Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az az AK?
AK Archívum
GN Archívum
Tartalomjegyzékek
Cikkek az újságból
Krónikák a boltban
Szavazások
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Termékismertető - Alanori Krónika 149. (2008. november-december)
Termékismertető - Alanori Krónika 146 (2008. május-június)

A lista folytatása...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Lone Star felszerelések (Shadowrun)

A Kutatási és Fejlesztési Igazgatóság Technikai Kutatási Osztályának vitathatatlanul legígéretesebb terméke, mely rövidesen feje tetejére állíthatja az egész kézifegyvergyártást. Bár a fejlesztés és a tesztek teljes mértékben a Kutatás és Fejlesztés objektumaiban és számítógépein folytak, a Lone Star híján volt a sorozatgyártáshoz szükséges gyártókapacitásnak. Állítólag igen szigorú feltételekkel kötöttek szerződést a Ruger-rel. A gyártás első évében csak a Lone Star-nak adhatnak el fegyvereket, mégpedig az előre meghatározott (és igen alacsony) áron. A periódus végén a Ruger már saját csatornáin is terjesztheti az árut, a neki megfelelő összegért.

A Thunderbolt kifejlesztése egy olyan problémát hivatott orvosolni, amellyel a Lone Star intézkedő rendőreinek világszerte szembesülniük kellett. A bűnözők rendszeresen felülmúlták őket tűzerőben, rendszeresített oldalfegyvereikkel (általában Ruger Super Warhawk-ok, vagy Colt Manhunterek) pedig képtelenek voltak áthatolni az ellenfél által viselt páncélzaton. Néhány helyen változtattak a játékszabályokon, és automata fegyvereket rendszeresítettek, de ez ugyanannyi új problémát eredményezett, mint amennyit megoldott.

A tervezők leginkább arra törekedtek, hogy megoldják a rövid sorozat, illetve sorozat üzemmódban tüzelő fegyvereknél fellépő célzási problémákat. A Thunderbolt nehéz pisztolyból kizárólag rövid sorozat lőhető ki; a ravasz minden egyes meghúzásakor három lövedék repül ki a fegyver csövéből. Ami a Thunderboltot különlegessé teszi, az a hihetetlen tűzgyorsaság, amely több, mint 1500 lőszer másodpercenként. Mindez azt jelenti, hogy a három lövedék 0.002 másodperc alatt hagyja el a fegyver csövét, jóval azelőtt, hogy a fegyver elmozdulna. A visszarúgás eltűnése következtében pedig mindhárom kilőtt golyó a célt találja el.

A Thunderboltot kétféle kivitelben gyártják: az első beépített lézercélzóval (+250 nuyen), míg a másik fegyverkapcsolattal (+400 nuyen) rendelkezik.

Megjegyzés: A harci forduló első rövid sorozatában nincs visszarúgásból adódó célszámmódosítás, a második rövid sorozat azonban +4 módosítót kap.

A Mátrix biztonsági specialistái és a biztonsági dekások úgynevezett adatférgeket használnak a "törvénytisztelő hálózat-használók és a rendszeren élősködő bűnözők" megkülönböztetésére. Az adatféreg nem más, mint egy apró program, amely feljegyzéseket készít az általa megfertőzött kiberdekk összes tevékenységéről. A féreg a kibertérben láthatatlan, és szinte nem is foglal memóriát. Még a legalaposabb keresőprogramok is a rendszer energiaingadozásának tudják be a jelenséget.

A féreg ráakaszkodik a dekás perszonájára, és az első adandó alkalommal betölti magát a dekk PIMP-jébe. Például, ha a dekás valamilyen érzékelő segédprogramot használ, a beérkező jelekkel együtt oson be a kiberdekkbe. Amint bejutott a PIMP chipjébe, azonnal feljegyzi a dekás összes műveletét. Az adatokat egy tömörített fájlban a dekk memóriachipjében helyezi el, hozzákapcsolva egy már létező fájlhoz vagy alkalmazáshoz.

A tömörített fájl csak időpontokat, dátumokat, HTH-számokat, RECS-címeket, és elérési kódokat tartalmaz. Kis mérete miatt nehéz felfedezni, még a memóriaterület változásait folyamatosan figyelő programokkal, vagy fejlett víruskeresőkkel is. A vírus folyamatosan újítja a feljegyzéseket, és megpróbálja mindig a legutóbb használt fájlhoz vagy alkalmazáshoz csatolni. A felhasználó számára csupán egyszerű fájltöredéknek tűnhet, mely a különböző programok gyakori használatától jön létre.

