Vissza a Főoldalra
 
  • Játékok
    • ?m=tf
    • http://argumcity.beholder.hu
    • ?m=ov
    • http://www.vegzetur.hu
    • http://www.magiamesterei.hu
    • http://www.kalandokfoldje.hu
    • ?m=sarkany&in=sarkany.php
    • https://www.hkk.hu/hirek/hkk
    • ?m=alomfogo
    • ?m=kgk
    • ?m=puzzle&in=puzzle.php
  • Könyvesbolt
    • https://webbolt.hkk.hu/webbolt
    • https://webbolt.hkk.hu/webbolt/beholder_konyvek
    • https://webbolt.hkk.hu/webbolt/kartyak
    • https://webbolt.hkk.hu/cimkek/magazin
    • https://webbolt.hkk.hu/webbolt/jatekkiegeszitok
  • Olvasnivaló
    • ?m=bolt&in=cikk.php&category=all&tipus=5
    • ?m=ak
    • ?m=sr
    • ?m=bt
    • ?in=cikk.php&category=all&tipus=1
    • ?m=bolt&cikk=4467
    • ?m=bolt&cikk=4468
  • Egyéb
    • ?in=forum.php
    • ?in=galeria.php
    • ?in=letoltes.php
    • ?in=beallitasok.php
    • ?in=szlainf.php
  • Beholder Kft.
    • ?cikk=26
    • ?cikk=28
    • ?cikk=29
    • ?cikk=4477
Webbolt
 
Keresés a cikkeinkben

 
Hatalom Kártyái
Hírek
Hírek, változások
Info
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Megmérettetések
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Közösség
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Interaktív
Pakliszerkesztő (új)
Megosztások
Linkek
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
Egyéb
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltések
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
 
Hírlevél
Feliratkozás Hírleveleinkre!
 
 
Adatvédelmi Tájékoztató
 
 
Ország Boltja helyezéseink
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
 
Ingyen játék!
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
 
Kártyaújdonságok
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa pakli - Őslények március 22.
Alfa pakli – Víziszörnyek március 22.
Pont pack menü VII. február 7.
Pont pack menü VI. február 7.
Pont pack menü V. február 7.
Pont pack menü IV. február 7.
Pont pack menü III. február 7.
Pont pack menü II. február 7.
Pont pack menü I. február 7.
Pont pack menü VIII. február 6.
 
A pillanat képe
Veszélyes vizeken
(Kalandok Földje)
Küldd el képeslapként!
Akár úszással, akár egy csónakból próbálkozol, a nyílt tengerre merészkedés sok veszélyt rejt magában. Ott vannak például a tenger csábító teremtményei, a szirének, kiknek angyali hangja képes pillanatok alatt a végső kábulatba juttatni testedet és lelkedet.
Nézz szét a galériában!
 
Legfrissebb hírek
Beholderes HKK verseny április 12. - Versenybeszámoló
Tud-e repülni a tüskéscápa? Cápa-e a tigriscápa?
HKK verseny április 12-én
Ajándéksorsolás április + márciusi eredményhirdetés
Legendák Viadala - 2025. bejutók

A lista folytatása...
 
Módosult cikkek
Hatalom Kártyái - Versenykiírások
Országjáró feladat 2024
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022

A lista folytatása...
 
Fórumok
HKK Védnöki program 2025 (24)
HKK verseny április 12-én (9)
Legendák Viadala 2025 (10)
Megújult lapkereső és pakliszerkesztő (273)
HKK kérdés? (47421)
Lapötletek (65120)

További témák...
 
Hirdetések
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
 
Impresszum
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
 

Hódítások paklibemutató: Tábori adó

 
Részletek
 
 
Az új kiegészítő, a Hódítások megjelenésével talán most először érezhető, hogy elindultunk a rotáció irányába. Az ingyen kántereket szépen elkezdték leváltani az asztalról működő permanensek, érdekes lapok érkeztek a kiegészítőben, amelyek elgondolkodtattak, hogy itt az ideje összerakni az egyik kedvenc paklimat az új lapok segítségével. Ez nem más, mint a Tábori adó + Harangmester narancslapok kombinációja. Ezt három különböző módon teszem. Az első egy kezdők számára összeállított pakli, amely könnyen beszerezhető, ezzel ráérezhetsz a pakli mechanikájára. A második paklit én az amatőr versenyek szintjére lőném be, erős versenylapokkal operál, viszont nehezen beszerezhető/drága ultraritka lapok nem kerülnek bele. A harmadik pakli a profiknak fog szólni, igazi „UR temető”, a pakli egy olyan verziója, amellyel elindulnék egy profi hagyományos versenyen, ha eredményt szeretnék elérni.


