70. forduló, 72. forduló, Bazalt összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2007. febr. 2. 9h:21'
EZ A 103. JÁTÉKHETED, 71. FORDULÓD
104. játékheted kezdete: febr. 8.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #5858
SZÁMLA : XXXX

BAZALT KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [74,17] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Bár nagyon le vagy már gyengülve az szomjazástól, azért visszanyerted erőd egy részét. (+14 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+5 varázspont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+1 tudatpont.)
(Szörnykeresés: ilyen terepen a keresett szörny nem él, ezért nem is pazarolsz most kutatásra TVP-t.)

le 6 leveszed/lerakod a 6. tárgyat
Elrakod a kőkést. [0 pontot használtál fel, van még 213.]

f 131 kísérletezel a 131. tárggyal
Farigcsálsz, illesztgetsz, kísérletezel, hátha lesz valami használható eredmény. Lázasan töröd a fejed... Brávó! Feltaláltad, hogy hogyan csinálhatsz ubuk dobónyílat. (ld. enc.) 78 tapasztalati pontot kaptál. Megvizsgálod a talajt. Friss troll nyomok vezetnek nyugatra. [12 pontot használtál fel, van még 201.]

bpb 1 bef. parancs berakása: 1

ef 1 energia fejlesztése 1
Tudati koncentrációval járulsz hozzá egy új tudati képesség kifejlesztéséhez. [-1 TU.] A befejezéshez még 43 TU szükséges. [10 pontot használtál fel, van még 191.]
[A parancs tárolásra került.]

m 1 mozogsz északkeletre
[75,16] A sík vidék bozótos terepbe vált át.

Látsz egy nekrofunt. Két tazunkarókakölyök talált egy kerek sajtot, de nem tudják megfelezni. Ahhoz, hogy segíthess nekik, szükséged van egy mérlegre és 5 TVP-re (31. jellempróba).
(Vándorcirkusz:) Mint egy különös látomás, úgy terül szét előtted a vándorcirkusz rengeteg apró épülete. Bizsergő tenyérrel veted bele magad a szokatlan tömegbe, míg egy apró termetű férfi meg nem állít. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelődtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).] [10 pontot használtál fel, van még 181.]

fkt 138 3 1 felt. készítesz a 138. tárgyat (3 darabot)
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik.
(Feltételes készítés:) Legyártottál 3 ubuk dobónyílat. [30 pontot használtál fel, van még 151.]

kf 138 kézbeveszed/felveszed a 138. tárgyat
Elrakod a vas dobónyilat, majd előkészíted az ubuk dobónyílat. [0 pontot használtál fel, van még 151.]

m 2 1 mozogsz keletre, északkeletre
[76,16] A bokrok megritkulnak, most sík terepen vagy. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy szomorúfűz. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Hmm, csak egy rájanyék. Ettől nincs semmi félnivalód. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Megfontoltan felméred a helyzeted, majd elmormolsz egy tüskepajzs varázslatot. Ubuk dobónyílat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Lövedéked átfúrja a rájanyék testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre rohansz. Ököllel gyilkos csapásokat szórva összezúzod a rájanyék testét. (2 támadással 36 életpontot sebezve.) A rájanyék farkával megérint. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Karmait felemelve, a rájanyék meglegyinti a bal lábadat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 122 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 38, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Észreveszel egy mély kutat. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amikor délkeletre nézel, észreveszel egy rúnakövet. Északra nézve látsz egy patakot. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész.

(Továbbmész...) [77,15] Bozóttal teli terepre értél. Rövid megszakítás a sík vidék egyhangúságában. Éktelen káromkodást hallasz. A hang gazdája egy gnóm fickó. Furcsa, idétlennek tűnő szárnyas szerkezet mellett áll és egy hatalmas csavarkulccsal a kezében szidja azt. Kiderül, hogy a fura gépezetnek eltörött a tengelye. Segíthetsz a gnómnak, ha van nálad egy fémrúd és rászánsz 15 TVP-t (47. jellempróba). Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Egy nektoraf közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Hatalmadat demonstrálandó, mormolni kezdesz. Létrejött egy tüskepajzs. Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, ubuk dobónyílat ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Ez mellément. Elszántan a másikra támadsz. Ököllel párszor keményen megütöd a nektoraf testét. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) A nektoraf mancsai a bordázatod épségét veszélyeztetik! (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Megpróbál karjaival összeroppantani. Iszonyatos erővel kezdi el a szörny a testedet összepréselni. 31 életpontot vesztettél. Ellenfeled regenerálódik! Ököllel néhányszor megcsapod a nektoraf jobb vállát. (2 támadással 18 életpontot sebezve.) A nektoraf Neked esik, és mancsaival püfölni kezd. (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) A szörny kitárja karjait, és megpróbál átölelni. Mintha egy satuba kerültél volna! Csontjaid recsegnek ropognak. 21 életpontot vesztettél. Ellenfeled regenerálódik! A másik félti az irháját, és menekülésre fogja a dolgot. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 31, sebződés: 72, gyógyulás: 0, összesen: -72 ÉP}

[20 pontot használtál fel, van még 131.]

h 235 30 használod a 235. tárgyat
Játszani kezdesz a dudán. Bár csak egyszerű nótákkal mersz próbálkozni, de azok egész jól mennek. Ez jól esett! (+14 varázspont.) Amint abbahagyod a zenélést, gyanús zajra leszel figyelmes! A zenétől felhergelve, rád ront egy mutáns pók.