Amint a tömörített fájl eléri a programozó által beállított méretet, a féreg letölti a HTH-ra, és elküldi a Lone Star-nak. A dekás számára a menekülő adatcsomag a perszonájából kiugró, gyorsan távolodó szikrának látszik. Az átvitel villámgyorsan játszódik le, ezért a dekás csak igen nagy mázlival tudja megtámadni a vírust, mielőtt az eltűnne a kibertérben.

*Más néven Division of Matrix Security - a Lone Star Mátrixvédelemmel foglalkotó osztálya

Ha a dekás olyan csomópontba téved, amelyben adatférget helyeztek el, a fertőzés esélyét a JM határozza meg. Ha a fertőzés a történet szerves részét képezi, akkor természetesen nincs szükség kockadobásra.

A GridSec dekások némelyike támadóprogramot használ az adatféreg célba juttatására. Az ilyen támadóprogramok 4. szintűek, ikonjuk pedig általában egy fényesen világító vívótőr. A program által eltalált célpont egy sebzésszinttel kisebbet sebződik, de megfertőződik a féreggel.

A karakter csak akkor fedezheti fel a fertőzést, ha aktívan keresi. A féreg megtalálásához sikeres Számítógépelmélet próbát kell dobni, melynek célszáma 8-12, attól függően, milyen régóta gyűjti a vírus az adatokat.

Amikor a féreg elküldi az összeszedett, tömörített adatokat, a művelet észrevételéhez sikeres próbát kell tenni az éppen aktív érzékelő segédprogram szintjével. A próba célszáma 9 ("könnyű" adatféregnél), vagy 7 ("nehéz" adatféregnél).Egyetlen siker esetén a karakter már kiszúrja a szökni készülő vírust. A karakternek egy körön belül harcba kell vele szállnia, különben hatótávon kívülre kerül. Az adatcsomag Test értéke 2, Elkerülése pedig 6 (fürge kis fattyú). A kapott sebzést a Test értékével rezisztálja. Ha a dekás megöli a programot, minden rendben (ettől függetlenül a féreg továbbra is a PIMP-ben tanyázik). Ha nem sikerül az első körben elintézni, az adatok eljutnak a Lone Star-ig.

A dekásnak ki kell cserélnie a PIMP chipet, ha meg akar szabadulni az adatféregtől.

Az egyszerűen csak "hurok"-nak nevezett miniatűr program erősen emlékeztet egy adatféregre, célba juttatása is hasonlóképpen történik. Azonban ahelyett, hogy magában a kiberdekkben tanyázna le, átvándorol a processzoron, egészen a dekás adatjack-jéig, és beírja magát a külső-agykérgi processzorba, amely a dekás számára lehetővé teszi, hogy vizuális agyközpontja "lássa" a Mátrix jeleit. Amint elérte célját, a vírus elindít egy egyszerűnek tűnő grafikus hurkot. Ezáltal a dekás például hirtelen egy lépcsőn találhatja magát, amely egyik irányban sem ér véget. Ez az illúzió egészen addig tart, amíg a dekás ájultan nem esik össze, vagy el nem távolítják az adatjack-jét. Talán mondani sem kell, hogy az ilyen hurok alkalmatlan időpontban való megjelenése sérüléssel, vagy akár halállal is végződhet, úgy az ártatlan kívülállók, mint az érintett dekás számára. Ha a hurok például akkor csap le, amikor a dekás éppen egy autó volánja mögött ül, a jármű feletti kontroll elvesztése miatt könnyen okozhat súlyos sérülést, vagy véletlenül akár meg is ölhet valakit.

Akárcsak az adatférgek esetében, a GridSec dekások itt is támadórutinokat használnak a vírus célba juttatására. Az ilyen programok 4. szintűek, Mátrix ikonjuk pedig egy pörgő, csillogó lövedékeket kibocsátó számszeríj. Az eltalált célpont egy sebzésszinttel kisebb sérülést szenved el, de megfertőződik a vírussal.

A Játékmester dönthet úgy, hogy bizonyos jegek is képesek a vírussal megfertőzni célpontjukat. Ilyen esetben figyelembe kell venni, hogy ezek a jegek különösen ritkák, viszonylag alacsony szintűek, sebzésük pedig ugyancsak egy szinttel alacsonyabb.

Az adatjack-ben rejtőző hurok bármikor működésbe léphet (azaz amikor a Játékmester jónak látja). Az aktív hurok egyik pillanatról a másikra betölti a dekás agyát a különös képekkel. Az aktuális képet a Játékmester határozza meg, de mindig valamilyen végtelenített ábrának kell lennie. A dekás ilyenkor képtelen bármit is tenni egészen addig, amíg úrrá nem lesz a hatáson, vagy a hurok fel nem függeszti működését. Ha a hurok dekázás közben támad, a dekás azonnal kilökődik (a hurok azonban nem szünteti meg működését).

