106. forduló, 108. forduló, Torgeist összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2016. dec. 20. 9h:15'
EZ A 241. JÁTÉKHETED, 107. FORDULÓD
242. játékheted kezdete: dec. 25.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #4523
SZÁMLA : XXXX

TORGEIST KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [93,-69] koordinátán.
Hatalmas pusztában gyalogolsz, minden kihalt. Egyszer csak hatalmas csatazajt hallasz. A hang irányába nézel: Egy hatalmas Chara-din hívőkből álló sereg közeledik. De valami furcsa: nem masíroznak, inkább futnak és már fegyvereik sincsenek. Előveszed a kukkert. Látod az arcukon a kétségbeesést és a rémületet egyértelműen esélyük se volt. Aztán távolabb megpillantasz néhány kőszobrot. Ettől? Kérded magadban. Aztán visszaemlékezel gyerekkorodban hallott legendákra. Ezek ők: A Földelem Urai.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. A rendelkezésedre álló rövid idő ellenére is sikerült némi életerőt visszanyerni. (+8 életerő.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+2 tudatpont.)
(Szörnykeresés: ilyen terepen a keresett szörny nem él, ezért nem is pazarolsz most kutatásra TVP-t.)

* 1. KP: v 12 0 0 elmormolod a 12. varázslatot
Megfelelő mozdulatok kíséretében mormolni kezdesz. A földből energia áramlik testedbe. Az utolsó ige kiejtésével elmondtad az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-6 varázspont.] Erőd TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 272.]

* 2. KP: v 26 0 0 elmormolod a 26. varázslatot
Nekilátsz a varázslat elmondásának. A földből energia áramlik testedbe. Sikerült elmondanod a tulajdonságpajzs varázslatot! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] Erőd TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 267.]

e 40 élelemszerzés 40 pontért
Mandarinszüretet tartasz egy mandarinfánál. Kicsit sárga, kicsit savanyú, de a Tied. (+4 kaja.) Mandarinszüretet tartasz egy mandarinfánál. Kicsit sárga, kicsit savanyú, de a Tied. (+3 kaja.) [40 pontot használtál fel, van még 227.]

kt 324 elkészíted a 324. tárgyat
Legyártottál 1 ezüsthegyű lándzsát. [40 pontot használtál fel, van még 187.]

f 232 kísérletezel a 232. tárggyal
Előpakolsz a zsákodból, és töprengeni kezdesz egy új műszaki újdonság kifejlesztésén. Lázasan töröd a fejed... Kutyából nem lesz szalonna, ebből a tárgyból se lesz semmi. [10 pontot használtál fel, van még 177.]

f 264 kísérletezel a 264. tárggyal
Töprengesz, a körmödet rágod, a hátizsákodban matatsz, mint minden igazi feltaláló. Lázasan töröd a fejed... Semmi okosat nem sikerült kisütni. [10 pontot használtál fel, van még 167.]

dd 15 396 64 eldobod a 15. tárgyat a 396. tárgyat a 64. tárgyat
Elhajítasz 1 vadász tatu bőrt. Elhajítasz 9 álomport. Elhajítasz 1 csontszablyát. [0 pontot használtál fel, van még 167.]

