Karakterszám: |
5616 |
Számlaszám: |
11380 |
Fordulószám: |
1 |
Játékhét: |
1 |
E forduló
ára: |
31 zs. |
Maradék zseton: |
115 |
Forduló típusa: |
email |
|
|
1997-99 (C) Beholder Kft. |
Betáplálás dátuma: 2007. aug. 28. 9h:20' |
A következõ
fordulód táplálható: 2007. szept. 4. |
|
E-mail!
LOLENIA DRACO KALANDJAI
Recsegésre-ropogásra leszel figyelmes, mire kirohansz a barlangod elé. Lélegzetelállító
látvány tárul a szemed elé! A hatalmas központi csarnok, amelynek lejtõs
oldalába a te barlangod is van vájva, olyan magas, hogy teteje a sötétségbe
vész. Most azonban szemet gyönyörködtetõ, szivárványszerû fényjelenség
világítja be az egészet, lila, sárga, kék és zöld fénylepedõk olvadnak
egymásba és cikáznak össze-vissza furcsa, az egész csarnokot megremegtetõ
hangot kiadva, amely leginkább a mennydörgésre hasonlít. A csodálatos látvány
az egész csarnokot megvilágítja, semmihez sem fogható látványban részesítve
benneteket. Amikor a fényjelenség véget ér, megkérdezel egy idõsebb galetkit,
hogy mi is volt ez. Õ vállat vonva válaszol.
- Senki sem tudja igazán.
Van, aki azt állítja, a mágusok találták ki a lárvák szórakoztatására.
Mások szerint viszont a felsõbb szintek nagyhatalmú szövetségei hatalmas
nekrofun fókuszokat építenek, amelyek megrendítik a Hegy mágikus stabilitását,
és ezek a jelenségek egy óriási katasztrófa elõjelei. Mindenesetre látványos,
és a vezetõk azt mondják, ne törõdjünk vele.
Megtudod, hogy a Hegy leghíresebb galetkije
Avvocato Terrasini, egy napszemüveges,
tweed-öltönyös, bunkó ügyvéd férfi. (hírneve 31960.) A te szinteden a legnevesebb
Adren Alin, egy szikár, jóképû, lenézõ, szûk tekintetû, magabiztos, zöld
szemû férfi. (hírneve 975.)
Eljut hozzád egy kevés a helyi hírekbõl:
*júl. 30.* Lolien Rolio teljesítette az 5. küldetést, amit a boltban kapott.
Tudomást szerzel a Hegy más részeiben történt dolgokról is:
*aug. 21.* Jose D'Brison Baro rangja a Mágusok Klánjában "varázslókirály"
lett.
*aug. 22.* Aranyszemû Reglinde és Arhippa Perttunen pszi párbajt
vívtak. Aranyszemû Reglinde került ki gyõztesen.
*aug. 22.* Kronx pszionikus
küzdelemben diadalt aratott Csillám felett.
*aug. 22.* Morq Fan Gor és
Corvus pszi párbajt vívtak. Morq Fan Gor került ki gyõztesen.
*aug. 24.*
A 15062. szövetség felépítette a börtönt!
*aug. 24.* A Káoszdemokrata
szövetség fényes gyõzelmet aratott Fagylovag felett!
*aug. 27.* Ambassadar
csatában legyõzte Éjfényt.
*aug. 27.* Jose D'Brison Barot majdnem felfalta
egy klinoch lárva.
*aug. 27.* Pannonicát kis híján megölte egy csontváz
szolga.
*aug. 27.* Pannonicát majdnem felfalta egy csontváz szolga.
Pihenésedet nyugodtan töltötted a barlangodban.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 196.]
bb 1 4 9 1 |
több épület meglátogatása |
[be 1:] Elmész a szint középpontjában épült boltba. Elõször is megnézed,
mi kapható, és megtippeled, mit mennyire tudnál lealkudni: kemény bõrpáncél
(#3) 46 ap, kés (#5) 2 ap, fogazott tõr (#6) 4 ap, bõrpáncél (#9) 23 ap,
kerek kõ (#11) 2 ap, üvegcse (#14) 4 ap, mandolin (#19) 92 ap, mitulen
fû (#20) 46 ap, mátekel gomba (#21) 46 ap, winropu moha (#22) 46 ap, sötét
mák (#23) 46 ap, liánvirág (#24) 46 ap, csótányláb (#25) 46 ap, kötél (#128)
23 ap, rozsdás kard (#131) 13 ap, díszes fejék (#135) 23 ap, nordkristály
(#146) 13 ap, lemúr hártya (#161) 6 ap, lelakatolt ládikó (#310) 690 ap,
lemezpáncél (#1000) 115 ap, vas lemezpáncél (#1001) 198 ap, lovagi lemezpáncél
(#1002) 295 ap, pikkelyvért (#1015) 46 ap, láncing (#1030) 92 ap, mellvért
(#1045) 80 ap, pajzs (#1060) 23 ap, kerek pajzs (#1061) 52 ap, sisak (#1075)
23 ap, köpeny (#1135) 6 ap, köntös (#1150) 11 ap, lándzsa (#1330) 23 ap,
a torony görbekardja (#18416) 350 ap, a szalamandra csepp fülbevalója (#26006)
176 ap.
