Versenypaklik élesben - Hagyományos verseny
A leggyakoribb formátum a hagyományos. Ezért erre a formátumra születnek a
legkifejlettebb, legkiteszteltebb és legerősebb paklik. Igencsak fel kell kötnünk a nadrágot, ha
itt szeretnénk elől szerepelni. A dungeonos versenyek a Beholderes után a legnagyobbak, és
csak hagyományos formátum szokott lenni. A mezőny is meglehetősen vegyes, a teljesen
kezdőktől a legnagyobb profikig bármilyen játékos megtalálható, így eléggé kiszámíthatatlan
a mezőny, sokkal nehezebb a metagame-re felkészülni a változatos paklik miatt.
Ezúttal sokan érezték erősnek a Lassan járj!-t, feltehetőleg abból kiindulva, hogy ezzel a
kombós és lényes paklikat simán verik, illetve a kontrolloknak is nehéz perceket fognak
szerezni. Úgy tűnik nem jött be a számításuk, hiszen egyik sem végzett elöl, talán azért, mert
a Kragoru paklik ellen elég nagy hátránnyal indulnak.
Én Sokszínűséggel indultam, a 4. helyet sikerült megszereznem, egy fordulóban kaptam csak
ki. Szívesen írnék erről a pakliról bővebben, de nem látom túl sok értelmét, hiszen a
legtöbben nem tudnak ultrára épülő paklit összerakni. Komolyabb érdeklődés esetén
szentelhetek neki egy cikket.
Mindenképpen részletesebb elemzést érdemel ez a koncepció, hisz rendre előkelő helyen
végeznek vele versenyeken; ezúttal Csernus Gábor meg is nyerte vele a versenyt. A követőnk
ugye lehetővé teszi, hogy olcsón rakjuk le a mágikus védelmű lényeket, később pedig
leszedésként használjuk, ráadásul még védi is őket. Ez igen tápos. Főleg, ha megnézzük, hogy
az utóbbi időben kijövő mágikus védelmű lények 2-3 VP-ért jönnek, ami igen ideális a
követőnk miatt, a 3 VP-s lapokat 1-re olcsóbbítja. Nem kérdés tehát, hogy a legerősebb
lények a Fejvadász (új) és a Kragoru medúzája. Ami szóba jön még a Sellő őrszem; a
képessége elég gyenge, a követőnket se használja ki igazán, a színe se az igazi, de azért még
mindig egyért hármat üt, repül, leszed. Ami szerintem nem teszi használhatóvá, hogy a
kéknek teljesen más karakterű lapjai vannak, nem igazán illeszkednek a koncepcióba. Szintén
jó lap a Manakorall, ütni ugyan nem tud, de elhúzódó meccsekben nagy hasznot hajthat,
ráadásul gyors lénypaklik ellen is be tud állni. Sidelapként még remek a Riomarilliondi (új),
korrekt gyógyulás, de leginkább követő leszedéshez hasznos.
A Fejvadász (új) és a medúza ugye már meghatározza két színünket, illetve a pakli karaktere
is körvonalazódik: gyors, stabil, hordaszerű pakli. Azonban akár el is szakadhatunk ettől az
elképzeléstől, hisz kontrolosra is nyugodtan összerakhatjuk, külön leszedést nem kell
használnunk, s mindkét lény jobb, mint egy Zu'lit sárkánya. Mindenképpen érdemes mindkét
verzióval kísérletezgetni, a nagyon agresszív verzióba érdemes kísérletezgetni a kékkel, de
készüljünk fel rá, hogy nem lesz elég jó.
Mind a kontrolos, mind az agreszívabb verziónak megvannak a maga előnyei és hátrányai. A
kontrolos verziónak a legnagyobb előnye a Szúnyogirtás használata, ez ugye a gyors (olcsóbb
lapokkal is játszó) pakliba elég nehezen fér bele, s igen nehéz szívvel mondd le róla az ember.
Ebben a koncepcióban leginkább a Manakorall adta előnyöket fogjuk kihasználni, miközben
akár gyors pakliként is tudunk cselekedni, megfelelő húzással. A követőnk megszüntetése
furcsa mód sokkal zavaróbb itt, mint a másik vonalnál, hisz elsősorban a két lényünkkel
fogunk nyerni, s azért 3 VP-ért már nem túl jók. Problémás lehet még, hogy nem egészen
illeszkedik az első körös Fejvadász (új) a sok passzívabb lapunk mellé, kicsit széteshet a
koncepció bizonyos húzásoknál.
