Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái – Varázsdimenzió június 15.
Zén Legendái: Manaszipoly május 25.
A pillanat képe
Tirranda
(Ősök Városa galetki)
Küldd el képeslapként!
Tirranda, az Ősök Városa egyik tolvaj klánú galetkije a frissen lopott mágikus gyűrűt vizsgálgatja. Az elsőre is egyértelmű, hogy nem a törékeny lányka ujjaira tervezték.
Nézz szét a galériában!
Ajándéksorsolás július + júniusi eredményhirdetés
Varázsdimenzió lapok használhatók a pakliszerkesztőben
Varázsdimenzió paklibemutató: Kitaposatlan utakon
Roxat céhei csereakció
Varázsdimenzió paklibemutató: óriások

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái - Versenykiírások
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020

A lista folytatása...
HKK kérdés? (47143)
Lapötletek (64981)
Varázsdimenzió paklibemutató: óriások (6)
Varázsdimenzió lapok használhatók a pakliszerkesztőben (1)
Roxat céhei csereakció (2)
Varázsdimenzió paklibemutató: Womathok (2)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
  ... | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | ...
Nézet:
Van az asztalomon egy riknatikus röfögés, és az ellenfélnek nincs lénye. Kijátszik egy goblin katapultőrt. Ahhoz hogy a termelt goblint megkapja fel kell-e áldoznia a katapultőrt?
 
Ehhez lehet kérni egy kis magyarázatot? A kodexben ezt találtam: "37.0. Ha egy lény bármikor sebződik (beleértve a harci képességek használata, illetve ütés részfázisban történő sebződést is), vagy bármikor csökken a maximális életpontja, akkor közvetlenül ezután bármilyen azonnali cselekvés használható életmentő cselekvésként, aminek a hatására, akár közvetve is, megnő a lény aktuális életpontja."

-Számít hogy kinek a köre van?
-Ha jól értem akkor a kapcsolódó hatás hamarabb történik meg minthogy azonnali cselekvést használhatna a megütött lény gazdája?
 
A gyűjtőbe küldés egy kapcsolódó hatás, akkor jön létre, amikor sebzést okozott, még az életmentő hatások előtt megöli a lényt.
 
Immunis Krakoch:

Amennyiben megsebez 1 lényt, arra a lényre van még lehet életmentő hatást alkalmazni? Mikor jön létre pontosan a gyűjtőbe küldő hatás?

Fec
 
Ha ez felmerül kérdésként, akkor tényleg érdemes rendbetenni.

Bizonyos speciálisabb szabályok kivételként felülírhatnak más, általános szabályokat.

Itt az általános szabály az, hogy lényeket csak a saját fő fázisodban játszhatsz ki.
A speciális szabály pedig, hogy semlegesítésként lényeket bármikor kijátszhatsz, amikor azonnalit is.

A feltámadás ugyanolyan lénykijátszás, mint a kézből történő kijátszás, ugyanazok a szabályok vonatkoznak rá, és a kivételek, mint a semlegesítés (vagy pl. Villámháború) ugyanúgy felülírhatják.

A Temetőn nem szerepel az, hogy saját körödben, ezért ott is ugyanezek a dolgok érvényesek, nyugodtan játszhatsz ki semlegesítésként lényt az ellenfél körében.

A feltámadásnál szerepel, hogy ez minden szempontból kézből kijátszásnak számít, de lehet a definíciót pontosítani, hogy még egyértelműbb legyen, hogy ugyanazok a szabályok is vonatkoznak rá.
 
Ott a hiba, hogy nem ez a szándék, és a szabályok csűrése-csavarása sem cél. De hogy mindenki megnyugodjon, kaphat egy pontosítást a feltámadás képesség. Mondjuk ha megnézzük, hogy hány feltámadás képességgel rendelkező lény tud semlegesíteni és ezeknek mi a szövege, akkor a szándék egyértelműen kiolvasható a lapszövegekből, de tényleg többet beszéltünk róla, mint amennyit érdemes.
Mivel feltámadás képességet kaphatnak a lények más lapoktól is, a kérdés valóban felmerülhet, és ennek így elébe lehet menni.
 
A lényekre vonatkozó szabály is pont ugyanez. A saját fő fázisodban játszhatod ki őket, sőt, a bűbájokat, építményeket, stb... az azonnali kivételével mindent.