A hurok támadásának első körében az áldozat nem rezisztálhatja a hatást. Minden ez utáni körben Akaraterő próbát tehet, melynek célszáma a vírus kidolgozottságától függően 8-12 lehet. Egyetlen siker esetén a dekás már visszanyeri a kontrollt teste felett, és megszünteti a támadást. A hurok futása minden egyes alkalommal 10-20 körig tart. Lejártakor az áldozat magához tér, de a program továbbra is az adatjack-jében marad. A hurok ritkán támad 24 órán belül egynél többször, de a Játékmester ezt bármikor megváltoztathatja.

A hurok eltávolítására az egyetlen biztos módszer az adatjack cseréje, de némi munkával e nélkül is meg lehet szabadulni a kellemetlen vendégtől. A hurok megsemmisítéséhez két próbadobás szükséges. Az első egy Biotechnika(6), a második pedig egy Számítógép(10).Ha mindkét dobás sikeres, a fertőzést sikerült megszüntetni; ha bármelyik próba sikertelen, a vírus a helyén marad. A próbákat dobhatják különböző karakterek, de mivel a művelet komolyabb orvosi beavatkozást igényel, ezek egyike sem lehet az áldozat. A beavatkozás időtartama 6 óra, de Esszenciába nem kerül.

Az a pletyka, miszerint a GridSec dekások külön program segítségével képesek egy bizonyos területen belül aktiválni a hurkot, még nem nyert bizonyítást, de a hír igaz is lehet.

A Star-os fiúk rengeteg trükkös játékszert vetnek be a bűnözők ellen. A következő cuccok leírását egy Torontóba tartó céges termékkatalógusból szereztem. Ideírtam az árakat is, hátha valakinek esetleg egyszer szüksége lesz hasonló ketyerékre. Most jut eszembe, némelyik cucc kapható a sarki játékboltban...

Műanyag szalag (10 db/csomag)

A zsaruk ezzel a magas szakítószilárdságú műanyag szállal a gyanúsított bokáit és csuklóit kötik össze, majd egy fóliahegesztő-szerű eszközzel rögzítik a végeket.

Ára: 3 nuyen

Bilincs

A már jól ismert eszköz, anyaga lehet fém vagy műanyag. Ha már választhat, Barátságos Őrmester természetesen fémet használ, pláne ha allergiás vagy rá.

Ára: 40 nuyen

Bénító bilincs

Bokára vagy csuklóra helyezhető. A belé ültetett elektronika segítségével bénító fájdalmat sugároz a végtagokba, ha az áldozat megpróbálja használni ujj-, vagy karpengéit, esetleg egyéb, hasonló jellegű végtagi kibervereit.

Ára: 2500 nuyen (korlátozott)

Blokkoló bilincs

A vezető műanyagból készült bilincs olyan elektromos mezőt generál viselője végtagjai körül, amely fizikai sérülés nélkül használhatatlanná teszi azokat, a beléjük ültetett kiberverekkel együtt. Ez a hatás egészen addig tart, amíg a bilincset el nem távolítják. A bilincs saját energiaforrással rendelkezik, melynek töltete 6-8 órára elegendő, de bármely Lone Star kirendeltségen újratölthető. A katalógus ugyan nem említi, de az áldozat ilyenkor nem érzi túl jól magát - úgy is mondhatnánk, kínok között fetreng. Csoda, hogy a bilincs mellé nem adnak szájpecket az áldozat, vagy füldugót az intézkedő zsaruk számára.

Ára: 1800 nuyen (korlátozott)

Jelzavaró

A jelzavarót szíjakkal lehet a páciens fejéhez rögzíteni. A zavaró megakadályozza a feji rádióadók és telefonok megfelelő működését, sőt, az ilyen eszközeit használni kívánó bűnözőnek kínzó fájdalomban lesz része.

Ára: 1200 nuyen/szint

Jackblokkoló

Apró szerkezet, amely kialakításánál fogva könnyen beleillik az üres chip- vagy adatjack-be. A belsejében található gyanta behelyezés után pillanatokon belül szilárdan a jack falához rögzíti. Rendszerint a renitensebb dekások megrendszabályozására használják. A blokkoló eltávolításához egy biotechnikában járatos személyen kívül a megfelelő oldószer (10 nuyenért bármelyik szakboltban kapható) is szükséges.

