42. forduló, 44. forduló, Run Keledor összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2011. nov. 22. 12h:18'
EZ A 764. JÁTÉKHETED, 43. FORDULÓD
765. játékheted kezdete: nov. 25.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #4367

RUN KELEDOR KALANDJAI


91 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [15,109] koordinátán.
A táborozás 3. napján összeakadsz Hisnar Ylhildasszal. Egy bőrpáncélt visel. Felszerelését egy rájanyék trófea színesíti. Jobb kezében egy csontszuronyt, bal kezében egy vizestömlőt tart. Lőfegyvere egy fúvócső. Egy meleg kézfogás, rövid hírcsere, aztán újból elváltok. Táborozásod egyik napján egy trikornis vágtatott be a táborodba, hátán egy vadul kapaszkodó vikócmajommal. A maki kezedbe nyom egy csomagot, és iszkiri, már ott sincsenek. Kibontogatod Bal Dahin csomagját. Találsz benne 1 vassisakot. Még egy küldemény érkezik ugyanonnan, ami tartalmaz 1 ezüst karkötőt, 1 ezüst gyűrűt.
Az egyik napon találkozol egy kék egyenruhás, tintacsigán lovagló kobudera férfival. Ruháját egy zöld korona jelvény ékesíti, rajta Yaurr felirattal. Mosolyogva szólít meg.
- Üdv! Az Alanori Olimpiai játékok követe vagyok. Mindenkit megkeresünk, akinek van (volt) deus ex machinája. Szeretnék átnyújtani egy meghívót a közeljövőben megrendezendő bajnokságra. Köszönettel elfogadod a meghívást.
- Még egy kérdés - jegyzed meg. - hogyan juthatok el az Arénába?
- Ó, mi sem egyszerűbb ennél! A központi magoflex teleturbulátor a szabványos deus ex machinák varázsrezgéseire van hangolva. Csak megfogod a deus ex machinát, megforgatod háromszor, kimondod az "Alanor" szót, és megnyílik egy teleport-kapu, egyenesen az Arénába! Átlépsz rajta, és azonnal regisztrálják a jelentkezést. És még a D.E.M. is megmarad! (ld. enc.) A mostani olimpián is lehetőség van arra, hogy csak a játékos versenyeken vegyél részt, ha H 1 <tárgy> 9 parancsot írsz, azaz kilencet adsz meg 3. paraméternek. Ezenkívül kérheted azt is, hogy a fordulódat kizárólag emailben kapd meg, a találkozó utáni hétfőn. Ehhez 3. paraméternek 10-et írj, ha base64, 20-at, ha uuencode-val kódolva kéred. Ha nyomtatva és base64-ben is kéred a fordulót, 30-at, ha nyomtatva és uuencode-vel is kéred a fordulót, 40-et írj. Ha mindkét opciót igénybe veszed, tehát az emailes fordulót is kéred, és csak a játékos versenyekben akarsz részt venni, akkor 9-et adj a fenti paraméterekhez (19, 29, 39, 49). [Az Olimpiára való jelentkezés határideje 2011. nov. 22., kedd. Nem árt azonban, ha a jelentkezést MÁR JÓVAL A HATÁRIDŐ ELŐTT megteszed, mert esetleg lemaradsz a nagy eseményről! Az olimpiai fordulókat a nov. 26-i találkozón veheted át, ill. ha nem tudsz eljönni, postán ill. emailben elküldjük. FIGYELEM:
- A védettséget nem osztjuk le úgy, mint a normál játékban.
- A főzés nem működik az olimpián.
- Olimpiai harcban a támadásban a random DX a korábbi helyet a karakter aktuális támadásának 50 %-a lesz. Tehát pl. 300-as támadásnál D150.
- Olimpián a taumaturgia és teológia erősségének növekedése nem 250-es értéknél csökken le, hanem 500-nál. 500-ig tehát minden taumaturgia vagy teológia szint normálisan adja a varázslat erősséget, 500 felett minden 25. ad egyet. Ezzel párhuzamosan a jellempontokból és papi rangból származó varázslaterősség is duplán számít.
] Miután elbúcsúztál a hírvivőtől, rögtön tervezgetni kezded a részleteket.
Ez az idő nem múlt el esemény nélkül:
A legutóbbi forduló óta sok érdekes dolgot tanultál. Elmondták neked, milyen is a karmos tankány (ld. enc.), a kőszáli disznó (ld. enc.), az acélkolosszus (ld. enc.) és a manó (ld. enc.). Most már tudod, hogy hogyan kell szerezni (készíteni) mérgezett tüskét (ld. enc.), lapockacsontot (ld. enc.), ásót (ld. enc.) és kis vaskulcsot (ld. enc.). Sok hasznos dolgot tanulsz a krónikából, így aztán hatékonyabban cselekszel (+5 tvp ).
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+14 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+12 varázspont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+1 tudatpont.) [A két forduló között 3 új/megváltoztatott Encyclopedia Fantasia-t kaptál. (ld. enc.)]
Sok időt töltöttél azzal, hogy egy drótszőrű pincsi nyomára bukkanj. Minden hiába - a kutatás eredménytelen volt. [10 pontot használtál fel, van még 179.]

