [75,19] koordinátán.
Az egyik napon összefutsz egy kék egyenruhát viselő, tintacsigán lovagló ember nővel. Ruháján egy zöld korona jelvényt látsz, raja aranyló "Yaurr" felirattal. Már messziről integet, és ahogy közelebb ér, beszélni kezd.
- Bölcs Borax királyunk - látván, hogy a pórnép milyen szórakoztatónak találja az efféle barbár vérontást - úgy határozott, hogy a félévente megrendezésre kerülő Olimpiai Játékok között is, nagyjából kéthavonta lehetőséget biztosít a kalandozóknak, hogy önmaguk és a népes nézősereg mulattatására összemérjék erejüket. A kincstár által az olimpiai játékokra elkülönített keret nem teszi lehetővé, hogy ezeket a rendezvényeket is díjazzuk, de Őfelsége bízik benne, hogy az esemény így is számos kalandozót fog vonzani. A jelentkezés a szokásos módon zajlik. Köszönettel elfogadod a meghívást. (ld. enc.) A miniolimpián nincs lehetőséged a játékos versenyeken indulni. A miniolimpiát csak e-mailben kaphatod meg. A H 1 <tárgy> <3. paraméter> parancsnál 3. paraméternek 10-et írj, ha base64, 20-at, ha uuencode-val kódolva kéred. [A XIX. Mini Olimpiára való jelentkezés határideje 2017. augusztus 8. kedd. Nem árt azonban, ha a jelentkezést MÁR JÓVAL A HATÁRIDŐ ELŐTT megteszed, mert esetleg lemaradsz az eseményről! FIGYELEM: Ezen a miniolimpián annyi TP jár az indulóknak, mint a normál olimpián, vagyis az aktuális szinthez szükséges TP 20 %-a. Ezenkívül egy normál fordulónyi TU regenerációt kap minden karakter. Ráadásul a miniolimpián elért helyezéseket elfogadják az istenek az isteni küldetés leimádkozásakor. (Az első három miniolimpia helyezéseit továbbra sem fogadják el.) A miniolimpián nincsenek díjak (vigaszdíj sem), nincsenek játékos versenyek, és nem kerül be az eredmény a hőstettek rovatba.]
Miután elbúcsúztál a hírvivőtől, rögtön tervezgetni kezded a részleteket.
Kova, amikor összefutottatok, adott neked egy nyílvesszőt.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+14 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+25 varázspont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+4 tudatpont.) Tojást tojik az uzbány. (+1 kaja.)
A táborozás ideje alatt hosszú időt töltöttél azzal, hogy óriás patkány nyomok után kutattál. Táborhelyedhez egészen közel találsz egyet!

Meglengetve a göcsörtös bunkót ellenfeledre támadsz. Göcsörtös bunkóval gyilkos csapást mérve bezúzod az óriás patkány testét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd az óriás patkány farkát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Az óriás patkány megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Az óriás patkány még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +12 életerő. 16 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 27, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

[8 pontot használtál fel, van még 240.]

* 1. KP: v 15 135 1 elmormolod a 15. varázslatot
Varázsolni kezdesz. Az utolsó szavakra megtelsz energiával. Létrehoztad a szaporítás varázslatot! Gyorsan növekedni kezd, és már a kezedben is van 1 új gyöngymangó. [-7 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 235.]

ef 5 503 energia fejlesztése 5
Egy parányi tégla berakásával te is hozzájárulsz a KT új tudati képességének kifejlesztéséhez: tudati energiát ölsz a fejlesztésbe. [-5 TU.] [35 pontot használtál fel, van még 200.]

h 135 használod a 135. tárgyat
Csillapítod éhségedet és szomjadat (-1 gyöngymangó). [2 pontot használtál fel, van még 198.]

v 15 133 2 elmormolod a 15. varázslatot
Énekbe kezdesz a mágia különös nyelvén. Érzed, ahogy erő áramlik a tagjaidba. Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad a szaporítás varázslatot! Gyorsan növekedni kezd, és már a kezedben is van 2 új csuklyavirág. [-14 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. [10 pontot használtál fel, van még 188.]

