16. forduló, 18. forduló, Baloarg összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2019. márc. 12. 12h:21'
EZ A 43. JÁTÉKHETED, 17. FORDULÓD
44. játékheted kezdete: márc. 18.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 31 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #3422
SZÁMLA : XXXX

BALOARG KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [45,12] koordinátán.
Sok hasznos dolgot tanulsz a krónikából, így aztán hatékonyabban cselekszel (+8 tvp ).
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Bár nagyon le vagy már gyengülve az éhezéstől, azért visszanyerted erőd egy részét. (+43 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+10 varázspont.)

kf 12 1 kézbeveszed/felveszed a 12. tárgyat a jobb kezedbe
Elrakod a botot, majd a jobb kezedbe veszed a csontszuronyt. [0 pontot használtál fel, van még 181.]

h 569 138 használod az 569. tárgyat
Hosszasan tanulmányozod Martian tekercsét, és közben arra gondolsz, hogy mennyire szeretnéd, ha képes lennél megtanulni a széljárás varázslatot. Hirtelen nagy lobbanással a tekercs eltűnik, és a fejedben tisztán és világosan megjelennek a varázsszavak. Micsoda nagyhatalmú mágia! (ld. enc.) [0 pontot használtál fel, van még 181.]

e 30 élelemszerzés 30 pontért
Levadászol két vaddisznókölyköt. Aztán iszkiri, mert jön az anyjuk! (+4 kaja.) Végre, egy kis kaja! Befalatozol. (-3 kaja.) [30 pontot használtál fel, van még 151.]

kt 11 elkészíted a 11. tárgyat
Legyártottál 1 csontkést. [4 pontot használtál fel, van még 147.]

kf 11 2 kézbeveszed/felveszed a 11. tárgyat a bal kezedbe
Elrakod a vizestömlőt, majd a bal kezedbe veszed a csontkést. [0 pontot használtál fel, van még 147.]

f 15 kísérletezel a 15. tárggyal
Farigcsálsz, illesztgetsz, kísérletezel, hátha lesz valami használható eredmény. Eltelik egy óra... Brávó! Feltaláltad, hogy hogyan csinálhatsz tatu ködmönt. (ld. enc.) 22 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 137.]

f 103 kísérletezel a 103. tárggyal
Mint önjelölt feltaláló, lelkiismeretesen látsz hozzá egy új kísérletnek. Vadul gondolkozol... Érdemes volt kísérletezni! Rájöttél, hogy hogyan készíthetsz rövid íjat. (ld. enc.) 93 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 127.]

m 7 7 4 mozogsz északnyugatra, északnyugatra, délre
[44,11] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy tintacsiga. (ld. enc.) Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Fekete lét köp feléd a szörny! Te persze ügyesen félreugrottál. Meglengetve a csontszuronyt a másikra rohansz. Csontszuronnyal tökéletesen perforálod a tintacsiga nyúlós testét. (2 támadással 23 életpontot sebezve.) Csontkéssel megérinted a tintacsiga testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A tintacsiga fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 13 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal teljesen átszúrod a tintacsiga testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Csontkéssel megdöföd a tintacsiga testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a bal válladba. (1 támadástól 12 életpontot vesztesz.) A tintacsiga még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Mosolyogva kidobod a nevetséges rájanyék trófeát, és magadhoz veszel egy tekintélyes tintacsiga trófeát. 178 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 46, sebződés: 25, gyógyulás: 0, összesen: -25 ÉP}

Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy mély kutat. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Valakinek nem tetszett a vikócmajmok kibicelése, ugyanis közéjük dobott egy nagy követ. Az egyiket el is találta, és most ott nyöszörög előtted egy nagy sebbel a feje tetején. Ha segíteni akarsz rajta, 10 TVP-t kell elköltened (25. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Vastag, ízletes pondrót emelsz le egy galagonyabokor leveléről. (+1 kaja.) Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Egy piromenyét nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. (ld. enc.) Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