[be 4:] Visszamész a barlangodba. Meglátogatod a galetkik nagymúltú akadémiáját.
Az információs részlegnél érdeklõdsz az igénybe vehetõ új szolgáltatások
felõl. Új szakértelmet a BE 4 {szakértelem} paranccsal sajátíthatsz el,
5 kno és 20 TVP árán. Új végtagot a BE 4 {végtag} paranccsal növeszthetsz
10 kno és 20 TVP árán. A {végtag} típustól függõen 100-105 lehet. Az 1.
szinten 1, a 2-3. szinten 2, a 4-6. szinten 3, a 7-9. szinten 4, a 10-12.
szinten 5, a 13-16. szinten 6 végtagod lehet. Végtag szakértelmet a BE
4 {képesség} {végtag} paranccsal sajátíthatsz el, 5 kno és 20 TVP árán.
Részletesebben ld. szabálykönyv, Épületek, Akadémia. Már elsajátíthatod
az akadémián a párbajozás (34-es) szakértelmet, ami igen hasznos, ha más
galetkikkel csatázol. Elõsétál egy hosszú köpenyt viselõ, õsz hajú galetki.
Az akadémia egyik mestere! Lélegzetedet visszafojtva bámulod, majd magadhoz
térve, illendõen köszöntöd. A mester biccent feléd.
- Ifjú galetki, örömmel
vennénk, ha elvállalnál egy igen egyszerû feladatot. Tanulmányozás céljára
szükségünk lenne egy immaculus pulpusra, egy ritka polipfej variánsra,
amely a szint délkeleti részén él. Azon a területen sok a mérges kipárolgású,
rothadó gombatelep és bûzös levegõt kilövellõ gejzír. Elvállalod a veszedelmes
feladatot? - azonnal bólintasz.
(7. kaland, összesen 15 TVP-t igényel.)
[be 9:] A szint temploma egy cseppkövekkel teli, gyertyákkal kivilágított
barlangban foglal helyet. Nagyon hangulatos! Áhítattal lépsz be. Papok
fogadnak. A templomban egy feliratot pillantasz meg: "Galetkik segítségét
keressük a templom kibõvítéséhez. Magas fizetség, teljes ellátás!" Nocsak,
ez nem is hangzik rosszul! Megkérdezel egy papot, mit is jelent a magas
fizetség. Megtudod, hogy teljesítmény alapú a bérezés, egy arany egy mázsa
szikla kitermelése után. Hát, ez nem annyira magas, de azért az ellátás
miatt talán megéri...
(20. kaland, összesen 20 TVP-t igényel.)
[be 1:] Lesétálsz a kereskedõhöz. A kereskedõ megragadja a válladat, és
azt mondja:
- Várj csak! Volna egy megbízásom számodra, ha esetleg szeretnél
néhány aranyat keresni! - bólintasz. A kereskedõ a kezeit dörzsöli: - Van
egy üzletfelem, aki már hónapok óta tartozik nekem háromszáz arannyal.
A kamatokkal együtt ez négyszáz arany! Kellene nekem egy izmos galetki,
aki nem ijed meg a saját árnyékától, és behajtja az adósságot! A részed
öt százalék lenne. - Hosszasan gondolkodsz, majd azt mondod: - Rendben,
de húsz százalékért! - Látva a kereskedõ elszörnyedt arckifejezését, végül
50 aranyban állapodtok meg. A kereskedõ elmagyarázza, hogy melyik barlangban
lakik a kövér gombatermesztõ, aki nem fizetett neki.