* 1. KP: elmormolod a 12. varázslatot
Arkánum-jeleket rajzolva a levegőbe, mormolni kezdesz. Hamarosan összegyűlik a szükséges varázsenergia. Elmondtad az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 174.]

kf 160 kézbeveszed/felveszed a 160. tárgyat
A fejedre teszed a vassisakot. [0 pontot használtál fel, van még 174.]

fkt 116 3 felt. készítesz a 116. tárgyat (3 darabot)
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 174.]

im imádkozol
Hosszú keresés után sem találsz oltárt, amelynél imádkozhatnál. [0 pontot használtál fel, van még 174.]

v 7 95 1 elmormolod a 7. varázslatot
Varázsolni kezdesz. Pezsgő mágikus energia terjed szét benned. Elmondtad az alkímia varázslatot! A tárgyad lassan átváltozik, és a helyén 2 arany csillog! Elrakod a pénzt. [-7 varázspont.] [3 pontot használtál fel, van még 171.]

m 3 2 2 mozogsz délkeletre, keletre, keletre
[16,110] Vége a bozótosnak. Az új terep dombvidék.

Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy olvasztókemencét. Egy manólányt veszel észre, amint egy odvas fa előtt sír. A kedvenc gonyolék babáját beledobta a faodúba egy árnymanó. Sajnos az odúban méhek laknak. Ahhoz, hogy segíthess rajta, szükséged van egy kígyóbőr kesztyűre. Ez a tevékenység 3 TVP-be kerül (21. jellempróba). Nocsak, egy quwarg! Rálépsz, és mész tovább. 1 tapasztalati pontot kaptál. Eszel valamit. (-1 kaja.)
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 4 kerek követ.

(Továbbmész...) [17,110] Elmarad a göröngyös terep, sűrű bozótos váltja fel. Egy-két magányos fa töri meg a nehezen járható terep egyhangúságát.

Egy manólányt veszel észre, amint egy odvas fa előtt sír. A kedvenc gonyolék babáját beledobta a faodúba egy árnymanó. Sajnos az odúban méhek laknak. Ahhoz, hogy segíthess rajta, szükséged van egy kígyóbőr kesztyűre. Ez a tevékenység 3 TVP-be kerül (21. jellempróba). Jóízűen falatozol. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [18,110] A bozótos vidéket zöld síkság váltja fel. Fehér mandula illatát hozza a szél. Ez a kellemes, óceáni éghajlatú vidék nagyon közel van a tengerhez. Régen, amikor még voltak errefelé sirályok, nyilván egész mélyen berepültek néha a szárazföld felé, ezért is hívják ezt Sirály Síkságnak. Oldalt pillantva, meglátsz egy tűzbokrot. Észreveszel egy oltárt. Nem vibrál körülötte mágikus aura - nég nincs felszentelve! A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy kaffogó hebrencs. Itt csata lesz.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a parittyával célba találj. Elrepül 2 kerek kő. Telibe kaptad a kaffogó hebrencs nyakát. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Megmarkolva a szöges bunkót ellenfeledre támadsz. Szöges bunkóval többször kegyetlenül megütöd a kaffogó hebrencs jobb első lábát. (2 támadással 24 életpontot sebezve.) Csontkéssel meghorzsolod a kaffogó hebrencs jobb első lábát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A kaffogó hebrencs megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Szöges bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a kaffogó hebrencs testét. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) A kaffogó hebrencs állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. A kaffogó hebrencs összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 hebrencs állkapcsot. (ld. enc.) Magad mögé lököd a pitiáner kőevő trófeát, és diadalmasan beszerzel egy kaffogó hebrencs trófeát. 208 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 55, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