m 3 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre, délkeletre
[76,20] Síkság, továbbra is csak síkság. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy facsoport. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy arató csattanat került az utadba. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Üdvözlésképpen egy energiatüskék varázslatot eresztesz meg ellenfeled irányába. 2 életpontot sebeztél. Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, mérg. ubuk dobónyilat ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 2 mérg. ubuk dobónyíl. Lövedékeiddel perforálod az arató csattanat testét. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) Ellenfeled bűzfelhőt bocsát rád. Leküzdöd a feltörő rosszullétet. Fegyvert váltasz: előkapod a vashegyű lándzsát. Elszántan ellenfeledre támadsz. {CSTT:} Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod az arató csattanat testét. (4 támadással 93 életpontot sebezve.) Ellenfeled fogaival elkapja a bal lábadat. (1 támadástól 21 életpontot vesztesz.) Az arató csattanat most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +12 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 mérg. ubuk dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 805 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 106, sebződés: 21, gyógyulás: 0, összesen: -21 ÉP}

Látsz egy tűzbokrot. Egy cserkész kobolddal találkoztál. Van nála egy térkép, de nem tudja, hogy pontosan merre van. Ha van nálad szeksztáns, akkor pontosan megmondhatod neki 5 TVP-ért (33. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +12 életerő.
Összefutsz egy barna, hosszú hajú, szürke szemű törpe férfival. Hosszú szakálla és harcsabajsza van. A bőre sötétebb az átlagosnál. Tharr követője. Egy bronzsisakot, egy elit csatavértet, egy ezüst papi karkötőt, egy fekete bőrcsizmát, egy két kard szimbólumot, egy lánckesztyűt és egy obszidián karkötőt visel. Fegyverzetét egy törpemammut trófea, egy szürke rinocérosz trófea és egy lajhárlord trófea teszi egyedivé. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy csontkést tart. Lőfegyvere egy rövid íj.
Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Morag. Homlokérintéssel biztosítjátok a későbbi telepatikus összeköttetést. Aztán elköszöntök egymástól. Hihi, átpattan egy aranypikkely!
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 1 fáklyát.

(Továbbmész...) [77,21] Még mindig füves síkságon vagy. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy ryuku légiós közeledik. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Mérg. ubuk dobónyilat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 2 mérg. ubuk dobónyíl. Alaposan megsorozod a ryuku légiós bal lábát. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a vashegyű lándzsát. Elszántan ellenfeledre ugrasz. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a ryuku légiós jobb oldalát. (3 támadással 48 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal súrolod a ryuku légiós testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A ryuku légiós nem hagy pihenőt: lesújt a karodra és a mellkasodra. (2 támadástól 35 életpontot vesztesz.) Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a ryuku légiós páncélos testét. (3 támadással 50 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megpöccinted a ryuku légiós testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A ryuku légiós nem hagy pihenőt: lesújt a karodra és a mellkasodra. (2 támadástól 31 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a ryuku légiós száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +12 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 mérg. ubuk dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 770 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 115, sebződés: 66, gyógyulás: 0, összesen: -66 ÉP}

Utad során felfedezel egy gumifát. Vékony, de tiszta vizű patakra bukkansz, amely északkeletről folyik délnyugatra. Ivás után megtöltöd a vizestömlőt is. Gyorsan ellátod a sebeidet: +12 életerő. Nocsak, itt van valami érdekes! Nem túl friss (kb. 1 hetes) kobudera nyomok vezetnek délre.

(Továbbmész...) [78,22] Továbbra is síkságon vagy. Szikrázóan süt a nap. A türkizkék égen csak néhány bárányfelhő bóklászik. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Úgy gondolod, hogy a közeledő uzbány nem jelenthet komoly veszélyt. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Fegyvert váltasz: előkapod a vashegyű lándzsát. Meglengetve a vashegyű lándzsát ellenfeledre rohansz. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod az uzbány pikkelyes nyakát. (3 támadással 43 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal meghorzsolod az uzbány testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Néhány csípés eltalálja a jobb lábadat. (3 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Vashegyű lándzsával megdöföd az uzbány testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal csak érinted az uzbány testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Megcsipkedi az uzbány a jobb válladat. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +12 életerő. Felhasználva a bronzkardot, szereztél 1 uzbány csőrt. 310 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 65, sebződés: 14, gyógyulás: 0, összesen: -14 ÉP}