Agresszívabb összeállításunknál a Szúnyogirtásról valószínűleg már le kell mondanunk,
egyszerűen túl jól passzol VP és tempó ügyileg a Védőangyalok (új) a pakliba. Második körben
pont kifér egy Védőangyal és egy mágikus védelmű lény. Kelegish-sel is biztos játszanék, ami
szintén nem működik együtt a szúnyoggal. Ki lehet még próbálni Csontkovács - Naso-thin
nagyúr kombót is a pakliba, de szerintem a fekete nem szerepel túl jól a pakliban. (Esetleg a
nagyon agresszív összeállításban helyet kaphat.) Piroson is érdemes elgondolkozni, A Fekete
kos rituáléja és esetleg a Életenergia gyujtés jó szolgálatot tehet. Baj lehet, hogy eléggé
egysíkú a pakli, nem túl interaktív, csak a gyors ütésre megyünk, és ez a vesztünket is
okozhatja.
Side után komoly problémát okozhat a sok Visszavágás és Felesleges kockázat, ezek mellett
igen elerőtlenedik a paklink, könnyen fölénk kerekedhetnek.
Három verziót is összeállítottam, így valószínűleg jobban érzékelhetőek a különbségek.
Amiről még nem esett szó, pedig nagyon erős lap ebbe a pakliba, az Agg sziránusz. Ha esetleg
a lényekből kifogynánk, akkor vele tudjuk utánpótolni az elhullott jószágokat (minél
kevesebb lénnyel játszunk, ez annál hasznosabb), gyakorlatilag körönként ingyen
leszedhetünk vele egy lapot, ha van a gyűjtőben mágikus védelmű lény. E mellett jó lehet még
az ellenfél manájának pusztításra, és a lényeket is eldobathatjuk tőle. Ezzel hosszú távon
nagyon nagy előnybe kerülünk egy kontroll ellen. Akár a második körben érdemes lehet ezzel
kezdeni (még akkor is, ha mi kezdtünk), nagyon le tudjuk vele fojtani az ellenfelet.
Láncvillám amolyan kiegészítő sebzés, lények, épületek ellen és követő leszedés esetén
hasznos lehet.
Az I. paklinál mindenképpen szót érdemel az a lehetőség, hogy berakunk Örvénykeltőket is, a
két moa mellé elég jól működik, talán még egy picit növelni is lehet a manapusztítást is (+1
tortúra, vagy Agg sziránusz). Side után pakliba tehető Agg sziránusz - Varkaudar merénylő
kombó, ami elég hasznos lehet.
A másik két összeállításnál sokkal több variációra van lehetőség, főleg a Szúnyogirtás miatt.
Bár csak Kedvenc trükkömet, Manakorallt és Védőangyalt raktam be, azokból se sokat, de
még így se ajánlott mellettük szúnyogozni. Ki kell tesztelni, mennyire lehet ezeket jó
tempóban kipörgetni, hogy ne zavarják a szúnyogot. Side-ba Visszavágás (új), Manaevő féreg
és Zilak-din főkancellár kötelező, Megszakítást (új) is érdemes berakni a Lassan járj!-ok
ellen.
Kragoru Familiárisa |
I. Agresszív | II. Köztes | III.Kontrollos |
3 Kragoru medúzája | 3 Kragoru medúzája | 3 Kragoru medúzája |
3 Fejvadász (új) | 3 Fejvadász (új) | 3 Fejvadász (új) |
3 Naso-thin nagyúr | 1 Manakorall | 3 Manakorall |
3 Védoangyalok (új) | 3 Az eros ereje | 3 Az eros ereje |
3 Kelegish | 3 A gyenge ereje | 3 A gyenge ereje |
3 A gyenge ereje | 3 Thu'zad utazása | 3 Manacsapda |
3 Az eros ereje | 2 Védoangyalok (új) | 3 Thu'zad utazása |
3 Malfunkcionálás | 3 Owooti trükk | 3 Owooti trükk |
3 Zu'lit sárkánya | 3 Lohd Haven Hikoltása (új) | 3 Lohd Haven Hikoltása (új) |
3 Zu'lit kísérlete | 2 Agg sziránusz | 3 Szúnyogirtás |
3 Elkorcsosult sziránusz | 3 Naso-thin nagyúr | 3 Zu'lit sárkánya |
3 A Fekete kos rituáléja | 3 Zu'lit kísérlete | 2 Agg sziránusz |
3 Életenergia gyujtés | 3 Manacsapda | 2 Kedvenc trükköm |
2 Láncvillám (új) | 2 Láncvillám (új) | 2 Teknos gárdista |
1 Agg sziránusz | 3 Zu'lit sárkánya | 3 Zu'lit kísérlete |
3 Manacsapda | 3 Szúnyogirtás | 2 Isteni kegy |
1 Moa tortúra | 1 Kedvenc trükköm | 2 Ewgbert megaszakítása |
| | 2 Zilak-din fokancellár |
Ha már ennyien választották a hétvégén, mindenképpen érdemes közelebbről is
megismerkednünk vele. Legnagyobb vonzereje, hogy nagyon stabilnak ígérkezik, s az ellenfél
játékát jól le is lassítja. Sokan hibát követnek el ezzel, mert elég sok olyan lap van, ami
megkerüli ezt. Ráadásul legtöbben azt sem veszik számításba, hogy vannak lapok, amik még
bedrágítva is jobbak, mint a 4 VP-s társaik!
