40. forduló, Mageo összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2023. szept. 13. 22h:02'
EZ A 1. FORDULÓD
EZ A 1. FORDULÓD
INGYENES KIPRÓBÁLÁS!
(Az első 10 forduló ingyenes!)

MAGEO KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [7,3] koordinátán. Természetes, hogy eközben nem történt semmi.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+13 életerő.)

vi 5 5 20 viselkedésed: 5 5 20
Mostantól normális mennyiségű rizikót vállalsz, legfeljebb a veled egyforma erős szörnyekkel küzdesz meg. Merészségi szinted ettől kezdve 5. Csak az azonos jelleműekkel vagy barátságos. A szörnyeket és az ellentétes jelleműeket megtámadod. Barátsági szinted mostantól 5. Ha életerőd az eredeti érték 30 százaléka alá esik, elmenekülsz a harcból. [0 pontot használtál fel, van még 116.]

fgy 30 40 felt. gyógyítás 30 40
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 116.]

m 3 mozogsz délkeletre
[8,4] Kaptatók és lejtők váltják fel a sík terepet: dombvidék. Felfigyelsz egy különösen éles kődarabra. (ld. enc.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy homokvarány közeledik. (ld. enc.) No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Meglengetve a botot a másikra támadsz. Bottal gyilkos csapást mérve bezúzod a homokvarány jobb karját. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A homokvarány karmai megsebesítik a bal kezedet. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 4, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Kifosztod egy törpemarabu fészkét. A zsákmány: két zöld tojás. (+1 kaja.) [10 pontot használtál fel, van még 106.]

kt 6 2 elkészíted a 6. tárgyat (2 darabot)
Begyűjtöttél 2 kőkést. [6 pontot használtál fel, van még 100.]

m 4 2 mozogsz délre, keletre
[8,5] A dombvidék után ismét sík terepen vagy. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy szomorúfűz. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Egy rambó bogár közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Megmarkolva a botot a másikra támadsz. Bottal iszonyatosan megcsapod a rambó bogár bal hátsó lábát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A rambó bogár csáprágója kisebb sebet ejt a bal kezeden. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Bottal gyilkos csapást mérve bezúzod a rambó bogár kitinpáncélját. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A rambó bogár megcsípi a jobb combodat. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 7, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

Felfedeztél egy tűzbokrot.
Találkozol egy hosszú, szőke hajú, zöld szemű elf nővel. Jobb kezében egy csontszuronyt, vállán íjat látsz. Kék köpenyt visel. Mosolyogva üdvözöl.
- Hello! A nevem Quilshela. - beszéd közben végigmustrál Téged. Nem sokan úszták meg a kontinens lakói közül a pusztító tüzet. Erre röviden elmeséled neki történetedet. A tündérleány megértően bólint. - Nos, valóban nehéz lehetett a túlélés. Itt, a félszigeten szerencsére van bőven ennivaló, némi ügyességgel tudsz magadnak megfelelő felszerelést szerezni. Javaslom, hogy haladj kelet felé, mert arra több az erdő, az élelem, kisebb városokat is fogsz találni. Vigyázz azonban, mert a vadonban él néhány nagyon veszélyes szörny. És óvakodj a sötétség szolgáitól! Innét nem messze lakik egy varázsló, ha meg akarod találni, menj keletre 21, délre 18 mérföldet. Valószínűleg többet fog tudni segíteni neked, mint én. Az én feladatom az, hogy járőrözzem a nyugati határvidéket, és tájékoztassam a mágusokat, ha valami csúf dolog érkezne nyugat felől. Láthatóan nem Rád gondoltak - mosolyog rád. Aztán barátságosan búcsút int, és fürge lépésekkel továbbmegy nyugat felé.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [9,5] A sík vidéket bozótos váltja fel. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Egy lila brekk nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Megmarkolva a botot a másikra rohansz. Bottal gyilkos csapást mérve bezúzod a lila brekk testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A lila brekk belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 kaját. 4 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 3, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Előtted csörgedezik egy kis patak, amely északkeletről folyik délnyugatra. Teleiszod magad a hűsítően hideg, tiszta vízzel. Ivás után megtöltöd a vizestömlőt is. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. [20 pontot használtál fel, van még 80.]

kt 4 1 elkészíted a 4. tárgyat (1 darabot)
Begyűjtöttél 1 botot. [8 pontot használtál fel, van még 72.]

f 6 kísérletezel a 6. tárggyal
Farigcsálsz, illesztgetsz, kísérletezel, hátha lesz valami használható eredmény. Vadul gondolkozol... Ez az, maestro! Kitaláltad, hogyan csinálhatsz kőhegyű lándzsát. (ld. enc.) 4 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 62.]