Észreveszel egy gumifát. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy szekérkaravánt. Délre tart. Gyorsan ellátod a sebeidet: +12 életerő. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. A feléd közeledő törpemammut mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a rövid íjjal. Elrepül 2 nyílvessző. Több lövedéked átfúrja a törpemammut testét. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a vashegyű lándzsát. Megmarkolva a vashegyű lándzsát ellenfeledre ugrasz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a törpemammut testét. (3 támadással 78 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal épp hogy eltalálod a törpemammut bal vállát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Sikeres döféseket ejt testeden a törpemammut. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Egyensúlyodat egy pillanatra elvesztve, oldalra fordulsz. Máris rúgások érik a hátadat és a fenekedet. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A törpemammut még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +12 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a bronzkardot, szereztél 5 kaját. 610 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 lőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 101, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) kobudera nyomok vezetnek keletre. Találsz még kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek keletre vezetnek. [27 pontot használtál fel, van még 161.]

m 3 2 2 mozogsz délkeletre, keletre, keletre
[79,23] Még mindig füves síkságon vagy. A távolban sakálok üvöltenek. Valakinek nem tetszett a vikócmajmok kibicelése, ugyanis közéjük dobott egy nagy követ. Az egyiket el is találta, és most ott nyöszörög előtted egy nagy sebbel a feje tetején. Ha segíteni akarsz rajta, 10 TVP-t kell elköltened (25. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +12 életerő. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Úgy gondolod, hogy a közeledő alpesi tehén nem jelenthet komoly veszélyt. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Fegyvert váltasz: előkapod a vashegyű lándzsát. Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát ellenfeledre támadsz. {CSTT:} Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod az alpesi tehén bal hátsó lábát. (3 támadással 75 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megcsapod az alpesi tehén tőgyét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Az alpesi tehén szarvai eltalálják a jobb térdedet. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Lábával meglök az alpesi tehén. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki az alpesi tehén száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +12 életerő. Felhasználva a bronzkardot, szereztél 5 kaját. 287 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 83, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Mint béka a lesben, úgy ülsz egy órán át, mozdulatlanul. Az eredmény: négy óvatlan szitakötő. (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [80,23] A síkságot ritka erdő váltja fel. Téged még az erdőben sem lephet meg buta szörny. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy fabontó szójer. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Meglengetve a göcsörtös bunkót a másikra támadsz. Göcsörtös bunkóval többször kegyetlenül megütöd a fabontó szójer barna testét. (2 támadással 40 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal eltalálod a fabontó szójer testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Harapásokat kapsz a jobb karodba és kezedbe! (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A fabontó szójer szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +12 életerő. Felhasználva a bronzkardot, szereztél 3 fabontót. 159 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 45, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +12 életerő.

(Továbbmész...) [81,23] Az erdő véget ér. Egyre több a szikla és az emelkedő. Ez hegyvidék! Valami egészen sajátos dologra bukkansz: egy tábla, felirattal. Elolvasod: " Vándor! Itt gyűltek egybe hajdan az Idő Porszemei. " Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy teljesen lerombolt világítótornyot. A pusztítást biztos, hogy egy gonosz kalandozó okozta. Megállsz, és koncentrálni kezdesz: semmi kétség, a talaj fémtartalmú anyagot rejt!
(Feltételes ásás:) Egy szép, mély gödröt ástál. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 2 rézdarabot! Gyorsan ellátod a sebeidet: +12 életerő. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Úgy gondolod, hogy a közeledő fémbontó szójer nem jelenthet komoly veszélyt. Itt csata lesz.

Mérg. ubuk dobónyilat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 2 mérg. ubuk dobónyíl. Ez mellément. Fegyvert váltasz: előkapod a vashegyű lándzsát. Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát a másikra rontasz. Vashegyű lándzsával jól megszurkálod a fémbontó szójer nyakát. (3 támadással 25 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal súrolod a fémbontó szójer kitinpáncélját. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Csípéseket kapsz a lábaidba. (3 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A lény kicsit mozgatja az antennáit, majd hirtelen ráköp a birtokodban levő bronzkulcs felületére. Iszonyodva látod, hogy a tárgy szétfolyik! A lény felnyalja a finom csemegét. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a fémbontó szójer jobb középső lábát. (4 támadással 39 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal gyengén megütöd a fémbontó szójer testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Több marást ejt rajtad a fémbontó szójer csáprágójával. (3 támadástól 10 életpontot vesztesz.) A lény kicsit mozgatja az antennáit, majd hirtelen ráköp a birtokodban levő rézdarab felületére. A tárgy a szemed előtt folyik szét! A teremtmény élvezettel szürcsöli fel. Ellenfeled elmenekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +12 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 mérg. ubuk dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 74, sebződés: 18, gyógyulás: 0, összesen: -18 ÉP}

