9. forduló, 11. forduló, Qwutzecahtirru összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2017. júl. 24. 7h:29'
EZ A 10. FORDULÓD
Ez a forduló 31 zsetonba került.
INGYENES KIPRÓBÁLÁS!
(Az első 10 forduló ingyenes!)

QWUTZECAHTIRRU KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [31,7] koordinátán. Felébredsz. Mintha halált hozna a baljós szél a messzeségből. Kézbe veszed távcsövedet és körülnézel. Irtózatos csata látványa bontakozik ki előtted. Chara-din híveit látod, ahogy fejvesztetten menekülnek valami elől... Aztán meglátod a sereget: emberek, elfek, törpék... és földelemek nyomulnak előre. A káosz avatárjai sorra hullanak el a harc közben, az oltárok hatalmas robbanás közepette válnak a földdel egyenlővé, a mana-fókuszáló monolitokat elementálok zúzzák porrá, s helyükbe újak emelkednek a meghasadt föld alól, az izzó magmából. Ahogy kinyitod a szemed, az álomkép szertefoszlik.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+8 életerő.)

f 51 kísérletezel az 51. tárggyal
Csendet parancsolva a közelben izgatottan kibicelő vikócmajmoknak, dolgozni kezdesz egy új tárgy kifejlesztésén. Hosszú idő telik el... Brávó! Feltaláltad, hogy hogyan csinálhatsz szöges páncélt. (ld. enc.) 75 tapasztalati pontot kaptál. [5 pontot használtál fel, van még 140.]

fse 10 felt. segítség 10 pontért
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 140.]

le 51 leveszed/lerakod az 51. tárgyat
Lecsatolod a bőrpáncélt. [0 pontot használtál fel, van még 140.]

kt 65 elkészíted a 65. tárgyat
Legyártottál 1 szöges páncélt. [24 pontot használtál fel, van még 116.]

kf 65 51 kézbeveszed/felveszed a 65. tárgyat az 51. tárggyal
Magadra öltöd a szöges páncélt. [0 pontot használtál fel, van még 116.]
Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. [0 pontot használtál fel, van még 116.]

kf 20 22 kézbeveszed/felveszed a 20. tárgyat a 22. tárggyal
Elrakod a parittyát, majd előkészíted a fúvócsövet.
Lövedékként tüskét fogsz használni. [0 pontot használtál fel, van még 116.]

flh 1 22 1 felt. lőfegyver haszn. 1 a 22. tárggyal (1 darabot)
Ok, FLH 1 22 1 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 116.]

m 8 7 7 mozogsz északra, északnyugatra, északnyugatra
[31,6] Továbbgyalogolsz a homokos fövenyen. Délről a tenger végtelenje kéklik. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Profizmusodnak hála azonnal észreveszed a szörnyet a buckák mögött. Bekúszol egy rozzant bokor alá, reménykedve, hogy a szörny nem vesz észre. A gyors menekülés után, egy óvatos pillantást vetsz az ellenfeled felé. Amint meglátod, rögtön rájössz, hogy ez egy csontlepke. Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz.


(Továbbmész...) [30,5] A tengerpartot füves síkság váltja fel. A tenger illatát hozza feléd a szél. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy rájanyék. (ld. enc.) Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a fúvócsővel beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 1 tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a rájanyék hártyás szárnyát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Marokra fogva a csontszuronyt ellenfeledre rontasz. Csontszuronnyal több döféssel felnyársalod a rájanyék hártyás szárnyát. (2 támadással 8 életpontot sebezve.) A rájanyék farka végigsúrolja a bal karodat. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A csípéssel együtt bénító mérget is kaptál. (-4 támadás.) A rájanyék többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal tökéletesen perforálod a rájanyék tüskés farkát. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) A rájanyék farkával meglegyinti a válladat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A rájanyék csapásokat oszt a bal karodra karmaival. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Ellenfeled meggondolta a dolgot, inkább menekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg.
{Csatastatisztika; sebzés: 21, sebződés: 15, gyógyulás: 0, összesen: -15 ÉP}

Eszel valamit. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [29,4] Dombos terepre érkeztél. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy homokvarány. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Csontszuronnyal nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a homokvarány jobb első lábát. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) A homokvarány karma a fejed mellett suhan el! A homokvarány szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 varányszemet. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 11, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. [30 pontot használtál fel, van még 86.]

