24. forduló, 27. forduló, Baloarg összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2019. márc. 14. 12h:28'
EZ A 43. JÁTÉKHETED, 26. FORDULÓD
44. játékheted kezdete: márc. 18.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #3422
SZÁMLA : XXXX

BALOARG KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [51,25] koordinátán.
A krónikát olvasgatva néhány dolgot már hatékonyabban fogsz végrehajtani (+8 tvp ).
A távolban porfelhőt pillantasz meg: lovasok közelednek, lándzsáik végén Tharr keresztbe rakott kardja. Bőrpáncél és bőrsisak van rajtuk, kezükben kőhegyű lándzsát szorongatnak. Ahogy közelebb érnek, hirtelen megnyílik előttük a föld, lángnyelvek csapnak elő, és a következő pillanatban a harcosok hamuvá égnek. A nyílásból lassan egy hatalmas, fekete denevér kezd előemelkedni...
Verejtékben úszva térsz magadhoz a rémálomból. Varázserőd regenerálódik. (+15 varázspont.)

v 138 elmormolod a 138. varázslatot
Megfelelő mozdulatok kíséretében mormolni kezdesz. Hamarosan érzed, hogy kezed erővel telik meg. Egy végső mozdulattal előhívod a széljárás varázslatot! Lépteid könnyűvé, légiessé válnak. [-15 varázspont.] Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (teológia: 1. szint). (ld. enc.) [5 pontot használtál fel, van még 200.]

v 6 4 elmormolod a 6. varázslatot
Megfelelő mozdulatok kíséretében mormolni kezdesz. Ismerős meleg fut végig karjaidon. Elmondtad az áldomás varázslatot! A következő csatában pontosabban fogsz találni. (+4 támadás.) [-5 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 195.]

f 47 kísérletezel a 47. tárggyal
Előpakolsz a zsákodból, és töprengeni kezdesz egy új műszaki újdonság kifejlesztésén. Hosszú idő telik el... Ez az, maestro! Kitaláltad, hogyan csinálhatsz kígyóbőr kesztyűt. (ld. enc.) 25 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 185.]

m 3 2 mozogsz délkeletre, keletre
[52,26] Szűnni nem akar a zöld síkság. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy sérült ork sámán. (ld. enc.) Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

A másik mormol valamit: egy számodra ismeretlen védekező varázslat! Ellenfeled támadó varázslatot alkalmaz: lángcsóva varázslatot lő rád. 7 életpontot vesztettél. Marokra fogva a csontszuronyt a másikra rontasz. Csontszuronnyal néhányszor teljesen átdöföd az ork sámán fejét. (2 támadással 36 életpontot sebezve.) Csontkéssel eltalálod az ork sámán tömzsi testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Egy lángcsóva varázslatot dob rád a másik. 5 életpontot vesztettél. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Magad mögé lököd a pitiáner púpos burástya trófeát, és kinyersz egy alkalmas ork sámán trófeát. 343 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 45, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy tűzbokrot. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Elenios hívői építették. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Egy szederbokrot találtál, megtöltöd az elemózsiás zsákodat. (+1 kaja.) Mohón a kajára veted magad. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [53,26] Kaptatók és lejtők váltják fel a sík terepet: dombvidék. Felfedeztél egy oltárt. Tharr hívői építették. Oldalt pillantva, meglátsz egy olvasztókemencét. Egy ormánygőte sántikál oda hozzád. Egy tüske fúródott a talpába, és már alig tud járni. Ahhoz, hogy kihúzd a tüskét a talpából, 3 TVP-t kell elköltened (29. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Egyszercsak megmozdul alattad a talaj! A feléd közeledő mélységi grittang mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Megmarkolva a csontszuronyt a másikra rohansz. Csontszuronnyal több döféssel felnyársalod a mélységi grittang testét. (2 támadással 34 életpontot sebezve.) Csontkéssel jól megszúrod a mélységi grittang testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A mélységi grittang belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 11 életpontot vesztesz.) A mélységi grittang most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. 196 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 41, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