(5. kaland, összesen
20 TVP-t igényel.)
[20 TVP-t használtál fel, maradt még 176.]
kno 15 6 12 6 |
15. képességre 6 képességpont |
Visszamész a barlangodba. Elköltesz 6 képességpontot a regeneráció harci
képességed növelésére. A sok gyakorlás meghozta eredményét, a regeneráció
szakértelmed 4. szintre nõtt. Elköltesz 6 képességpontot a savlehelet harci
képességed növelésére. A sok gyakorlás meghozta eredményét, a savlehelet
szakértelmed 4. szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 176.]
kno 48 1 68 3 |
48. képességre 1 képességpont |
Elköltesz 1 képességpontot a mászás szakértelmed növelésére. A sok gyakorlás
meghozta eredményét, a mászás szakértelmed 2. szintre nõtt. Elköltesz 3
képességpontot a zene szakértelmed növelésére. A sok gyakorlás meghozta
eredményét, a zene szakértelmed 3. szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 176.]
pv 5 3 |
portyázás viselkedés |
Portyázás során elõször is megkérdezed a galetkit, hogy van-e kedve beszélgetni
egyet. Ha ez nem megy, szakértelem próbára hívod ki a másik galetkit.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 176.]
psz 48 68 |
portyázás szakértelmek |
Ha portyázás során szakértelem próbára kerül sor, a következõ szakértelmekben
vagy hajlandó versenyezni: mászás, zene.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 176.]
vi 300 20 |
viselkedés, bátorság beállítása |
Csak akkor kezdesz harcba torzszülöttek ellen, ha összes erõsségük nem nagyobb
a te erõsséged (esetleges szolgáidéval együtt) 300 százalékánál. Elmenekülsz
torzszülöttektõl való csatából, ha életpontod a méreted 20%-a alatt van.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 176.]
be 5 |
meglátogatod az 5. épületet |
Felkerekedsz, és elmész a szint távoli végében épített arénába. A porond
hátsó végében egy pár küzd, de egyébként az aréna üres. Megkeresd az arénamestert.
A kölcsönös üdvözlés és a belépõ, 5 arany kifizetése után elmondod az arénamesternek,
hogy a soron következõ torzszülöttekkel szeretnél harcolni. Rövid idõ alatt
elõkészítik számodra a porondot. Közben elmondták, hogy a szint legjobbja
jelenleg Avvocato Terrasini, amit õ legyõzött: 2 nekropoid (#70). És már
kezdõdik az összecsapás. Ellenfeled egy polipfej (#14).
[ld. enc.]
*** 1. KÖR *** A polipfej közelebb jön, hogy támadhasson. Megközelíted a
polipfejet. A polipfej téged támad. Körbe-körbe forgatva üt bal csápjával.
Ez mellément. Odacsap neked bal csápjával. Elkerülted. Ostorként csattant
jobb csápjával.
(2 ép-t sebzõdtél). Meglóbálva zúz jobb csápjával. Nem
talált. A polipfejet próbálod megsebezni. Nagy levegõt veszel, és hatalmas
savcsóvát köpsz felé.
(7 ép-t sebeztél). Regenerálsz (+2 ép)
*** 2. KÖR *** A polipfej rád támad. Lesújt rád bal csápjával.
(2 ép-t
sebzõdtél). Lesújt rád bal csápjával. Kacagsz a nevetséges próbálkozáson.
Ostorként csattant jobb csápjával.
(3 ép-t sebzõdtél). Odacsap neked
jobb csápjával. Kacagsz a nevetséges próbálkozáson. A polipfejet próbálod
megsebezni. Savat lehelsz ellenfeledre.
(7 ép-t sebeztél). A polipfej halálhörgés
közepette a földre zuhan. Regenerálsz (+2 ép)
[A csatában összesen 14 sebzést okoztál, és 7 sebzést kaptál.] Gyõzelmet
arattál! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát
(+25%). Az arénamester gratulál gyõzelmedhez, és átadja a nyereményedet,
10 aranyat.
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 166.]
Úgy érzed, jó móka lenne most vadászni egyet. Magabiztosan, mosolyogva indulsz
utadra. A fal egy beugrójában megtalálod a sötét járatot, ami lefelé vezet,
a "vadászmezõkre". Tétovázás nélkül leereszkedsz. Egy sziklafal elõtt állsz,
amelybõl barlangjáratok sokasága indul. Befordulva egy sarkon, megzavarsz
egy torzszülött rituálét. Szétspriccelnek, azonban van, amelyik harcolni
akar. Ellenfeled egy johhtukul (#4).
[ld. enc.]
