Vissza a Főoldalra
 

Hírek, újdonságok
Változások listája
A számlanyitás folyamata
Árak + Jelenlét bónusz
Befizetési módok
Jelentkezési lap
Kedvezmények
Kipróbálás (10 ingyenes forduló)
Szabálykönyv
Új játékosoknak
Alanori Krónika kupon
Aukció
Beállítós UL
Bónuszok
Eseménynaptár
Hasznos Információk
Ismeretek hasonlítása
Kalandozók versenye
Karakternév-változtatás
Lemaradás vásárlása
Reinkarnáció
Statisztikák
Szavazások
Tesztcsata
Titanitdukát aukció
Tudástár
UL küldés
Beholder Labirintus
Memóriajáték
Mini-szójáték
Puzzle
Chat, üzenõfal
Fórumok
Közös Tudatok
Közös Tudatok Listája
KT-képességfa
Levelezési lista, IRC
Megosztott fordulók
Nyilvános fordulók
Miniolimpiák
Olimpiák
TF találkozó
AK Archívum
GN Archívum
Írások, novellák
Linkek
TF könyvek
Letöltés
Gyakori kérdések
Felhasználási feltételek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
A pillanat képe
Tleikan enyészvarázs
Küldd el képeslapként!
A tleikan hadsereg élén álló hadurak félelmetes hatalom birtokosai. Megjelenésük már önmagában tekintélyt parancsoló, amikor azonban ajkuk emésztő hatású varázslat kimondásába kezd, az ellenség saját kínjában és mocskában fog fetrengeni előttük. Márpedig amikor a tleikanok harcba indulnak, rendre ezzel a tömegirtó varázslattal kezdődik a csata...
Nézz szét a galériában!
Daxx - egy másik univerum
61. BEHOLDER TALÁLKOZÓ 2024.11.30. PROGRAMJA
LXII. Alanori Olimpia
2. Yaurri testépítő verseny – zárás
XLVIII. Alanori Mini Olimpia - Eredményhirdetés

A lista folytatása...
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Tudati gyorsítás V. (576. tudati képesség)
Túlélők Földje - Nyomtérkép az utolsó 32 játékhét nyomaiból
Aukciós statisztika

A lista folytatása...
Daxx - egy másik univerum (1)
A Sötétség Kora - helyzetjelentés 3. (12)
2. Yaurri testépítő verseny – zárás (12)
TF help (6719)
Ghalla Népe (7)
Karaktert keresek !!! (721)

További témák...

2024-11-01 00:00:37 Az UL-ek letöltésre kerültek.

Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

 | 1 | 2 |
Nézet:
Nem értek egyet ezekkel a dolgokkal.

Egyrészt, nagyon nem mindegy, mennyire problémás egy lap. Ami teljesen bróken (mint pl. az Iustitia volt) és ez a tesztelésen valamiért nem jött elő, azt valóban asap meg kell oldani.
Ha azonban az erőssége szimplán csak valamivel több a vele együtt létező lapokénál, akkor egyrészt nem mindegy, mennyi az eltérés. Erre jó példák Az erős ereje vagy a Lélekcsapda, ahol ez az eltérés még a határértéken belül volt, ezért nem kellett nerfelni. Annak megállapításához, hogy a határértéket túlzóan meghaladja (de nem "bróken") az eltérés, ahhoz azért számottevő minta, verseny szükséges, és emellett annak is van egy átfutási ideje, hogy mi legyen a lap.

Rossz példaként én a helyedben inkább a Leirát és az Immunis krakochot említeném. Azért ezekről pár hónap türelmi idő után jól látszott, hogy problémás lapok, mégis ÉVEKBE telt, mire sikerült kikönyörgni, hogy valami legyen velük.

Az Enkalával bár voltak fenntartásaink, a tavalyi év tapasztalata alapján nem volt vele semmi probléma. Idén, a 11. kiadás és a Homokdűnék powerlapjainak kirotálásával a meta jelentősen megváltozott, és az Enkala hirtelen túl népszerű lett, pár hét és néhány verseny után már léptünk is, erre azért nem állítanám, hogy "mehetett volna hamarabb is".