[10 pontot használtál fel, van még 175.]

im imádkozol
Rábukkansz az oltárra. Letérdelsz, és imádkozni kezdesz. Hosszú idő telik el csendes meditációban. Jóleső meleg fut végig a testeden. [30 pontot használtál fel, van még 145.]

m 4 4 mozogsz délre, délre
[53,27] A lankák ellaposodnak, a sziklák eltűnnek. A levegő forró. Sivatagban vagy. Ez Namíd kősivatagja, a bölcsek szerint Ghalla harmadik legszárazabb vidéke. Semmilyen növényi élet nem terem meg itt. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Remegést érzel a föld alól... Valami jön föl! Egy sebesült dűnekukac nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. (ld. enc.) Itt csata lesz.

Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Csontszuronnyal jól megszurkálod a dűnekukac fejét. (2 támadással 12 életpontot sebezve.) Csontkéssel meghorzsolod a dűnekukac testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A dűnekukac fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Érzed, ahogy a csápok a tested víztartalmát szívják el. Csontszuronnyal jól megszurkálod a dűnekukac testét. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) Csontkéssel megérinted a dűnekukac testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A dűnekukac belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Érzed, ahogy a csápok a tested víztartalmát szívják el. A másik úgy érzi veszélyben van, jobbnak látja, ha eltűnik a színről. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 31, sebződés: 14, gyógyulás: 0, összesen: -14 ÉP}


(Továbbmész...) [53,28] A terep változatlan: még mindig homokdűnéket látsz mindenfelé. Egyszercsak megmozdul alattad a talaj! Egy megsebesített dűnekukac nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Csontszuronnyal nagy lendületekkel át- meg átszúrod a dűnekukac szelvényezett hátát. (2 támadással 22 életpontot sebezve.) Csontkéssel megbököd a dűnekukac testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A dűnekukac fogai végigkarcolják a bal combodat. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A szörny szenzoraival vizet szív el a testedből. Csontszuronnyal megdöfködöd a dűnekukac testét. (2 támadással 12 életpontot sebezve.) Csontkéssel épp hogy megszúrod a dűnekukac testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a dűnekukac, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A szenzorok elszívják a szervezetedben levő nedvességet. A dűnekukac összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Eldobod az értéktelenné vált agglomerátor trófeát, és kiszedsz egy dűnekukac trófeát. 254 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 40, sebződés: 14, gyógyulás: 0, összesen: -14 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Nyomok után kutatsz, sikeresen! Nem túl friss (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északnyugatra. [10 pontot használtál fel, van még 135.]

be 19 bemész a 19. titkos labirintusba
A végtelennek tűnő sivatagban minden kő egyforma: a térképen azonban le van írva, hogy milyen apró jellegzetességekről lehet a barlang bejáratát felismerni. Amikor megtalálod a nagy, rózsaszín csíkos követ, megérzed a bűzt is: igen, ez lesz az! Nekiveselkedve, félretolod a követ. Bepillantasz: teljes a sötétség. Fáklyát gyújtasz. Leereszkedve a földalatti folyosóba örömmel nyugtázod, hogy ha itt nincs is kevésbé meleg, mint odakint, legalább nem tűz a hátadra oly forrón a nap. Egy keletre futó folyosó elején állsz. [5 pontot használtál fel, van még 130.]