[34 pontot használtál fel, van még 137.]

kt 36 1 elkészíted a 36. tárgyat (1 darabot)
Begyűjtöttél 1 fáklyát. [3 pontot használtál fel, van még 134.]

fl 2 50 lopsz a 2. fajúaktól az 50. tárgyat
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. Megjegyzés: deus ex machinát és aranyat lopni az egyik legnehezebb dolog, mert ezeket a tárgyakat őrzik a kalandozók a legjobban. Ilyen tárgy lopása esetén csak feleakkora az esélyed a sikerre, mint egyébként. [0 pontot használtál fel, van még 134.]

m 2 mozogsz keletre
[19,110] Még mindig füves síkságon vagy. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Felismered a közeledőt. Csak egy tigroszlán. Nem jelenthet különösebb problémát. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a parittyával. Elrepül 2 kerek kő. Néhány helyen eltalálod a tigroszlán jobb első lábát. (2 támadással 6 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a szöges bunkót a másikra támadsz. Szöges bunkóval gyilkos csapást mérve bezúzod a tigroszlán pöttyös testét. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) Csontkéssel megdöföd a tigroszlán jobb oldalát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A tigroszlán karmai majdnem eltalálnak! A tigroszlán feléd harap, de sikertelenül. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 8 tigroszlán fogat. 47 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 29, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy rát-fát. [10 pontot használtál fel, van még 124.]

kt 69 1 elkészíted a 69. tárgyat (1 darabot)
Felhasználva a mászókarmokat, felmászol. Begyűjtöttél 1 szárnyas hernyót. [10 pontot használtál fel, van még 114.]

kt 69 1 elkészíted a 69. tárgyat (1 darabot)
A mászókarmokat a kezedre rakva, felmászol a fára. Begyűjtöttél 1 szárnyas hernyót. [10 pontot használtál fel, van még 104.]

m 2 2 mozogsz keletre, keletre
[20,110] Bozóttal teli terepre értél. Rövid megszakítás a sík vidék egyhangúságában. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy manifesztátor. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Mielőtt összecsapnátok, a parittyával ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 2 kerek kő. A szörny köddé foszlik! Majd kisvártatva újból megjelenik. Vad csatakiáltással, felemelve a szöges bunkót a másikra rontasz. Ebben a pillanatban a lény köddé foszlik. De néhány másodperc elteltével, újra itt van! Ebben a pillanatban a lény köddé foszlik. De néhány másodperc elteltével, újra itt van! A manifesztátor mancsával csapásokat mér karjaidra. (3 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Ebben a pillanatban a lény köddé foszlik. De néhány másodperc elteltével, újra itt van! Ebben a pillanatban a lény köddé foszlik. De néhány másodperc elteltével, újra itt van! A manifesztátor mancsai a bordázatod épségét veszélyeztetik! (3 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Te itt életveszélyben vagy. Úgy gondolod, jót tenne egy erős sprint. Szerencsédre üldöződ hamarabb elfáradt mint te. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg.
{Csatastatisztika; sebzés: 65532, sebződés: 20, gyógyulás: 0, összesen: -20 ÉP}

Vastag, ízletes pondrót emelsz le egy galagonyabokor leveléről. (+1 kaja.) Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [21,110] Bozótok, bokrok, cserjék továbbra is mindenütt. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy smirglibokrot. Felfedeztél egy malmot. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Egy vízionár nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