A Művészek céhéről hamar kiderült, hogy problémás lap, és nagyon hamar kapott is egy nerfet. Azt azért tudni kell, hogy ritka - és különösen kiegek húzóritka - lapjainál azért óvatosan kell nerfelgetni, a játékosok érzékenyek arra, hogy drágán megvesznek egy lapot és utána semmit sem ér. Ezért olyan nerfet kellett találni, ami mellett az értékét megőrzni; illetve az is furán jött volna ki, hogyha az egyik szín elveszíti a céhét. Ezért volt az, hogy 2 lépcsőben nerfeltük a lapot. A lap erőssége ezután szerintem már nagyjából megfelelő volt, a gond nem is ezzel volt, hanem az univerzalitásával, egyszerűen mindenkit zavart, hogy állandóan ott van. Azért ez egy elég speciális lap volt, ehhez hasonló mechanizmus nem volt, idő kellett, amíg beláttuk, hogy bármit változtatunk rajta, a "2 meccsenként használható"-t hiába skáláztuk le 5-10 meccsenként használhatóra, vagy akár 20 meccsenként használhatóra, vagy mindig ott lesz az asztalokon, vagy sosem.

A termóról csak annyit, hogy nemcsak húzóritkája volt a kiegnek, ezért egy nerfet itt is gondosan át kellett gondolni és kitesztelni, hanem ráadásul egy fontos eleme a 40 reakcióval játszó paklik visszaszorításának. Szerencsére itt végül sikerült megtalálni a tökéletes nerfet, sidelapként még játszható maradt, bár sokan manapság már oda sem használják, mert ha nem húzod be kezdőkézre, akkor nem igazán jó, de azért még használható ritka.
 
Ez így korrekt. A Sors keze szépen hamar meg is lett igazítva, szükség is volt rá.
Az Enkala erős fél év utáni igazítása az határeset ok, mehetett volna azért hamarabb is.
A kék céh meg a termo körüli elnyújtott vekengés na az hosszú és felesleges volt. (Sokkal hamarabb kellett volna az elszánt belenyúlás, ezeknek semmilyen koncepcióképző szerepe nem volt)
 
Jaj Bubu,legyen már egy kis humorod!
 
Sajnálatos,de köszönöm hogy jelezted.
 
Most tényleg egy 2005-ös példát hozunk fel, hogy lehessen vitázni?
 
"Magyarul, ha egy lap nem úgy készül, ahogy a tesztelők gondolták, de amúgy a lap aktuális verziója nem problémás, akkor nem nyúlunk hozzá, mert felesleges +1 Faq."


Kiegészítő megjegyzések a lap működéséhez:

A Daes Mo'ran, a goblin avatár megtanult KF-elni.


 
A tesztelő csapattal megvitattuk a kérdést, és az lett a konklúzió, hogy jobb ezen nem változtatni, a fő problémaforrás, a Lélekrezonancia amúgy is kikerül a képből.
 
Korrekt, köszi!
 
"Ha már sosem akartuk, hogy húzzon védekezésnél akkor miért nem lehetett már a megjelenésnél erratazni mint a Bűbájos Molettánál? Miért várunk vele 3-4 hónapot?"

Erre nagyon egyszerű és prózai válasz. Egy faq nem akkor születik, ha "elnéztük, és nem így gondultuk", hanem, hogy az adott versenykörnyezetben mennyire válik meghatározó lappá. Magyarul, ha egy lap nem úgy készül, ahogy a tesztelők gondolták, de amúgy a lap aktuális verziója nem problémás, akkor nem nyúlunk hozzá, mert felesleges +1 Faq.

Volt egyébként már ilyen. Még régebben a Mithrill gólemre a repülés ikon véletlenül került rá, és egyébként a Tünde Mirca költsége is valahogyan a nyomdai munkálatok során zsz lett, holott a tesztelésen még vp volt. De mindkét lapnál az volt a konklúzió, hogy nézzük meg így, és csak ha para, akkor lesz hozzányúlva. Végül mindkettőnél az lett a konklúzió, hogy bár nyilván erősebb, mint ahogy tesztelték, egyik sem olyan, ami nagyon problémás lenne, így maradtak.

A Molettánál ugyanakkor egyértelmű volt a szituáció, hogy nem csak a szándék volt más, mint a szöveg, hanem a jelenlegi szövegével egy egylapos kombót eredményez, ahhoz nyilván azonnal hozzá kellett nyúlni.