lm 2 4 6 mozogsz 2 4 6
Az észak déli folyosó közepén álló őrposzthoz érkeztél. Keletre egy faajtó raktárhelyiséget sejtet. [2. PONT] Szörnnyel találkoztál. Közel osonva látod, hogy egy Duer-ork. (ld. enc.) Fegyvere egy csontszablya. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Megmarkolva a csontszuronyt ellenfeledre ugrasz. Csontszuronnyal több döféssel felnyársalod a Duer-ork fejét. (2 támadással 38 életpontot sebezve.) Csontkéssel felnyársalod a Duer-ork büdös testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) A Duer-ork fegyverével feléd sújt, de nem sebzett meg. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. 45 tapasztalati pontot kaptál. Elmúlt az áldomás hatása.
{Csatastatisztika; sebzés: 47, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 csontszablyát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
Elérkezel a nagy központi terem déli ajtajához. [4. PONT] Hamarosan egy Duer-orkot pillantasz meg. Fegyvere egy csontszablya. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Meglengetve a csontszuronyt ellenfeledre rohansz. Csontszuronnyal több döféssel felnyársalod a Duer-ork testét. (2 támadással 34 életpontot sebezve.) Csontkéssel teljesen átszúrod a Duer-ork bal karját. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Előrehajolva csap a Duer-ork, de Te könnyedén hárítasz, csak egy apró karcolást kapsz. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. 45 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 44, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 csontszablyát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
Folytatod a felderítést. Egy sima, fából készült ajtó bukkan fel a sötétből. Megvizsgálod: Szerencsére nyitva van. Ahogy belépsz a nagyterembe, hátratántorodsz a tenyésző goldugarok áporodott szagától. Fáklyát fényében megcsillan a goldugarok háta. [6. PONT] Nem lepődsz meg, hogy egy goldugar lakik itt. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Vad csatakiáltással, felemelve a csontszuronyt a másikra rohansz. Csontszuronnyal néhányszor teljesen átdöföd a goldugar testét. (2 támadással 33 életpontot sebezve.) Csontkéssel felnyársalod a goldugar csáprágóját. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Csáprágó csattan csípőd közelében. A goldugar még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 aranyló ugarhéjat. 98 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 42, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Hamarosan egy goldugart pillantasz meg. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Csontszuronnyal tökéletesen perforálod a goldugar csillogó páncélját. (2 támadással 32 életpontot sebezve.) Csontkéssel megdöföd a goldugar csillogó páncélját. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Több marást ejt rajtad a goldugar csáprágójával. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A goldugar összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 aranyló ugarhéjat. 98 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 39, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Hamarosan egy goldugart pillantasz meg. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Vad csatakiáltással, felemelve a csontszuronyt ellenfeledre támadsz. Csontszuronnyal néhányszor teljesen átdöföd a goldugar testét. (2 támadással 33 életpontot sebezve.) Csontkéssel felnyársalod a goldugar testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Ellenfeled feléd csápol, de csak apró sebet ejt a jobb bokádon. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 aranyló ugarhéjat. 98 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 41, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
[15 pontot használtál fel, van még 115.]

lm 9 mozogsz 9
Továbbmész. Egy sima, fából készült ajtóba ütközöl. Megpróbálod a kilincset: Könnyen nyílik. Óvatosan továbblopódzkodsz. Keletre egy ajtó van, amelyen keresztül tisztán érzed a goldugarok bűzét. [5. PONT] Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
Elszántan mész előre. Egy kemény tölgyből készült ajtóba ütközöl. Megvizsgálod: Nyitva van! Belépsz a szobába: ez a tenyészet vezetőjének szobája kell, hogy legyen. [9. PONT] Valami mozog előtted! Közelebb lopódzol. Már látod, hogy egy Tugt-ork az. (ld. enc.) Fegyvere egy csontszablya. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Marokra fogva a csontszuronyt ellenfeledre rohansz. Csontszuronnyal több döféssel felnyársalod a Tugt-ork jobb lábát. (2 támadással 35 életpontot sebezve.) Csontkéssel teljesen átszúrod a Tugt-ork testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Pengéjét vadul forgatva, a Tugt-ork újra meg újra lecsap. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. 73 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 45, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 csontszablyát, 1 bőrpáncélt és 1 bőrsisakot (ld. enc.). A fal mellett találsz egy kisebb faládikót. Nincs bezárva: óvatosan kinyitod. Megnézed, hogy mi a zsákmány: 1 csontkulcs (ld. enc.), 2 aranyló ugarhéj és 1 dözmöng szív (ld. enc.). Gyorsan kiüríted a ládát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
[10 pontot használtál fel, van még 105.]