*** 1. KÖR *** A johhtukul felé mozogsz, hogy megtámadhasd. A johhtukul
feléd rohan. A johhtukult próbálod megsebezni. Nagy levegõt veszel, és
hatalmas savcsóvát köpsz felé.
(6 ép-t sebeztél). A johhtukul rád támad.
Harapásra nyitja száját, támad fogával.
(9 ép-t sebzõdtél). Szagától fuldoklasz.
(-2 ép.) Regenerálsz (+2 ép)
*** 2. KÖR *** A johhtukult próbálod megsebezni. Kitátod a szádat, és fekete
savat köpsz rá!
(6 ép-t sebeztél). A johhtukul téged támad. Támad fogával.
(10 ép-t sebzõdtél). Bûze fojtogat.
(-1 ép.) Regenerálsz (+2 ép)
*** 3. KÖR *** Megtámadod a johhtukult. Savat lehelsz ellenfeledre.
(7 ép-t
sebeztél). A johhtukul kileheli lelkét. Regenerálsz (+2 ép)
[A csatában összesen 19 sebzést okoztál, és 22 sebzést kaptál.] Gyõzelmet
arattál! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát
(+42%). Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 156.]
A legjobb, amit tehetsz, egy élvezetes vadászat. A vadászhírek jó fogást
ígérnek a szint keleti részén, így hát odamész. A távolból kiáltások, robbanások
hangja szûrõdik el hozzád, egy borzalmas halálsikoly, aztán néma csend.
Valamiben megakad a szemed. Nocsak, itt
mátekel gomba nõ! 1 darabot sikerül
begyûjteni.
[ld. enc.] Már majdnem feladod, amikor nyomra bukkansz. Hamarosan
a nyom nagyon forró lesz. Kellemes csetepaténak nézel elébe! Ellenfeled
egy zöld nyálka (#8).
[ld. enc.]
*** 1. KÖR *** A zöld nyálka feléd mozog. A zöld nyálka felé mozogsz, hogy
megtámadhasd. A zöld nyálka téged támad. A zöld nyálka savat lehel rád.
(7 ép-t sebzõdtél). Megtámadod a zöld nyálkát. Elõresuhintasz bal csápoddal.
(3 ép-t sebeztél). Regenerálsz (+2 ép)
*** 2. KÖR *** A zöld nyálka rád veti magát. Kitátja száját, és fekete savat
köp rád!
(7 ép-t sebzõdtél). A zöld nyálkát próbálod megsebezni. Lecsapsz
bal csápoddal.
(4 ép-t sebeztél). Regenerálsz (+2 ép)
*** 3. KÖR *** Megtámadod a zöld nyálkát. Körbe-körbe forgatva ütsz bal
csápoddal.
(4 ép-t sebeztél). A zöld nyálka hörögve elterül. Regenerálsz
(+2 ép)
[A csatában összesen 11 sebzést okoztál, és 14 sebzést kaptál.] Ismét látványosan
gyõzedelmeskedtél. Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát
(+30%). Elrakod a zsákmányt, ami 6 arany és egy hamis arany.
[ld. enc.]
[13 TVP-t használtál fel, maradt még 143.]
Portyázásra szottyan kedved. Meglátogatod galetkitársaidat. Rövid túra után
lakott barlangok közé érsz. Nem habozol sokat, választasz egy barlangot.
A jelzés alapján, a lakóval baráti társalgás lesz.
A galetki, aki itt lakik
Lifean, egy magas, vidám és kedves galetki férfi.
Lifean mosolyogva tessékel beljebb, és leültök a bõrbõl készült ülõpárnákra.
Milyen kellemes meleg van itt! Elõveszed az ételt, amit hoztál, míg Lifean
finomságai már a földre terített takarón gõzölögnek. Jó étvággyal falatoztok.
A lakoma közben mindenfélérõl beszélgettek. Mindketten meséltek legutóbbi
kalandjaitokról, arról, hogy milyen torzszülöttekkel és galetkikkel találkoztatok.
Bár még szívesen maradnál, de már tényleg ideje indulni. Elköszönsz, és
távozol. (+5% jóllakottság) Megjegyzel valamit a Lifean által meséltekbõl,
megtudod, mi az a mikropoid.
[ld. enc.]
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 143.]
Huh, már majdnem berozsdásodtak az izmaid! Elkelne egy kis csetepaté. Keresgélni
kezdesz a legközelebbi barlangok között, vajon ki van otthon? Nini, ez
a barlang pont jónak tûnik. A jelzés alapján, a lakóval baráti társalgás
lesz.