A parittyával célzol és lősz. Elrepül 2 kerek kő. Megsoroztad a vízionár jobb lábát. (2 támadással 2 életpontot sebezve.) A föld hirtelen megelevenedik alattad, és borzalmas testű kő-föld elementállá válik. Oszlopnyi karjai felemelkednek, hogy összezúzzák parányi testedet! A szörnyű fájdalmat jóleső feketeség kíséri, zuhanás a feledés kútjába. Hamarosan beáll a klinikai halál. Talán az iszonyatos sokknak köszönhető, hogy egy pillanatra még magadhoz térsz a "halálból", és ráébredsz, hogy milyen csúnya illúzióvarázsnak estél áldozatul. [4 életpontod maradt.] Elmegy a kedved a harctól. A mennydörgő istennyila hibernált lajhár hozzád képest. Te is meglepődsz, hogy milyen gyorsan magad mögött hagyod a lényt. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 lőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 2, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) A varponizáció nem az a tudomány, amit bármelyik bunkó falusi troll el tudna sajátítani. Te mint a varponizáció egyik mestere azonban az összes trükköt ismered. Keresel egy kis csanadiumot, szétporlasztod, majd öt percig intenzíven varponizálsz. Aztán egy hatalmas üvöltéssel hirtelen hanyatt veted magad, ezzel biztosítva a gyógyítás tartósságát. (+42 életerő.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás).
(Feltételes gyógyítás:) Minden tapasztalatodat latba vetve megtalálod az ideális helyet az ásáshoz. Kezeddel beletúrsz a földbe, majd kiemeled az áhított terlom-gyökeret. Óvatosan lehántod a külső burkát, majd piciket harapdálva elfogyasztod. Rögtön rájössz, hogy a faludbéli kuruzslónak ebben is igaza volt. (+39 életerő.) [100 pontot használtál fel, van még 4.]

be 1204 bemész az 1204. épületbe
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 4.]

m 2 2 mozogsz keletre, keletre
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 4.]

vi 10 10 viselkedésed: 10 10
Mostantól borzalmasan vakmerő vagy. Belekötsz mindenbe és mindenkibe, még ha Nálad kétszer nagyobb is. Csak rá ne fázz... Merészségi szinted ettől kezdve 10. Abszolút gyilkos kedvedben vagy: mindenkit megtámadsz, aki az utadba kerül. Barátsági szinted mostantól 10. [0 pontot használtál fel, van még 4.]

be 515 bemész az 515. épületbe
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 4.]

vi 6 3 viselkedésed: 6 3
Mostantól az egészségesnél egy picit nagyobb rizikót vállalsz. A jóval erősebb szörnyek elől persze így is elbújsz. Merészségi szinted ettől kezdve 6. Barátságosan fogsz viselkedni azokkal a kalandozókkal, akiknek nem ellentétes a jelleme. A szörnyeket megtámadod. Barátsági szinted mostantól 3. [0 pontot használtál fel, van még 4.]

vik 2 merészség kalandozókra: 2
Mostantól aránylag félős vagy, igyekszel elkerülni a harcot, még a nálad gyengébb kalandozókkal is. Kalandozókkal szembeni merészséged mostantól 2. [0 pontot használtál fel, van még 4.]

ef 1 energia fejlesztése 1
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 4.]

h 1 50 10 használod az 1. tárgyat
Háromszor megforgatod a deus ex machinát, majd azt mondod: "Alanor". Egy vibráló, zöld kapu nyílik meg előtted! Átlépsz rajta. [Az Olimpián történt események leírását egy külön fordulóban kapod meg, amelyet az Olimpia szimulálása után postázunk.] ...Hosszú idő elteltével érkezel vissza. [0 pontot használtál fel, van még 4.]

szk 22 keresed a 22. szörnyet
Úgy készülsz, hogy a táborozási időd egy részében keresni próbálsz egy drótszőrű pincsit. [0 pontot használtál fel, van még 4.]

* 1. BP: használod a 242. tárgyat
Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [1 pontot használtál fel, van még 3.]
Uhhh, de megszomjaztál! Mohón kortyolsz a vizestömlőből. Mára elég volt a kalandozásból. Rutinos öreg rókaként egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Amint ledőlsz, szemeid lecsukódnak, és a következő percben már a lóbőrt húzod. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 3 pontod maradt, ebből a következő körre 3 pontot vihetsz át. Kapsz még 183 pontot. A következő körben tehát 186 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