ov 5 óvatosságod: 5
Minden lépés után igen alaposan körbevizsgálódsz, hogy nem csapdagyanús-e a környék, minden ismert típus után kutatsz. [0 pontot használtál fel, van még 105.]

lm 3 1 mozogsz 3 1
Óvatosan továbblopódzkodsz. Keletre egy ajtó van, amelyen keresztül tisztán érzed a goldugarok bűzét. [5. PONT] Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
Az észak déli folyosó közepén álló őrposzthoz érkeztél. Keletre egy faajtó raktárhelyiséget sejtet. [2. PONT] Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
Körültekintően, óvatosan lopódzkodsz tovább. Egy sima, fából készült ajtó bukkan fel a sötétből. Elővigyázatosan próbát teszel: Sajnos be van zárva. Kis keresgélés, próbálkozás után rájössz, hogy a nálad levő csontkulcs nyitja az ajtót. Idebent is állott, meleg büdös van, akárcsak a labirintusban mindenütt. [3. PONT] Az egyik sarokban találsz egy nagy tölgyfaládát. Nincs bezárva: óvatosan kinyitod. A láda kinyitása közben egy parányi tű szúrt meg. (-1 életerő.) Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (csapdaészlelés: 1. szint). (ld. enc.) Megnézed, hogy mi a zsákmány: 6 arany és 2 aranyló ugarhéj. Gyorsan kiüríted a ládát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
Az észak déli folyosó közepén álló őrposzthoz érkeztél. Keletre egy faajtó raktárhelyiséget sejtet. [2. PONT] Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
Visszamész a bejárathoz, és kikapaszkodsz a tűző napfényre. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
[50 pontot használtál fel, van még 55.]

m 3 2 2 mozogsz délkeletre, keletre, keletre
[54,29] Még mindig a sivatagban vagy. A nap forrón tűz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Egyszercsak megmozdul alattad a talaj! Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy legyengült dűnekukac került az utadba. Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Marokra fogva a csontszuronyt a másikra ugrasz. Csontszuronnyal megdöfködöd a dűnekukac szelvényezett hátát. (2 támadással 15 életpontot sebezve.) Csontkéssel megbököd a dűnekukac testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A dűnekukac fogai végigkarcolják a bal combodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A szenzorok elszívják a szervezetedben levő nedvességet. Csontszuronnyal többször eltalálod a dűnekukac testét. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) Csontkéssel megkarcolod a dűnekukac testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A dűnekukac belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A szörny szenzoraival vizet szív el a testedből. Ellenfeled elmenekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 31, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

Éhes vagy.

(Továbbmész...) [55,29] Valahogy nem akar véget érni ez a sivatag. Sehol egy növény, egy állat. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Remegést érzel a föld alól... Valami jön föl! Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy dűnekukac. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Csontszuronnyal megdöfködöd a dűnekukac testét. (2 támadással 8 életpontot sebezve.) Csontkéssel épp hogy megszúrod a dűnekukac szelvényezett hátát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A dűnekukac fogai végigkarcolják a jobb combodat. (1 támadástól 10 életpontot vesztesz.) A szenzorok elszívják a szervezetedben levő nedvességet. Csontszuronnyal többször eltalálod a dűnekukac jobb vállát. (2 támadással 15 életpontot sebezve.) Csontkéssel kicsit megsebzed a dűnekukac testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A dűnekukac belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A szenzorok elszívják a szervezetedben levő nedvességet. Ellenfeled elmenekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 29, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Nem túl friss (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek nyugatra.