m 7 7 7 mozogsz északnyugatra, északnyugatra, északnyugatra
[92,-70] Dombra fel, dombra le. A táj nem változik. Felnézel a hosszan elnyúló hegyvonulatra - ezek Abrizu hegyei! A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy gyilkos tetű közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 3 ubuk tüske. Lövedékeiddel perforálod a gyilkos tetű jobb középső lábát. (3 támadással 30 életpontot sebezve.) Marokra fogva a vashegyű lándzsát ellenfeledre támadsz. Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a gyilkos tetű szőrös potrohát. (2 támadással 54 életpontot sebezve.) A gyilkos tetű feléd sújt csáprágóival, de mellé! A gyilkos tetű még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 277 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 84, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Találsz egy oltárt. Elenios hívei emelték. Egy női hangot hallasz: "Segítség!" Kapkodod a fejed, de csak pár másodperc múlva találod meg a hang forrását. A melletted álló magas tölgy kinyúló ágán egy gyönyörű elf nő ül. "Nézd vándor s figyeld bajom, lantom néma s nem hallhatom, csak egy kicsiny húr kéne még, egy húrért egy húron pendülnék." Nem hiába fejlesztetted az intelligenciádat: "Megpurcant egy drótszőr, mi?" Ha segíteni akarsz a bárdon, egy drótszőrre és 5 TVP-re van szükséged (49. jellempróba). Felfedeztél egy vaskohót. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Messze keletre látsz egy Elenios oltárt. Délre nézve látsz egy Tharr oltárt. Délnyugatra egy oltár van. Nyugatra egy rúnakő van. Északnyugatra egy púderszikla van. Északra egy vaskohó van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) Észreveszel valamit a földön. Nem túl friss (kb. 1 hetes) törpe nyomok vezetnek keletre. Találsz még kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [91,-71] Dombra fel, dombra le. A táj nem változik. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy kardszárnyú pocok. (ld. enc.) Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Elszántan a másikra támadsz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a kardszárnyú pocok testét. (4 támadással 97 életpontot sebezve.) A kardszárnyú pocok nyelvét a nyakad köré tekeri, de Te gyorsan kiszabadítod magad. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Itt is, ott is célba talál a kardszárnyú pocok ollója. (2 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Ellenfeled regenerálódik! Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a kardszárnyú pocok fejét. (2 támadással 52 életpontot sebezve.) A kardszárnyú pocok ostorszerű nyelve véres csíkot hagy maga után bőrödön. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Kemény ollójával a kardszárnyú pocok végigsebzi a jobb combodat és lábszáradat. (2 támadástól 14 életpontot vesztesz.) A kardszárnyú pocok összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Elhajítod a vacak erszényes elkarog trófeát, és kimetszel magadnak egy megfelelő kardszárnyú pocok trófeát. 1 027 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 149, sebződés: 39, gyógyulás: 0, összesen: -39 ÉP}

Felfedeztél egy púdersziklát. Oldalt pillantva, meglátsz egy vaskohót. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy teljesen lerombolt oltárt. Egy barna csuhás öregemberrel találkozol, aki egy szem szimbólumot visel a nyakában. Elmondja, hogy ő Elenios papja, és éppen szent küldetésen van. Azt a feladatot kapta, hogy keressen és áldozzon fel két mocsári penkét. Egyet már talált, de szükség lenne még egyre. Ha van nálad egy, akkor nem kell TVP-t költened a segítségre (37. jellempróba). A távcsővel lassan körülnézel. Messze északkeletre látsz egy vaskohót. Keletre nézve látsz egy vaskohót. Délre egy rúnakő van. Délnyugatra egy Raia oltár van. Nyugatra egy mély kút van. Északnyugatra egy Sheran oltár van. Északra egy Tharr oltár van. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megvizsgálod a talajt. Kicsit régi (kb. 1 hetes) törpe nyomok vezetnek nyugatra.

(Továbbmész...) [90,-72] Elmaradoznak a dombok, újra sík vidéken vagy. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla. Egyelőre csak a szél susogása töri meg a csendet. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Csak egy törpemammut. Megvető mosollyal várod a találkozást. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát ellenfeledre támadsz. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a törpemammut jobb oldalát. (3 támadással 92 életpontot sebezve.) A törpemammut meglök agyarával. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Kisebb rúgást kapsz a bal bokádba. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Felhasználva a bronzkardot, szereztél 6 kaját. 704 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 92, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

A mesebeli kis vakondot pillantod meg, ahogy egy nadrág megszövésére próbálja rábírni a pókot. A pók vállalkozna rá, de az alapanyagok lent vannak a földön, a pók hálója pedig a fa egyik ágán. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy mászókaromra. Ez a tevékenység 6 TVP-be kerül (22. jellempróba). Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Sheran hívői építették. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Néhány mérföldre keletre megpillantasz egy Tharr oltárt. Délre nézve látsz egy mély kutat. Délnyugatra egy vaskohó van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.) [30 pontot használtál fel, van még 137.]