kt 7 elkészíted a 7. tárgyat
Legyártottál 1 kőhegyű lándzsát. [12 pontot használtál fel, van még 50.]

kf 7 1 kézbeveszed/felveszed a 7. tárgyat a jobb kezedbe
Elrakod a botot, majd a jobb kezedbe veszed a kőhegyű lándzsát. [0 pontot használtál fel, van még 50.]

m 4 4 mozogsz délre, délre
[9,6] A bozótos terep dombvidékbe megy át. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy homokvarány közeledik. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Elszántan ellenfeledre ugrasz. Kőhegyű lándzsával nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a homokvarány testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 varányszemet. (ld. enc.) 5 tapasztalati pontot kaptál. Egy új harcmodor távlatai nyílnak meg előtted (szúrófegyver: 1. szint).
{Csatastatisztika; sebzés: 7, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Eszel valamit. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [9,7] A dombságot elhagyod, bozótos terepen vagy. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Ráismersz a lényre. Egy gonyolék. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Kőhegyű lándzsával teljesen átszúrod a gonyolék guvadt szemét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A gonyolék nyelvét kilökve, kisebb sebet ejt bal kezeden. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 4, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Oldalt pillantva, meglátsz egy smirglibokrot. (ld. enc.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. [20 pontot használtál fel, van még 30.]

kt 29 4 elkészíted a 29. tárgyat (4 darabot)
Begyűjtöttél 4 smirglilevelet. [4 pontot használtál fel, van még 26.]

m 3 mozogsz délkeletre
[10,8] A bozótos terep dombvidékbe megy át. Találsz egy krómkaktuszt. (ld. enc.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy homokvarány. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Meglengetve a kőhegyű lándzsát a másikra rohansz. Támadásodat elkerülte ellenfeled. Karmával néhányszor a homokvarány megcsapja a fejedet. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Kőhegyű lándzsával nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a homokvarány jobb karját. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A homokvarány többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a homokvarány száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 varányszemet. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 6, sebződés: 13, gyógyulás: 0, összesen: -13 ÉP}

Körbevizsgálódsz. Friss kobudera nyomok vezetnek délkeletre. Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.) [10 pontot használtál fel, van még 16.]

kt 43 elkészíted a 43. tárgyat
Begyűjtöttél 1 tükröt. [5 pontot használtál fel, van még 11.]

m 2 2 mozogsz keletre, keletre
[11,8] A dombvidék után ismét sík terepen vagy. Egy színváltó pille libben el az orrod előtt, de mire utánafordulsz, már el is tűnt. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy gumifát. (ld. enc.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.


(Továbbmész...)
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [10 pontot használtál fel, van még 1.]

kt 56 elkészíted az 56. tárgyat
Nagyon sajnálom, de még nem tudod, hogyan kell azt a tárgyat elkészíteni. [0 pontot használtál fel, van még 1.]

m 2 mozogsz keletre
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 1.]

kt 36 elkészíted a 36. tárgyat
Itt nincs tűzbokor, pedig elengedhetetlenül szükséges lenne ahhoz, hogy fáklyát készíthess/gyűjthess.
[0 pontot használtál fel, van még 1.]
Alaposan elfáradva, találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. Betakaródzva, gyorsan álomba merülsz. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (+1 max. életerő.)
Gratulálok, a következő szintbe léptél! A minősítésed mostantól abszolút senki helyett kezdő zöldfülű. Ennek eredményeképp, karaktered a következő fejlődést tapasztalja: +4 max. életerő, +1 támadás, eloszthatsz 1 tulajdonság-pontot, és 1 képesség-pontot. A tulajdonság-pontokkal a fő tulajdonságaidat (erő, iq, stb.) növelheted meg, 1 ilyen pontért valamelyiket, eggyel. Ehhez a TNO parancsot kell kiadnod. Paraméterként add meg, hogy hányadik tulajdonságodat akarod növelni. Pl. TNO 3 megnöveli az ügyességedet eggyel. Hasonlóképpen tudod a képesség-pontokkal a már meglevő egyéb ismereteidet fejleszteni, a KNO paranccsal. A KNO paramétereként azt kell megadnod, hogy a saját listádon hányadik képességet akarod megnövelni. Pl. ha a gyógyítást akarod növelni, és a gyógyítás a listádon a 2. képesség, akkor KNO 2, ha a 3., akkor KNO 3. Mindkét parancsnak megadhatsz egy 2. paramétert is, ha esetleg egy képességre egyszerre több pontot akarsz rárakni. A harci ismeretek nem növelhetők a KNO paranccsal. Kifejlesztettél egy újabb alakváltó képességet. (ld. enc.)
Sejtéseid támadnak a harcban ejtett sebekről. (ld. enc.)
Ebben a körben 1 pontod maradt, ebből a következő körre 1 pontot vihetsz át. Kapsz még 121 pontot. A következő körben tehát 122 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