Itt meg egyszerűen az volt a vita, hogy nerfeljünk azonnal, vagy ha már így alakult, nézzük meg, hogy így milyen erős. Korábban az volt a döntés, hogy megnézzük, de ez a pár verseny elég volt annak leszűrésére, hogy a lap e nélkül is nagyon erős, ez a része pedig nyilvánvalóan inkorrekt előnyt ad. Így rátettük, amit kellett.
 
Lehet akkor félreértettem amit írtál, persze, egy kánter mindig az egész hatást megfogja. De itt alapvetően arról volt szó, hogy a forrásimmunis lapokat is lehet másolni, mert azzal nem hatunk a lapra, és talán ez is olyan volt, amin sokak értetlenkedtek. Erre írtam, hogy azon kívül, hogy ez mindig is így működött, ha ezt megváltoztatnánk, és a másolás is a lapra való hatás lenne (tehát a forrásimmunis lapokat nem lehetne másolni), akkor viszont a másolást meg lehetne akadályozni egy ganüiddel, mivel az hatna a lapra.
A rezót természetesen így is fogja, mert a képesség elvétel hatás a lapra, meg amúgy is azonnali.
 
Hát eddig ha volt egy kántered ami még gyógyít is varázslat esetén a gyógyító motyi vitte az egészet. Se kánter se gyógyítás. Tehát számomra a másolás meg a képesség elvesztése nem ugyan az. Ha elveszi a képességét is hat a lapra, ha csak simán másolja nem.
Tehát szerintem a rezót fogni kellene a ganüidnek mint a motyi a gyógyítós kántert, de egy kissebb zant már nem.
Az, hogy egyet dobsz kettő helyet az már egy másik kérdés, arra ad választ az idézett szabály. Ennek nem értem mi köze van a hat-e a lapra kérdésre.

Összegezve: a képesség ilyen jellegű szétválasztását nem értem. A képesség a laphoz tartozik szerintem.
 
Erre van egy szabályunk,
4.24.2. Ha egy cselekvés valamely hatását nem lehetséges maradéktalanul végrehajtani, akkor olyan mértékben kell azt végrehajtani, amilyen mértékben lehetséges.


és ez tényleg már a HKK kezdete óta megvan.
Gondolj arra, hogy "ellenfeled eldob 2 lapot a kezéből" ha csak 1 lapja van, akkor azt az 1-et kell eldobnia... ha gyógyul 10-et, de csak 5 hiányzik neki, akkor 5-öt gyógyul...

Szóval ha valamit másolok - és ez a jelenlegi szabályok szerint nem hat a lapra - az létre fog jönni akkor is, ha a lap egyéb hatása (elveszíti a képességet) nem. Ha ezt nem így akarnánk, azt valahogy így kéne fogalmazni:
"célpont lap elveszti a képességét, és ha ez megtörtént: egy lapod megkapja ezt a képességet."
így egyértelmű, hogy az elvesztés feltétele a megkapásnak.
 
Nem örülnék szavazásnak, döntsenek a tesztelők, csak pár gondolatot szeretnék a döntésről kérni majd.
Amúgy nekem nem a másolással van a bajom, hanem a " majd a másolt lap elveszti a képességét" rész miatt mégsem védi meg a kis ganüid a lapot. Mivel az én felfogásom szerint ha elveszem a lap képességét az hat a lapra, nem működik normál módon egy hatás miatt. A másolás meg olyan, mintha az a másolt lap lenne nekem is.
A kettő szerintem teljesen más.Nekem ez a logikus...
 
Bármilyen diskurzus/szavazás ami a témában születik üdvözítő.
 
Persze jó, hogy a Ködharcos káoszon még használható. Csak nincs nagyon káosz verseny. Főleg mióta a Dungeon liga is ÚN lett.
 
Teljesen jogos nerfek, már jóval ezelőtt is aktuálisak lettek volna! Az itteni pityergők, kulturálatlanok, 'sztárok' meg nyugodtan tegyék a kezüket a szívükre: hányszor is, s milyen módon nyertek már jogosulatlanul az eddig meglévő kiskapukat kihasználva?..Elégszer! Itt az ideje elkezdeni kreatív paklikat gyártani, nem siránkozni a tucat-majomságok felett!..
 
Lehet bármit, amit a nép szeretne!