Ára: 100 nuyen

Varázslómaszk

A varázslómaszk egy könnyen a fejre illeszthető, egyszerű műanyag csuklya. Megakadályozza a varázslót a látásban, és tartalmaz egy vastag légzőcsövet is, amely levegőhöz juttatja a viselőt, de lehetetlenné teszi számára a beszédet. A maszk az orrnyílásokat is szabadon hagyja, a könnyebb légzés miatt. Fülhallgatójába beépített fehérzaj-generátora akár 90 decibel erősségű zajt is képes előállítani, emellett pedig képtelenség pár pillanatnál tovább bármire is koncentrálni (például varázslásra vagy asztrális projekcióra).

Ára: 200 nuyen

Képességhuzalozás-zavaró

A normális képességchiphez hasonlóan csatlakoztatható képességzavaró a chipjack-be helyezve zavarójeleket továbbít az áldozat képességhuzalozása felé. A hatás ugyan csak addig tart, amíg a zavarót el nem távolítják, azonban a jackblokkolóval együtt alkalmazva az igen nehézkessé válik.

Ára: 200 nuyen (korlátozott)

Vérelemző

Ez a hordozható készülék megtalálja a vérmintában az alkohol vagy kábítószer nyomait, valamint a tiltott kiberverek vagy bioverek (gyorsított vagy huzalozott reflexek, izomhelyettesítés) jelenlétére utaló vegyszereket és hormonokat. A rendőrök vérmintát vesznek egy kis műanyag csőbe, majd azt az analizáló oldalában levő nyílásba helyezik. A készülék egy percen belül elvégzi a szükséges vizsgálatokat. Bár a katalógus nem említi, az elemző feljegyez olyan személyes adatokat is, mint vértípus, Rh-faktor, géntípus stb. A kis drága vizsgálatának alapossága miatt egy a millióhoz az esélye annak, hogy két különböző vérminta tesztje azonos végeredménnyel végződjön (ez persze itt, Seattle-ben azt jelenti, hogy akár három egyforma is lehet).

Ára: 300 nuyen

DNA-elemző

A DNA-elemző körülbelül akkora, mint egy telefonkagyló. A mintát tartalmazó tárgylemezt a készülék erre szolgáló nyílásába helyezve, az összehasonlítja a DNA-t a memóriában tároltakkal. Az elemzőt a rendőrök kizárólag gyanúsítottakon használják, a bűncselekmények helyszínén talált mintákon soha. Azokat mindig elszállítják, és a Lone Star bűnügyi laborjában vizsgálják meg.

Ára: 1500 nuyen

Kiberver-érzékelő

A hordozható kiberver-érzékelő szíve egy mikroprocesszor, hozzákapcsolva egy monitorral és egy hang- illetve elektromágneses hullámok érzékelésére képes, pálcaszerű vizsgálókészülékkel. Az érzékelő detektálja a vizsgált személy kibervereit, és megjeleníti az adott módosítás jellemzőit, teljesítményét, korlátait stb. Az adatok pontossága nagyban függ a beültetés típusától. A szokványos és korlátozott kiberverek nem-organikus részei sokkal könnyebben érzékelhetők, mint a szerves, vagy növesztett implantok. Némelyik Alfa vagy Béta osztályú kiberver szerves borítást tartalmaz, amely megnehezítheti a felfedezést. Az érzékelő nagyobb, kifinomultabb verziói megtalálhatók Észak-Amerika számos repülőterén.

Ára: 5000 nuyen

Bénító-bilincs

A karpenge vagy egyéb, hasonló jellegű kiberver kiengedésekor a használónak körönként 5S sérülést kell rezisztálnia. A sebzés fizikai, de csak az adott végtagot érinti, nem az egész testet. A sokk következtében azonban az áldozat ugyanakkor 4K kábulás sérülést is elszenved.

Kiberver-érzékelő (3. szintű)

A különböző kiberververek esetén az alábbi célszámokra kell dobni a sikeres érzékeléshez:

Nem szerves beültetések: 3

Szerves beültetések (bioverek): 6

Alfa vagy Béta osztályú kiberverek: 6

Jelzavaró

A jelzavaró (Szint)S kábulás sebzést okoz viselőjének minden alkalommal, amikor az a fejébe ültetett kommunikációs eszközöket akarja használni.

Jackblokkoló

A jack kitisztításához sikeres Biotechnika(6) próba szükséges. A művelet alapideje 90 perc, elosztva a próba során elért sikerek számával.

Képességhuzalozás-zavaró

A viselő minden aktív szakértelem próbájának dobására (azokra is, amelyek nem a képességhuzalozásból származnak) annyi büntetést kap, ahányadik szintű a képességhuzalozása.

Írta: Lombardi
A cikk az Alanori Krónika 49. számában jelent meg.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 12 szavazat alapján 6.2)

Ha ez tetszett, olvasd el a következő, jellegében hasonló cikket is: Biztonsági emberek (Shadowrun).

Létrehozás: 2004. szeptember 3. 13:48:31
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:09
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.