KATEGÓRIÁK AZ OLIMPIÁN
Az idei Olimpián a kategóriabesorolás rendszere megegyezik az előző olimpián használttal. Ezúttal is 7 kategória lesz, plusz 1 kategória azoknak, akik már benne voltak az első háromban a legfelső kategóriában egy korábbi olimpián.
Nincsenek előre meghatározott kategóriák, amelyekre optimalizálgatnod kell a karakteredet, védettség korlátok meg hasonlók. Egyszerűen csak készülj fel az Olimpiára legjobb tudásod szerint, és kész. Rakd fel a legjobb páncélzatot, fegyvert, stb. Az Olimpiai bizottság speciális teszt elé fog majd állítani, harci tudásod összessége fogja eldönteni, hogy végül melyik kategóriában fogsz indulni a nyolc közül.
Minden egyes párviadal előtt pontosan ugyanúgy indulsz, mint ahogy beneveztél. Tehát ha az előző harcban lemágiatörték rólad a varázslatokat, megsemmisült a páncélod, nem számít, minden újra meglesz a következő csatában. Ezenkívül a varázspontod és a lőfegyvered sem fog így elfogyni, tehát nem szükséges 20 varázskővel vagy 40 mérgezett vasnyíllal rendelkezned ahhoz, hogy esélyed legyen. Elindulhatsz tehát a kedvenc lőfegyvereddel, a legbrutálisabb varázslataiddal, nem fogysz ki az erőforrásokból. Következménye azonban, hogy a lőfegyverek közül tiltott az esszenciakristály használata.
Itt említjük még meg, hogy a menekülés varázslat az olimpián nem működik, és a háló varázslat hatékonyságát csakis a verseny időtartamára csökkentettük, a lőfegyver használat helyett a hálóból mindenképp kikászálódsz. Az Istenek Talizmánja nevű tárgy agytaposás nevű képessége nem működik.
Megjegyzés: Az Olimpia során a Tudatturbó tudati képesség nem használható, ha ilyen van rajtad, leoldják rólad. Nem szeretnénk, ha a Közös Tudatok vezetői jogtalan előnyhöz jutnának. Az Olimpián azt a lő/dobófegyvert fogod használni, amelyet a KF <lő/dobófegyver> paranccsal bekészítettél. Az FLH 999 parancsnak nincs jelentősége.
FONTOS!!! Az idei olimpián is lehetőség van arra, hogy többször jelentkezhess, ha esetleg a korábbi jelentkezésedet elrontod. Az újabb jelentkezéshez ugyanazt a parancsot kell kiadni, és ugyanúgy aranyba kerül. Az olimpián a legutolsó jelentkezésedet fogjuk figyelembe venni.

KARMOS TANKÁNY (137. SZÖRNY)
A karmos tankány majdnem másfél méter magas, orrszarvú bogárra emlékeztető szörny. Páncélzata valamilyen kemény, szürke kitin, ütőfegyveren kívül szinte semmivel sem lehet áthatolni rajta. Egyik nagy különbség (a méreten kívül) az orrszarvú bogárhoz képest, hogy nemcsak szarvát tudja támadásra használni, hanem borzasztóan hegyes és kemény karmait is.

KŐSZÁLI DISZNÓ (34. SZÖRNY)
Ezek a vaddisznónál valamivel kisebb, de annál harciasabb földtúrók a kőszáli kecskékkel ellentétben nemcsak a magashegységben, hanem dombvidéken is megtalálhatók. Tapasztalt vándorok szerint nincs veszedelmesebb dolog, mint egy felbőszített kőszáli anyakoca agyara. Vajon igazuk van? Próbáld ki!

ACÉLKOLOSSZUS (35. SZÖRNY)
Az acélkolosszusokat a Fairlight-ot követő főmágusok kreálták, különféle őrző, felderítő és egyéb feladatok ellátására. Te legfeljebb, mint bankokat vigyázó biztonsági őröket láthatod őket. Az acélkolosszus mintegy négy méter magas, pusztításra és rombolásra tökéletesen alkalmas, varázslatokkal animált szörny. Anyaga, és az őt védő varázslatok miatt közel elpusztíthatatlan. Pusztító ereje felülmúlja szinte minden, a természetben élő szörnyetegét. Ha harcba keveredsz egy ilyennel, halottnak tekintheted magadat már a csata kezdetén.

MANÓ (36. SZÖRNY)
Földalatti üregekben, vájatokban élnek a manók. Ezek az apró termetű, ragyás bőrű, sárga fogú humanoid teremtmények felettébb sunyi természetűek. Nem valami intelligensek, ezért fegyverzetük is nagyon primitív, de ha egyszerre többel találkozol, akkor veszélyesek lehetnek.