Vendéglátód
Dr. Liza, egy felettébb csinos, tüzes természetû nõ. A következõket
látod nála: díszes fejék, bronzmedál. Dr. Liza körbevezet a barlangban,
megmutogatja trófeáit, majd leültet a hátsó falnál elhelyezett bõr ülõpárnákra,
és elõhozza az ételt. A lakomához te is hozzájárulsz némi hazaival. Jóízûen
falatoztok. A véleménycsere ezúttal egy kicsit nehezen indul: úgy tûnik,
a másik galetki most nincs túlságosan beszédes kedvében. Vagy mégsem vagy
annyira rokonszenves neki? No, most már ideje indulni! Elköszönsz vendéglátódtól.
(+9% jóllakottság) Megjegyzel valamit a Dr. Liza által meséltekbõl, megtudod,
mi az a hártyás lemúr.
[ld. enc.]
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 133.]
m 6 9 1144 1122 1443 1234 |
mozgás az Õsök Csarnokában |
(M 6,9) Félelemmel vegyes tisztelettel lépsz be a Csarnok kapuján.
(M 6,8) Északra mész. A csarnok egy újabb, kongóan üres termébe lépsz be.
(M 6,7) Északra mész tovább. Ahogy megkerülöd az utolsó oszlopokat, ricsaj
támad. Megzavartál egy torzszülött szeánszt! Ellenfeled egy kétfejû patkány
(#15).
[ld. enc.]
*** 1. KÖR *** A kétfejû patkány irányába mozogsz. A kétfejû patkány odajön
hozzád. A kétfejû patkányt próbálod megsebezni. Kitátod a szádat, és fekete
savat köpsz rá!
(7 ép-t sebeztél). A kétfejû patkány téged támad. Támad
fogával.
(7 ép-t sebzõdtél). Állkapcsát csattogtatva, harapásra készül
fogával.
(9 ép-t sebzõdtél). Ájultan a földre zuhansz.
[A csatában összesen 7 sebzést okoztál, és 16 sebzést kaptál.] Teljes vereséget
szenvedtél. Nem kell sok idõ, hogy magadhoz térj - iszonyatos fájdalmat
érzel, ahogy a torzszülöttek nekilátnak, hogy felfaljanak. Segítségért
kiáltasz, és a közelben vadászó galetkik elzavarják a ragadozókat. Sajnos
így is károsodást szenvedtél (-1 méret).
[ld. enc.] Újra a 6,8-es mezõn
vagy.
(M 5,8) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 5,8) Hamarosan ráébredsz, hogy erre nincs út.
(M 6,7) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni.
(M 6,7) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni.
(M 7,8) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 7,8) Hamarosan ráébredsz, hogy erre nincs út.
(M 6,7) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás
lenne ismét próbálkozni.
(M 5,8) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 5,8) Egy falhoz érsz. Erre nincs út!
(M 6,9) A folyosó délre visz. A barlangszobában, ahová az út vezet, nincs
semmi néhány kövön kívül.
(M 6,8) Északra mész. A következõ helyszínen nincs semmi érdekes.
(M 7,8) Egy falhoz érsz. Erre nincs út!
(M 6,9) A folyosó délre visz. A csarnok egy üres keresztfolyosójára értél.
(M 5,9) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább! [19 TVP-t használtál fel,
maradt még 114.]
Elhagyod a Csarnokot. Fáradtan a megpróbáltatásoktól, nyugovóra térsz. Ebben
a körben +8 galetki erõt kaptál. A kör során összesen 51 sebzést okoztál,
és 59 sebzést kaptál. A körben szerzett tapasztalatok eredményeképp
3 képességpontot
kapsz. Errõl a fordulóról 114 TVP-t viszel át a következõre. Azzal együtt,
amit a következõ fordulóban kapsz, összesen
256 TVP-t költhetsz majd el.
KARAKTERLAP
Lolenia Draco, egy angyalian elbûvölõ, fekete pikkelyekkel
borított ,törékeny nõ vagy. Jelenlegi lakóhelyed: lárvaszint (1. szint).
