Vissza a Főoldalra
 

Hírek, újdonságok
Változások listája (dec. 4.)
Dicsőség Csarnoka
Új játékosoknak
Szabálykönyv
Demo forduló
Árak
Kedvezmények
Befizetési módok
Jelentkezési lap
UL küldés
Alanori Krónika kupon
Aukciós ház
Nyilvános fordulók
Szövetségek
Olimpiák
Chat, üzenõfal
Fórumok
Levelezési lista, IRC
Szavazások
ŐV találkozó
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
AK Archívum
ŐV könyvek
Írások, novellák
Linkek
Letöltés
Gyakori kérdések
Felhasználási feltételek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
A pillanat képe
Árnylord
Küldd el képeslapként!
Az ősi barlangcsarnokok által övezett mélységi tavak felett lebegve még mindig élnek Árnylordok, ezek a csuhás szellemlények. A galetkik - legnagyobb szerencséjükre - csak nagyon ritkán találkoznak velük.
Nézz szét a galériában!
60. Beholder Találkozó 2024.06.15. - Beszámoló

A lista folytatása...
60. Beholder Találkozó 2024.06.15. - Beszámoló
Ősök Városa - UL tápláló
LVII. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
LV. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj

A lista folytatása...
NEM VAGY EGYEDÜL! - Játékosok felhívása! (6)
ŐV fejlesztési ötletek játékosoktól (55)
ŐV help (521)
56. BEHOLDER TALÁLKOZÓ 2022.06.18. PROGRAMJA (21)
Támasszuk fel a közösséget! (241)
Szövetségi felvétel (36)

További témák...

2024-07-16 17:32:19 Az UL-ek letöltésre kerültek.

Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
  ... | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | ...
Nézet:
A Kisebb Zan-os kérdés a legkönnyebb:

101.0. Ha egy szabály vagy lap szövegében az szerepel, hogy valami „mindenképpen” megtörténik, akkor az ott lévő kitételt még más szabályok, szabálylapok vagy követők sem akadályozhatják meg.

120.8. Az életjelző nem lép működésbe, ha a lény a saját hátránya miatt kerül ki a játékból, vagy amiatt cserél gazdát.

Tehát az életjelző sem védi meg.

A Gyilkos fegyver szövegében nem szerepel a "keres" szó, és a Semmibe dobja a pakliból a lapot, tehát ez nem keresés.

4.13.1. Keresésről beszélünk akkor is, ha ezek a kifejezések ugyan nem szerepelnek a cselekvés leírásában, de a játékos egy pakliból (vagy kiegészítő pakliból) valamilyen feltétel teljesülése vagy a saját döntése alapján vesz ki lapot vagy lapokat, függetlenül attól, hogy a pakli mely részéből választ ki a lapot, és az kézbe vagy közvetlenül a játékba kerül, illetve visszakerül a pakli tetejére (esetleg az aljára).

4.13.2. Nem minősül keresésnek, ha az így kiválasztott lapot a gyűjtőbe (Semmibe) kell dobni. Ez esetben mindig pakliból dobás történik.

Itt ugye a 4.13.2. kivételt képez, és kimondja, hogy a pakliból kigyomlált lapok Semmibe dobása nem keresés.

Korlátozás - Ongóliant diszkosz: erre már van döntés:

Ott van a szabálylap alatt a faq (Szomorú szamuráj).
 
Korlátozásnak játék elején dobok egy ongóliant diszkoszt. Ez az ugye a játék elején, ergo a 0. körben történik... Ilyenkor nem húzok kör végi lapot, ugye? Illetve, ha húzok, mikor tehetem azt?

Gyilkos fegyver kijátszási feltétele (amikor pakliból előtekerek valamit a pakliból, az keresésnek számít?

Kisebb zan másol egy lényt, teszek rá valamivel egy életjelzőt. Az életjelző megvédi attól, hogy körvégén mindenképpen beáldozzam a hátrányának?


Előre is köszönöm a válaszokat!
 
Mindkét döntés védhető, azt kell vizsgálni, hogy melyiknél nagyobb a koherencia a többi, hasonlóan működő játékelemmel. A hasonlóság az átálló lapokkal, és az ellopott lapokkal szembeötlő, és mindkettőnél az a szabály, hogy akinek a paklijából származik a lap, az a tulajdonos. Én ebből vezettem le, hogy az ellenfélnél létrehozott lapoknál is ennek kell lennie a döntésnek.
 
majd megbeszélitek , de szerintem a következő faq csomagban ennek benne kellene lennie
 
Én varázsoltam, én hoztam létre. Nem kell túlbonyolítani szerintem.
 
Kódex 5.6.1. Egy lap tulajdonosa az a játékos, akinek paklijából (kiegészítő paklijából) származik.

Előre kikészített lap esetén az a tulajdonos, akinek a paklijából a lapot létrehozó lap származik. A követő esetén akinek a követője létrehozta azt.


Ez a második fele már nincs a Kódexben szerintem, ez már csak egy következtetés volt. Az oké, hogy a követőmmel termelek egy tókent, annak én leszek a tulajdonosa. De ha egy varázslattal létrehozok az ellenfélnél egy tókent, annak miért? A tókennek nincs előlélete. Korábban senkié sem volt, az ellenfélé sem volt egy percig sem. Nekem az lenne a logikus, hogy akinél létrejön, az a tulajdonosa.
 
ehhez képest most a versenyen más ítélet született A motyogók alkuja kapcsán
 
A Nemzeti Bajnokságon honnan "jönnek" a paklik nevei? Hol lehet megtalálni,hogy miből lehet/lehetett választani?
 