MÉRGEZETT TÜSKE (23. TÁRGY)
Pókméregbe mártva a bozótban gyűjtött tüskéket apró, de annál hatékonyabb lövedékeket kapsz, amelyek sebzése d3+4. Azt, hogy a fúvócsőhöz mérgezett lövedékeket akarsz használni, a KF 20 23 paranccsal kell megadnod. Egy tüske bemérgezése 1 pontba kerül.

LAPOCKACSONT (33. TÁRGY)
Ha sikerül legyűrnöd egy gorombillát, kivághatod széles, nagy, lapos lapockacsontját.

ÁSÓ (34. TÁRGY)
Ha gondos munkával, egy smirglilevelet használva, letisztogatod a lapockacsontot, megélesíted az alsó két peremét, és kőkéssel lukat ütsz bele a tetején, kész egy ásó-fej. A felső lukba egy botot kell illeszteni, hogy egy kész szerszámod legyen. Az ásó készítése 24 pontba kerül. Ha gödröt akarsz valahol az új szerzeményeddel ásni, akkor a H 34 parancsot kell kiadnod, 8 pontért. Tipp: Ezzel eleinte leginkább dombos és hegyes vidéken érdemes próbálkozni, hátha találsz valamit.

KIS VASKULCS (40. TÁRGY)
A kis vaskulcs a leggyakoribb "tolvajkulcs". A legegyszerűbb zárakat könnyedén ki lehet vele nyitni. Általában ládák, ajtók felnyitásánál fogod hasznát venni.

EZÜST GYŰRŰ (180. TÁRGY)
Egy újabb haszontalan, de értékes csecsebecse! Ujjadra húzhatod a KF 180 paranccsal. Mint a nyakláncokból, karkötőkből, fülbevalókból, így a gyűrűkből is egyszerre kétfélét hordhatsz.

EZÜST KARKÖTŐ (158. TÁRGY)
Ez a karkötő minden vizsgálódás ellenére is csak egyszerű bizsunak bizonyul. Bár egy ékszerész bizonyára jó árat fizet érte, és hordhatod is, dekorációs célokból. Vagy esetleg odaajándékozhatod szíved hölgyének. Egyszerre két különbözőféle karkötőt hordhatsz, a KF 158 paranccsal.

VASSISAK (160. TÁRGY)
A vassisak megmunkálása valamivel nehezebb és embert próbálóbb feladat, mint egy kis vaspajzs elkészítése. Először is szükséged van négy vasércre, amelyet egy nyolc pirkittel felfűtött vaskohóban megolvasztasz. Ezután a bőrsisak mintára ráöntve a megolvadt vasat, kőkalapáccsal kikalapálhatod 35 TVP-ért a KT 160 paranccsal a 4-es védettséget adó vassisakot. Mindehhez legalább 4-es bányászat szakértelem szükséges.

HEBRENCS ÁLLKAPOCS (130. TÁRGY)
A kaffogó hebrencs hegyes fogú, rugalmas állkapcsát kivágni nem könnyű feladat. Nem beszélve arról, hogy látszólag semmi értelme. Vagy egy találékonyabb kalandozó mégiscsak használni tudná?

KARAKTERLAP

Run Keledor, egy vörös, göndör hajú, piros szemű törpe férfi vagy. Körszakállad és harcsabajuszod van. Bőröd babarózsaszín. Fairlight követője vagy. A Homály Dalnokai (#9143) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 43. fordulód.

Erő: 16 (17) Szint: 7 Merészség: 6/2 Magasság: 120 cm
IQ: 16 Támadás: 6 Agresszió: 3 Testsúly: 63 kg
Ügyesség: 11 (13) Védekezés: 18 Menekülés: 30 % Életkor: 56/56 év
Egészség: 18 Életpont: 123/86 Jellem: semleges (+14) Tul. pont: 0
Szerencse: 14 Varázspont: 22/3 Pénz: 63 arany Kép. pont: 3
Tudatpont: 7/1
Eddig összesen 88 szörnyet (2 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 256 TP-t kaptál. Jelenleg 3563 TP-d van. A következő szinthez még 437 TP szükséges. Trófeáid: kaffogó hebrencs, mélységi grittang.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 2 szúrófegyverek: 6 vágófegyverek: 1
ütőfegyverek: 5 lőfegyverek: 5 (+1) dobófegyverek: 4