De mielőtt a szabályt megfordítjuk:

Ez azért nemcsak 1 lapot érintene, hanem nagyon sokat.

Egyrészt, akkor ugye a valamire immunis, vagy valamivel nem hatható lapokat célozni sem lehetne ezután ezekkel. Pl. tűzre immunis lapot nem lehet tűzzel célozni sem. Ebben én nagy problémát nem látok, bár mondjuk ez régen is úgy működött, most. És lennének picit cifrább helyzetek, pl. egy lap ami tegyük fel kánterel és céloz, azt nem lehetne kijátszani, ha csak olyan lap van játékban, amit az immunitása miatt nem tud célozni. De ez lenne a kisebbik gond.

A nagyobbik, hogy akkor ugye a másolás ettől kezdve a másolt lapra való hatásnak minősülne. Bizonyos esetekben ezt lehetne drágítani, sőt akár reagálni is rá ezek alapján: tehát pl. egy Ganüid védelmező meg tudna fogni egy Zansárkányt. Ez azért brutálisan sok lap működését módosítaná.

Ami még lehetséges kompromisszum, hogy a másolás továbbra sem hat ugyan a másolt lapra, de célozni nem lehet olyan lapot, amivel nem lehet hatni az adott dologra, vagy immunis rá. Ezzel ugye csak annyi baj lenne, hogy a lap szövegezésétől függően másképp működnének azonos funkciójú lapok, de talán ez még belefér.

Amit még hozzátennék az egészhez, hogy a Lélekrezót nem azért kellett bannolni, mert a forrásimmunis bűbájokat tudta másolgatni. Egész egyszerűen, sokan túl erősnek tartották azt, hogy kint van pl. egy Időlassító, és egyetlen asztalon maradó lapot sem tudsz lerakni mellette, mert ha utána az ellenfél leszedi, és visszakánterelsz rá; vagy akár olyan a paklid, hogy 2 db lapot is ki kell raknod egy körben, hogy esélyed legyen nyerni; akkor utána jött a Lélekrezó, és kikaptál. Ez egyébként a Lopott álomra is igaz, bár ott legalább van manaköltség, de idővel ugyanezen logika mentén lehet, hogy őt is bannolni kell majd.

Illetve még 1 gondolat, ha a Lélekrezó bannolva van, az egész forrásimmunis bűbájos téma már csak elméleti lesz. Lélekrezóval megérte időlassítóval és ilyen bűbájjal is játszani. De pl. egy Lopott álmot max. az ellenfél bűbájára játszhatsz ki, tehát ez nemhogy nem erősíti, inkább gyengíti ezeket a bűbájokat - és amennyire én tudom, sokan amúgy sem kedvelik őket, szóval talán nem baj, ha van eggyel több mód, ahogy meg lehet őket szivatni.

Szóval a dilemma annyi, hogy mi a jobb, hogyha minden marad így, és a probléma már csak elméletben létezik (vagy káoszon, de szükség esetén a rezót ott is lehet bannolni), vagy változtassuk meg egy csomó lap működését, hogy ez az "anomália" megszűnjön. Akár egy szavazást is szívesen kiírnék erről, csak nem vagyok benne biztos, hogy mindenki, aki szavazna erről, értené is, hogy mi a kérdés, mert azért ez egy elég összetett probléma. De megkérdezem a tesztelők véleményét erről, és legyen az ő véleményük szerint.
 
+1 a forrásimmunis marhaság mellé!
 
"A sors keze. Ez nem is igazándiból nerf, hanem egy szövegpontosítás. Sosem akartuk, hogy a lap védekezéskor is húzzon, de a fogalmazás miatt ez lett belőle."

Ha már sosem akartuk, hogy húzzon védekezésnél akkor miért nem lehetett már a megjelenésnél erratazni mint a Bűbájos Molettánál? Miért várunk vele 3-4 hónapot?

Üdvözítőek a nerfek, bár a lélekrezónál a probléma továbbra is a forrásimmunis lapok másolása, ami igy megmarad ÚN-en a lopott álommal.
 