m 7 6 mozogsz északnyugatra, nyugatra
[89,-73] Továbbra is síkságon vagy. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy amniosz-fát. Ágak ropogására leszel figyelmes. Egy hatalmas, morgó tigroszlán üldöz egy kedves kis cicát. A közöttük lévő távolság egyre csökken. Ahhoz, hogy megmentsd a cicát, nem kell TVP-t elköltened (26. jellempróba). Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Amint a kukkert nyugatra fordítod, megpillantasz egy Raia oltárt. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Remegést érzel a föld alól... Valami jön föl! A feléd közeledő sérült vérszomjas csüldő mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Meglengetve a vashegyű lándzsát a másikra rontasz. Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a vérszomjas csüldő egyik csápját. (2 támadással 54 életpontot sebezve.) Csápjaival a vérszomjas csüldő lecsap a jobb karodra. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a vérszomjas csüldő száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. 432 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 54, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}


(Továbbmész...) [88,-73] Síkság, továbbra is csak síkság. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Raia híveié. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy gyilkos sallank került az utadba. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Megmarkolva a vashegyű lándzsát a másikra támadsz. {CSTT:} Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a gyilkos sallank nyakát. (2 támadással 56 életpontot sebezve.) A gyilkos sallank karma a fejed mellett suhan el! A gyilkos sallank szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Felhasználva a bronzkardot, szereztél 5 sallank karmot. 179 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 56, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Hopp, egy nyákalma-bokor! Egy fél kiló érett gyümölcsöt aratsz le. (+2 kaja.) Egy kék-piros csíkos, jókora sátor bukkan fel előtted, szinte a semmiből előteremve. Sokban emlékeztet a vándorcirkuszban felhúzott építményekre, biztos, hogy van valami köze is hozzá. Amint közelebb lépsz, hangos vitatkozás hangjait hallod bentről, majd szétnyílik a sátornyílás és egy tetőtől-talpig vicces, buggyos, fodros hacukába beöltöztetett elf lép ki rajta. Bosszankodva belerúg a sátor falába, majd eltűnik a háta mögött. A sátornyílás közben a helyére libben. (715. épület.)
[20 pontot használtál fel, van még 117.]

be bemész
Félrehajtod a sátor bejáratára hajló ponyvát, és belépsz rajta. Tágas, gyéren berendezett épületbe érkeztél. Sokkal nagyobbnak tűnik, mint amilyennek kívülről tűnt, lehet hogy valamilyen térnövelő illúzióvarázslat kelti ezt, bár mi értelme lenne... A terem közepén egy íróasztal áll, mögötte rendkívül alacsony növésű, színes ruhás gnóm üldögél. Valamilyen iratba mélyed, és csak akkor kapja fel a fejét, amikor elindulsz felé.
- Üdvözöllek kalandozó! Kerülj beljebb - mondja, és feláll a székről, hogy úgy fogadjon. - Mi járatban vagy erre?
Megérdeklődöd, mi ez a hely itt.
- Ez a főépület, ahonnan az összes, Ghallát keresztül-kasul bejáró vándorcirkuszunk működését koordináljuk - meséli a gnóm. - Illetve több ilyen épület is van, minden szektorhoz tartozik egy. Én Russlan vagyok, általában én tartom itt rendben a dolgokat. Meg persze a többi fősátorban is, általában minden nap másik helyen ellenőrzök mindent. - Aztán egy kristálytáblát tesz maga elé, és lassacskán fel is ismered a rajta lévő ábrát: a kontinens egy részének térképe az. A zöld és barna háttérszínnel jelölt síkságokon és hegyvidékeken mágikus, fehér pöttyök villognak. - Ezek itt a vándorcirkuszaink! Jelenleg épp ezeken a helyeken járnak, és mivel tudati kapcsolatban vannak velünk, egy varázslat segítségével egyidejűleg ezeken a térképeken is megjelenítjük őket. Így könnyebb eldönteni, melyikük merre menjen.
Eltöprengsz azon, hogy milyen sok van belőlük, és csak utólag jössz rá, hogy hangosan gondolkodtál.
- Igen, sokan vannak - mondja a gnóm. -, viszont valószínűleg néhányukat a közeljövőben vissza kell rendelnünk, mert nem bírjuk a fenntartásukat anyagilag. Nagyon kevés bevétel folyik be a cirkuszozásra vágyó kalandozóktól, sokkal többre számítottunk a vállalkozás beindításakor. Már a bankok sem adnak nekünk hitelt, hiszen még az előzőeket sem tudtuk visszafizetni.
Őszinte sajnálkozással tekintesz a hivatalnokra, és elképzeled, milyen sivár is lenne az életed a vándorcirkusz állandó jelenléte nélkül. A mutatványosok felbukkanása színes pont a szörnyöléssel telő hétköznapokban.
- Tudnál! - feleli felviruló arccal a gnóm a kérdésedre, melyben udvariasan aziránt érdeklődsz, vajon te tudnál-e valahogy segíteni. - Jelenleg épp a szekereket vontató lovak és egyéb teremtmények ellátása a legnehezebb feladatunk. Az élelmezés rengeteg fáradtságba és pénzbe kerül, nem igazán bírjuk anyagilag. Ha szereznél nekünk olcsón 20 kiló amnioszt, az sokat segítene. Persze nem kívánjuk ingyen! A bolti ár negyedét kifizetjük érte.
A gnóm megveregeti a hátad, majd búcsút int. A további teendőiden töprengve távozol. [5 pontot használtál fel, van még 112.]