Feltételes fegyverváltás: szöges bunkó (#8) << csontszurony (#12)

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 8 2. nyomkövetés: 10 3. lopás: 4
4. mászás: 2 5. csapdakészítés: 1 6. gyógyítás: 17 (+1)
7. felderítés: 4 8. teológia: 1 9. zene: 1
10. szörnyismeret: 1 11. zárnyitás: 1 12. vadászat: 6
13. bányászat: 5

FELTÉTELES PARANCSOK (még 44 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
lopsz az elfektől (2) aranyat (#50)
gyógyítasz 50% életerő alatt 40 TVP-ért (max. 2 alkalommal)
udvarolsz a 3491. karakternek
készítesz parittyát (#18) (max. 1 darabot ), kerek követ (#19) (max. 10 darabot ), móri gyümölcsöt (#116) (max. 3 darabot, csak egyszer)
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 8, max: 12)
húsevő magszim (#67), félelem-járó (#56), csontlepke (#746), acéldarázs (#140), piromenyét (#99), törpe (#3), nők (#999), férfiak (#998)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
alkímia (#7, 7 VP, 3 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
erőpajzs I (#12)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Fairlight követőjének mindenhez kell értenie: imádkozz úgy, hogy felderítésed 5. szintű!
2.) A második feladat: lopj egy másik kalandozótól aranyat.
3.) Végezz egy varkaudarral.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
isteni kapcsolat (168)
a hatalom rúnája (215)
fejleszt.gyümölcse (292)

Összsúly: 37.73 kg Megterheltség: 85%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 101 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
8 arany (#50) 1 bakkura bőr (#95) 2 kaja (#2)
4 kerek kő (#19) 2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 fáklya (#36) 1 hebrencs állkapocs (#130) 2 szárnyas hernyó (#69)
8 tigroszlán fog (#63)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(15,109) szürke mágustorony (#503)
(16,110) oltár, olvasztókemence (#86), 21. jellempróba
(17,110) 21. jellempróba
(18,110) tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), oltár, kaffogó hebrencs (#88)
(19,110) tigroszlán (#43), rát-fa (#77, belőle készíthető: #69)
(20,110) manifesztátor (#124)
(21,110) smirglibokor (#31, belőle készíthető: #29), malom (#1204), vízionár (#66)

ÜZENET A JÁTÉKVEZETŐTŐL


2011. nov. 26-án, szombaton, 9 órától a szokásos helyen, a Láng Művelődési házban TF, ŐV, Végzetúr, Mágia Mesterei és HKK találkozót rendezünk. (Cím: Budapest, XIII. ker. Rozsnyai u. 3., megközelíthető: kék metróval, Forgách utcai megállónál kell leszállni.) Személyesen mondhatod el véleményedet, javaslataidat az TF programozójának és játékvezetőjének, élőben találkozhatsz a többi játékossal. Számos vetélkedő, TF árverés legendás tárgyakért, tombola, kedvezményes zsetonbefizetési lehetőség, akciós könyv- és kártyavásár! Végzetúr és Mágia Mesterei találkozó, kvíz és árverés, tombola, Mini HKK versenyek! Ingyenfordulók, információözön, vetélkedő és még sok más program vár. Ezúttal nem lesz új örökkévalóság ékkő, de fejlesztheted a régebbi ékköveidet, vagy kérhetsz ékkövet más karaktereidnek is. Az előző olimpián bevezetett újítások (több TP, egyedi nyeremények, vigaszdíj, új játékos verseny) most is érvényesek lesznek. Ezúttal a harcrendszeren változtattunk egy kicsit (nagyobb random a támadásban, megerősödött szerepe a támadó varázslatoknak). És persze a találkozón átveheted az TF olimpiai fordulódat is. Az olimpiára való jelentkezés határideje 2011. nov. 22. kedd. További részletek a www.beholder.hu oldalon. Várunk szeretettel nov. 26-án! A Beholder Kft. munkatársai.
2011.11.22 12:00 Változások a számládon! 37 zsetont átutaltak a(z) 10410. számláról!
2011.11.22 12:00 Változások a számládon! 62 zsetont átutaltak a(z) 9181. számláról!
˙