(Továbbmész...) [56,29] A terep változik: ismét síkságon vagy. Egy öregasszonyt pillantasz meg. Egy rakás fát próbál a hátára emelni, de nem sikerül neki. Ha segítesz neki, 6 TVP-t kell elköltened (32. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy sörényes ubuk közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Vad csatakiáltással, felemelve a csontszuronyt ellenfeledre rontasz. Csontszuronnyal tökéletesen perforálod a sörényes ubuk testét. (2 támadással 32 életpontot sebezve.) Csontkéssel eltalálod a sörényes ubuk sűrű sörényét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) A sörényes ubuk belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 19 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal teljesen átszúrod a sörényes ubuk testét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Csontkéssel jól megszúrod a sörényes ubuk tüskés hátát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a jobb válladba. (1 támadástól 13 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a sörényes ubuk száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 6 ubuk tüskét. 328 tapasztalati pontot kaptál. Ezért méltán várhatsz dicséretet istenedtől.
{Csatastatisztika; sebzés: 68, sebződés: 32, gyógyulás: 0, összesen: -32 ÉP}

Egy igazi vadász kitartását mindig siker koronázza: három zsíros pocok a zsákmány. (+1 kaja.) Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Egy királygyík nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Megmarkolva a csontszuronyt a másikra támadsz. Csontszuronnyal nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a királygyík pikkelyes testét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Csontkéssel teljesen átszúrod a királygyík bal hátsó lábát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) A királygyík nyelvét a nyakad köré tekeri, de Te gyorsan kiszabadítod magad. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A királygyík összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 királygyík bőrt. 18 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 27, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Megvizsgálod a talajt. Nem túl friss (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek nyugatra. Végre, ennivaló! Zabálni kezdesz. (-1 kaja.) [15 pontot használtál fel, van még 40.]

m 1 mozogsz északkeletre
[57,28] Síkság, továbbra is csak síkság. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy littara bozótos. Kesernyés zergenye illatát hozza a szél. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy tűzbokrot. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Tharr hívői építették. Egy cserkész kobolddal találkoztál. Van nála egy térkép, de nem tudja, hogy pontosan merre van. Ha van nálad szeksztáns, akkor pontosan megmondhatod neki 5 TVP-ért (33. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő.

[5 pontot használtál fel, van még 35.]

f 26 131 kísérletezel a 26. tárggyal a 131. tárggyal
A szokásosnál is intenzívebb fejtörésbe kezdesz, hogy kitalálj valami korszakalkotót. Lázasan töröd a fejed... A tudás meghozta gyümölcsét. Kitaláltad, hogyan készíthetsz mérg. ubuk tüskét. (ld. enc.) 25 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 25.]
Uhhh, de megszomjaztál! Mohón kortyolsz a vizestömlőből. Lestrapálva a nap eseményeitől, egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (+1 max. életerő.) Elmúlt a széljárás hatása.
Ebben a körben 25 pontod maradt, ebből a következő körre 25 pontot vihetsz át. Kapsz még 168 pontot. A következő körben tehát 193 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


TEOLÓGIA
Annak meghatározásában, hogy egy isten által adott varázslatot a papja milyen jól tud elmondani, mennyit gyógyít, mennyit sebez, mennyi varázspontot nyer vissza a kör elején, döntően függ attól, hogy az isten mennyire kedveli azt a szolgáját. Az istennek tetsző cselekedetek közelebb vihetnek a hatalomhoz, míg a vallással ellentétesek (pl. gonosz isten követője jóságpontot kap), eltávolíthatnak tőle. Azt, hogy mennyire kedvel az istened, a rangodból tudhatod. Kezdetben egyszerű KÖVETŐ vagy, amint az a Karakterlapodról le is olvashatod. Hosszú munkával léphetsz előre a ranglétrán az egyre magasabb fokozatba - a követő után a hűséges követő, azután pedig a ministráns következik. A varázslat erejébe azonban még két egyéb faktor is szerepet játszhat. Az egyik az, hogy milyen erős a Te hited, mennyire vagy tapasztalt a papi mágia megidézésében. Ez a szakértelem a teológia, minél több papi varázslatot mondtál már el, annál magasabb. A teológia szinted jelentősége kb. egyharmada a rangodénak. A másik faktor a gonosz és jó papoknál van meg, náluk ugyanis szerepet játszanak még jellempontjaik is (amely a jellem után, zárójelben szerepel a karakterlapon). Példa: egy Leah-követő 4-es teológiával és kb. 30 jellemponttal már olyan erős varázslatokat tud lőni, mint egy Leah-ministráns 1-es teológiával és 5 jellemponttal. [Megjegyzés: ez a leírás csak egy hozzávetőleges segítség annak megértéséhez, hogy milyen faktorok befolyásolják a varázslás pontos erősségét. A pontos képletet ne kérd a játékvezetőtől, mert nem fogja tudni megadni.]
Megjegyzés: 250-es szakértelem felett minden 25 teológia számít egy szintnek a papi erősséged szempontjából.