Mielőtt belevetnénk magunkat a konkrét lapokba, beszéljünk kicsit a pakli szellemiségéről, hiszen minden paklit úgy érdemes építeni, hogy legyen egy célunk, egy kijelölt út, hogy „ha ezt meg azt csinálom a játékban, akkor előnybe kerülhetek az ellenfelemmel szemben”. A pakli alapvetően a tábori adóra épít, ez lesz a pakli gerince. Mivel minden játékos elveszíti a köre végén a varázspontját, amelyet az ellenfele megkap, a legfontosabb, hogy semmiképp sem szeretnénk a körünk végén úgy passzolni, hogy maradt varázspontunk. Illetve arra is számíthatunk, hogy az ellenfelünk fog adni nekünk némi varázspontot. Éppen ezért érdemes drágább lapokkal játszani, így biztosítva, hogy az első néhány körben biztosan nem adunk az ellenfelünknek varázspontot, illetve ezeknek a lapoknak általában a képességeik is erősebbek. Ennek ellenére nem lehet bármilyen magas idézési költségű lapot használni, mert nem mehetünk el amellett, hogy még mindig szép számmal vannak a játékban 0 varázspontba kerülő kánterek (főleg varázslat alapúak), ezért a drágább lapok közül is érdemes olyanokat választani, amelyek valamilyen védelemmel rendelkeznek ezek ellen, hiszen egy 3-4 varázspontos lapunkat semmiképp sem szeretnénk, hogy az ellenfelünk ingyen megakadályozza. Ezért van néhány olyan képesség, amelyek nagyon felértékelődnek ebben a pakliban, ezek a kompenzáció, a reakciódrágítás, az anti-mágia, illetve a feltámadás. A paklink tehát arról fog szólni, hogy minden körben olyan asztalról működő permanens fenyegetést szeretnénk kijátszani, amelyet az ellenfelünk nem tud megakadályozni, illetve az asztalon sem tudja könnyen megoldani. A 3 lapos kezdőkéz miatt mi magunk sem szeretnénk semlegesítésekkel játszani, tehát az ellenfél körében védtelenek vagyunk, mi főként csak a saját körünkben fogunk tudni reagálni arra, amit ő a saját körében csinált. Ezért használjuk a harangmestert, amely nem csak gyógyítani tud, de háló képességgel is rendelkezik, így gátolva ellenfelünket, hogy a saját körében hatalmas pörgéseket produkáljon.

Most, hogy lefektettük a pakli alapjait, beszéljünk a pakli megkerülhetetlen kulcslapjáról, Kurtzról. Ezt minden verzióban kötelező használnunk, ugyanis a játéktervünk alapját fogja képezni. Mint említettem, drágább (2-3-4 VP-s) lapokkal szeretnénk játszani, 1 VP költségű lapot kis számban fogunk használni. Viszont az első körünkben mindenképpen szeretnénk elkölteni az 1 varázspontunkat. Kurtz nem csak azért tökéletes, mert kikereshetjük az első körben, ezzel garantáltan elköltve a varázspontunkat, hanem a második körben az áramlás képességének hála rögtön egy 3 VP költségű lapot is kijátszhatunk. Ha pedig egy 2-es költségűt szeretnénk kijátszani, egyszerűen nem áramoljuk el. Természetesen későbbi körökben is ideális lehet, ha pont egy varázspontot kellene elköltenünk, és nem utolsó sorban végül akár ütőlényként is funkcionálhat, ha kijátsszuk. A kezdőkezünkre azért nem szeretnénk húzni belőle, és bár erre megoldást kínál a nemrég bevezetett mulligan szabály, én személy szerint arra esküszöm, hogy 2 darab az optimális belőle ezekbe a paklikba.

 Kezdő verzió 

Most, hogy az alap koncepciót megbeszéltük, lássuk is a kezdőknek szánt verziót:


Bár a harangmesteres felállásoktól általában valamilyen elhúzódó játékra számíthatunk, ez a pakli a nyers aggresszióra épít. Szinte minden lapunk rendelkezik valamilyen kijátszáskori védelemmel, ezzel biztosítjuk, hogy létrejöjjenek, amelyeken nincs, azok feltámadnak, így ha az ellenfelünk meg is akadályozza őket, ha van elég varázspontunk, akkor azonnal, vagy akár a későbbi körökben újra kijátszhatjuk őket a gyűjtőből. Azt is vegyük észre, hogy a leszedések ellen is nagyon sok lapunk védett. Így érjük el azt, hogy míg mi minden körben valamilyen terrort helyezünk el az asztalon, az ellenfelünket nagyon hamar felőröljük azzal, hogy ezeket nagyon nehezen tudja csak megoldani. Néhány csábítás és lopás is helyet kapott a pakliban, hiszen a paklink főleg az őrposztban játszik, az ellenfelünket szeretnénk direktben sebezni. Az ellenfelek ezért a semlegesítéses lényeiket, amelyeket a tábori adó miatt nem tudnak kijátszani, általában őrposzttorlasznak használják, azokra költik a varázspontjukat a körükben. Ha esetleg pont ez zavar minket a végső sebzés bevitelében, akkor az őrposztból csábíthatunk, de persze arra is tökéletesek, ha egy erős asztalról működő lényt kell megoldani. Kimondottan a kezdő és amatőr liga miatt írok néhány ritka lapot, amelyekkel érdemes lehet felturbózni ezt a paklit, ha valakinek megjönne a kedve hozzá. Én a Ghallai kráken, Kifejlett sárkánykígyó, Rovarsámán, Polipokalipszis lapokkal erősíteném meg elsősorban a paklit.