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* - A Beholder honlapon az UL-küldőbe be lehetírni négy jegyű fordulósorszámot is.
* - Az újszülöttek ezentúl nem öröklik a HH, TK, TKB, MAK és FOK parancsokat.
* - A kikötői ácsműhelyek ezentúl csak hajókat és ácsszerszámot forgalmaznak, más típusú tárgyakat nem vásárolnak meg, és az eddig megvásárolt ilyen tárgyak is eltűntek a műhelyekből. A hajókészleteket feltöltöttük.
* - A cikázó villám, lángorkán és energiaörvény varázslatok erősödtek. -30 védelmet adnak az ellenfélnek, valamint a max. hatásfokuk 150-ről 200-ra nőtt. A káoszsújtás és Elenios egyedi varázslatának maximuma is 200-ra nőtt.
* - A Sorsfordító hibás volt, javítottuk. Az encnek megfelelően, ha mentődobást dobsz, 1 % eséllyel tönkremegy egy.
* - A gyöngykagyló és Sheran cserepének mentődobásai javultak, hogy nehezebben menjenek tönkre.
* - A Kódtörés (439.) őstaumaturgia varázslat megtanulható a Rettenetes mágustoronyban.
* - Az angyalok gyűrűje nem ment meg kalandozó elleni csatában.
* - A méregsemlegesítés akkor is kisül, ha a karaktert megmenti a DEM, halálkapu, vagy feltámadás.
* - Ha valakire aranyburkot használnak, az mostantól kiíródik a táborozás alatt történtek között.
* - A KT-váltás veszteségei csökkentek. Ha valaki kilép egy KT-ból eddig fele MxTU-ját menthette le árnyék MxTu-nak. Mostantól ha valakinek több az MxTU-ja, mint 20, akkor az MxTu-ja-10 lesz az árnyék MxTu-ja, ha 20-nál kevesebb MxTu-ja volt, akkor nincs változás. Viszont, ha valaki belép egy új KT-ba, az árnyék MxTu-k automatikusan felkerülnek az MxTu-ra. Trükközni nem lehet velük.
* Adatbázis-bővítés
* - Bővült a karaktereknél a maximális tárgyhelyek száma. Ennek tükrében új tárgyhely-bővítéseket lehet szerezni a játékban. Az első ilyenek a nemsokára bekerülő TK-kban lesznek elérhetők.
* - Megnőtt a bérelhető bankszéfek száma is. Mostantól lehetőség van újabb 50 bankhely megvásárlására. Ebből az első 10 bárhol elérhető, és darabja 5000 aranyba kerül. Ha valaki már 60 bankhellyel rendelkezik, akkor a sziránusz pénzváltóknál igen borsos áron, darabonként 10000 aranyért bérelhet még újabb 40 helyet. Így a maximális banki tárhely egy karakternél 100. Továbbá kiíródik a karakterlapra a bankhelyek maximális száma, és hogy mennyi foglalt belőlük.
* - A TV lista maximuma 20-ra bővült, az FTV listáé 120-ra.
* - A BA és FT parancsok maximuma immár 50.
* - Ezentúl 20 FLH parancs lehet kiadva, és az FLH parancs 3. paramétere (amivel azt adod meg, hogy maximum hány lövedéket lősz/dobsz) ezentúl lehet 15-nél nagyobb is.
* - A kiadható feltételes parancsok maximuma ezentúl 50.
* - A kedvenc táborhely kiíródik a karakterlapra.
* - 10 új mínosz-kúp került be a Kiégett Földekre, és hozzájuk kapcsolódóan 4 teljesíthető isteni küldetés.
* - Javítottunk több apró kiírási hibát a bővített adatbázissal kapcsolatban.
* - A manakövek feltörési sorrendje a következő: varázskő > manakristály > tleikan manakő > óelf varázskő.
* - A szintlépésnél többet nincs kiírás, ha a karakter olyan szintre lép, aminek nincs titulusa.
* - A 215-ös labirintusban a dupla TVP lépési költség nem jól működött. Javítottuk.
* - Megszűnt az a korlát, hogy egy számláról maximum két karakter léphet egy KT-ba, vagy vehet részt egy KT alapításában.
* - A Bajnokok Pihenője bajnokai immúnisak lettek a holtak szavára, és kicsit nőtt az életpontjuk.

Üzenet küldése a karakternek