A szörny tüzet lehel! Félrehajolsz, ezért csak kevésbé pörkölődsz meg. (8 életpontot vesztettél.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Csontszuronnyal többször eltalálod a piromenyét bal első lábát. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) Csontkéssel épp hogy megszúrod a piromenyét jobb oldalát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A piromenyét a bal karodba mélyeszti hegyes fogait! (1 támadástól 15 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal több döféssel felnyársalod a piromenyét testét. (2 támadással 16 életpontot sebezve.) Csontkéssel kicsit megsebzed a piromenyét jobb oldalát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a piromenyét, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 12 életpontot vesztesz.) Elmegy a kedved a harctól. Beintesz neki, majd olajra lépsz. Ellenfeled egy darabig üldöz, de aztán ráun a dologra. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 32, sebződés: 35, gyógyulás: 0, összesen: -35 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) A mezei mekkencs igen ritka állat. Ennek az az oka, hogy frissen lenyúzott bőrének erős gyógyhatása van. Kettőtök közül te vagy a szerencsésebb, ezért módod van kipróbálni a sokat hallott módszert. Homlokodra rakod a gőzölgő bőrt, és vársz. Pár perc múlva már áramlik is beléd a mekkencs gyógyenergiája. (+18 életerő.) Mohón a kajára veted magad. (-2 kaja.)
Összefutsz egy szőke, copfos hajú, csillogó szemű elf férfival. Fekete a bőre. Egy bőrpáncélt, egy bőrsisakot és egy mászókarmot visel. Ruházatát egy tintacsiga trófea ékesíti. Jobb kezében egy csontszuronyt, bal kezében egy csontkést tart. Lőfegyvere egy parittya.
Összeismerkedtek. Az ő neve Cloud. Mentális kapcsolatot vesztek fel egymással. Meleg kézfogás után elbúcsúztok.

(Továbbmész...) [43,10] Még mindig füves síkságon vagy. Egy színváltó pille libben el az orrod előtt, de mire utánafordulsz, már el is tűnt. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy mély kutat. Észreveszel egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. A feléd közeledő gyilkos sallank mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. (ld. enc.) Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Meglengetve a csontszuronyt a másikra ugrasz. Csontszuronnyal néhányszor teljesen átdöföd a gyilkos sallank izmos hátát. (2 támadással 18 életpontot sebezve.) Csontkéssel megkarcolod a gyilkos sallank testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Karmával néhányszor a gyilkos sallank megcsapja a fejedet. (2 támadástól 12 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal nagy lendületekkel át- meg átszúrod a gyilkos sallank bal első lábát. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) Csontkéssel megbököd a gyilkos sallank izmos hátát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A gyilkos sallank csapásokat oszt a bal karodra karmaival. (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 5 sallank karmot. 168 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 42, sebződés: 22, gyógyulás: 0, összesen: -22 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) A ravu bogár fájdalomcsillapító képessége közismert. Gyorsan összefogdosol egy párat, majd egyenként kettéharapod őket, ügyelve, hogy az értékes folyadékcseppek nehogy kárba vesszenek. A fáradozás meghozta gyümölcsét. (+20 életerő.) Egy pillanatig bambán bámuljátok egymást egy mucugróval, aztán gyorsan elkapod, mielőtt alámerülhetne a pocsolyában. (+1 kaja.) Jóízűen falatozol. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [43,11] Még mindig füves síkságon vagy. A hőségtől a távolban meg-megremeg a levegő.
(Feltételes támadás:) Egy bolhakutya! Ezt kerested. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Marokra fogva a csontszuronyt ellenfeledre rontasz. Csontszuronnyal néhányszor teljesen átdöföd a bolhakutya testét. (2 támadással 25 életpontot sebezve.) Csontkéssel teljesen átdöföd a bolhakutya testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A bolhakutya fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A bolhakutya szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 bordacsontot. 12 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 32, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy xantusz-kaktuszt. (ld. enc.) Fura látvány tárul eléd: egy hatalmas, büszke testű woor-antilop, amint kétségbeesetten vergődik egy hurokcsapdába szorulva! Ha segíteni akarsz rajta, 8 TVP-t kell elköltened (4. jellempróba). Felfedeztél egy oltárt. Tharr hívői építették. Látsz egy quwargot. Eltaposod. 1 tapasztalati pontot kaptál. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Vastag, ízletes pondrót emelsz le egy galagonyabokor leveléről. (+1 kaja.) Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.) [90 pontot használtál fel, van még 37.]