Szia!
A kölyöknek Te vagy a tulajdonosa, de az ellenfél lesz a gazdája és Ő dönt ki melyik pakliból történik a semmizés. Tehát valószínűleg a Te paklidból fogsz Te semmizni!
 
Az Erődemonstráció (új) első képessége a sikeres kijátszása után jön létre. A többi is akkor jön létre?
Tehát kijátszom a lapot, megnézzük, hogy ott van-e és csak ezután kell dobnom vagy áldoznom dolgokat? A Solisar aurája (új)/10. így működött, az is azonnali varázslat.
 
Ugyanezen motyogó alkuhoz nekem az a kérdésem merült fel, hogy ha már én játszom ki a motyogó kölyköt, akkor én semmizhetek?
 
75.7. A _köd lapok működésére a kétféleképp használható lapokra vonatkozó szabályokat is megfelelően alkalmazni kell. (50.)

Vagy az eredeti, azaz a lapra irt szoveg, tipus, es hatas szerint jatszod ki a _kod lapot, vagy kodkereseskent. Az 50. pontot hozza kell olvasni a 75. ponthoz.
 
A köd lapok ködkereső varázslatként történő kijátszásakor a kijátszáskori képességei létrejönnek? Pl.: Ködszellem adja a manát és húzat is (ha ködkeresek vele)? Ha nem miért nem? A szabályokban nem találok arra utalást, hogy ne jönne létre.

75.3. A ködkeresés is ' lap kijátszásának számít

Ez alapján én azt mondanám létrejön a kijátszáskori képesség, de valamiért úgy rémlik ezt nem így játsszuk (bár sose játszottam köd paklival). Mit nem veszek észre?
 
Az is teny, hogy voltak mar ilyen "csak 1 lapot jatszhat ki sikeresen a kezebol" es hasonlo szovegezesu lapok.
 
Ez ugyanaz, mint a háló, csak egy lapon nem lehet olyan hosszan magyarázni valamit, mint egy szabálydefinícióban. Ha kijátszottál 3 lapot sikeresen, nem játszhatsz ki többet - de nyilván azt, hogy egy lapot egyáltalán kijátszhatok-e, még a kijátszás megkezdése előtt kell vizsgálni. Ha beleraktam egy reakciósorba 3 lapot, még egyik se volt sikeres, a feltétel nem teljesül, kijátszhatok egy negyediket is. Amikor meg létrejönnek, akkor nem "akadályozódik meg" a negyedik lap vagy valami hasonló...
 
Én pont a "gondolom" részére lennék kíváncsi, mert pont más a fogalmazása, mint a hálónak.
 
Alighanem úgy akarták, mint a hálót, csak akkor úgy is kell fogalmazni. Faq-ra lesz szükség szerintem.
 
Nem játszhat ki több lapot. a countersor gondolom ugyanúgy működik mint háló mellett és létrejön.
 
Mi történik akkor, ha Gyógyítók céhe mellett ellenfelemnek egy countercsata után több lapja jönne létre, mint 3?
 
Az így akkor egész erős. Köszi.
 
Nem kell h sikeres legyen. Ha jatszottal ki varazslatot az adott korben,azt kell megnezni h mennyi vp-t koltottel ra. Ennyit "blokkol" K-ra a ceh. De ez a lapon is pontosan igy szerepel.
 
Az Írnokok céhe sikeres kijátszást néz? A szám az elköltött VP-re hivatkozik, de a kijátszás/sikeres közötti különbség nem tudom, hogy hogyan működik ennél. Főleg, hogy nem kapcsolódó hatás, hanem aktiválandó.
A Tolvajok céhére rá van írva egyértelműen, hogy azonnal sebez, erre nincs.
 
Micsoda körmönfont csapdát állítottál Grat
 
Viszont így ezen logika mentén nem értem, hogy Sokszín mellett miért csak 1db használható ugyanabból a céhből.
 
Igen, céhmesterrel használhatsz 3-nál több egyformát. Ez eredetileg rá volt írva a lapra is, de csak szószaporírásnak éreztük (ezek szerint, ha nem egyértelmű, mégis rajta kellett volna hagyni).
 
Kódex 4.12.1.
Kifejezetten szerepel a "húz" szó a lapoknak a pakli tetejéről való elmozgatásában. Húzásnak számít.
A húzott lap a kezedbe kerül, majd a forrás második mondata a kézbe kerülés után fog dobatni a kezedből, de csak azokból a felhúzott lapokból. A bölcsi képessége kisül szerintem.
 
Ha Állati ösztön-nek A teknősök bölcsessége-t húzok (és dobok), kisül annak képessége?

Vagy nem, mert még a kézbevétel előtt el kell dobnom.

Választ előre is köszönöm.
 
A lapok alapján, azt mondanám igen, hiszen csak a színkorlátozásra tér ki, illetve arra, hogy 3-at lehet használni. A céhmester a hármat írja felül, de megengedi azt is hogy egyéb színből válogassunk.

Azért ha ezt megerősítik az nem hátrány.
 
Mardakor céhmesterrel használható háromnál több egyforma céh?

Kódexben az egyik helyen az a megfogalmazás, hogy max. 3 ugyanolyan lapot lehet használni (tiltja), másik helyen pedig hogy max. 3 ugyanolyan lehet a pakliban (nem tiltja, mert a céh nem része a paklinak).
 
Kivéve, ha két célpontot választ neki.
 
  ... | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.