Épp ezért fölösleges a feltámadás szabályba. Mint ahogy a feltámadás szabályban nem szerepel az se, hogy a lény költségét ki kell fizetni, a kijátszási feltételét teljesíteni kell, és hogy a tartalékba kerül kijátszásakor, mert a lények alapból ezt tudják. Nem értem, hogy ha "a saját fő fázisában" rész kikerülne a feltámadás szabályból, abból miért következne, hogy bármelyik lény bármikor fel tudna támadni.

A jelen szabályok mellett én a következőt látom: akkor játszhatok ki egy lényt, ha (egyebek mellett) az adott pillanatban ÉS az adott módon (kézből/gyűjtőből) ki lehet azt játszani. Ez alaphelyzetben: ha a saját fő fázisom van ÉS kézből játszom ki.
A semlegesítés szabály engedményt tesz arra, hogy a lap mikor játszható ki: ha a saját fő fázisom van VAGY reagálok.
A feltámadás szabály engedményt tesz arra, hogy a lap honnan játszható ki: ha kézből játszom ki VAGY (a saját fő fázisom van ÉS a gyűjtőből játszom ki).

A kettőt összerakva, akkor játszhatom ki a feltámadó, semlegesítéses lényt, ha: (a saját fő fázisom van VAGY reagálok) ÉS (kézből játszom ki VAGY (a saját fő fázisom van ÉS a gyűjtőből játszom ki)).

Ez alapján nem támadhatna fel az ellenfél körében a lény semlegesíteni. Hol a hiba a gondolatmenetemben?
 
Kerhetunk majd egy "pontosan mikor lehet lenyeket kijatszani a Temetovel" FAQ-t? Bevallom, picit elvesztettem a fonalat meg jo az, ha latszik a lap alatt egybol.
 
A lényekre vonatkozó szabály is pont ugyanez. A saját fő fázisodban játszhatod ki őket, sőt, a bűbájokat, építményeket, stb... az azonnali kivételével mindent.
Ha kivesszük a főszabályból a saját fő fázisodban kitételt, akkor az azt fogja jelenteni, hogy bármelyik lény bármikor fel tud támadni.

Nem lesz kiszedve. A semlegesítés, mint opcionális kijátszási mód felülírja a főszabályokat, és így a feltámadás szabályt is.
 
Tian-krist tudnám példának hozni, ahol szerepel az S, habár reakció. Az ő képességét sem tudod használni az ellenfél körében. Jelenleg a feltámadás leírásában szintén szerepel ez az S, csak szavakkal leírva, ezért furcsa, hogy semlegesítéssel működik az ellenfél körében.

Kissé tényleg ellentmondásos.
 
Ha tényleg ez a szándék, javaslom a feltámadás szabályból kivenni a "saját fő fázisában" részt, mert jelenleg a szabályokból nem ez következik.
 
A semlegesítés a lap egy alternatív módon történő kijátszása. Bármilyen típusú lap kijátszható reakcióként, ha van semlegesítése. Ha a feltámadó lénynek van, ez a megengedő szabály erre is vonatkozik.
 
Temetővel feltámadhat-e semlegesítéses lény az ellen körében? A feltámadás kiemeli, h a csak a saját fő fázisodban. A semlegesítés meg ugye bármikor kijátszható. A veszett vérfarkassal bátran counterelgetnek az ellen körében feltámadva. Lehet csak saját körben tud semlegesíteni?
 
Tényleg, az egyszerre meghalást elfelejtettem. Köszi.

És elnézést kérek, hogy nem pontosítottam: Én a Quwarg orákulum (2015)-ről beszéltem. Nem is vettem észre, hogy fel lett újítva most.
Az a fajta reakciódrágítás másmilyen volt, mint az ikonos reakciódrágítás és a szövegezés azon a lapon egyedi. Az a reakciódrágítás konkrétan az aktiválást igénylő képességeit is meg kellene, hogy védje szerintem.
De végül akkor ez mindegy is, mert a cselekvéstől független "esemény" fogalomról volt szó. Meg kell még ezt szoknom.
 
Ez, hogy a Quwarg orákulumon van egy reakciódrágítás, csak annyit jelent, hogy amikor a kezedből játszod ki a Quwarg orákulumot, +1 VP reagálni a kijátszására. Az, hogy egy lap a gyűjtőbe kerül, nem a kézből való kijátszása, igy a gyűjtőbe kerülő hatásokat módosító reakciónál nem is csinál semmit.