Ban/nerf: igen,ez egy szükségesen létező, a játék egyensúlyát segítő eszköz. Teljesen igazad van: nem mindegy, hogy hány és milyen nerfre van szükség. Jellemzően narancs lapok és ritka azonnalik kapják a nerfet. Az egyéb látványos kivételek a szintén túlerősített Művészek céhe és a Termomágikus indikátor. „ezek a paklik / lapok ugyanúgy megverhetők lennének” A Gyalázat lemosása meggyőződésem szerint nem lett volna megkerülhető a 2 lapos kijátszással. A Művészek céhe is éveken keresztül mérgezte a metát, semmit nem segített a játék képének alakításán.
Az ÚN tiltás a gyakorlatban mindenféle kitétel nélküli tiltást jelent. Alig vannak Káosz versenyek. Nem véletlenül senki nem kíváncsi a 45 db 0-s lapból álló, 40 counterrel indító paklikra.

„elképesztően sokféle narancslap és megépíthető koncepció van, nem lehet mindent kellő alapossággal kitesztelni” – ezt elismerem, méltányolom. Talán pont ez indokolná, hogy NE legyen ennyi új koncepció.
Vannak olyan, egyébként népszerű koncepciók, amik pl UN faj formátumon egyszerűen játszhatatlanok. Főnixek, dzsinnek, óriások. A legutóbbi pörgős faj versenyen az ember paklit is csak Mardakor misztikussal tudtam összerakni. (elvileg az ember lenne a TF jellemző faja, nem a kalóz)
Emellett több faj küzd azzal, hogy teljesen széteső, több irányba tartó koncepciók mentén kiadott, vegyes ritkaságú lapokból kellene versenypaklit építeni. (Jó példa erre az orglingok, az éjfattyak vagy a próféták, ahol konkrétan 3 db lapra sülne ki az epikus követőjük képessége; de a legdurvább példa a vámpírok: van 17 különböző, UN kompatibilis vámpír. Ezek közül 1 db hivatkozik a fajra.)

„vannak pontos szabályaink, próbálunk mindent keretek közé szorítani”
A példa kedvéért vegyük úgy, hogy a játékos saját körönként 1 kedvelt lapot játszik ki. (első három kört nézzük példaként)
Pegazus követő – 3 VP olcsóbbítás
Motyi követő – a motyogókat áldozva/azonnaliként kijátszva 2 VP előny és 1 lap húzás
Főnix követő – 3 VP olcsóbbítás, 2 sebzés (1 potenciális leszedés)
Daxx – 2 VP olcsóbbítás (ha az ellenfél kezd, akkor az ellenfél harmadik köréig 1 VP …)
Gormathion kedvence – 2x 1 VP reakció drágítás
A Zu’lit familiárisát nem említem, mert ott koncepció szinten 0 olcsóbbítható ritka lap van, nem gyakori is csak 3.
Ez azért bőven nem ugyanaz a liga, és a tervezéssel nagyon sok koncepció vérzik el.

A tervezésnél nagyon bosszantó még ez a keretek közé szorítás, mert a magyar nyelv szabályai szerint jelenleg a Gólemsárkány K-ra drágítja 1-el az ellenfél kézből kijátszott lapjait, és ez a hatás összeadódik, körönként növekszik. Mert nem fért rá a lapra a „következő” szó. De ez sajnos több lapnál előfordul. Ezen azért érdemes lenne csiszolni.
 
Egy ilyen kellően összetett, és folyamatosan, dinamikusan változó játéknál elkerülhetetlen, hogy a játékegyensúly érdekében néha kelljen lapokat nerfelni / bannolni, ez így van bármilyen más tcg-ben is. Viszont nem mindegy, hogy hány és milyen nerfre van szükség. Nem igazán vannak már teljesen bróken, végtelent kiadó meg hasonló lapok, régen számos ilyen nerfre volt szükség. Ezeket a mostani lapokat akár lehetett volna hagyni úgy is, ahogy voltak, vagy ezeket csak később bevezetni – a játék ugyanúgy játszható lett volna, ezek a paklik / lapok ugyanúgy megverhetők lennének. Csak egyszerűen a játék valamivel kevésbé lenne élvezetes. Ráadásul az Új Nemzedéken belül egy még kiegyensúlyozottabb környezetet próbálunk teremteni, ezért szigorúbbak is vagyunk magunkkal, nem véletlen, hogy azt mondtuk végül, hogy a 2 lapot elég csak ÚN-ről bannolni.