KÍGYÓBŐR KESZTYŰ (49. TÁRGY)
A kígyóbőr kesztyű készítéséhez két surranó kígyó bőrére van szükséged. Nemcsak kényelmes és divatos viselet, hanem valamennyire védi is a kezedet. Ha a KF paranccsal viseled, akkor egyet ad a Védelmedhez. Készítése 20 pontba kerül.

ORK SÁMÁN (345. SZÖRNY)
Még a mérhetetlenül primitív orkok között is előfordul nagy ritkán, hogy születik egy-egy varázstudó. Ha nem eszik még meg kisebb korában az ifjú talentumot, akkor minden bizonnyal belőle lesz a törzs sámánja. Persze nem kell aggódnod, az ork sámán mágikus képességei igencsak korlátozottak, zsenge varázslatait hókuszpókuszokkal és a törzs szédítésével toldja meg, de ezek kevés segítséget jelentenek neki, amikor veled kell szembenéznie.

DŰNEKUKAC (357. SZÖRNY)
Majd két méter hosszú, gusztustalanul kunkorgó férgek a sivatagban - inkább visszataszítóak, mint ijesztőek. Persze, előbb-utóbb óriási homokférgek fejlődnek ki belőlük - úgyhogy jobb, ha most rögtön agyoncsapod! A dűnekukac ellen a vágó a leghatékonyabb, a szúró és ütőfegyverekkel nehéz igazán komoly kárt okozni benne.

DUER-ORK (45. SZÖRNY)
Az alattomos Duer-orkok terrorizálják, uralják az alsóbbrendű Baar-orkokat, de alázatosak, szófogadóak a Tugt-orkokkal szemben. Persze, ha azok hátat fordítanak, nem restek azonnal egy tőrt a lapockáik közé nyomni. Persze nagyon kevés ork fordít hátat a másiknak, és az sem hosszú életű. A Duer-orkok kedvenc szórakozásai emberi és más települések fosztogatása, háziállatok, csecsemők elcsenése. Sötét, fekete aurájuk messziről érezhető. Fegyverként általában csontszablyát használnak.

TUGT-ORK (46. SZÖRNY)
A háború idején Dornodon, a sötét varázsló számos alattomos és gonosz fajt egyesített a zászlaja alatt. Ezek között voltak a magukat felsőbbrendűnek tartó Tugt-orkok. Ezek a másfél méternél magasabb, izmos orkok képesek voltak az alsóbbrendű ork törzseket engedelmességre kényszeríteni, és a harcmezőkön a mészárszékekre hajtani. A Tugt-orkok talán a leggonoszabbak: önzőek, kapzsiak, nemcsak szükségből, hanem szórakozásból is mindig kaphatóak a gonoszságra. Nem restek akár egymás ellen fordulni sem. A Tugt-orkok jól bánnak a fegyverrel, különösen a csontszablyának mesterei, és általában bőrpáncélt is hordanak.

