Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái – Varázsdimenzió június 15.
Zén Legendái: Manaszipoly május 25.
A pillanat képe
A frissen kivégzett áldozati orgling
(Ősök Városa szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
"Hmm, élő áldozatra van szükség?" - Cheotox közelebb intette orgling teherhordóját. - "Gyere csak egy pillanatra, Móg!"
Nézz szét a galériában!
Ajándéksorsolás július + júniusi eredményhirdetés
Varázsdimenzió lapok használhatók a pakliszerkesztőben
Varázsdimenzió paklibemutató: Kitaposatlan utakon
Roxat céhei csereakció
Varázsdimenzió paklibemutató: óriások

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái - Versenykiírások
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020

A lista folytatása...
HKK kérdés? (47143)
Lapötletek (64981)
Varázsdimenzió paklibemutató: óriások (6)
Varázsdimenzió lapok használhatók a pakliszerkesztőben (1)
Roxat céhei csereakció (2)
Varázsdimenzió paklibemutató: Womathok (2)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
  ... | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | ...
Nézet:
Ok, köszi a választ.
 
Irtam am, meg magan a lapon OTT VAN: "Amúgy rá van írva: kijátszásakor nézd át ellenfeled pakliját" tehat az aktuális PAKLIJAT

Ha 3 kék céhhel tolod, igy 56 lapos a decked, és mondjuk 4 lapot huzol kezdokezre, akkor meg jo ellened. Ha mar 1-et nekronoztal, akkor nem
 
Tehát akkor tisztázzuk: a kijátszása pillanatában a közvetlenül a pakliban található lapokat kell leszámolni Az istentelennek. Jesszus, félreértettem akkor az összes HSZ-t itt eddig.
Sorolja itt mindenki az alternatív pakliszámolási lehetőségeket, de közvetlen választ nem ad senki.
Akkor mégsem jó szimplán a céhekkel felálló paklik ellen a kezdőkéz felhúzása után.
 
Mert a mezo az elso 3 korebrn kizarolag a huzasi fazisaban huz/keres lapot...
 
Nem kötelező kivenni lapot a mezőből.
Ha meghagyod az 57 lapot, húz 4-et, harmadik körig
jó az istentelen.
Ha használ céheket, akkor még tovább.
 
Amit félreraktál, az nincs a pakliban. Az istentelennek csak akkor volt értelme a mező ellen, amikor a 80 lapos verziót tolták.
 
A mező által a játék elején félretett lapokat is meg kell számolni Az istentelennek? A mezőre az van írva, hogy azokat nem lehet piszkálni egyáltalán.
 
Amúgy rá van írva: kijátszásakor nézd át ellenfeled pakliját stb. Vagyis konkrétan megszámolod a paklit plusz látod a lapjait benne. Ebből kijön a mező elleni működés is. A céhek, ha csak nem 3 kék + kevéslapos kezdés, nehezen/nem sokáig intézik el, hogy >50 lap legyen a deckben.
 
Hát én most elgondolkoztam azon, hogy berakjam alapból kb mindenhova. Feltételezhetően fixen ott lesz a képessége sok pakli ellen.
Kár, hogy a mezőt úgy nézi.
 
Az első kettőt láttam versenyen azok közül csak az elmúlt néhány évben.
A sima 57 lapos mező ellen amúgy hogyan működik ez a lap? Ott az 50 vagy az 57 lapot kell nézni?
 
Köszi.
Akkor most lehet, hogy jó lap lesz egy ideig.
 
Ez úgy működött gyakorlatban amíg a meta része volt Az istentelen, hogy megkérdezted az ellenfelet hány lapos a paklija, amire köteles volt a tényleges pakliméretet megmondani. Onnan számolható volt az aktuális lapok száma, mert a kezét, asztalát, gyűjtőjét, stb látod.
 
Az istentelen pontosan hogyan működik? Sosem láttam élesben használva.
A kijátszása pillanatában meg kell számolni az ellenfél paklijában lévő lapok számát, vagy ellenőrizni kell azt a számot, ami a paklilistája végén szerepel?
Hogyha látok egy céhet, akkor feltételezhetően nem kell számolgatni egyáltalán?
 
Eldőlhet a játék elég hamar, igen. Legalábbis a körök számát tekintve, de még így is rengeteg meccs időlejárásig tart versenyen. Sok mindent tudnak a lapok, sok cselekvés van. A lapokat elég fontos ismerni versenyeken, de mindenki elég toleráns szokott lenni a kezdőkkel/újrakezdőkkel. Ez ne tántorítson el, ne próbáld előre megtanulni az összes meta lapot. Kezdetnek bőven elég, ha a saját lapjaid alaposan ismered. Van pár különböző kontroll amik stabilan jók szoktak lenni, de rengeteg játszható koncepció van, eredményeket is szoktak velük elérni. Javaslom a versenybeszámolókban a paklilisták böngészését itt, az eldüen.hu-n, ill. az excelsiorhkk.wordpress.com-on, ezekből elég jó képet kaphatsz arról, hogy mik mennek mostanában. Persze új kieg előtt vagyunk, ami boríthat mindent .
Javaslom az amatőr/kezdő ligákon való részvételt, az segít visszaszokni.
 