Észreveszel valamit a földön. Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) kobudera nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek. Találsz valamit: 1 csontszurony. Elrakod. [32 pontot használtál fel, van még 129.]

be 35 bemész a 35. titkos labirintusba
A bejárat megtalálása nem okoz komoly nehézséget a magadfajta tapasztalt kalandozónak. Odabent sötét van. Fáklyát gyújtasz. Most már nincs visszaút: bátraké a szerencse! Megindulsz a befelé vezető úton. [5 pontot használtál fel, van még 124.]

ov 1 óvatosságod: 1
Felületesen megpróbálsz odafigyelni a csapdákra. [0 pontot használtál fel, van még 124.]

lm 3 4 6 mozogsz 3 4 6
A fenébe! Egy zsákutca. [2. PONT.] Hirtelen egy csontvázat veszel észre magad előtt. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Elszántan a másikra rontasz. {CSTT:} Göcsörtös bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a csontváz sárga koponyáját. (2 támadással 34 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal iszonyatosan megcsapod a csontváz zörgő csontjait. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) A csontváz karma a fejed mellett suhan el! Göcsörtös bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a csontváz sárga koponyáját. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal kegyetlenül megütöd a csontváz jobb oldalát. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A csontváz karmai majdnem eltalálnak! A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +12 életerő. 48 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 70, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Merészen, fegyveredet markolva mozogsz. Egy nagy vasalt ajtót pillantasz meg. Megvizsgálod: Sajnos be van zárva. Előkapod a zárnyitó készletet, és megpróbálod kinyitni. Sikerült! A szoba, amelybe belépsz, első pillantásra nagyon elhagyatottnak tűnik. [3. PONT.] Ssssh! Valamilyen csapdát aktiváltál. Amikor meglátod a feléd süvítő nyílvesszőket, már tudod is, hogy milyet. 2 nyílvessző talált el. 13 életpontot vesztettél. A különösen maró fájdalom oka a nyílvesszők hegyére kent méreg lehetett.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Továbbsuhansz a folyosón. Az út itt elkanyarodik. [2. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Nem rettenve meg semmitől, tovább suhansz. Egy nagy vasalt ajtó jelent átmeneti akadályt. Elővigyázatosan próbát teszel: Sajnos be van zárva. Előkapod a zárnyitó készletet, és megpróbálod kinyitni. Sikerült! Úgy lépsz be a kis szobába, hogy igyekszel a fáklyáddal minden pontját megvilágítani. [4. PONT.] Dübörgést hallasz fentről, és látod, hogy a plafon egy része zuhanni kezd! Szerencsédnek köszönhetően csak 4 életpontot vesztettél. Iszonyatos ütést érzel, ahogy a lecsapó kőfal-csapda telibe talál.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Hangot hallasz szemből - megtorpansz, figyelsz, de aztán semmi. Még óvatosabban mész tovább. Elérsz a T-elágazáshoz. Most vajon merre? [2. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Hangtalan léptekkel osonsz előre. [5. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Bátran haladsz tovább. Egy sima, fából készült ajtót látsz. Lenyomod a kilincset: Sajnos be van zárva. Kis keresgélés, próbálkozás után rájössz, hogy a nálad levő rézkulcs nyitja az ajtót. Amikor betoppansz, éles pillantást vetsz minden sarokba. [6. PONT.] Szörnyet pillantasz meg - innét úgy tűnik, hogy egy tetemember. Nem kockáztatod meg a harcot. Talán van más út is. Ismét a térkép szerinti 5. pontnál vagy. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. [42 pontot használtál fel, van még 82.]