Hatalmadat demonstrálandó, mormolni kezdesz. Létrejött egy tüskepajzs. Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a mutáns pók testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Ellenfeled lelassítása érdekében felkészülsz egy Kabal-Sújtásra. Ököllel többször kegyetlenül megütöd a mutáns pók testét. (3 támadással 34 életpontot sebezve.) A szörny belemar a bal térdedbe. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.)
{Csatastatisztika; sebzés: 37, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Sikoltozva menekülsz, rettegve a végső pusztulástól... Hirtelen istened hangja tölti be a teret: Kudarcot vallottál! Sokat kell tanulnod, hogy jóvátehesd hibád! [-384 TP] IQ-d TF-elődött. [30 pontot használtál fel, van még 101.]

m 1 mozogsz északkeletre
[78,14] Bozótok, bokrok, cserjék továbbra is mindenütt. Nemrég eshetett, mert a fűszálak végén még imitt-amott megcsillan egy esőcsepp. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy ovimon-bokrot. Ritka errefelé a fekete manógyerek, de te mégis találtál egyet. Találkozott egy tintacsigával és az leköpte. Feketén nem mer hazamenni, mert fél, hogy otthon el fogják verni. Ha van nálad púderkő, azzal újra kifehérítheted a bőrét, megmentve a veréstől. Ehhez 8 TVP-t kell elköltened (28. jellempróba). Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Megpróbálsz beolvadni a környezetedbe. Ismét melléd szegődött a szerencse. Picit később kikémlelsz, hogy megtudhasd, mi elől bújtál el. Amint meglátod, rögtön rájössz, hogy ez egy manifesztátor. A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről.


(Feltételes készítés:) Legyártottál 1 ubuk dobónyílat. [20 pontot használtál fel, van még 81.]

h 235 30 használod a 235. tárgyat
Dudálni kezdesz. Többször sikerül egészen egyszerű melódiákat hibátlanul lejátszani. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 zene). Ez jól esett! (+17 varázspont.) Amint abbahagyod a zenélést, gyanús zajra leszel figyelmes! A zenétől felhergelve, rád ront egy húsevő magszim. Lelécelsz, megrettenve a halál utáni haláltól. Hirtelen istened hangja tölti be a teret: Kudarcot vallottál! Sokat kell tanulnod, hogy jóvátehesd hibád! [-64 TP] IQ-d TF-elődött. [30 pontot használtál fel, van még 51.]

m 1 1 mozogsz északkeletre, északkeletre
[79,13] A terep továbbra is bokrokkal, bozóttal teli.


(Továbbmész...) [80,12] Még mindig bozótos. Ráérősen sétálsz, amikor egy aprócska alakot pillantasz meg, aki - kezében egy darab sült hússal - egy hatalmas troll elől menekül lélekszakadva. Ha segíteni akarsz az árnymanó kölykön, 5 TVP-re és 2 kajára van szükséged (41. jellempróba). Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Egy hozzád hasonló profinak igazán gyerekjáték ebben a sűrűben elbújni. No, igen a profizmus. Teljesen észrevehetetlen voltál. Nos, lássuk mi volt az ellenfél. Már jellegzetes szagáról is megismered, hogy ez egy tetemember. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő.

[20 pontot használtál fel, van még 31.]

h 78 használod a 78. tárgyat
Nincs semmilyen speciális dolog, amire ezt a tárgyat most használhatnád. [0 pontot használtál fel, van még 31.]

m 1 mozogsz északkeletre
[81,11] Még mindig sűrű bozótos van mindenfelé. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Úgy teszel, mintha te is csak egy lennél a bokrok közül. Miután meguntad a bújócskát, megszemléled az ellenfelet. Amint meglátod, rögtön rájössz, hogy ez egy tetemember. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről.

A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Úgy teszel, mintha te is csak egy lennél a bokrok közül. Ezt megúsztad. Miután rendezted légzésedet és szívverésedet, megszemléled a szörnyet. Ráismersz a távolodóra. Egy nektoraf. Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz.