Köszi János!
 
Akié a lap, azé az általa létrehozott automatikus reakció. Tehát, ha leszeded az ellenfél indikátorát, akkor nála jön létre egy flag, ami vár egy reakcióra, amit jól meg fog akadályozni. Ha ez bekövetkezik, akkor neki létrejött egy reakciója.

A kérdés többi része már adja magát ebből. Ha nálad van kint egy utóbb kirakott, másik indikátor, és a fenti aut. hatás bekövetkezik, akkor az természetesen aktiválhatja a Te indikátorod kör végi leszedő/húzató képességét is.

Tehát igen, jól gondolod. Teljesen mindegy, hogy ki szedte le az ellenfél indikátorát, és az is közömbös, hogy az automatikus reakció kinek a reakcióját akadályozta meg.
 
Leszedtem ellenfelem Termomágikus indikátorát. A halálsikolya miatt a következő reakció nem jön létre.

A következő körben kijátszok egy Termomágikus indikátort. Ellenfelem következő lapjára kijátszok egy reakciót. Az előzőleg leszedett indikátor halálsikolya miatt a reakcióm nem jön létre.

Hogyha jól értem, akkor az indikátor halálsikolya által adott hatás egy automatikus reakció ami megakadályozza a következő reakciót (bárkié is legyen az). Ily módon ha automatikus reakció miatt nem jön létre a következő reakcióm, akkor amennyiben ez az érvényben lévő automatikus reakció "ellenfelemé", akkor a saját asztalomon lévő indikátorom számolja, mint az "ellenfelemnek létrejött reakciója". Ha csak ez a (halálsikolyból kapott) automatikus reakció jött létre a körben, és más reakció nem, akkor a saját indikátoromra húzhatok egy lapot kör végén.

Kérdés: jól gondolom-e a fentieket, azaz húzok-e a kör végén a saját indikátoromra lapot, ha ellenfelem általam leszedett indikátorának halálsikolya miatt nem jött létre a reakcióm?

És ha igen, miért nem?
 
Ködharcos jelésével visszavehetek e olyan lapot amit a jelenés költségének áldoztam?

Sajnos nem. Egy hatásnál először mindig a célpontokat határozom meg, és utána fizetem ki a költséget.
 
Teljesen egyetértünk hogy páros
nekem csak a felhozott példa nem volt logikus.
 
Igen, van 3-mal osztható szám, ami 2-vel nem osztható, de ez kit zavar? Ha egy szám osztható 2-vel akkor páros, és kész. Nem kezdjük el kétségbe vonni a párosságát, mert osztható még mással is
 
Ködharcos jelésével visszavehetek e olyan lapot amit a jelenés költségének áldoztam?
 
Ja igen az osztás, most néztem
Azért mert van kivétel. pl. a 9 nem páros és osztható 3-mal.
 
A paros szam definicioja, ha jol remlik, hogy maradek nelkul oszthato 2-vel. 0/2=0. Nincs maradek. Ennyi. Az h a nulla barmennyivel osztva nulla, a definicio szenpontjabol kozombos.
 
A nullával szorzás nem nagyon vet fel problémákat.
Igen, a 0 osztható 3-mal(meg amúgy mindennel), ez miért lenne probléma, miért zárná ki a párosságot? A 6 az nem páros szám akkor?
 
Szerintem jobban elfogadott a számegyeneses magyarázat, ahol azt nézi hogy egymás után nem lehet két páros, vagy páratlan szám.

A nullával szorzás problémákat vet fel. pl. 0*3=0 tehát osztható 3-mal vagyis nem biztos hogy páros szám.
 
működik a semmi mestere+ raia áldása "kombó"? (Tehát 1 nekronért az ellenféltől 8-at dobatok?)

igen.

Egy lényre kisüthető két különböző lelketlen parancsnok képessége?

igen.

A "kör végén mindenképp a gyüjtőbe kerül" rész nem minősül áldozásnak? Azaz kisül rá a halálsikoly?

Jó észrevétel, itt az eredeti szándékot jobban tükrözte volna, ha az "áldozd fel" kifejezést használjuk. Így viszont ez egy gyűjtőbe küldő hatás lett, a halálsikoly is kisül rá.
 
0*2=0, tehát 0 osztható 2-vel, vagyis páros szám.
Nem tudom amúgy milyen pszichológiai nehézséget okoz ennek az elfogadása bárkinek is .
 