Táplálkozásod: vegetáriánus. Ez az 1. fordulód.
|
[1] erõ: |
3 / 0.10 |
[2] IQ: |
3 / 0.20 |
[3] ügyesség: |
3 / 0 |
[4] egészség: |
3 / 0 |
[5] mágia: |
1 / 0.05 |
[6] gyorsaság: |
3 / 0.04 |
[9] Méret/ép: |
40 / 1 |
Min. méret: |
25 |
Barlangméret: |
41 |
|
|
Varázspont: |
5 / 5 |
Képességpont: |
4 / 43% |
Hõsi pont: |
3 (2) |
Tám.bónusz: |
0% |
Véd.bónusz: |
0% |
Galetki erõ: |
71 / 58 |
Hírnév : |
0 |
Jóllakottság: |
123% |
Életkor: |
12 / 12 |
|
|
Galetki csaták: |
0 (0) |
Galetki gyõzelmek: |
0 (0) |
Torzsz. csaták: |
8 (4) |
Torzsz.
gyõzelmek: |
7 (3) |
Leölt torzszülött: |
7 (3) |
Pszi csaták: |
0 (0) |
Pszi gyõzelmek: |
0
(0) |
Ájulások száma: |
1 (1) |
|
|
HARCI SZAKÉRTELMEK |
|
|
[12] savlehelet: |
4 / 0.64 |
[15] regeneráció: |
4 / 0 |
|
|
|
EGYÉB SZAKÉRTELMEK |
|
|
[48] mászás: |
2 / 0.01 |
[68] zene: |
3 / 0.03 |
|
|
|
VÉGTAGOK |
|
|
bal csáp |
[100] méret: |
1 / 0 |
[101] szakért.: |
1 / 0.48 |
|
|
|
FELTÉTELES PARANCSAID VI erõ:300% ép:20%;
PV 5 3;
PSZ 48 68;
AKTUÁLIS KÜLDETÉSEID: #3 (7. épület), #5 (1. épület), #7 (4. épület),
#20 (9. épület), #268 (0. forduló), #345 (0. forduló).
TÁRGYAID |
|
31 arany (#1) |
|
1 hamis arany (#809) |
|
1 mátekel gomba (#21) |
|
Ebben a fordulódban szerzett tárgyaid: 11 arany (#1), 1 mátekel gomba
(#21), 1 hamis arany (#809).
AZ ÕSÖK CSARNOKA
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
ENCYCLOPEDIA FANTASIA
POLIPFEJ (14. LÉNY) A polipfejek apró, valószínûleg mágiával lebegni
képes élõlények, rengeteg apró csáppal. Ha megtámadnak valakit, rendszerint
megpróbálják csápjaikkal megfojtani, de legalábbis a fejét támadni, hiszen
egy elhúzódó csatában õk a gyengébbek és a sebezhetõbbek. A polipfejek
nagyon fürgék, nehéz õket eltalálni. A puhányok általában salátát, a mágiafalók
pudingos desszertet szoktak belõle készíteni.
JOHHTUKUL (4. LÉNY) Visszataszító, szõrös féreg a johhtukul, amelynek
mérgezõ harapása már nem egy szerencsétlenül járt galetki végét jelentette.
A méter hosszú, nyálkásan nedvedzõ testû johhtukul farkával ellentétes
vége egyetlen óriási szájban végzõdik, amely egyformán alkalmas a föld
és a zsákmány átrágására. Ez a lény nemcsak büdös, de szinte teljesen immunis
a mérgezõ gázokra. A johhtukul kedvelt tápláléka a kõevõknek és a puhányoknak
(de õk is kedvenc táplálékai a johhtukulnak).
MÁTEKEL GOMBA (21. TÁRGY) Ez a széles tölcsérû, fekete kalapú gombafajta
nekrofoid aktivitást mutat, ami azt jelenti, hogy jól használható mágikus
italok készítésénél. Aki azonban csak úgy bekapja: nos, ugyan nem mérgezõ,
de rettenetesen rossz az íze. [Szükséges varázsital fõzés szint: 1.]
ZÖLD NYÁLKA (8. LÉNY) A zöld nyálka az alsó barlangok egyik leggusztustalanabb
teremtménye. Gyakorlatilag egy mozgásra képes jókora tócsa, amely néha
felkenõdik a barlang falára vagy plafonjára, és egyszerûen az áldozat nyakába
csöpög. Puha, zselészerû teste persze könnyen sebezhetõ, ha rávágsz néhányat,
hamar széttrancsírozódik, de addigra már valószínûleg szép adag maró anyagot
fröcskölt rád. A zöld nyálkát kizárólag a puhányok képesek elfogyasztani.