kt 114 20 elkészíted a 114. tárgyat (20 darabot)
Sajnos csak 12 kaktusztüske készítéséhez/gyűjtéséhez van elegendő pontod. Begyűjtöttél 12 kaktusztüskét. [36 pontot használtál fel, van még 1.]

m 3 4 mozogsz délkeletre, délre
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 1.]

be 5 bemész az 5. titkos labirintusba
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 1.]

lm 2 3 4 mozogsz 2 3 4
Ez a parancs csak labirintusokban működik. [0 pontot használtál fel, van még 1.]

lm 1 mozogsz 1
Ez a parancs csak labirintusokban működik. [0 pontot használtál fel, van még 1.]

m 2 3 mozogsz keletre, délkeletre
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 1.]

m 5 mozogsz délnyugatra
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 1.]
Uhhh, de megszomjaztál! Mohón kortyolsz a vizestömlőből. Valami mozgolódik a hasadban. A nap kalandjaitól megfáradtan, keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. Amint ledőlsz, szemeid lecsukódnak, és a következő percben már a lóbőrt húzod. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 1 pontod maradt, ebből a következő körre 1 pontot vihetsz át. Kapsz még 159 pontot. A következő körben tehát 160 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


SZÉLJÁRÁS (138. VARÁZSLAT)
Ennek a varázslatnak a segítségével meglovagolhatod a szelet, és könnyedén, szinte suhanva közlekedhetsz. Abban a körben, amikor ezt a varázslatot elmondod, egy mozgás parancs alapban mindössze 5 TVP-be kerül, a szokásos 10 helyett. Ezt természetesen módosítja a megterheltséged, de működik akkor is, ha van hátasállatod. Ilyenkor a nyomaid sem maradnak meg a mezőn. A széljárás anyagi komponense egy madártoll, és elmondása 5 TVP-be és 15 VP-be kerül. Föld alatt (labirintusokban) nincs hatása.

TATU KÖDMÖN (255. TÁRGY)
Gyakran összefagysz a Kiégett Föld irányából fújó hideg, kegyetlen szelek miatt? Puha bőrödet könnyedén megkarmolják a leggyengébb szörnyek is? A megoldás: varrj magadnak tatu ködmönt! Ehhez mindössze három vadász tatu bőrre van szükséged. A KT 255 parancs kiadásával, 25 TVP-ért megvarrhatod ezt a kiváló páncélt, amely, ha a KF 255 paranccsal magadra öltöd, kettővel javítja a védettségedet (persze nem viselhető egyszerre más páncélokkal).

RÖVID ÍJ (107. TÁRGY)
Rövid íjat bozótos vagy erdős terepen készíthetsz 40 pontért, a KT 107 paranccsal. Ehhez szükség van egy magszim bélre és egy smirglilevélre (alkalmas botot automatikusan keresel). Nyílvesszőket a rövid íjhoz szintén erdős és bozótos terepen készíthetsz a KT 108 paranccsal, 4 pontért, ha van madártollad. Ezek a nyilak d8+2 sebzést tudnak okozni. A bronzhegyű nyilak a rövid íjhoz sajnos nem jók (nem lehet őket vele elég erősen kilőni). A rövid íjat automatikusan használod élelemszerzésnél anélkül, hogy a nyilaid fogynának.

TINTACSIGA (74. SZÖRNY)
Ez az óriásira megnőtt csiga lehet, hogy a tintahal szárazföldi rokona. Ugyanis képes igen nagy távolságra is fekete, nyúlós folyadékot köpni, ezzel nem ritkán elvakítva ellenfelét. A "befeketített" ellenfelet ezután meglepően éles zúzófogaival aprítja szét. Puha testét jól fogják az éles és szúrófegyverek, de ahhoz, hogy a tintacsiga elpusztuljon, nagyon sok pontosan bevitt csapás szükséges.