m 6 mozogsz nyugatra
[87,-73] A sík vidék bozótos terepbe vált át. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Felismered a közeledőt. Csak egy púpos burástya. Nem jelenthet különösebb problémát. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 3 ubuk tüske. Több lövedéked átfúrja a púpos burástya farkát. (3 támadással 24 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Vashegyű lándzsával teljesen átdöföd a púpos burástya bal lábát. (1 támadással 32 életpontot sebezve.) A púpos burástya csáprágói a közeledben csápolnak, de eredménytelenül. A púpos burástya melléd csap a farkával! A púpos burástya összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 270 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 56, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy smirglibokrot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Jóízűen falatozol. (-1 kaja.) [10 pontot használtál fel, van még 102.]

kt 29 5 elkészíted a 29. tárgyat (5 darabot)
Begyűjtöttél 5 smirglilevelet. [5 pontot használtál fel, van még 97.]

kt 233 elkészíted a 233. tárgyat
Legyártottál 1 furulyát. [14 pontot használtál fel, van még 83.]

m 3 3 2 mozogsz délkeletre, délkeletre, keletre
[88,-72] A bozótos vidéket zöld síkság váltja fel. Elérkeztél Nimeron földje, és egyben az ismert világ keleti határához. Utad során felfedezel egy amniosz-fát. Egy kapkodó, fűben kotorászó ember nőre leszel figyelmes. Kérdésedre könnyes szemmel válaszolja, hogy családja megbetegedett és ő most gyógyfüveket próbál nekik keresni, bár még sohasem csinált ilyet. Ha segíteni akarsz a lányon és családján itt az alkalom, 25 TVP-ért (46. jellempróba). Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel délkeletre egy vaskohót. Északra nézve látsz egy Raia oltárt. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő.


(Továbbmész...) [89,-71] A síkság után kisebb hegyek következnek. Felfedeztél egy teljesen lerombolt világítótornyot. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy vaskohót. Találsz egy teljesen lerombolt oltárt. Látsz egy olvasztókemencét. Különleges érzékeid megállítanak: a közelben fém kell, hogy legyen!
(Feltételes ásás:) Kiásol egy nagy gödröt. Eredményes volt a munkád. Kiástál 2 rézdarabot! Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy Sheran oltárt. Keletre nézve látsz egy mély kutat. Délkeletre egy Raia oltár van. Délre egy vaskohó van. Délnyugatra egy Chara-din oltár van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy hegyi rák. (ld. enc.) Itt csata lesz.

Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Vashegyű lándzsával teljesen átszúrod a hegyi rák testét. (1 támadással 24 életpontot sebezve.) A hegyi rák ollója centiméterekre tőled záródik össze. A hegyi rák még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Felhasználva a bronzkardot, szereztél 1 rákpáncélt. (ld. enc.) 111 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 24, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Alaposan körülnézel a földön. Nem túl friss (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek délnyugatra. Jóízűen falatozol. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [90,-71] A hegyvidéket síkság váltja fel. Hirtelen elhallgatnak a qwargok állandó ciripelése. Vajon mi történhetett? Egyszercsak megmozdul alattad a talaj! Hmm, csak egy vérszomjas csüldő. Ettől nincs semmi félnivalód. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Megmarkolva a vashegyű lándzsát ellenfeledre rohansz. {CSTT:} Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a vérszomjas csüldő szőrtés kinövését. (3 támadással 89 életpontot sebezve.) Csápjaival a vérszomjas csüldő csapásokat mér a hasadra. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A vérszomjas csüldő összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. 577 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 89, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " Álljon e tábla 100 csata 13 DEMeztetés és 4 halott kalandozó emlékére. Tour-Mix. " Találsz egy mély kutat. Egy kis tavacskát látsz, amelybe egy patak ömlik. Feltöltöd a vizestömlőt. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy barátság szent tüzét. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Raia hívei emelték. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy Chara-din monolitját. Egy vén tazunkaróka botorkál előtted az úton. Már nincs ereje ennivalót szerezni. Ha meg akarod etetni, rajta - ehhez egy kajára van szükség, és 0 TVP-re (27. jellempróba).
(Feltételes mászás:) A kötelet egy erősebb bokorhoz kötöd a kút mellett, és erősen kapaszkodva leereszkedsz. Odalent félhomály van. Felkészülve egy esetleges támadásra, gyorsan körbenézel. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 mászás). Egyszercsak moccan valami a sarokban... Egy topránypolip!

Elszántan ellenfeledre rohansz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a topránypolip testét. (2 támadással 48 életpontot sebezve.) A topránypolip elhibázza az ütést csápjával. A topránypolip összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Felhasználva a bronzkardot, szereztél 3 kaját. 217 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 48, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Érdemes volt lejönni! A földön találsz 1 kis bőrpajzsot. Elhagyva a kutat, elcsomagolod a kötelet. A távcsővel lassan körülnézel. Messze északkeletre látsz egy Tharr oltárt. Keletre nézve látsz egy púdersziklát. Délkeletre egy rúnakő van. Délre egy Raia oltár van. Délnyugatra egy vaskohó van. Északra egy Sheran oltár van. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Nyomok után kutatsz, sikeresen! Kicsit régi (kb. 1 hetes) törpe nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 3 hetes árnymanó nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek. [52 pontot használtál fel, van még 31.]

h 233 10 használod a 233. tárgyat
Játszani kezdesz a furulyán. Hamis, hamis, hamis! Ezt még a te botfüled is érzékeli. Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (zene: 1. szint). (ld. enc.) [10 pontot használtál fel, van még 21.]

* 1. BP: szk 10 0 0 keresed a 10. szörnyet
Felkészülsz a terepgyakorlatra: táborozás után megpróbálsz keresni egy vadász tatut. Bár nem emlékszel, hogy ilyen tereptípuson találkoztál-e azzal a szörnnyel. [0 pontot használtál fel, van még 21.]

* 2. BP: h 337 0 0 használod a 337. tárgyat
Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [2 pontot használtál fel, van még 19.]
Szerencsére van még víz a kulacsodban. Csillapítod szomjadat. Kasztroplanáris energiáid a csordulásig töltődtek! EF-elésed újra a kezdetektől indul. Etetési idő! Megeteted a szörnyedet. 2 kaját fal föl a sullár. Túl fáradt vagy már, hogy tovább menj. Utolsó erőddel keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 19 pontod maradt, ebből a következő körre 19 pontot vihetsz át. Kapsz még 248 pontot. A következő körben tehát 267 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


KARDSZÁRNYÚ POCOK (152. SZÖRNY)
A kardszárnyú pocok nagytestű ragadozó, hosszú, rövid távú siklásra alkalmas kardszárnyakkal. Az alanori bölcsek szerint sötét, fekete mágikus rituális során hozták létre ezt az ölésre kiképzett, folyton a más élőlények vérére szomjazó szörnyet. A kardszárnyú pocok hihetetlenül fürge, ezért bármilyen fegyverrel is igen nehéz eltalálni. Emellett - talán mágikus örökségének köszönhetően - regenerálja a kapott sebeket. Általában fojtogató nyelvével szokott támadni, majd különlegesen éles kardszárnyaival közelebb tornászva magát, a szárnyak alatt rejtőző óriási, kitines borítású ollókkal próbálja ellenfelét felszabdalni.