m 7 mozogsz északnyugatra
[28,3] Elmarad a göröngyös terep, sűrű bozótos váltja fel. Egy színváltó pille libben el az orrod előtt, de mire utánafordulsz, már el is tűnt. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Ráismersz a lényre. Egy sebesült sünmedve. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a fúvócsővel. Elrepül 1 tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a sünmedve testét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a csontszuronyt ellenfeledre rontasz. Csontszuronnyal felnyársalod a sünmedve testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Mielőtt észbe kapnál, a sünmedve megsorozza az oldaladat és a hasadat mancsával. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A sünmedve fogai végigkarcolják a jobb combodat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A sünmedve összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 5 sünmedve tüskét. 26 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 8, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.) [10 pontot használtál fel, van még 76.]

kt 22 6 elkészíted a 22. tárgyat (6 darabot)
Begyűjtöttél 6 tüskét. [6 pontot használtál fel, van még 70.]

e 10 élelemszerzés 10 pontért
Kutatásodat siker koronázza, két savanyú vadnarancs képében. (+1 kaja.) [10 pontot használtál fel, van még 60.]

se 15 segítesz: 15
Nincs itt olyan szituáció, amiben segíteni akarsz. [0 pontot használtál fel, van még 60.]

m 1 1 2 mozogsz északkeletre, északkeletre, keletre
[29,2] Vége a bozótosnak. Az új terep dombvidék. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy homokvarány került az utadba. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Marokra fogva a csontszuronyt ellenfeledre rohansz. Csontszuronnyal teljesen átszúrod a homokvarány jobb oldalát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Karmaival a homokvarány megpróbálja felszakítani a bőrödet, de sikertelenül. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 varányszemet. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 9, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}


(Továbbmész...) [30,1] Még mindig dombos terepen vagy. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. A feléd közeledő királygyík mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 1 tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a királygyík bal hátsó lábát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Csontszuronnyal teljesen átszúrod a királygyík jobb oldalát. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Válladon apró sebet ejt a szörny nyelvével. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A királygyík összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 királygyík bőrt. 17 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 lőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 18, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Jóízűen falatozol. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [31,1] A buckák mögötted maradnak, síkságon vagy. Egyszercsak megpillantasz egy mély üreget. Ahogy közeledsz, a fekete lukból segélykérő kiáltásokat hallasz. A csapdába egy törpe esett bele, és nem tud kimászni! Ahhoz, hogy segíteni tudj a szerencsétlenen, egy kötélre van szükséged, és 10 TVP-re (1. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Ráismersz a lényre. Egy legyengült kaszabolósáska. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

A közelharc előtt még megeresztesz a fúvócsővel néhány lövedéket. Elrepül 1 tüske. Nem találtad el. Meglengetve a csontszuronyt ellenfeledre támadsz. Fürge ellenfeled elegánsan elkerülte támadásodat. A kaszabolósáska fegyverével több sebet ejt a jobb válladon és karodon. (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal nagy lendületekkel át- meg átszúrod a kaszabolósáska mandibuláját. (2 támadással 12 életpontot sebezve.) Jobbra-balra szökkenve osztja a kaszabolósáska nehezen védhető csapásait. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A kaszabolósáska most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 mandibulapengét. 51 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 12, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Egy woor-antilop közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a fúvócsővel beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi a woor-antilop testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Megmarkolva a csontszuronyt ellenfeledre támadsz. Csontszuronnyal több döféssel felnyársalod a woor-antilop testét. (2 támadással 19 életpontot sebezve.) Húsodat át- meg átjárja a woor-antilop szarva. (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 antilopbőrt. 36 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 21, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

[30 pontot használtál fel, van még 30.]

kt 119 elkészíted a 119. tárgyat
Nagyon sajnálom, de még nem tudod, hogyan kell azt a tárgyat elkészíteni. [0 pontot használtál fel, van még 30.]
Előveszed a kulacsodat, és csillapítod szomjadat. Elmúlt a bénító méreg hatása (támadásod újra a régi). Lestrapálva a nap eseményeitől, egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (+1 max. életerő.) Figyelmeztetés: A megterheltséged meghaladja a 75%-ot. Amennyiben ez 100% fölé megy, a mozgásod 20%-kal többe fog kerülni (alapesetben 10 helyett 12 pontba, barlangokban 5 helyett 6 pontba). Ha a 150%-ot is meghaladja, a mozgásod 50%-kal több pontba fog kerülni, ezenkívül lesz -4 támadásod harcban. 200% fölött a mozgás kétszer annyi pontba kerül, -8 támadásod van, és kör végén automatikusan eldobálod a súlyfelesleget (kezdve azokkal a tárgyakkal, amelyek kevésbé értékesek, és több van belőlük). A teherbírásod az erő függvénye.
Gratulálok, a következő szintbe léptél! A minősítésed mostantól biztató túlélő-jelölt helyett bátor vándor. Ennek eredményeképp, karaktered a következő fejlődést tapasztalja: +5 max. életerő, +1 támadás, eloszthatsz 1 tulajdonság-pontot, és 1 képesség-pontot.
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 146 pontot. A következő körben tehát 176 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