A tesztelés hatékonyságán mindig lehet persze javítani, igyekszünk is, de olyan elképesztően sokféle narancslap és megépíthető koncepció van, nem lehet mindent kellő alapossággal kitesztelni 12 embernek, heti néhány órában. 20x annyi ember 20x annyi idő alatt biztos, hogy találni fog olyan kombinációkat, amire mi nem gondoltunk. Ez (is) így van minden más tcg-ben. És igen, vannak pontos szabályaink, próbálunk mindent keretek közé szorítani, sokkal több és precízebb, mint régebben, ezért is van, hogy ennyire kevés nerf/ban kell. De ha csak nagyon szigorú szabályok lennének (pl. 1vp-s lap vagy leszed 1 lapot, vagy húz egy lapot meg hasonlók) akkor a lapok unalmasak lennének. Szükség van érdekes, ötletes lapokra – amit aztán a játékosok használnak olyasmire is, amire mi nem feltétlenül gondoltunk. Konkrétan a követőknél volt is olyan visszajelzés, hogy unalmas, hogy mindegyik csak olcsóbbít egy etnikumot – ezért aztán próbáltunk kreatívak lenni.
 
Tarrgeth: hát már nem is lesz módod megítélni .
 
Zorall +1
 
Nerfek/tiltások

Tragédia ez a nerf csomag. Nem önmagukban a nerfek miatt, hanem mert a lapok jelen formában való létezése mutatja, hogy a játék fejlesztésével valami nagyon nincs rendben.

Sors keze
Anno az egész rotáció eredője a játék lassítása volt. Ne legyen minden counter, ne adjon azonnal lapelőnyt. Erre kijön egy lap, ami counterel, leszed, AZONNAL tud húzni, ősmágiás, reakciódrágított. Jellemzően 2 VP-ért. Nettó baromság, csak arra jó, hogy kötelezően használja a nép. Brutálisan és aránytalanul szűkíti a használható lapkészletet.

Ködharcos
Már sokan leírták előttem a véleményüket, nem ragozom. Csak bízom benne, hogy Tóni gondoskodik róla, hogy Magyar Péternek ne essen baja, és a következő védnökölésnél valaki kapjon egy ajándék slotot.

Lélekrezonancia
2015 óta létezik az Időlassító-Lélekrezo kombó. Anno azért nem volt erős, mert minden lapot semlegesítésként játszottunk ki, amik lapot is húztak, és +1 VP-ért levitték a szemetet. 2024-ben a kétszer 0 VP valóban nagyon csábító költség. De esetleg ezt fel lehetne venni a fejlesztési szempontok közé, hogy ami ingyen leszed (képességet elvesz) az mást ne csináljon. A Goblin mágia pl tökéletes erősségű lap ebben a metában. Valóban az az igazán bosszantó vele, hogy forrásimmunis lapot is lehet vele másolni.
Régen még rászántam néha évi 10-20 000 ft-ot, hogy kiegészítsem az adott kiegészítőt 3 sorra, még 10 000-et útiköltségre, 2-3000-et nevezési díjra meg a rágcsa. Célom volt, hogy lássam a cimborákat, és ezt a mennyiségű kiadást racionalizáljam 3 extra foil lappal. A Lélekrezo esetében már lemondtam erről az élményről, megvettem őket 6000-ért. Így sokkal kevesebb buktam. Persze képzeleghetnék róla, hogy majd valamelyik következő bemutatónál be lehet őket váltani másik foil ritkaságra, de csak magamat áltatnám.

Őrült Enkala
Ezzel a tiltással az a bajom, hogy tökéletesen bemutatja, mennyire el van rontva valami a játék fejlesztésénél. El nem tudom képzelni, hogy 12 okos, tehetséges játékos közül senkinek nem tűnt fel, hogy a lapnak semmi köze a gólem etnikumhoz. Ez … ez önmagában nehezen magyarázza a lap létezését, mert elvileg az epikus követő a(z amúgy nem létező) etnikumot erősítené. Ez az egyik baj. A másik az, hogy nem tudom, hogy megy a tesztelés, de ez a lap nem lett kitesztelve top meta lapokkal. Megnéztem az egyik debütáló meccsét a Makó G – Kövér Attila meccsen Vácon. Elmebeteg volt, ahogy a Rücskös látógömbök változtak át gólemekké. (Az mondjuk még betegebb volt, amikor jöttek az ingyen Gyalázat lemosások 2x, de azt most hagyjuk)
A legnagyobb baj az, hogy 2020 óta az alábbi narancs lapokhoz kellett érdemben hozzányúlni
Mennyek úrnője
Antimágikus rakshallion (most is rettegek az első körös tűz paklitól …)
Őrült Enkala
A Semmi mestere
A fájdalom szépsége
Az istenek hírnöke
Motyogó kultivátor
Iustitia