lm 8 9 12 mozogsz 8 9 12
Tudod, hogy itt senkire és semmire nem számíthatsz - a sötétség bármikor magába fogadhat. Továbbmész. Ahová most értél, az a T-elágazás kell, hogy legyen. [7. PONT.] Nem rettenve meg semmitől, tovább suhansz. Egy régi, rozsdás ajtó körvonalai bontakoznak ki előtted. Megvizsgálod: Nyitva van! Parányi, jelentéktelen teremnek tűnik, ahová most beléptél. [8. PONT.] Folytatod a felderítést. Egy sima, fából készült ajtót pillantasz meg. Megvizsgálod: Sajnos be van zárva. Kis keresgélés, próbálkozás után rájössz, hogy a nálad levő vaskulcs nyitja az ajtót. Amint belépsz, körülnézel. A sarokban pókháló fityeg! [9. PONT.] Nem lepődsz meg, hogy egy csontváz lakik itt. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Vad csatakiáltással, felemelve a göcsörtös bunkót a másikra támadsz. Göcsörtös bunkóval többször kegyetlenül megütöd a csontváz jobb karját. (2 támadással 23 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal gyilkos csapást mérve bezúzod a csontváz bal oldalát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A csontváz karmai majdnem eltalálnak! Göcsörtös bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a csontváz zörgő csontjait. (2 támadással 42 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal kegyetlenül megütöd a csontváz sárga koponyáját. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A csontváz karmai felhorzsolják a jobb karodat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. 48 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 80, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 mérg. ubuk dobónyilat. Kicsit meggörnyedten, meg-meglapulva mész. Hoppsz, már itt is van a T-elágazás! [7. PONT.] Merészen, fegyveredet markolva mozogsz. Egy vastag, kőből faragott ajtó a következő akadály. Elővigyázatosan próbát teszel: Sajnos be van zárva. Kis keresgélés, próbálkozás után rájössz, hogy a nálad levő csontkulcs nyitja az ajtót. Egy kis szobába érkezel. [12. PONT.] Valami mozog előtted! Közelebb lopódzol. Már látod, hogy egy varkaudar az. Fegyvere egy csontszurony. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Megmarkolva a göcsörtös bunkót a másikra rohansz. Göcsörtös bunkóval többször kegyetlenül megütöd a varkaudar testét. (2 támadással 32 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megütöd a varkaudar bal oldalát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A varkaudar fegyvere végigkarcolja a jobb válladat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A varkaudar szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Felhasználva a bronzkardot, szereztél 1 varkaudar csontot. 122 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 38, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 csontszuronyt, 1 nagy bronzkulcsot, 1 bőrsisakot és 2 aranyat. Figyelmeztetés: megterheltséged 100 % fölé emelkedett! [30 pontot használtál fel, van még 52.]

lm 13 11 15 mozogsz 13 11 15
Továbbmész. Egy régi, rozsdás ajtóban végződik az út. Megvizsgálod: Nyitva van! Egy kisebb, már-már kamraszerű helyiségbe érkeztél. [13. PONT.] Dübörgést hallasz fentről, és látod, hogy a plafon egy része zuhanni kezd! Szerencsédnek köszönhetően csak 4 életpontot vesztettél. Félreugrasz a lezúduló kőfal-csapda elől. A fal lassan visszamegy.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Bátran haladsz tovább. Egy kemény tölgyből készült ajtó körvonalai bontakoznak ki előtted. Megpróbálod a kilincset: Könnyen nyílik. Amikor betoppansz, éles pillantást vetsz minden sarokba. [10. PONT.] Innét egy lépcső vezet lefelé. Ügyelve, hogy meg ne csússzál, lecammogsz. [11. PONT. --> 14. PONT.] Árnyakkal körülvéve, elszántan mész tovább. Egy nagy vasalt ajtót látsz. Elővigyázatosan próbát teszel: Sajnos be van zárva. Kis keresgélés, próbálkozás után rájössz, hogy a nálad levő nagy bronzkulcs nyitja az ajtót. Mindenfelé figyelve haladsz tovább. Az út egy nagy szobába torkollik. [15. PONT.] Nem lepődsz meg, hogy egy zombi lakik itt. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Elszántan ellenfeledre rontasz. Göcsörtös bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a zombi testét. (2 támadással 38 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a zombi rotható húsát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A zombi karmai majdnem eltalálnak! Göcsörtös bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a zombi testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a zombi testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A zombi karmai majdnem eltalálnak! Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
27 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 ütőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 68, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Hamarosan egy zombit pillantasz meg. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Fegyvert váltasz: előkapod a vashegyű lándzsát. Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát a másikra rohansz. {CSTT:} Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a zombi foszladozó testét. (3 támadással 74 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal kegyetlenül megütöd a zombi testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A zombi karmai megsebesítik a bal kezedet. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A zombi még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. 27 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 87, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Némi kutatás után találsz egy nagy, díszes ládát. Sajnos zárva van. Rövid próbálkozás után kiderül, hogy a birtokodban levő vaskulcs nyitja a ládát. Fura, kék tűznyelvek csapnak fel, amikor a ládát felnyitod. Bár aprók, de nagyon forróak. Vízkészleted egy része gőzzé válva párolog el. (-4 életerő.) Megnézed, hogy mi a zsákmány: 1 szvó-ektoplazma, 1 borostyán függő, 2 vasérc és 7 ubuk tüske. Gyorsan kiüríted a ládát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. [28 pontot használtál fel, van még 24.]