SZÖGES PÁNCÉL (65. TÁRGY)
A bőrpáncélba sünmedve tüskéket szúrva, egy sokkal kevésbé támadható, védettebb felületet hozhatsz létre. A szöges páncél elkészítéséhez 16 darab sünmedve tüske, egy bőrpáncél, és 24 pont szükséges. Négyet ad a védettségedhez.

RÁJANYÉK (58. SZÖRNY)
Amikor egy sötét árnyék sötétíti el a napot, könnyen előfordulhat, hogy egy lecsapni készülő rájanyéket pillantasz meg (huh, nem egy sárkány...). A rájanyék állítólag a kontinensen oly gyakori wyvern rokona. Bőrszárnyú, hosszú, tüskés farkú gyíkszerű lény, igen éles karmokkal. A karmoknál azonban sokkal nagyobb veszélyt jelent a bénító mérget hordozó faroktüske. A rájanyék leginkább sík vidékeken vadászik. Egyik kedvenc eledele az óriás patkány.

KARAKTERLAP

Qwutzecahtirru, egy barna, copfos hajú, csillogó szemű, hosszú szakállas gnóm férfi vagy. A bőröd világosabb az átlagosnál. Ez a 10. fordulód.

Erő: 7 Szint: 6 Merészség: 4/4 Magasság: 123 cm
IQ: 19 Támadás: 5 Agresszió: 3 Testsúly: 46 kg
Ügyesség: 12 Védekezés: 4 Menekülés: 30 % Életkor: 81/81 év
Egészség: 12 Életpont: 93/63 Jellem: semleges (+12) Tul. pont: 5
Szerencse: 14 Varázspont: 0/0 Pénz: 0 arany Kép. pont: 5
Eddig összesen 48 szörnyet (6 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 215 TP-t kaptál. Jelenleg 1 114 TP-d van. A következő szinthez még 886 TP szükséges. Trófeád: goldugar.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 5 ütőfegyverek: 1 lőfegyverek: 5 (+1)

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); tüske (#22) max. 1 db (1 -);
31,117 mezőn táborozol

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 815 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 4 2. nyomkövetés: 1 3. gyógyítás: 4
4. vadászat: 1

FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet)
segítesz max. 10 TVP-ért
Barátságosság (aktív: 1, max: 50)
csontlepke (#746)

Összsúly: 21.38 kg Megterheltség: 89%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 126 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 bőrpáncél (#51) 2 kaja (#2) 11 sünmedve tüske (#14)
2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 antilopbőr (#48) 1 királygyík bőr (#44) 2 mandibulapenge (#125)
1 szöges páncél (#65) 1 tüske (#22) 4 varányszem (#30)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

27 28 29 30 31 32
0
1
2
3
4
5
6
7
8
(28,3) sünmedve (#33)
(29,2) homokvarány (#16)
(29,4) homokvarány (#16)
(30,1) királygyík (#26)
(30,5) rájanyék (#58)
(31,1) 1. jellempróba, kaszabolósáska (#83), woor-antilop (#31)
(31,6) csontlepke (#746)

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA


Qwutzecahtirru 10. fordulója
Ez a referencialista tartalmazza azoknak a szörnyeknek, tárgyaknak és parancsoknak a listáját, amelyeket mostanáig megismertél. Minden tizedik fordulóban kapsz egy ilyet. SZÖRNYEK: Ezek azok a szörnyek, amelyekről kaptál E.F.-et, tehát megtámadhatod őket. TÁRGYAK: Ezek azok a tárgyak, amelyekről tudod, hogyan kell elkészíteni, és/vagy E.F.-et kaptál róluk. UTASÍTÁSOK: Ez csak egy kis emlékeztető, segítség ahhoz, hogy tudjad, milyen parancsokból állíthatod össze a fordulódat, és hogyan kell ezeket használni. A szögletes zárójelben írt paramétereket nem kötelező kiírni.