Minden évben jön valami komoly nerf/tiltás, mert nincs egy nyomorult algoritmus, hogy mennyi előnyt adjon egy epikus. A másik oldalon tudnék írni olyan epikusokat, amik olyan rosszak, hogy max a gyereknek adnám a kezébe origaminak. Nem akarom elhinni, hogy ne lehetne egységes keretbe foglalni ennek a fejlesztését, és a hatályos szövegezéssel kiadni ezeket a lapokat. Nevetséges, hogy egy érdeklődőnek a kezébe adok egy paklit, és azzal kell kezdeni, hogy egyébként a narancs lapod nem azt tudja, ami rá van írva.
 
Hogyha választani lehetett volna a Lélekrezonancia és a Lopott álom között, akkor én inkább a Lopott álmot bannoltam volna. Az a kettő közül a sokkal ijesztőbb lap, nem a Lélekrezonancia. A rezónak azért van egy elég borsos teljesítendő feltétele, a Lopott álom viszont egy közel no-risk lap egy ilyen kánter-szegény metában. Csak miatta nem merek [S], [K], [J] képességű lapokkal játszani mostanában. A rezó és a Tökéletes csend közel sem olyan para.
 
Kellettek ezek a nerfek. Köszönjük! Remélhetőleg élvezhetőbb lesz a játék ezek után.
 
Sajnálom még egyszer a kellemetlenséget, én bíztam benne, hogy ez az előzetes tájékoztatás már megtörtént ezzel a cikkel, de megértem, hogy te ennél valami személyesebbet szerettél volna ezek szerint. Vigasztalásképp annyit mondhatok, hogy ha nem lett volna a lapnak védnökölt verziója, akkor az egyszerűbb utat választjuk, és mindenhonnan kitiltjuk a lapot. Pont miattad, és azok miatt, akik ezt a lapot azért szerezték be, hogy játsszanak vele, lett csak végül ez a fél ban, bízva benne, hogy a jövőben még bőven lesz káosz verseny, ahol használni lehet majd.
 
Mint mondtam, nem vitatom a bant, nyilván top spoiler lap jelenleg. Azt is értem, hogy tavaly februárban még nem tudtátok.

Most utoljára leírom, hogy az ábrándít ki, hogy egy védnökölés sem ért meg annyit Miklós, hogy dobj egy 3 soros emailt, messenger üzit, amiben leírod az érveid és annyit írsz, hogy sorry. Teljesen más lenne a szájíz.
 
Kérlek, itt húzd be a kéziféket.

Leírtam, hogy sajnálom, és a képet azonnal kicseréltük.

Mindenkinek más az elfogadhatatlan, nekem pl. az, ha valaki még ezután próbál gyűlöletcunamit gerjeszteni a semmiről, meg megy a patkányozás meg a hasonlók.

Tudom, hogy mindenki, aki itt van, imádja ezt a játékot, nekem is fontos minden egyes játékos, mindenkit meghallgatok, és odafigyelek a véleményére. Épp ezért kérlek, hogy hiába csak egy fórum ez, nem pedig egy személyes beszélgetés, és ezért könnyebben beindul a kődobálás, azért próbáld megadni te is a minimális tiszteletet. Köszönöm!
 
Mindegyik nerf/tiltás elfogadható,támogatható és védhető. Ez a nerfcsomag elengedhetetlen volt ahhoz,hogy újra élvezhető hagyományos meta szülessen.
Egy dolog nem tetszik nekem továbbra sem,ez pedig a forrásra immúnis lapok célozhatósága. Ha ez vissza lenne vonva,a rezó száműzésén is el lehetne talán gondolkodni,hiszen nem is az időlassítós rezó csere volt a legundorítóbb,hanem a pókot termelő és gyógyító forrásra immúnis időlassító.
 
 | 1 | 2 |
Nézet:
Hírek, újdonságok, változások | Szavazások

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.