PIROMENYÉT (99. SZÖRNY)
Ez az ocsmány kis lény gyakran okoz nagy tüzeket a síkságon: pirkittartalmú gyomrának köszönhetően képes kisebb lángnyelvet fújni. Ezzel a módszerrel nagyobb állatokat is képes elejteni, annak ellenére, hogy aránylag kis méretű, harapása aránylag veszélytelen. Ha megölöd, testének állandó izzása lassan elhalványul, szőre kihűl, megfeketedik. Egy kőkéssel megnyúzva ezután hozzájuthatsz a gyomorban megbúvó pirkithez.

GYILKOS SALLANK (85. SZÖRNY)
A sík vidékek medve nagyságú, szőrös testű cammogó ragadozója nem fél úgyszólván senkitől és semmitől. Lapos, macskaszerű fejét ha kitátja, láthatóvá válnak hegyes fogai, a mészárlást azonban általában nem ezekkel, hanem tűhegyes karmaival végzi. A testét eltalálni nem nehéz feladat, de rengeteg sikeres csapást igényel, hogy kimúljon. És közben... hát igen, nem csak nézelődik ez az izé.

XANTUSZ-KAKTUSZ (113. NÖVÉNY)
A sok helyen megtalálható törpekaktuszt Xantuszról, a nagy gondolkodóról nevezték el, aki azáltal fedezte fel, hogy egyszer meditálás közben beleült. A xantusz-kaktusz tüskéjét óvatosan letörheted a KT 114 paranccsal, 3 pontért, de ennek úgy első pillantásra elég kevés értelme van. Fúvócső-lövedéknek, fegyver és páncél-tüskésítésnek túl apró, nem is mérgező... Talán valamilyen varázslatkomponensnek azért használható lesz.

KARAKTERLAP

Baloarg, egy hosszú ősz hajú, szürke szemű ember férfi vagy. Fekete a bőröd. Tharr híve vagy. Ez a 17. fordulód.

Erő: 12 (17) Szint: 7 Merészség: 5/5 Magasság: 167 cm
IQ: 17 (20) Támadás: 12 Agresszió: 3 Testsúly: 80 kg
Ügyesség: 16 (19) Védekezés: 2 Menekülés: 30 % Életkor: 21/21 év
Egészség: 15 (18) Életpont: 177/77 Jellem: semleges (-4) Tul. pont: 2
Szerencse: 14 (17) Varázspont: 70/10 Pénz: 16 arany Kép. pont: 6
Eddig összesen 58 szörnyet (3 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 474 TP-t kaptál. Jelenleg 2 979 TP-d van. A következő szinthez még 1 021 TP szükséges. Trófeáid: púpos burástya, tintacsiga.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 6 ütőfegyverek: 2 lőfegyverek: 3
dobófegyverek: 2

Feltételes fegyverváltás: csontszurony (#12) << szöges bunkó (#8)
43,21 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 46

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 83 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 2 2. nyomkövetés: 1 3. mászás: 1
4. gyógyítás: 8 5. vadászat: 2

FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet)
gyógyítasz 35% életerő alatt 30 TVP-ért
Barátságosság (aktív: 1, max: 50)
fabontó szójer (#71)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
széljárás (#138, 15 VP, 5 TVP)

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): 1. labirintus (26,47). városháza (Shaddar) (539): 5. labirintus (44,23).

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 5, 170, 171.

Összsúly: 33.06 kg Megterheltség: 44%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 118 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 Martian tekercse (#569) 2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 csontkés (#11) 12 kaktusztüske (#114) 5 sallank karom (#128)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

42 43 44 45 46
9
10
11
12
13
(43,10) mély kút (#93), oltár, gyilkos sallankok (#85)
(43,11) bolhakutya (#17), xantusz-kaktusz (#113, belőle készíthető: #114), 4. jellempróba, Tharr oltár
(44,11) tintacsigák (#74), mély kút (#93), oltár, 25. jellempróba, piromenyét (#99), Cloud (3713. kalandozó)

Üzenet küldése a karakternek