HEGYI RÁK (61. SZÖRNY)
A gyenge napsütésben gyakran látni a sütkérező, hatalmasra nőtt hegyi rákokat a hegyoldalakon (ha valakinek elég jó a szeme ahhoz, hogy a szikláktól meg tudja különböztetni). A hegyi rákok általában békések, persze ha egy éhes drasmólyom vagy egy, a jó kis rákpáncélra apelláló kalandozó megtámadja őket, akkor... nos, elég jól meg tudják magukat védeni. A vastag kitinpáncél áttörésére az ütőfegyver a legalkalmasabb.

RÁKPÁNCÉL (97. TÁRGY)
Leválasztva a hegyi rák kemény páncélját, szomorúan tapasztalod, hogy húsa nem a megszokott, zamatos rákhús, hanem kesernyés stuff. No de sebaj, a páncél nagyon ellenállónak látszik.

ZENE
Végre egy szakértelem, amit nem a harcban hasznosíthatsz! Minden kalandozó jobban érzi magát, ha időnként előveheti kedvenc lantját vagy furulyáját, és játszhat rajta, ha bánat vagy öröm éri, vagy akkor is, ha esetleg csak mulatni akar. A zene szakértelmed akkor fejlődik, ha egy hangszeren játszol - ehhez a HASZNÁL: H <hangszer> <TVP> parancsot kell kiadnod. Kezdetben csak nagyon hamisan fogsz játszani, később egyre jobban. Amíg nincs kellő tapasztalatod a zenélésben, csak magadnak játszhatsz, hiszen nem találsz senkit, aki végighallgatna egy hamis nyekergést. Később, ha már több tapasztalatod lesz, kiállhatsz a nagyközönség elé, igazi bárdként.

KARAKTERLAP

Torgeist, egy szőke, hosszú hajú, szürke szemű ember férfi vagy. Körszakállad és rövid bajuszod van. Tharr hittérítője vagy. A Túlélők (#9172) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 107. fordulód.

Erő: 29 (31) Szint: 16 Merészség: 5/5 Magasság: 169 cm
IQ: 19 Támadás: 17 Agresszió: 5 Testsúly: 90 kg
Ügyesség: 23 Védekezés: 34 Menekülés: 30 % Életkor: 22/22 év
Egészség: 20 Életpont: 253/250 Jellem: semleges (+2) Tul. pont: 0
Szerencse: 18 (20) Varázspont: 120/98 Pénz: 818 arany Kép. pont: 0
Tudatpont: 15/13
Eddig összesen 736 szörnyet (9 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 3 794 TP-t kaptál. Jelenleg 158 947 TP-d van. A következő szinthez még 21 053 TP szükséges. Trófeáid: varkaudar bajnok, vark. nekromanta, kardszárnyú pocok.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 20/60 (+12%) vágófegyverek: 7/38 ütőfegyverek: 11/58
lőfegyverek: 15/51 (+6%) dobófegyverek: 2/89

Feltételes fegyverváltás: vashegyű lándzsa (#182) << vasalt bunkó (#181) << rövid kard (#171)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -3.); nyílvessző (#108) (4 -5.); ubuk tüske (#131) (6 .); mérgezett tüske (#23) (7 -10.); vashegyű nyíl (#176) (11 .); bronzhegyű nyíl (#94) (12 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
90,44 mezőn táborozol

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 104 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 6/31 2. nyomkövetés: 22/55 (+39%) 3. mászás: 9/1 (+3%)
4. csapdakészítés: 10/96 (+5%) 5. csapdaészlelés: 6/14 6. gyógyítás: 13/39
7. titkosírás: 2/21 8. felderítés: 4/39 9. szörnyidomítás: 6/42
10. teológia: 6/21 (+12%) 11. zene: 1/10 (+110%) 12. szörnyismeret: 6/67
13. zárnyitás: 1/6 14. vadászat: 5/88 (+44%) 15. bányászat: 15/93 (+16%)
16. csapatmunka: 1/15