A 0 az páros szám, ez teljesen biztos.
 
működik a semmi mestere+ raia áldása "kombó"? (Tehát 1 nekronért az ellenféltől 8-at dobatok?)

Illetve a páros és páratlan ik-jú lapok kapcsán a 0 költségű lapok hova tartoznak? Mi a konvenció hkk-ban?
"Egy matematikai fogalom pontos definíciója megegyezésen alapul. Egyes definíciókat úgy alkottak meg, hogy kizárjanak egyes nem triviális példákat.

A nulla párossága konvenciónak is tekinthető, hiszen a párosságot lehetne úgy is definiálni a természetes számok körében, hogy a páros számok a kettő pozitívegész-szeresei. Minden konvenció esetében felvethető, vizsgálható, hogy hasznos-e, fölösleges-e, vagy esetleg egyenesen káros. A vizsgálatok azt mutatják, hogy a nulla paritása mint konvenció egyrészt nagyon hasznos és kézenfekvő tudományos szempontból, másrészt pszichológiailag nehezen elfogadható. Nem elfogadhatatlan ugyan, de számos előnye mellett is, nem mindenki érzi természetesnek. A problémának emiatt nagy a jelentősége az oktatásban."

Egy lényre kisüthető két különböző lelketlen parancsnok képessége? A "kör végén mindenképp a gyüjtőbe kerül" rész nem minősül áldozásnak? Azaz kisül rá a halálsikoly?

Köszönöm a válaszokat, és boldog karácsonyt mindenkinek!
 
1. Itt ugye az okozhat dilemmát, hogy a teki kijátszásához kapcsolódó hatás-e a nerub csendvarázs hatása. Mert ugye:

21.19. A lap valamennyi kijátszáskori hatását együttesen kell vizsgálni. Mindaddig, amíg a lap saját képességei maradéktalanul létre nem jöttek, a kapcsolódó hatások nem vizsgálhatók.

A nerub csendvarázs hatása egy állandó, "működik/nem működik" hatás. Ha az lenne a képessége, hogy: "Ha kijátszol egy Sheran lapot, semmilyen követő és szabálylap nem működik." Nos, akkor kétségkívül egy lapkijátszáshoz kapcsolódó értsd: egyszer aktiválódó hatásról beszélnénk. Most azonban nem ez a helyzet. Nem a Sheran lap kijátszása okozza a bűbáj hatását, hanem az, hogy játékban van rajta kívül egy másik zöld lapom.

"Mivel az asztalomra került egy Sheran lap, ezért a Nerub csendvarázs állandóan működő képessége kikapcsolja az én epikusomat és a Zarknod bilincsét."


Nem. Nem "kikapcsolja" mert az egyszeri hatás lenne, és így kapcsolódó hatásnak minősülne, azaz nem is lenne vizsgálható mindaddig, amíg a teki minden képességén végig nem mentünk.

Tény, hogy a nerub csendvarázs miatt nem működnek a narancs lapok, de ennek nem a teki kijátszásához, hanem ahhoz van köze, hogy a teki az asztalon van. Ez egy borzasztó nagy különbség, mert emiatt nem lesz kapcsolódó hatás.

Remélem érthető. Amúgy a levezetés jó, de emiatt jó, amit írtam.

2. Ugyanez a helyzet a második szituációval is. Annyi azonban a nagyon fontos különbség, hogy az Tleikan enyészvarázs "előre kánter" képessége kétség kívül kapcsolódó hatás, és a teki kijátszásához kapcsolódik, tehát addig nem vizsgálható, amíg a teki minden képessége létre nem jött.

Most jöhetne az ellenvélemény, hogy az enyészvarázs hatása valójában nem a teki kijátszásához, hanem a képességének dobatásához kapcsolódik. Fontos azonban rámutatni, hogy maga a dobatás egy automatikus képesség, maga is "kapcsolódó hatás", és önálló nem cselekvés, az automatikus képességnek nincs (nem lehet) kapcsolódó hatásuk.

3. Lásd az első pontot. A csendvarázs működik/nem működik státusza nem kapcsolódó hatás. Tehát "nem visszakapcsolódik" a szabálylapja, hanem ismét működik. Ez nem a pusztító kijátszásától függ, hanem attól, hogy van-e épp zöld lap játékban a bűbájon kívül nálam. Amikor végigmegyünk a pusztító képességeinek lépésein, és eljutunk oda, hogy levizsgáljuk a szabálylap működését vagy nem működését, addigra teljesen egyértelmű helyzet áll elő.

Az 1. és 3. pontban leírtakkal ellentétes döntés is indokolható lenne, de akkor egy olyan parttalan, és bizonytalan pozícióba tesszük a (feltétellel) állandóan működő képességeket, amely sokkal több további kérdést vet fel, mint amennyit így megválaszolunk.
 
  ... | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.