KŐKÉS (6. TÁRGY)
Dombos és hegyvidéken gyakran találni éles köveket. Egy kis pattintgatás, csiszolgatás, és máris egy hatékony kőkéshez jutottál. Kőkést a KT 6 paranccsal, 3 pontért lehet készíteni. Bár használhatod d4 sebzésű vágófegyverként, természetesen másra is alkalmas... Sok szörnynek a részeit ugyanis csak valamilyen éles fegyverrel lehet kinyerni. Ezért nem árt, ha MINDIG van nálad egy kőkés vagy valamilyen más éles fegyver. A kőkést (és más, kisebb fegyvereket) használhatod másodlagos, azaz balkezes fegyverként. Ha erre lehetőség van, az a fegyvernél mindig le lesz írva. Egy másik feltétele ennek az, hogy a fegyver-szakértelmed legalább 6. szinten legyen arra a fegyverre. Ha egy fegyvert bal kézben használsz, természetesen mindig kisebb hatásfokkal tudod használni, mint jobb kézből. Ahhoz, hogy egy fegyvert bal kézbe vegyél, a KF parancsot kell rá kiadnod olyankor, amikor van már valami a jobb kezedben. Persze, bármit a bal kezedbe vehetsz (így ezt biztosan nem fogják tőled ellopni), de nem tudod harcban használni. Megjegyzés: az öklöd (ökölvívás esetén) nem használható balkezes fegyverként.

HOMOKVARÁNY (16. SZÖRNY)
Ha a homokból nagy, üveges szemek gúvadnak rád, akkor az azt jelenti, hogy majdnem ráléptél egy homokvarányra. Ezek a lapos, terepszínű lények agresszív harcosok, de egy magadfajta kalandozónak nem jelenthetnek gondot.

KŐHEGYŰ LÁNDZSA (7. TÁRGY)
A kőhegyű lándzsa elsőrendű szúrófegyver, harcban és vadászatban is jól használható, sebzése 2d4+2. Elkészítése a KT 7 paranccsal történik, 12 pontért. Ennek persze feltétele, hogy legyen a birtokodban egy bot és egy kőkés.

VARÁNYSZEM (30. TÁRGY)
Kiszedheted a homokvarány különösen kemény, merev szemeit, ha sikerül agyoncsapnod.

SMIRGLIBOKOR (31. NÖVÉNY)
A bozótos terepen növő smirglibokor levelei különösen érdesek: egy ilyet leszedve, akár nagyon kemény felületeket is simára dörzsölhetsz. A levél gyűjtéséhez a KT 29 parancsot kell kiadnod, 1 pontért.

KRÓMKAKTUSZ (46. NÖVÉNY)
A természet egyik legfurcsább találmánya a krómkaktusz. Felülete nem zöld, hanem fémes csillogású, innét kapta nevét is. Az ó-bölcsek szerint nem a természet, hanem torz mágikus kísérletek szüleménye. Nos, ennek ellenére elég jól eléldegél a természetben. Ha van kőkésed, kivághatsz óvatosan egy téglalap alakú darabot a krómkaktusz sima, kemény bőréből. Ehhez a KT 43 parancsot kell kiadnod, 5 pontért. Így juthatsz TÜKÖRhöz. Férfiak számára a borotválkozáshoz, a nők számára rengeteg egyéb, jóval fontosabb tevékenységhez szükséges. Ezen kívül egyik alapvető komponense a szeksztánsnak.

GUMIFA (38. NÖVÉNY)
A gumifák kérgét, ha megvágják késsel, nyúlós, fehér folyadék folyik elő, amely levegőn megszilárdul. Valamire biztos jó lehet, csak nem nagyon tudod hogyan elhordani a ragadós trutyit. Lehet, hogy itt, a fánál kéne a nedvet felhasználni?

STRUCCLÁBAK (1. ALAKVÁLTÓ KÉPESSÉG)
Kísérletezéseidet, próbálkozásaidat, hogy felfedezd magadban az alakváltó képességeket, végre siker koronázza. Némi összpontosítással képes vagy elérni, hogy lábaid megnyúljanak egy kicsit, rugalmasabbak legyenek. így valamivel gyorsabban vagy képes mozogni. Ez azt jelenti, hogy a szabadban való mozgás (M) 1 ponttal kevesebbe kerül. A képességet mindig automatikusan használod. [Megjegyzés: az alakváltók majdnem minden szintlépésnél kapnak egy új képességet. Ez rengeteg előnyt biztosít számunkra. Az alakváltó fajnak azonban van néhány hátránya is, ami kevésbé nyilvánvaló: például egy kicsit lassabban fejlődnek fegyver és egyéb szakértelmeik (kivéve a gyógyítást, amely a többi fajénál gyorsabban fejlődik).]