FELTÉTELES PARANCSOK (még 47 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
ásol max. 72 TVP-ért
elfogod ragyás burástyát (#111) fedett veremmel (#219)
mászol max. 40 TVP-ért
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 4, max: 50)
sörényes ubuk (#89), piromenyét (#99), vadász tatu (#10), szintszívó (#96) (csak egyszer)
Barátságosság (aktív: 2, max: 50)
semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
tüskepajzs (#30, 4 VP)
Papi varázslataid
vámpirizáció (#1, 8 VP, 5 TVP) gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP)
erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)
vak őrület (#18, 3 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP)
tündérfény (#25, 1 VP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP) csupasz izom (#28, 10 VP, 5 TVP)
óriáserő (#53, 24 VP, 5 TVP) puha ütés (#60, 18 VP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
erőpajzs I (#12) tulajdonságpajzs (#26)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
sullár (#101) (hátas: 9 lépés/kör; +3 védettség;) státusz: éhes

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Nemcsak az egy erős ellenféllel szembeni hősies harc, hanem a sok gyengével szembeni kitartás is fontos. Ennek gyakorlásaképp ölj hét vadász tatut! (számláló: 5)
2.) Áldozz fel oltáromnál egy élő ragyás burástyát.
3.) Szerezd meg és mutasd be Tharr Keresztjét!

HŐSTETTEID
A quwarg rajzásban leölt quwargjaid: 3 felderítő, 4 szabotőr, 7 harcos, 7 királynő, 3 élőholt.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
energia-csapolás (167)
beszéd állatokkal (171)
tudati őrjárat (183)
kasztrop.kitágulás (197)
csonttörés (219)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
düh (289)
fegyvermester (302)
pszionikus védelem (307)
kétkezes harc (338)
az ősök hite (362)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
túlélő életmód (429)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
pszi regeneráció II (524) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
mentális roncsolás (531) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati kontaktus II (538) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
elmerombolás (545) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
elmemester (552) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudatáthelyezés (559) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 437 TU szükséges.)

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Szúrófegyverek
1 ezüsthegyű lándzsa (#324) 1 orgyilkos tőr (#225) 1 * vashegyű lándzsa (#182)
Vágófegyverek
1 bronzkard (#2083) 2 kőkés (#6) 1 rövid kard (#171)
Ütőfegyverek
1 göcsörtös bunkó (#123) 1 kőkalapács (#13)
Lőfegyverek
1 fúvócső (#20) 1 * hosszú íj (#111)
Lövedékek
1 ezüsthegyű nyíl (#323) 1 mérgezett vasnyíl (#187) 2 ubuk tüske (#131)
Pajzsok
1 kis bőrpajzs (#45) 1 * nagy vaspajzs (#161)
Páncélok
1 * láncing (#222)
Sisakok
1 * vassisak (#160)
Köpenyek
1 rejtőköpeny (#277)
Kesztyűk
1 mászókarom (#78) 1 * szürke bőrkesztyű (#271) 1 tankány karom (#237)
Csizmák
1 * bakkura csizma (#96)
Fülbevalók (max. felvehető: 2, felvéve: 0)
4 borostyán függő (#162) 1 saválló fülbevaló (#1552)
Nyakláncok (max. felvehető: 2, felvéve: 0+1)
1 ametiszt medál (#275) 1 aranylánc (#191) 1 denevér szimbólum (#140)
1 ezüst nyaklánc (#117) 1 * két kard szimbólum (#144) 2 trófea nyaklánc (#196)
Karkötők/karvédők (max. felvehető: 2, felvéve: 0)
1 arany karperec (#194) 2 ezüst karkötő (#158)
Gyűrűk (max. felvehető: 2, felvéve: 1+1)
1 aranygyűrű (#193) 2 ezüst gyűrű (#180) 1 * koponya gyűrű (#1733)
1 * smaragd védőgyűrű (#223)
Löttyök és porok, tartóstul
4 aranyló ugarhéj (#100) [bennük 40 csepp tinta (#101), fér még: 0]
3 fűszertartó (#210) [üres, kapacitás: 15]
1 huhogó bibe (#332) [benne 4 csepp rákfatty váladék (#333), fér még: 8]
2 kavadu iszák (#25) [bennük 20 csepp gyenge méreg (#26), fér még: 0]
3 sullár hólyag (#168) [bennük 29 csepp spiritusz (#170), fér még: 31]
6 uzbány csőr (#169) [bennük 41 csepp ugh méreg (#166), fér még: 31]
5 vizestömlő (#3) [bennük 97 korty víz (#27), fér még: 3]
1 zöld üveg (#82) [benne 20 csepp ragasztó (#83), fér még: 0]
Eszközök, használati tárgyak
4 aranypikkely (#415) 2 ásó (#34) 4 bronzkulcs (#76)
4 csontkulcs (#74) 4 + deus ex machina (#1) 1 dobóháló (#221)
1 ezüst kulcs (#184) 1 fáklya (#36) 1 furulya (#233)
1 hebrencs csapda (#147) 12 kaja (#2) 1 kis vaskulcs (#40)
1 kötél (#92) 1 mászókampó (#165) 1 nagy bronzkulcs (#185)
1 olló (#335) 1 ork csodaszer (#1228) 1 + piranha zsákvédő (#337)
5 rézkulcs (#75) 1 távcső (#42) 1 tüskecsapda (#242)
3 vaskulcs (#183)
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
1 acélpengőke (#231) 1 alligátorbőr (#661) 1 alligátorfog (#663)
1 csuklyavirág (#133) 1 darázsszárny (#652) 2 dorony tüdő (#212)
21 drótszőr (#37) 1 elkarog szőr (#665) 3 fabontó (#106)
2 fekete gyöngy (#99) 1 grifftojás (#179) 4 gyöngymangó (#135)
1 hebrencs állkapocs (#130) 1 ilkin érc (#232) 3 kaktusztüske (#114)
1 kavadu lebeny (#24) 1 királygyík bőr (#44) 23 madártoll (#112)
3 magszim bél (#103) 6 mákrózsa virág (#56) 3 manifeszt.nyúlvány (#214)
1 mocsári penke (#148) 1 Morgan kristálya (#659) 1 móri gyümölcs (#116)
6 óndarab (#85) 1 ormánygőte csont (#21) 15 pirkit (#153)
1 púderkő (#119) 1 purifikátor háj (#269) 1 rákpáncél (#97)
3 remák szív (#264) 10 rézdarab (#70) 9 sallank karom (#128)
1 sámán erszény (#650) 4 smirglilevél (#29) 9 sünmedve tüske (#14)
1 szuperkötél (#209) 9 tigroszlán fog (#63) 3 trikornis szarv (#198)
10 vasérc (#152) 3 xirnox szív (#213)