lm 14 7 1 mozogsz 14 7 1
Elértél a lépcsőhöz, amely a feletted levő szintre vezet. Nosza, rajta, gyerünk! Felmész. [14. PONT. --> 11. PONT.] Amint belépsz, körülnézel. A sarokban pókháló fityeg! [10. PONT.] Körültekintően, óvatosan lopódzkodsz tovább. Egy kemény tölgyből készült ajtó! Lenyomod a kilincset: Szerencsére nyitva van. Izzadó tenyeredet megtörlöd, miközben a labirintusban mész tovább. Hoppsz, már itt is van a T-elágazás! [7. PONT.]
Nincs elég pontod ahhoz, hogy tovább tudj menni. [21 pontot használtál fel, van még 3.]

m 8 7 6 mozogsz a 6. ponthoz
Labirintusban/épületben vagy: labirintusban az M parancs nem működik, csak az LM, épületben pedig egyáltalán nem mozoghatsz. [0 pontot használtál fel, van még 3.]

szk 42 keresed a 42. szörnyet
Szörnyet keresni csak a szabadban lehet. [0 pontot használtál fel, van még 3.]

* 1. BP: h 147 0 0 használod a 147. tárgyat
Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [3 pontot használtál fel, van még 0.]
Kasztroplanáris energiáid a csordulásig töltődtek! EF-elésed újra a kezdetektől indul. Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. 4 kaját töm magába a törpemammut. A nap kalandjaitól megfáradtan, táborhelyet keresel. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj. A megpróbáltatások egyre szívósabbá tesznek. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 0 pontod maradt. Most kapsz 249 pontot. A következő körben tehát 249 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


KATEGÓRIÁK AZ OLIMPIÁN
Az idei Olimpián a kategóriabesorolás rendszere megegyezik az előző olimpián használttal. Ezúttal is 7 kategória lesz, plusz 1 kategória azoknak, akik már benne voltak az első háromban a legfelső kategóriában egy korábbi olimpián.
Nincsenek előre meghatározott kategóriák, amelyekre optimalizálgatnod kell a karakteredet, védettség korlátok meg hasonlók. Egyszerűen csak készülj fel az Olimpiára legjobb tudásod szerint, és kész. Rakd fel a legjobb páncélzatot, fegyvert, stb. Az Olimpiai bizottság speciális teszt elé fog majd állítani, harci tudásod összessége fogja eldönteni, hogy végül melyik kategóriában fogsz indulni a nyolc közül.
Minden egyes párviadal előtt pontosan ugyanúgy indulsz, mint ahogy beneveztél. Tehát ha az előző harcban lemágiatörték rólad a varázslatokat, megsemmisült a páncélod, nem számít, minden újra meglesz a következő csatában. Ezenkívül a varázspontod és a lőfegyvered sem fog így elfogyni, tehát nem szükséges 20 varázskővel vagy 40 mérgezett vasnyíllal rendelkezned ahhoz, hogy esélyed legyen. Elindulhatsz tehát a kedvenc lőfegyvereddel, a legbrutálisabb varázslataiddal, nem fogysz ki az erőforrásokból. Következménye azonban, hogy a lőfegyverek közül tiltott az esszenciakristály használata.
Itt említjük még meg, hogy a menekülés varázslat az olimpián nem működik, és a háló varázslat hatékonyságát csakis a verseny időtartamára csökkentettük, a lőfegyver használat helyett a hálóból mindenképp kikászálódsz. Az Istenek Talizmánja nevű tárgy agytaposás nevű képessége nem működik.
Megjegyzés: Az Olimpia során a Tudatturbó tudati képesség nem használható, ha ilyen van rajtad, leoldják rólad. Nem szeretnénk, ha a Közös Tudatok vezetői jogtalan előnyhöz jutnának. Az Olimpián azt a lő/dobófegyvert fogod használni, amelyet a KF <lő/dobófegyver> paranccsal bekészítettél. Az FLH 999 parancsnak nincs jelentősége.
FONTOS!!! Az idei olimpián is lehetőség van arra, hogy többször jelentkezhess, ha esetleg a korábbi jelentkezésedet elrontod. Az újabb jelentkezéshez ugyanazt a parancsot kell kiadni, és ugyanúgy aranyba kerül. Az olimpián a legutolsó jelentkezésedet fogjuk figyelembe venni.