Én ezt a hibát nem szeretném elkövetni, ezért olyan paklit fogok leírni, amiben jócskán
szerepelni fognak olcsó(bb) lapok is, ráadásul ez rúnás ellenfélnél komoly előny lesz.
A legtöbb lap már elég jól bejáratott Lassan járj! kártya lesz, ezekkel kár is külön foglalkozni.
Ebben az olcsó lapok lesznek az érdekesek. Talán a legmeglepőbb Az erős erejének
használata. De ami azt illeti, még 2 VP-ért is nagyon jól járunk vele, főleg mert sokszor az
ellenfél nem számít rá, s beleszalad. Ha meg tudja, hogy játszunk vele, akkor meg azon
izgulhat, hogy A felhők asszonyába, vagy Az erős erejébe rohan-e bele. És ez a nyomás
könnyen hibázásra késztetheti. A Bűvös forrás a második legfontosabb "olcsó" kártyánk, ha
mi kezdünk, akkor az ellenfél csak Zu'lit kísérletével tud beleszólni, s ugye nincs mindig nála. Ha sikerül megtartani pár körig, akkor az ellenfél akár fel is
adhatja. Elsősorban az előző lap miatt, érdemes Arany gugyolát is berakni, ketten együtt
legrosszabb esetben adnak körönként két manát, de elég jól lehet őket variálni, hogy még
ennél is jobban járhassunk. Végül még Thu'zad utazását is érdemesnek tartom a játékra, bár
ez tempóban már sajnos nem fog olyan jól kijönni, de még valószínűleg így is jobb, mint egy
Összeesküvés (főleg mert kisebbet kockáztatunk, befér mellé egy erős a második körben).
Felmerülhet még az Isteni kegy is, de nekem nem annyira tetszik, mert sokan fognak második
körben Zu'lit sárkánnyal nyitni, vagy Eltörléssel és Zu'lit sárkánnyal ÉP-t fogyasztani, s ez
esetben már semmire sem megyünk vele. De van egy nagyon jó érv mellette, hogy igen jól be
tudnunk vele indulni a második körben egy Manakulacs vagy Bűvös forrás segítségével.
Nekem már kevéssé tetszik, de tényleg hasznos lehet a Diána kívánsága is. Kissé passzívabb
játékra kárhoztat minket, de az ellenfél is túlóvatoskodhatja miatta a játékot, amivel értékes
időt nyerhetünk.
Egyébként a rengeteg erőforrásunkat érdemes lehet Manaevő féreggel megvédeni, vélhetőleg
lesznek olyanok, aki féreggel próbálnak gáncsot vetni nekünk.
Lassan járj! |
|
3 Az erős ereje |
3 Manakulacs |
3 Bűvös forrás |
3 Összeesküvés |
3 Megszakítás (új) |
3 Ewgbert megszakítása |
3 Zu'lit kísérlete |
3 Eltörlés |
3 A felhők asszonya |
3 Zu'lit sárkánya |
3 Hendiala intrikája |
3 Arany gugyola |
3 Thu'zad utazása |
3 Szkritter esélyleső |
3 Viharrája / Angyalhercegnő |
3 Diána kívánsága
|
Baross Ferenc
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!) (átlag: 14 szavazat alapján 7.9)Ha ez tetszett, olvasd el a következő, jellegében hasonló cikket is: Versenypaklik élesben - Hagyományos verseny. Létrehozás: 2009. március 12. 12:31:44 | Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:22 | Nyomtatási forma |
|