Amikor egy cselekvéstől 3 lény a gyűjtőbe kerül, ezt a hatást módosíthatod, hogy ebből 1 vagy 2, általad választott lény a kripta alá kerüljön. A lények egyébként ilyenkor egyszerre halnak meg, a sorrendnek nincs jelentősége.
 
Érdekes. Tehát akkor a Quwarg orákulum halálára is lehet reagálni drágítás nélkül? Az nem egy ő rá kijátszott reakció? Ilyenre nem emlékszek, hogy lett volna eddig a játékban.

Valamint meg tudnád erősíteni a válaszodat a 45970. HSZ-ben, mert még mindig nem értem. Három vagy több lény halála egy forrás által. A halálok sorrendjétől függetlenül lehet újabb reakciósorokat indítani minden egyes döntésre, hogy A Dungeon kriptáit aktiváljam-e vagy sem? Tök mindegy, hogy milyen sorrendben halnak meg a lények, a kripta nem azt nézi, ugye?
 
Igen, ez egy aktiválást igénylő képesség, és reakció, így bizonyos, a reakciókat drágító dolgok tudják drágítani. Pl. az Antimágikus rakshallion azt mondja, hogy "minden reakció +3 VP" így az drágítani fogja. De egy szimpla reakciódrágítással bíró lénynél ez nem jelent semmit, mivel a lapokon levő reakciódrágítás csak a lap kijátszására vonatkozó reakciókat drágítja. itt azonban egy eseményre, a lény gyűjtőbe kerülésére reagálunk.
 
Erre is tudnál választ adni, kérlek?
45971. p1rat3n1nj4 (előzmény: Miklós 45970.) 2022.01.06. 22:10

Újabb kérdések.
1) Hogyha A Dungeon kriptái reakciónak számít, akkor a reakciókat drágító követők/források tudják drágítani? A kettőspont miatt szerintem ez nem automatikus képesség.
2) Az olyan reakciókat drágító lapok, mint a Quwarg orákulum (Dornodon szörny) drágítják az olyan dolgokat is, amik nem a kézből/gyűjtőből/kriptából kijátszására reagálnak, hanem a képességeire vagy a játékból kikerülésére? Azok is elvileg ő rá reagálnak valamilyen módon.
 
Ha a büntetés/halálsikoly mögötti szabályt nézzük, és azt állapítjuk meg, hogy ezek a következmények csak azután következnek be, miután a lap ténylegesen gyűjtőbe/Semmibe került, akkor úgy lenne következetes a halálsikoly, hogyha akkor működne, amikor a lap ténylegesen gazdát cserél.
A mostani szabályszöveg szerint akkor működik, amikor "kikerül a tulajdonosa irányítása alól", tehát egy stádiummal korábban, mint kellene. Nem "érkezéskor", hanem "távozáskor". Ez kicsit zavaró.
Amúgy, mikor megérkezik a kripta alá a lény, akkor a kripta gazdája válik a lény "gazdájává" is, hiszen ő játszhatja ki azt a kriptából... Szóval, igen, így megközelítve a halálsikolynak működnie kellene.

Más megközelítésben... egy lény eltűnik a pástról, és a kriptába kerül. Hogy lehetne ezt másként értékelni, mint hogy elpusztult? Szóval igen, tévedtem lentebb.
 
Jogos a felvetés. A játékban különböző zónák vannak, a pakli, a gyűjtő, az asztal, a kéz, a Semmi. És van két "homályzóna" is, amikor a lapok a reakciósorban vannak, ill. amikor valamilyen célból félrerakjuk őket. Az így félrerakott lapok, bár a kripta alá rakod őket, valójában nincsenek játékban, azaz bár nem kerültek a gyűjtőbe, viszont a játékot elhagyták, ezért kisül a büntetés és a halálsikoly is. Köszönjük a korrekciót! Rakok a kripta alá FAQ-t erről.
 
"135.7. Halálsikoly: Ha az ilyen képességgel bíró permanens forrás hatására kikerül a játékból vagy kikerül tulajdonosa irányítása alól, akkor megtörténik a Halálsikoly után leírt hatás."

A "kikerül a tulajdonosa irányítása alól" nem teljesül amikor leszedi a lényt és ehelyett a kripta alá kerül?
 
A halálsikoly azért nem sül ki, mert ténylegesen nem kerül a lény a gyűjtőbe. Mindegy, hogy ki a gazdája a lénynek és a kriptának, és hogy ki szedi le a lényt.
 
Az hogy a saját kriptám mellett leszedett saját lényem halálsikolya nem sül ki az teljesen világos. De az ellenfélé sem? Nem a kripta gazdája az összes alatta lévő lap gazdája is?
 