BŐRSISAK (57. TÁRGY)
Wow! Végre kiókumuláltad, hogy hogyan védhetnéd a kopasz kobakodat attól, hogy keménymancsú szörnyek és még keményebb bunkójú kalandozók beverjék. A megoldás természetesen egy sityak. Addig is, amíg nem találsz ki valami jobbat, be kell érned a két surranó kígyó bőréből készíthető bőrsisakkal. Készítése 16 pontba kerül. Ha viseled, eggyel jobb lesz a védettséged.

CSONTKULCS (74. TÁRGY)
Ezzel a finom, faragott csontkulccsal sok zárat ki lehet nyitni, legyen az akár ládán, akár ajtón.

DÖZMÖNG SZÍV (122. TÁRGY)
Leölve a színes dözmöngöt, kimetszheted még forró, majdnem dobogó kis szívét, amely a szivárvány színeiben játszik. Miután kihűl, ezt a furcsa, varázslatos képességét akkor is megőrzi! Majdcsak jó lesz valamire.

CSAPDAÉSZLELÉS
A földalatti labirintusokban, várakban a szörnyek után a csapda a második leggyakoribb dolog, ami a kincseket védi. Ennek köszönhetően, a kincsvadászok is ezt a képességet fejlesztik ki leghamarabb a szörny-hamburgerré-csépelésének tudománya után. Minél több csapdát kerültél el, annál nagyobb lesz a csapdaészlelésed, minél nagyobb a csapdaészlelésed, annál több csapdát kerülsz el. Ez amolyan öngerjesztő folyamat. Azt, hogy mennyire figyelsz a föld alatt a csapdákra, az óvatosságod határozza meg. Ezt az OV paranccsal állíthatod be 0 és 5 közötti értékre. Alapértelmezésben ez 0, ami azt jelenti, hogy egyáltalán nem figyelsz a csapdákra, akkor sem, ha van csapdaészlelésed. Ha nullától nagyobb értékre állítod be (pl. OV 4) akkor figyelni fogsz a csapdákra, minél többet állítasz be, annál jobban. Ez persze a mozgás pontköltségét is befolyásolja: a labirintusban minden lépésed az óvatosságként megadott értékkel többe fog kerülni. A fenti példa esetében 5 helyett tehát MINDEN lépés 9 pont lesz. Egy régi bölcs szerint "Ön dönt: iszik vagy vezet ... azaz gyorsan mozog, vagy csapdát észlel." Megjegyzés: ha életerőd egy labirintusban a menekülés% alá zuhan, az OVatósságod automatikusan 5 lesz (a saját biztonságod érdekében). Ha gyógyítasz magadon, és újra a menekülés% fölé kerül az életerőpontod, illetve a fordulód végén, az óvatosság automatikusan visszaáll az általad beállított értékre. Az OV parancsot beépítheted az LM parancsba is, ha 900-at adsz a beállítandó OVatossághoz. Pl. LM 1, OV 2, LM 3 4, OV 0, LM 5 helyett elég annyit írnod, hogy LM 1 902 3, LM 4 900 5, így jónéhány parancshelyet megspórolhatsz.
Ezenkívül a csapdaészlelés hasznos tulajdonság akkor, ha a tolvaj a másik kalandozó által felállított csapdát elkerülve akar zsákmányhoz jutni. Ezek általában nagyon ravasz csapdák, ezért csak profi tolvajok tudják őket elkerülni. Minél jobb csapdakészítő állította fel ezeket, annál nagyobb valószínűséggel sétálsz bele. Az ilyen csapdák észlelésénél sajnos nem számít az OV parancs.

MÉRGEZETT UBUK TÜSKE (137. TÁRGY)
Egyértelmű, hogyha a bozótban gyűjtött tüskéket bemérgezheted, miért ne tehetnéd meg ezt az ubuk tüskékkel? Egy ubuk tüske bemérgezéséhez egy csepp gyenge méreg szükségeltetik. A készítéshez add ki a KT 137 parancsot, 1 pontért tüskénként. Ez a félelmetes lövedék d8+4 sebzésű.