KARAKTERLAP

Hosszúkarom Kriton, egy szőke, hosszú hajú, kék szemű alakváltó férfi vagy. Kecskeszakállad és rövid bajuszod van. A bőröd sötétebb az átlagosnál. Sheran ministránsa vagy. A Túlélők (#9172) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 108. fordulód.

Erő: 16 (18) Szint: 16 Merészség: 6/4 Magasság: 186 cm
IQ: 19 (21) Támadás: 15 (16) Agresszió: 6 Testsúly: 72 kg
Ügyesség: 16 (18) Védekezés: 18 (21) Menekülés: 40 % Életkor: 35/35 év
Egészség: 16 (20) Életpont: 246/246 Jellem: semleges (+4) Tul. pont: 0
Szerencse: 20 (22) Varázspont: 136/0 Pénz: 224 arany Kép. pont: 2
Tudatpont: 22/11
Eddig összesen 612 szörnyet (12 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 3 229 TP-t kaptál. Jelenleg 157 447 TP-d van. A következő szinthez még 22 553 TP szükséges. Trófeáid: kardszárnyú pocok, erszényes elkarog, kétfejű troll.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1/21 szúrófegyverek: 21/59 (+10%) vágófegyverek: 8/30
ütőfegyverek: 7/3 (+48%) lőfegyverek: 10/2 (+5%) dobófegyverek: 6/38 (+12%)

Feltételes fegyverváltás: göcsörtös bunkó (#123) (100%) << bronzkard (#2083) (120%) << vashegyű lándzsa (#182) (270%)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -7.); nyílvessző (#108) (8 -9.); mérg. ubuk dobónyíl (#188) (10 -);
Óvatosság (labirintusokban): 1
81,23 mezőn táborozol, a 35. labirintusban, 1. szinten, 7. ponton
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz): 108

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 164 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 11/64 2. nyomkövetés: 15/39 (+14%) 3. mászás: 10/10
4. csapdakészítés: 10/60 (+6%) 5. csapdaészlelés: 2/62 (+21%) 6. gyógyítás: 25/97
7. titkosírás: 4/38 8. felderítés: 2/27 9. szörnyidomítás: 5/84
10. teológia: 9/86 (+10%) 11. taumaturgia: 2/91 (+2%) 12. versengés: 2/87
13. zene: 3/76 14. szörnyismeret: 10/101 (+33%) 15. zárnyitás: 4/82 (+12%)
16. vadászat: 4/37 17. bányászat: 14/83 (+16%)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 39 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
totem 50% életpont alatt (gyógymógy (#5))
gyógyítasz 40% életerő alatt 20 TVP-ért
ásol max. 24 TVP-ért
készítesz smirglilevelet (#29) (max. 3 darabot ), fáklyát (#36) (max. 2 darabot ), ubuk tüskét (#131) (max. 2 darabot ), ubuk dobónyílat (#138) (max. 3 darabot ), mérg. ubuk dobónyilat (#188) (max. 5 darabot ), nyílvesszőt (#108) (max. 4 darabot )
elfogod zombit (#49) háló-csapdával (#220)
mászol max. 100 TVP-ért
cirkusz: céllövölde (1)
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 2, max: 50)
szintszívó (#96), óriás patkány (#42)
Barátságosság (aktív: 2, max: 50)
semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) varázsvédelem (#34, 8 VP)
Papi varázslataid
éber kakukk (#3, 6 VP) gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP)
méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP) szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP) kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP)
korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP) harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP)
védelem tűz ellen (#38, 12 VP) szárazság (#48, 6 VP) revitalizáció (#52, 20 VP, 5 TVP)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
6. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 2, max: 20)
energiatüskék (#29), szárazság (#48)
Védekező varázslatok (aktív: 2, max: 20)
varázsvédelem (#34), védelem tűz ellen (#38)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
uzbány (#102) (tojást tojik) státusz: OK
törpemammut (#115) (málhás: +21 kg teher) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Kövess egy nyomot folyamatosan [egy parancsból] kilenc lépésen keresztül!
2.) Az óriás patkányok betegséget terjesztenek. Ölj meg hatot e rágcsálók közül! (számláló: 4)
3.) Egy könnyű feladat: imádkozz úgy, hogy megterheltséged 20% alatt van.