HARCCAL KAPCSOLATOS ALAPFOGALMAK
Most, hogy az első csatáidat megvívtad, és láttad, hogyan zajlik a dolog élesben, nem árt néhány dolgot tisztázni. Minden fegyvernek van egy adott sebzése. Ezt általában valahogy így jelöljük: d6, vagy 2d4, vagy d3+2. Ezeket a következőképpen kell érteni: pl. a d6 sebzésű fegyver esetén a számítógép dob egy képzeletbeli, hatoldalú "kockával". Ennyi életpontot sebzett a fegyver (vagyis valahol 1 és 6 között). A d8 nyolcoldalú, a d12 tizenkétoldalú képzeletbeli "kockát" jelent. Ha ez előtt egy szám is van (pl. 3d4), akkor az azt jelenti, hogy többször dob a gép a kockával: a példa szerint 3-szor egy 1 és 4 közötti számot. Végezetül, ha az egész után van egy plusz, az azt jelenti, hogy a sebzéshez még ennyi hozzáadódik. Pl. d6+2 esetén ha a kockával 3-at dobunk, a sebzés összesen 5 lesz. Másik példa: egy 3d6+3 sebzésű fegyverrel 6 és 21 közötti sebzést lehet okozni (ugye stimmel?). Nyilván, a d6 sebzésű fegyvernél jobb a d6+2 sebzésű, és még jobb a 3d4 sebzésű. Ököllel alapállapotban d3 sebzést tudsz csak okozni, magas ökölvívás-szintű harcművészek ennek többszörösét. Ha egy szörnyet megsebzel valamennyire, de utána vagy ő, vagy Te elszaladsz, akkor visszatérhetsz újból megküzdeni vele. A labirintusok lakói a kalandozókhoz és a felszínen lakó szörnyekhez hasonlóan regenerálódnak, sokan közülük teljes egészségüket visszanyerik, mire újból visszatérsz megküzdeni velük. Elképzelhető tehát, hogy egy szörnyet 2-3 nekifutásra fogsz tudni legyőzni. Ha ennyiből sem sikerül, jobb, ha feladod a dolgot: mielőtt újra próbálkozol, nem árt, ha gyűjtesz még némi tapasztalatot és/vagy jobb fegyvert. Elképzelhető, hogy kevesebbet sebzel a fegyvereddel a lehetséges minimumnál, ugyanis az ellenfél védekezése csökkenti a sebzést. Ahhoz, hogy a további ismereteket szerezhess a harcról, több fegyvertípus használatát is meg kell tanulnod.

KARAKTERLAP

Mageo, egy ezüsthajú, csillogó szemű alakváltó férfi vagy. Ez az 1. fordulód.

Erő: 12 Szint: 2 Merészség: 5/5 Magasság: 181 cm
IQ: 15 Támadás: 1 Agresszió: 5 Testsúly: 74 kg
Ügyesség: 12 Védekezés: 0 Menekülés: 30 % Életkor: 36/36 év
Egészség: 10 Életpont: 62/22 Jellem: semleges Tul. pont: 1
Szerencse: 11 Varázspont: 0/0 Pénz: 0 arany Kép. pont: 1
Eddig összesen 11 szörnyet (6 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 33 TP-t kaptál. Jelenleg 55 TP-d van. A következő szinthez még 45 TP szükséges.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 1 (+1) ütőfegyverek: 2

11,31 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 11

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 186 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. nyomkövetés: 1 2. gyógyítás: 2 3. vadászat: 1

FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet)
gyógyítasz 30% életerő alatt 40 TVP-ért

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
1 bot (#4) 1 * kőhegyű lándzsa (#7) 1 kőkés (#6)
4 smirglilevél (#29) 1 tükör (#43) 4 varányszem (#30)
1 * vizestömlő (#3) [benne 20 korty víz (#27), fér még: 0]

Összsúly: 7.98 kg Megterheltség: 23%
Még 162 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 170 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 kaja (#2)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 kőhegyű lándzsa (#7) 1 kőkés (#6) 4 smirglilevél (#29)
1 tükör (#43) 4 varányszem (#30) 20 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

6 7 8 9 10 11 12
2
3
4
5
6
7
8
9
(8,4) homokvarány (#16)
(8,5) rambó bogár (#14), tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), egy elf nő
(9,5) lila brekk (#11), patak
(9,6) homokvarány (#16)
(9,7) gonyolék (#13), smirglibokor (#31, belőle készíthető: #29)
(10,8) krómkaktusz (#46, belőle készíthető: #43), homokvarány (#16)
(11,8) gumifa (#38)

Üzenet küldése a karakternek