Összsúly: 71.76 kg Megterheltség: 99%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 36 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 acélpengőke (#231) 9 álompor (#396) 1 bot (#4)
1 csontszablya (#64) 4 ezüstdarab (#326) 1 ormánygőte csont (#21)
6 ubuk tüske (#131) 1 vadász tatu bőr (#15)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 ezüsthegyű lándzsa (#324) 1 furulya (#233) 12 kaja (#2)
1 kis bőrpajzs (#45) 1 rákpáncél (#97) 2 rézdarab (#70)
5 sallank karom (#128) 4 smirglilevél (#29) 14 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

86 87 88 89 90 91 92 93 94
-74
-73
-72
-71
-70
-69
-68
(87,-73) púpos burástya (#92), smirglibokor (#31, belőle készíthető: #29)
(88,-73) cirkuszi fősátor (#715), Raia oltár, gyilkos sallank (#85)
(88,-72) amniosz-fa (#202, belőle készíthető: #203), 46. jellempróba
(89,-73) amniosz-fa (#202, belőle készíthető: #203), 26. jellempróba, vérszomjas csüldő (#114)
(89,-71) világítótorony (#156), vaskohó (#155), oltár, olvasztókemence (#86), érclelőhely, hegyi rák (#61)
(90,-72) törpemammut (#115), 22. jellempróba, Sheran oltár
(90,-71) vérszomjas csüldő (#114), a 48. labirintus bejárata, mély kút (#93), tavacska, barátság szent tüze (#484), Raia oltár, Chara-din monolitja (#534), 27. jellempróba, topránypolip (#86)
(91,-71) kardszárnyú pocok (#152), púderszikla (#118, belőle készíthető: #119), vaskohó (#155), oltár, 37. jellempróba
(92,-70) gyilkos tetű (#116), Elenios oltár, 49. jellempróba, vaskohó (#155)

Üzenet küldése a karakternek