 Amatőr verzió 

Térjünk át most az amatőr szintre szánt verzióra:


Bevallom, nekem a Ghallai kráken az egész tesztidőszakban az egyik kedvenc lapom volt, sok koncepcióban kipróbáltam, és sosem hagyott cserben. A reakciódrágítása, az asztalbontó képessége és a lehetőség, hogy ellopjunk egy képességet, bérelt helyet ad neki a pakliban. Globálisan azt mondhatom a lapokról, amit a kezdő verzióban, erős kántervédelem és leszedés elleni védelem van szinte mindenen. Az aggró vonal itt is megmaradt, de hozzájött egy asztalról hosszú távon működő értékkinyerés, tehát ellenfelünknek a permanenseinket rövid távon meg kell oldja. Mivel az aggró vonalat itt kicsit visszább fogtam, számíthatunk rá, hogy az ellenfelünknek is lesz erős asztala, ezért jónéhány asztaltakarítás is került a pakliba. Lényeges változás még, hogy Augurnak és Virágnak hála, lehetőségünk nyílt a céhes mechanika használatára, a Gyógyítók céhe nagyon hatásos megoldás a mostanában versenyasztalokon gyakran látott Mennybéli ítélőszék-es OTK, illetve a gyűjtőgen Buckaquwarg-os OTK-ja ellen, ilyen módon ezektől lehetőségünk van bevédeni magunkat arra az esetre, ha a Harangmester már betörhetővé válik.

 Profi verzió 

Nézzük meg végül a pakli végső verzióját, előre szólok, itt szabadjára engedtem a fantáziámat, a pakli egyáltalán nem mondható olcsónak, de én jelenleg ezt a verziót érzem a legerősebbnek. Remélem néhány nagyobb gyűjteménnyel rendelkező játékos kipróbálja majd:


A Buckaquwarg annyira megbízhatóan működik ebben a pakliban, hogy csak emiatt a lap miatt egy ideig a Dornodont alapszínként használtam. Közben a Chara-din nagyon megerősödött, így a pirosat elengedtem, de ez a lap önmagában olyan kombókat tud előidézni, és olyan teljesen vesztettnek tűnő helyzetekből képes visszahozni, hogy szerintem megéri berakni Mardakor misztikussal. A Ghallai krákenről az előző paklinál azt írtam, hogy az egyik kedvencem, így ez ide is bekerült. A másik lap amit kiemelnék, az az abszolút kedvencem a Hódításokból, a Vízfőnix. Elsőre talán a „nem nagy szám” kategóriának tűnhet, de amennyire egyszerű ez a lap, annyira nagyszerű. Egy varázspontot általában nem fogunk sajnálni rá, ha az egyik sebzést önmagába irányítjuk, akkor rögtön vissza is húzza magát. A másik sebzését belelőjük az ellenfélbe és még ütünk is vele, máris 4 életponttól megszabadítottuk az ellenfelünket. A sok zanszilánknak hála, könnyen a gyűjtőbe juttathatjuk és akár minden körben tud lapelőnyt generálni, miközben ütőlényként is funkcionál. Szinte semmi rizikót nem vállalunk a lappal, viszont rengeteg lapelőnyt tudunk kinyerni belőle. Szerintem meglepő lesz egyeseknek, amikor ezt a lapot versenyasztalokon működni látják, hogy mennyire effektív. A pakli többi része szinte magáért beszél. Az asztaltakarításokból a prémiumok kerültek be, amik leszedés mellett még bónusz előnyt is termelnek. A 9 UR bűbáj szinte megoldhatatlan, ha asztalt érnek, az ellenfelünk nagyon gyors játékra van kényszerítve, hiszen végtelen lapelőny van bennük.

Számomra nagy öröm volt látni, hogy még a nemzeti bajnokságon is próbálkoztak vele, ez a pakli egy üde színfolt a hkk metájában, amely szerintem méltatlanul alulértékelt. Éppen ezért remélem meg tudtam hozni a kedveteket hozzá, várom a visszajelzéseiteket, esetleg fejlesztéseiteket, és arra biztatlak Benneteket, hogy merjetek új koncepciókat kipróbálni, nem fogjátok megbánni!

Hundzsa Ferenc
 
   

Létrehozás: 2022. december 20. 10:41:57
Utolsó frissítés: 2022. december 20. 14:53:02
Nyomtatási forma

Az oldal új verziójának megtekintése


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2025
E-mail: beholder@beholder.hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.