HAMIS ARANY (809. TÁRGY) A hamis aranyérme tökéletes másolata a Császár
képmásával készített valódi aranypénznek. Egyezik a súlyuk és a méretük
is, ezért nagyon nehéz megkülönböztetni õket egymástól. Az ötvözet csak
nagyon kevés aranyat tartalmaz, ezért valaki nyilván súlyos milliókat
keresett a hamisítványok elterjesztésén. Még mielõtt te is más galetkik
átverésén kezdenél agyalni, elárulom, hogy a hamis arannyal való üzletelést
egy vadonatúj Császári rendelet, sokéves börtönbüntetés terhe mellett,
szigorúan megtiltja!
Ha a törvényes utat akarod járni, és a hamis aranyról
jelentést akarsz tenni a helytartónál, add ki a H 809 parancsot 5 TVP-ért.
MIKROPOID (1. LÉNY) A mikropoidok apró, fényes fekete gömbtestû lények,
rengeteg apró lábbal. Nagyon mozgékonyak, könnyen tudnak irányt változtatni.
Szemük nincsen, de valamilyen módon persze tájékozódnak (soha egyetlen
tudós sem vette a fáradtságot, hogy mikropoidot boncoljon). Csak onnan
tudhatod, hogy merre van az eleje, hogy a sok apró foggal teli száját hatalmasra
tátja támadáskor. A harapás apró tûszúrás csupán, de a bénító méreg hamar
harcképtelenné tehet még egy nagyobb áldozatot is. A mikropoidok a tûzzel
és az elektromossággal szemben különösen ellenállók. Táplálék: zöldvérûek,
micinisták számára.
HÁRTYÁS LEMÚR (2. LÉNY) Ez az apró, egérszerû emlõs hatalmas ugrásokra
képes, az ugrás közben hártyás bõrlebernyegein vitorlázik. Általában csapatban
vadásznak, sok lúd disznót gyõz alapon ejtik el a nagyobb lényeket. A hártyás
lemúr is sokszor vadászat áldozata lesz, a tejivók és a zöldvérûek elõszeretettel
ejtik el az erszényükben termelt tejszerû anyag miatt. Állítólag a hártyás
lemúrok évszázadokon keresztül a messzi északon éltek, így nagyon jól tûrik
a hideget.
KÉTFEJÛ PATKÁNY (15. LÉNY) Bámulatos, hogy az alkalmazkodás iránti vágy
milyen mutációkat képes létrehozni az élõvilágban. Ennek élõ példái a mára
már külön fajként megkülönböztetett kétfejû óriáspatkányok. Harcias természetük
miatt gyakran rendeznek velük patkányviadalokat, amelyekre fogadásokat
lehet kötni. A kétfejû patkány sosem menekül el a harcból, mert legalábbis
egyik feje mindig küzdeni akar. A kétfejû patkányt legfeljebb a micinisták
és a piromádok hajlandók elfogyasztani.
MIÉRT MENEKÜLTEM? Egy kezdõ galetkivel gyakran elõfordul, hogy egy csatában
nem gyõz, sõt, akár rögtön a harc elején elmenekül. Ha rögtön a harc kezdetén
elszaladsz egy torzszülött elõl, akkor annak az az oka, hogy a VI parancsban
megadottnál erõsebb ellenféllel kerültél össze. A karakterlapodon, a galetki
erõ utáni második szám a harci erõd. A VI parancs ezeknek a harci erõk
arányát hasonlítja össze, ha pl. a te harci erõd 100, a torzszülötté 65,
és a VI után 60% van megadva, menekülni fogsz, ha 65%, harcolni. A VIselkedést
érdemes 70-100% körülire beállítani.
Ha harcoltatok, de a 4. kör elõtt
elszaladtál, akkor annak az volt az oka, hogy az életerõd a VI második
paraméterében megadott százalék alá zuhant. Ezt az értéket kezdetben nem
érdemes 30%-nál kevesebbre állítani, mert ha elájulsz a torzszülöttel szembeni
harcban, méreted 1-2-vel csökkenhet. Másik játékossal való harcban sem
a VI elsõ, sem a második paraméter nem számít, tehát bármilyen erõs galetkivel
is harcolsz, és mindig elájulásig - hiszen ha egy galetki gyõz feletted,
nem ér semmilyen hátrány.