Szörnyek

vadász tatu (#10) lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14)
démontetű (#15) homokvarány (#16) bolhakutya (#17) ormánygőte (#18) kavadu (#19)
mérges pók (#20) drótszőrű pincsi (#22) királygyík (#26) gyilkos mókus (#29) surranó kígyó (#30)
woor-antilop (#31) sünmedve (#33) lebegő gomba (#39) bo-skorpió (#54) gátvakond (#57)
rájanyék (#58) goldugar (#65) gitonga (#76) spagulár (#82) kaszabolósáska (#83)
bíborgörény (#84) csontlepke (#746) csodabogár (#755)

Tárgyak

kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) bunkó (#5) kőkés (#6)
kőhegyű lándzsa (#7) csontkés (#11) csontszurony (#12) sünmedve tüske (#14) vadász tatu bőr (#15)
bordacsont (#16) szögletes kő (#17) parittya (#18) kerek kő (#19) fúvócső (#20)
ormánygőte csont (#21) tüske (#22) víz (#27) ököl (#28) smirglilevél (#29)
varányszem (#30) smirglibokor (#31) tűzbokor (#35) fáklya (#36) drótszőr (#37)
gumifa (#38) tükör (#43) királygyík bőr (#44) krómkaktusz (#46) surranó kígyó bőr (#47)
antilopbőr (#48) bőrpáncél (#51) mákrózsa bokor (#55) mákrózsa virág (#56) szöges páncél (#65)
szárnyas hernyó (#69) rát-fa (#77) olvasztókemence (#86) mély kút (#93) aranyló ugarhéj (#100)
madártoll (#112) xantusz-kaktusz (#113) kaktusztüske (#114) móricserje (#115) móri gyümölcs (#116)
mandibulapenge (#125) oltár (#146) szekérkaraván (#1215) megbűvölt utazóláda (#1218)

Parancsok

A     tárgy       kalandozó   darab             -  tárgy átadása
BA    élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  barátságosság
BE    [épület]                                  5  belépés épületbe/lab.-ba
D     tárgy                                     -  tárgy eldobása
D     tárgy       darab       hova              6  tárgy elrejtése
É     TVP                                    1-40  élelemszerzés
ÉP    épület      TVP                         TVP  építkezés
EXT                                             -  játékhét visszadátumozási kérelem
F     tárgy                                    10  kísérletezés, feltalálás
FGY   életerő%    TVP         [hányszor]      TVP  feltételes gyógyítás
FLH   szint       fegyver     [darab]           -  felt. lőfegyver használat
FSE   TVP                                     TVP  feltételes segítség
FU    kalandozó                               (5)  feltételes udvarlás
FV    tárgy       darab       honnan            4  felvesz elrejtett tárgyat
GO    próbaszám                                10  jellempróba-gonoszság
GY    TVP                                    1-40  gyógyítás
GYJ   [tárgy]     [megterh]   [érték]           -  gyűjtés szelekció
GYK   fegyver     TVP                        1-50  gyakorlás fegyverrel
H     tárgy                                     ?  használja a tárgyat
IN    kalandozó   élőlény     tárgy             -  információ átadás
K,FK  faj         lépésszám   irány            10  követi a megadott fajt
KF    tárgy       [1-2]                         -  felvesz/felölt/kézbevesz
KF    tárgy       3-4                           -  őriz a tolvajok ellen
KF    lőfegyver   [lövedék]                     -  bekészíti a lőfegyvert
KNO   képesség    [hányszor]                    -  képesség növelése
KT    tárgy       [darab]                       ?  készít/begyűjt
KUT   TVP                                    1-50  átkutatja a terepet
L,FL  kalandozó   [tárgy]                       5  lopás kalandozótól
LE    tárgy                                     -  letesz/elrak
LM    pont        [pont]      [pont]         5+OV  labirintusban való mozgás
M     irány       [irány]     [irány]          10  adott irányba mozgás
SE    próbaszám                                 ?  jellempróba-segítség
T,FT  élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  élőlény megtámadása
TF    tulajd.     TVP                         TVP  tulajdonság fejlesztése
TNO   tulajdonság [hányszor]                    -  tulajdonság növelése
VI    merészség   agresszió   menekülés%        -  viselkedés
VIK   merészség                                 -  merészség kalandozókra

Üzenet küldése a karakternek