KARAKTERLAP

Baloarg, egy hosszú ősz hajú, szürke szemű ember férfi vagy. Fekete a bőröd. Tharr híve vagy. Ez a 26. fordulód.

Erő: 14 (23) Szint: 9 Merészség: 5/5 Magasság: 167 cm
IQ: 18 (25) Támadás: 24 Agresszió: 3 Testsúly: 80 kg
Ügyesség: 17 (24) Védekezés: 9 Menekülés: 30 % Életkor: 21/21 év
Egészség: 16 (23) Életpont: 296/267 Jellem: semleges (-4) Tul. pont: 6
Szerencse: 15 (22) Varázspont: 195/118 Pénz: 64 arany Kép. pont: 8
Eddig összesen 122 szörnyet (11 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 1 646 TP-t kaptál. Jelenleg 10 346 TP-d van. A következő szinthez még 1 654 TP szükséges. Trófeáid: sörényes ubuk, dűnekukac, ork sámán.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 10 ütőfegyverek: 2 lőfegyverek: 3
dobófegyverek: 2

Feltételes fegyverváltás: csontszurony (#12) << szöges bunkó (#8)
Óvatosság (labirintusokban): 5
57,38 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 57

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 83 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 2 2. nyomkövetés: 4 3. mászás: 1
4. csapdaészlelés: 1 (+1) 5. gyógyítás: 8 6. titkosírás: 1
7. felderítés: 1 8. teológia: 1 (+1) 9. vadászat: 2

FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet)
gyógyítasz 35% életerő alatt 30 TVP-ért
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 1, max: 50)
fabontó szójer (#71)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) széljárás (#138, 15 VP, 5 TVP)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Egy igazi férfi nem bújik páncélok mögé - megfelelő áldozat lenne, ha egy szöges bőrpajzsot elégetnél a hozzám való ima közben!
2.) Egy sörényes ubuk elejtésével bebizonyíthatod, hogy méltó vagy hitemre. (teljesítve)
3.) Ejts el egy napon [értsd egy fordulón belül] legalább egy szörnyet ütő, egyet vágó, és egyet szúrófegyverrel!

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): 1. labirintus (26,47). városháza (Shaddar) (539): kész.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 5, 6, 19, 170, 171.

Összsúly: 55.41 kg Megterheltség: 64%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 103 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)
Figyelmeztetés: Kezdesz éhes lenni. Nem árt a következő körben legalább egy E 30 vagy E 40 parancs.

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 fáklya (#36) 1 madártoll (#112) 8 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
6 arany (#50) 7 aranyló ugarhéj (#100) 1 bőrpáncél (#51)
1 bőrsisak (#57) 1 csontkulcs (#74) 3 csontszablya (#64)
1 dözmöng szív (#122) 1 királygyík bőr (#44) 6 ubuk tüske (#131)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

50 51 52 53 54 55 56 57 58
24
25
26
27
28
29
30
(52,26) ork sámán (#345), tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), Elenios oltár
(53,26) Tharr oltár, olvasztókemence (#86), 29. jellempróba, mélységi grittang (#103)
(53,27) dűnekukac (#357)
(53,28) dűnekukac (#357), a 19. labirintus bejárata, Duer-ork (#45), goldugar (#65), Tugt-ork (#46)
(54,29) dűnekukac (#357)
(55,29) dűnekukac (#357)
(56,29) 32. jellempróba, sörényes ubukok (#89), királygyík (#26)
(57,28) tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), Tharr oltár, 33. jellempróba

ÜZENET A JÁTÉKVEZETŐTŐL


2019.03.14 12:28 Változások a számládon! Zseton levonás: 45 If. levonás: 0 Oka: Bónusz vásárlás weboldalon (Martian tekercse -> 1.)
˙

Üzenet küldése a karakternek