[10 pontot használtál fel, van még 21.]

h 78 használod a 78. tárgyat
Nincs semmilyen speciális dolog, amire ezt a tárgyat most használhatnád. [0 pontot használtál fel, van még 21.]

h 235 30 használod a 235. tárgyat
Játszani kezdesz a dudán. Nem is megy rosszul! Persze csak egyszerűbb dallamokkal próbálkozol. IQ-d TF-elődött. [21 pontot használtál fel, van még 0.]

* 2. BP: használod a 147. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [3 pontot használtál fel, van még -3.]
A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 csapdakészítés). Mint nem adnál most akárcsak egy korty vízért! Gyengülsz a szomjúságtól. (-1 életerő.) [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 25, 13, 24.
Kimerülve a megpróbáltatásoktól, táborozásra alkalmas helyet keresel. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj.
Ebben a körben -3 pontod maradt, ebből a következő körre -3 pontot vihetsz át. Kapsz még 212 pontot. A következő körben tehát 209 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


UBUK DOBÓNYÍL (138. TÁRGY)
Már hosszú ideje töprengesz egy használható dobónyíl kifejlesztésén. A sünmedve tüske ugyan elég nehéz lenne hozzá, de nem lehet elég pontosan célozni vele. Az ubuk tüske elég vastag és hosszúkás, de nem elég nehéz. Kézenfekvő a megoldás... Az ubuk tüskén átszúrsz egy sünmedve tüskét, és egy rövid botot erősítesz a végére, hogy legyen az egésznek markolata. Egyensúlyozásként az egész végére egy madártollat illesztesz. Mindez persze precíz, figyelmes munkát követel: a KT 138 parancsot kell kiadnod, 10 pontért, bozótos vagy erdős terepen (hogy találj nyelet). A munka azonban nem hiábavaló: eredménye egy kiváló minőségű dobónyíl, amely sokkal ritkábban megy tönkre, mint például egy durva fadárda. Sebzése d8+6.

KARAKTERLAP

Bazalt , egy fekete, hosszú hajú, barna szemű troll férfi vagy. Körszakállad és bajuszod van. Bőröd sárga. Sheran követője vagy. Az Összhangzat (#9152) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 71. fordulód.

Erő: 18 (20) Szint: 11 Merészség: 10/10 Magasság: 254 cm
IQ: 21 Támadás: 10 Agresszió: 3 Testsúly: 484 kg
Ügyesség: 11 Védekezés: 22 Menekülés: 30 % Életkor: 17/17 év
Egészség: 15 (17) Életpont: 167/49 Jellem: semleges Tul. pont: 0
Szerencse: 23 (25) Varázspont: 30/29 Pénz: 505 arany Kép. pont: 4
Tudatpont: 7/1 EFejl: 1
Eddig összesen 178 szörnyet (1 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 0 TP-t kaptál. Jelenleg 21879 TP-d van. A következő szinthez még 3121 TP szükséges. Trófeáid: rőtmanó berzerker, bibircsók-óriás, bíbor szulfagor. A 48. fordulódban 666 arany került a bankszámládra. 875 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 16 vágófegyverek: 1 ütőfegyverek: 2
dobófegyverek: 2

Feltételes fegyverváltás: mandibulakasza (#127) (120%)
Óvatosság (labirintusokban): 0

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 10 2. nyomkövetés: 13 3. mászás: 5
4. csapdakészítés: 8 (+1) 5. csapdaészlelés: 1 6. gyógyítás: 24
7. titkosírás: 1 8. felderítés: 1 9. taumaturgia: 1
10. harcművészetek: 11 11. zene: 5 (+1) 12. szörnyismeret: 2
13. zárnyitás: 10 14. vadászat: 10 15. bányászat: 6

FELTÉTELES PARANCSOK (még 10 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
ásol max. 30 TVP-ért
készítesz kaktusztüskét (#114) (max. 30 darabot ), fáklyát (#36) (max. 2 darabot ), kőkést (#6) (max. 2 darabot ), botot (#4) (max. 1 darabot ), ubuk dobónyílat (#138) (max. 3 darabot )
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) tüskepajzs (#30, 4 VP)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
0. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 10)
energiatüskék (#29)
Védekező varázslatok (aktív: 1, max: 10)
tüskepajzs (#30)

Összsúly: 62.21 kg Megterheltség: 97%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 98 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 170 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
4 madártoll (#112) 4 sünmedve tüske (#14) 4 ubuk tüske (#131)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
3 ubuk dobónyíl (#138)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(75,16) nekrofun (#173), 31. jellempróba
(76,16) rájanyékek (#58), mély kút (#93)
(77,15) 47. jellempróba, nektoraf (#355), mutáns pók (#117)
(78,14) ovimon-bokor (#206, belőle készíthető: #207), 28. jellempróba, manifesztátor (#124)
(80,12) 41. jellempróba, tetemember (#123)
(81,11) tetemember (#123), nektoraf (#355)

Üzenet küldése a karakternek