Elõfordulhat, hogy olyan torzszülöttel találkozol,
amelyet képtelen vagy megölni. Ennek fõ oka az lehet, hogy csak egy bizonyos
fajta lehelethez értesz, és az a lény az ellen a támadás ellen magas immunitással
rendelkezik. Ilyenkor a legokosabb, ha a végtagodon is fejlesztesz egy
kicsit, hogy végsõ soron azzal is meg tudd ölni. A gép mindig azt a támadási
formát választja neked a harcban, amellyel a legtöbbet tudod sebezni. Vigyázz,
ha éhezel, csökken a támadási esélyed, és a leheleted is kevesebbet sebez.
Ha egy torzszülöttel semmiképp sem boldogulsz, add ki rá a BA parancsot,
és akkor mindig el fogsz elõle szaladni. Vigyázz azonban, az Õsök Csarnokában
élõ torzszülötteket mindenképpen le kell gyõznöd, ilyenkor a BA parancs
nem segít.
NÉHÁNY TIPP, ÖTLET A MÁSODIK FORDULÓDHOZ Elõször is, kezdd a fordulót
a közben kapott képességpontjaid elköltésével: ha ezt a forduló elején
megteszed, akkor az így megnövelt képességeid már ennek a forduló hátralevõ
részében is meghálálhatják a nekik szentelt figyelmet. Mint látod, az elsõ
fordulód elején teljesen meggyógyultál, érdemes tehát ebben fordulóban
is legalább három VD parancsot kiadni, hogy megküzdhess torzszülöttekkel.
Ha túl sok VD parancsot adsz ki, az aránytalanul sok TVP-be fog kerülni,
és gyógyítgatnod kell magad, pedig ez kevesebb harcnál TVP költség nélkül,
a forduló elején úgyis megtörténik. Érdekes lehet még meglátogatni a szint
néhány épületét, pl. az aréna bizonyosan érdekes élmény lesz, csak add
ki a BE 5 parancsot! Az Akadémiára is elnézhetsz, a BE 4 paranccsal. Mindenképp
érdemes Portyázni is! Vedd észre, hogy nem feltétlenül jelent a portyázás
harcot. Próbáld ki a következõ parancsot: PV 5. Ez azt jelenti, hogy ha
találkozol valakivel, akinek szintén van PV 5 parancsa, akkor nem harcoltok,
hanem barátságosan elbeszélgettek. Ez talán nem tûnik olyan izgalmasnak,
mint a csata, de így egyrészt könnyebb barátokat szerezni, másrészt nemcsak
jóllaksz (ami egy vadászatnál nem biztos, hogy sikerül), hanem jelentõsen
megnõ a hírneved is. A PV után add ki a P-t. Persze lehet, hogy így is
harcolni fogsz, mert akivel találkozol, annak nincs beállítva a PV 5, de
oda se neki! Elõbb-utóbb találni fogsz barátságos galetkit.
Végezetül,
de nem utolsósorban: folytasd az Õsök Csarnokának felderítését, legalább
1-2 mezõvel! Fogalkozz ezzel minden fordulóban egy kicsit, ha nem akarsz
a lárvaszinten a kelleténél több idõt tölteni. A Csarnok felderítését lehetõség
szerint mindig a forduló elején csináld, hogy biztosan legyen rá TVP-d.
Ha egy másik játékossal találkozol, fordulód végén megkapod nevét és
címét (ha nem titkos). Ekkor írhatsz neki levelet vagy emailt - és érdemes
is, hiszen minél több játékossal tartod a kapcsolatot, cserélitek az információt,
annál jobban boldogulsz a játékban! Lehetõség van arra is, hogy az üzenetet
rajtunk keresztül küldd (ld. szabálykönyv, 45. o.) Ha ily módon te kapsz
levelet egy másik játékostól, akkor a fordulód fejlécében megjelenik az
"üzeneted érkezett" szöveg, és az üzenetet mellékeljük. (Ritkán elõfordulhat,
hogy nem jön üzenet, ekkor kérdezz rá a dologra az UL hátulján.) Ha emailben
játszol, az üzenet elküldését külön kell kérned (ld. a forduló végét).
BEFIZETÉS BANKI ÁTUTALÁSSAL A nyomtatott szabálykönyvben nem szerepel,
ezért itt szeretnénk felhívni a figyelmedet, hogy az ÕV-s számládra lehet
banki átutalással is fizetni. Számlaszámunk: 11707024-20397441 (Beholder
Kft.) A közleményekben mindenképpen szerepeljen az ÕV-s számlaszámod, neved
és címed. FONTOS: A legkisebb összeg, amit banki átutalással fogadni tudunk,
2000 azaz kétezer Forint.