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. fekete gránittorony (530): kész. városháza (Shaddar) (539): kész. szürke kastély (547): kész. helytartói hivatal (563): kész. sötét kastplom (566): új. Toborzóiroda (759): új.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 5, 6, 11, 12, 19, 33, 34, 35, 46, 47, 48, 49.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
energia-csapolás (167)
beszéd állatokkal (171)
tudati őrjárat (183)
kasztrop.kitágulás (197)
csonttörés (219)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
düh (289)
fegyvermester (302)
pszionikus védelem (307)
kétkezes harc (338)
az ősök hite (362)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
túlélő életmód (429)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
auraerősítés (502) OK
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 18 TU. szükséges még: 32 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) OK
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
pszi regeneráció II (524) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati ostrom (525) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 50 TU szükséges.)
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
mentális roncsolás (531) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati kontaktus II (538) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
elmerombolás (545) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
elmemester (552) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudati cserkészés (554) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudatáthelyezés (559) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.

Összsúly: 78.45 kg Megterheltség: 101%
GYJ: Legalább 1 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 150% alatt van.
Még 50 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 aranypikkely (#415) 1 bronzkulcs (#76) 1 kaktusztüske (#114)
2 nyílvessző (#108) 4 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
2 arany (#50) 1 borostyán függő (#162) 1 bőrsisak (#57)
2 csontszurony (#12) 2 csuklyavirág (#133) 3 fabontó (#106)
8 kaja (#2) 1 nagy bronzkulcs (#185) 1 rézdarab (#70)
1 szvó-ektoplazma (#151) 7 ubuk tüske (#131) 1 uzbány csőr (#169)
1 varkaudar csont (#1113) 2 vasérc (#152)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

74 75 76 77 78 79 80 81 82
18
19
20
21
22
23
24
(75,19) óriás patkány (#42)
(76,20) arató csattanat (#144), tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), 33. jellempróba, Morag (3295. kalandozó)
(77,21) ryuku légiós (#361), gumifa (#38), patak
(78,22) uzbányok (#102), gumifa (#38), délre tartó szekérkaraván (#1215), törpemammut (#115)
(79,23) 25. jellempróba, alpesi tehenek (#91)
(80,23) fabontó szójerek (#71)
(81,23) a 35. labirintus bejárata, világítótorony (#156), érclelőhely, fémbontó szójer (#150), csontváz (#48), varkaudar (#64), zombi (#49)

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* - A Tudati kontaktus I. és II. (517 és 538) által a direkt kontaktus I. és II-nek adott sebzés képlete hibás volt. Javítottuk.
* - Az Ördögi Kör épületeiben (709. 710. 747.) ezentúl az esszenciavédelmet is felrakják bérvarázslásként.
* - A kábítónyilacskából és árnyékvesszőből egyszerre található darabszámot Jelentősen megnöveltük a Víz és a Föld síkján.
* - A végzet gyűrűje (2309) a +1 halhatatlanság FNO helyett +2 mágiaerő FNO képességet ad.
* - Augur varázskönyvét (1097) nem tudja használni az, akinél nincs szopókő.
* - Két új bónusz került bevezetésre: a kék golyók újra elosztása, és nyugati karaktereknek a labritnus benépesítése.
* - Az uralkodás a halál felett nevű alakváltó képesség módosult: az ezzel a képességgel rendelkező alakváltók halálkor nem veszítenek 2-t a legmagasabb tulajdonságból.
* - A karakterlapra kiírásra kerültek további adatok:
A Végzet Verme eseményben hányadik szint térképét kapta a karakter, és az adott hónapban hányadik labirintusnál tart.
* A karakter max. X koordinátája.
* A küldetésadó épületek: új (ismeri az épületet, de még 1 küldetést se csinált meg), kész (minden küldetést megcsinált az adott épületben), hol tart (labirintus, kért tárgy stb.)
* Ismert labirintusok felsorolása.
* Teljesített (kész), illetve ismert, de nem teljesített (folyamatban) többszemélyes kalandok felsorolása.
* - ÚJ FNO-s képességek kerültek bevezetésre: haláltánc, rugalmasság, keménység, kinetika, félreugrás.
* - Az isteni síkok többszemélyes kalandjaiban ezentúl az is részt vehet, aki már teljesítette az adott TK-t. Az ilyen karakter csak "segít", azaz nem kapja meg a TK végi jutalmat. Ha más, régebbi TK-nál is felmerül erre igény, azt jelezzétek, megfontoljuk, és felvesszük a "segíthető" TK-k közé.

Üzenet küldése a karakternek