Köszi a választ. Így, hogy konkrétan "módosító reakciónak" hívtad, már sokkal egyszerűbb a dolog.
Talán egy FAQ lehetne erről.

Az viszont még mindig nem tiszta, hogy az ellenfél körében tényleg nekem van-e jogosultságom eldönteni a sorrendet. Eddig úgy tudtam, hogy a kapcsolódó hatások sorrendjét az aktív játékos a kódexben lévő 22.1.1. általános szabály szerint dönti el. Nem lapkijátszásra gondolok, hanem olyan aktiválást kívánó hatásként kisütött legalább 3 lény egyszerre gyűjtőbe küldésére képes forrásra, mint pl a Tűzkullancs (2019) képessége az ellenfél körében 3db 1 ÉP-s lény ellen.
 
A kérdés pontosan az, hogy egy a játékból a semmibe kilőtt lényt rakhatom-e A Dungeon kriptái alá vagy sem?

4.7.10. Ha egy lap vagy szabály szövegében a „Semmibe kerül” megfogalmazás szerepel, annak megjelölése nélkül, hogy pontosan honnan kerül a lap a gyűjtőbe, ott ezt a hatást asztalról való gyűjtőbe küldő hatásnak kell tekinteni.
Ha ez az "ehelyett" szó tényleg így működik, akkor ez milyen befolyással van a kapcsolódó hatásokra, amik a gyűjtőbe kerülés miatt sülnének ki? Pl büntetés.

Ez egy módosító reakció, ami a lényt a gyűjtő helyett a Dungeon kriptái alá rakja. A gyűjtőbe nem kerül, ezért a büntetés, halálsikoly nem sül ki.
Csak két lényt lehet alá hajítani egy körben. Ki, mikor és hogyan dönti el, hogy melyik kettő lény kerüljön A Dungeon kriptái alá, ha pl három lény lett leszedve egy forrással?

Minden egyes gyűjtőbe kerülő lénynél dönthetsz, hogy a kripta alá kerüljön, vagy sem, egy körben összesen 2x dönthetsz így.
A Dungeon kriptái alatt lévő lényekkel lehet semlegesíteni?

Persze, a semlegesítés is csak egy mód, ahogy kijátszhatod azt a lényt.
 
1) A Dungeon kriptái vs a játékból semmibe kerülés.

A kérdés pontosan az, hogy egy a játékból a semmibe kilőtt lényt rakhatom-e A Dungeon kriptái alá vagy sem?
Van egy FAQ a Duplacsavar alatt, de abba a FAQ-ba bele lehet magyarázni, hogy az konkrétan a sikeres létrejötte után dolgozik csak és csak azt a helyzetet tisztázza. A Dungeon kriptáin viszont az "ehelyett" szó szerepel, ami miatt itt akár az ellenkezője is működhet a másik ítéletnek. Nem az van rajta, hogy létrejön az a forrás, hanem az hogy "ehelyett" kerül a kripta alá.
A Kódex 108.1-et is felül kéne ennek írnia szerintem.

2) Ha ez az "ehelyett" szó tényleg így működik, akkor ez milyen befolyással van a kapcsolódó hatásokra, amik a gyűjtőbe kerülés miatt sülnének ki? Pl büntetés.

3) A Dungeon kriptái vs tömegleszedés a saját vagy az ellenfél körében.

Csak két lényt lehet alá hajítani egy körben. Ki, mikor és hogyan dönti el, hogy melyik kettő lény kerüljön A Dungeon kriptái alá, ha pl három lény lett leszedve egy forrással?

4) A Dungeon kriptái alatt lévő lényekkel lehet semlegesíteni?
 
Raadasul pont ezert van az "..._alap_ koltseget 2 epitovel fizeted" rajta. Az alap koltsege 2 epito, a modositott meg a kelteto miatt 2 epito + 1 vp.
 
Ha 2 építővel fizeted, nem jöhet passzívan. Erről nem kell (nem tudsz) dönteni.
 
Napi kérdésem:

Akadémia (új), vs Hegymélyi keltető:

Elsőnek megmondom, mit csinál a lap, aztán elköltöm az idézési költségét.
Ha azt mondom, passzívan jön, de közben 2 építővel fizetem majd a kötlségét, akkor utólag el kellene költenem 1 VP-t, vagy, hogyan oldaódik fel ez a csomó?

Köszi,
Fec
 
Persze.
 
  ... | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.